Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.
Díky za pochvalu a zůstaňte nám věrný:
Ad fotografie nové Octavie:
Skutečnost je celkem zajímavá: Škoda dala oficiálně k dispozici prostřednictvím svého media serveru pouze jednu fotografii nové Octavie a tento stav trvá dodnes. S některými medii si ale automobilka dohodla tzv. exkluzivitu, takže například MF Dnes měla oficiální fotografie k dispozici o den dříve a jiné fotografie (zadní pohled, interiér) měla dokonce jako jediná redakce. Tento postup sice automobilky příliš často nepoužívají, úplnou výjimkou ale není. Podle Škoda Auto jde o oficiální komunikační strategii.
Ačkoli shledáváme tento postup, který propojuje propagaci modelu s nepřímou propagací konkétního media spíše netypickým, nezbývá nám než jej respektovat. Všechny námi publikované fotografie Octavie samozřejmě uvádíme se zdrojem jejich původu a získání.
Tato výše zmíněná spolupráce se dá lehce pochopit a nebál bych se tvrdit, že se podobné praktiky brzy rozšíří i mezi ostatní tištěné deníky, což je pro automobilky nejzajímavější médium, zasahující nejvíce potencionálních zákazníků. Výhody jsou jasné. MF Dnes fotky potřebuje dříve, aby byly v tisku první a měli největší prodejnost deníku(viz. nová Octavia na titulní stránce MF Dnes). A co za to? Je jasné, že vzhledem ke skutečnosti, že MF dnes je nejprodávanější suplement v ČR, prostor pro spolupráci se najde vždycky a já se tomu ani nedivím.
Až bude mít server Auto.cz návštěvnost 250 000 UV/měs., bude pro některé automobilky taky zajímavější, než je nyní. Tedy pokud se změní strategie automobilek, které i přes zajímavou návštěvnost leckdy převyšující čtenost automobilových magazínů stavějí automobilové servery na druhou pozici a někdy i dále.
prostor pro "spolupráci" se asi našel, viz včerejší velmi pozitivně laděná osmistránková REDAKĆNÍ příloha o Octavii.
ŠkodaAuto i MAFRA jsou soukromé subjekty, takže si celkem správně dělají, co chtějí.
Stírání hranic mezi reklamou a PR je příznačné pro celý automobilový průmysl (a žurnalistiku), ale podíváte-li se na media, jde o jev širší: mobily, internet, "životní styl", zdraví nebo třeba zahrádkaření - to všechno jsou témata, u kterých se redakční mediální výstupy o konkrétním produktu či značce dají snadno obhájit tím, že jde o trendový článek, nikoli o PR výstup...
Jinými slovy - je na čtenáři, aby si zachovával odstup. Když už jej nemají media.
Jen jedna nesrovnalost a nepravda: MF zdaleka není nejprodávanější deník v ČR. Nejprodávanější deník je BLESK a MF denně svým prodejem převyšuje téměř o 200000 prodaných kusů!!!!! Mrkni na tuto adresu: [odkaz] Je to stránka agentury zabývající se ověřováním nákladů periodického tisku.
Jinak Octavia II nic moc, ale posoudit to můžeme až ji uvidíme ve kutečnosti.
To je jako nová generace??? Mě to připadá jako by jste si prstem ohrnuly nos směrem nahoru. Nová bude tak akorát cena. A taky doufám, že se nenajdou pitomci, kteří by snad po zkušenostech se starou Octávkou dali na nějaké řeči o nových technologiích a obměnily!!!
A proč by to neměla být nová generace? To, že drží stávající designovou linii, neznamená, že nejde o úplně nové auto. Ad cena: samozřejmě, že cena základního modelu bude vyšší. Ale jiná bude určitě taky základní výbava . . . Jen tak mimochodem: před cca 10 - 12 lety stály základní model střední třídy okolo 460 - 500 tis. Kč (Vecra, Passat atd . . .). Dneska je v základu nekoupíte pod 600 tis. Kč Ale ten rozdíl je vy výbavě. A jen tak mimochodem - možná by stálo za úvahu půjčit si učebnici češtiny pro první stupeň zákl. škol: určitě tam bude názorně vysvětleno, kdy se používá měkké i a kdy ypsilon.
