6. stupňová převodovka není žádná výhoda a používá se především u motorů, které mají malé otáčkové rozpětí kroutícího momentu jako např většina motorů od VW. Motory koncernu PSA jsou poněkud modernější a 5. stuňová převodovka bohatě vyhovuje. Né každý se chce uřadit k smrti. :-)
Modernější x malé otáčkové rozpětí. >:D
Problém je spíš ten, že si s převodovkama obecně PSA neví rady. A zrovna ta jedna šestka HDI není nikterak výkonově ani jízdně oslnivá.
A kterápak 1,6 v dieselu je oslnivá tak, že z ní máš orgasmus? Uvědomuješ si, že jde o nejprodávanější malobjemový diesel na světě, který se montuje do opravdu širokého spektra aut?
Které současné motory od VW mají malé otáčkové rozpětí kroutícího momentu? Například můj má 200 Nm při 1500-4000 ot/min. a podobných má VW v prodeji více.
Tak s 1,6 HDI jsem se něco najezdil a že by zrovna tenhle motor měl široké spektum využitelných otáček, to se nedá tvrdit. Sice tahle silnější verze je na tom o něco lépe než základní s 68 kW, ale pořád se nad 4000 ot. nic neděje a nad 3500 to taky nemá moc smyslu vytáčet.
Z druhé strany to není PD, ale zároveň se do toho hodí šestikvalt jak * na hrnec.
Je ale docela zvláštní, že do všech ostatních modelů se tahle silnější varianta 1,6 HDI dodává se šestistupňovou převodovkou, ale jen do 508 s pětikvaltem. Peugeot tím evidentně sleduje marketing, kdy nenápadně tlačí na kupující ať si koupí 2,0 HDI
Mondeo je na tom podobně jako Peugeot, ale to roste každou generací, C5 je sourozenec 508, Insignia má rozvor menší. Peugeot 508 je nástupce 407 a tak je skutečně o půl třídy výše...
Takže všetci sa vymykajú z rámca triedy. Ak sú teda všetci väčší ako štandard triedy (= priemer), kde je potom ten priemer? ;-) Alebo ako hovorí jeden z Murphyho zákonov o priemere: 90% vodičov sa považuje za nadpriemerných. >:-[]
Máš SZ.
Ja len tvrdím, že 508 je už dnes štandardné auto strednej triedy, skrátka rozmery sa posunuli v rámci triedy en bloc a jediní, ktorí sa vymykajú, sú prémiovky (lebo tí musia mať odstup od dvoch vyšších tried, kde majú tiež zástupcov).
zkus si s těmi asistenty chvilku jezdit a pak se jich vzdej ;-)
Umím se rozjet do kopce a umím couvat, nicméně i tak je příjemné, když ti auto NIKDY necouvne (třeba když nějaký idi*t v prudkém kopci zastaví 10 cm za tebou) nebo když nemusíš bedlivě okem vyměrovat, jak daleko ke zdi někde potmě v nákupním centru můžeš couvat....
A navíc, někdy káru půjčíš manželce a té se to může hodit, že? ;-)
Nebudem riešiť aktuálne ceny v CZ, ale zbežný pohľad do cenníkov v SK hovorí jednoznačne. Pri porovnaní s Passatom (použijem ho ako mernú jednotku v strednej triede, napriek toho, že mi je z toho špatne), zohľadnení čo možno najporovnateľnejšej výbavy a podobného motora, mi Passat vychádza o cca 6 000 € drahšie. Na otázku prečo platiť túto sumu zbytočne navyše za úplne štandardného, ničím lepšieho zástupcu strednej triedy od VW, nech si každý odpovie sám.
