V Corse a Agile se brzy objeví inovovaný motor o objemu 1.2 l, který podobně jako další opelovy "twinporty" využívá změny průtočného průřezu sacích kanálů a tím zlepšuje spotřebu v nízkých zatíženích motoru.
To neni zadna novinka prepinat motor mezi 3 nebo 4 ventily na valec. Honda to dela uz pekne dlouho. Ja ma Civi 1,5 Vtec-e (84 kW) a mam taky spotrebu kolem 6. Ale mam vykon, co je lepsi????.....
no jasně, ale se spotřebou "okolo 6" ten výkon nemůžeš využívat víc než na 50% a pak nemůžeš mít dynamiku větší než při průměrné jízdě s 1.2
platíš víc za pojištění
Civic 1,5 Vtec-e 84 kW může jezdit klidně za 5l kombinovaně (zrychlení 0-100 cca 10s 3D). Srovnávat to s jakoukoliv 1,2 je trošku mimo, tak 1,6 - 2,0 je reálnější.
Měl jsem to auto, dosáhnout spotřeby 6L znamenalo řadit nejvýš ve 3000 a to není žádná dravá jízda. Ta se dá srovnat s využíváním potenciálu 1.2 a spotřebě 6L.
Jasně že dynamiku ta Honda má dobrou ale při jejím využití šla spotřeba na 8-10.
By mě zajímalo, jak tenhle motor bude vypadat ve srovnání s motorem 1,3 z Suzuki Wagon R+ ohledně spotřeby, pružnosti a výkonu. Auta to jsou úplně stejná.