Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 1,6 HDi teď za 479.900 Kč

České zastoupení Peugeotu snížilo ceny základních turbodieselů o 85 res. 80 tisíc korun.
Zpět na článek
14. 11. 2011 08:13
14. 11. 2011 08:52
neregistrovaný "vpalecek"
14. 11. 2011 09:51
14. 11. 2011 12:29
14. 11. 2011 12:40
14. 11. 2011 12:43
14. 11. 2011 12:45
14. 11. 2011 12:54
14. 11. 2011 13:04
14. 11. 2011 09:55
14. 11. 2011 10:38
14. 11. 2011 11:28
14. 11. 2011 12:36
14. 11. 2011 11:39
14. 11. 2011 12:33
14. 11. 2011 12:50
14. 11. 2011 08:23
14. 11. 2011 11:29
14. 11. 2011 11:53
14. 11. 2011 12:41
14. 11. 2011 12:37
14. 11. 2011 12:41
14. 11. 2011 12:55
14. 11. 2011 16:00
14. 11. 2011 21:56
14. 11. 2011 09:41
14. 11. 2011 09:52
14. 11. 2011 11:03
14. 11. 2011 11:34
14. 11. 2011 12:37
14. 11. 2011 11:31
14. 11. 2011 11:38
14. 11. 2011 11:44
14. 11. 2011 13:36
14. 11. 2011 16:03
14. 11. 2011 21:59
14. 11. 2011 22:21
14. 11. 2011 11:42
14. 11. 2011 15:04
14. 11. 2011 14:54
14. 11. 2011 15:12
14. 11. 2011 15:35
14. 11. 2011 16:10
14. 11. 2011 16:45
15. 11. 2011 08:06
14. 11. 2011 22:36
15. 11. 2011 09:23
14. 11. 2011 08:13
prevodovka
Pekne, ale auto v tej kategorii s len 5-stupnovou prevodovkou sa mi javi uz ako by sme boli zas 10 rokov spät.
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "vpalecek"
14. 11. 2011 08:52
Re: prevodovka
6. stupňová převodovka není žádná výhoda a používá se především u motorů, které mají malé otáčkové rozpětí kroutícího momentu jako např většina motorů od VW. Motory koncernu PSA jsou poněkud modernější a 5. stuňová převodovka bohatě vyhovuje. Né každý se chce uřadit k smrti. :-)
14. 11. 2011 09:51
Re: prevodovka
Modernější x malé otáčkové rozpětí. >:D
Problém je spíš ten, že si s převodovkama obecně PSA neví rady. A zrovna ta jedna šestka HDI není nikterak výkonově ani jízdně oslnivá.
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:29
Re: prevodovka
A kterápak 1,6 v dieselu je oslnivá tak, že z ní máš orgasmus? Uvědomuješ si, že jde o nejprodávanější malobjemový diesel na světě, který se montuje do opravdu širokého spektra aut?
14. 11. 2011 12:40
Re: prevodovka
Chceš tu argumentovat prodejností? Ty? >:D
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:43
Re: prevodovka
Neargumentuju to prodejnosti, pouze podotýkám a stále čekám na ten oslnivý diesel ve výkonovém spektru 1,4-1,6, nejlépe v autě střední třídy.
14. 11. 2011 12:45
Re: prevodovka
Třeba Fiatí MultiJet. ;-)
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:54
Re: prevodovka
Hele, netahej sem prémiové motory >:-[]
Nicméně 88 kW vs 82 kW a jaksi si nemůžu vzpomenout, kde ho Fiat montuje ve střední třídě ;-)
14. 11. 2011 09:55
Re: prevodovka
Které současné motory od VW mají malé otáčkové rozpětí kroutícího momentu? Například můj má 200 Nm při 1500-4000 ot/min. a podobných má VW v prodeji více.
14. 11. 2011 10:38
Re: prevodovka
Teda s HDI som este nejazdil, ale ze by ani u tohto motoru 6-stupnova prevodovka nebola vyhoda... 8-s
Avatar - iudex
14. 11. 2011 11:28
Re: prevodovka
Teda takéto vtipno-krkolomné zdôvodnenie som už dlho nečítal. >:D Nerobíš Ty niekde na PR oddelení politickej strany? >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:36
