Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat potvrdil zájem o německou automobilku Opel

Italská automobilka Fiat v neděli slovy vysoce postaveného managera veřejně potvrdila svůj zájem o koupi německé automobilky Opel vlastněné americkou skupinou General Motors.
Zpět na článek
4. 5. 2009 09:35
4. 5. 2009 09:46
4. 5. 2009 13:38
4. 5. 2009 16:14
4. 5. 2009 09:47
4. 5. 2009 09:55
5. 5. 2009 13:35
4. 5. 2009 09:54
4. 5. 2009 10:14
4. 5. 2009 10:21
4. 5. 2009 10:47
4. 5. 2009 13:40
4. 5. 2009 10:53
4. 5. 2009 11:25
4. 5. 2009 13:11
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:18
4. 5. 2009 13:42
4. 5. 2009 13:50
4. 5. 2009 11:12
4. 5. 2009 13:48
4. 5. 2009 11:39
4. 5. 2009 11:51
neregistrovaný "zail"
4. 5. 2009 13:12
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:08
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 20:51
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:25
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:31
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:52
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 12:11
4. 5. 2009 13:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 5. 2009 13:36
4. 5. 2009 13:55
4. 5. 2009 15:49
4. 5. 2009 16:35
4. 5. 2009 19:32
5. 5. 2009 07:45
4. 5. 2009 23:14
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 5. 2009 16:53
neregistrovaný "zail"
4. 5. 2009 17:20
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 19:12
neregistrovaný "zail"
5. 5. 2009 11:34
neregistrovaný "zail"
5. 5. 2009 17:46
neregistrovaný "zail"
4. 5. 2009 17:36
6. 5. 2009 04:32
Avatar - freeman
4. 5. 2009 09:35
Záhada
Až sa čudujem kde nato berie FIAT ? Skoro všetky automobilky sú na dne šetria ale FIAT nakupuje ako divý. To všetko nakupuje za 1 dolár (Chrysler)a 1 EURO (Opel). Veď potom ho môžu prevádzkové náklady totálne zabiť ! ;-\
Rozbalit vlákno
6
4. 5. 2009 09:46
Re: Záhada
Berlusconi vybaví >:D >:-[]
4. 5. 2009 13:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:14
Re: Záhada
s lírami si môžu už akurát tak utrieť zadok...sú členmi EMÚ ;-)
4. 5. 2009 09:47
Re: Záhada
no je to business, takze bud uspejou nebo neuspejou, v pripade uspechu by Fiat ziskal celkem silne hrace dobudoucna pro dulezite trhy, navic ted v dobe "krize" a jejich problemu jsou ty automobilky levnejsi nez v dobe rozkvetu, plati tu pravidlo "risk je zisk" a to v celkem velke mire :-)
4. 5. 2009 09:55
Re: Záhada
Jak se říká: Kdo se bojí, sere v síni.
Avatar - Johnny_P
5. 5. 2009 13:35
Re: Záhada
Myslím že to byl dobrý tah, zvláště u opelu s jeho insignií
4. 5. 2009 09:54
Fiat
Fiat do toho jde v poslední době opravdu po hlavě. Těžko říct jak to dopadne, ale za tu odvahu zaslouží respekt.
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2009 10:14
Opel ne
Připoměl bych Piecha v době nedávno minulé... (vše co koupil bylo v té době kdy to kupoval stejně za babku zu grunt a nebo to byla jen obchodní značka a snad až na ten Seat se tomu daří...) ta paralela tam je... Risk to je, ale zatím to Fiat nic nestálo. Fiatu se daří, tak začal trochu riskovat..., nicméně s Opelem je to dobrý nápad, ale já osobně bych se na wursty vykašlal a a´t si dělají co chtějí. Fakt je ten, že už dnes jsou ty auta technologicky do jisté míry provázána..., tkaže by to v tomto směru neměl (nemusel) být problém. Pro Fiat je mnohem důležitější ale Chrysler..

Myslím, že portfolio značek: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari Maserati, Zastava, Dodge, Chrysler a Jeep bohatě stačí... Opel a Vauxhall už není nutný.
Rozbalit vlákno
12
4. 5. 2009 10:21
Re: Opel ne
Hlavně ta Zastava je auto pro ty opravdové kovboje bez přívlastku.
