No, na druhou generaci jsem tedy pořádně zvědav... Motor z S8? hmm není špatné. Ale doufám, že dojde i na v8 tdi :-) Současná generace mi byla ze všech velkých sedanů nejsympatičtější.
No tak protože je "nejzaostalejší" - v testech NEzvládl být plnohodnotným soupeřem MINULÝM generacím konkurentů (což se nejpíš v průběhu času NEzlepšilo, že? ;-)
aha nedozvěděl jsem se nic :-) samozřejmě phaeton porovnávám s minulou generací A8 a bmw7, ale z mého pohledu nejpříjemnější feeling z kabině byl rozhodně v phaetonu, nejplavnější jízda taky a podle mě i nejkvalitnější materiály, to jsou věci, který se u lux počítaj. Btw. zkoušel jsem ho pouze s w12 a v10 tdi.... oba super, obzvláště ta nafta působila jako hrůzostrašný kladivo (optikou doby vzniku), akorát škoda strašidelnejch nákladů na její udržení provozuschopnym stavu, je to skutečněj ožebrávač bazarovejch kovbojů >:D
Ehm, zkuste se "přeladit" do kůže průměrného majitele MB S-Klasse a ...
..vw Phaeton z toho vylézá ... (jestli jste opradu "přeladěn", jistě si doplníte sám.. :-)
Do "hlav" zákazníků váhajících mezi MB S 250 CDi a vw Phaeton tedy NEvidím (a snad vidět ani nechci ;-) ) - já bych (ve třídě) rozhodně NEzvolila ani jedno :-)
jojo to potvrzuju, ale upřímě mi to ani u tý v10 nevadilo, ten motor byl prostě ve svý době chuligán a hlavně v Touaregu musel okolním řidičům vhánět slzy do očí, pokud čekali šnečím tempem se posunujícího mastodonta. Teda po 100k km (často i mnohem dřív) pak vláněl slzy do očí hlavně majitelům při návštěvě servisu, ale to už je jiná písnička >:-[]
No, jestli FAKT chcete tvrdit že Phaeton je ve své třídě :yes: tak to >:D >:D >:D
..patří spíš VÁM ;-)
PS: Máte-li (tak nutnou) potřebu "pvwooootlačova" koncern(ová auta), tak si prosím vyberte nějaké alespoň TROCHU použitelné = prostě LEPŠí (a jsou taková), ale s Phaetonem ZESMĚŠŇUJETE leda sám sebe - ok? :-)
Že na ní vůbec reaguješ. Pod jakýmkoliv článkem o VW nebo Audi nemá smysl na ní vůbec reagovat. Má z VW komplex. Vždycky z toho vyleze, že to je nejhorší ve třídě, pak do toho zamotá citroen a to mele pořád dokolečka.
Příjde mi to HLOUPÉ (vzhledem k "maličké" praxi myslím že tu a tam dovedu posoudit... + z doby kdy jsem sama pár článků o autech psala znám pár profesionálů), ale když "máte tu potřebu.. ;-)
PS: Vy snad s těmito "vyčtenými rozumy" NE-SOUHLASíte? :-)
Tak to jste OPĚT "vwyhodnotil"... ;-)
PS: Aneb VŠECHNY testy vw Phaeton vs konkurence dopadly stejně - tak je tak beru..
.. vy snad s jejich výsledkem NE-SOUHLASíte? :-)
Prostě nejela, jako čímkoliv jiným. Četl jsem si diskusi pod RS5, až mi bylo toho kolegy, co s tebou vedl debatu na základě svých zkušeností, líto. On o tom, jak se které auto projevuje, a ty jen ty své antiaudi bláboly založené na zkušenosti své... nulové. Podobně teď phaeton. Jistě, dnes zastaralé auto, v době svého vzniku nezaostávalo za svou konkurencí kromě image ničím.
Nesmysl je tohle, dobové testy jsou všechny na jednu notu, překvapení, jak vw dokázal postavit napoprvé konkurenceschopné auto v této třídě.
Doporučuju občas něco přečíst, ale hlavně se občas něčím svézt. Pár km ve phaetonu stačí, aby bylo každému jasné, že takovou W220 překonává komfortem, odhlučněním i soudobými el. vychytávkami, a tehdejší XJ například, vedle něj působí jako fosililie v každém ohledu. Ve své době to bylo auto jednoznačně na úrovni své třídy.
Dnes se na phaetona můžu dívat jako na svého druhu recyklát, podobně jako třeba seat exeo, je třeba se ptát, jestli jeho cena ospravedlní konstrukční zastaralost. Jak vidno, v Číně to funguje naprosto bez problémů, v Evropě je to pochopitelně jinak, vyspělost trhu je na jiné úrovni, v těchto segmentech mají zákazníci jiné preference než hodně plechu, chromu a kůže za menší peníz, to je ostatně důvodem, proč všechny pokusy o velké sedany nepremiových značek končí neslavně, a to to ani nezkouší v lux. segmentu ale jen ve vyšší střední. Tímto zdravím C6 například, R.I.P. ;-)
Podle mne Phaeton zabila hlavně transformace trhu. Jak jsem to vnímal, Audi mělo konkurovat BMW a VW se chtěl tlačit proti Mercedesu. Jenže Mercedes a BMW se vydali cestou k sobě a pro dvě značky koncernu v téhle sféře není místo. Kdyby k tomu nedošlo, tak možná časem Phaeton uspěje. V Evropě se toho moc během jedné generace nestrhne.
