Tak "najkrajsia" bude urcite pre kazdeho ta najnovsia generacia ale ked mam povedat nazor, ktora generacia urobila oproti svojej poslednej najväcsi pokrok, potom je to u mna Astra G :yes:
Pro každeho určitě ne alespoň ne pro mě. Ja za designově nejvydařenějši považiji model H a jedina vytka směřuje k ne uplně povedenemu interieru. Jinak s tim ktera generace udělala největši pokrok souhlasim že je to model G.
;-) Astra - Vectra byly poměrně dost rozšířené vozy . Z Kadetu vznikl korejský Daewo Racer. Což byl porevoluční hit tuším někde u 190 tisíc. Nepřítelem Opelu je rez. Je to taková daň za levnější vozy na trzích. Ostatně tuto modu drží korci dodnes. :-!
To bych se i hadal >:D meli jsme 4 oply dve Vectry A ani jedna nerezla jedna rocnik 89 druha 93. Vectra B rv99 tu mame dodnes ale reznou dvere vsechny ctyri. Momentalne mame taky Zafiru B rv06 a s tou neni zadnej problem ani po 200 000 :-)
O tej korozii som pocul uz od viacerych. Osobne to posudit neviem, nikdy som Opla nemal, ale uz mi to bolo povedane zo vsetkych stran. Sef z byvalej firmy vlastnil kedysi Opel Omega, jazdil s tym kazdy mesiac do servisu >:D . Snad je to uz minulost, lebo dizajn novych Opel-ov sa mi velmi paci.
to je kravina storocia kamo. Nafot a hod niekde na server fotky zhrdzavenej astry H. Ople maju od 1998 obojstranne pozinkovane kasne a zaruku na prehrdzavenie si ako jediny v tej dobe dal zaruku 12 rokov. To si vtedy ziadna automobilka nedovolila. Mohol si mat problemy s hocicim ale s hrdzou tazko. Pochybujem ze vobec to auto mas a pochybujem ze ak ho aj mas ze si ho kupoval nove. Ktovie aku zlataninu si doniesol.
ano presne to chcem povedat. Bud klames alebo mas nejaku zlataninu kupenu v aaackach. Ked neklames, hod dokaz, chcem vidiet fotky astry H kde ti na kufri zhrdzavela. Taku kravinu som uz dlho nepocul.
uz som sa potesil ze davas odkaz a ze to uvidim a zaroven uz som sa chystal ze sa ti ospravedlnim ale tot hla, objekt ukazal svoju osobnost vysvetlenu na wiki. Tak ja ti este hodim nieco:
No, my jsme měli ve firmě astry, vectry i dvě omegy a fakt prohnily všechny za mnohem kratší dobu, než ostatní auta. Omega dokonce po 2 letech uprostřed dveří díra skrz plech, a to vůbec nebyly kupované v bazarech....pravda, garážované nebyly, ale to stejně starý fiat brava také ne a nic podobného se mu nestalo (měl ovšem zase jiné neduhy) tak nevím. Jen doufám, že tento nešvar už je pro opel minulostí, protože poslední modely se mi opravdu líbí, obzvlášť zmińovaná astra J, předpokládám, že i kvalita bude na úrovni. :-|
Jednotkové octavky měli problém se rzí až až. Zrezlé mondeo II jsem také neviděl, ale to přeci není stejně staré jako omega...? Ale možná se pletu, netuším.
Každopádně Opel s tímhle problémy měl, problémem byl především rez v oblasti podvozku, to je pravda. Myslím ale, že od příchodu Astry G(cca od r. 2000, tzn. bez prvních dvou let výroby) je tento problém už trochu mimo.
Mondeo II- poměrně dost reznou spodky dveří, méně často se objevuje rez pod krytkama rámu skel ve dveřích.
