Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PKN chce na pumpách Benzina stanice pro elektromobily

Na českých čerpacích stanicích se setkáme také s nabíječkami pro elektromobily. Rozvoj má v plánu polská rafinerská skupina PKN Orlen.
Zpět na článek
9. 7. 2015 10:10
9. 7. 2015 10:16
9. 7. 2015 11:17
9. 7. 2015 11:19
9. 7. 2015 11:35
9. 7. 2015 12:40
9. 7. 2015 13:01
9. 7. 2015 13:18
9. 7. 2015 13:28
9. 7. 2015 14:44
9. 7. 2015 15:04
9. 7. 2015 15:18
9. 7. 2015 17:12
10. 7. 2015 00:36
9. 7. 2015 15:20
9. 7. 2015 11:33
9. 7. 2015 11:39
9. 7. 2015 11:42
9. 7. 2015 12:28
9. 7. 2015 13:35
9. 7. 2015 14:40
9. 7. 2015 15:18
9. 7. 2015 15:32
9. 7. 2015 10:10
super
to je naprosto super zprava, podobnou zadosti bombarduju na facebooku hned 5 firem provozujicich v EU site cerpacich stanic jiz prez rok s tim ze jim to zakazniky muze jen prinest a majitele elektromobilu vpodstate nemaj duvod k nim ted jezdit utracet, pritom tam takovej zakaznik stravi 30-60 minut kdy se mu dobiji auto a mohl by tam utratit nejake penize treba za obcerstveni (a kdo ma dnes na elektromobil neni zrovna chudej clovek) :-) a ze to chytnou hned za Teslackej konec me ani nenapadlo
:yes:
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Cuba66
9. 7. 2015 10:16
Re: super
Naprosto souhlasím. Nabíjecí stanice = kšeft za "doplňkový prodej" jak tomu dneska na pumpách říkají. :yes:
9. 7. 2015 11:17
Re: super
jj, predpokladam ze ten doplnkovej prodej jim prinasi nemale zisky, nekdy mozna vetsi nez prodej samotnych paliv
Avatar - Magister
9. 7. 2015 11:19
Re: super
No to bych se divil. Možná u velkých odpočívadel na dálnicích. Jinak lituju toho, kdo musí u pumpy strávit 30 - 60 minut. Představa plánování víkendového výletu s rodinou - 2 hodiny cesta tam, hodina na pumpě, prohlídka zámku, oběd, 2 hodinky cesta zpátky a opět hodinka na pumpě ... jaj... 8-s
9. 7. 2015 11:35
Re: super
a proc by cestou na zamek meli stavet na dobijeni? nabijou u toho zamku na parkovisti poi dobu te prohlidky

ja vim ja vim, ty bezne jezdis do zamku 2 hodky a pak hned po prohlidce razis zpet, a dela to tak zcela jiste drtiva vetsina lidi v EU >:D tak to ja lituju tebe, pac ja kdys jedu nekam na nejaky zamek/hrad, tak si nato vyhradim vetsinou celej den a ac v aute stravime za ten den treba 4 hodiny, tak dalsich 5-8 hodin to auto nekde stoji a nic nedela

asi nechapes k cemu jsou verejne rychlonabijecky dnes urcene, ale treba jednou vyrostes a pochopis to, treba v te dobe az tu bude elektromobilu spousta :-)
Avatar - Magister
9. 7. 2015 12:40
Re: super
Proč bych měl dobíjet? Málokteré elektrické auto ujede třeba 150 km bez nabití...a k tomu je třeba reserva a ne se modlit, jestli to vyjde, zda nebude zácpa atp. To je prostě na prd.

Nevím, proč se obouváš do mě, co se týká osobních věcí....za PC jsi hrdina. Mimochodem ještě jsem nejspíš nebyl, když už o tom mluvíme, na zámku nebo hradu, kde by byla dobíjecí stanice.

