O víkendu se v okolí Mladé Boleslavi pojede veteránská rally a my budeme u toho. Z muzea vytáhneme závodní Škodu 1000 MB Rally a postavíme se na start mezi ostatní posádky
to je jen "silueta" = VYPADA to jako tisicovka... Skutecnyho veterana by takhle nikdo nepujcil. Ale jde o tu legraci. A na zablbnuti to nahodou asi bude uplne super auto. ;-)
Když koukám na ty útroby embéčka, tetelí se mi srdéčko, tisíckrát jsem vyměňoval klíňák a tisíckrát jsem vyndaval hnědý palec v rozdělovači, který tedy sehnat v mototechně byl kdysi nadlidský úkol. Možná i proto jsme při odchodu do kina vždy palec na parkovišti vymontovali a hřál nás pak celou dobu promítání bijáku v kapse. A tisíckrát jsem čistil pucvolem špínu na rozdělovači. Ještě mám v rukou pocit odporu jednotlivých kabelů při jejich uvolňování... dnes je to třicet nebo snad dokonce tři sta let... neuvěřitelné.
Tak spíš než na palce trpěla tisícovka v této oblasti na praskání celého víka rozdělovače nebo na rozsypané kontakty přerušovače, na praskání palců trpěly hromadně až stovky a stodesítky, které měly rozdělovače oproti MB "vylepšené". Nicméně, pravdu máš, že tisícovka byla na údržbu dost náročná, brzdy stály za prd - všude bubny, čepy nápravy se musely růčo mazat tlakovou maznicí atd., atd., ale přesto byla naše a v tomto konceptu první a originální - její odvozeniny pro další socialistická léta (100, 110,105, 120, 125) už byly snad kromě 110R už jen horší.
Doporučil bych během tohoto víkendu raději Rallye Český Krumlov, kde bude účast historiků skutečně famózní. Přijedou tam skutečné soutěžní skvosty – od Lancie Rally 037 přes Renault Alpine, BMW M3 E30, Audi S2 až po legendární Delty HF Integrale. Navíc za volanty těchto vozů usednou skuteční mistři volantu, kteří rozhodně své historické speciály nebudou šetřit.