Jen si nejsem jist tou informací, že bude mít hliníkový rám. Ani Bentley ho nemá. To by znamenalo, že by Phaeton muselo vyrábět Audi. Platforma to určitě bude MLB, jako má A8 nebo Bentley, ale to neznamená, že bude mít hliníkový rám. Investice do nové "hliníkové" továrny by se jim nevyplatila, leda by plánovali přejít na hliník i u jiných modelů. Ale možná se pletu a vyplatí se jim to.
Mohla bys prosím rozvést to jak je Phaeton současné generace technicky zaostalý? Pokud mám tedy správné informace, tak Phaeton je postaven na technickém základu Bentley Continental. A nevšiml jsem si, že bys někdy o Bentley napsala něco o technické zaostalosti. :-)
Vzhledově zvenku i zevnitř pěkné. Zpracování velmi slušné (krom odlesků palubky od slunce - to byl VELKÝ nedostatek :no: )
A teď MÍNUSY:
- zastudena průběžná spotřeba přes 50 litrů na 100 km
- po zahřátí to stejně jen málokdy začínalo 2kou
- provozně servisní a pojistné náklady vyšší než (např.) na Ferrari California
- kdo si zde dovolil jen vzdááálenou kritiku na jízdní vlastnosti C5 (a jeho chování v zatáčkách) - měl by (s přihlédnutím k pořizovací ceně začínající 2 - v € a provozním nákladům) začít tenhle Bentley kritizovat Kritizovat a KRITIZOVAT, neb jeho přední náprava (a chování v zatáčkách typu "antibaletka") by potřebovala vyměnit a Vyměnit a VYMĚNIT
Stačí? ;-)
PS: Kdybych ho já bývala byla měla - už by to byly alespoň tak dva roky co jsme ho PRODALA :-)
No a Phaeton je MNOHEM horší (bratranec Bentley Continental GT ;-)
PS: Ono vlastně o něm "škoda slov", ŽE je "nejhorší v kategorii" je skoro "veřejně známé" (jediný argument je ten co jste použil i vy: "...ale je levnější než konkurenti"
(což ale v danné třídě NENí zrovna významné plus :-)
Proč se zabývat tím nejHORŠÍM ve třídě (a faktů bylo dost - že tohle auto NENí povedené, rsp. NENí konkurenceschopné - opravdu není žádné tajemství..
..to chce být VELMI NEinformovaný tohle NEvědět :-)
v tomhle případě spíš moc nechápu snahu VW...když mají ve svém portfoliu sedan A8 a Continental GT proč dělat další velké exkluzivní auto navíc se značkou která je synonymem pro taxikáře a fleetové nákupy...neuspěch musel předpovídat každý kdo se alespoň trochu vyzná v ekonomickém chování spotřebitele...mokré sny pana Piecha nikoho nezajímaj...až na číňany teda
otázkou je, zda-li je ten prodej v číně natolik dostačující aby ta drahá výroba v drážďanech byla rentabilní...sdílení součástek a podvozku audi v II. generaci naznačuje že výroba Phaetonu I asi moc rentabilní nebyla...VW Phaeton I se mě docela líbí že v rámci koncernu je až nečekaně originálním vozem...ale chápu jeho slabou prodejnost v evropě a USA...boháči dají přednost velkým vozům prémiové konkurence...v číně se prodá kde co
[odkaz]
takže čínský trh bych vůbec neukazoval jako relevantní srovnaní...číňanů je možná dost...to ale neznamená že mají vkus či cit pro estetiku...
To že první generace na výrobu byla drahá je veřejně známo a proto se nyní bude sdílet. A že v číně nemají vkus může být VW úplně jedno. Nedělají auta na ozdobu, ale aby se prodávala. Takže o kdyby to byl obluda (což nepředpokládám) a prodávala se, tak VW bude spokojený a bude jim jedno, kde se to prodává.
Trochu to působí, že ten NEsmysl vyrábět (pravděpodobně - technicky víceméně shodné, designově trochu jiné, asi trochu levnější audi A8 s logem VW) další auto LUXUSní třídy "podporujete" ;-)
PS: Tomu se říká "vwěrnooooost značce" :yes::-)
Tak tohle by mne MOC ZAJÍMALO! :-)
..zvládnete vysvětlit PROČ se vám zmínka o tom, že nejvybavenější verze C5 V6 naftové Bi-turbo třílitr (či vůz ještě vyšší třídy Jaguar XF s famózní převodovkou ZF8°) a audi A1 quattro jsou cca STEJNĚ drahé (no audi je ještě dražší) příjde "nevhodná" ??? ??? ??? ;-)
Proč proč PROČ - jsem se ptala? ;-)
PS: Proč NEzmínit že za stejné peníze (no levnější) je "mňamkový" JAGuar XF? Proč proč PROČ ne? :-)
Zvládnete napsat proč? ;-)
No tak i to by šlo - ale to "přímé porovnání" jedno auto vs jiné auto za STEJNOU cenu - to mi příjde přece jen "vhodnější" ;-)
To si člověk tak nějak "lépe" uvědomí co za tu cenu je a může být.. :-)
PS: A mít více (ale RŮZNÝCH) aut, to mi příjde "docela rozumné" ;-)
PPS: A čím byste jezdil v sobotu a neděli? :-)
No já to vím - PROTO zmiňuji že TOHLE auto je DOST předražené.. ;-)
..VÍCE než si reálná technika za ty peníze nabízená "zaslouží" :-)
PS: Prostě raději dvě ostrá Mini než jedno A1 quattro (nebo tak nějak ;-)
Aneb A1 je (při srovnatelné výbavě) DRAHÁ hračka i v "normálních" verzích vůči DS3 nebo Mini, tohle už je trochu (no možná nejen trochu) ÚLET
Aneb ještě jinak - chápu "šílenou" cenu např. LEXUSu LFA (a mít tolik volných peněz možná bych i ..), ale dát sumu vyšší než stojí mé současné (technicky na střední třídu docela NADprůměrné + maximálně vybavené) auto za "vw Polo v snad atraktivnější karoserii s pohonem všech kol a dvoulitrovým benzínem co se levněji dá koupit třeba i v docela povedeném Scirocco" - to MI příjde docela HODNĚ MOC (přehnané - no a proto to zmiňuji, otázkou se jeví PROČ jste VY "proti"? ,-)
PPS: já bych OPRAVDU raději třeba to Scirocco (a dovolenou na Maledivách například :-)
ale ona má svým způsobem pravdu...proč dělat podobně drahé, stejně velké auto v rámci koncernu dvakrát...či dokonce 3x?? u leona, golfu a octávie to je jednoduchá protože jsou modely dobře marketingově rozděleny...u luxusní třídy to jde dost těžko protože tyto auta kupuje dost malý okruh zákazníků které nemají moc rozdílné požadavky...proto taky ta chudost verzí(jen sedan, žádné kombi, hatch, kupé, crosskombi apod.)
Také si myslím že "ona má pravdu" - ona z toho "není odvázaná" ani v kategorii leon apod (ale tam "budiž"), ale ve (velmi) "vybrané" kategorii LUXUSních vozů.. ;-)
A já si myslím, že "ona" v té věci může být naprosto klidná, protože "ona" o tom nerozhoduje, to dělají jiní a povolanější, a i kdyby se tito pánové mýlili, tak utratí jen svoje peníze, ne "její". "Ji" může jen hřát pomyšlení, že i kdyby nový Phaeton byl sebehorší počin, vždycky to bude mnohem lepší auto než jakýkoli Citroen (který mám sice taky docela rád, ale jako nápaditý low-end).
Delas to dobre veliteli. Vzdycky se tady jednou za cas objevis, zavalis nejakou totalni hovadinu, ze ma clovek na pul dne o zabavu postarano a zase zmizis. Super, moc diky a fakt ocenuji tvuj smyl pro humor. :yes: >:D
Smysl pro humor má každopádně, ale myslím si, že to zas taková "totální hovadina" rozhodně nebývá, stejně jako v tomto případě...
Klidně s rozepiš v čem to je to "totální hovadina", snad s výjimkou té nadsázky o Citroenu jako lowendu.
Ano, prave o tom low-endu pisu. A totalni hovadina je temer vzdycky - ano, obcas se mu povede i neco rozumneho, to uznavam - velitele si drzim v merku, protoze se na jeho prispevcich vyborne bavim ;-)
současná generace si strhla prodejní fiasko jak v evropě tak v USA a nevidím důvod proč by to s novou generací mělo být jinak...v číně se prodá kde co...to je zcela zjevné podle toho co se tam prodává... ;-)
Znova opkuji. VW, respektive každému prodejci, je jedno, kde to bude prodávat, pokud se to bude prodávat. Nevím, proč by měl VW ohrnovat nos na Čínou, kde se mu tam velice dobře daří.Hlavní je prodávat a vydělávat.
Vito, jenom te poopravim. To, ze je Cina v podstate jedinym trhem, kde se Phaeton jakz takz prodava, jeste neznamena, ze je Phaeton uspesny model - protoze neni. A uz vubec to neznamena, ze druha generace bude uspesna prave diky cinskemu trhu.
To se ti snazi Bristol neuspesne vysvetlit. Ma pravdu... ;-)
tak jsem to myslel...navíc čína je natolik specifickým trhem(stejně jako třeba rusko, island nebo USA) že je nemožné podle toho vyvozovat globální úspěšnost...Phaeton se tam možná bude dobře prodávat...ale globálně to bude velmi těžké proti zavedené konkurenci s hodnotnějším jménem...
