Diskuse

7 podivných wartburgů. Prohlédněte si varťas jako limuzínu či rallye speciál

19.2.2017

Automobilka z Eisenachu se proslavila hlavně sedany a kombíky, pod značkou Wartburg ale prodávala i pick-up. Další speciály přidali sami zákazníci.

 

  • 10 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 19.02.2017  18:58

    Wartburg 400

    Kübelwagen nebyl prvoplánově projektován jako obojživelné auto...Obojživelnost zjistili úplnou náhodou...karoserie na rámu byla laminátová a při přejíždění brodu jim milý Waran málem uplaval >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 19.02.2017  19:19

    Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

    Jediné, co mi na něm opravdu vadilo, kromě té kouřové clony za ním, byla "chybějící zpátečka".
    :-)

    Ale jinak nechte být - celá léta dominovali rallyesportu Švédi na Saabech... s dvoutaktními tříválci. Asi 20 let byl pro Saab typickej.
    Akorát, že oni toho včas nechali, a komunisti si nevšimli, jako vždycky, změny letopočtu.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 19.02.2017  22:54

      « Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

      Melkus RS 1000 bol zaujímavý počin.
      • 10 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 19.02.2017  22:58

        « Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

        Melkus nebyl počin fabriky...ale znouzectnost závodníka z Drážďan
        • 00 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 19.02.2017  23:18

          « Re: Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

          Pravda. Potom ale neviem o akom okruhovom špeciáli je reč.
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 19.02.2017  19:49

    Irmischer

    Moc krásný je poslední Wartburg 1.3 z motorem od VW upravený ladičskou firmou Irmischer. Vypadá moc zajímavě a možná by měl i úspěch.Škoda, že zůstalo jen u prototypu a do výroby se nedostal A wartburg se používá jako rally vůz pořád. Dvoutakt se dá dobře upravit a když se převrtají válce de z něj vyždímat větší otáčky i výkon. Zkrátka škoda, že Wartburg neměl takové štěstí jako Škoda auto.
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 19.02.2017  20:10

      « Re: Irmischer

      ale volanty a alu kola se dají sehnat...vyrobilo se jich víc než jen na prototypy.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 19.02.2017  23:02

      « Re: Irmischer

      Hm, nemal, už to bola vtedy veľká bieda. Wartburg v tom čase už mal vyzerať takto. [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 19.02.2017  21:38

    super song

  • 11 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 19.02.2017  22:59

    Warťas mě nikdy nebral

    Tak značka Warburg se mi nezamlouvala ani jako dítěti v hluboké totalitě, natož pak teď - předválečná technika (rámová koncepce, dvoutaktní smradlavý motor) + ošklivá hranatá karoserie řady 353 s obřími spárami a neuvěřitelně ubohým interiérem (palubní deska, řazení pod volantem, legračně řešené posuvně-knoflíkové vnitřní kliky). A nikdy nezapomenu ten otřesný plechově zvonivý zvuk při zabouchnutí dveří! Tfuj tajbl, to auto bylo stejně nesympatické, jako celá Honeckerovská NDR! Ale uznávám, že předchozí řadě 311 nechyběla elegance. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 19.02.2017  23:07

      « Re: Warťas mě nikdy nebral

      jezdil jsi žígem? >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Wojta101

      Wojta101 19.02.2017  23:31

      « Re: Warťas mě nikdy nebral

      Vidíš a nám fanouškům ta nedokonalost právě imponuje. Ale nevim co ti vadí na řazení pod volantem..? Wartburg není zdaleka jediný kdo to používal a ergonomicky je fajn řadit dvěma prsty přímo z volantu..
      • 01 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 20.02.2017  08:15

        « Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

        Já samozřejmě chápu, že svými názory jsem příznivcům této značky neudělal radost, doufám, že si to nevezmou osobně! :-) Já samozřejmě vím, že mohou argumentovat komfortním odpružením a velkorysou nabídkou prostoru. Co se ale týče řazení pod volantem, když je tak úžasné, proč už ho u manuální převodovky nikdo nepoužívá? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 20.02.2017  09:33

          « Re: Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

          proč? Nejspíš v dnešní době hlavně bezpečnost...řazení přímo na sloupku volantu i kvůli nastavování volantu nevhodný. Naposledy řazení manuálu blíž volantu bylo u velkejch a malejch dodávek od PSA. U Warana bylo řazení na podlaze nejdřív za příplatek a byla to nutnost kvůli exportu do U.K.
        • 00 Reagovat !

