Návštěva továrny či design-centra je vždy zajímavá událost. A dvakrát tak zajímavou se stane v okamžiku, kdy prozkoumávaným objektem je velmi ambiciózní zástupce středního mainstreamu.
Tak to byla určitě zajímavá podívaná! Je vidět, že u Opelu ví, co je dobrý pití (pokud to neni jen dekorace), ne jako u Škodovky Dorado. Taky jsem rád, že tu "exkůrz" vzali tak nějak z gruntu a ty plasty a ostatní materiály rozebíraj rovnou na stole! To některé diskutéry potěší!
Opět bych pozvedl kvalitu fotografií, protože je na nich vidět, že je to auto celkem povedenej kousek, ačkoliv mam k Opelu odpor.(interier se fotit nesměl???) Taky je vidět, že kola mají zásadní vliv na vzhled auta a na 16 palcích v plechu, to auto tak trochu "ztuctovatí". Pro mě je na tom autě od každýho (z konkurence) něco, ale skoro nic, co by se potencionálnímu kupci mělo nelíbit! Kdybych si měl takový auto kupovat, tak radši, než třeba Passata a spol...
Interiér se fotit nesměl, no něco je přeci jen vidět zde. [odkaz] U vstupu se odevzdávaly fotáky i telefony, takže to co vidíte jsou oficiální fotky (některé vyfocené na požádání novinářů, jiné z iniciativy fotografa).
To zase ne, i když by to nebylo tak špatné, protože tam s námi bylo i pár sympatických kolegyň :-) . Fotit se nedalo, udělal jsem sice pár spy fotek, ale vesměs toho, co je vidět z oficiální galerie :-)
Právěže ne, ty složité linky celkovou mohutnost rozbíjejí a opticky snižují a zkracují. třeba prvek "waterfall" na kapotě, to je krásný příklad - linie neprobíhá celou délku ale ztrácí se a nová se o kousek vedle objevuje, navíc o něco níže. takhle se to špatně popisuje, to by chtělo absolvovat ten workshop na vlastní oči, ale snad víte co myslím.
No zadní část se jeví třeba mnohem harmoničtěji neř u konkurenčního passata anebo mondea. Ale jak sám píšeš, hce to vidět naživo. Máte z workshopu nějaká konkrétnější infa, kdy se insignia dostane u nás do prodeje??
Jsem nevěděl, ľe se daj sehnat jeątě originál tovární díly na kabinu mýho Blitze... Paráda, asi přiobjednám, jeątě mám vzadu díry po kulkách, kdyľ jsem jej proháněl na posledním Dakaru. :-)
PS. Jinak bravo OPEL, live snímky ukazujou, ľe dojem bude kladný.
Mám kotel na Holzgas, ale nechal jsem si jej upravit jako odnímatelný, protože v Africe moc stromů neroste a tak by to byl zbytečná zátěž navíc. Ale tady, když projedu Krakonošovo, tak mám palivo na půl roku a cena je minimální. Bravo Holzgas! ;-) >:D
jo kámo, já frčim už od včerejška na bioplynu... >:-[] a jak jsem "in". V posledním Esquiru jsem si přečet že žít bio je IN, tak jsem se nacpal fazolema a jsem zas jednou s dobou... ;-) Ach jo že já se nestal céélebrytou >:-[]
Zdar panstvo,
tak když koukám na ty reálné fotky, začíná se mi ta insignia čím dál víc líbit. Skoro i věřím tomu, že i přes svou velikost nebude v reálu působit jako mastodont své třídy. fakt se těším na živé setkání a první zkušební projížďku... ;-)
Oceňme informace z článku :yes: oceňme auto. Opel prostě sedí. Konečně. Poprvé ho vidím zezadu a skládám poklonu. Předek rubustní, tak to má být. Nová Vectra vypadá jako auto pro dospělého chlapa. Nač knedlíkdesign, když, jak je vidět, to jde udělat zcela přirozeně.