4. 5. 2009 10:47
Re: Opel ne
No tak auto jako je Linea, kdyby neneslo znak Fiatu a mělo znáček Zastavy..s cenou o chlup nižší..byl by to podobný trhák jako byla svého času dacka... Low endové (evropské) značky podle mne čeká celkem světlá budoucnost... On každý nečte GTI monology, aby pak šetřil... a šetřil... a koupil skoro prémiové Poloauto...
4. 5. 2009 13:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
4. 5. 2009 10:53
Re: Opel ne
Dodge a Chrysler je Fiatu v Evropě k ničemu. Opel je dobrá šance jak rozpustit náklady na vývoj "velkých" modelů pro Alfu a Lancii. Navíc dobrá šance na bodování u protiitalsky zaměřených zákazníků.
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 13:11
Re: Opel ne
Toto je názor typického laika. Aj Chrysler a Dodge sa Fiatu hodí. Aj s ním môže zdielať platformu pre menšie autá a pre limuízny od Alfy Romeo. Trebárs Caliber-Bravo, 147. 300C-AFLA ROMEO 169. Názor, že toto je Fiatu k ničomu je úplne zcestný.
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:18
Re: Opel ne
čítaj ešte raz príspevok Tatrovky...jasne napísal, že v Európe sú mu Dodge a Chrysler k ničomu, čo je pravda, pretože tieto značky tu v predajoch dieru asi nikdy neurobia, i keď nikdy nehovor nikdy...naopak na US trhu by mu mali byť osožné v zmysle toho, čo píšeš Ty... ;-)
4. 5. 2009 13:42
Re: Opel ne
Dovolím si nesouhlasit :-) Mohou sdílet platformy a navíc Fiat má dobré zklušenosti s maloobjemovými motory jak s diesly tak i s benziňáky. Nemusí hned plánovat vstup do Evropy, stačí Amíkům nabídnout solidní maloobjemové motory. Malý objem je v USA stále něco nepřirozeného i přes krizi a dražší palivo. Raději si koupí ojetinu a za uštřené prachy budou krmit V8 nebo V6. To má mimo jiné taky vliv na nižší prodejnost aut. Pokud se ale v nabídce objeví něco jako 1,9JTS, 2,2JTS,1,4 TurboJet a do Evropy pak nějaké diesly - např pro Nitro třeba 1.9 Twinturbo Multijet atd...
Avatar - T613
4. 5. 2009 13:50
Re: Opel ne
samozřejmě, že jsem myslel čistě značky. Pro vývoj větších modelů pro Alfu a Lancii budou Amíci plusem. Minimálně na rozpuštění peněz na vývoj
Avatar - Ricardo
4. 5. 2009 11:12
Re: Opel ne
V článku se píše o GM Europe, takže by Fiat získal i Saab...? Tím pádem by ve střední třídě na jedné platformě mohl stavět 4 různá auta - Insignii, dnes neexistující Lancii a nástupce AR159 a 9-3. To zní celkem zajímavě, nemluvě o možnosti na tuto platformu postavit i nějaký ten Chrysler nebo něco, co by vrátilo Fiat do střední třídy (má-li tento krok ale vůbec smysl). Sice jsou Fiat a Opel dost přímí konkurenti, ale Corsa a Grande Punto jsou oba úspěšné modely navzdory společné platformě a části motorů. Navíc Opel stejně nemá v nabídce významný model, který by neměl svého příbuzného u jiné značky (Corsa, Agila, Astra, Vectra...), takže by to pro Němce žádná velká změna nebyla.
4. 5. 2009 13:48
Re: Opel ne
Myslím že Fiat se do vyšších tříd nepožene. Na to má Lancii a Alfu a pokud by získal i Opel a Saab, byla by to šílenost...Myslím že právě vize výroby levných aut a malých aut chrání Fiat před krizí
Avatar - Righ
4. 5. 2009 11:39
Re: Opel ne
Ja si myslim, ze soucasny konani managementu Fiatu dava smysl. Nedavno se Marchionne vyjadril v tom smyslu, ze v budoucnu maji na mainstreamovem trhu sanci pouze velci globalni hraci, kteri maji dostatecne diverzifikovane portfolio jak napric trhy, tak tridami, a jsou s to prodat cca 6 mil aut rocne. Tahle uvaha se mi zda pomerne logicka, neb cim vic trhu a zakazniku automobilka oslovuje, tim je odolnejsi vuci lokalnim krizi, nahlemu snizeni poptavky po urcity kategorii vozu atd. Masivni vyroba navic umoznuje siroky moznosti sdileni a uspor. Nova aliance Fiat-Chrysler-Opel by mohla byt silna v US, Jizni Americe i Evrope, kde by Fiat mohl diky Opelu vyznamne posilit svoje pozice v nemecky mluvicich zemich a vubec u vsech, kteri maji neduveru k italskym autum. Navic Opel ma sanci byt velmi uspesny v nizsi stredni i stredni tride, coz jsou pro Fiat stale vzdalene mety. Je samozrejme otazka, jakou roli by v budouci alianci hraly Saab a Lancia...
