jasně, takových příkladů je spousta :-) . Na jednu stranu je optipaket fajn, ale těch verzí je poslední dobou tolik, že se v tom člověk na silnici pomalu ani nevyzná. Příklad - kdysi byl Peugeot 205 okamžitě rozpoznatelný, kdyby to ale tenkrát bylo tak jako teď, asi by si ho nikdo moc nevšímal.
Já to cítím tak, že je to prostě nová, dynamická, asertivní, cool doba.
Atraktivní názvy, pokud možno každý rok nové, s tím spojené sebevědomé ceny za obyčejně jen trošku jiné plasty nebo i jen jinak nalakované.
Čert vem nějaké výkony, jízdní vlastnosti nebo lepší výbavy a materiály, to vyžaduje jen pár pacientů, kteří mají všech pět pohromadě a ti stejně půjdou asi jinam. Hlavně, že my máme zase nový produkt a nové ceny. ;-\ To se zdaleka netýká nejen této značky.
Možná jsem příliš skeptický, ale tak to vidím já. A možná nejsem. ;-)
Ani nevím, jestli mi odporuješ nebo se mnou souhlasíš. To je celkem jedno. Píšeš to všechno dobře.
Já jsem se možná špatně vyjádřil. Nechtěl jsem rozebírat preference zákazníků a jejich vkus. Chtěl jsem stručně a zjednodušeně poukázat na současný trend nalakujeme jinak nárazník, dáme atraktivní název a máme nový produkt.
Podľa mňa si to napísal správne, že ľudia sa chcú líšiť, mnohí v zásade nechcú patriť do tej väčšinovej masy a chcú byť iní aspoň v niečom. Logicky im teda výrobcovia vychádzajú v ústrety, prečo by si tie peniaze nechali ujsť.
Keď si zoberiem najpredávanejši auto Európy Golf poľa motorizácií, tak ten má iba 4 štandardné benzínové motorizácie, ale až 5 športových verzií (GTI, GTI Performance, R, Clubsport a Clubsport S) a pre tých, ktorí sa chcú líšiť iba vizuálne, je tu optipaket R-line (ktorý má podľa mojich pozorovaní skoro polovica Golfov).
Ja tieto optipakety považujem za správnu cestu, mnohí nevyužijú silný motor, ale páči sa im vizuál silnejších verzií. A popravde samotní výrobcovia tomu napomáhajú tým, že často tie bežné, základné verzie vyzerajú tak bezpohlavne a šťavu im dodá až optipaket. Už spomínaný Golf vyzerá s R-line o triedu lepšie, ako v štandarde, obdobne to platí skoro pre celú prémiu.
[odkaz]
[odkaz]
Tak suv aj tak nikdy sportovym autom nebude, ale pre kategoriu kupcov tychto aut je to dobra alternativa - bude to vyzerat strasne cool sportovo a i ked v praxi schopny akuray zarazit plyn na podlahu na rovnej ceste, majitel sa predsa bude citit ako Ayrton Senna.
Presne o tom to je. O peniazoch. Vyrobcovia si vsimli ze mnoho beznych aut si ich vlastnici dovybavovali optickymi doplnkami od roznych tuningovych firiem. Takze teraz tuningove a tuzingove firmy nemaj pomalu co zrat. :-)
vyzera moc pekne.. hranate kompaktne tvary a male kukadla budu na SUV vzdy vyzerat dobre :yes: zamrzi absencia pohonu 4x4 ale tak to uz dnes chodi.... na druhej strane... uspech novej 3008micky je uz vopred nespochybnitelny .. :yes:
kadjar nevyzera zle .. ale je to este taky ten starsi dizajnovy recept a la vlnky zblnky .. v podstate prebuchany kaskaj ktory uz nejaky ten piatok na trhu frci ... ale taka 3008 aj sportage su uz na pohlad akoby dizajnom o generaciu dalej... :yes: .. a tento moderny styl im moc sekne :yes:
u kadjaru ocenujm to ze tam este nemas ten megatablet ako v talismane ci megane ... a zaroven je to aj jeden z mala renaultov kde mas klasicke budiky a nie kdejake ciselne digitalky ktore klasicke budiky nikdy nedokazu uz len svojim stylom a charizmou nahradit ... zrovna kadjar je v tomto fakt podareny ze tam moc neexperimentovali.... takisto zvonku este ziadne kly... na druhej strane ale aj tak by som si vedel jeho dizajn predstavit inak... a trosku stylovejsie a hranatejsie... lebo vedla aj takeho starsieho clia je to v podstate vizualne dost slabe .. SUV dnes vedia vyzerat ovela posobivejsie a zaujimavejsie ... vid tucson sportage 3008 ... aj pohlad zozadu je na kadjar taky nijaky... ale uspech mu samozrejme upriet nemozno... akekolvek SUV su dnes v kurze a hodne oblubene... a kto rad vlnky zblnky prosim... moze si tiez vybrat.... ;-)
dizajnovy trend dnes ale medzi tymito SUV udava jednoznacne 3008 a tucson/sportage
V čem udává Tucson směr. Není na něm nic, co by tady už dávno nebylo. Vypadá, jak nějaké stará Kuga křížená s QQ. Sportage a 3008 jsou asi originální (podle mě spíš přeplácané a překombinované), ale to asi nemá nic společného s udáváním designového směru. :-)
mně osobně přijde ta přední část hodně přeplácaná , jednodušší tvary a méně těch "dramatických" křivek by tomu prospělo. Interiér je perfektní ( téměř )
Koukal jsem na fotky ještě jednou a musím říci, že je to jedno z nejpěknějších aut. Možná, že ta přední část je trochu přeplácaná, ale kdyby se odstranil ve faceliftu ocas lva, stačilo by to? Ostatní je dle mě přesně tak, jak to má vypadat. Tvarování plechu a lisování umělých hmot je dnes přece již o kousek dál než to je vidno např. ( a hlavně) na škodovkách.
99,9% lidí 4x4 nebo výkon přes 200kW ? Na postávání v kolonách? Nebo na jízdu rychlostí 130km/hod? Nebo na zasněžené cesty neprůjezdně zablokované kamiony? Když vidím např. v TV jak městský of road Yeti zdolává lesní terén, nechápu co se to děje. Proč, když v reálu vidím, jak Duster vytahuje Yetiho z bláta na skoro běžné nezpevněné lesní cestě. Kdo má svůj les a chce v něm dovádět, ať si koupí hned Dustera nebo nějaký jiný skutečný off road a ne Peugota 3008 Gt nebo Yetiho (nebo prodlouženého číňana).