Presne ako som čakal od prevzatia, nič lákavé z pohľadu zákazníka Opel pod PSA nečaká. Katovanie kostov (rozumej lacnejšie materiály v interiéri, menej modelov, menej okrajových verzií typu OPC...), okresanie motorovej ponuky a elektrifikácia. Konkrétne výsledky už boli avizované a z môjho pohľadu všetko zle: žiadne OPC verzie Astry, Corsy či Insignie, dokonca koniec dvojlitra v Insignii a teda ako benzínový vrchol vo všetkých modeloch až po Insigniu iba 1,6ka (pričom už súčasný dvojliter nie je žiaden trhač asfaltu, mať 1,6ku ako vrchol v takmer päťmetrovom aute, to je bieda). Ale bude elektrika, radujme sa. 8-s
Zase povedzme si na rovinu. Opel si take veci, ktore si popisoval v sucasnej situacii nemoze dovolit. Nema ten spravny imidz na to, aby mal take predaje, ktore by mu dovolovali aj menej ziskove okrajovky. Po rokoch strat sa jednoducho musia konecne skonsolidovat a tie kosty budu musiet katovat.
Ja rozumiem, ale práveže tie OPC modely mu ten image budovali, ak zoberú imidžmejkerov, tak sa dobrovoľne vzdajú akýchkoľvek ambícií ťahať značku vyššie. To mi príde ako cesta Fiatu a vieme, kam to ten dobojoval. Ostatne v posledných rokoch už Opel žiadne excesy nerobil, už nemá žiadny Speedster, Calibru či Astru kupé, len samé racionálne modely, aj tie OPC vezie boli len s malými nákladmi vylepšené bežné autá. A ako dokazuje Seat, jedna Cupra spraví pre image značky viac, ako desiatka racionálnych modelov.
Sportove okrajovky sice imidz buduju, ale predaje nerobia. Vezmi si napr. taku Mazdu. Aj ta radsej v horsich casoch zobrala vsetky peniaze a rozum do hrsti a zabavky typu Mazda 3 MPS alebo RX-8 zarezala a investovala do Skyactivov a masovych modelov pokryvajucich bezne spektrum. A ide postupne hore. Cize konsolidacia sa podarila aj bez specialitiek.
Práveže Mazda si aspoň jednu imidžovku drží a tá jej robí pekné predaje: MX-5. Ale beriem, že to nie je prenosné, MX-5 je špecifické auto so statusom legendy.
P.S. Konsolidácia Mazdy sa osekaním modelov, verzií a motorizácií síce podarila, ale ja si u Mazdy práve preto nemám čo vybrať (ako kupujúci, ktorého zaujímajú hotheče a výkonné benzíny všeobecne, resp. praktické rodinné liftbacky; oboje Mazda v minulosti mala a už nemá).
Mala a teraz nema, ale to neznamena, ze akonahle jej to situacia dovoli, tak nieco na trh nehodi ;)
Honda, ako relativne velky vyrobca, par rokov dozadu tiez nemala v ponuke nic sportove a sustredovali sa na praktickost a ekologizaciu pohonnych jednotiek a so zlepsenim situacie zacali davat na trh aj nejake tie sportovo orientovane modely. Skratka nenadarmo sa hovori, ze v prvom rade ide o peniaze.
Myslím si že Opel na tom bude postupně lépe a lépe. Podívejte se v jaké kondici bylo PSA ještě nedávno a v současnosti. Také je pravda že do dnešního dne je Opel pouze lokálním výrobcem. Svá auta nikde jinde než v EU neprodává a je jenom dobře že svoje auta začne prodávát i v Číně nebo v Indii.
To je ofisová ingliš, nepoznáš? >:D Katovanie kostov = cost cutting, niekde som to čítal ako vedomú paródiu na bezhlavé preberanie cudzích pojmov a prišlo mi to vtipné. ;-)
Až bude Opel ziskový, může si dovolit i ty okrajové verze. Ve zlepšení image mu dosud moc nepomohly, takže jejich dočasné odříznutí je jen logický krok.
O materiálech a modelech se tam nějak nic nepíše... ale asi jsi jasnovidec.
Naopak, zjednodušení nabídky a technického základu jim dost pomůže.
Na druhou stranu velkou výhodou do SUV od Oplu bude sofistikovaná čtyřkolka od PSA. ;-)
Jinak motory končící na 1,6 - doufám, že to takto trapně nedopadne. ;-\
Neviděl bych to tak. Opel to sám dotáhnul tam kam to dotáhnul - do pekla. Spokení s PSA jenom získá a přežije. Symbióza oběma prospěje. Opel dostane konečně pořádnou antikorozní ochranu, v které je PSA již 30 let mistrem, dostal PSA HDI motory, jestli bude OPC nebo né, se teprvé uvidí, jak vidno, situace se mění den ze dne. Opel dostal za úkol zážehové modely, prostě spolupráce je prospěšná pro oba.
A nevím o tom, že by PSA měla problém v kvalitě interiéru, naopak, poslední modely jsou na špičkové úrovní.
Opel este pod vedenim GM znizil za posledne 4 roky 3x! kvalitu materialov v interieri. Rovnako ma aktualne najproblemovejsie benzinove motory. A PSA samozrejme kupila opel len preto, aby sla dalej do straty... Ak Opel nezachrani prave PSA, tak uz nikto.
Taký skoro hejt som nečakal od teba.
Insignia, vychádzajúca kompletne z dielne GM (podvozok, technológia) si od PSA vie zobrať akurát prepracovaný motor. A neskončí skôr, ako v 2022. Tak isto ani nová Astra nebude na svete skôr ako k 2021. A z GM jej ostáva aj model Karl a Adam. Ten prvý asi nebude meniť a ten druhý možno časom nabehne na podvozok 108.
Dovtedy môže Opel výjsť len s obmedzeným počtom modelov - Corsa, Monza (derivát 5008 resp. DS7).
Hlavně německá Mokka má pohon 4*4..a jde o jedno z nejprodávanějších malých SUV v EU !
PSA ČTYŘKOLKU NEUMÍ.... 8-s
Co zbude z Mokky? A bude ji někdo pak chtít?
Uvidíme , osobně tipuji další propad prodeje.