Hele brácho, myslíš že by sedla i mě?? Přece jen se furt učím, makám na sobě, zraju, třídenní strniště pěstuju, a furt nic. Myslíš, že v Insignii ze mě konečně bude ten správnej bejk??? >:-[] >:-[] jinak přeju hezký ráno a dávám ti za pravdu. Tenhle velkej opel nás ještě myslím všechny mile překvapí... ;-)
Designem připomíná trošku kulaté tvary korejského designu 90. let (Lantra), i když porovnáním s některými konkurenty to není nejhorší, přesto takto masivně uhlazené linie emoce moc nevzbuzují, spíše působí jakýmsi smířlivým a střízlivým dojmem. ;-\
To, ze Opel prebira od Daewoo (Winstorm/Captiva -> Antara), neznamena, ze to bude i naopak. Aspon teda doufam, protoze ta zad je opravdu otresne disproporcni, vypada to jako nepovedene kupe, kam priplacli zadni sedadla jako nouzovky, nez jako seriozni sedan. ;-\ Diky bohu se Daewoo/Chevrolet inspiruje spis u australskeho Holdenu, kteremu to IMHO slusi mnohem vic (viz Statesman nebo L4X - i kdyz Opel vlastne od dob Senatora solidne velky auta ani neumi...).
Prostě to není nádhera špaget s kečupem (díky a zplaťpánbůh), takže je to špatné, co? No, nepřekvapil jsi mně, ale ani já tě nepřekvapím, je to pěkný auto, s lantrou a spol. to nemá absolutně nic společného a mimochodem, například poslední Hyundai (třicítka i Kia) je i s hlediska designu mnohem lepší, než ty tvoje fiaty ádvojko....
To víš, ty Němci jsou kluci šikovný a holt ten design na rozdíl od degenerovanejch talošů dost uměj, tady to dokázali taky.
Jo, máš samozřejmně naprostou pravdu, myslel jsem to ironicky, nakonec ádvojka je tady svojí hysterií tak provařená, že nešlo si na jeho pitomoučkou reakci nešťouchnout. Ono totiž porovnávat tohle auto se starou - opakuji - starou korejskou (nebo spíš hyundayiovskou) produkcí je samo o sobě ukázka...On i ten Hyundai je dneska někde jinde a zrovna tak, jako je nesmysl německá kvalita (a je jedno, kdo ten výraz používá), tak je nesmysl korejský design, nebo obecně typyické korejské auto (i to tady občas zazní).
Ono je vůbec nesmyslné hodnotit auta podle často údajné země původu - Hyundai je už dneska docela slušná značka (i z hlediska designu, který se mimochodem dělá řadě případů v Evropě) a bývalé daeowoo (dneska ovšem hrdý americký chevrolet) je "taky" korejská značka a postavit tyhle dvě vedle sebe lze dost ztěžka a společného z hlediska nějakých typologicky národních vlastností a znaků nemaji vůbec nic.
Ale hlavně - Opel takovýhle auto potřebuje a podle fotek se povedlo. Navíc Opel na rozdíl od Forda měl dobrou ruku s Omegou a tohle je dobrá náhrada jak Omegy tak Vectry, která v poslední generaci hodně tápala.
"Byvale" DAEWOO je stale DAEWOO i dnes a to, ze se v Evrope a Americe "nahodou" prodava pod znackou Chevrolet, na tomto faktu nic nemeni... Jinak napr. vsechny modely DAEWOO, co se kdy dovazely do Evropy, mely s jedinou vyjimkou design vytvoreny v Evrope (jen Tico bylo licencni japonec), takze opravdu nechapu, kde ta hloupa povera o korejskem designu vznikla? Asi za to muzou kreace SsangYongu... ;-)
Berane, berane... tenhle tvůj příspěvek byl ze slabšího soudku kámo. Zkus to v klidu a ještě jednou ty kluku šikovnej, než začneš hned někoho odsuzovat... ;-)
Nevíš, že v Itálii kečup neznají, mají jen omáčky? I včera to někdo psal u Lancie. Opět si nepřekvapil ani ty..
Nikdo tu totiž nesrovnává s italským designem.
