Diskuse

Ojetý motor Audi 2.7/3.0 V6 TDI je vyhlášený komplikovanými rozvody. Opravdu je tak nespolehlivý?

23.8.2018

Většinu ojetých velkých modelů značky Audi pohání nějaký vznětový šestiválec TDI. Ve skutečnosti jsou ale tyto motory jen dva. Který je spolehlivější?

 

  • 00 Reagovat !

    foto Freddka

    Freddka 23.08.  08:35

    Pekny

    Pekny clanek, ne az tak pekny motor. Diky.

    Poprosil bych take dieselove R6 od BMW a V6 Mercedes, at to muzeme porovnat ... neco mi rika, ze bezchybne taky nebudou, ale odhaduju, ze budou obecne spolehlivejsi? Mozna se pletu a maji zase jine nakkladne mouchy...
    Pokud uz takovy clanek tady nekde existuje, mate prosim nekdo odkaz?

    Jinak jsem docela prekvapeny, ze dieselovy sestivalec vyzaduje celkem nakladnou udrzbu uz nekde pred 250 tisici, to bych cekal trochu vic (pravidelnou udrzbu rozvodu povazuju za samozrejmost, to me neprekvapuje, ze to na komplikovanych dieselovych sestivalcich bude proste neco stat)
  • 00 Reagovat !

    foto Lacomme

    Lacomme 23.08.  10:02

    Problemy pretrvavaji

    Model 2013 - [odkaz]

    Mj. se na autorevue doctete, ze Q7 (4M) s najetymi 50tkm ceka v servise na vymenu rozvodu.

    Vorsprung durch Technik ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 23.08.  14:00

      « Re: Problemy pretrvavaji

      Nehledě na poruchove dvojspojky...
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 23.08.  16:53

      « Re: Problemy pretrvavaji

      Uz nejede ani ta stranka, asi bezi na Audi.
  • 00 Reagovat !

    foto PavelK

    PavelK 23.08.  11:03

    Common Rail

    Jen pro doplnění, CR vrčel v Audi už od konce roku 1999 v A8 3,3 V8. Ale byla to jen okrajová záležitost.
  • 00 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 23.08.  13:58

    Euro 5

    splňují již motory po faceliftu roku 2009.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 23.08.  16:52

    230tisic je docela hodne

    230tisic je docela hodne, pro bezneho cloveka. Takove auto si ale ale asi bezny clovek nekupuje a nevym, jestli je dobry napad kupovat to jako ojetinu na dalsi dlouhe cestovani, kdy uz servis vyjde na obrovske casty, nekolikanasobne vetsi, nez treba rozdil ve spotrebe benzin nafta.
  • 00 Reagovat !

    foto Xonik

    Xonik 23.08.  17:09

    V reálu to tak hrozný není

    Autor bere spíše ty černější scenáře, v praxi nestočená auta nemají až na vyjímky s rozvody problém do nějakých 300-400tis km a jejich komplet výmněna stojí do 40tis v originálních dílech, což je u aut který vesměs stály ke dvěma milionům jednou za životnost akceptovatelná suma.
    Vstřiky se běžně prodávájí kolem 7tis a pokud tam někdo neleje friťák a šmakulády od ona tak ho to dost pravděpodobně mine úplně.
    Klapky pravda životností neoplývají, na druhou stranu vzhledem k tomu že narozdíl od báwa zde nemůžou spadnout do motoru tak je hodně majitelů zkrátka nechá deaktivovat, opravná sada na celý motor pak stojí 7tis případně pro hazardéry dvojku z ebaye..

    Suma sumárum na poměry šestiválců slušný, pokud má někdo verzi bez dpf a leje do toho kvalitní palivo tak nemá problém.
    • 00 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 23.08.  19:54

      « Re: V reálu to tak hrozný není

      Tyto modrý snad měli už vždy dpf, ne?
      • 00 Reagovat !

        foto Xonik

        Xonik 23.08.  20:05

        « Re: Re: V reálu to tak hrozný není

        Nejsem si jistej co myslíš tím modrý ale každopádně ta původní řada těhle motorů se dělala až do roku 2011 i ve verzi bez DPF (třeba pro český trh prakticky až do poslední chvíle, německý auta naopak měli filtr už zpravidla mnohem dřív).
        • 01 Reagovat !

          foto white-label

          white label 23.08.  20:36

          « Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

          Kupoval jsem u nás v r. 2006 a mohl jsem si vybrat mezi verzí s dpf a bez dpf.. Samozřejmě, že si u nás drtivá většina vybrala verzi bez dpf, která byla (mimo jiné) o něco levnější.
          • 00 Reagovat !

