Italská automobilka Fiat v neděli slovy vysoce postaveného managera veřejně potvrdila svůj zájem o koupi německé automobilky Opel vlastněné americkou skupinou General Motors.
Až sa čudujem kde nato berie FIAT ? Skoro všetky automobilky sú na dne šetria ale FIAT nakupuje ako divý. To všetko nakupuje za 1 dolár (Chrysler)a 1 EURO (Opel). Veď potom ho môžu prevádzkové náklady totálne zabiť ! ;-\
no je to business, takze bud uspejou nebo neuspejou, v pripade uspechu by Fiat ziskal celkem silne hrace dobudoucna pro dulezite trhy, navic ted v dobe "krize" a jejich problemu jsou ty automobilky levnejsi nez v dobe rozkvetu, plati tu pravidlo "risk je zisk" a to v celkem velke mire :-)
Připoměl bych Piecha v době nedávno minulé... (vše co koupil bylo v té době kdy to kupoval stejně za babku zu grunt a nebo to byla jen obchodní značka a snad až na ten Seat se tomu daří...) ta paralela tam je... Risk to je, ale zatím to Fiat nic nestálo. Fiatu se daří, tak začal trochu riskovat..., nicméně s Opelem je to dobrý nápad, ale já osobně bych se na wursty vykašlal a a´t si dělají co chtějí. Fakt je ten, že už dnes jsou ty auta technologicky do jisté míry provázána..., tkaže by to v tomto směru neměl (nemusel) být problém. Pro Fiat je mnohem důležitější ale Chrysler..
Myslím, že portfolio značek: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari Maserati, Zastava, Dodge, Chrysler a Jeep bohatě stačí... Opel a Vauxhall už není nutný.
No tak auto jako je Linea, kdyby neneslo znak Fiatu a mělo znáček Zastavy..s cenou o chlup nižší..byl by to podobný trhák jako byla svého času dacka... Low endové (evropské) značky podle mne čeká celkem světlá budoucnost... On každý nečte GTI monology, aby pak šetřil... a šetřil... a koupil skoro prémiové Poloauto...
Dodge a Chrysler je Fiatu v Evropě k ničemu. Opel je dobrá šance jak rozpustit náklady na vývoj "velkých" modelů pro Alfu a Lancii. Navíc dobrá šance na bodování u protiitalsky zaměřených zákazníků.
Toto je názor typického laika. Aj Chrysler a Dodge sa Fiatu hodí. Aj s ním môže zdielať platformu pre menšie autá a pre limuízny od Alfy Romeo. Trebárs Caliber-Bravo, 147. 300C-AFLA ROMEO 169. Názor, že toto je Fiatu k ničomu je úplne zcestný.
čítaj ešte raz príspevok Tatrovky...jasne napísal, že v Európe sú mu Dodge a Chrysler k ničomu, čo je pravda, pretože tieto značky tu v predajoch dieru asi nikdy neurobia, i keď nikdy nehovor nikdy...naopak na US trhu by mu mali byť osožné v zmysle toho, čo píšeš Ty... ;-)
Dovolím si nesouhlasit :-) Mohou sdílet platformy a navíc Fiat má dobré zklušenosti s maloobjemovými motory jak s diesly tak i s benziňáky. Nemusí hned plánovat vstup do Evropy, stačí Amíkům nabídnout solidní maloobjemové motory. Malý objem je v USA stále něco nepřirozeného i přes krizi a dražší palivo. Raději si koupí ojetinu a za uštřené prachy budou krmit V8 nebo V6. To má mimo jiné taky vliv na nižší prodejnost aut. Pokud se ale v nabídce objeví něco jako 1,9JTS, 2,2JTS,1,4 TurboJet a do Evropy pak nějaké diesly - např pro Nitro třeba 1.9 Twinturbo Multijet atd...
V článku se píše o GM Europe, takže by Fiat získal i Saab...? Tím pádem by ve střední třídě na jedné platformě mohl stavět 4 různá auta - Insignii, dnes neexistující Lancii a nástupce AR159 a 9-3. To zní celkem zajímavě, nemluvě o možnosti na tuto platformu postavit i nějaký ten Chrysler nebo něco, co by vrátilo Fiat do střední třídy (má-li tento krok ale vůbec smysl). Sice jsou Fiat a Opel dost přímí konkurenti, ale Corsa a Grande Punto jsou oba úspěšné modely navzdory společné platformě a části motorů. Navíc Opel stejně nemá v nabídce významný model, který by neměl svého příbuzného u jiné značky (Corsa, Agila, Astra, Vectra...), takže by to pro Němce žádná velká změna nebyla.