Re: prevodovka
Tak s 1,6 HDI jsem se něco najezdil a že by zrovna tenhle motor měl široké spektum využitelných otáček, to se nedá tvrdit. Sice tahle silnější verze je na tom o něco lépe než základní s 68 kW, ale pořád se nad 4000 ot. nic neděje a nad 3500 to taky nemá moc smyslu vytáčet.
Z druhé strany to není PD, ale zároveň se do toho hodí šestikvalt jak * na hrnec.
Avatar - Emel
14. 11. 2011 11:39
Re: prevodovka
Je to prostě základ...
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:33
Re: prevodovka
Je ale docela zvláštní, že do všech ostatních modelů se tahle silnější varianta 1,6 HDI dodává se šestistupňovou převodovkou, ale jen do 508 s pětikvaltem. Peugeot tím evidentně sleduje marketing, kdy nenápadně tlačí na kupující ať si koupí 2,0 HDI
14. 11. 2011 12:50
Re: prevodovka
Jde jen a pouze o cenu. ;-)
14. 11. 2011 08:23
Peugeot 301
Tak toto je rozhodně lákavá nabídka, navíc se jedná o vůz na rozmezí střední a vyšší střední třídy... super cena.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
14. 11. 2011 11:29
Re: Peugeot 301
Ešte mi povedz, čím sa vymyká rámcu strednej triedy. Najlepšie v kontexte Mondea, Insignie alebo C5. ;-)
14. 11. 2011 11:53
Re: Peugeot 301
Mondeo je na tom podobně jako Peugeot, ale to roste každou generací, C5 je sourozenec 508, Insignia má rozvor menší. Peugeot 508 je nástupce 407 a tak je skutečně o půl třídy výše...
Avatar - iudex
14. 11. 2011 12:41
Re: Peugeot 301
Takže všetci sa vymykajú z rámca triedy. Ak sú teda všetci väčší ako štandard triedy (= priemer), kde je potom ten priemer? ;-) Alebo ako hovorí jeden z Murphyho zákonov o priemere: 90% vodičov sa považuje za nadpriemerných. >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:37
Re: Peugeot 301
Tak dobře, ten tvůj se taky vymyká a jseš skoro ve vyšší střední. Spokojený? >:-[]
Avatar - iudex
14. 11. 2011 12:41
Re: Peugeot 301
Máš SZ.
Ja len tvrdím, že 508 je už dnes štandardné auto strednej triedy, skrátka rozmery sa posunuli v rámci triedy en bloc a jediní, ktorí sa vymykajú, sú prémiovky (lebo tí musia mať odstup od dvoch vyšších tried, kde majú tiež zástupcov).
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 12:55
Re: Peugeot 301
Já se s tebou rozhodně nehádám ;-)
14. 11. 2011 16:00
Re: Peugeot 301
kupte si co chcete hoši, stejně do dvou týdnu budete litovat že jste nevzali Apoštala >:D
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 21:56
Re: Peugeot 301
Optimisto, uuž když budeš platit zálohu! >:D
Avatar - Destract
14. 11. 2011 09:41
Asistenty
Pořád nemůžu přijít na to, k čemu jsou tyhle asistenty rozjezdu či parkování ;-\ vždyť každej co má papíry tohle přeci musí ovládat ne?
Rozbalit vlákno
11
14. 11. 2011 09:52
Re: Asistenty
Jistě, ale je tu trend práci-řízení řidiči ulehčovat. Proto. ;-)
14. 11. 2011 11:03
Re: Asistenty
zkus si s těmi asistenty chvilku jezdit a pak se jich vzdej ;-)
Umím se rozjet do kopce a umím couvat, nicméně i tak je příjemné, když ti auto NIKDY necouvne (třeba když nějaký idi*t v prudkém kopci zastaví 10 cm za tebou) nebo když nemusíš bedlivě okem vyměrovat, jak daleko ke zdi někde potmě v nákupním centru můžeš couvat....

A navíc, někdy káru půjčíš manželce a té se to může hodit, že? ;-)
Avatar - Destract
14. 11. 2011 11:34
Re: Asistenty
Já sem rád že je v autě nemám, holt mě hřeje ten pocit, že to co mě drží na silnici jsem já sám.

S manželkou zkušenosti nemám tak ti nepovím (19). >:D
14. 11. 2011 12:37
Re: Asistenty
tyhle auta asi cílí na jiné lidi než s věkem kolem 19r ;-)
Avatar - iudex
14. 11. 2011 11:31
Re: Asistenty
A na dôvod existencie automatickej prevodovky si už prišiel? Veď predsa každý, kto má papiere musí radiacu páku ovládať, nie? ;-)
Avatar - Destract
14. 11. 2011 11:38
Re: Asistenty
nepřišel, neboť jsem ještě neřídil nic s automatem a pak taky že rád řídím se vším všudy ;-)
14. 11. 2011 11:44
Re: Asistenty
Jednou vyrosteš. ;-)
Avatar - Destract
14. 11. 2011 13:36
Re: Asistenty
doufám že ne >:D
14. 11. 2011 16:03
Re: Asistenty
my všichni jsme doufali taky....

vyrosteš, ber to jako fakt ;-)
Avatar - Blue Sun
14. 11. 2011 21:59
Re: Asistenty
Nestraš, taky zatím zůstávám zarytým manuálistou.
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 22:21
Re: Asistenty
Neboj, taky si najdeš ženu a už nebudeš muset "řadit" manuálně >:-[] >:D
14. 11. 2011 09:54
Porovnanie cien s "etalónom"
Nebudem riešiť aktuálne ceny v CZ, ale zbežný pohľad do cenníkov v SK hovorí jednoznačne. Pri porovnaní s Passatom (použijem ho ako mernú jednotku v strednej triede, napriek toho, že mi je z toho špatne), zohľadnení čo možno najporovnateľnejšej výbavy a podobného motora, mi Passat vychádza o cca 6 000 € drahšie. Na otázku prečo platiť túto sumu zbytočne navyše za úplne štandardného, ničím lepšieho zástupcu strednej triedy od VW, nech si každý odpovie sám.
Rozbalit vlákno
8
14. 11. 2011 09:57
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
Tak si ten Peugeot kup a pak mudruj. ;-)
14. 11. 2011 10:24
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
Nemám komplexy, ktoré by som si potreboval riešiť znakom na prednej kapote :-) P 508 je za tie peniaze štandardne výborným zástupcom strednej triedy, nič viac, nič menej. V tejto triede sa viac menej nedá stupiť vedľa, ide o to, čo od auta potrebuješ a hlavne, či si potrebuješ riešiť nejaký komplex. Ja nie, preto ver mi, po ukončení aktuálneho leasingu je práve 508 jedna z možných volieb. Za cca 26 000 € dostaneš to, či ti vo VW dokážu maximálne sľúbiť. Po troch služobných Passatoch, ktoré svoj život prežili v servise...ďakujem, neprosím si :-) Majiteľ firmy pôvodne zvažoval Hondu Accord, na rady automobilových "odborníkov" však nakoniec skočil inam a to do pekného *. Aby som bol ale objektívny, 2 Golfy vo firme sú zatiaľ ukážkovo spoľahlivé. Nemám nič proti VW a už vôbec nie voči Passatu, len ma vytáča, keď z neho niekto robí nejaký "etalón" teda to, čo nie je a nikdy nebol, je to úplne štandardný zástupca svojej triedy. Vysoké predaje treba hľadať hlavne vo výbornej cenovej politike pre množstevné nákupy firemným zákazníkom. Koľko majiteľov nového Passata je napr. bežná rodina? 1% ?
14. 11. 2011 10:27
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
Asi nevíš, co to ten etalón je. ;-)
14. 11. 2011 10:43
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
Suhlas St. pauli. Ani podla mna nie je Passat to, co si o nom mnohi myslia. Ja naozaj neviem, odkial cerpa Passat taku povest. Z minulosti? Bol naozaj Passat pred 5-15 rokmi tak dobry, ze sa ta skvela povest tiahne az do dnes???? I my tu mame 1 Passat a servis je jeho oblubene miesto...na rozdiel od Golfov.
14. 11. 2011 10:58
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
Passat je mistrem průmernosti. Tím oslovuje. ;-)
14. 11. 2011 11:29
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
Passaty kolem roku 1990 byly opravdu hodně dobré.
