Opel Astra OPC: Proti Golfu R s dvoulitrem a 206 kW
Opel Astra OPC se představí v létě 2012 jako vrcholné provedení třídveřové Astry GTC a současně dosud nejvýkonnější příslušník řady Astra. Vystačí si s dvoulitrovým turbem a pohonem předních kol, svými parametry ale míří na špičku segmentu kompaktních hot-hatchů.
Astra OPC se zařadí mezi malou Corsu OPC (141 nebo 154 kW) a velkou Insignii OPC (239 kW). Tomu odpovídá také zvolené naladění motoru – fanoušci rychlých Opelů se mohou těšit na 206 kW, tedy 280 koní, a 400 Nm. Výsledkem je nejvyšší rychlost 250 km/h, údaj o akceleraci si Opel zatím nechává pro sebe.
Ladění podvozku probíhalo na Nordschleife a dohled nad ním převzal Joachim Winkelhock. 51letý závodník patří k nejpovolanějším – ambasador divize OPC má za sebou závodní kariéru v DTM a především řadu úspěchů ve vytrvalostních závodech, korunovaných vítězstvím v Le Mans, ve Spa a dvěma triumfy na Nürburgringu.
Ale zpět k Astře OPC. Speciální konstrukci předního zavěšení s oddělenou těhlicí – tzv. HiPerStrut – má už výchozí Astra GTC (a také Insignia OPC). Nadstavbu představuje samosvorný přední diferenciál, brzdy Brembo, adaptivní tlumiče FlexRide a nová kalibrace elektronických zařízení. Kromě režimů Normal a Sport bude k dispozici i ostrý OPC.
Opel Astra OPC - srovnání generací | |||||
Model | Astra G OPC | Astra G OPC 2 | Astra G OPC 2 | Astra H OPC | Astra J OPC |
Rok výroby | 1999-2002 | 2002-2003 | 2003-2004 | 2005-2010 | od 2012 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 118/6500 | 141/5400 | 147/5500 | 177/5600 | 206/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 188/4300 | 250/1900 | 250/1900 | 320/2400 | 400/- |
Max. rychlost [km/h] | 220 | 240 | 240 | 244 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 | 7,3 | 7,1 | 6,4 | - |
Novinka bude už čtvrtou generací Astry OPC, z toho třetí s přeplňovaným dvoulitrem. Výkon turbomotorů v průběhu času rostl ze 141 až na chystaných 208 kW. A tak zatímco původně nejrychlejší Astra soupeřila ve vodách Golfu GTI, dnes současně míří na top-model Golf R.
Opel Astra OPC - srovnání s konkurencí | |||||
Značka | Opel | Alfa Romeo | Renault | Mazda | Volkswagen |
Model | Astra OPC | Giulietta QV | Mégane RS | 3 MPS | Golf R |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1742 | 1998 | 2261 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 206/- | 173/5500 | 184/5500 | 191/5500 | 199/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/- | 300/1900 | 340/3000 | 380/3000 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 242 | 245 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 6,8 | 6,1 | 6,1 | 5,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 7,6 | 8,4 | 9,6 | 8,5 |
Kromě verze OPC nabídne třídveřová Astra pětici motorů sdílených s pětidveřovou sestrou. Základem je atmosférická 1,4 o výkonu 74 kW, následuje spektrum přeplňovaných motorů. Čtrnáctistovka s turbem může mít 88 nebo 103 kW, šestnáctistovka pak 132 kW. Jejím vznětovým souputníkem je aktuálně nejsilnější evoluce motoru 2,0 CDTI o výkonu 121 kW.
Opel Astra GTC - předběžné technické údaje a ceny pro Německo | ||||||
Motor | 1,4 16V | 1,4 Turbo | 1,4 Turbo | 1,6 Turbo | 2,0 CDTI | 2,0 OPC |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1398 | 1364 | 1364 | 1598 | 1956 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 74/6000 | 88/4200-6000 | 103/4900-6000 | 132/5500 | 121/4000 | 206/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 130/4000 | 200/1850-4200 | 200/1850-4900 | 230/2200-5400 | 350/1750-2500 | 400/- |
Max. rychlost [km/h] | 178 | 192 | 201 | 220 | 210 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,5 | 10,9 | 9,9 | 8,3 | 8,9 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,9 | 5,9 | 7,0 | 4,9 | - |
Cena pro Německo [Euro] | 19.900 | 21.750 | 22.250 | 23.250 | 25.055 | - |