Tak ať jednoduše novelizují zákon a přesně určí, jak to má bejt. Tohle prostě není možný, aby si kdejakej pitomej městkej cajt určoval, co může a co ne. Nemá k tomu ani právický vzdělání. Jinak musím říct, že takovýhle zákony jsou možný snad jen v ČR. Přece není možný, aby se mohl zákon vykládat dvěma způsoby. To pak totiž zákon ani existovat nemusí a stačí dát absolutní moc policii.
Homere, jsou v zásadě dvě extrémní cesty, jak řídit společnost - bezbřehým nihilismem, absencí pravidel (což je vyloučené) a dokonalou regulací všecho (Velký Bratr...). Každá demokratická společnost usiluje o pochopitelný kompromis. Jazyk je velmi ohebný nástroj... takže sdělení, vtělené do nějaké právní normy může být různými subjekty také různě vykládáno. Co je v harmonii či v rozporu s konkrétní právní normou... může vyložit jenom nezávislý soud. Nenech se vyosovat mediální "bambasmasáží"... V zákoně je to napsáno zcela přehledně, a podle toho také dopadají případné střety s "ministerským" výkladem. P.S. Víš jak za druhé války řešili nemanželské děti v Rusku? Vydali zákon o kolektivním otcovství. Otcem byl ten, koho žena určila. Že je to biologicky vyloučené, nikoho nezajímalo. Ale měli v tom pořádek... Tak s takovými pořádky ať jdou všichni do háje. Ostatně, Homére, vždyť ty bys vlastně zrušil advokáty... neměli by co dělat :-)
Pockej az se budes rozvadet nebo nedejboze neco horsiho (nic spatneho ti samozrejme nepreji) a bude advokata potrebovat... Pak budes mozna jeste rad ze jsou... ;-)
Naprosto nejlepší je výklad prostřednictvím oficiálních stránek novapravidla.cz. Tam bylo po dlouhou dobu potvrzeno, že nový zákon se pasivních radarů netýká. No a světe div se, zákon se nezměnil, ale výklad ano. Ti kluci úřednický si prostě naše peníze zasloužej...
Zákon je jasný a jednoznačný - to jenom pár dementů z policie a z Ministerstva dopravy se ho pokouší nesmyslně překrucovat. :no: Řešení je zcela jednoduché - tyto diletanty bez odstupného propustit a zbytečně vzniklé náklady státu za nesmyslně vedená řízení a za náhrady škody poškozeným jim dát k náhradě. :-!
Já bych zase zakázal všechny, co touží po dokonalé společnosti čistých lidí s nadirigovaným úsměvem na tváři, v jednotných uniformách, co krok-sun-krok směřují ke šťastné budoucnosti. Hlavní je zakazovat, zakazovat, zakazovat. To je cesta. Opravdu? A co odposlechy, otisky prstů všech, čipové implantáty do zátylků, aby nás mohli sledovat i v posteli. A co černé skříňky v automobilech. Nebo dvěstědvacet voltů do volantu při překročení devadesátky. Nebo rovnou doživotí. Co doživotí, křeslo, gilotinu, včelku do srdce, nebo snad plyn? To je přece cesta... Vždyť si šlapeme po štěstí. Ale co, on nám už náš Velký Bratr vysvětlí, co to štěstí vlastně znamená...
I pres veskerou, nekdy upornou, jindy smesnou snahu ministerstva dopravy nelze zakazat lidem pouzivani pristroje, ktery pouze detekuje prekroceni urcite intenzity elektromagnetickeho pole ve zvolenem kmitoctovem spektru. Doporucuji prostudovani Zakona o elektronickych komunikacich a mezinarodniho smluvniho dokumentu, ktery se jmenuje Radiokomunikacni rad.
Takze z faktickeho i pravniho hlediska je vse jasne.
Zbyva uz jen z nasich slovniku vymytit to absurdni slovo "antiradar". Pouziti nazvu antiradar pro detektor elektromagnetickeho pole je protimluv.
Všichni antiradary obhajují, ale je třeba taky říct všechny souvislosti. S antiradarem jezdím několik let. Než jsem se to naučil, bylo by lepší zaplatit pár pokut. Vyplaší vás totiž občasné falešné indikace, obzvlášť ve městě je to legrace. Než si člověk vybuduje nějaký ten sedmý smysl, tak vygeneruje víc krizovek řidičům za sebou, než je zdrávo. Reflex signál, zrcátko, brzda je k nezaplacení. Takže nakonec stejně jezdim "navolno" jen na dálnicích a silnicích první třídy. Naopak ve městě a na uzavírkách jsem ten nejpomalejší ( kdo by taky chtěl nějakýmu děcku nebo dělníkovi ublížit ). Takže antiradar ano, ale hlavou...
:yes::yes:
Tak tento názor jen chválím!! Mohl bych se jenom zeptat vás, kdo máte zkušenosti s "pasivním antiradarem".. Ve městě je jezdit rychle často nesmyslně zbytečné, často i nebezpečné.. Slyšel jsem, že ve městě je to takřka nepoužitelné, že radar je ohlašován např. při jízdě kolem hypermarketů apod. a ruční laserové radary městských cajtů levnější antiradary nejsou schopné detekovat.. Chtěl bych se však zeptat, jak jsou účinné na dálnici nebo rychlostní silnici, na jakou vzdálenost detekují radar, kolik má člověk času na reakci, na přibrždění??
Proti laseru ti žádný "antiradar" nepomůže. Laser nepracuje na elektromagnetickém principu. I pokud by sis pořídíl zařízení které detekuje laserové záření, tak ve chvíli detekce jsi ozářen a tím pádem i změřen.