A teď mě ještě napadá jedna věc....ok, chcu/musím strávit 30 - 60 minut na čerpačce, ale co když tam už přede mnou někdo bude....u benzínu/nafty, to je otázka minut, ale tady hodin. Jezdit s elektrickým vozem dnes musí být o nervy, neustálý stres...
9. 7. 2015 13:01
Re: super
ktera Tesla na nabiti ujede jen 150km? cetl jsi vubec ten clanek na ktery zde reagujes?

jaksi tu neni rec o beznem elektromobilu, navic elektromobily jsou na startu, jejich realnej prodej v moderni dobe trva zatim jen cca 5 let (Nissan Leaf), no schvalne kolik myslis ze bylo benzinek 5 let potom co se zacal prodavat Ford T, tedy od prvniho rekneme realneho prodeje aut sirsi verejnosti, a myslim benzinek, ne poulicnich cerpacek s jednim stojanem kde abys natankoval tak si jeste musel tocit kolem od pumpy a stravil jsi tak telocvikem kvuli 100km treba 5 minut tocenim >:D

tohle neni zprava o tom jak je to ted a jak se ma ted majitel elektromobilu, ale zprava otom ze se pomalu zacina rozvijet sit verejnych rychlonabijecek, aby opravdovej boom v prodeji elektromobilu mohl nastat do 5 let (tedy rok 2020 a dal) ;-)
Avatar - Magister
9. 7. 2015 13:18
Re: super
A proč bychom to měli vztahovat jen na Teslu...copak kolem jezdí jen vozy za 2 - 3 miliony?

Srovnávaš nesrovnatelné. Ford T a další umožnili něco, co tu předtím nebylo - možnost rychlého přesunu na větší vzdálenost. Mnohem pohodlnější než koně. Elektrická auta nic takového nepřináší, dokonce se nevyrovnají ani tomu, co tu už je.
9. 7. 2015 13:28
Re: super
nojo koukam ze posledni odstavec byl zbytecnej >:D
9. 7. 2015 14:44
Re: super
Dobíjecí hybridy budou taky zákazníky a ty už mohou jít cenově mnohem níž, jen by to chtělo aby automobilky neházeli PHEV klacky pod nohy. Pár desítkek km elektricky a pak malý, levný, emisně čistší než dnešní motory a kultivovaný spalovací motor (cca do 20kW) na nízkých otáčkách. Kolik to může stát? Pod půl míče určitě a to už by mnozí zaplatili - za auto s automatem a nejlevnějším/nejkvalitnějším 4x4 provedení na trhu bez potíží.
Avatar - Cuba66
9. 7. 2015 15:04
Re: super
No za komančů jsem jel jednou v noci se svojí Škodou 130L s tuzexovejma zrcátkama z Drážďan do Prahy (to víte, byl jsem si koupit mlhovky :-) ). No ještě v Německu už blikala rezerva a já si říkal: "pohoda, u nás natankuju". Jenže mi nějak nedošlo, že je deset večer a že pumpy za komančů zavíraly okolo devátý. Tak jsme do tý Prahy dojeli na páry, takovou eko jízdu jsem nezažil. No a tak nějak to bude s elektromobilama jako je N.Leaf. Tesla je ale jinde, i když pořád je to nabíjení oproti tankování dlouhý, to souhlasím. Leaf a spol to je o tom - ráno do práce 25km, večer 25km z práce, přes noc na nabíječce. Takhle to má smysl, ale zase je potřeba druhý auto na normální ježdění.
9. 7. 2015 15:18
Re: super
Leaf dá i v tuhé zimě cca 70 km a někdo to má do práce/školy mnohem méně jak 25 km. Leaf dnes nemá problém ani tak s dojezdem jako s cenou. Majitelé by se tomu autu klidně přizpůsobili už s dnešní hustotou plniček, ale 700k za středně velké auto je zatím moc.
Avatar - CHerokee
9. 7. 2015 17:12
Re: super
No hlavně ta kapacita baterek po dvou zimách.... :-)
Avatar - Kobler
10. 7. 2015 00:36
Re: super
No ja bych řekl, že Leaf má problém spíš se vzhledem... >:D
9. 7. 2015 15:20
Re: super
zacatek, zlom bude rok 2017 kdy se ma na trh dostat hned nekolik konkurentu s dojezdem nad 300km, automobilky pochopili ze dojezd 150-200km minimalne psychologicky nestaci a tak se bude dojezd muset zvetsit nad tech 300km, vpodstate vsechny chystane elektromobily maji od automobilek uvadeno 320-350km na nabiti, at je to Chevy Bolt, Leaf2, nebo Tesla E/3, stejne tak Q6, TeslaX, BMW i5, a dalsi, kde jsou dojezdy uvadene nad 400-500km na nabiti

