Poslední generace Fordu Mondeo je mezi českými řidiči velmi oblíbená. Zájem je především o vznětové verze, mezi nimiž vyčnívá 1.8 TDCi. Důvod? Nemá filtr pevných částic, který bývá často proklínaným prvkem dieselových ojetin.
A proto jakmile potkáte na silnici DIESELOVOU popelnici BEZ DPF - SE SMRADEM OD VÝFUKU (POZNÁTE PO ČUCHU) A S ČERNÝM KOUŘEM OD VÝFUKU (TO UVIDÍTE) =
1. OKAMŽITĚ VYTROUBIT !!
2. POTOM PŘEDJET
3. HLAVNĚ NENECHAT SE NAČUCHAT !! PS: přeci jenom dieselovým popelnicím předokolkám rády odskakují lehké ***ky do příkopů ... :-);-) >:D >:D NEPŘÍZPŮSOBIL JÍZDU STAVU A POVRCHU VOZOVKY !! :-|:-| >:D >:D >:D >:D >:D
4. VOLAT POLICII ČR 158 A NAHLÁSIT NEZPŮSOBILOST PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH ČR
je to opravdu sebevrazedny motor, znam spoustu lidi co samozrejme zblbnuty koncernem VW s obrovskym nadsenim poridili tohoto Passata s tímto motorem a behem par dní letěl z baráku :-)
A to konkrétně jaký ? Pd s filtrem nebo bez dpf, nebo CR? Naposled když tady na 2.0tdi někdo kydal kopu hnoje tak ani nevěděl že je několik druhů těchto motorů, nemůžu mluvit za ostatní, ale já mam pd bez filtru a opravdu s motorem žádný problém, kéž by měli takovouhle spolehlivost i motory ostatních značek
Edit: tak abych to zase nepřechválil, tak na motoru jsou měněné vstřiky+elektrika k nim, ale to bylo na svlolávačku a zadarmo, tak to jako závadu nepočítám protože to bylo preventivně a vw to uznal jako jejich chybu.
No a je to venku... Ja ten motor mam taky, vstriky jsem musel menit sam, svolavacka byla az potom (tzn. 3x odtah), opakovaně všemožny čidla a ted pro jistotu praskla hlava valcu. Zatim se nevysral snad jen ten filtr. Najeto 160tis.
Olejovy funguje, ted mi motor skladaji dohromady, jen si v servisu Porsche Ol. zapomneli poznacit pri demontazi, jak to bylo poskladany a ted nevi jak to udelat, aby to ne***i.......
Nevim co si o tom mam teda myslet, ale v půlce srpna si tady diskusi o 12ti nejlevnějších autech psal že dnes(tj.19.8)máš auto v servisu s prasklou hlavu za 75tis+práce.
Dnes(24.9) to máš znova v servisu s prasklou hlavou, tak nevim
1.mam to chápat tak že ti ta hlava praskla znovu
2.nebo že máš auto se sundanou hlavou stát někde na dílně v Porsche Ol skoro půl druhýho měsíce, to se nezlob ale tomu nevěřím
Tak co vim tak u aut s vyplněnou serviskou nefunkční vstřiky siemens měnily vždy zdarma i odtah zdarma, protože je tam nějaká chyba výrobce že se to vyzkratuje, akorát co na to udělaly tu svolávačku tak už to měněj i u aut bez servisní knížky a hlavně preventivně, tj, nezustaneš nikde stát. No je divné že ty si je už musel měnit při 160ti a mě vydržely nějakejch 250 a ještě by asi dál sloužily. Čidla právě odcházejí u těch verzí s dpf, resp. tady ani čidlo v turbu není. O té hlavě už jsem také slyšel ale prý se to týká jen roků 2005-2006 což já neštěstí nemam. Ještě teda měnim olej každých 15000, nejezdim longlife 30000.
Auto mam od novoty, pravidelny servis autorizovanym servise. Vymena oleje 2x casteji nez dle serv. intervalu. Prvni vstrik odesel v cca 60 tis. mesic po zaruce (2010), dalsi behem dalsiho ctvrt roku. V te dobe se k tomu nehlasili... Ja to nakonec mel poreseny, ale kompletni cena byla pres 100tis a bez prace.
