Diskuse

Za volantem Oltcitu Club 11R: Opravdu je tak hrozný?

27.8.2018

Když o Oltcitu najdete článek na českém internetu, přečtete si, že je to příšerný křáp. Na to já se ale spoléhat nechci, také ne každému redaktorovi se dá věřit. Proto jsem přijal laskavou nabídku a vyzkoušel jej sám.

 

  • 20 Reagovat !

    foto JirkaX

    JirkaX 27.08.2018  19:53

    ...

    Moje osmé, ale první nové auto, r.v. 87. Tedy ještě "francouz". Po Škodě 120 jak se říká nebe a dudy. I když starší konstrukce, tak dost pokrokové. Pohodlné, tiché, svižné. 68 koní na tu váhu nebylo v té době tak špatné. Kdyby ho kvalitou nezazdili, mohl být dobře prodejný. Ta kola na snímku nejsou originál, ale ze Citroenu Axel.
    • 12 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 27.08.2018  20:30

      « Re: ...

      Oltcit Forever 1,1l obsah - 11l spotřeba >:D
      Co já s ním zažil, obrážení vesnických diskoték a parády jsme nadělali jako ve sporťáku :-!
      Lítal jsem s ním rok v r.95 a o štědrém dni prodal přesně za tolik, za kolik koupil. Byla s ním sranda, ani se nic nevysralo, měl jsem ho od švágrova otce a ten se o něj staral.
      Běžný obrázek byl, Olda se staženým okýnkem, z něho čouhala hlava Dogy s vlajícíma ušiskama
      Naši pouť ukončila couvající Avie... po prodeji a výplatě pojistného, jsem byl na svém. :-)
    • 10 Reagovat !

      foto lyon667

      lyon667 27.08.2018  22:22

      « Re: ...

      Jó, též střela mého mládí :-) V době, kdy silnice brázdily povětšinou škodovky, to bylo auto celkově pohodlnější i rychlejší. Jen to ovládání bylo na palici, spotřeba okolo 10 litrů a bohužel to i dost rezlo. Na druhou stranu vysokooktanový benzín tomu uměl dodat šťávu :-)

      Oltcit měl smůlu hlavně v tom, kdy byl uveden na trh. Přijít o 5 let dřív, moc konkurence by neměl, ale takhle se sotva ohřál.
      • 11 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 28.08.2018  07:22

        « Re: Re: ...

        Konkurenci neměl, ale leda tak u nás v socialistickém bloku. Na západě samozřejmě bylo spousty lepších aut.
  • 20 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 27.08.2018  20:21

    Hezký článek

    Za mě palec nahoru :yes:
  • 32 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 27.08.2018  20:44

    Cauceskova pomsta

    Ne nadarmo se tomuto autu přezdívalo tak, jak se mu přezdívalo.. :-O
    • 03 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 27.08.2018  20:51

      « Re: Cauceskova pomsta

      a pritom to bol v podstate prerubany citron ... asi ako "nas" TAZ 1500 co bola defakto prerubana skoda 1203 ;-) ... babkin brat mal oltcita.... ako 10 rocneho ma vtedy na nom najviac fascinoval ten jednoramenny volant ... ;-)
      • 30 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 27.08.2018  20:56

        « Re: Re: Cauceskova pomsta

        Tak to je naprostý nesmysl, Oltcit se ve Francii nevyráběl.
        • 02 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 27.08.2018  20:58

          « Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

          co by tam tento "rumun" aj delal ze jo... ;-)
          • 20 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 27.08.2018  21:06

            « Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

            Ne, je to Citroen jak vyšitý. Ale pouze pro rumunskou automobilku.
            • 12 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 27.08.2018  21:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

              cize skor akasi "francuzska pomsta" ;-)
              • 20 Reagovat !

                foto JirkaX

                JirkaX 27.08.2018  21:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                Je vidět, že o tomto autě vůbec nic nevíš. Tak toho raději nech.
                • 02 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 27.08.2018  21:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                  jasne sefe >:D .. rozkaz ;-)
                  • 20 Reagovat !

                    foto speedfred

                    speedfred 27.08.2018  21:53

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                    vraví sa “vykonám” , na vojne si asi nebol.
                    • 02 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 27.08.2018  21:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                      zase nechapes srande ;-) o co tu slo .. klasika... asi iny rocnik no :*)
                      • 20 Reagovat !

                        foto speedfred

                        speedfred 27.08.2018  22:06

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                        tak sorry,asi som v mladších rokoch narodený (čiže starší )
                        • 02 Reagovat !

                          foto H-K-svwet

                          H/K_svwet 27.08.2018  22:18

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                          tak ja idem "vykonat" malu potrebu ak mozem ;-)
                          • 32 Reagovat !

                            foto traveldrive

                            traveldrive 28.08.2018  08:27

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                            Prd vieš a dokážeš z toho vyplodiť 6 zbytočných príspevkov. Si vlezlejší jak chrípka.
                            • 02 Reagovat !