          foto Wojta101

          Wojta101 20.02.2017  11:43

          « Re: Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

          Tak každý má právo na svůj názor, mě se zase nelíbí jiná auta. To je v pořádku. To řazení je nepoužíváno kvůli úspoře při vývoji a výrobě (pravé/levé řízení - to právě Wartburg u modelu 353 řešil možností řazením na podlaze a stejně tak ostatní výrobci). Z hlediska ergonomie je to lepší, vezmi si americké voliče automatů (taky běžně u volantu), či pokusy některých automobilek dávat "podlahové" řadičky co nejvýše u volantu ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto wlken

          wlken 20.02.2017  12:19

          « Re: Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

          Jeden z důvodů proč bylo řazení na volantě tak módní v padesátých letech byla možnost sezení tří osob vedle sebe u větších aut a celkově použití přední lavice místo dvou oddělených sedaček..A je fakt že třeba u toho Trabanta je řazení na přístrojovce skvělé, trojku a čtverku člověk přelupává dvěma prsty přímo z volantu:-)
  • 01 Reagovat !

    foto wlken

    wlken 20.02.2017  12:05

    Dinosaurus

    Bylo hrozně směšné, jak se soudruzi vypořádali s nutností jednou za pár let inovovat auto,které se vyrábělo přes dvacet let a předtím ještě s jinou karoserií ale stejným podvozkem dalších deset...Mělo to dvoutakt a rám, prvky které byly out už v tom roce 1956 kdy vyjela 311,ale hlavně že měly poslední 353 ke konci osmdesátých let samonavíjecí pásy, čtyřpístkové brzdy,elektronické zapalování a střešní okna:-D
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 20.02.2017  12:40

      « Re: Dinosaurus

      Waran měl eko fíčury které předběhly dobu >:D volnoběžku (dneska režim plachtění u DSG) i start-stop >:D Taková znouzectnost ale překvapivě zajímavá byl 4dobej tříválec (1.2 44kW)..kterej se bohužel nedostal do výroby díky použití jednotek VW (stejně jako kdysi moderní 1600 u Škodovky kterou nahradil koncern archaickou 1.6) [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto wlken

        wlken 20.02.2017  17:39

        « Re: Re: Dinosaurus

        Mimochodem, když jsme u té ekologie - málo se mluví o tom, že dvoutakt má blbé výsledky emisí pouze u JEDNOHO typu znečištění - logicky to je obsah uhlovodíků HC kvůli spálenému a nespálenému oleji, obsah NO a CO má naopak proti tehdejšímu čtyřtaktu čtvrtinový až desetinový, díky spalování za daleko vyšších teplot:-) Známý (zapálený trabantista) na vysoké dělal semestrální práci na téma elektronicky řízeného vstřikování oleje přímo na mazaná místa pomocí elektronických map závislých na zatížení a otáčkách tak,aby se olej dostával jenom tam kde musí být a v co nejmenším množství a dvoutakt pak teoreticky dosahoval solidních hodnot i u uhlovodíků, už ale nevím jestli to uvedl do praxe...
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 20.02.2017  22:56

          « Re: Re: Re: Dinosaurus

          nejsem si jistej,ale s něčím podobným koketovala i fabrika..teď nevím jestli přímej vstřik paliva,nebo oleje :-) Je to tak..emise CO jsou u dvoutaktů v pohodě... uhlovodíky můžou právě za ten smrad a modrej dým. Jediný co v ČR funguje u pár Trabantů je stříkačka.

          Do 2T Trabíka se dá v Německu koupit přední díl s katem...bohužel v ČR to je k ničemu..žádná výhoda z toho neplyne.
          V ČR jezdí 2taktní Wartburg s elektronicky řízeným zapalováním a katem [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 20.02.2017  12:57

      « Re: Dinosaurus

      Kdyby to aspoň byla konstrukce z roku 1956... Ve skutečnosti technika i posledního modelu 353 W sahala až do předválečných dob k DKW... :-O :-O :-O
      P.S. Rámová koncepce podvozku ale přece jen měla jednu výhodu - auto nemělo klasické prahy, které u konkurenčních modelů té doby často podléhaly korozi. A i pokud měl Warťas hodně zhnilou kastli, tak na TK s tím neměli žádný problém... :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká Kotal. Chválil i Tunisko

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká…

Zápas mezi Anglií a Tuniskem se mu líbil. Zkušený trenér a expert deníku Sport Václav Kotal ocenil hru afrického…

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit klíčového hráče

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit…

Baník hlásí problém. Po odchodu Marka Hlinky do Gruzie klub intenzivně shání náhradu na klíčový post…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…