Mě by teda zajímalo co to je za atypický rozměry, že se na některý historický auta nedají sehnat normálně gumy. Pokud mají ráfky standartní průměr v palcích tj 14,15 16 palců, tak přeci není problém sehnat pasující gumu. Docela by mě zajímaly nějaký konkrétní příklady.
z hlavy to takhle nevím, už si to přesně nepamatuju, ale asi dvakrát jsem to řešil a na některé poršáky ty pneu fakt sehnat nejdou. Jasně, samozřejmě můžeš to řešit nějakým odlišným rozměrem v tom stejném průměru, ale pokud chceš mít přesnou šířku i výšku profilu jako z fabriky, tak to u takto starých rozměrů docela problém.
Aha, takže to vlastně takový problém není. Jestli mám předepsaný rozměr příkladem 205/40/16, který se běžně nevyrábí, tak holt koupím nejbližší možný 205/45/16 a je vymalováno. Originální typ gumy se vzorkem, který se na to auto vyráběl v tý době už stejně neseženu, tak bych nějaký drobný rozdíl v rozměru vůbec neřešil. Já myslel jestli to třeba nejsou ráfky rozměru 15,5 palce nebo podobný anomálie.
A je vymalováno do první STK, předepsané např. 55 nasazené 65. Vysledek, nezpůsobilé k provozu.
A jak vydíte oroginální gumu i se vzorkem seženete. jen nebude stát například litr ale násobky.
Neřekl bych, že by kvůli tomu dělali na STK až takový dusno. Myslím, že když jim tam přijede pěkný historický Porsche a nebude mít gumy, který na to auto očividně nesedí, tak to technik na STK řešit nebude. On si toho totiž nejspíš ani nevšimne pokud budou mít gumy dostatečně hluboký vzorek.
Nevím proč platit násobky za něco co ve finále nemá tu násobně větší přidanou hodnotu, kterou za to zaplatím.
A jaký tam byl rozdíl oproti gumám, který tam měly být? Já s tímhle problém nikdy neměl a pamatuju, že na Laguně jsem měl taky o 5% menší profil. 60 namísto 65 ale byly nový, měly krásnej vzorek a technik si toho marginálního rozdílu buď nevšimnul nebo ho neřešil.
Vtip je v tom, že historický Porsche nejezdí na technickou každej den, takže ti technici nemají v oku jaký gumy tam patří a pokud si to vyloženě nepřečtou v techničáku, tak si nějakýho trochu rozdílnýho profilovýho čísla nemusí všimnout. A pokud tam nebude vyloženě vůl, tak i kdyby si všimnul, tak by se mohl spokojit s argumentací, že taková guma jako je předepsaná ve velkým TP se už prostě nevyrábí a tak je tam nejbližší možná guma. Já takhle přijel na technickou s motorkou, která v originále ještě neměla na přední brzdě spínač, takže se nerozsvítilo brzdový světlo, když se brzdilo jen přední. Technikovi se to nelíbílo, ale nakonec jsme si to vysvětlili a nechal mě normálně projít. Faktu že mám na obou kolech jinej rozměr gum si vůbec nevšimnul. ;-)