Já sem tě pochopil, ale vzhledem k velikosti čínského trhu a postavení VW na něm se jim s největší pravděpodobností vyplatí Phaeton vyrábět, i kdyby se prodával jenom tam. Navíc nová verze má mít 70% společných dílů, takže cena bude podstatně nižší, alespoň výrobně, než současná, téměř exotická, generace. Pokud udělají pozměněnou ořezanou podobu, jako v případě Passat NMS pro americký trh, tak by mohli mít nějaký ten prodej i tam. Vzhledem k tomu, že jetta a nyní i passat NMS se tam relativně dobře prodávají, mohl by být Phaeton další článek v tomto řetězci.
s tím souhlasím... :-) popravdě do USA bych ho necpal...tam uřadují domácí značky s velkými a relativně výhodnými sedany...tam by VW asi těžko zazářil...tam si to místo na trhu sebere cadillac, lincoln případně nějaký ten chrysler
pokud ho čína uživí tak samozřejmě není problém... ;-) ale když ho neuživý teď nevím jestli uživí druhou generaci...pokud ale bude levnější výroba a snad i cena...mohlo by se VW povést to samé co s Touaregem...i když tomu moc nevěřím...trh luxusních limuzín je mnohem víc nasazen na image než SUV
Ale ono jej uživí i samotné Německo, vždyť se tam prodá Phaetonů cca polovina co A8 nebo 7er (A8 4728, Phaeton 2388). Tedy čtyřikrát více než XJ, mnohonásobně více než Them, Continentálů, Lexusů dohromady, a o něco víc než třeba Mercedesů R-class.
Nějaký čas jsem myslel, že neusnu, naštěstí to vyvážila informace z jiné diskuze, kolik se prodalo Rií v Izraeli - to mi vneslo do duše opět klid a rovnováhu. R-class má to štěstí, že nemá konkurenci, takže ho nemá moc co porážet. >:-[] A za druhý doufám, že tahle generace nebude na trhu 14 let (nebo na jak dlouho to Phaetonu naplánovali.. - od roku 2002, tuším.. Nebo se pletu?).
Co je jisté, že pokud eRko skončí v Evropě a USA, čína ani Blízký Východ ho nezachrání :)
Ono se sdílelo i předtím, ale původní platforma, na které stavěli, počítala s hliníkovým rámem. VW muselo tuhle platformu upravit, protože Bentley ani VW nemají vhodnou továrnu. Takže rozdíly plynou z toho, že Audi bylo hliníkové, Bentley a Phaeton ocelové. MLB počítá s hliníkem i ocelí, takže ji mohou použít bezezměn.
to by byla ještě větší hloupost...asi si zapomněl jak slavně dopadl opirus...koncernu KIA/Hyundai bych doporučoval vytvořit luxusní divizi jako má Honda, Toyota či Nissan...věřím tomu, že hlavně v Asii nebo USA by byli velmi úspěšní... :yes:
No vlastnosti mu také zrovna NEpomáhaly (současný vw Phaeton je doslova "o generaci" POZADU za konkurencí - to s odřenýma ušima může projít u vozů z KOLÍNa, a ani tam ne - natož v prestižní nejvyšší LUXUSní kategorii ;-)
PS: Nedovedu si představit že by někdo dobrovolně přešel z Mercedes S-Klasse na vw Phaeton (kde byl problém i s výběrem "slušného" motoru :-)
nemusí si to za ty velký peníze kupovat aby zjistila že koncernová auta se moc neliší od zbytku automobilové produkce...každý ať nakupuje co chce...tady se ale mluví o faktu že v luxusním segmentu se prostě nakupují luxusní značky a ne konfekce... ;-)
No hlavně vw Phaeton u mne asi NIKDY NEbude "můj přítel" (pokud ale NADřazujete "oblibu značce" reálné kvalitě - poslužte si.. :-)
PS: A děkuji za doporučení, myslím že docela NADprůměrné auto MÁM ;-)
Bez snahy o zapojenie sa do flamu dávam do pozornosti Equusov motor 5,0: 320 kW, priamy vstrek, duálne variabilné časovanie, celkom slušná motorizácia, ktorej Phaeton nemá moc čím konkurovať (W12 so svojou exotickou konštrukciou zďaleka nevyužil potenciál 12 valcov).
Děkuji - to si představte že jsou tu tací, co si přes NEspočet textů/testů z nějakých "záhadných" důvodů myslí, že vw Phaeton je snad srovnatelný s konkurečními výrobky ostatních automobilek - no vwěřil byste tomu? :-)
NEtuším co na srovnávacích testech (nejslabšího vozu své třídy) vw Phaeton a jeho konkurentů bylo "citrónové" (vy snad ano? ;-)
PS: Prostě vw Phaeton a prosklená továrna v Dresden je další z mocensko pitomých nápadů jednoho MEGALOMANa (a to si představte, že i takovou ZJEVNOU NABUBŘELOU pitomost někteří "chvwálí" - a to že je vw Phaeton nejslabší vůz kategorie jim naprosto NEvadí - prostě někdo vybírá dle toho jaké to či ono auto je, někdo volí auta JEN podle znáčku na kapotě - no vwěřil byste tomu? :-)
Dobrý den Kylie, evidentně o automobilovom trhu nevíte absolůtně nic ... A to že jste psala v nějakém časopisu nebo čem o autech, tím bych se taky nechlubil, ono novinařina prochytré lidí není, to jste už snad mohla zjistit ... Jsem chytrého novináře za svůj život ještě nepotkal ...
