Ano, klasický pětidveř se mi moc nelíbí, je to taková nafouklá kulička. Ale GTC, hlavně pak OPC je pěkné auto. Ale pořád se mi více líbí minulé OPC :yes:
Ale zde je hlavní jak to jezdí a v tomhle háčkové OPC nadvakrát nevynikalo. Bylo sice nejtvrdší ze všech HH, ale hlavní slabina byla velká nedotáčivost. Nyní to vypadá, že to bude dobře vypadat i jezdit :yes::yes::yes:
Osobne, sa mi po dizajnovej stránke nová Astra veľmi páči.. tobôž GTC či OPC..
Nekonvenčné svalnaté oblinky alá Opel :yes:
Jedinou slabinou tohto hatchbacku obecne je pomerne vysoká pohotovostná hmotnosť v porovnaní s priamou konkurenciou. Je to daň za zosilnený oceľový rám, zvyšujúci pasívnu bezpečnosť.. Uberá to však autu na mršnosti, agilite, handlingu, spotrebe, etc. čo si myslím, že sú v danej triede dosť podstatné aspekty.. Nuž ale dnes sa to nosí, bezpečnosť a ekológia nadovšetko >:-[]
Mégane RS sem netahej. Tady se bojuje o 2. místo. V kategorii HH je Renault a pak ti další.
"If any brand sets the standard in the hot hatch sector, it’s Renault."
I letos má Renault zastoupení v PCOTY 2011
[odkaz]
Těch 1196 je do října? Francie to snad moc neovlivní, ikdyž má WL teda asi dlouhé prsty >:D
Nejdůležitější je Německo a hlavně Anglie (v září se tam prodalo cca 15 000 Fiest). Ale ono se to už nejednou otočilo, protože už po srpnu vedlo Polo...
To byla jen menší provokace, Subaru a Renault si nemůžou konkurovat.
V dnešní době hnaní se za výkonem už je těžký najít čistokrevný HH, protože přívětivost každodenního použití se s výkony motorů nad 250 koní (a s tím související naladění podvozků) ztrácí. Tady cením VW s GTI, že se těchto závodů zatím neúčastní.
Tohle není přímá konkurence Golfu R, nemá to použitelné místo vzadu ani možnost zadního páru dveří, nemá to 4x4, ani možnost dvojspojky...
Tohle je spíš konkurence roccaR, MeRS apod., uvidíme jestli vyšší výkon bude bohatě stačit na hmotnost tohoto OPC a jestli jej zvládne přenést pouze předek.
Na fotkách vypadá docela dobře...
taky to tak vidím, hlavní rozdíl bude ve 4x4, díky kterýmu se golfR dívá na ostatní mainstreamové HH z patra ( i když musim říct že minulej golf r32 mi moc neseděl, byl jednoduše strašně těžkej).
Váhy se docela bojim i tady, vzhledem k tomu, jak je na tom s hmotností celá současná generace astry.
Jinak s tim přenosem výkonu bych to viděl optimisticky. Projetý mám prakticky všechny součaný HH a ten přebytek výkonu na přední nápravě neni nějak drastickej... naopak takový lehce přemotorovaný auto získává pro řidiče charisma, ale co si budem pohon na zadek nebo 4x4 je furt jinej vesmír...
Jo, zvuk byl parádní (hlavně zvenku), kam se na něj hrabal opěvovaný zvuk Focusu ST... a hlavně spoza volantu se na ten zvuk nechytá ani FoFoIIRS, jediné co mu může zvukově (z menších motorů) konkurovat je R5 z TTRS/RS3. On už G IV R32 měl skvělý zvuk.
Ty, blowiku, a kolik jsi toho najezdil s tim "tezkym" R32?
Ja docela dost a ujistuju te, ze ta vaha je tam vetsinu casu spis pro tebe, nez proti tobe.
Ano, nove R je ostrejsi v zatackach a celkove rychlejsi, ale ten reaktor pod kapotou mi bude moooc chybet...
Jezdil jsem v jednom dni jak s G5 R32, tak s G5 GTI (oba 3dv. s DSG) a nedotáčivost R32 byla naprosto zřetelně výraznější.
Píšeš, že váha tam hraje většinu času pro tebe, než proti tobě, můžeš nějak blíž vysvětlit, jak to myslíš?
Jasne, GTI je jina liga, je lehci a rychleji reaguje.
Ano, nedotacivost je u R32 v porovnani s lehcimi ctyrvalcovymi predokolkami mnohem vyraznejsi.
Ale pri rizeni R32 nemam pocit tak tezkeho predku, jako treba ve Focusu ST, nebo ve svem litinovem petivalci.
Je treba po nem nechtit vykony motokary a prizpusobit se prave te vyssi hmotnosti.
Jezdil jsem spis plynule, nez ostre, zacal zatcet o zlomek vteriny drive a auto se oprelo do kol a pod plynem perfektne vykrouzilo oblouk, navic tomu pomohlo jemnejsi davkovani tociveho momentu diky absenci turba. A diky te hmotnosti na roletach tak neposkakovalo. Obecne mu sedely spis rychlejsi tahle zatacky, nez ostre vracecky. Co mne prekvapilo - v utazenych zatackach nedotacelo zretelne mene, nez ten Focus ST a byl to i pocit majitele ST.
Kazdopadne R32 je spise auto na pocit, nez na super cas a jeho majitel to moc dobre vedel - jezdi sestivalcove Golfy snad nekdy od poloviny devadesatych let. Takze jeho R32 je manual.
Kromě prvního "eRkového" Golfa (GIII VR6), měly všechny eRka i DSG, takže tradice už je to vlastně taky. Navíc G IV R32 bylo první sériové auto s dvojspojkou vůbec.