Nevim jak si to měl pořešený ale cena vstřiků+práce je asi 40000kč, to tě někdo pěkně natáhnul za 100tis. + navíc práce. Co vim tak pokud odešel a měl si vyplněnou servisku tak to bylo vždy zadarmo, nebo alespon tak mi to bylo řečeno někdy v roce 2011 v autorizáku, když jsem slyšel že ty vstřiky odchází tak mi bylo řečeno že kdybych to chtěl vyměnit preventivně tak to platím já, když odejde tak oni.
Tak myslim, že reakce od ..jirin.. mluví sama za sebe :-)
Samozřejmě vím že je víc druhů 2,0TDI a nevím že by vynikali spolehlivostí oproti konkurenci. A u tech co se jich znamí zbavovali nešlo o závadu filtru, ale rozvody atd. Dále velký problém sehnat tyto náhradní díly a nebo byly za nehorazný prachy, takže auta stáli nepojízdný v garážích, sháněli se náhradní díly v Polsku nebo se vůbec zjištovalo co s tím a nakonec se jich zbavili. Kvalita a spolehlivost skončila s motory 1,9 TDi 66 a 81kW.
Osobně bych se DPF nebál, pokud vše funguje, tak jak má, tak by neměl být problém. Co se dá vyčíst 1,8TDCi, tak je dvouhmotový setrvačník, který odchází dříve než by bylo zdrávo, to u 2,0TDCi se tolik neřeší.
Asi jazdis presne take trasy, ktore nafte vyhovuju. Vela ludi si kupi novu naftu a jazdi kratke trasy a nizke otazky.
Edit, uz to vidim: "ale je to hlavně tím, že jezdím z 90% po dálnici."
A proto jakmile potkáte na silnici DIESELOVOU popelnici BEZ DPF - SE SMRADEM OD VÝFUKU (POZNÁTE PO ČUCHU) A S ČERNÝM KOUŘEM OD VÝFUKU (TO UVIDÍTE) =
1. OKAMŽITĚ VYTROUBIT !!
2. POTOM PŘEDJET
3. HLAVNĚ NENECHAT SE NAČUCHAT !! PS: přeci jenom dieselovým popelnicím předokolkám rády odskakují lehké ***ky do příkopů ... :-);-) >:D >:D NEPŘÍZPŮSOBIL JÍZDU STAVU A POVRCHU VOZOVKY !! :-|:-| >:D >:D >:D >:D >:D
4. VOLAT POLICII ČR 158 A NAHLÁSIT NEZPŮSOBILOST PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH ČR
Pff, tohle je přece PR, tak do něj nešoupnou auto se stočenými kilometry... pokud už chceš plavat v kalných vodách, musíš na to mít trošku tej chytrosti :-)
No jasně... lehká oděrka na prahu = bouračka na bok.
Kamarád teď z ESA zrovna Mondeo přivezl, i přes mé naléhání at ho tam nekupuje. 70 tisíc najeto, 2011 a 120kw Tdci. Na první pohled parádní vůz... na druhý už bohužel ne.. Opravované na nárazníkách, svítí kontrolka diagnostiky motoru..... bohužel on je ještě větší analfabet na tohle než já, takže špatná volba:(
Na tom voze KM v interiéru moc nepoznáš, já se o něj starám a mám poctivých 185 tisíc a interiér je stejnej, jak u toho s 70tisíci. Stejně tak i ostatní díly ( podvozek a podobně ). Až na sjeté gumy, které v bazaru stejně vymění...
NO JISTĚ, NĚMCI MYSLEJ NAROZDÍL OD ČECHŮ, TY LEDA TAK KRADOU >:D EMISE, NA PAPÍRU NAPSÁNO Z MINULÝHO STOLETÍ KOLIK TO MÁ FOUKAT, TO JEŠTĚ NEZNAMENÁ ŽE TEHDÁ VĚDĚLI JAK MOC TO MÁ FOUKA A VŮBEC JESTLI NEBYLI TEHDÁ NEKÝM ZMANIPULOVATELNÝ ALE PROSTĚ A JEDNODUŠE FAKTA MLUVÍ ZA VŠE [odkaz]
A kolik ojetin po 150t km ten filtr ještě má!? Dokud nezačnou STK všem co filtr demontovali a jen upravili nastavení řídící jednotky odebírat TP tak se nic nezmění! Zatím nejhorší zkušenosti s vykuchanými filtry právě všechny koncernové TDI od Octavie po Pasáty!