            foto Xonik

            Xonik 23.08.  21:06

            « Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

            Přesně tak, v ČR neexistoval (a prakticky neexistuje ani dnes) důvod kupovat si verzi s filtrem (žádné zdanění podle emisí a pod), a jelikož byla logicky dražší tak většina tuzemských aut vyjížděla bez něm dokud to šlo.
            • 20 Reagovat !

              foto white-label

              white label 23.08.  23:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

              Já si nakonec objednal verzi s dpf a dívali se tu na mě trochu jako na exota. >:-[]
              I vzhledem k mému nízkému ročnímu nájezdu jsem toho nelitoval. Auto nikdy viditelně nezakouřilo a výfuky můžu utřít zevnitř kapesníkem, který zůstane čistý. To u stejně starého turbobenzínu (také přímý vstřik) musím výfuk (spodní okraje koncovek) utírat poměrně často.
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 24.08.  15:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                Ty pulíruješ výfuk? Tak to jsi první koho znám. V životě jsem výfuk neutíral. K čemu je to dobrý?
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 28.08.  10:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                  Mam rad čisté auto (a nejen to) a k čistému autu patří i čisté koncovky vyfuku, čistá kola atd.
              • 00 Reagovat !

                foto Xonik

                Xonik 28.08.  10:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                No div se :-) Ale proti gustu... Pokud jsi měl lepší pocit z čistých výfuků a nevadilo ti za to obětovat 2x peníze (jednou dráž při nákupu a naopak levněji při prodeji) tak proč ne :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 28.08.  10:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                  Rozdil v ceně byl vzhledem k celkové ceně zanedbatelný a cenu následného prodeje neřeším. Při mém malém nájezdu kupuji nová bohatě vybavená auta a prodávám je až po +10 letech.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Xonik

                    Xonik 30.08.  10:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                    Jo proč ne, ale jak říkám - ty čisté výfuky prostě stály desítky tisíc navíc, zdali to je adekvátní je skutečně ryze v subjektivní rovině.
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 01.09.  14:30

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                      Desítky tisíc navíc to nebyly, bylo to méně.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Xonik

                        Xonik 03.09.  18:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                        Desítky tisíc to celkem jsou - zvýšená kupní cena + snížená prodejní + spotřeba.
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 03.09.  11:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                      Ale hlavně nejde jen o čisté výfuky, i kdybych pominul ekologickou stránku, tak jakou image má auto, které při každé prudší akceleraci zakouří tak, že je ti (opticky) jasné, že jedeš za "starým" dieselem. Za ty (nemalé) prachy jsem takové auto logicky nechtěl ani tehdy.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Xonik

                        Xonik 03.09.  18:56

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                        Promiň ale o jaké image to proboha mluvíš? Motor byl naprosto stejnej a plnil stejnou normu, pokud byl v pořádku tak rozhodně nijak extra nekouřil (nemůžeš porovnávat nový auto s filtrem a stočenku z německa co nějakej Lojza na parkovišti nákupáku ochipoval), a pořád to bylo
                        jenom naftový auto, čistýma výfukama opravdu nikdo neohromíš, ty měl i čtyřválec a to je v říši naprosto normální taxikářský auto. ;-) Trochu mi to připomíná dobu kdy si češi lepili na tdi červený nálepky a nebo dávali křídlo z RS na benzinovou 1.6. - jak jsem psal - pro pocit ok a chápu, ale jinak stejně každej věděl která bije...
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 04.09.  04:46

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V reálu to tak hrozný není

                          "Proboha", ten motor bez dpf prostě při výraznější akceleraci uměl zakouřit, i když byl nový! (neřeším tu olítaná auta následných majitelů), stejně jako to tehdy uměl třeba konkurenční 30d. Že to plnilo tehdejší normu i bez dpf bylo v tomto ohledu prd platné.
                          Jezdil jsem tehdy i 530d bez filtru a ten si taky uměl krátce, ale viditelně, zakouřit. Od čeho je asi ten výfuk a jeho okolí po delší/rychlejší jízdě špinavé (na rozdíl od verze s dpf)?
                          Když jedeš za autem (bez označení motorizace, což je obvykle i můj případ, takže nechápu o čem tu točíš s falešnýma nálepkama), tak u akcelerujícího dieselu (plnícího tehdejší limity) bez! dpf prostě identifikuješ diesel poměrně snadno (i bez akustiky) a auto, které při pořádném sešlápnutí plynu zakouří (byť ne moc a jen krátce) má logicky horší "image", než to, které to nedělá. Co na tom "proboha" nechápeš???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…