Srovnával bys čerstvé hrozny s rozinkami... ;-) Croma už přece jen není z nejnovějšíh, navíc je to koncepčně uplně jinak pojaté auto (jakýsi mix MPV a kombíku). Ale designově souhlas.
foca bruto... no mě z tebe trefí.. >:D >:D Dobrá dobrá, prokoukls mě. Bibione je mým druhým domovem. To víš v leopardích tangách a s poctivým českým řízkem ve staniolu jsem byl jednoznačně králem benátské riviery... >:-[] >:-[]
>:D prej anonymita internetu, si tě z loňska pamatuju, i s tím lahváčem Kozla. Jo Bibione, to je pohoda, já jsem tam celou sezonu, totiž v těch pruhovanejch plavkách se válím celý den na vodě a eště přitom vydělávám love... jako bójka. ;-)
tak to tě zvu do svýho luxusního karavanu se stanem. Piv mám plnou ledničku, řízky udělá máňa od sousedů, tak vem nějaký šťabajzny a můžem to rozbalit... >:D >:D >:-[]
o.k., platí, holky z místního Greenpeace půjdou rády, když jim slíbím dalšího českýho echt tuleně. >:D;-)
Přišel mi jeden hezky politicky nekorektní vtip, ale je o "autech" tak se snad hodí:
Mitsubishi Pajero vrazí do skupinky 16-ti cikánů a všechny je rozmasakruje. Řidič v klidu vystoupí, sedne si na kapotu, zapálí cigaretu a
dívá se na tu hromadu masa. Za několik minut dorazí policejní auto, z něhož vyleze policajt.
Chvilku se dívá na tu spoušť, nevěřícně kroutí hlavou a nakonec se obrátí k řidiči auta a povídá:
"Jakou rychlostí běželi, když do vás vrazili, ti sebevrazi"???
Srovnejte si Insignii s Vectrou(i když změnou již klasického jména poněkud přetrhli historii)a uvidíte zhruba podobnou změnu,jakou jsem kdysi zaznamenal například při nástupu nového Passatu nebo Kie Ceed(byť to není stejná třída).
Zkrátka dnes již nekonkurenceschopný předchůdce získal velmi schopnou nástupkyni,na kterou jsem zvědav.Obzvláště na interiér,který má v podobě Laguny velmi těžkou konkurenci...
Náhodou, já bych zas tu starou vectru až tak nezatracoval. Ono to totiž špatné auto vůbec nebylo. Jen se jaksi nepovedlo designově. Původní Vectra C působila jako obelisk z betonu. Robustní, hranatá, strohá a chladná. Moc hezkého toho na ní nebylo, ale jistou technicistní dávku originality jí nešlo upřít. Bohužel se tahle designová cesta nesetkala s pochopením a po líbivé (a velice populární) předchůdkyni se tomu ani nedivím. Opel reagoval faceliftem který se inspiroval v menší sestřičce Astře. Jak to dopadlo ať každý posoudí sám. Dle mého názoru auto prokouklo, nicméně jistá dávka násilného naroubování tam zůstala. Insignia je pro Opel klíčovým modelem, který spolu s malou Corsou nastavuje nový designový jazyk z Russelsheimu. A já myslím, že tentokrát to Opelu vyjde. Držím jim palce a jak už jsem psal, na Insignii se těším. ;-)
Taky se na ní těším,uvidíme,jak zpracují Combi.U Opelu mě velice zklamala Corsa,tak doufám,že si to Opel u mě vyžehlí Insignií.Astra se mi ze začátku taky líbila,ale postupem času vidím,že je nástupce už potřeba,hlavně v interiéru... ;-\
Co tě tak pohoršilo na Corse?? Mě přijde jako docela milé, hravé moderní autíčko. Na rozdíl třeba od fabie i docela líbivé a dynamicky působící. Astra vypadá stále pěkně, ale roky nikdo neošidí a jsou na ní už trochu znát. Interier tolik kritizovaný mi nepřijde nijak hrozný. Snad jen působí tak nějak odtažitě a stroze. To je ale problém skoro všech oplů. Jinak jsem přesvědčen, že příští Astra (pokud se tak bude jmenovat) bude designově rozvíjet prvky převzaté právě z Insignie. Uvidíme. ;-)
O rozvíjení stylu Insignie nemusíme mít strach.Určitě se rozvíjet bude.Na Corse mě rozzuřily materiály v interiéru,sedadla,podivná nejistota na silnici,přesnost řízení a řazení a také celkový posez za volantem.Ale je to jen čistě můj názor ;-)
No,zkoušel jsem i Clio,ale to se mi zdá o něco lepší.Hlavně v posazu za volantem a zcela suverénně v materiálech,které považuji za snad nejlepší v segmentu.Ale jinak v řízení se najdou i lepší vozy,jako je třeba Ibiza(Těším se na novou.Ta v tomto směru určitě stanoví nová měřítka) :yes:
Avantime, tos ale musel řídit některou z dražších výbav clia. Takové ty levné (do 300.000,- Kč) mají přístrojovku z tvrdého plastu a o nějaké bůhvíjaké kvalitě se nedá mluvit.
