Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Plány Fiatu na rok 2013: Alfa Romeo 4C, Viper a nové Jeepy

Šéf aliance Fiat-Chrysler Sergio Marchionne odhalil plány koncernu pro Severní Ameriku.
Zpět na článek
2. 2. 2013 10:37
2. 2. 2013 10:53
3. 2. 2013 11:18
4. 2. 2013 08:59
21. 3. 2013 17:04
Avatar - autista
2. 2. 2013 08:37
Prodejní čísla
Jde vidět, že svět není jen o tržbách, ale taky o zisku, tzn. sice FIAT neprodává tolik, jako koncern PSA, ale zisk si umí vytvořit osekanými náklady. Jestli se dočkáme někdy těch 46. modelů, ať už nových nebo faceliftu, budu rád. Ale raději bych chtěl ještě nové Bravo, nové Viaggio a Viaggio kombík. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sendador
2. 2. 2013 10:35
Re: Prodejní čísla
Bravo a Viaggio bude jeden model. Zda prijde i kombik je ve hvezdach - verim ale, ze se u Fiatu poucili a kombik bude.
Avatar - Barrichello
4. 2. 2013 09:19
Re: Prodejní čísla
Chrysler USA prodal celkově 2 194 000 ks vozidel.

Z toho 1 652 000 v USA; 244 000 v Kanadě, 88 000 v Mexiku a 210 tis ostatní (international)

Podle produkt plánu z roku 2009 jediný kdo naplnil a dokonce překonal původní plány je Kanadský trh, všichni ostatní na stanovené mety nedosáhli...

I v USA se hovoří o naprostém, fatálním debalku Lancie v Evropě >:D >:D >:D
2. 2. 2013 09:45
Aleši, nechci ti do toho kecat, ale...
.... opravdu si stojíš za větou "Chrysler je, zdá se, díky Fiatu z nejhoršího venku, byť ze starého kontinentu kromě Británie zmizel. Zatím nepřesná čísla z celého letopočtu 2012 hlásí tržby ve výši 1,7 miliardy dolarů (přes 32 miliard korun), zatímco předloni to bylo jen 183 mil. USD. "

Jako kdo téměř ZDESETINÁSOBIL tržby během dvou let? Celej Fiat, Chrysler, nebo kdo.... Asi zaměstnali Viktora Koženého, ne? :*) Aniž bych si hledal jakékoliv čísla, tak prostě NIKDO z koncernu Fiat (a už vůbec ne koncern jako celek) svoje tržby zdesetinásobit za dva roky nemohl.... Je to naprostý nesmysl, zcela zjevný.... To tě přece musí trknou, ne? :*)

Ve světle této zprávy nepřekvapí další mimořádně sofistikovaná věta:"Čínský Fiat Viaggio navíc poslouží jako nástupce modelu Fiat Viaggio. " Klobouk dolů, to jsou teda perly :yes:
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2013 15:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
2. 2. 2013 10:37
Super
Takže Lancia zase nic. :'-( :no: Ale ne, já to chápu. Ta nedávná obrovská, doslova mohutná ofenzíva modelů, kdy na třech Chryslerech přelepili logo, si žádá na nějaký čas oddech. :-!
Rozbalit vlákno
3
2. 2. 2013 10:53
Re: Super
Je to produktový plán pro severní Ameriku a tam se s Lancií nepočítá... Teda než eby to něco an tom jak an tom Lancia je něco měnilo, ale furt je na tom v podstatě líp naž AR... Má své dva svébytné modely jako AR a k tomu 2 - 3 přeznačkované Chryslery..., přičemž jak Voyger a Thema enjsou zlá auta... Myslím, že Lancia je te´d to poslední co by Marchionneho trápilo..
Avatar - euro89
3. 2. 2013 11:18
Re: Super
Tak aspoň na poslední větě se s tebou shodnu. Že je Lancia to poslední, co Marchionneho trápí, nám fantozzi dokazuje už od svého nástupu k moci.
Avatar - Barrichello
4. 2. 2013 08:59
Re: Super
Ono to bude tím, že letos se u chrysleru žádný novinky nechystaj, tudíž není kde brát. V roce 2014 půjd do prodeje nové 200, tak bude mít Lancia aspon novou flavii >:D >:D >:D

Zbytek někdy příštěěěěě, jestli Lancii rovnou nezruší
Avatar - Lonestarstate
3. 2. 2013 00:31
Kvalita bude taky?
Měli by se spíš než na prodeje zaměřit na kvalitu.....Vozy Chrysler, Dodge a Jeep nikdy sice nepatřily k tomu nejspolehlivějšímu z US nabídky (konstatuji jako jejich fanda), ale za poslední roky se záhadným způsobem propadly na absolutní dno. Dokonce až pod Volkswagen, což je extrémně smutné. J.D.Power VDS 2012: [odkaz] Dále to lze ilustrovat na neskutečném počtu selhávajících motorů v novém modelu Chrysler 200. Pročíst můžete například zde: [odkaz] Takež FIAT: :no: :no: :no: Fehler in Alle Teile.
Rozbalit vlákno
4
3. 2. 2013 10:52
Re: Kvalita bude taky?
Necítíš se trapně, když už píšeš to co píšeš?
Ani ve snu by mne nenapadlo napsat takový sranec jako se povedl tobě... Proč?