Ceed - do určitého roku reznou páté dveře (nějaká lišta tam odírá lak), a také reznou boční dveře
Na to, že jsou to poměrně nová a moderními technologiemi vyrobená auta - tak tedy nic moc. Nechci vidět, jak budou vypadat po 10-15letech jako ony zmiňované Omegy.
vecrty si mohol vidiet hrdzave prave z rokov 1996-1998 posledne modely uz tazko, jedine ak to boli nejake buracky. Ono diely z druhovyroby nie su zinkovane co malokto vie...
od roku 1998 nenajdes hrdzaveho opla kedze boli obojstranne zinkovane kasne. Jedine co hnije su vyfuky. Opel dava od 1998 zaruku 12 rokov na prehnite kasne cize asi vedia o co ide ked si to mozu dovolit.
úhlavním nepřítelem Opelu je Polsko, resp. fabrika na Opely v Polsku. Je zajímavé, že belgická Astra F z roku 1993 byla bez koroze, kdežto srovnatelně opečovávaná Astra F(classic) z roku 1999 byla prohnilá skrz naskrz. A úplně nehroší jsou kousky opravované druhojakostními díly. Ty vykvetou klidně po půl roce.
Dobre, ak to tak je, preco? Neverim, ze je to ludmi a fabrikou ale technologiou. Ak Ople s Polska hrdzaveju, tak tak asi neboli pozinkovane karoserie alebo dalsie upravy, to snad ale nezalezi od ludi vo fabrike ale vo vedeni Opla, ktore dalo k tomu suhlas?
pozink neměli Fkové Astry nikdy. Problém je v kvalitě plechu a ten, jak se zdá poláci nakupovali v podřadné kvalitě. Případně mohl být plech kvalitní, ale špatně uskladněný, nebo zpracovávaný špatnou technologií. A že o tom museli vědět v Opelu? Mohli, ale nemuseli. Poláci jsou šizuňkové největšího kalibru, takže lze věřit i tomu, že do mateřské automobilky reportovali jiná "čísla", než jaká byla skutečnost.
btw - pozink není všemocná zbraň vůči korozi ;-)
Príde mi, že máš ťažké srdce na poliakov. Neverím, žeby o tak dôležitých veciach ako kvalite plechov vyššie vedenie nemalo ani páru. Oni dobre vedeli, čo sa deje. Zvlášť ak to boli classic modely kde prím hrala cena. Lopézov efekt atď..
poláci mi jsou ukradený. Od jednoho jsem dokonce kupoval auto a byl to dobrý kup (jen jsem toho poláka musel trochu usměrnit).
Plech a důležitá věc? Jak se to veme ... jak by vedení zjistilo korodující plech, když na hotovém autě/dílu je vrstva laku a kvést to nezačalo hned, ale až cca po 5ti letech, kdy už na to každý kašlal? Jinak ano, cena tam sehrála určitě svou roli. Proto v konkurzu přežití Opel automobilek zvítězila ta v Polsku a ne třeba v Belgii a myslím, že zavřeli i jednu v Německu
ale mám. A tak vím, jak se dají určité procesy tzv. oyebávat. Ať už z pozice výroby, skladu či vůči vedení. Nedává se jim nic jiného než čísla, jak je to v reálu nikoho ve vedení nezajímá.
Nikdy som vo fabrike na auta nebol, ale nechce sa mi verit, ze by o takych naprosto podstatnych veciach vedenie nevedelo....navyse predpokladam, ze vedenie malo v Polsku i nejakych svojich zamestancov ako je to u Kie a asi i v Nosoviciach.
Mám Astru G ročník 1999, nikdy neparkovanou pod krytým stáním natož v garáži. Ježděno celoročně bez jakékoliv péče o karoserii. A po 12 letech nikde žádná rez není. Přestaňte věřit kolegům z práce kteří nakupují své vozy na vrakáči, navštivte Astra-g fórum a dozvíte se že nebouraná Astra nerezaví...
od 2003 mi preslo rukami viac oplov (firemnych) a u ziadneho z nich som sa s hrdzou nestretol (pokial neboli burane a lakovane v podivnej garazi). Skus vymenovat konktretne modely pripadne rocniky u ktorych si sa stretol s hrdzou.