Kdyby to skutecne takhle dopadlo, na trhu by krome vyse zminovaneho konglomeratu zustal jeste VW, Renault-Nissan a PSA, z tech mimoevropskych samozrejme Toyota. Relativne mensimi hraci pak bude Ford, GM a Honda. Daimler a BMW nechavam stranou, neb ty cili nekam jinam.
neregistrovaný "zail"
4. 5. 2009 11:51
no nevím...
K tomuto se těžko vyjadřuji. Jakožto skalní fanoušek italských aut a odpůrce většiny německých značek (vyjma Porsche - to miluju), bych byl nejradši, kdyby k tomuto nikdy nedošlo. Opel sice není VW, který tak nesnáším, ale tyhle auta mě nikdy nějak nevzala - hlavně designem (a spolehlivost taky dost pokulhává). Saab ať koupí, z něj bude aspoň užitek v oblasti kvality materiálů, z Opelu užitek nevidím... Co se týče nástupce AR159 tak ten je myslím už navrhnut, jen se dopilovává, Lancia také s něčím přijde a myslím, že bude postavená společně s Alfou... Co se týče Chrysleru, už tak bude dosti nákladné, se dostat na americký trh (a věřím, že se to vyplatí) a zbytečně investovat peníze do mrtvoly, málokdo by to riskoval a kor v době krize, která se dotýká hlavně automobilového průmyslu... A tohle by byla mrtvá investice, který by se nevrátila, protože to co Fiat potřebuje již má nebo v brzké době bude mít (viz. Chrysler či Saab). Každý přece chce, aby se mu investice vrátila nebo mu přinesla aspoň nějaký užitek. Pokud v tom někdo užitek vidí, budu rád, když se ozve a rád o tom podiskutuju...
Rozbalit vlákno
21
4. 5. 2009 12:36
Re: no nevím...
Trúfaš si tvrdiť, že Fiatk vykazuje nižšiu poruchovosť ako Opel? >:D
4. 5. 2009 13:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 5. 2009 15:51
Re: no nevím...
No ale auto nie je len motor a všetko nemontujú roboty...
A tiež nie je dielec ako dielec, niekedy spoznáš rozdiely už v prístupe pri pohľade na výkres.
5. 5. 2009 12:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:28
Re: no nevím...
dnes rýpeš aj Ty >:D
neviem prečo, ale väčšinou mám popri cestách šťastie na odstavených (porúchaných) Rendlíkov, nie že by som mal niečo proti Frantíkom, ale s Talianmi si v kvalite skutočne nemajú čo vyčítať, no a Opel nie je tiež výnimkou, kiežby ňou boli výtvory zo všetkých "dielní" VW, tak ako to tu niektorí prezentujú...na pár výnimiek je to v podstate za jedno...hlúpo povedané, všetko sa poserie a hlavne vtedy, keď to najmenej treba ;-)
4. 5. 2009 16:56
Re: no nevím...
Souhlas, spolehlivost je dnes u renomovaných značek zřejmě velmi podobná a především prakticky neporovnatelná, neboť nemáme relevantní údaje.

Maximálně se najdou výjimky, kdy se nějaký typ motoru nebo jiný díl vysloveně nepovede - to se ale obvykle dá včas zjistit a koupi se vyhnout. Příklad: motory 3.0 diesel v Nissanu Patrol, které díky konstrukční chybě celkem pravidelně potkávají fatální závady.

Jinak je to o štěstí na dobrý / smůle na špatný kus a samozřejmě o údržbě, nikoliv o značce.
4. 5. 2009 19:29
Re: no nevím...
Tak to máš skôr smolu, nie šťastie.