Máš pravdu,Clio Authetiqe(nebo tak nějak),má palubovku bohužel z tvrdého plastu.Kvalita se mi nezdá tak strašná,jen je mi líto jednolitosti.To se mi na tom moc nelíbí.Lepší je Expresion,natož pak Dynamique... :yes:
mňa jazdnými vlastnosťami ani nezaujala ani neznechutila. Kupríkladu Fabia 1,4 bola príjemnejšia. Rovnako ako trebars Clio. Ale designovo sa mi páči. Čo by som nemusel je farebný interiér ako som písal už skoršie.
S tou Vectrou C máš absolutní pravdu, je škoda, že se ten facelift netýkal i zadní části, auto mohlo vypadat více harmonicky... A co se týče Insignie, tak lze říci se současnou Vectru přeskočila tak o dvě generace, jak technicky, tak designově. :yes::yes:
Lex, jestli tedy máš na mysli řadu IS je přece jen výrazně menší auto. Ale pravu máš u boční linky zadních oken (C sloupek) Tady to zalomení je řešeno podobně. :-|
To bude problém takto o rok kupovať nové auto v strednej triede, veď vybrať si medzi Insigniou, Mondeom, C5, Lagunou a ešte snáď aj novým Passatom, to bude problém v dobrom slova zmysle. Páčia sa mi všetky, našťastie ja nebudem musieť tento problém riešiť.
Pridaj ešte nový Peugot 408, Mazdu 6, Hondu Accord, novú Toyotu Avensis a nezabudni ani na prémie. Súčasné vybavenejšie mainstreemové autá sa už cenovo vyrovnajú menej vybaveným (rozumej základným) modelom prémiových značiek. Takže ak máš 1 mio Sk k dispozícii, skutočne je z čoho vyberať.... ;-)
Vidíš, mňa trebars Superb II za srdce nevzal. Nepochybujem o tom, že je to velmi kvalitne postavené auto so slušnými motormi ale designovo to nie je moja šálka kávy. Má nádherne zpracovaný interiér a dosť kontroverzný exteriér, u ktorého mi chýba švih. No ale niekomu vyhovuje konzervatívny design, niekto radšej dačo dynamickejšie. Apropos, ktorý motor by si ty ako budúci mladý šofér uprednostnil v superbe??
Sice ta otázka není položena mě, ale já bych bral 1,8 TFSI :-) Dokud nebyl zveřejněn ceník, tak bych samozřejmě radši 2,0 TDI CR. Rozdíl 110 klacků je ale fakt dost...
Superb II, určitě udělal velký krok kupředu, co se týče použité techniky, nalazení podvozku a komfortní výbavy, ale ten nesourodý vnější design a ty lacině působící chromové ozdoby v interiéru mu prostě nemůžu odpustit.. :-(
Kdyz jsem videl interier Superbu 2, libil se mi,libilo se mi hlavne to,ze konecne Skodovka dela neco na urovni a to s tim 2tym otviranim zadku je pecka...na to jsem na nase kluky hrdej,ale pak jsem se podival nahodou na interie stare A6(ta kolem roku 2000 se zvlastnima zadnima lampama) a zjistil jsem ,ze se mu hodne podoba...to me zklamalo.Insignie je lepsi,alespon pro mne..je to krasny auto a podobny nenajdes a to se dneska musi ocenit...
daniel, prosím uvedom si že toto je verejná diskúzia a nemožeš určovať ostatným kdo smie a nesmie čítať tvoje príspevky a pozerať si odkazy od teba... ;-)
Vieš čo?? Som čechoslovák. Mama je zo slovenska, táta z čiech. Národnosť mám slovenskú, občianstvo české. Žijem v prahe, ale každoročne som trávil ako malý prázdniny u babky, tak som sa po slovensky naučil.. ;-)
Milý Matelko, ja na rozdiel od teba som nečítal ani ten slovenský šlabikár, ani sa nikdy v škole neučil slovenčinu, nehovoriac o gramatike. Moja slovenčina je odpočúvaná. Keď na tom budeš s gramatikou a slovosledom aspoň ako ja, daj vedieť a možeme si pohovoriť na toto téma.