Problém je, že 99% dnešních dieselu splní euro 5 i bez filtru. On není problém v jejich množství ale v jejich velikosti. Moderní diesely produkují menší částice, které je daleko snazší vdechnout. Jenže na měření velikosti pevných částic nejsou STK vybaveny, takže auta bez filtru v pohodě projdou.
A proto jakmile potkáte na silnici DIESELOVOU popelnici BEZ DPF - SE SMRADEM OD VÝFUKU (POZNÁTE PO ČUCHU) A S ČERNÝM KOUŘEM OD VÝFUKU (TO UVIDÍTE) =
1. OKAMŽITĚ VYTROUBIT !!
2. POTOM PŘEDJET
3. HLAVNĚ NENECHAT SE NAČUCHAT !! PS: přeci jenom dieselovým popelnicím předokolkám rády odskakují lehké ***ky do příkopů ... :-);-) >:D >:D NEPŘÍZPŮSOBIL JÍZDU STAVU A POVRCHU VOZOVKY !! :-|:-| >:D >:D >:D >:D >:D
4. VOLAT POLICII ČR 158 A NAHLÁSIT NEZPŮSOBILOST PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH ČR
Jedovatý DIESEL plečky s vykuchaným DPF NEMAJÍ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH ČR CO POHLEDÁVAT !!
Jejich provoz je NELEGÁLNÍ !!
Občanskou POVINNOSTÍ A PRÁVEM každého občana ČR je dotyčný šmejd ZAJISTIT A PŘIVOLAT POLICII !! která se o něho postará.
Uhlí
Zhruba 92 % uhlí používaného ve Spojených státech je na výrobu elektřiny. Uhlí se používá na produkci více než poloviny veškeré elektřiny USA. Kromě společností na výrobu veřejné elektřiny i další společnosti a továrny s tepelnými elektrárny používají uhlí na výrobu elektřiny. Tepelné elektrárny pálí uhlí na výrobu páry, která poté otáčí turbíny, které vytváří elektřinu.
jaks na tyhle nesmysly přišel?? Nečti bejkárny ze zaprodaných médií [odkaz] Lepší přímo od zdroje a jestli neumíš anglicky používej Google Translator :-)
Hele ty chytráku já měl tu čest cestovat autem po dálnici číslo 10 přes L.A. až na pobřeží. 5 proudů ucpanejch tam a zase zpátky. Připadal jsem si jak v plynový komoře. Rozhodně jsem nepozoroval znatelnej rozdíl proti ucpaný Praze. Normální smrad z běžících motorů, takže se tu neoháněj nějakou tvojí domnělou vyspělostí v USA.
Berniko, v USA je z obnovitelných zdrojů vyrobeno 1,7% el. energie, zbytek 37% z ropy (těžké a lehké oleje), 27% z plynu, 23% uhlí, 8,5% z atom. el., 2,5% hydroel. Je to vytaženo z US energ. statisky. Tvůj odkaz je úplně mimo. Že se někde v americe nainstaluje slun. kolektor, neznamená že je vše vyrobeno z "čisté energie". Trochu se o to zajímám, tak bych položil otázku. Co se děje, nebo kde se bere el. energ. když nesvítí sluce (nefouká vítr)????
Ty si se hochu narodil ve špatný době. Divíš se naprosto běžným a elementárním věcem. Žiješ (v hlavě) tak v roce 2030. Podívej se na svět kolem sebe, ať se pořád nerozčiluješ nad naprosto běžnýma věcma. Je to jako by si byl na-sraný, že ráno vychází slunce.