Jo jo, před 10-12 lety stál rohlík 20 halířů, benzín 12 kaček a za lístek do kina jsem nedal "půlku" vejplaty :-))
Rozdíl mezi 600 tis. a 500 tis. je 20% - tza tu dobu byla inflace výrazně levnější, takže ty auta jsou ve svý podstatě levnější
Základní výbava bude určitě jiná - přinejmenším bude v základu volant a to je na VW úspěch
Jestli opravdu rozumíš autům, tak ty rozdíly musíš sám vidět, ne.....?
Jinak Oktávku jsem měl a rád na ní vzpomínám. Nebyl s ní problém. Všechno v pohodě. Jedině nebylo místo pro nohy na zadních sedadlech, ale tam jsem neseděl :)) Nutno ale pak dodat, že díky podvozkové platformě to nebyl problém jenom u Škody, ale také u Audi A3, VW Golf/Beatle a Seatu Toledo/Leon. Kdo nadává na Oktávku, tak buď neví o čem mluví, nebo mohl mít opravdu špatnou zkušenost - což se samozřejmě stát může. Každopádně prodeje hovoří za vše.....
Prodeje hovori presne pouze o jedinem! A to pouze o tom ze je nejprodavanejsi. Zakonite to nemusi znamenat ze je to dobra ci dokonce nejlepsi varianta produktu dostupna na trhu.
Nebo jste si take bezel koupit neco treba k Mountfieldu?
Kdyz srovnavam ty fotky, tak mi prijde, ze nova Octavia je uplne jinde nez ta trara, prijde mi vic luxusni, mohutnejsi, proste lepsi. Stara se mi donedavna libila, ted uz ne, ted pokukuju po nove, a az bude combi...... Nejedna se o facelift, aspon nebude tolik starnout, treba jako Focus, ktery je uz ted zastaraly.
teprve nedávno se golf uvedl se zadní nápravou, která se alespoň podobá té z Focusu. O designu nemluvě. V době svého představení absolutní bomba a Ford je tím, kdo zavedl v Evropě např. čirou optiku a sexy tvary (Ka, Puma) v době, kdy konkurence stavěla hranaté plechovky.
To netvrdim ze Focus je koncepcne zastaraly, me jde spis o jeho Design,ktery prece jenom starne o neco rychlejs nez konzervativni Octavia.
Treba new Megane bude za chvilku okoukany a zastaraly, kdezto OctaviaII ne. Zalezi na vkusu
Yo, interier u Focusu je hodne zastaraly.
Problem je ze focus je nejprodavanejsi auto v evrope a i v nemecku je nejprodavanejsi "nenemec".Octavia je konzervativnni ale to cele VW.Pokles prodeje vsak je hyperlativni:(.Megane bude casem zastaraly ale renault je tet nejprodavanejsim v evrope a myslim ze oto automobilkam de ne?Jinak chudsi lidi( viz cela vychodni evropa) by mely kupovat Skodovky. Za prve tim podpori ČR a za druhe tech mnoho let co vuz vlastni se jim aspon neokouka.Ale lide na zapade a pak hlavne v nemecku co vynenuji auta i co dva roky tak jim nejaky zastaraly tvary nevadi. Proste jdou a koupi si nove auto.Ale co mame rikat my?
Hmm, mě fakt neskutečně fascinují ty odborné posudky ještě odbornějších znalců a jasnovidců, že Mégane se za chvíli okouká! Fakt to vaše teoretizování už nezná mezí! No ale co, i kdyby se třeba za 3 roky trochu okoukal (což u mě asi nehrozí, ale čistě teoreticky), tak alespoň ty 3 nebo kolik let jsem nad tímto skvostem slintal a padal před ním do kolen, což se žádně debilní ochcávce ani jinému "fauvéčku" nemůže stát ani na setinu sekundy!!! Ale já vám to neberu, komu se líbí a kdo na ni má- kupte si ji a podpořte tak "český" průmysl
Už sem to tady několikrát viděl napsané, tak to jen zopakuji. Mégane se možná okouká, ale na počinech VW se okoukat nemá co. Co je lepší, auto který se 3 roky líbí a pak se okouká, nebo auto, který je od začátku do konce výroby ošklivé?