A mám pre teba jeden návrh chlapče. Prestaň nás slušných prispevovatelov nazývať tupcami a primitívmi, prestaň cez prázdniny chodiť na auto.cz a ak to dodržíš, pošlem ti Superb. Je síce od Abrexu a nepovozíš sa v ňom, ale na slušnú driftovačku po kuchyni by ti mal stačiť. Farbu si možeš vybrať. Čo ty na to Daniel?? Dohodneme sa?? ;-)
Odkedy je slovo Daniel slovenské?? Pokial ma pamäť neklame, Daniel je staré biblické meno, vyskytujúce sa v mnohých jazykoch. A možno aj v tvojom občianskom. Teda pokial už nejaký máš. Než začneš tárať nezmysly poraď sa s ockom aby si sa ďalej neztrápňoval... :-!
Vieš prečo Daník?? Pretože si ich poslal do verejnej diskúzie. Vieš čo znamená slovo verejný?? Ak nie, založ si svoj vlastný Web a tam si vyberaj kamarátov, ktorí podla teba nebudú tupci a hlupáci a ktorí budú hodný toho, aby si s tebou mohli písať. Ja ti tu za všetkých vzkazujem - choˇuž konečne do * - kapišto?? 8-s
Inák velmi ma potěšilo, že si sa konečne zaradil. Največší primiív diskúzie. Prečo tolko sebekritiky Matelko?? Nikdo tu o tebě predsa netvrdí že si primitív. Chápem že v začínajúcej puberte má mladý človek spústu problémov a mindrákov. Ale ver mi, keď budeš na sebe makať, učiť sa jazyky (predovšetkým tú slovenčinu Daniel!) a rešpektovať aj názory ostatných, možno vyzreješ a bude s teba chlap. Takže dobrá rada zkúsenejšieho kolegy - prestaň okolo seba kopať nohami a hádzať sa o zem ako malé nevychované decko. Začni písať tak ako to dokážeš na blogoch. Znalosti o autách (aspoň tie teoretické) bezpochýb máš. A potom uvidíš, ostatný ťa budú brať ako rovnocenného diskuéra a nie ako blbečka... ;-)
No je několik možností - buďto mu šéf přišel na to, že většinu pracovní doby zabije tady na diskuzi a po výchoném koberečku dostal na auto.cz plot, anebo mu přidělili služební jawu chic a chudák vader se z toho psychicky zhroutil, nebo ho uhnala finská šťabajzna na falešný soby anebo si chlapec musí plnit předmaželské povinnosti a po bezesných nocích nemá sílu diskutovat s námi. Anebo ho možná unesli mimozemšťani... vyber si... >:-[]
A jak jste včera mluvili s mickou o tom novém japonském tanku, o co vlastně šlo?? A jestli chceš vidět pravděpodobně nejlepší tank současnosti, najdi si Black Eagle. Jedná se o nový ruský (zatím nezaveden do výzbroje) tank poslední generace. Nízká silueta, dlouhá placatá věž, kanon 135 mm no uvidíš sám.
Jestli uvidíš v trafice časopis ATM tak si ho kup, ten japonský tank je tam popsán. Jinak je to prototyp nového japonského tanku. [odkaz]
měnitelné nastavení výšky podvozku (je to hezky vidět na tom videu. A to pro každou stranu zvlášť! Myslím, že to zatím měli pouze ruské výsadkové BMD-3. A samo elektronika kam se podíváš ;-) A má to tolik oblíbené dotykové displeje >:-[] Váhu srazili o deset tun (oproti Type 90), takže na 44tun. To je tak váha ruských tanků. Cena je udávána okolo 6,5mil.USD, a Japonci o něm mluví jako o expedičním tanku. Že by se nám Japonsko zase začalo militarizovat?