Myslím že Fiat se do vyšších tříd nepožene. Na to má Lancii a Alfu a pokud by získal i Opel a Saab, byla by to šílenost...Myslím že právě vize výroby levných aut a malých aut chrání Fiat před krizí
Ja si myslim, ze soucasny konani managementu Fiatu dava smysl. Nedavno se Marchionne vyjadril v tom smyslu, ze v budoucnu maji na mainstreamovem trhu sanci pouze velci globalni hraci, kteri maji dostatecne diverzifikovane portfolio jak napric trhy, tak tridami, a jsou s to prodat cca 6 mil aut rocne. Tahle uvaha se mi zda pomerne logicka, neb cim vic trhu a zakazniku automobilka oslovuje, tim je odolnejsi vuci lokalnim krizi, nahlemu snizeni poptavky po urcity kategorii vozu atd. Masivni vyroba navic umoznuje siroky moznosti sdileni a uspor. Nova aliance Fiat-Chrysler-Opel by mohla byt silna v US, Jizni Americe i Evrope, kde by Fiat mohl diky Opelu vyznamne posilit svoje pozice v nemecky mluvicich zemich a vubec u vsech, kteri maji neduveru k italskym autum. Navic Opel ma sanci byt velmi uspesny v nizsi stredni i stredni tride, coz jsou pro Fiat stale vzdalene mety. Je samozrejme otazka, jakou roli by v budouci alianci hraly Saab a Lancia...
Kdyby to skutecne takhle dopadlo, na trhu by krome vyse zminovaneho konglomeratu zustal jeste VW, Renault-Nissan a PSA, z tech mimoevropskych samozrejme Toyota. Relativne mensimi hraci pak bude Ford, GM a Honda. Daimler a BMW nechavam stranou, neb ty cili nekam jinam.
K tomuto se těžko vyjadřuji. Jakožto skalní fanoušek italských aut a odpůrce většiny německých značek (vyjma Porsche - to miluju), bych byl nejradši, kdyby k tomuto nikdy nedošlo. Opel sice není VW, který tak nesnáším, ale tyhle auta mě nikdy nějak nevzala - hlavně designem (a spolehlivost taky dost pokulhává). Saab ať koupí, z něj bude aspoň užitek v oblasti kvality materiálů, z Opelu užitek nevidím... Co se týče nástupce AR159 tak ten je myslím už navrhnut, jen se dopilovává, Lancia také s něčím přijde a myslím, že bude postavená společně s Alfou... Co se týče Chrysleru, už tak bude dosti nákladné, se dostat na americký trh (a věřím, že se to vyplatí) a zbytečně investovat peníze do mrtvoly, málokdo by to riskoval a kor v době krize, která se dotýká hlavně automobilového průmyslu... A tohle by byla mrtvá investice, který by se nevrátila, protože to co Fiat potřebuje již má nebo v brzké době bude mít (viz. Chrysler či Saab). Každý přece chce, aby se mu investice vrátila nebo mu přinesla aspoň nějaký užitek. Pokud v tom někdo užitek vidí, budu rád, když se ozve a rád o tom podiskutuju...
No ale auto nie je len motor a všetko nemontujú roboty...
A tiež nie je dielec ako dielec, niekedy spoznáš rozdiely už v prístupe pri pohľade na výkres.
dnes rýpeš aj Ty >:D
neviem prečo, ale väčšinou mám popri cestách šťastie na odstavených (porúchaných) Rendlíkov, nie že by som mal niečo proti Frantíkom, ale s Talianmi si v kvalite skutočne nemajú čo vyčítať, no a Opel nie je tiež výnimkou, kiežby ňou boli výtvory zo všetkých "dielní" VW, tak ako to tu niektorí prezentujú...na pár výnimiek je to v podstate za jedno...hlúpo povedané, všetko sa poserie a hlavne vtedy, keď to najmenej treba ;-)
Souhlas, spolehlivost je dnes u renomovaných značek zřejmě velmi podobná a především prakticky neporovnatelná, neboť nemáme relevantní údaje.