To je relativní...Já se například rozhodoval mezi Golfem IV, Focusem a Astrou pred rokem a půl. Po třech Fordech v životě jsem vybral Golfa a nelituju ani jeho designu ve stylu solidnosti a čistoty, ani jeho kvality, materiálů a jízdních vlastností. Design Astry se mi také líbí, ale trochu jsem dal na pověst značky Opel. Focus je na mě troch extravagantní, ale hezký auto. Neodpustím však palubní desku a to nesladěný podsvícení.
Co se ale týká vizáže nynějšího megana, mohl by Renault prorazit i na trh napařovacích žehliček
Popsat nezaujatě rozdíly je sice pěkné, ale poněkud zbytečné. Každý kdo není slepý vidí to co bylo posáno v článku sám a nepotřebuje aby mu to někdo tlumočil. A ti blbci co tu až do zblbnutí budou opakovat, že je to jen nepovedenej facelift, názor stejně nezmění.....................
To už se to holt dělá, že se nová "věc" popíše slovy - chápeš to ty jelito - ty se asi vyjadřuješ * co? Nikdo tě nenutí to číst, ale já si to rád přečet a "srovnal" s mým pohledem na novou Ochcávku
nová tvář Octavie je porovnávána s Volvem, když se na ni podíváte ze předu a místo škod. znaku si přimyslíte znak Lancia, tak získáte vůz Lancia Kappa z roku 95? Opravdu nové
Ty sám jsi patvar puštěnej z nějakého zařízení , akorát nevím, zda ze ZOO nebo z blázince.Hádám to na Kosmonosy , prej je vidět na škodovku skrze mříže , proto ty tvoje patvary..Do Kosmonos jsi se dostal při konzumaci toho českýho dobrýho piva...
Jo, s tím mohu jedině souhlasit. Mne osobně so moc líbí a myslím, že to bude od škodovky vysloveně tahák...
Držím Škodě palce a teď zase budou mít Češi další věc s kterou utečou celé evropě
Nejdříve jsem se tomuto příspěvku trochu pousmál, ale rázem mě ten smích přešel a pravdou je, že k němu není ani žádný důvod-je to spíš k pláči. Já vás nechám žít si ve vaší realitě, ovšem ta skutečná je poněkud "trošku" jiná. Kompletní vývoj (platforma, motory, veškerá technika)-zahraniční odnože VW, takže nejspíš Volkswagen a hlavně taky Audi, design (třeba mě tu ukamenujte, ale taky jsem jeden z těch, kteří tomu říkají facelift i když vím, že je to fungl nové, prostě to na mě tak působí-akorát nový předek a musím uznat, že až tak špatný není, zbytek skoro stejný kromě zadních světel) nejspíš u nás, ovšem šéfdesignéři jsou taktéž zahraniční, aby nás VW měl pěkně pod kontrolou a aby z našich továren vyjíždělo pouze to, co si oni usmyslí, kastle atd. se aspoň vyrábět budou u nás, ovšem ani 1 motor nepochází od nás (nemyslím tím, že nejsou původní, ale koncernové, nýbrž, že se u nás nebudou ani vyrábět) no a zbytek záleží na zvolených subdodavatelích a my můžeme pouze doufat, že těch od nás několik snad bude!!! Takže můžete mi prosím sdělit jakou "věc, se kterou Češi utečou celé Evropě" jste měl na mysli?
Máš pravdu. Pro všechny ty blby co tady něco vykřikují o české automobilce a pod. doplňuji jméno šéfdesignera Octavie II THOMAS INGENLATH takže Čech jak poleno co ?
A to si opravdu myslíš, že ten ŠÉFdesigner ráno příjde, odpíchne si a sedí celej den u počítače a dělá design nového auta, to je to samý, jako kdyby Kulhánek ráno nastoupil na linku a celej den montoval Octavie.
A rohlík co teď snídáš taky není českej, protože to obilí posekali německým CLASS kombajnem, odvezli ti ho New Hollandem traktorem, upekli ti ho v pekárně vybavený italskýma pecema a z tý pece ho vytahoval slovenský studující brigádník. Dokážeš se s tím vyrovnat, nebo budeš zítra křičet na www.pecivo.cz, ze ten rohlík jíst nebudeš, protože je to bageta.