1) Rok 2011 byl katastrofální, ale stejně katastrofální jako v letech 2004, 2006 a pod.
2) Který motor ve 200 vznikl za éry Fiatu? 200 je prostě pohrobek ještě od Cerberusu, potažmo Daimleru, je to facelift, kdy je jasné, že se pokusili vytěžit maximum z minima. Fiat narozdíl od předchozích majitelů má spolehlivé motory, takže s novou generací lze očekávat výrazné zlepšení...
3) Seš prostě mimo.
Avatar - Lonestarstate
3. 2. 2013 15:13
Re: Kvalita bude taky?
Necítím se trapně. V roce 2006 dopadlo Chrysler v JDP VDS průměrně (232 poruch, hned pod "Industry Average") a i pod nejslabším ze trojice, Jeepem, se nacházelo ještě 11 jiných výrobců. (zdroj: [odkaz] a v roce 2004 to bylo obdobné ([odkaz] 11 značek poruchovějších než Jeep, a to včetně VW (evropského etalonu kvality).
Za to loni se Chrysler, Dodge a Jepp podělili o 3 absolutně poslední místa!

Motor ve 200 nevznikl ve Fiatu, ale vzhledem k typu poruchy (vypíná se sám od sebe) může jít klidně o závadu v elektronice, může to být následkem úsporných opatření na montážní lince, prostě cokoliv. Dodatečně jsem si našel, že VDS měří 3 roky stará auta a tudíž šlo o modelový rok 2009 - rok krachu a tudíž defacto státního podniku. Ovšem Car Complaints nenaznačují žádné zlepšení ani v roce 2011 a na projevení problémů u aut z roku 2012 je trochu moc brzo....

Proto si všimni mého nadpisu: Kvalita bude taky? Neříkám, že FIAT ty poruchy vytvořil, ale ptám se, zda zamaká na tristní kvalitě svých výrobků....možná ano a pak budu první, kdo za to bude rád. Sám sem nedávno zvažoval nákup zánovní dvoustovky, ale zarazil mě počet aut, které se tu prodávají za směšně nízké ceny, hned po vypršení záruky podle počtu najetých mil......tak sem si udělal menší průzkum...
Avatar - Barrichello
4. 2. 2013 08:58
Re: Kvalita bude taky?
By mě zajímalo od koho berou tu elektroniku, že by magnetii Marelli?
Nebo bosch >:D >:D >:D

Jo kvlait ašla dolů, bohužel, to je zcela jasné z celé řady tabuelk a statistik.

Řekl bych že se zase šetří kde nemá, jako to dělal Mercedes.
Avatar -
21. 3. 2013 17:04
Re: Kvalita bude taky?
Nevím, nemohu se konkrétně k tomuto vyjádřit, ale: srovnal jste si poslední řadu 300 s tím, co z ní udělali pod logem Lancia? Ty rozdíly nejsou směrem ke katování kostů, ale přesně právě naopak: auto dostalo opravdický brzdy, silnější poloosy, pevnější a větší uložení zavěšení, jiné tlumiče a pružiny (evidentně mnohem lepší, takže pravděpodobně dražší), většina dílů agregátů je silnější, evidentně z lepších materiálů. Pouhým okem je vidět, že výrobní náklady musely nikoli klesnout, ale spíš díky vyšší úrovni a kvalitě stoupnout (což tak úplně nemusí platit, protože některé komponenty jsou totožné třeba s AR a dalšími Fiaty, takže konsolidace nákupů mohla přinést za stejnou cenu lepší komponenty). Snaha o minimalizaci problémů je znatelná třeba i z použité navigace, která je sice spíš ostudná, ale vyzkoušená a spolehlivá. Kvalita se tedy u 300 přemalované na Lancii zlepšila o 1000 procent. Nevím, co je v modelu 200 a co z toho je tam původní (je to zcela mimo okruh mého zájmu), ale domnívám se, že zvyšování kvality je přesně ta cesta, kterou Marchione hodlá zvyšovat tržby Chrysleru, protože v Evropě nastolil tuto cestu (Fiat dneska vyrábí jedny z nejspolehlivějších a nejméně servisně náročných aut v Evropě). Že to asi nebude hned, je jasné, ale u některých modelů již je to hodně znatelné. Samozřejmě nemám ani páru, jak je tomu na trhu v USA, protože třeba Giulietta se v Evropě prodává na nějaké úrovni a jak jsem jen velmi zběžně koukal na Darta, tak je to o dvě-tři úrovně níž, což je samozřejmě dáno trhem.