No pokud beres VR jako R-line, tak mas pravdu.
Jinak on mel VR6, pak GIV V6 2,8, pak havarka (nezavinena) a GV GTI DSG, dalsi havarka a GV R32. Vsecko manualy.
No a ted GVI R DSG, jezto GVI se s V6 nedela.
Mohli by tam dat 3,6 ne?
Když tam na těsno vešla VR3.2, tak by tam možná vešla i VR3.6...
Golfy, které měl, jsem taky zkoušel, nejméně zajímavý je pro mě ten GIV V6, to byl Golf orientoivaný spíš na "komfort", než na "sport", vůbec čtverkové Golfy mě moc neberou, až na jednu výjimku - GIV R32, ten měl v něčem lepší jízdní vlastnosti, než GV R32 (např. menší nedotáčivost), na GIV R32 se žádný (z celkem osmi! motorových verzí) GIV GTI celkově vůbec nechytal. Ale GIV R32 se dělal jen chvíli před ukončením výroby čtvrté generace a k nám oficiálně nedovážel vůbec, takže je to poměrně vzácná verze této generace, zvlášť s DSG, která byla určena výhradně pro domácí/německý trh.
On ten kamarad je cech, zijici v Rakousku a Slovinsku a rodina jeho manzelky ma neco spolecneho s dealerstvim VW. G IV R32 se delala jen 3 dverova (aspon tehdy, kdy mel o ni zajem) a tudiz byla v dobe, kdy vozili i detske sedacky nevhodna.
S tim hodnocenim G IV asi tak: To auto bylo podivne schizofrenni - freneticky ujeceny motor (v otackach, jinak byl kultivovany a tichy) a v interieru polepy z plastoveho "dreva"... K tomu celkem mekce naladeny podvozek, ktery ale na nerovnostech odskakoval.
Ona ta VR6 3,6 by tam asi vesla, ale vsechy ty V6 Golfy mely jeden spolecny problem - malou svetlost pod motorem. Pokud je tedy 3,6 s jeste o malo delsim zdvihem (mrknu na udaje), tak se nedivim, ze ho tam VW nechce ani zkouset. I kdyz - EOS je (pokud se nepletu) na platforme Golfu a 3,6 se do nej montovala ve verzi 190 kW...
R32 mělo i světlou výšku menší, než GTI. Jako výhradně třídveřový se ale ani GIV R32 nedělal. Původně měla vzniknout jen pěti tisícová série, ale pro nečekaně velký zájem (hlavně v USA) se jich nakonec vyrobilo 12 tisíc, z toho se 5 tisíc dostalo za moře (USA) a 7 tisíc zůstalo v Evropě.
[odkaz]
[odkaz]
Vzdyt povidam, ze svetla vyska byla minimalni... U nas to behem zimy porad drhlo (no ne porad, jen ve vyjetych kolejich). Ten VR6 motor je dost vysoky, i kdyz jinak ma kompaktni rozmery.
On se na ten 5ti dver ptal hned, jak sla R32 na trh a bylo mu receno, ze "bude". No auto bylo treba hned, takze G IV V6 Highline i s temi drevenymi polepy, ktere ihned nahradil tunigovymi jako-hlinikovymi. Vypadalo to lip, nez to jako-drevo...
Trosku zavzpominam: Jak prijel poprve z Rakous k nam za volantem G III VR6 (tehdy jeste pujcenem od otce), koukal jsem na to jako na svatej obrazek. Auto velke jako Felicie a pod kapotou V6 se 170 konmi :-O Kdo tehdy delal neco podobneho? Ten zvuk a silene zrychleni... No to v cloveku, co ma cerstvy ridicak v kapse a kolem nehoz je nejmodernejsi auto Felicie zanecha stopu :-) S kazdym dalsim V6 VW, co se k nam stavil a co mne nechal ridit jsem se tesil, az i ja budu vydelavat dost na to, abych si ho mohl koupit. Kdyz mi nabizel, ze mi svou G V R32 prenecha, tak se to ve mne dlouho pralo. Precejen jsem chtel NOVE auto, ne ojete (mela asi 130 tisic), ac jsem tento konkretni kus dobre znal a sam jsem s nim skoro rok jezdil. Nakonec jsem hrde odmitl. No a ted maj V6 utrum :-( Focus mel R5 - taky utrum. Nejde mi o ty kW, spis o ten pocit, jaky ti da jen velky motor.
Ale ta světlá výška byla snížena záměrně (o 20 mm proti běžným verzím), to nebylo k vůli vysokému motoru, který by se nevešel pod kapotu a dole případně "čouhal". Těch 20 mm ubylo i mezi kolem a lemem blatníku, tedy nejen mezi olejovou vanou a zemí.
GIII VR6 byl svým způsobem zjevení, sice tehdy měl Civic VTi z 1,6ky 160PS a mnohým se 174PS (později 190PS) z objemu 2,8 (později z 2,9) zdálo relativně málo, ale svezení bylo samozřejmě o něčem jiném, než jen samotné papírové výkony.
Málo, necelejch 5000 km, já neříkám, že je nějak enormně těžkej... akorát mi prostě moc neseděl.
btw. jasně, zvuk měl naprosto úžasnej a neoposlouchatelnej :-)
Proč podle mě ? Já nejsem manažer nebo akcionář Opelu, já jen komentuju, co Opel dělá a proč se mu to nedaří. Image automobilky je běh na dlouhou trať a ne všechny automobilky můžou mít vysokou image ... vždy bude více těch, které budou patřit do "low-cost".