Jako že bych mohla být vaše BABIČKA?!? 8-s
VELMi NEpravděpodobné ;-)
PS: (kvalitnímu vínu nebo whisky) bych vyšší věk NEvyčítala - konstrukci vozu ANO - vy to snad máte rád naopak? :-)
Bude nový Phaeton. Tahle informace hovoří za vše. Je to tak správně, Voklswagen dokonale propojí velký, vrcholný prémiový svět velkých luxusních limuzín s obdobně velkým produktem vycházejícím ze supermainstreamové automobilky. Jde o model, který nemá konkurenci, - nemusí mít ambice vklínit se mezi 7-S-8, současně tvoří svůj vlastní luxusní svět. Jistě, jsou lidé, jimž harmonizuje jistá společenská nenápadnost, konzervativnost, současně pak chtějí velký, prostorný vůz klasické koncepce za nijak velké peníze.
Je jen na pochvalu, že Volkswagen u modelu Phaeton rozprostírá cenové spektrum modelu ovpravdu od velmi přijatelné "základní" ceny až po doslovný garážový luxusní rajc. Těžištěm prodejů bude nepochybně verze umírněná, avšak solidní, ostatně taková, jakou je Volkswagen ve své podstatě.
Čas, lépe řečeno doba, hraje ve prospěch Phaetonu. Menší ochotat utrácet velký peníz přivane do náruče Phaetonu jistě nejednoho jezdce z prestižních stájí.
A na závěr jednu větu - Je zajímavé, že lidé se otáčí za dvěmi luxusními limuzínami. První je Mercedes-Benz S-Klasse. A druhá? Druhá limuzína je Volkswagen Phaeoton. A to je pravda.
To, že sa ľudia obzerajú za Phaetonom je skôr dôsledkom toho, že je to zjav na cestách zriedkavejší než Aston Martin Vanquish. Alebo tiež preto, že sa im ten Passat javí nejak moc veľký. ;-)
A že tvorí svoj vlastný svet a nemusí sa vkliňovať medzi A8-S-7? To je len eufemizmus pre fakt daný súčasnou generáciou, že tejto trojici konkurovať nemôže.
Každopádne ja apriori neodsudzujem pokračovanie v tomto sociálno-automobilovom inžinierstve. Čína je natoľko potentný trh so čpecifickým zameraním na všetko veľké, chrómové a luxusné, že sa dajú očakávať predaje v Ríši stredu, ktoré to celé spravia rentabilným. Len tu v Európe bude naďalej pretekať s Lexusom, kto má poslednú priečku predajov v segmente. ;-)
Musim s usmevem potvrdit, ze posledne, co jsem videl Phaeton, mi ten Passat prisel nejakej velkej :-)
Nicmene zblizka a hlavne zevnitr, je kvalitnejsi prace znat. A zkus si v nem treba bezpruvanove (a to doslova) vetrani a budes minimalne par minut paf :-)
Jistě, kdybych si vybíral v této třídě, tak si nekoupím nějakou tuctovou esklase, která stojí na každém rohu, ale jdu jednoznačně do phaetonu, toho jen tak nepotkáš, je to prostě exkluzivní auto. :-);-):yes:
Zakladna cena phaetonu 71 000 vs. a8 70 000. ty prijemne nastavena zakladna cena >:D chytrolin najvacsi si, to je treba uznat... a kto sa prosim ta este v dnesnej dobe otaca za S-klassou?? >:D
On cisla umi - z cen uvadenych v EUR ti mohlo docvaknout, ze mluvi o cenach na Slovensku - tam je to opravdu tak, jak uvadi. Nedocvaklo :-(
U nas jsou ceny ktere uvadis ty.
Jenže on srovnává nesrovnatelné verze, zatímco u A8 jde o cenu za podladěnou verzi V6 TDI pouze s předkem u Phaetonu jde o cenu za verzi s nesníženým výkonem a 4x4.
U srovnatelné verze to tedy nebude těch jeho 70 tis. vs. 71 tis. v neprospěch Touaregu, ale 71 tis. vs 75 tis. v neprospěch Audi. Detaily, jako že dostaneš na Phaeton podstatně větší slevu a za určitou cenu větší výbavu tu už nemíním řešit vůbec...
[odkaz]
[odkaz]
Při přmém cenovém srovnání dvou různých modelů je srovnání ceny "od" velmi zavádějící, je třeba srovnávat srovnatelné motorizace, AWD, případně základní výbavu...
Pokud by se nabízel i Phaeton se sníženým výkonem a FWD, stál by logicky podstatně méně, než takto vybavená A8.
To mne opravdu vysvetlovat nemusis - "auta se nekupuji za cenu od" je totiz muj vyrok.
Ja reagoval na neco jineho, a sice na faktickou pravdivost ridleyho prispevku a GTI hloupe poznamky o uceni cisel. ;-)
Ale GTI měl v tomto případě v podstatě pravdu, protože u nás se tahle "sociální" verze A8 vůbec nenabízí (asi by o ni nebyl takový zájem jako třeba na tom Slovensku) a jelikož se nacházíme v diskusi českého webu, měli by být i diskusním "měřítkem" podmínky českého trhu, dovedu si představit jak bych pochodil ve slovenské diskusi protiargumentací českými cenami...
