Budúcnosť automobilov s bleskom v znaku bude rovnaká ako ich minulosť. Teda priamo či nepriamo zviazaná so životom materského amerického koncernu General Motors (GM).
Ahoj Marko, opet clanek o level vyse nez ostatni. :-):yes: Jak to bude vypadat s Astrou, dostane poladenou zadni klikovku, nebo se necha strhnout na viceprvek? Posledni generace ma podvozek vyladeny velmi dobre...
GM DAT zodpoveda za vyvoj podvozku pre vsetky male auta GM.
Velky Opel mal byt povodne nieco podobne ako je Mercedes R-Klasse.
Opel E-flex (Flextreme) bude samostatny model, Zafira ostane Zafirou.
Ak to je dolezite, tak cele meno je: Hans-Heinrich Demant. Kto odhalil Merivu, to naozaj netusim. Mozno to bol Carl-Peter Forster (sef GM Europe) alebo Niels Loeb (sefdesigner Opelu). Fakt neviem - nevidel som ani foto, ani som tam nebol. k ta to zaujima, skus si niekde najst tlacove spravy GM Europe a tam to snad najdes.
Ahoj Marko! Trochu mě překvapuje, že jak GM tak Fiat zavrhnou společnou platformu bez dalšího vývoje hned po jedné generaci.
PS: opět smekám. Další článek na vysoké úrovni co do zpracování i co do informací :yes::yes::yes:
U Fiatu to bude asi způsobeno zájmem BMW o spolupráci. Proč za cizí prachy a s technickou pomocí neudělat novou platformu? Navíc když antitalům naskočí na obličeji pupínky od radosti. Jinými slovy image značky to prospěje? ;-) >:-[]
Ahoj ;-) Oni to nezahodili len tak. Mala platforma je dietatom tej aliancie GM a Fiatu, z ktorej nakoniec GM vycuvalo. (Ak si spominas, tak pred par rokmi doslo medzi oboma koncernami k vymene akcii, co sa po cca. roku - roku a pol skoncilo). Vramci tejto alinacie vtedy vznikla aj diviza GM-Fiat powertrains, ktora samozrejme po rozchode oboch partnerov zanikla. To je prvy dovod.
Druhy je asi ten, ze GM vramci restrukturalizacie rozdelila technicke ulohy medzi jednotlive vyvojove centra po celom svete a hlavne casti aut si asi bude vyrabat vo vlastnej rezii, tak aby neboli zavisli od externych partnerov. To kvoli tomu, ze vsetky partnerstva, ktore GM kedy vytvorilo sa nakoniec rozpadli...
Ono to chce opravdu rozlišovat DAEWOO a GMDAT. GMDAT nepřevzal vývojovou základnu bývalého DAEWOO MOTOR, ale vystavěl novou - dnes disponuje nejnovější vývojovou základnou v rámci GM - online samozřejmě napojenou na ostatní vývoj GM.
Což nic nemění na tom, že většina modelů, co se tu prodává jako Chevrolet (a v Asii dál jako DAEWOO), pochází ještě z dob relativní samostatnosti DAEWOO, takže zas takový radikální odvrat od historických kořenů to rozhodně nebude... A těží z toho i Opel, GT nebo Antara jsou převzaté koncernové modely (Antara se v Koreji vyrábí na stejných linkách jako Captiva/Winstorm).
A nemyslíš že to bude taky tím, že GMDAT bylo založené v roce 2002 - tzn. letos mu je 6.let
Porovnej v roce 1990 koupil Škodu VW - v roce 1996 v té době se dělala Felicie a nastupovala Octavie - a chceš tvrdit že v té době byly Škodovky z dob relativní samostatnosti??? Felicie byla přepravaná VW se zmrazeným vývojem - nástupce koncernová Fabie, a Octavie už byla koncernová.
V současné době je v GMDAT situace podobná včechny převzané modely až na Tacumu /ale ta je vpodstatě neprodejná/ předělané novým vývojem GMDAT a již v podstatě se zmrazeným vývojem.A koncernově (bez minulosti DAEWOO) - CAPTIVA a nyní přijde CRUZE J300, postupně BEAT M3OO a nové AVEO T3OO (nemluvím o řadě T250/T255) společně s novou CORSOU. Takže ze dne na den nepředěláš linky a produkty, ale snažíš se co nejdříve co nejvíce zkonkurenceschopnit stávající produkty a co nejdříve je nahradit svými...
Nemyslím, Daewoo spolupracuje s GM defacto odjakživa (co začalo dělat i auta), ne tedy jen posledních cca 6 let, jak píšeš, ale už od 70. let minulého století, kdy se např. jmenovalo jeden čas také "General Motors Korea". Proto Tebou navrhovaný příměr VW+Škoda historicky nesedí...
Můj původní příspěvek měl pouze naznačit/doplnit, že ta orientace na GM tam není nic nového/skokového/přelomového a tedy není záležitostí jen posledních pár let, nic víc jsem tím říct nechtěl...
Můžete mi někdo prosím laskavě sdělit, proč je tenhle článek slovensky?
Jestli se nepletu, tak tyhle stránky maj koncovku CZ a ani tu neni možnost je mít ve slovenštině, jen ještě v polštině...
Tak by bylo taky celkem fajn, kdyby články byly v češtině...