PS: s tymi firemnymi autami sa nikto nemaznal, v lepsom pripade dostali raz za rok vosk na karoseriu. Mnohe z nich su v prevadzke este teraz,pripadne si ich odkupili zamestnanci
Já jsem šťastným majitelem Háčka, nebýt slabšího motoru tak mu nemám prakticky co vytknout. Ale motor není ani tak problém auta, jakožto spíš mojí peněženky ;-\
Mám Gčko, 5-dveří hatchback, tedy nejběžnější karosářskou verzi. Musím říci, že na tak "malé" auto má neobvykle vzdušný a prostorný interiér (kam se hrabe Octavia), rovněž zavazadlový prostor je fajn (narozdíl od Octavie z něj vyndám notebook aniž bych si ušpinil kalhoty :-)). Mám 1,6l motor, 76 kW a ten už s tímto autem cvičí poměrně solidně. Podvozek je poměrně tuhý - hezky se s autem jede po okreskách, ale negativem je pak nižší míra komfortnosti na rozbitých cestách. Hlavně na různých dírách a ostrých nerovnostech jdou od podvozku poměrně tvrdé rány (což se mi nelíbí :-)), ale je to zřejmě daň za celkové naladění.
Auto jsem měl zakoupeno jako nové, teď má najeto cca 100 000 km, nerezne, nezlobí, bezproblémově slouží, kdysi jsem si do něj nainstaloval špičkovou hi-fi aparaturu (osm repro :-)), a tak s ním na pár let ještě počítám :-).
Pozerám že i-čkovú generáciu preskočili. Buď považujú novú Astru za tak pokrokovú, ale inteligentnejšie vysvetlenie je, že by sa to zrejme miešalo s rímskou jednotkou.
Z môjho pohľadu je dizajn súčasnej Astry J najlepší a to nie len zo všetkých predošlých generácií ale aj celkovo v danom segmente. :yes:
Souhlas... Na Astře oceňuji to, že je v každé generaci naprosto odlišná, - a to jak exterierem, tak interierem - ale vždy patří (alespoň pro mě) mezi to nejhezčí v segmentu (to platí hlavně u G a J)... Poslední generace je podle mně designově dovedená téměř k dokonalosti. Nejvíce se mi na ní líbí, jak do sebe všechno zapadá - volně přecházející linie, celek, který působí naprosto dotaženě - dynamicky, ale zároveň elegantně. A to platí i o interieru, který dle mého názoru překonává i spoustu těch o kategorii výš (myslím designově)... Takže za mně taktéž. :yes:
neviem ci je rozdielnost (radikalna) u kazdej generacie az takym plusom. Osobne mam najradsej astru g. Astru h som na zaciatku nepredychal, ale odstupom casu sa mi velmi paci kombik. Na aktualnu si este asi musim chvilu zvykat ;-) , takze mozno casom....
ve verzi GSI 16V (v roce 93 druhá 16V registrovaná u nás) zakotvila u mě v garáži právě proto, jak vypadala. S Opelem jsem neměl do té doby žádnou zkušenost, ale zrovna v době, kdy jsem prodával svou 320i E30 vyšel v Autocaru test astry GSI a já se zamiloval, to auto vypadalo dokonale, přesně dle mého gusta, nenápadný killer, přidaného plastu tak akorát, tmavé lampy, přikrčený postoj na silnici, přidal jsem jen BBS kola místo origo... a paráda, ani mi nevadilo, že je to předokolka. V praxi to auto celkem plnilo, co jeho zjev sliboval, až na převodovku bylo velmi schopné i mechanicky. Bohužel jsem se z něj těšil do nějakých 50tis. km, kdy praskla hlava, což jak jsem se později dozvěděl, byla závada postihující prakticky každý druhý kus. Takže gsi odjelo a přijela cali V6, ale to už je jiná historie. Astra GSI byla mým prvním Opelem, a přestože to nebylo dokonalé auto, přišlo mi do rány přesně v době, kdy jsem byl na auto typu HH naladěn, vzpomínám na ni rád a musím říct, že od doby efka ve verzi gsi se mi žádná astra tak nelíbila. ;-):yes: