Diskuse

7 podivných wartburgů. Prohlédněte si varťas jako limuzínu či rallye speciál

19.2.2017

Automobilka z Eisenachu se proslavila hlavně sedany a kombíky, pod značkou Wartburg ale prodávala i pick-up. Další speciály přidali sami zákazníci.

 

  • 10 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 19.02.2017  18:58

    Wartburg 400

    Kübelwagen nebyl prvoplánově projektován jako obojživelné auto...Obojživelnost zjistili úplnou náhodou...karoserie na rámu byla laminátová a při přejíždění brodu jim milý Waran málem uplaval >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 19.02.2017  19:19

    Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

    Jediné, co mi na něm opravdu vadilo, kromě té kouřové clony za ním, byla "chybějící zpátečka".
    :-)

    Ale jinak nechte být - celá léta dominovali rallyesportu Švédi na Saabech... s dvoutaktními tříválci. Asi 20 let byl pro Saab typickej.
    Akorát, že oni toho včas nechali, a komunisti si nevšimli, jako vždycky, změny letopočtu.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 19.02.2017  22:54

      « Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

      Melkus RS 1000 bol zaujímavý počin.
      • 10 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 19.02.2017  22:58

        « Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

        Melkus nebyl počin fabriky...ale znouzectnost závodníka z Drážďan
        • 00 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 19.02.2017  23:18

          « Re: Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt asi vadil nejméně!

          Pravda. Potom ale neviem o akom okruhovom špeciáli je reč.
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 19.02.2017  19:49

    Irmischer

    Moc krásný je poslední Wartburg 1.3 z motorem od VW upravený ladičskou firmou Irmischer. Vypadá moc zajímavě a možná by měl i úspěch.Škoda, že zůstalo jen u prototypu a do výroby se nedostal A wartburg se používá jako rally vůz pořád. Dvoutakt se dá dobře upravit a když se převrtají válce de z něj vyždímat větší otáčky i výkon. Zkrátka škoda, že Wartburg neměl takové štěstí jako Škoda auto.
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 19.02.2017  20:10

      « Re: Irmischer

      ale volanty a alu kola se dají sehnat...vyrobilo se jich víc než jen na prototypy.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 19.02.2017  23:02

      « Re: Irmischer

      Hm, nemal, už to bola vtedy veľká bieda. Wartburg v tom čase už mal vyzerať takto. [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 19.02.2017  21:38

    super song

  • 11 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 19.02.2017  22:59

    Warťas mě nikdy nebral

    Tak značka Warburg se mi nezamlouvala ani jako dítěti v hluboké totalitě, natož pak teď - předválečná technika (rámová koncepce, dvoutaktní smradlavý motor) + ošklivá hranatá karoserie řady 353 s obřími spárami a neuvěřitelně ubohým interiérem (palubní deska, řazení pod volantem, legračně řešené posuvně-knoflíkové vnitřní kliky). A nikdy nezapomenu ten otřesný plechově zvonivý zvuk při zabouchnutí dveří! Tfuj tajbl, to auto bylo stejně nesympatické, jako celá Honeckerovská NDR! Ale uznávám, že předchozí řadě 311 nechyběla elegance. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 19.02.2017  23:07

      « Re: Warťas mě nikdy nebral

      jezdil jsi žígem? >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Wojta101

      Wojta101 19.02.2017  23:31

      « Re: Warťas mě nikdy nebral

      Vidíš a nám fanouškům ta nedokonalost právě imponuje. Ale nevim co ti vadí na řazení pod volantem..? Wartburg není zdaleka jediný kdo to používal a ergonomicky je fajn řadit dvěma prsty přímo z volantu..
      • 01 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 20.02.2017  08:15

        « Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

        Já samozřejmě chápu, že svými názory jsem příznivcům této značky neudělal radost, doufám, že si to nevezmou osobně! :-) Já samozřejmě vím, že mohou argumentovat komfortním odpružením a velkorysou nabídkou prostoru. Co se ale týče řazení pod volantem, když je tak úžasné, proč už ho u manuální převodovky nikdo nepoužívá? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 20.02.2017  09:33

          « Re: Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

          proč? Nejspíš v dnešní době hlavně bezpečnost...řazení přímo na sloupku volantu i kvůli nastavování volantu nevhodný. Naposledy řazení manuálu blíž volantu bylo u velkejch a malejch dodávek od PSA. U Warana bylo řazení na podlaze nejdřív za příplatek a byla to nutnost kvůli exportu do U.K.
        • 00 Reagovat !

          foto Wojta101

          Wojta101 20.02.2017  11:43

          « Re: Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

          Tak každý má právo na svůj názor, mě se zase nelíbí jiná auta. To je v pořádku. To řazení je nepoužíváno kvůli úspoře při vývoji a výrobě (pravé/levé řízení - to právě Wartburg u modelu 353 řešil možností řazením na podlaze a stejně tak ostatní výrobci). Z hlediska ergonomie je to lepší, vezmi si americké voliče automatů (taky běžně u volantu), či pokusy některých automobilek dávat "podlahové" řadičky co nejvýše u volantu ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto wlken

          wlken 20.02.2017  12:19

          « Re: Re: Re: Warťas mě nikdy nebral

          Jeden z důvodů proč bylo řazení na volantě tak módní v padesátých letech byla možnost sezení tří osob vedle sebe u větších aut a celkově použití přední lavice místo dvou oddělených sedaček..A je fakt že třeba u toho Trabanta je řazení na přístrojovce skvělé, trojku a čtverku člověk přelupává dvěma prsty přímo z volantu:-)
  • 01 Reagovat !

    foto wlken

    wlken 20.02.2017  12:05

    Dinosaurus

    Bylo hrozně směšné, jak se soudruzi vypořádali s nutností jednou za pár let inovovat auto,které se vyrábělo přes dvacet let a předtím ještě s jinou karoserií ale stejným podvozkem dalších deset...Mělo to dvoutakt a rám, prvky které byly out už v tom roce 1956 kdy vyjela 311,ale hlavně že měly poslední 353 ke konci osmdesátých let samonavíjecí pásy, čtyřpístkové brzdy,elektronické zapalování a střešní okna:-D
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 20.02.2017  12:40

      « Re: Dinosaurus

      Waran měl eko fíčury které předběhly dobu >:D volnoběžku (dneska režim plachtění u DSG) i start-stop >:D Taková znouzectnost ale překvapivě zajímavá byl 4dobej tříválec (1.2 44kW)..kterej se bohužel nedostal do výroby díky použití jednotek VW (stejně jako kdysi moderní 1600 u Škodovky kterou nahradil koncern archaickou 1.6) [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto wlken

        wlken 20.02.2017  17:39

        « Re: Re: Dinosaurus

        Mimochodem, když jsme u té ekologie - málo se mluví o tom, že dvoutakt má blbé výsledky emisí pouze u JEDNOHO typu znečištění - logicky to je obsah uhlovodíků HC kvůli spálenému a nespálenému oleji, obsah NO a CO má naopak proti tehdejšímu čtyřtaktu čtvrtinový až desetinový, díky spalování za daleko vyšších teplot:-) Známý (zapálený trabantista) na vysoké dělal semestrální práci na téma elektronicky řízeného vstřikování oleje přímo na mazaná místa pomocí elektronických map závislých na zatížení a otáčkách tak,aby se olej dostával jenom tam kde musí být a v co nejmenším množství a dvoutakt pak teoreticky dosahoval solidních hodnot i u uhlovodíků, už ale nevím jestli to uvedl do praxe...
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 20.02.2017  22:56

          « Re: Re: Re: Dinosaurus

          nejsem si jistej,ale s něčím podobným koketovala i fabrika..teď nevím jestli přímej vstřik paliva,nebo oleje :-) Je to tak..emise CO jsou u dvoutaktů v pohodě... uhlovodíky můžou právě za ten smrad a modrej dým. Jediný co v ČR funguje u pár Trabantů je stříkačka.

          Do 2T Trabíka se dá v Německu koupit přední díl s katem...bohužel v ČR to je k ničemu..žádná výhoda z toho neplyne.
          V ČR jezdí 2taktní Wartburg s elektronicky řízeným zapalováním a katem [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 20.02.2017  12:57

      « Re: Dinosaurus

      Kdyby to aspoň byla konstrukce z roku 1956... Ve skutečnosti technika i posledního modelu 353 W sahala až do předválečných dob k DKW... :-O :-O :-O
      P.S. Rámová koncepce podvozku ale přece jen měla jednu výhodu - auto nemělo klasické prahy, které u konkurenčních modelů té doby často podléhaly korozi. A i pokud měl Warťas hodně zhnilou kastli, tak na TK s tím neměli žádný problém... :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

Lékař obeznámený s případem Adámka (10): Před 10 lety by se to nestalo! Měl ležet na ORL

Lékař obeznámený s případem Adámka (10): Před 10…

Lékař obeznámený s případem (jméno redakce Blesku zná) se domnívá, že došlo k systémové chybě. Největší chyba…

 

iSport.cz

Jak Sparta slavně vyřadila Real. Panika z postupu i napadený autobus

Jak Sparta slavně vyřadila Real. Panika z postupu i…

Jde o jednu z nezapomenutelných kapitol historie Sparty. Na podzim 1983 se parta Václava Ježka vydala v 1. kole…

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami, Dukla není poslední

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami,…

Fotbalisté Slavie poskočili do čela FORTUNA:LIGY, kterou vedou o dva body před Plzní. Viktoria ve 12. kole jen…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli udělat a zkontrolovat

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli…

Ostříleným matadorům za volantem osvědčená pravidla nějak zvlášť připomínat nemusíme, vám ostatním bychom rádi…