General Motors spolupracuje na hybridních pohonech se svým velkým konkurentem koncernem DaimlerChrysler. Prvními výsledky se GM pochlubí v Detroitu a jeden z exponátů bude překvapivě pocházet až ze staré Evropy...
Pred pár dňami tu šéf koncernu VW vyhlasoval, že budúcnosť je v kombinácii nafta+elektrina a nie benzín+elektrina. Hmm, ale niekto pracuje skutkami a nie rečami však... Ináč cool prístrojovka na tom Opli.
Ono VW predstavil Golf s 1.4TDI + elektromotor uz na podzim v Cine ... takze pracuji asi oba, ale ne tak rychle jako Toyota a Honda, ktere maji hybridy, ikdyz s benzinovymi motory, uz v serii.
VW Touran-Hybrid stoji uz rok v garazi, protoze se neoplati ho vyrobit a VW nema zajem dalsi auto dotovat (jak phaeton). Taky by ho v EU podobne jak toyotu nikdo nekupoval. test hybrid proti diesel: [odkaz]
V evrope USA- hybrid nadseni nikdo nerozumi, protoze vyroba je strasne draha a spotreba vyssi jak u diesel. Mimochodem hybrid neni nic noveho, prvni ho vyrobil porsche v roku 1903, jezdil jen kratkou dobu -potom byl zavrhnuty jako nesmysl. V 80letech delali jeste francouzi nejake pokusy ale pro nezajem na trhu prestali.
No neviem, ale energia prácne vložená do rozbehnutia auta sa len tak naverímboha míňa na teplo v brzdách, ktoré ešte treba chladiť. Ak sa dokáže premeniť časť z nej na elektrinu, tak je to posun. Samozrejme, sú tam aj zápory ako vyššia hmotnosť ale toto je asi najľahšia cesta ako znížiť spotrebu. Rozšíreniu by určite pomohlo daňové zvýhodnenie ako v USA.
ekologicke auta (napr. 3L Lupo) jsou napr. v nemecku sprosteni z placeni dani, jen rocni dan za auto stoji okolo 7EUR na kubik to znamena uspora ca. 130 EUR pri 30tisicich, ktere musis za hybrid zaplatit to jako lakadlo moc nepomuze.
Zeleni sasci jako napr. J.Fischer, Trittin jezdi na plyn nebo vodik.