Dneska je to spíš průměr, ale s dobrou pověstí.
14. 11. 2011 14:18
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
no ja mam starsiu 407 a po sadnuti do pasatu b6 grcam od nechutenstva. Takze 508 ak je tam viac priestoru na zadnych sedadlach a kufri ako v 407 je jednoznacne viac nez plnohodnotna konkurencia
14. 11. 2011 11:05
Re: Porovnanie cien s "etalónom"
nesrovnávej to jen s Passatem, podívej se na ceny Mondea a pochopíš, proč třeba v ČR 508 žádné prodejní rekordy netrhá....
Avatar - Emel
14. 11. 2011 11:42
Cenová korekce
Mnozí tušili, že startovní ceny 508 jsou nastaveny hodně sebevědomě (třeba ve srovnání s C5) a nějaká korekce bude muset přijít... tak už je tady :-). Jen škoda, že pouze pro 1.6HDI...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
14. 11. 2011 11:46
Re: Cenová korekce
Príde. Podľa tvrdenia predajcov pri uvedení na trh treba počkať rok. Tipujem na jar už budú ceny všetkých verzií lacnejšie.
14. 11. 2011 11:49
Re: Cenová korekce
tak ono upřímně řečeno za ty jejich zaváděcí ceny to bylo jen vyloženě pro fandy nebo prostě pro někoho, kdo se do toho auta zakouká a nějakou tu kačku neřeší....
Pro realisticky uvažujícího kupujícího to moc nebylo....
Avatar - KANKUNEN
14. 11. 2011 13:47
Re: Cenová korekce
Čím víc vidím 508ku tak doceňuji 407ku, až na ten ksicht rošklebený. Sundat znak ze současných Peugeotů tak člověk ani nepozná co je to za značku.
14. 11. 2011 14:22
Re: Cenová korekce
407 je dobre auto, ale ma velky problem. Je to auto pre dvoch. Vzadu je menej miesta nez v mojom druhom aute , astra H(o triedu mensie auto). mam 196cm a za mna si teda nielenze nsadnem pohodlne, ale ja sa tam ani nezmestim a moja zena(176) mi pinda nech sa posuniem dopredu. V astre mi nepinda.
Zato vpredu ponuka miesta a pohodlia oproti nemeckej konkurencii viac s rozdielom o triedu.
Avatar - Emel
14. 11. 2011 15:04
Re: Cenová korekce
Mě přijde, že na nohy je tam místa dost... co nechápu je, že i v kombíku je celkem málo místa na hlavu.
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 15:02
Re: Cenová korekce
Některým prostě nevyhovíš. 407 se jim nelíbila, moc vykřičená, tak Peugeot ubral, udělal více elegantní auto, zase se jim nelíbí.
Takže bys raději něco opět vyšklebeného jako Mazda 6 nebo igelitový pytlík unášený větrem po zemi, čili i40? ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 11. 2011 15:42
Re: Cenová korekce
M6 slouží dokonale, bohužel už 65t přišla závada, někdy vrzne při otevírání kufru levá plynová vzpěra a neumím to odstranit natrvalo. :-(
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 17:00
Re: Cenová korekce
Bavím se někdy o tom, jak ti M6 slouží? Bavíme se o designu snad. Samozřejmě ať slouží dál ke tvé spokojenosti ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 11. 2011 17:25
Re: Cenová korekce
Design je na jedničku, tak jako třeba Laguna 1.
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 17:40
Re: Cenová korekce
Pokud mluvíš o předešlé M6, tak bych byl i pro, teda ta zadní světla a la tuning si mohli odpustit, ale jinak to byla pěkná Mazda, ale jestli mluvíš o nové M6, tak s tebou to nadšení nemohu sdílet.
14. 11. 2011 14:54
DO KOLEN
Po přečtení diskuse se jistě nejednomu jednoduššímu jedinci může zdát, že u aut jde výhradně o to, aby se ti při nákupu co nejméně zmenšila hladina sporožira. Jenomže v reálu je to podstatně jinak, než na monitoru, v reálu platí pouze jedna zásada - platí to, co si zaparkuješ do garáže. Buď si jistej, že kdyby byla pětseosmička žádoucí za dva melouny, pak za dva melouny by také byla. Jestli totiž něco automobilky dokonale umí, pak je to nastavení ceny. Za kolik je ovšem žádoucí předmětná pětsetosma... to vidíš nahoře. Je to někde na úrovni solidně vybaveného Golfu...