Oplov som naživo veľa nestretol, približne toľko ako Fiatov, musím povedať, že Taliani mi vychádzajú z porovnania horšie. Netvrdím, že niekto nemôže mať aj opačné skúsenosti, ale nech mi o nich napíše. ;-)
Fiaty (Marea Weekend, Stilo a Punto) mali často poruchy elektroniky a elektriky, ľahko zamŕzali zámky dverí, podvozok sa rozhrkal rýchlejšie, podobne ako plasty v interiéri a sedačky - ku cti Stila treba povedať, že tam už s plastami problémy takmer neboli. Ople (dve staršie Omegy, jedna nová a Astra) boli bezproblémové, vpodstate chodili len na garančky.

Mimochodom, máš pravdu, rýpem, ale snáď rozoznáš ten rozdiel, keď rýpem ja (beriem si na mušku to, čo ľudia píšu), a keď rýpe 507 (rýpe do ľudí za to, čo píšu).
Ale buď bez obáv, aj 507 sa už lepší. ;-)
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 13:12
Re: no nevím...
Tak musím povedať, že názor skalný odporca všetkých nemeckých značiek, ALE PORSCHE NIE-to milujem, hovorí za všetko.
4. 5. 2009 15:50
Re: no nevím...
Zase rýpeš? >:D
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:08
Re: no nevím...
:-) Ale veď to čom tam hore píše zail, že nenávidí VW, to je fakt nemá logiku. To havaroval v Golfe keď mu odpadlo koleso alebo čo?
4. 5. 2009 19:30
Re: no nevím...
Zabudol si? Klídek, kamoš. Mysli si svoje a ideme ďalej. nenavážaj sa do ľudí za ich názory - diskutuj o ich názoroch, o tom, čo píšu. To je rozdiel. ;-)
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 20:51
Re: no nevím...
Neboj, já som úplne pokojný. ;-)
4. 5. 2009 21:49
Re: no nevím...
Nevidno. V SZ sa správaš normálne - v diskusii sa nezmenilo nič. Vstúp trochu do seba.
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:24
Re: no nevím...
nevieš čítať? nepíše všetkých ale většiny (v preklade väčšiny) nemeckých značiek, čo nijako neodporuje tomu, čo píše ďalej...radšej nerýp, keď nerozumieš textu...
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:25
Re: no nevím...
Tak väčšiny, júj. Nie je to jedno? Je to čudesný názor. Rád by som vedel, čo stálo za jeho zrodom.
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:31
Re: no nevím...
hochu, hochu...jedno je kolečko na fúriku, to by si už mohol vedieť...čo ho k tomu viedlo? každému je sympatické niečo iné a možno má aj nejaké nie zrovna dobré skúsenosti ;-)
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:31
Re: no nevím...
Veď práve, tie by som rád videl.
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:36
Re: no nevím...
raz, ak budeš mať možnosti, prípadne dostatok prostriedkov, tak možno uvidíš svet aj z iného pohľadu ;-)
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 16:52
Re: no nevím...
Viem o čom hovoríš, ale dosť pochybujem, že má s VW zlé skúsenosti. To je všetko. Ak mám, tak som nič nepovedal.
4. 5. 2009 13:51
Re: no nevím...
Proč by měl ze Saabu větší užitek než z Opelu? Insignia vs 9-3 no nevím nevím
Avatar - sargis
4. 5. 2009 17:41
Re: no nevím...
Preco investicia do mrtvoly? Mozno sem pride rebrandovany Viper a bude sa predavat ako Abarth/OPC >:D Alebo Fiat kupil Chrysler kvoli slavnym V8 Hemi:) Konecne ich na nasich cestach bude viac:))
4. 5. 2009 12:11
Hurá!
Tak nakoniec budeme mať dizajnovo vytríbené Ople, ctiť značku budú individualistické Saaby, ktoré postúpia medzi prémiu, a bezporuchové a kvalitne vypracované Fiaty. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 5. 2009 13:24
Re: Hurá!
Tak vypadá krásný svět :-) :yes:
4. 5. 2009 13:36
Re: Hurá!
Vidíš, a spokojní budú aj supermainstremoví kovboji - Opel bude šlapať na päty Volkswagenu, a Fiat sa pobije s "plebsom", počínajúc Kiou, a končiac Renaultom... >:D >:D >:D
4. 5. 2009 15:49
Re: Hurá!