                              foto peterle

                              peterle 28.08.2018  12:57

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cauceskova pomsta

                              Strať sa primitív
  • 10 Reagovat !

    foto pevec1

    pevec1 27.08.2018  21:09

    Jiný, ale s problémy

    Technicky měl oltcit blíže k citroenu GS. Stejně vyřešen pohon, přední brzdy, ruční brzda a pod., některé věci proti citroenu jsou jednodušší. Např. zmiňované chlazení mělo vychytávku, za přední maskou byla plastová vložka, která se v létě nebo v zimě vsunula opačně a pustila buď více nebo méně vzduchu k motoru. Ruční brzda byla na přední kola, protože citroen GS měl pérování s hydraulikoua všechny tyto citroeny měly ručku na přední kola pro vyšší účinnost.
    Jízda byla houpavá, ale dalo se zvyknout. Spotřeba různá u různých kusů, nejlepší u původních francouzů, se zvyšujícím se počtem rumunských dílců a hlavně karburátoru se zvedala i k deseti litrům.
    Olej byl opravdu důležitý, vždyť je to vzduchem (a olejem) chlazený motor.
    Údržba horší, téměř vše vpředu špatně přístupné. Např. ventily spodních válců otvorem v podběhu předního kola.
    • 10 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 27.08.2018  21:16

      « Re: Jiný, ale s problémy

      Ta plastová vložka se v létě úplně vyndala. Jako na snímku. Spotřeba závisela na použitém benzínu. Motor byl naladěn na 98 oktanů, náš super měl s bídou 93. Na něj to moc nejelo a šlapáním na pedál šla spotřeba nahoru. Ale dal se přeštelovat a potom jezdil kolem sedmi.
    • 10 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 27.08.2018  22:25

      « Re: Jiný, ale s problémy

      Hlavne ten boxer sa mi tam paci >:D
      • 11 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 28.08.2018  08:28

        « Re: Re: Jiný, ale s problémy

        Ten bol zaujímavý, menej príjemné bolo jeho uloženie, servis nebol jednoduchý a ani lacný.
    • 00 Reagovat !

      foto cert

      čert 28.08.2018  07:32

      « Re: Jiný, ale s problémy

      Ruční brzda byla na přední kola z důvodu možnosti přibrzďování hnacích kol a tím i částečného přenosu kroutícího momentu na obě kola v případě, že jedno z hnacích kol prokluzovalo na bahně / sněhu / ledu. Taková ,,externí špéra diferenciálu" ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto pevec1

        pevec1 28.08.2018  12:50

        « Re: Jiný, ale s problémy

        Nevím, kde jste k tomu přišel. Jak jsem psal výše, agregát vychází z citroenu s hydraulikou. Tam byla ručka vždy na přední kola, aby se dalo co nejúčiněji brzdit v případě ztráty tlaku v systému.
        • 00 Reagovat !

          foto cert

          čert 28.08.2018  19:29

          « Re: Re: Jiný, ale s problémy

          Používáním. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto chetoos

          chetoos 20.11.2018  08:00

          « Re: Re: Jiný, ale s problémy

          Oltcita naše rodina nevlastnila, ale měl jej soused. Jednoho rumunského a druhého z francouzských dílů. Vím, že když odešla rumunská převodovka, vyměnil ji za francouskou a moc si ji pochvaloval. Byla lepší a přesnější. Ale jinak na něj nedal dopustit a říkal že až na pár věcí byl spolehlivý, ale přece ani Škoda 120 nebyla synonymem kvalita a bezporuchovosti. Oltcit byl alespoň moderním vozem s dobrým motorem, pěkným interiérem a designem. Ale dnes jej potkat je vzácností. Podle statistik jich je registrováno přes 3tis Ks. Což je málo...
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 27.08.2018  22:09

    O

    Dobovy Trabant z Tuzexu.
    Ale dnes okolo mna presiel vybliskany Pontiac Bonneville, ked som cakal na prechode. Nadherne auto. Nevadilo by mi. Len krmit ten 6-7L V8 motor asi nebude sranda :-) Ale tam sa na spotrebue nepozera, rovnako ako pri Subaru :-)
    Podla webu zrejme piata generacia. A je len o par rokov starsie, ako tento rumunsky nezmysel.
    • 11 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 28.08.2018  08:30

      « Re: O

      Prečo by sa na Subaru nepozeralo na spotrebu? Ja ich napr. dosť často vídam s prerábkou na LPG. A to aj dovezené ameriky Outback 3,6....
  • 04 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 27.08.2018  22:22

    Typický francouzský vůz

    vyrobený v Románii :no:
  • 70 Reagovat !

