... a také byste mohli uvést, o jaký motor a převodovku se jedná v případě Tita.
Pouhé přepisování tiskové zprávy není hodné úrovně redaktorů ACZ, nějaká ta investigace (tj. telefon) by se hodil, aby si portál udržel svůj vysoký kredit.... ;-)
(Mine Rfesistent Ambush Protected) prodávají za šupů nebo je dávají spojencům i zadara, není je totiž kd evyužít (války V Iráku a AF skončily) a jejich udrba a provoz stoj nemalé prostředy. V klasické válce nemají velké využiti...opět jsem jednou přišli s křížem po funuse. Ale teba je nějak Modrá knížka z MNO nakoupí v množství větším než malém. Domácí průmyl je přeci třeba popoporovat ať to stojí sebevíc..
tak ony ty US MRAPy vysoké jako barák a toto jsou přece jenom trochu něco jiného. Jízdní vlastnosti v terénu bude mít tento Titus někde jinde. V podstatě je to takový odolný terénní autobus/náklaďák, pro který se myslím využití najde. Ty US MRAPy vypadají, že nemohou ani sjet ze silnice, jinak se převrátí (trochu přeháním samozřejmě) Navíc předpokládám, že oproti BVP typu Pandur a pod by toto mělo být výrazně levnější... tzn. tak za třetinu peněz? A určité úkoly typu sanitka, spojovací vozidlo a pod. to plnit může...
Výrobce Titusu je francouzský zbrojařský gigant Nextra, Tatra je pak dodavatel podvozku. Pouze při dodávkách pro AČR by se role "prohodily", takový malý apel na vlasteneckou nótu, aby tímto nemohl nikdo lobbovat ve prospěch SVOS Přelouč, který nabízí Vegu.
Jinak vozy nakoupené v tomto tendru mají sloužit jako velitelské vozy pro jednotky, které nejsou vybavené Pandury a BVP-1/2. Tedy dělostřelectvo, chemici apod.
Funkci klasických obrněnců budou i nadále plnit Pandury, BVP-1/2 a v budoucnosti zřejmě nově nakoupené BVP ASCOD nebo CV90.