vyhoda baterek je, ze s jejich vyvojem klesa hmotnost a objem a stoupa kapacita, takze to co pred 10 lety stalo $100k a vazilo 1 tunu, tak dnes prijde na $25k a vazi 400kilo, takze jak bude klesat cena a vaha baterek dobudoucna (a ten vyvoj se jiste nezastavi) tak bude klesat i cena a dojezd novych elektromobilu, ono je to vpodstate na zacatku, tam je jeste celkem dost mist kde se da zlepsovat, asi malokdo predpoklada ze elektromobili se zjevej z cista jasna a nahradi spalovaky, je to beh tak na 20-30 letou trat kdy je budou postupne nahrazovat, proste takova 1 nova lidska generace
9. 7. 2015 11:33
Re: super
Jo, trávit 30-60 minut na pumpě je fakt sen, co si tam tak dám, že by chlazenou bagetu, zapiju to vodou do ostřikovačů a sednu si na pangejt 8-s
U obchoďáku jo, ale z pumpy mizím jak jen to je možný, ještě bych pochopil někde u McD
9. 7. 2015 11:39
Re: super
no schvalne se nekdy koukni jak vypadaji na dalnicich cerpacky, velice casto jsou u nich i bud rychla obcerstveni typu KFC nebo McD. a nebo normalni klasicke restaurace, ja nevim jak ty, ale ja kdys u takove pumpy zastavim, takl vetsinou jen netankuju, ale proste se tam treba u rovnou najim, ac stale tankuju benzin, tak u cerpacek vetsinou stravim vice casu , prumer tak 20-25 minut, pokud je tam klasicka restaurace tak klidne i hodku

ale jako je jasny ze tvuj cas je natolik drahej ze zdrzeni i 5 minut je pro tebe naprosto nemozne, natoz pak zdrzeni 30-60 minut :-) nastesti mas volbu a muzes tam jen tankovat po dobu tech cca 5 minut a rychle pric
9. 7. 2015 11:42
Re: super
Jo možná tak v Německu se dá u pumpy najíst, jestli jíš u těch v ČR tak tě lituju. Nemám problém po cestě zastavit, ale tam kde to má smysl, což pumpy v ČR fakt nejsou
9. 7. 2015 12:28
Re: super
narozdil od tebe si asi umim vybrat benzinky kde zastavim, benzinek je v cele CR necele 4 tisice, a je jasne ze ne u vsech je vyresena kvalitne ta obcerstvovaci infrastruktura ;-) ono ale tak nejak staci aby ta kvalita byla tak u 50 z nich a u tech to v CR tak +- i je

v CR ja osobne jim pouze u dvou benzinek, v obou pripadech kvalitni restaurace s jidlem ktere zcela bezne dostanes i v restauraci kdekoli jinde

a jestli vam to panove porad nedochazi, tak prave zavadeni dobijeci infrastruktury okolo dalnic nasledne prilaka do tech mist i kvalitni obcerstvovaci retezce, deje se tak v Nemecku a jiste se tak bude dit i kdekoli jinde na svete
9. 7. 2015 13:35
Re: super
Prosimtě dej nějakej odkaz na info/studii/článek o tom že se v Německu s rozvojem dobíječek stahujou na benzínky lepší občerstvovací řetězce, to mě zajímá. Dík.
9. 7. 2015 14:40
Re: super
na benzinkach kde zastavuju a v jejich okoli vyrostly Superchargery jsou dnes i bezne restaurace, jest pred 3 rokama tam u zadne z tech benzinek nebyla ani jedna, smerem na Mnichov 1 a smerem na Hamburg 1 kde pravidlne beru benzin, na jidlo se stavujem ale i v jednom novem resortu