    foto olson

    olson 28.08.2018  09:35

    Děkuji za pěkný článek

    Zatím asi nejvýstižnější článek, odrážející i mé osobní zkušenosti s Oltcitem. Prvního Oltcita r.v. 1988 jsem koupil v roce 2003 jako šestý majitel. Druhého Oltcita r.v. 1989 jsem koupil v roce 2005 po prvním majiteli, s najetými necelými 20 tis. km. První už je odstavený, druhý jezdí dodnes, i když není momentálně úplně fit a není to od r 2013 již hlavní auto na denní ježdění. Mezi tím za ty roky mi ještě dalších asi pět nebo šest Oltcitů prošlo rukama při rozebírání. Úžasná škola poznání. Prakticky veškeré opravy jsem si řešil vždy sám. Výjimkou bylo pár případů návštěv v servisu z důvodu absence potřebného vybavení. Ta technika mě prostě chytila a baví mě dodnes. Hlavně proto, že to není konfekce s donekonečna se opakující stejnou koncepcí většiny tehdejších i dnešních aut. Že je to takový atyp, kde je většina věcí řešena úplně jinak. Jasně, že má kupu nedostatků, majících původ hlavně v kvalitě zpracování, ale ty jsou vyváženy právě tou unikátností. Tak už i z toho důvodu jsem rozhodnut jednoho Oltcita i nadále držet v provozu tak dlouho, jak to jen půjde. Spotřebou patřím u obou kusů mezi ty šťastnější majitele. Podařilo se mě na dlouhých trasách (okolo 700 km) dosáhnout i na 6,1 l/100 km. A to i při významné části trasy v dálničním tempu a autě obsazeném a naloženém tak, že téměř dřely zástěrky zadních kol o asfalt. Samozřejmě v zimním období při jízdách na pár kilometrů není problém se dostat i na tří až čtyřnásobek, čímž se pak dlouhodobý průměr dostává výrazně výš. Ale nelezlo to přes 8,5 l/100 km. Zážitků mám spoustu, cenných zkušeností taktéž, ale sem by se to nevešlo, tak snad někdy napíšu knihu.
  • 30 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 28.08.2018  11:21

    Oldo

    Mali sme ho vyrastol som v nom... Sranda auto a nutne dodat, ze zaujimave.
    - tuha karoseria, plechy oproti skodam hrubsie, 3dverak nekrutilo sa to jak favo a dvere poriadne
    - tichy aj od podvozku tie hrube vrstvy asfaltu a odhlucnenia si pamatam to dnes
    - motor vacsina emisnych "technikov" uplne rozladila a potom to neslo a zralo 10l, ale poriadne nastaveny motor nezral + kvalitny olej a vymeny a priadol si...to nebola skodovka, vyzadoval servis kvalitny a znaly
    - charakter motora na 3500ot prisiel naval krutiaku a poctivo zabral to ma vzdy bavilo a do 6500 siel ako pila, super zvuk ak bol v dobrom stave a naladeny pekne bezal aj s deravym vyfukom :-)
    - dobre jazdne vlastnosti, jazdil predvidatelne, predok hore nepadal na predne koleso jazdil ako kachna vo vode a dobre vyvazenu hmotnost medzi napravami tj boxer vzduch + zadok dolu, aj napriek naklonom velmi dobre drzal stopu
    - predna naprava sla znizit otocenim skrutnych tyci v 1000hrane
    - konstrukcne velmi premyslene a unikatne auto
    - vela miesta
    - skoda ze ho nevyrabal citron skorej rumunska kvalita mu neprospela bohuzial... najhorsia zavada rozpadajuce sa zamky od spinacky po dvere az kufor...
  • 00 Reagovat !

    foto PavelK

    PavelK 28.08.2018  11:49

    Oltcit Special

    S dvouválcovým boxerem ....to musela být teprve jízda >:-[]
    Nevím ale, jestli tahle varianta vůbec překročila hranice Rumunska.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty. Začne u amerických veteránů

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty.…

Apple dnes oznámil první krok, kterým chce zbořit bariéry mezi lékaři a pacienty.     

Matka kojící 4letého syna pobouřila internet: Pedofilko, nadávají ji

Matka kojící 4letého syna pobouřila internet:…

Britská fotografka Yakaly Di Romaová (31) nemá zrovna na růžích ustláno. V posledních dnech se na ni sesypala…

 

iSport.cz

ONLINE + VIDEO: Liberec - Dukla 1:0. Slovan vede, prosadil se obránce Hybš

ONLINE + VIDEO: Liberec - Dukla 1:0. Slovan vede,…

22. kolo FORTUNA:LIGY startuje páteční předehrávkou mezi Slovanem Liberec a pražskou Duklou. Potvrdí domácí,…

O trade deadline vypráví Plekanec a Michálek. Které kluby se rozvášní?

O trade deadline vypráví Plekanec a Michálek. Které…

V pondělí končí v NHL přestupní období. Favorité posilují a týmy na dně tabulky cílí na budoucnost. Které kluby…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…