Čoveče ATM si kupuju a čtu. Ale nějak mi uteklo, že vyšlo už nové číslo. No zajdu do trafiky a koupím. Ta japonská sranda bude docela zajímavá. Soudě podle papírovýh parametrů více než dobrá. On ani typ 90 nebyl špatný. I když za nejschopnější tank zavedený do výzbroje stále považuju poslední generaci izraelské Merkavy, tedy IV. Myslíš že i ta má dotykové displeje z tekutých krystalů a měkčené plasty v inteiéru?? Myslíš že umí i sama parkovat?? A co osvědčený 1,4 TFSI?? >:-[]
T 95 je myslím konkurenční stroj k tomu černému orlovi (T2000). má poněkud netradiční koncepci malé věže, bez osádky mající za následek velice nízkou siluetu. Výzbroj bude sestávat nejspíše z modernizované 125 mm, teoreticky možná ze 135 mm kanonu. Zkus poslat odkaz na fotky. ;-)
[odkaz]
co mám info, tak T-2000 je tank určený pro export, a T-95 pak pro vnitřní potřebu Ruska. Ono ani se není čemu divit, jestli bude jen trocha pravdy na té šuškandě co o ní jde.. noo, tak potěš..
Rusko bylo vždy na vrcholu, co se týče tankové techniky. Posledních deset let malinko zaspali ale s příchodem T2000 a T95 budou zas na špici. Pravda je jedna - západní tanky jsou velké a těžké. Tohle je cesta jak ven ze začarovaného hmotnostního kruhu. Myslím, že i nástupce Abramse se bude ubírat podobným směrem.
Tak nástupcem Abramsu má být FCS. Ale spíše čekám rozdělení pozemních jednotek (všude) na expediční (FCS) a hlavní síly (Abrams).
Rusům nic jiného než začít zbrojit nezbývá. Čína je kousek a už expanduje na Sibiř, takže zbrojí na případnou válku
s tou válkou bych to neviděl tak dramaticky, spíše si myslím, že rusko má potřebu být tou supervelmocí jakou bylo za studené války. Ona vlastně jakási studená válka (a leckde ve světě ne jen studená) už díky panu Bushovi zase jede. Ostatně jak vypadá ten americký projekt FCS?? je to takový ten "startrek" transportér???
FCS je soubor vozidel, takový komplet. [odkaz]
Ale spíš to bude hračka na lokální konflikty. Nějak si to nedokážu představit v boji s "rovnocenným" soupeřem.
Na exteriéru mi to přijde jako nejlepší kousek :-) Jsem asi ujetý na kýč...Jediné, co se mi na Insignii opravdu nelíbí, je šílená změť tlačítek na středovém tunelu. Stejně na tom byla i Vectra. Nejsem zastáncem sdružených ovladačů, ale určitě jich tam moghlo být míň.
...vypadá Insignie velice pěkně a čistě, předek působí dost bachratě, ale když redakce říká, že fotky jsou v tomto případě trochu zavádějící, budu věřit tomu, že naživo to bude lepší. Od Vectry je to pořádný skok dopředu, jednak podle exteriéru, ale hlavně dle interiéru. Snad všechny Opely minulé generace (Vectra, Signum, Astra H) měly pro mě dost neobvyklý a pro mnoho lidí nezkousnutelný design interiéru...tady to vypadá už v pořádku :-) Jsem zvědav na cenovou politiku Opelu...