Je to v tom, ze naftovy motor uz dosiahol isty stupen, ked nie je az tak zly, s turbom dokonca aj ide, s 10cm tlmiacej hmoty je aj tichy, s filtramy nesmrdi a dokonca i NEZERE. A potom este jedna vec, ako rozumne predat A6 4.2FSI cloveku, co si moze dovolit iba ojazdene Audi?
Já měl před 2 lety dilema zda vzít 1.8 TDCI nebo 2.0 Tdci 85, nakonec sem zvolil novější francouzský motor s 85kw. Jsem stoprocentně spokojen :-) Někdy mi jistý majitel 1.8 řikal, že dost žere, spotřeba se prý pohyuje nad 7 litrů minimálně. Zajímalo by mne co je na tom pravdy, kdo má zkušenost? :-)
... znám lidi co jakmile ucejtěj JEDOVATEJ DIESEL jdou po něm, většinou to jsou popelnice předokolky, ty rády odskakujou ***ídopříkopů ... >:D >:D >:D >:D >:D
Tebe se Ty blbe ale nikdo na nic neptal, kapiš? Já sice fanda dieselů nejsem, ale kolega se ptal na konkrétní věc, takže buď víš a řekneš k tomu svoje, nebo raději mlč.
Mám 1,8tdci v S-maxu najel najel jsem sním 185tis a kromě dvojhmotnáku a vodní pumpy zatím žádný problém. Spotřeba kolem 6,5, venku bez problému do 6 litru. Měřeno dle dotankování, palubní počítač mi lže o litr.
Jo, to tak odpovídá i tomu 2.0Tdci :-) Jinak já 185 tisíc km a zatim jen destičky a teď po zimě nový letní gumy :-) Jo a náplň do klimy :-) mam ho přes 2 roky.
Možná pojede to 85kW i líp, rozhodně se s ním jezdí líp, jeden z nižších otáček a nebá takovou turboprodlevu.
Najezdil jsem s Mondeem 1.8TDCi 92kW hatch asi 70tis km. Dálnice 150kmh na tempomat to jede do 6.5 myslím dlouhodobě 6.3. Kdyby ses ptal na 2.0TDCi 103kW, tak ta žere o litr víc, s tou pod 7 jezdí jen někdo...
Mám Mondeo kombíka 103 kW rok 2010 před fcl. Spotřebou se pohybuju od 6.4-6.8 litru s výrazným podílem cest přes Prahu (dle palubáku). Při dopočítávání spotřeby přes plnou nádrž se dostávám k podobným hodnotám, občas i k nižším než na PC. Jen pro zajímavost s hodně těžkým a vysokým vlekem jsem jezdil kolem 8.5 l. Nemohu tento motor srovnat s jinými, v jiném jsem nejel. Rozhodně jsem velmi spokojen a mohu doporučit.
Tak na 8.5 sem se nedostal, ale na 7.3 s kolama na střeše při trochu ostřejší jízdě (jak jen to kola dovolují :D) Řekl bych, že to bude se spotřebou podobné.
pro referenci
S-max, 2.0TDCI, 120kW.
V provozu od 10/2010, dnes 160000km, 70% dálnice (z toho 10-15% Německo), tachometrových 140km/h+, stejný řidič.
průměrná spotřeba dle "auta" 6,8l/100km.
okresky a město to udělá za cca 5.0-5.5l/100km.
Mám 2.0 TDCi 85kW ve starším mondeu, spotřeba od 5,6 nahoru , běžně 6 - 7 litrů. Mám tam DPF a pozor, u staršího s Delphi nejde jakkoliv upravit ŘJ, takže s filtrem je to fakt "výhra", každopádně se to podařilo pořešit.
Kdo neví o co jde, tak např. u mě dříve s DPF spotřeba 7,5 - 9 litrů, filtr byl z 60% plný, neustálá regenerace, a po výměně oleje za 14 dnů se olej zředil naftou tak, že na rysce přibylo 2,5 cm.. naprosto šílené..
Navrtat, upravit, hodit do * a hlavně, tankovat pouze top naftu, což je např. MaxxMotion od OMV - má to velký vliv na sazivost, četnost rege, rozprášení apod..