A nebo těch zbylejch 1300 čechů ve vývoji ti příjde málo, ty jako jen seděj a nadávaj jako ty??? A tihle xenofobové chtěj do Evropy -
Když už tady chceš chytračit, tak jen tak pro info žádná firma CLASS vyrábějící zem. techniku neexistuje, ale ty jsi měl asi na mysli CLAAS, že?!!! Jinak mi ten příklad s rohlíkama přišel jako absolutně nesmyslný, ale to je jedno. Samozřejmě, že bych byl strašně rád, kdyby Škoda byla fakt ryze česká automobilka (pochopitelně se současnými modely,ale to je asi dost sci-fi), ale v zásadě když si vybírám nějakou věc, tak její původ pro mě nemá skoro žádnou váhu, např u automobilů je to kvalita, použitá technika, design, poměr cena/výbava. Já jsem chtěl jen na pravou míru uvést některé názory, jaký zázrak to zase "Češi" stvořili! A já neříkám, že na tom naši lidé vůbec nepracují, ale stejně to na výsledku nejde moc poznat (myslím tím kompletně převzaná technika, atd., ale já vím-koncernová politika).
Najezdil jsem se dvema Octaviemi vice, nez 300 tis km. Nyni mam Passata 4kolku. Otevrene - az ho ojezdim, koupim si zase Octavii. Tolik poruch, jako u Passata za 20 tis km jsem u Octavie nemel za desetkrat tolik km. Navic me to stale nuti srovnavat:
Passat oproti Octavii: horsi jizdni vlastnosti, pri male rychlosti je v aute vetsi hluk z duvodu horsiho ulozeni motoru, navic je Passat plny malych hlouposti, ktere byly u Octavie vychytane uz v roce 97 - namatkou: pri zapnuti vyhrivani zadniho skla se nezapina vyhrivani zrcatek, pri regulaci nastaveni zrcatek se da ovladat jen zvlast leve a prave, zatimco u Octavie chodily v jedne poloze ovladace obe zrcatka proti sobe, v motorovem prostoru neni na rozdil od Octavie kam dat plastovou flasku s vodou, nebo Glacidetem, takze se vam kouli v kufru..., v prostorech v zadnich blatnicich jsou na rozdil od Octavie, kam se vesly monterky, spacak, lano atd... jakesi kravske prihradky, takze se do tohoto prostoru nevejde zadna vetsi vec..., sedaky zadnich sedadel se u octavie vyklapely snadno tak, ze se nejdrive zvedla predni hrana sedadla, sedak se posunul a sel nasledne snadno vyklopit, coz u Passatu neni a sedak se musi pri vyklopeni prorvat pres calouneni operadla, operka na levou ruku ridice ve dverich je niz, nez stredova operka mezi sedadly... a to uz nehovorim o nesmyslnem brzdovem asistentu, ktery nejde vypnout a pri jakemkoli tvrdsim brzdeni vam samovolne "zakusuje" brzdy..., spatne odstupnovane 6/ti stupnove prevodovce (prilis do pomala), auto nelze ani ve 4kolce objednat se zvysenym podvozkem, jako to mela moje Octavie 4x4... Takze proti Octavii ma jen jedinou vyhodu - vic mista pro kolena na zadnich sedadlech. Tesim se proto na novou Octavii kombi, ktera bude mit jiste jeste lepsi jizdni vlastnosti, nez ta dosavadni, verzi 4motion, novy 16ti ventilovy dvoulitrovy TDI, ktery jiste zase pujde tak trochu "preprogramovat" k vetsimu vykonu... A pochopitelne, ktera bude mit, narozdil od technicky mene vyvinute konkurence, opet k dispozici verzi 4x4 s moznosti objednani se zvysenym podvozkem. Zkratka Octavie ano, nebot ten, kdo jako ja bude za cca 2 roky znovu hledat kvalitni, "vychytane" auto s dobrym podvozkem, ktere pritom vsem nemusi zbytecne budit pozornost, bude mit rozhodnuti snadne - a to nejen u nas, ale nejmene v cele Evrope.
TRUCKER má pravdu v tom, že desing pro ŠKODU dělají opravdu němci. Ale vzpomeňte si třeba na úspěch studie ROOMSTER, její šefdesigner je Thomas Ingenlath (*1964) a ten pracoval dřive u VW například na modelu Phaeton. A dnes se o 3kodě vyádřil v tom smyslu, že dělá čest svému sloganu: SIMPLY CLEVER; a to v celé západní evropě. Mimochodem, tento člověk se velice podílel i na novém voze Octavia. Prostě je to němec, ale teď dělá pro čechy a díky němu máme být naco pyšní
Yapo- děkuji za váš názor - mluvíte mi z duše!
je fakt že SIMPLY CLEVER a ROOMSTER jsou pojmy, které jdou dohromady. Roomster si vzhledově na nic nehraje, je jednoduchý a inovativní (až na bludy o supervzhledové novince alá do stran protáhlé čelní okno jako u letedel- to měla již studie Saab 9x) a vcelku chytře vyřešený.