Páči sa ti môj slang? >:D
V úvodzovkách je preto, lebo tento názor tu pretláčajú len isté osoby. To vieš, delenie mainstreami na mainstream a supermainstream len tak zdravú hlavu nenapadne... ;-)
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 16:35
Re: Hurá!
môžeme si to každý zadeliť podľa seba >:D
pre nás môže byť supermainstream Rendl, Fiatka, Citrón, Pežó, Čia, Júndaj a mainstream FauVé...však nech sa pobavíme >:D >:-[]
4. 5. 2009 19:32
Re: Hurá!
Ja supermainstream nemám... ;-\
Poznám len autá, čo sa páčia a čo sa mi nepáčia, autá, čo mi vyhovujú a možno by som také chcel a autá, ktoré ma nechávajú ľahostajným. A tak podobne.
Avatar - Plautus
5. 5. 2009 07:45
Re: Hurá!
ja tiež nie, ale pr.del si robiť môžem, veď nebudem sám :-)
dokonca po skúsenostiach s istými vozmi potláčam aj význam prémiovosti...áno, existujú prémiové značky, ale dovolím si tvrdiť, že niektoré ich počiny sa prémiovými nazvať nedajú...skôr lepší priemer v rámci tried/-y...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 5. 2009 23:14
Re: Hurá!
Jo, kámo, na tu bitku se těším >:D . A Tvůj slang (jak je níže míněno) taky stojí za to ;-) >:D
4. 5. 2009 12:14
Co z toho vzejde?
Asi nás čeká pořádný guláš. Třeba bude Fiat prodávat auta vyvinutá v rámci GM v prodejnách v USA pod značkou Chrysler.
Rozbalit vlákno
3
4. 5. 2009 12:35
Re: Co z toho vzejde?
A? Nie je to už aj tak bežné? To samé auto dostaneš pod viacerými značkami, a že to nie je nijak ojedinelá vec. Stačí sa trochu rozhliadnuť.
5. 5. 2009 07:58
Re: Co z toho vzejde?
Nic, jsou to jejich peníze. Jenom konstatuju, že nám, co tady tlacháme o autech, zamotají mozkové závity. Už to bylo i u nás např. v podobě Daewoo Racer/Nexia=Opel Kadett.
4. 5. 2009 13:54
Re: Co z toho vzejde?
Běžný jev :-) třeba 4007/Outlander/C-Crosser...
neregistrovaný "zail"
4. 5. 2009 16:53
nějak se to tu rozjelo
Hmm... To, že nemám rád VĚTŠINU německých aut, neznamená, že všechny, jak tady jistí jedinci pochopili. Nemám rád koncern VW, větší zmetky jsem ještě nezažil - z osobní zkušenosti Golf IV., Passat (rok 2003, tuším že také IV. řada), Audi A4 (ta je odpočátku špatná), jediné co tento koncert umí dělat jsou turbodieselové motory 1,9 a V6 2,5, ty jsou oproti Fiatu jinde. To, že mi Opel nevoní bude spíš tím designem, v tomto jsou němci stejní, mají suchý, obyčejný a stále stejný design - viz. Golf V. a VI., minimální rozdíly. A to, že mám rád Porsche? To skoro každý, na těch autech je něco úžasného... Ale zpět k Opelu a Fiatu. Opel co do spolehlivosti je na tom skoro stejně jako Fiat, i když italové mají teď přece jen trochu navrch. Jelikož jsem fanoušek Fiatu a stejně jako němců se jich u mě dost vystřídalo, musím říct, že kvalita výroby šla strašně moc nahoru (i když předtím to taky nebylo špatné, to jen pár zakomplexovaných závistivých blbečku začalo mediálně pomlouvat Fiata a víme jakou sílu mají média...). A nemyslím si, že z Opela si je co vzít... A Saab, to je švédská kvalita, které když se dá pěkný kabátek, tak to bude špica...
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "507--"
4. 5. 2009 17:20
Re: nějak se to tu rozjelo
Ešte, že tá nenávisť neplatí pre BMW a Mercedes-Benz. Inak, mohol by si mo POVEDAŤ, V ČOM TEN KONCERt(N) tak pochybil u aut, ktoré si spomenul?
Avatar - Plautus
4. 5. 2009 17:41
Re: nějak se to tu rozjelo
v globále súhlas, až na tú 1,9 TDI PD, ktorá ma príliš neoslovila a nepovažujem ju za vydarenejší motor ako fiaťácke JTD...v priamom porovnaní má každý z týchto motorov svoje mierne pre a proti...
ako tu už niekto napísal, Opel by mohol byť pre Fiat prospešný na "nemecky hovoriacich" trhoch, predsa len tam bude Opel vnímaný stále ako nemecká značka, ktorá vždy predá viac kusov ako Fiat, takže rozpustenie nákladov v spoločných platformách by bolo viac ako prospešné pre oboch...