Maximálně se najdou výjimky, kdy se nějaký typ motoru nebo jiný díl vysloveně nepovede - to se ale obvykle dá včas zjistit a koupi se vyhnout. Příklad: motory 3.0 diesel v Nissanu Patrol, které díky konstrukční chybě celkem pravidelně potkávají fatální závady.
Jinak je to o štěstí na dobrý / smůle na špatný kus a samozřejmě o údržbě, nikoliv o značce.
Tak to máš skôr smolu, nie šťastie.
Oplov som naživo veľa nestretol, približne toľko ako Fiatov, musím povedať, že Taliani mi vychádzajú z porovnania horšie. Netvrdím, že niekto nemôže mať aj opačné skúsenosti, ale nech mi o nich napíše. ;-)
Fiaty (Marea Weekend, Stilo a Punto) mali často poruchy elektroniky a elektriky, ľahko zamŕzali zámky dverí, podvozok sa rozhrkal rýchlejšie, podobne ako plasty v interiéri a sedačky - ku cti Stila treba povedať, že tam už s plastami problémy takmer neboli. Ople (dve staršie Omegy, jedna nová a Astra) boli bezproblémové, vpodstate chodili len na garančky.
Mimochodom, máš pravdu, rýpem, ale snáď rozoznáš ten rozdiel, keď rýpem ja (beriem si na mušku to, čo ľudia píšu), a keď rýpe 507 (rýpe do ľudí za to, čo píšu).
Ale buď bez obáv, aj 507 sa už lepší. ;-)
Zabudol si? Klídek, kamoš. Mysli si svoje a ideme ďalej. nenavážaj sa do ľudí za ich názory - diskutuj o ich názoroch, o tom, čo píšu. To je rozdiel. ;-)
nevieš čítať? nepíše všetkých ale většiny (v preklade väčšiny) nemeckých značiek, čo nijako neodporuje tomu, čo píše ďalej...radšej nerýp, keď nerozumieš textu...
hochu, hochu...jedno je kolečko na fúriku, to by si už mohol vedieť...čo ho k tomu viedlo? každému je sympatické niečo iné a možno má aj nejaké nie zrovna dobré skúsenosti ;-)
Preco investicia do mrtvoly? Mozno sem pride rebrandovany Viper a bude sa predavat ako Abarth/OPC >:D Alebo Fiat kupil Chrysler kvoli slavnym V8 Hemi:) Konecne ich na nasich cestach bude viac:))
Tak nakoniec budeme mať dizajnovo vytríbené Ople, ctiť značku budú individualistické Saaby, ktoré postúpia medzi prémiu, a bezporuchové a kvalitne vypracované Fiaty. >:D:yes:
Vidíš, a spokojní budú aj supermainstremoví kovboji - Opel bude šlapať na päty Volkswagenu, a Fiat sa pobije s "plebsom", počínajúc Kiou, a končiac Renaultom... >:D >:D >:D
Páči sa ti môj slang? >:D
V úvodzovkách je preto, lebo tento názor tu pretláčajú len isté osoby. To vieš, delenie mainstreami na mainstream a supermainstream len tak zdravú hlavu nenapadne... ;-)
môžeme si to každý zadeliť podľa seba >:D
pre nás môže byť supermainstream Rendl, Fiatka, Citrón, Pežó, Čia, Júndaj a mainstream FauVé...však nech sa pobavíme >:D >:-[]
Ja supermainstream nemám... ;-\
Poznám len autá, čo sa páčia a čo sa mi nepáčia, autá, čo mi vyhovujú a možno by som také chcel a autá, ktoré ma nechávajú ľahostajným. A tak podobne.
ja tiež nie, ale pr.del si robiť môžem, veď nebudem sám :-)
dokonca po skúsenostiach s istými vozmi potláčam aj význam prémiovosti...áno, existujú prémiové značky, ale dovolím si tvrdiť, že niektoré ich počiny sa prémiovými nazvať nedajú...skôr lepší priemer v rámci tried/-y...
Nic, jsou to jejich peníze. Jenom konstatuju, že nám, co tady tlacháme o autech, zamotají mozkové závity. Už to bylo i u nás např. v podobě Daewoo Racer/Nexia=Opel Kadett.
