kazdej kdo nekdy platil myto na dalnici tak vi, ze známka je proti tomu zadarmo
třeba za nekolikahodinovy prulet chorvatskem od severu na jih a zpet zaplatíš vic nez za celorocni znamku u nas
ve fracii to je ještě horsi
které sami způsobili. Kdyby se nenechali "ovlivnit" Kapschem a od začátku se zavedlo moderní mýtné přes GPS, mohlo být pro všechny levnější díky menším nákladům na infrastrukturu a bez problémů rozšiřitelné na jakékoliv cesty. Prostě průjezd ČR by stál kamion stejně ať by jel po dálnici nebo okresce, takže by každý logicky použil dálnici která je k tomu určená. Takhle každé rozšíření zpoplatněných kilometrů stojí stamiliony až miliardy. Úplně zbytečně. Věřím, že ODS už brzo skončí v propadlišti dějin, horší pověst nemá snad žádná jiná strana. Bohužel není důvod jásat - "velké ryby" se přesunou do jiných velkých stran a budou dál pokračovat ve své "bohulibé" činnosti.
Nebylo výběrové řízení otázkou roku 2005, kdy vládla koalice v čele s ČSSD? A pokud vím, žádný dodavatel satelitního systému se nepřihlásil, protože jim neseděly podmínky. Také bych dával přednost satelitnímu řešení právě pro možnost zpoplatnit každou silnici a demotivovat tak snahy objíždět dálnice a zatěžovat silnice nižších tříd.
Zpoplatneni prujezdu CR bez ohledu na pouzitou silnici nebylo mozne, byt by bylo zcela nejjednodussi. Pak by jste totiz nepotreboval ani to GPS mereni, stacilo by odecist krabicky s najezdem pri vjezdu a vyjezdu ze zeme, coz lze jen na nekolika vybranych silnicnich prechodech, ktere lze ohlidat za par korun. Jenze pak by firmam jako Kapsch utekl mnohamiliardovy celoevropsky business, tak nas milovany Brusel (jiste zcela zdarma) zaridil, ze se zcela nelogicky budou zpoplatnovat jen nektere typy silnic.
Zajímavé je, že třeba pro autobusy to prý Německo dělá tak, že autobus na celnici nafasuje kartičku, při výjezdu ji odevzdá a zaplatí. Jestli jel po dálnici nebo po poli, to mu nikdo nekontroluje (leda by mu z podvozku padala ornice, to by možná Němcům vadilo).