Sem si chtěl tenhle článek přečíst ale hlídat každý slovo opravdu nebudu. Fakt na palici :no:
Bugs: Tenhle článek je slovensky asi proto, že Marko je Slovák. Jestli s tím máš problém, tak na tyto stránky nechoď. My ostatní se slovenčinou problémy nemáme.
P.S. Marko díky za již tradičně velmi dobrý článek. ;-)
nic proti slovákům, za chvíli tu bude víc slovenských doktorů než českých, ale je fakt že ten článek jsem jenom přelít a to kvůli slovenštině, pokud jsou jazyky tak podobné tak to napiš v češtině a je klid, anebo je tohle stejnej příklad šetření jako v GM stejnej článek bude na auto.sk ne?
Pokiaľ by si tu chodil častejšie, tak by si už dávno vedel, že Marko je pravdepodobne najuznávanejší prispievateľ na auto.cz a nikomu, kto ho tu pozná slovenčina nevadí, lebo najviac ich zaujíma obsah jeho príspevkov, ktoré majú vždy vysokú úroveň. A bohužiaľ, na auto sk. chodí určite menej ľudí, lebo úrovňou za auto cz. dosť zaostáva. Aspoň ja to tak vnímam.
tak špeciálne pre teba a tebe podobných som ochotný s Markovým zvolením tie články prekladať... bola by fakt škoda, keby ste vy všetci, neschopní porozumenia slovenského jazyka, prišli o tak hodnotné informácie, aké vie Marko podať...
Test mě zajímal, vzhledem k tomu, že mám s CC také čerstvou zkušenost. S autorem celkem souhlasím, je to prostě vychytanější passat, k překvapení ani dojít nemohlo. Přesto, si dovolím poznámku, motor 2,0 tdi 103kW není tou klasikou "kterou najdeme kromě všech myslitelných koncernových značek například i u Chrysleru, Dodge nebo Mitsubishi", je to už CR verze. S ní souvisí i pochopitelně výrazně nižší hluk, což nejde na vrub rozdílnému odhlučnění passatu sedan od passatu cc, ale mnohem lepšímu zvukovému projevu motoru. Dál nerozumím poznámce o pomalém startování, co je na zatlačení prstem pomalého, má to být pomalejší než otočení klíčkem nebo jako dnes oblíbené vkládání plastových "šémů" a mačkání tlačítek? Vždyť jde o zcela jednoduchý úkon, vložit a zatlačit. Naopak, systém startování použitý v passatu je hodný následování.
Mě zatím dostaly zadní lampy na nové trojce z Mnichova. Jsou snad ještě horší jak ty stávající... Jinak i u Pašíka CC bych si uměl představit jinou zadní optiku... ;-)
Tak u trojky se neshodneme, ty stávající jsou otřesné. Ještě, že to kupátko to zachraňuje :yes:
Světla u CC mi připomínají jedno zvířátko ze epizody Southparku. Menší světla by vypadaly lépe, přesně dle přísloví:"někdy méně, znamená více"
S těmi zadními světly CC je to podobně jako u 7er, fotky jsou horší, ve 2D není vidět, že ta světla tvoří z části obrysy auta a nejsou členitá jen zleva doprava, ale i shora dolů. Jinými slovy, naživo to vypadá mnohem líp, nepůsobí to tak mohutně a rozplácle. Co se týká faceliftu trojky, taky to bude chtít "živý" pohled. ;-)
chlape s tebou se hádat nebudu. Tys ho už nejen viděl, já zatím jen ty fotky ;-) zatím mám dojem spíše negativní.. tož uvidíme zda hodím slinu či odvrátím zrak :-)
Mě připomínaj takovou vykulenou kreslenou vopici. ;-) Současná trojka má obvzláště ve verzi sedan lampy úděsné. Kombím je na tom o fous lépe. Kupé a kabrio velmi povedené. Liftovaná trojka má světla podle mně ještě horší jak ta současná. Těšil jsem se že lift proběhne ve stylu kupéčka a kabria. Čekal jsem zadek jako u kupé a oni to takhle zbastlili... 8-s
Dobře, tak polopaticky. Ano je jiný, ale to vidí každý, proto nevím, co říct na tvé zbytečné konstatování. Má stejně objevnou hodnotu, jakobys napsal, "ja viem jedno, guľa nevyzerá ako kocka". ;-)
Co je pozitivní, konečně se zbavili té očirvoucí modré, doufám, že to bude u VW trend a modrá zůstane napříště vyhrazena různým followerům typu Hyundaye. ;-)
no tak to som si nevšimol. Jazdil som len cez deň a nejak mi to do očí neudrelo... ale jednu vec by som tomu interiéru vyčítal. A to nechutná imitácia matného chrómu. Bože to bol otras! Veď pomali aj Kórea to má lepšie zvládnuté...
Já si to z tvého příspěvku o CC pamatuju, ale teď nějak nechápu v čem si seděl, protože auto, kterým jsem jel já, mělo něco na způsob kartáčovaného kovu a vypadalo to dokonale. A všimni si, co o imitaci hliníku píše autor článku, takže nevím, jak si to vysvětlit. ;-)
no oni tam totiž majú imitáciu matného chrómu(plastovú) a potom obloženie z matného hliníku(hliníkovú). Tá hliníková je ok, ale ten plast bol strašný!!!!!!
Taky me nemoznost diskutovat u testu zarazi, ale asi to je zamer tech co tenhle web tvori, proto bych spis volil maila primo jim nez placani hrusek s jabkama.