Hmm... To, že nemám rád VĚTŠINU německých aut, neznamená, že všechny, jak tady jistí jedinci pochopili. Nemám rád koncern VW, větší zmetky jsem ještě nezažil - z osobní zkušenosti Golf IV., Passat (rok 2003, tuším že také IV. řada), Audi A4 (ta je odpočátku špatná), jediné co tento koncert umí dělat jsou turbodieselové motory 1,9 a V6 2,5, ty jsou oproti Fiatu jinde. To, že mi Opel nevoní bude spíš tím designem, v tomto jsou němci stejní, mají suchý, obyčejný a stále stejný design - viz. Golf V. a VI., minimální rozdíly. A to, že mám rád Porsche? To skoro každý, na těch autech je něco úžasného... Ale zpět k Opelu a Fiatu. Opel co do spolehlivosti je na tom skoro stejně jako Fiat, i když italové mají teď přece jen trochu navrch. Jelikož jsem fanoušek Fiatu a stejně jako němců se jich u mě dost vystřídalo, musím říct, že kvalita výroby šla strašně moc nahoru (i když předtím to taky nebylo špatné, to jen pár zakomplexovaných závistivých blbečku začalo mediálně pomlouvat Fiata a víme jakou sílu mají média...). A nemyslím si, že z Opela si je co vzít... A Saab, to je švédská kvalita, které když se dá pěkný kabátek, tak to bude špica...
v globále súhlas, až na tú 1,9 TDI PD, ktorá ma príliš neoslovila a nepovažujem ju za vydarenejší motor ako fiaťácke JTD...v priamom porovnaní má každý z týchto motorov svoje mierne pre a proti...
ako tu už niekto napísal, Opel by mohol byť pre Fiat prospešný na "nemecky hovoriacich" trhoch, predsa len tam bude Opel vnímaný stále ako nemecká značka, ktorá vždy predá viac kusov ako Fiat, takže rozpustenie nákladov v spoločných platformách by bolo viac ako prospešné pre oboch...
Nevím které 1,9 (TDI) myslíš...původní klasiku, nebo PD, nebo CR?
A 2,5 TDI V6 nesahá 3,0(i 2,7) TDI V6 ani po kolena, to už i starší 2,5 TDI R5 byl na dobu svého vzniku povedenější a hlavně mnohem spolehlivější a méně nákladný na servis... :-!
To, že jsem uvedl, že mi VĚTŠINA německých značek není po chuti neznamená, že tam BMW a Mercedes nepatří... VW s Audi byl jen příklad, Mercedesy asi nikdy nepochopím, co ti lidi na tom vidí, vždyť design nijak nevyniká (kromě jednoho modelu - Mclaren SLR), za ty prachy co si koupím Mercedesa si dokážu vybrat o dost lepší a pěknější auto (i co do spolehlivosti - např. Volvo a nebo nějaké to BMW)... BMW si poslední dobou taky hodně pokazilo jméno. Design mají a měli vždy společně s Porsche podařený... A čím mě koncern VW sklamal? Jak jsem již psal, design, spolehlivost - hlavně u benzinových motorů, karoserie - ta jim hnila dýl jak Fiatu a hlavně poměr cena a kvalita. To samé je i u Opela, i když ten byl přece jen v porovnání s VW o krok dopředu.
Ještě se vrátím k motorům, když jsem poprvé sedl do Audi A4, 1,9 TDi tak mi ten motor vyrazil dech. Živý, pěkný krouťák a hlavně spolehlivý - tohle fakt VW nemohu vytknout. I V6 2,5 v Passatovi mě mile překvapil. Když to porovnám s Fiaťáckýma JTDčkama, 1,9 trochu na VW ztrácí (ne že by ztrácel po stránce spolehlivosti - to rozhodně ne), ale přece jen než zabere, tak chce trochu protáhnout. 2,4 JTD jsem měl v Alfě 156 a ten má zas výhodu spotřeby oproti V6 2,5, od VW si vzal o 3-4 litry v průměru víc a rozdíl ve výkonu těchto motorů byl minimální.
Vzít Opel je zajímavý tah a rozhodně jsem zvědavý, co z toho bude, i když se jako milovník Fiatu bojím toho nejhoršího...