Nový model a cena jde do lopingu. Vsadím se, že bys to tipoval býval obráceně. Co já se tu dočetl garážových výpotků - mistrovské dílo z garážového Louvru, Vincent van Gogh si závistí uřízl druhé ucho, Paul Cézanne v amoku a podobně... no, pravda, jak známo, je tam někde... nahoře...

Tedy buď si jistý, že pětseosma je vozem za (od) čtyřista sedmdesát tyček. Tato částka představuje hodnotu tohoto vozu v tvé garáži. Možná, že kdyby sis tam zaparkoval třeba trojkové prémiové bávo, získal bys jednou tak dobrý vůz. No, ale to bys musel mít milión korun... Já jen, aby sis nemaloval na stěnu té garáže silničního čerta zbytečně...

Naštěstí je tu ještě laguna za... 419... Útěcha? Passat, Apoštol tvých snů stojí od - 572. Vnímáš tu sílu, tu váhu hodnoty? O pětinu lepší auto... jistě, supermainstrem.

BRAVO CENOVÝ LOPING 8-s :-O :*) :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ronault.
14. 11. 2011 15:12
Re: DO KOLEN
Ona ta cena 508 nevymyká nikterak zvyklostem třídy, až do této chvíle byla spíše předražená. Vem si kolik stojí Mondeo...
A i ten Passat půjde brzo dolů a on i reálně mimo cenníky dolu šel, vem si, že tady máš Passat 2,0 TDI s docela slušnou výbavou za [odkaz] 600t
Základní cena 508 s 2,0 HDI je pořád ještě 634 900 Kč, cena Passatu v ceníku se stejným motorem je 652 700 Kč.
Nejsem si jist, jestli je to nějak velký, natož pětinový rozdíl ceny ;-)

VW dělá politiku jinak, nahodí cenník do neskousnutelných výšin a pak ve skladových vozech nabídce cenu o tu pětinu nižší, výhoda pro zákazníka je jasná - pořád koupí za podobné peníze jako u konkurence, výhoda pro VW je v tom, že na oko neztrácí image dražšího vozu, který tady pak GTI šíří >:-[] >:-[] ;-)
14. 11. 2011 15:35
Re: DO KOLEN
Dle tvé logiky je ve Francii Laguna o 5 000,- a P508 o 3 000,- Euro lepší auto než Passat v akci.
14. 11. 2011 16:10
Re: DO KOLEN
uf, tak nevím jestli "logika" není v této souvislosti trochu (o pětinu? >:-[] ) přehnaný výraz :-)
Avatar - Ondore
14. 11. 2011 16:45
Re: DO KOLEN
Prvé dva odstavce súhlas, ale platí to obecne, teda aj na Passata - keby bol žiadúci za dva melóny, tak by ho za tú cenu predávali. Zvyšok máš trochu na hlavu, je predsa nezmysel domnievať sa, že ak niečo kúpim ze milión českých, že to skutočne tú hodnotu má. Naopak, tam sa skôr bavíme o vnímanej hodnote, ktorá s tou reálnou nemá vôbec nič spoločné.
15. 11. 2011 08:06
Re: DO KOLEN
Bavime se o tom, jak se ktere auto (ne)prodava a podle toho pak jeho vyrobce (prodejce) nastavi cenu.
P508 je tady uz nejaky patek, neni uz zadnym novackem a ja si nemuzu vzpomenout, kdy jsem jej naposled na cestach videl.
A jo - tuhle jsem jel kolem autosalonu Peugeot na Rudne a pri pohledu na prid vystaveneho vozu jsem se divil, ze i u pazoutu rozjizdeji byznys s ojetymi Mazdami. A ona to byla petsetvosma...

A novy Passat (at uz si kdo chce rika co chce o faceliftu atd...) je doslova na kazdem kroku.

Ja vim, ted tu padne spousta kecu o fleetech a marketingu, ale to jsou jen vymluvy pro prostacky.
Nebot to neni nejaky bajny marketing, ktery nuti lidi si kupovat auta, ktera nechteji, ale jsou to lide, kteri kupuji auta, ktera chteji.
A pokud si nekdo koupi auto ktere nechce - no tak to mi ho vlastne neni ani trochu lito >:D
Avatar - Emel
14. 11. 2011 22:36
Re: DO KOLEN
Tomu sám nevěříš... to by ještě před slevou musela být 508 o 20% lepší auto než teď. Při představení 508 bylo všem jasné, že 508 je dražší, než většina konkurence (a zejména sesterská C5), toto je tedy první korekce. A to spíše optická, protože se týká pouze modelu "již od".

Pokud srovnáme typickou motorizaci, tedy základní dvoulitr, dostaneme 650 vs 634.000. Naftového GT si Peugeot cení na 909.000... sakra, to ale musí být dělo ;-).
Avatar - Machýrek
15. 11. 2011 09:23
Re: DO KOLEN
Srovnavat pricelistove ceny je mozna dobry pokus o objektivitu, ale v realu je vse jinak. Kupoval jsi nekdy nove auto? Jestli ano, tak vis, ze o cene se bavis az s prodejcem a ze o cene muzes vyjednavat... ;-) Tak napr. u radoby premiovych Infiniti neni problem se dostat na cenu polovicni. U BMW se jako clovek z ulice bezne dostanes na minus 12-13%, kdyz jich kupujes vic, lehne si pred tebe prodejce a to cislo si do nej muzes vyslapat jak do snehu... Mercedes totez. Takze ta hodnota je to, za cos to koupils, ne co sis precetl v clanku na auto.cz. Kapisto?