Ja snad nekde pisu, ze GTI nema pravdu ohledne cen? Naopak, jasne jsem napsal, ze pravdu, ma i on. Nema ji pouze v tom, ze ridley neumi cisla
Pouze jsem ho na to upozornil. Neresim, jestli ridley slovenske ceny uvadi z duvodu predpokladu, ze SK a CZ nabidka je stejna, nebo je za tim neco jineho...
to máš pravdu...já se za Phaetonem...(když už ho ted jednou do půl roka potkám) otočím jen proto jestli to je teda Passat nebo Phaeton...obzvlášť u před fl. verze je to letmo celkem těžko poznat...lidé se ale ve skutečnosti otáčí za jaguarem XJ nebo citroenem C6 když se teda někde objeví...to jsou mnohem nápaditější auta než Phaeton
Každá automobilka má svůj strop, a lux segment je pro VW už půda. To je prostě realita, samo že z pohledu evropského trhu. Je jedno, jak to auto je nebo bude kvalitní, v Evropě si VW místo esklády pořídí jen málokdo, a to čistě kvůli image.
To, že příští generace bude nastupovat opět do lux. segmentu, a ne do vyšší střední, jak bylo dříve avizováno, je nejspíš hlavně "práce" čínského trhu, resp. úspěchu recyklovaného phaetonu na něm. V Číně se díky menšímu povědomí o postavení značek na trhu v Evropě či USA a naopak silné image VW obecně jako značky na čínském trhu phaetonu daří i proti ostatním zástupcům D3 lux. segmentu.
V Evropě na tom bude nový phaeton nejspíš stejně jako první generace, mnohem víc by se tu volkswagenu hodila nějaká jeho podpětimetrová verze, taková lidovější A6 místo lidovější A8, tam bych si na větší prodeje vsadil. ;-)
ano, to je docela dost dobře možné. Ale i tak si myslím, že je škoda, že řidič passatu, který si chce v rámci portfolia VW polepšit, musí skočit ob dvě třídy do velkého SUV nebo luxusní limuzíny
Jo, něco v tom smyslu bylo řečeno, jsem zvědav jak to se superbem nakonec bude. Ale ani tak nemyslím, že by si měla ta auta konkurovat. Superb konstrukčně vycházející nižších tříd, tj. motor napříč, primárně přední náhon a s akcentem na prostor/kufr, proti naopak luxusně zaměřenému autu (phaeton) konstrukčně vycházejícímu z audi alu kastle, motoru podél, striktně sedanu. Osobně jsem měl představu, že phaeton bude taková hranatěji/konzervativněji (a to i v interieru) pojatá A8 ve velikosti A6 a za cenu s A6 podobnou. Jak vidno potřeby Číny jsou ale pro podobu phaetonu prioritní. ;-)
dle mého Passat zůstanem etalonem D-segmentu, Superb už je rozměrově na úrovni MB-E takže další generace naroste rozvorově a do šířky a bude z ní jasný E-segment...ovšem její prodeje budou dle mého diskutabilní...tam už je taky image důležitá...no uvidíme...pokud bude cena dobrá a rozdílná od prémie tak ano a Phaeton zůstane volbou pro majetné fandy a exoty... :-)
Jo, ten akcent na čínský garážový syndrom je dobrý úhel pohledu. Ve vztahu k Evropě, bych připomněl co píši shora o postavení - rozměrově luxusní třída, cenově (v umírněném vybavení) de facto konkurent ve vyšší střední. V tom vnímám ten trik Phaetona. Nepovažuji současně jeho postavení ve velikostní třídě za ostudu, naopak, chápu to jako projekt, tedy "být tam s produktem," současně sázím na dobu, do které bude vstupovat, to jest krizové období, přičemž "poučení z krizového vývoje" může trvat třeba i dalších dvacet let...
Tedy vnímám exklusivní jezdce v lux třídě, elitu, nad kterou ve velkosérii vlastně není, zejména v S a v 7, a pak vnímám subkategorii "exklusívní supermainstream" což bude i nadále životná platforma.
Konečně (bez ohledu na starší techniku) když se na stávajícího Phaetona podíváš, pak i dnes nemá výraznou estetickou chybu, je to krásný vůz. Je to prostě... Péhá-kláda :-)
"Čas, lépe řečeno doba, hraje ve prospěch Phaetonu. Menší ochotat utrácet velký peníz přivane do náruče Phaetonu jistě nejednoho jezdce z prestižních stájí."
V téhle společnosti, prosím pěkně, kromě luxusních značek (které dnes mimochodem umí vyjmenovat každé šestileté dítě) se totiž nosí i hrdost.
Je nutno si tady narovinu říci, že pro člověka z téhle společnosti je menší ostudou pozvracet záda anglické královně, než představa, že přejdeš z Mercedesu do VW. Větší hanby, než takovéto veřejné demonstrace selhání totiž není. Neb vyřazení ze společenské třídy je zde to, čeho se bojí více než čínského dumpingu.
