Jojo, VW nebo Ford blbnou s víceprvkovou nápravou vzadu (a musím tedy uznat, že vypatlaná novinářská veřejnost jim díky tomu dělá dobrou reklamu a jako marketingový tah je to dobré), ale zdá se, že pouze Opel pochopil, že Hatchbacky s předním pohonem mají principiálně nedostatečnou právě přední nápravu (nejčastěji McPherson). A pokud chci zlepšit jízdní vlastnosti (při zachování systému pohonu), musím u těchto aut primárně začít na přední nápravě. Já totiž jednu Astru mám (konkrétně G) a moc dobře vím, že její slabiny jsou právě na tom předku. Jednoduchá zadní vlečená náprava tomu hnanému McPhersonu vpředu bohatě postačuje :-)).
No, ona ta hmotnost akorát koresponduje s tím, že jsou ty auta stavěný na pomezí segmentů a chtít po Opelu, aby používali ve své cenové kategorii hliník, karbon nebo jiné materiály je asi blbost, takže za hlavní problém považuji to, že onu vnější velikost nedokáží vůbec přetavit do vnitřku, spíš naopak...
No tak vona ta vlečená kliková náprava je v pohodě na běžný ježdění, kdy tolik nevadí nekonstantní odklon kola v závislosti na zatížení. U sporťáku je to ale taky celkem fuk, ten naloženej stejně nezávodí.