Ale český pepik rád tankuje to nejlevnější, tak se pak na fórech diví, jak jsou ty motory "nepolehlivé" :-)
Je to také otázka nabídky. ČR je takový "rozvojový" trh v rámci EU (teď mluvím jen o palivech) a i když se tu něco prodává pod značkou s dobrým jménem, kolikrát jde o horší produkt než v Německu, nebo Rakousku.
Budiž, ale i tak probíhá nějaké testování a celkem se ví, na která paliva by se mohlo dát spolehnout a která jsou už jen sázkou do loterie. Takže kdo tankuje u stánku s buřty v Ouholičkách, kde jako doplňkovej prodej maj jeden stojan s naftou za "akční" cenu, neměl by se divit.
Tak skutečně evropskou kvalitu tu měly tak dvě nafty. A Shell to nebyl. Jedna z nich díky tomu, že to byl skutečně shodný produkt jako na "západě" (a to už myslím skončilo). Přeformuloval bych to tedy tak, že do ničeho bys neměl tankovat pochybnou břečku. :-) Protože prostě o kvalitních palivech nemůže být moc dobře řeč.
Beru to v kontextu MaxxMotion, tedy kvalita prémiová.
To sice jo, ale neni problem tu nic moc koupit nadopovanou aditivmama (Verva diese od benziny) nebo koupit dovozovou naftu (maxxmotion od OMV), ani jedna urcte motoru neuskodi, naopak jsou to super paliva.
Doporucim ti, pripojit ten vyfuk rovno do kabiny k vodicovi. Nech si tiez uzije. Nie len my, co ideme za nim.
Minule to jeden pisal, ze zaslepil EGR, ze on si motor zasierat nebude. Takemu arogantovi ani nepride divne, ze zasiera nase pluca. Ale co by clovek cakal od vodicov naftovych aut. To su ti spravni sportovci, co im benzin zral 12litrov a ich konto nie je ani zdaleka tak velke, ako ich ego.
Chtit 270.000Kc za predfaceliftove Mondeo s 1.8ckou je docela optimismus. Nepredpokladam, ze se jim tam ted budou hrnout zastupy koupechtivych. Realne za tyhle penize se prodavaji lepsi dvoulitry nebo horsi 2.2jky.
ale na auto.cz je uz kvantum clankov s linkami na casopisy a teraz sa sem budu pridavat aj teoretizovanie o autach s bazarov? Cize mozem cakat clanok o Felde ako super aute bez HTP? Alebo jazdenej Octavke 1.9 TDI? Sorry, ten clanok uz tu bol...
ale nejsem si jistý, jestli za to ten starý litinový rumpál ze Sierry s napasovaným commonrailem Dephi stojí. 2 a 2.2litrový Ford/PSA DW10/DW12 je proti tomu přehlídka technických vymožeností, příkladného průběhu výkonu a spolehlivosti i navzdory tomu filtru. Navíc absenci filtru bych jako gró neviděl, vzhledem k tomu, že nový stojí kolem 7-10 tisíc, což je ostatně cca cena, o kterou si řeknou i tuzemští vytloukači.
A teď mou krutou realitu s Auto ESA... po 2 měsících i přes to že byla deklarována reklamace na mech. stav vozu rok, auto pretalo jezdit kvli ztrátě kompresních tlaků takže rozvoďák- oprava 20K a auto ESA ne a ne uznat mi reklamaci... nakonec jsem se na to vykašlal a opravu zaplatil, auto ESA vážně nebrat!
Já mám Mondeo ve verzi 2.5 V6. Motor sice žere 9 litrů, na druhou stranu za 200 000 km stačí měnit olej a filtr a svíčky. Netřeba ani měnit rozvody, motor má řetěz. Odpadá tak sranda opravami vstřiků, turba a výměnami prasklých hlav za desetitisíce.
Pokud spotřebu neberete jako jediný provozní výdaj, ale započítáte i náklady na servis, rázem 6-válec nevypadá zle. Jako bonus je dynamika a zvuk o kterém se může naftě jenom zdát a navíc nikomu nesmrdím pod nos s oblaky sazí.