Během šesti miliard let totiž ještě svět nezažil situaci, že by někdo u klubovny hrdě pronášel podobnou větu: "Koukej na to, vyměnil jsem svý Taylor-Mady za nový RAM-ky...." >:D
Takže reálné scénáře jsou dva, buď na tom starém medvědovi natočím místo stopadesáti třista-tisíc, nebo budu chodit tak dlouho kanálem dokud nevydělám na dalšího medvěda, tak abych se nasledně všem ve společnosti zas mohl kouknout do očí, bez ztráty na cti....
Jako platonickej garážovej kvikot se to ještě dá číst, s realitou to společného nemá ovšem nic. Všechno, nejen segment lux je a především ještě bude tlačený do úspor, do čtyřválců... Co si o tom myslíme důležité není, kontextově důležitý je právě ten čtyřhrnek v S-klasse. A to je pravda dne. Jaká pak je asi pravda zítřka? A tedy v této dimenzi nastane takříkajíc důraznější čas Phaetonu. Ne snad, že by byly před prodejnou fronty, ale řada (řekněme starších) elegánů zvolí namísto prémiového vozu právě toho společensky umírněného Phaetona. Vydrž, za pár let si to tu napíšeme.
Komentovat evropské prodeje do roku 2016 opravdu nechci, a člověka, kterého touha po kusu "poctivého" ocelového ingotu dovede až k vypsání poměrně tučného šeku, už vůbec ne.
Nicméně typický zákazník by měl k Phaetonu směřovat někde od Superbu, Mondea, S80tky a podobně. Směrem od prémie je to bohužel společenský deklas, to že se ti prémie přejedla ti totiž nikdo neuvěří.... ;-)
Koupil jsem od svého tchána rok starého,85000km jetého Phaetona.Na téměř novém voze ztratil téměř milion koru(oproti původní ceně) Moje pocity s motorem 3,6 - POHODA!
Popřál bych všem,aby okusily.ABSOLUT POHODA A LUXUS(uvnitř) Po roce a dalších cca70000km šel do služby dál.Servisní náklady jsou mírně řečeno vysoké.Na autě je fajn,že zapadne mezi ostatní,nevyčnívá jako BMW řady 7 a pod.Někdy je zapotřebí nebudit pozornost a Phaeton to plní do puntíku.Někdy na škodu a v mém případě ku prospěchu.Dávám nové generaci :yes: a čekám na tchána....... >:D
Tento model nemá v Európe opodstatnenie, s predstavou luxusnej limuzíny sa bije už samotné meno značky - koniec-koncov prvá generácia a jej "úspech" to dostatočne ukázal.
Odpoveďou môže byť čiastočne Čína, ako to ostatne už niekto vyššie napísal.
Ale celkovo to nevidím na žiadny trhák, ak aj nový Phaeton nebude stratový. Je jasné, z boja o budovanie image Volkswagen nikdy neustúpi, iba to budovanie pozície značky na úkor koncernového luxusu v podobe Audi príliš pozitívne nevnímam. Ak sa povie luxusná limuzína, predstavím si A8, resp. vpohode A6, A5, a aj A4 stojí reálne nad väčšinou zbytku sveta....ale veľká limuzína VW?
Na otázku ti poměrně jednoduše odpovím.
Phaeton je pro VW imagemaker. Jen ukazují, že umí i prémiový vůz. Jak jinak dokážeš upevnit pozici značky, její vnímání, než tím, že se začneš věnovat i luxusnímu segmentu. Oni na to peníze mají, tak je nech, když to někdo kupuje. Aspoň je větší výběr. ;-)
NE tak tady FAKT NE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… :-|
Postavte se k faktům ČELEM - vw Phaeton byl a je nejhorším vozem své kategorie - čistý FAKT :-|
Sorry, ale tentokrát "obhajujete" fakt TOTÁLNí bubost :no:;-)
Máte-li potřebu "chvwalořečit", tak to dělejte u Scirocco nebo GOLFu GTi (tam je to snad celkem "na místě", ale NE u technické zaostalosti a smutného důkazu PIËCHovy nabubřelosti vw Phaeton
To je asi FAKT - vaše myšeňkové pochody zjevně NEmám šanci pochopit :-|
Což ale NIC NEmění na skutečnosti, že v reálu spíš OBHAJUJETE "komplexně NEsmyslný/asi nejNEsmyslnější vůz koncernu vw" ;-)
Omyl - od VW výraz sebedůvěry a síly. "Současný" Phaeton není špatný, ale u mnohých nesplňuje jejich primární cíl, který sledují v tomto segmentu. Trpěl mnoha dětskými nemocemi a dopadl nepříliš slavně. Ale pořád slavněji, než Maybach, nutno podotknouti. To, co by mnohým automobilkám podseklo kolínka, tak u VW řeší se zarputilostí sobě vlastní - nešlo to poprvé - nevadí - jdeme na to znovu....
Vzhledem k tomu, že si při vývoji dají na čas a nejen na něj - určitě omrknou ze své rodiny, co budou moci a udělají kompilaci, která by měla vyhovovat cílovce - tak nezbude, než se na nový Phaeton, toho jména druhý - těšit......