Avatar - white label
4. 5. 2009 18:06
Re: nějak se to tu rozjelo
Nevím které 1,9 (TDI) myslíš...původní klasiku, nebo PD, nebo CR?
A 2,5 TDI V6 nesahá 3,0(i 2,7) TDI V6 ani po kolena, to už i starší 2,5 TDI R5 byl na dobu svého vzniku povedenější a hlavně mnohem spolehlivější a méně nákladný na servis... :-!
Avatar - marek.g
4. 5. 2009 18:29
Re: nějak se to tu rozjelo
ty jseš komik >:-[]
neregistrovaný "zail"
4. 5. 2009 19:12
Re: nějak se to tu rozjelo
To, že jsem uvedl, že mi VĚTŠINA německých značek není po chuti neznamená, že tam BMW a Mercedes nepatří... VW s Audi byl jen příklad, Mercedesy asi nikdy nepochopím, co ti lidi na tom vidí, vždyť design nijak nevyniká (kromě jednoho modelu - Mclaren SLR), za ty prachy co si koupím Mercedesa si dokážu vybrat o dost lepší a pěknější auto (i co do spolehlivosti - např. Volvo a nebo nějaké to BMW)... BMW si poslední dobou taky hodně pokazilo jméno. Design mají a měli vždy společně s Porsche podařený... A čím mě koncern VW sklamal? Jak jsem již psal, design, spolehlivost - hlavně u benzinových motorů, karoserie - ta jim hnila dýl jak Fiatu a hlavně poměr cena a kvalita. To samé je i u Opela, i když ten byl přece jen v porovnání s VW o krok dopředu.
Ještě se vrátím k motorům, když jsem poprvé sedl do Audi A4, 1,9 TDi tak mi ten motor vyrazil dech. Živý, pěkný krouťák a hlavně spolehlivý - tohle fakt VW nemohu vytknout. I V6 2,5 v Passatovi mě mile překvapil. Když to porovnám s Fiaťáckýma JTDčkama, 1,9 trochu na VW ztrácí (ne že by ztrácel po stránce spolehlivosti - to rozhodně ne), ale přece jen než zabere, tak chce trochu protáhnout. 2,4 JTD jsem měl v Alfě 156 a ten má zas výhodu spotřeby oproti V6 2,5, od VW si vzal o 3-4 litry v průměru víc a rozdíl ve výkonu těchto motorů byl minimální.
Vzít Opel je zajímavý tah a rozhodně jsem zvědavý, co z toho bude, i když se jako milovník Fiatu bojím toho nejhoršího...
4. 5. 2009 22:24
Re: nějak se to tu rozjelo
Koukám, že tvoje chápání je opravdu hodno jen toho Fiatu :-)
5. 5. 2009 07:09
Re: nějak se to tu rozjelo
A čo tvoje chápanie? Nie si o nič lepší. ;-)
5. 5. 2009 08:09
Re: nějak se to tu rozjelo
O mé chápání nemusíš mít starost. Já tady nekroutím hlavou nad celou německou produkcí a neargumentuju přitom Fiatem ;-)
Avatar - marek.g
5. 5. 2009 08:48
Re: nějak se to tu rozjelo
>:-[] :yes:
neregistrovaný "zail"
5. 5. 2009 11:34
Re: nějak se to tu rozjelo
No, s co tobě Fiaty udělaly, že je nemáš rád? Já jsem své zkušenosti v německou produkcí napsal a pro mě jsou německé vozy zklamáním, nic extra mi nepřináší jako ten Fiat. Tak můžeš napsat ty své zkušenosti ať se pokocháme...
Avatar - marek.g
5. 5. 2009 12:06
Re: nějak se to tu rozjelo
ješte před 2 roky jsi jezdil Tipo jak jsem pochopil z tvých starších příspěvků.od té doby jsi stihl zjistit na vlastní kůži,že golfV je šmejd A4 je šrot,Oply stojí za * a hnijou před očima,místo mercedesu bys bral daleko lepší Volvo a nejlepší koncernový motor je pro tebe 2,5 tdi >:-[] tak nevím co si o tobě čoveče myslet :-!