Octavia II moc SIMPLY CLEVER není, protože si (stejně jako ostatní automobilky VW GROUP) hraje na něco, na co nemá.
To je snad samozřejmé, že nám maže med kolem huby, já si nedokážu představit nikoho, kdo chce nečeho dosáhnout (a při pohledu na Roomstera musím říct, že to onen zmíněný pán nebude mít pro své schopnosti asi moc těžké), že by veřejně plival na své chlebodárce!
je to *** za moc penez doufam ze se nikdo nedomniva ze VW nas necha udelat neco super, Octavii jsem mel je to zcela nevyvazeny auto, dobrej je tam jen motor ten je ovsem VW a to jeste vzdy starsi model nez ten co si daji do VW. kdo Octavii mel vi ze hudba v ni je horsi nez z vietnamskyho kazetaku, diky akustice dveri, vykrast ji trva cca 3 vteriny staci vyloupnou cocku zamku, proste osizena predrazena sracka, nebudu tu vychvalovat jinou znacku ale tento sunt uz nikdy!
si asi bl... né.........kritizuj , ale podle pravdy....... shodou okolností jsem Octávku měl taky ( víc jak 200 000 km ) a že by byla nevyvážená se mi fakt nezdálo!! u motorů máš skoro pravdu, ale nic neplatí 100% a kdyby jsi se kouknul na dnešní nabídku tak by ses musel stydět za svý k... Jediný co musím uznat je slabé zabezpečení před vykradením, máme ve firmě Octavií spoustu a jen málo které se podařilo odolat, ale zatím ani jenda ukradená.
At se cesi radeji uci designu od italu,protoze to co zase vytvorili to zavani mezinarodni ostudou.Octavii sem mel 3 roky a jiz nikdy vice.ted mam fiata mareu a sem moc spokojen jezdim za polovicni naklady a nemusim se bat ze ji nekde uvarim jako se mi to stalo u octavie.
No nevím, že by fiakr patřil k těm nejspolehlivějším, to se řící nedá. Ještě docela navenek slušně vypadala Brava, to Stilo je ale na zblití a naposrání, přesně¨jako z té raklamy
pro me je stilo snad jedinej peknej fiat.je to model diky kterymu jsem zaregistroval ze fiat vubec dela neco jako auta.jinak je u me v kategorii dacia a spol.nechci nikoho urazit a zbytecne vyvolavat konflikty jen rikam ze bych si ho proste nekoupil.designove pokusy typu multipla,ktera sice muze byt prostorna,ale co s ni vzdyt tohle nemohl nakreslit strizlivej a nezfetovanej clovek.ale to stilo to neni zly jen kdyby to nebyl fiat...
Stilo je jen trapny pokus napodobit VW Golf 4 generace. Snad proto normalni lidi narozdil od ostatnich fiakru a samohybu s zenskym prirozenim na kapote tak neurazi.
Nova Octavia nevypada spatne a urcite se bude dobre prodavat.
Okttavii v turbodieselu mam uz ctyri roky a jsem maximalně spokojen. Kvalita za rozumnou cenu. Ale jsem zvědavej kolik budou chtít za ty nové motory. Mluví se o 2.0 TDI, určitě je to skvělý motor ale třeba u AUDI je oproti 1.9 TDI PD dražší o 50000Kč. Typuju to tak od 650 tis. A v slušné výbavě to bude kolem 700tis. To bych už uvažoval o jiné značce. A mimochodem nevím jak se bude čechům líbit, že budou muset do FSIček lít 98 oktanový benzín! Nazdar
Čekal jsem více. Je vidět, že nemáme moc volné ruce pro kreativnější auto. Dle mého názoru se konkurenti v tomto segmentu více znažili, až na Golfa. Pozn.: co se škodovce určitě povedlo, to je cena za tuzemský vůz. Tím myslím příliš vysoká cena.
Heřman Markus, www.hobbyzahrada.cz