Ak máš rád ryžu s bambusovými výhonkami, máš šikmé oči a patríš k najľudnatejšiemu národu sveta, tešiť sa iste budeš. Inak si povieš niečo o tej zarputilosti či zadubenosti a zájdeš do salónu sesterského Audi. ;-)
Ale mezi "těšit se" na představení něčeho a "chtít si to" reálně koupit" je relativně hodně prostoru, kdo se o auta zajímá hlouběji, nechodí sem, nebo na autosalony, jen k vůli autům, které by si reálně koupil... ;-)
mozno mi nejaky cinan vysvetli co to je phaeton lebo ja som to auto videl asi 5krat v zivote a stejne sa na neho nedalo pozerat, hnus a la vw, typicky vw - zruda.
v amerike bolo uz v 2006tom jasne ze to auto tam nema sancu preto ho stiahli, len my v eu sa hrame ake je to bomba auto ale fkat je ze grc je to hnusny.
Tak to tedy bude počteníčko, až se v sychravém podzimu za pár let, natáhnu u krbu a pomalu začtu do srovnávačky luxusních vozů.... Sklenka s brandy nejspíš zase stihne vychladnout, pač tohle bude testík, který se čte jedním dechem...
A komu že to bude Phaeton (tou dobou stále) první generace čelit? Začněme tedy počítat intervaly feceliftů a nových generací u konkurentů a vyjde nám z toho, že testovou sestavičku by mohlo doplnit asi něco takového:
- Nová S-kláda - z toho auta mám mrazení už dneska, čekám nálož, že z toho popraskaj litosférické desky a vznikne nový kontinent....
- Nové BMW 7 (od roku 2008 a se sedmiletými generacemi by to mohlo stihnout)
- XJ po nějakém větším faceliftu... (však mezi nás vyjel teprve v roce 2010)
- Nový Lexus LS se šestiletými generacemi to možná stihne i s feceliftem
Tak Vám nevím přátelé, na toho Phaetona bych nevsadil, ani kdybych v té sklence měl místo brandy "Kapitána Morgna"... >:D >:D
"Sklenka s brandy nejspíš zase stihne vychladnout..."
Ty budeš zřejmě ten typ co si rád hraje na světáckého gastronóma, ale ale brandy (přímo cognac by se k testu lux třídy hodil spíš) se neučil pít ve Francii, ale (zřejmě virtuálně) někde v Americe, kde se nedělají jen podobné "prásárničky" jako nahřívání sklenky na brandy/cognac, ale často se např. pije červené víno chlazené na teplotu bílého... 8-s:no:
Je to obor, který mě živí, ale samozřejmě je to především tvoje věc a tvé peníze za to, ono už nějakou dobu je tahle "hloupost/mýtus/zlozvyk" v módě i u nás (tedy nejen ve vzpomínané "emerice"), dokáže mě opravdu pobavit, když si nějaký maloměšťák (teď nemyslím zrovna tebe) léčí komplexy na obsluze, která podle něj měla nahřát sklenku na cognac dokonce automaticky... 8-s >:-[]
Bohatě stačí už běžná pokojová teplota a případné mírné zahřátí zajistí i dlaň ve které se "napoleonka" drží. Ono to nahřívání způsobuje, že alkohol se rychleji vypařuje a překryje aroma brandy/cognacu. I brandy/cognac vylučuje nejpříjemnější vůně a chutě tehdy, když má nižší teplotu, klidně až někde kolem 16°C. A alkohol (běžně okolo 40%) se nahřátím zředí, ale když se mírně schladí, stává se naopak "viskóznějším", což způsobí plnější a hladší pocit v ústech navíc s menší "pálivostí".Takže takový třetí schůdek směrem do "sklípku" může být taky perfektní...
Doufám, že ne s rektálním teploměrem... >:D
Portské víno je fortifikované (dolihované) víno právě brandy a proto i sklenice na portské víno mají zúžení v horní části sklenice někde mezi sklenicemi na víno a na brandy.
Jinak se Portské dá (podle druhu) pít i chlazené, obvykle jako aperitiv, ale převážně spíš nechlazené (při teplotách doporučených pro brandy) jako digestiv.
Ono ani o žádné vylévání srdce nejde, ti lidi co si podobně hrají na gastronomické světoběžníky a normální lidi mají téměř "za blbce" jen proto, že oni "nevědí" to co oni, jsou prostě akorát k smíchu, nic míň, nic víc.
Pořád to ještě není nic proti tomu, kdy stále přes 90% čechů požaduje espresso do "čajového" šálku o objemu 10cl a více, přičemž jim nedochází, že při tomto objemu už se o žádné espresso nejedná, to má mít totiž při 7gramech kávy objem pouze 3-4 cl, při objemu více jak dvojnásobném se nemění pouze "síla" takové "kávy", ale rapidně se zhoršuje i její chuť a narůstá poměr škodlivých látek vyluhovaných v době, kdy měl být tento proces dávno ukončen.
Neboj, chápu co jsi měl namysli. Však taky po zásluze velmi rychle dojde na tenký led a pokud má krapet soudnoci zmlkne aspoň teď... Akorát většinou nezmlke a je vážně pro smích.... :-)