Nemám komplexy, ktoré by som si potreboval riešiť znakom na prednej kapote :-) P 508 je za tie peniaze štandardne výborným zástupcom strednej triedy, nič viac, nič menej. V tejto triede sa viac menej nedá stupiť vedľa, ide o to, čo od auta potrebuješ a hlavne, či si potrebuješ riešiť nejaký komplex. Ja nie, preto ver mi, po ukončení aktuálneho leasingu je práve 508 jedna z možných volieb. Za cca 26 000 € dostaneš to, či ti vo VW dokážu maximálne sľúbiť. Po troch služobných Passatoch, ktoré svoj život prežili v servise...ďakujem, neprosím si :-) Majiteľ firmy pôvodne zvažoval Hondu Accord, na rady automobilových "odborníkov" však nakoniec skočil inam a to do pekného *. Aby som bol ale objektívny, 2 Golfy vo firme sú zatiaľ ukážkovo spoľahlivé. Nemám nič proti VW a už vôbec nie voči Passatu, len ma vytáča, keď z neho niekto robí nejaký "etalón" teda to, čo nie je a nikdy nebol, je to úplne štandardný zástupca svojej triedy. Vysoké predaje treba hľadať hlavne vo výbornej cenovej politike pre množstevné nákupy firemným zákazníkom. Koľko majiteľov nového Passata je napr. bežná rodina? 1% ?
Suhlas St. pauli. Ani podla mna nie je Passat to, co si o nom mnohi myslia. Ja naozaj neviem, odkial cerpa Passat taku povest. Z minulosti? Bol naozaj Passat pred 5-15 rokmi tak dobry, ze sa ta skvela povest tiahne az do dnes???? I my tu mame 1 Passat a servis je jeho oblubene miesto...na rozdiel od Golfov.
no ja mam starsiu 407 a po sadnuti do pasatu b6 grcam od nechutenstva. Takze 508 ak je tam viac priestoru na zadnych sedadlach a kufri ako v 407 je jednoznacne viac nez plnohodnotna konkurencia
Mnozí tušili, že startovní ceny 508 jsou nastaveny hodně sebevědomě (třeba ve srovnání s C5) a nějaká korekce bude muset přijít... tak už je tady :-). Jen škoda, že pouze pro 1.6HDI...
tak ono upřímně řečeno za ty jejich zaváděcí ceny to bylo jen vyloženě pro fandy nebo prostě pro někoho, kdo se do toho auta zakouká a nějakou tu kačku neřeší....
Pro realisticky uvažujícího kupujícího to moc nebylo....
407 je dobre auto, ale ma velky problem. Je to auto pre dvoch. Vzadu je menej miesta nez v mojom druhom aute , astra H(o triedu mensie auto). mam 196cm a za mna si teda nielenze nsadnem pohodlne, ale ja sa tam ani nezmestim a moja zena(176) mi pinda nech sa posuniem dopredu. V astre mi nepinda.
Zato vpredu ponuka miesta a pohodlia oproti nemeckej konkurencii viac s rozdielom o triedu.
Některým prostě nevyhovíš. 407 se jim nelíbila, moc vykřičená, tak Peugeot ubral, udělal více elegantní auto, zase se jim nelíbí.
Takže bys raději něco opět vyšklebeného jako Mazda 6 nebo igelitový pytlík unášený větrem po zemi, čili i40? ;-)
Pokud mluvíš o předešlé M6, tak bych byl i pro, teda ta zadní světla a la tuning si mohli odpustit, ale jinak to byla pěkná Mazda, ale jestli mluvíš o nové M6, tak s tebou to nadšení nemohu sdílet.
Po přečtení diskuse se jistě nejednomu jednoduššímu jedinci může zdát, že u aut jde výhradně o to, aby se ti při nákupu co nejméně zmenšila hladina sporožira. Jenomže v reálu je to podstatně jinak, než na monitoru, v reálu platí pouze jedna zásada - platí to, co si zaparkuješ do garáže. Buď si jistej, že kdyby byla pětseosmička žádoucí za dva melouny, pak za dva melouny by také byla. Jestli totiž něco automobilky dokonale umí, pak je to nastavení ceny. Za kolik je ovšem žádoucí předmětná pětsetosma... to vidíš nahoře. Je to někde na úrovni solidně vybaveného Golfu...
Nový model a cena jde do lopingu. Vsadím se, že bys to tipoval býval obráceně. Co já se tu dočetl garážových výpotků - mistrovské dílo z garážového Louvru, Vincent van Gogh si závistí uřízl druhé ucho, Paul Cézanne v amoku a podobně... no, pravda, jak známo, je tam někde... nahoře...