u Giegenhausenu bejval jen mekac a KFC, dnes je tam i Subway, BurgerKing (u nej se narozdil od mekace dokazu i najist) a a do 200 metru dalsi 2 normalni restaurace, a na Hamburg stavim u Nossenu kde se novej barec s hotelem a restauraci teprve stavi a pak v nejaky * tesne pred Hamburkem kde vznikl novej resort s restauraci a maji tam desitky ukazkovich rodinnych baraku (nejaka stavebni firma) tam klasicka benzinka neni

ostatne je to take filosofie Tesly, ze Superchargery stavi tam kde jim nekdo poskytne pozemek, takze to delaji hlavne firmy co chtej prilakat zakazniky i na rozjizdejici se busines v danem miste ;-)
9. 7. 2015 15:18
Re: super
To jsou věci. Ta Tesla nás normálně jednou všechny spasí.
BK, fuj ho! Zlatej mekáč:)
9. 7. 2015 15:32
Re: super
nikoho nespasi, a to ani ironicky, ale spise rozdrti zazite nesmysly, ne nadarmo se jim tak dari, a ano, za tech 7 let od doby kdy zacali s Roadsterem a cena Tesly byla jen $30 milionu se dnes hodnoti na $33 miliard, co by zavedene automobilky za takovej rust dali >:D jen pro predstavu treba celej koncern Honda ma cenu jen o $25 miliard vetsi, cele GM treba jen o $17 miliard, Ford o $15 miliard vetsi, a predpoklada se ze do 5 let by Tesla mohla atakovat cenu koncernu jako je WV nebo Toyota, tedy $200-300 miliard, mimochodem zvladaj to s jen cca 30-50 tisici auty rocne a ac ta krivka klesne protoze je momentalne nesmyslne vysoka nad realnou hodnotou firmy, tak u dostupnejsich aut se predpoklada ze by mohli vydelavat okolo $10000 na aute, coz je sen ktery se dari jen velice malo automobilkam
9. 7. 2015 11:54
Nabíjecí stanice u Benziny.
Takže pouze pro Teslu ?
Rozbalit vlákno
4
9. 7. 2015 14:52
Re: Nabíjecí stanice u Benziny.
Ne, ale jen pro majitele Tesla káry to bude zdarma.
Avatar - CHerokee
9. 7. 2015 17:13
Re: Nabíjecí stanice u Benziny.
A kdo ten proud zaplatí? ;-) Nic není zdarma.
9. 7. 2015 17:34
Re: Nabíjecí stanice u Benziny.
u Tesel je to v cene, vpodstate si pocitaj v kupni cene $2500, nebo aspon to tak bylo, u levnejsich Tesel se to dalo za tyhle penize dokoupit, a vzhledm k tomu za kolik maj jako burzovni odberatel elektrinu a ze velkou cast te elektriny vyrabej jejich solarni farmy (i v EU), tak za tech $2500 maj vpodstate predplaceno asi 60000kw elektriny za kazdy prodany auto, u modelu s 85kW baterkou je to asi 700x plne nabiti z nuly, realne tedy tak 1000-1100 beznych nabiti u Superchargeru

tohle ma Musk celkem dobre spocitane a asi na tom nijak netrati
9. 7. 2015 15:40
Re: Nabíjecí stanice u Benziny.
mam dojem ze se psalo ze by na Superchargerech meli dobudoucna moct dobijet i jine znacky (jednani snad s BMW a Nissanem/Renault), ovsem jen Tesly zadarmo, a asi jen ty drazsi Tesly

i tak ale asi cena za dobijeni nebude nijak ukrutna, ta stava je tusim stoji v prumeru celosvetove okolo 10-20 centu za kW, takze nekdo kdo by tam dobijel rekneme auto s 50kW baterkou, tak kdyby tam nechal treba 10-12 euro, tak by na mem jeste porad asi 2-6 euro vydelali :-)
9. 7. 2015 14:34
vodík stejně zvítězí, protože dotace:)))
A kolik vyroste vodíkových pump? Vlády světa na to dávají dotace, tak se přece nemohou mýlit. I když Saloth Sar se taky trochu mýlil, tak proč ne oni...
Rozbalit vlákno
0