No, s co tobě Fiaty udělaly, že je nemáš rád? Já jsem své zkušenosti v německou produkcí napsal a pro mě jsou německé vozy zklamáním, nic extra mi nepřináší jako ten Fiat. Tak můžeš napsat ty své zkušenosti ať se pokocháme...
ješte před 2 roky jsi jezdil Tipo jak jsem pochopil z tvých starších příspěvků.od té doby jsi stihl zjistit na vlastní kůži,že golfV je šmejd A4 je šrot,Oply stojí za * a hnijou před očima,místo mercedesu bys bral daleko lepší Volvo a nejlepší koncernový motor je pro tebe 2,5 tdi >:-[] tak nevím co si o tobě čoveče myslet :-!
neviem, neberiem to ako niečo nezvyčajné(?!)...sú to jeho skúsenosti, Ty môžeš mať iné...pod rukami mi prejde krátkodobo všeličo, no pravidelne jazdím rodinné A4 (1.9 TDI, 2008), Stilo (1.9 JTD, 2005), C2 VTR (2006), Vectra Caravan (1.9 CDTI, 2008), služobné Passat (2.0 TDI CR, 2008), Superb (1.8T, 2004), Octavia (1.9 TDI PD, 2007), donedávna Volvá (2.4 - 140 i 170 hp), čas od času kamarátovu AR 156 (1.8 T.S.)...a pravdou je, že talianske autá si s ostatnými v ničom nezadajú, osobne v nich jadzím radšej ako v ostatných uvedených (hlavne nemeckých zástupcoch), ktoré na mňa pôsobia neosobne a chladne, Volvá boli aspoň spoľahlivé a pohodlné koráby na dlhé cesty...z talianov by som "vypichol" akurát tú 1.8 twin spark, ktorá je "trošku" citlivejším (a tým pádom nešťastnejším) motorom, inak jazdu si v nej užijem viac ako napríklad v o dosť novšej A4, čo sa pocitov týka...celkovo nemci pôsobia sebaisto, vyrovnane, ale chýbajú im emócie, pravá radosť z jazdy...tie emócie, o ktorých v jednej diskusii (pri Mazde) pred časom písal Joe_ST v súvislosti s japonskými i talianskymi autami...to skutočne ponúka málokto, od nemcov snáď len to Porsche a niektoré modely BMW, práve preto chápem zailov postoj...do veľkej miery ho zdieľam...
Jenže 2 roky jsou dlouhá doba, když se vrátím k Tipu tak musím říct, že to auto bylo nezmar a co se týče spolehlivosti, tak na něj spousta dnešních aut nemá. Akorát mělo slabší kastlu, toť vše (mimochodem když se podívám na sousedovo Mondeo - rok 2002 jak mu pomalinku zrzaví, tak mě to vcelku zaráží). Co se týče mých zkušeností s ostatníma autama, ty jsem získal, jelikož otec je autoprodejce a vystřídá se u něj spousta aut. Teď si nemysli, že bych s každým najel pár kilometrů, ale auta která jsem vypsal jsem měl pod rukama po delší čas. A prostě mě němci nevzali, taky každému nesedne Fiat, každý je jiný a každý si budeme svou značku bránit. Ale když mi někdo napíše, že Fiat je šmejd, tak ať mi to taky pořádně zdůvodní, stejně jako ty chceš, abych ti zdůvodnil, proč nemám rád německé auta... A k 2,5TDi, nepsal jsem, že je nejlepší koncernový motor, jen že je dobrý, jako nejlepší TDičko považuji od VW 1,9...
Tipo a ještě Uno logo jsou moje nejoblíbenější Fiaty.Jako puboš jsem byl hotový z Tipa digital bylo to jak Star trek >:D . Já nemám nějakou milovanou automobilku spíš jen určité auta napříč jimi.Akorát mi připadlo,že prostě nemáš rád Vw a Opel jen proto,že jde o němce a kdyby to montovali v Itálii neřekl bys křivé slovo.1,9tdi mi připadá nejpovedenější v 66 a 81 kw jinak ani ne :-!
Rozne modifikacie Opelu sa vyrabaju aj v Juznej Afrike. V suvislosti s tym ma napadlo, neviete niekto link na clanky o tom, co sa ma stat s tymito diviziami? Ostanu americkemu GM? A co Holden? Vznike nezavisle GM Australia?
Holden - tak to nikdo netusi, samostatne neni schopen v zadnem pripade prezit, ma jen vlastni model - Commodore, jemuz se ted ale zhroutil hlavni exportni trh - Pontiac G8, mozna se ale bude dodavat jako policejni auto misto Fordovych Crown Victorii - to by si pak GM rad Holden ponechal. Navic Australska vlada napumpovala docela dost penez do mistnich vyrobcu.....