Tedy buď si jistý, že pětseosma je vozem za (od) čtyřista sedmdesát tyček. Tato částka představuje hodnotu tohoto vozu v tvé garáži. Možná, že kdyby sis tam zaparkoval třeba trojkové prémiové bávo, získal bys jednou tak dobrý vůz. No, ale to bys musel mít milión korun... Já jen, aby sis nemaloval na stěnu té garáže silničního čerta zbytečně...
Naštěstí je tu ještě laguna za... 419... Útěcha? Passat, Apoštol tvých snů stojí od - 572. Vnímáš tu sílu, tu váhu hodnoty? O pětinu lepší auto... jistě, supermainstrem.
Ona ta cena 508 nevymyká nikterak zvyklostem třídy, až do této chvíle byla spíše předražená. Vem si kolik stojí Mondeo...
A i ten Passat půjde brzo dolů a on i reálně mimo cenníky dolu šel, vem si, že tady máš Passat 2,0 TDI s docela slušnou výbavou za [odkaz] 600t
Základní cena 508 s 2,0 HDI je pořád ještě 634 900 Kč, cena Passatu v ceníku se stejným motorem je 652 700 Kč.
Nejsem si jist, jestli je to nějak velký, natož pětinový rozdíl ceny ;-)
VW dělá politiku jinak, nahodí cenník do neskousnutelných výšin a pak ve skladových vozech nabídce cenu o tu pětinu nižší, výhoda pro zákazníka je jasná - pořád koupí za podobné peníze jako u konkurence, výhoda pro VW je v tom, že na oko neztrácí image dražšího vozu, který tady pak GTI šíří >:-[] >:-[];-)
Prvé dva odstavce súhlas, ale platí to obecne, teda aj na Passata - keby bol žiadúci za dva melóny, tak by ho za tú cenu predávali. Zvyšok máš trochu na hlavu, je predsa nezmysel domnievať sa, že ak niečo kúpim ze milión českých, že to skutočne tú hodnotu má. Naopak, tam sa skôr bavíme o vnímanej hodnote, ktorá s tou reálnou nemá vôbec nič spoločné.
Bavime se o tom, jak se ktere auto (ne)prodava a podle toho pak jeho vyrobce (prodejce) nastavi cenu.
P508 je tady uz nejaky patek, neni uz zadnym novackem a ja si nemuzu vzpomenout, kdy jsem jej naposled na cestach videl.
A jo - tuhle jsem jel kolem autosalonu Peugeot na Rudne a pri pohledu na prid vystaveneho vozu jsem se divil, ze i u pazoutu rozjizdeji byznys s ojetymi Mazdami. A ona to byla petsetvosma...
A novy Passat (at uz si kdo chce rika co chce o faceliftu atd...) je doslova na kazdem kroku.
Ja vim, ted tu padne spousta kecu o fleetech a marketingu, ale to jsou jen vymluvy pro prostacky.
Nebot to neni nejaky bajny marketing, ktery nuti lidi si kupovat auta, ktera nechteji, ale jsou to lide, kteri kupuji auta, ktera chteji.
A pokud si nekdo koupi auto ktere nechce - no tak to mi ho vlastne neni ani trochu lito >:D
Tomu sám nevěříš... to by ještě před slevou musela být 508 o 20% lepší auto než teď. Při představení 508 bylo všem jasné, že 508 je dražší, než většina konkurence (a zejména sesterská C5), toto je tedy první korekce. A to spíše optická, protože se týká pouze modelu "již od".
Pokud srovnáme typickou motorizaci, tedy základní dvoulitr, dostaneme 650 vs 634.000. Naftového GT si Peugeot cení na 909.000... sakra, to ale musí být dělo ;-).
Srovnavat pricelistove ceny je mozna dobry pokus o objektivitu, ale v realu je vse jinak. Kupoval jsi nekdy nove auto? Jestli ano, tak vis, ze o cene se bavis az s prodejcem a ze o cene muzes vyjednavat... ;-) Tak napr. u radoby premiovych Infiniti neni problem se dostat na cenu polovicni. U BMW se jako clovek z ulice bezne dostanes na minus 12-13%, kdyz jich kupujes vic, lehne si pred tebe prodejce a to cislo si do nej muzes vyslapat jak do snehu... Mercedes totez. Takze ta hodnota je to, za cos to koupils, ne co sis precetl v clanku na auto.cz. Kapisto?