Avatar - Plautus
5. 5. 2009 15:18
Re: nějak se to tu rozjelo
neviem, neberiem to ako niečo nezvyčajné(?!)...sú to jeho skúsenosti, Ty môžeš mať iné...pod rukami mi prejde krátkodobo všeličo, no pravidelne jazdím rodinné A4 (1.9 TDI, 2008), Stilo (1.9 JTD, 2005), C2 VTR (2006), Vectra Caravan (1.9 CDTI, 2008), služobné Passat (2.0 TDI CR, 2008), Superb (1.8T, 2004), Octavia (1.9 TDI PD, 2007), donedávna Volvá (2.4 - 140 i 170 hp), čas od času kamarátovu AR 156 (1.8 T.S.)...a pravdou je, že talianske autá si s ostatnými v ničom nezadajú, osobne v nich jadzím radšej ako v ostatných uvedených (hlavne nemeckých zástupcoch), ktoré na mňa pôsobia neosobne a chladne, Volvá boli aspoň spoľahlivé a pohodlné koráby na dlhé cesty...z talianov by som "vypichol" akurát tú 1.8 twin spark, ktorá je "trošku" citlivejším (a tým pádom nešťastnejším) motorom, inak jazdu si v nej užijem viac ako napríklad v o dosť novšej A4, čo sa pocitov týka...celkovo nemci pôsobia sebaisto, vyrovnane, ale chýbajú im emócie, pravá radosť z jazdy...tie emócie, o ktorých v jednej diskusii (pri Mazde) pred časom písal Joe_ST v súvislosti s japonskými i talianskymi autami...to skutočne ponúka málokto, od nemcov snáď len to Porsche a niektoré modely BMW, práve preto chápem zailov postoj...do veľkej miery ho zdieľam...
neregistrovaný "zail"
5. 5. 2009 17:46
Re: nějak se to tu rozjelo
Jenže 2 roky jsou dlouhá doba, když se vrátím k Tipu tak musím říct, že to auto bylo nezmar a co se týče spolehlivosti, tak na něj spousta dnešních aut nemá. Akorát mělo slabší kastlu, toť vše (mimochodem když se podívám na sousedovo Mondeo - rok 2002 jak mu pomalinku zrzaví, tak mě to vcelku zaráží). Co se týče mých zkušeností s ostatníma autama, ty jsem získal, jelikož otec je autoprodejce a vystřídá se u něj spousta aut. Teď si nemysli, že bych s každým najel pár kilometrů, ale auta která jsem vypsal jsem měl pod rukama po delší čas. A prostě mě němci nevzali, taky každému nesedne Fiat, každý je jiný a každý si budeme svou značku bránit. Ale když mi někdo napíše, že Fiat je šmejd, tak ať mi to taky pořádně zdůvodní, stejně jako ty chceš, abych ti zdůvodnil, proč nemám rád německé auta... A k 2,5TDi, nepsal jsem, že je nejlepší koncernový motor, jen že je dobrý, jako nejlepší TDičko považuji od VW 1,9...
Avatar - marek.g
5. 5. 2009 18:06
Re: nějak se to tu rozjelo
Tipo a ještě Uno logo jsou moje nejoblíbenější Fiaty.Jako puboš jsem byl hotový z Tipa digital bylo to jak Star trek >:D . Já nemám nějakou milovanou automobilku spíš jen určité auta napříč jimi.Akorát mi připadlo,že prostě nemáš rád Vw a Opel jen proto,že jde o němce a kdyby to montovali v Itálii neřekl bys křivé slovo.1,9tdi mi připadá nejpovedenější v 66 a 81 kw jinak ani ne :-!
Avatar - sargis
4. 5. 2009 17:36
zvysok GM
Rozne modifikacie Opelu sa vyrabaju aj v Juznej Afrike. V suvislosti s tym ma napadlo, neviete niekto link na clanky o tom, co sa ma stat s tymito diviziami? Ostanu americkemu GM? A co Holden? Vznike nezavisle GM Australia?
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2009 04:32
Re: zvysok GM
Holden - tak to nikdo netusi, samostatne neni schopen v zadnem pripade prezit, ma jen vlastni model - Commodore, jemuz se ted ale zhroutil hlavni exportni trh - Pontiac G8, mozna se ale bude dodavat jako policejni auto misto Fordovych Crown Victorii - to by si pak GM rad Holden ponechal. Navic Australska vlada napumpovala docela dost penez do mistnich vyrobcu.....