Jinak Opla a italský design bych nesrovnával, každý hraje na jinou notu... :yes:
Pokud bude Insignie začínat na 589.900,- Kč, myslým že úspěch má zaručený. Opel si zaslouží, aby se vrátil na výsluní střední třídy tak, jako tomu bývalo v devadesátých letech.. :-)
S touhle cenou by to mohlo i vyjít, ale obávám se, že i Vectra začínala docela vysoko, tak aby Insi nešla v jejích stopách... ;-\ Taky si myslím, že by si ale nějaký větší úspěch Opel zasloužil, aby nám ho ještě na starý kolena nezavřeli ;-)
Jo Vectra nebyla z nejlevnějších, je také ale pravda, že start poslední Vectry se nepovedl stejně jako následné prodeje. Proto doufám, že Opel nastaví cenovky rozumně a úspěch insignie se dostaví. ;-)
Taky doufám, Opel totiž i u jiných modelů, teď mluvím konkrétně o Astře, o kterou jsem se jeden čas zajímal, nasadil hodně optimistická čísla. Optimistická ze strany Oplu, méně ze strany zákazníků ;-) Tak snad pochopí, že jsou ve válce, cenové válce, a že je třeba cenu tlačit dolů.. :-) Těžit z toho budeme doufám my zákazníci :yes:
... ale to je tak všechno, co se dá říct o této káře. Zatím co audi, bmw nebo mercedes stejného roku narození budou ještě po mnoha letech vypadat k světu, tento oplík bude už pouze trapnou vzpomínkou ...
;-\ to je nazor tohle :-) z ceho tak soudis?Nove rady Opelu maj design delanej na slusnou dobu dopredu,podivej se treba na Vectru..tim nechci rict ze BMW nebo Audi ne...vsechny nemecke automobilky jsuo designove stalice...
Problém je že mezi Vectrou a Omegou B a Insi je časová díra, takže s navazováním to bude mít Insi docela těžké. Nicméně nikoliv nemožné ;-) Přejme jí úspěch, zaslouží si to...
No vypadá to jako vozítko z hvězných válek. V reálném boji si ho taky nějak nedovedu představit, ale na play stationu - proč ne?? Ostatně tohle je hudba daleké budoucnosti a navíc celý program FCS může být s příchodem nového am. prezidenta z ojenských rozpočtů vyškrtnut...
Já myslím, že zůstane u pár prototypů a jak říkáš i ty, z celého programu FCS zůstane jen ten pásový transportér, který by mohl v lokálních válkách (bojích vedených ve městě) suplovat roli klasického tanku. V jeho prospěch mluví větší obratnost a především nízká hmotnost, díky které ho lze převážet letecky. Teoreticky by vlastně mohl nahradit i transportéry Bradley, případně další bojovou techniku, jako jakýsi univerzální bojový prostředek s modulární koncepcí. Plně roli tanku však nezastoupí a Abramsy čeká ještě mnoho let ve službě.
V tomhle mají podle mne navrch Rusové, ti lehké tanky stavěli vždy, takže byli hodně mobilní. A teď s BMD-4 [odkaz] , 2S25 Sprut [odkaz] a s Nona pro palebnou podporu [odkaz]
stačí víc elektroniky a mají FCS >:-[]
no jo ratte je ratte. Obvzláště ty lodní děla jsou bezva hračka... >:-[] Jinak ta fotka modelu, jak jsi mi posílal v odkazech vypadá bezvadně. V porovnání s tím autobusem si teprve člověk představí co to muselo bejt za monstrum. Co však mi není jasné - po čem se tahle tisícitunová potvora měla pohybovat. Mám obavu, že tehdejší mosty a silnice by takovéhoto macka asi nezvládly. Takže přeprava na frontu by byl asi dost problém. Ale jako lehce pohyblivé opevnění to mohlo fungovat. Tedy jen do hvíle, než by ho zachytily bombardéry. To by měl tenhle přerostlej myšák asi smůlu... :-|
no jo. spousta železa a vlastně k ničemu. ale jako kuriozita musíš uznat že obrý.... ;-) jestli budeš mít čas hledat, zkus najít tu ruskou potvoru [odkaz]
náhoou mě docela baví pátrat po utajených projektech, které se kolikkrát nedostaly dál jak na papír. Jestli se zajímáš i o letectvo, proudové projekty a prototypy luftwaffe jsou toho krásným příkladem. Stejně jako třeba spousta zajímavých (i když mnohdy nesmyslných) věcí, které vznikly v předválečném Rusku. Má to pro mě takovou slupku tajemna... ;-) Zrovna tak jako třeba pátrat po starých autech...
zajímavé, velice zajímavé. smutným faktem je skutečnost, že právě každá válka znamená ten největší technický pokrok. Ta druhá toho byla asi nejviditelnějším příkladem... :-|