Kübelwagen nebyl prvoplánově projektován jako obojživelné auto...Obojživelnost zjistili úplnou náhodou...karoserie na rámu byla laminátová a při přejíždění brodu jim milý Waran málem uplaval >:D
Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt
Jediné, co mi na něm opravdu vadilo, kromě té kouřové clony za ním, byla "chybějící zpátečka". :-)
Ale jinak nechte být - celá léta dominovali rallyesportu Švédi na Saabech... s dvoutaktními tříválci. Asi 20 let byl pro Saab typickej.
Akorát, že oni toho včas nechali, a komunisti si nevšimli, jako vždycky, změny letopočtu.
Moc krásný je poslední Wartburg 1.3 z motorem od VW upravený ladičskou firmou Irmischer. Vypadá moc zajímavě a možná by měl i úspěch.Škoda, že zůstalo jen u prototypu a do výroby se nedostal A wartburg se používá jako rally vůz pořád. Dvoutakt se dá dobře upravit a když se převrtají válce de z něj vyždímat větší otáčky i výkon. Zkrátka škoda, že Wartburg neměl takové štěstí jako Škoda auto.
Tak značka Warburg se mi nezamlouvala ani jako dítěti v hluboké totalitě, natož pak teď - předválečná technika (rámová koncepce, dvoutaktní smradlavý motor) + ošklivá hranatá karoserie řady 353 s obřími spárami a neuvěřitelně ubohým interiérem (palubní deska, řazení pod volantem, legračně řešené posuvně-knoflíkové vnitřní kliky). A nikdy nezapomenu ten otřesný plechově zvonivý zvuk při zabouchnutí dveří! Tfuj tajbl, to auto bylo stejně nesympatické, jako celá Honeckerovská NDR! Ale uznávám, že předchozí řadě 311 nechyběla elegance. :-!
Vidíš a nám fanouškům ta nedokonalost právě imponuje. Ale nevim co ti vadí na řazení pod volantem..? Wartburg není zdaleka jediný kdo to používal a ergonomicky je fajn řadit dvěma prsty přímo z volantu..
Já samozřejmě chápu, že svými názory jsem příznivcům této značky neudělal radost, doufám, že si to nevezmou osobně! :-) Já samozřejmě vím, že mohou argumentovat komfortním odpružením a velkorysou nabídkou prostoru. Co se ale týče řazení pod volantem, když je tak úžasné, proč už ho u manuální převodovky nikdo nepoužívá? :-)
proč? Nejspíš v dnešní době hlavně bezpečnost...řazení přímo na sloupku volantu i kvůli nastavování volantu nevhodný. Naposledy řazení manuálu blíž volantu bylo u velkejch a malejch dodávek od PSA. U Warana bylo řazení na podlaze nejdřív za příplatek a byla to nutnost kvůli exportu do U.K.
Tak každý má právo na svůj názor, mě se zase nelíbí jiná auta. To je v pořádku. To řazení je nepoužíváno kvůli úspoře při vývoji a výrobě (pravé/levé řízení - to právě Wartburg u modelu 353 řešil možností řazením na podlaze a stejně tak ostatní výrobci). Z hlediska ergonomie je to lepší, vezmi si americké voliče automatů (taky běžně u volantu), či pokusy některých automobilek dávat "podlahové" řadičky co nejvýše u volantu ;-)
Jeden z důvodů proč bylo řazení na volantě tak módní v padesátých letech byla možnost sezení tří osob vedle sebe u větších aut a celkově použití přední lavice místo dvou oddělených sedaček..A je fakt že třeba u toho Trabanta je řazení na přístrojovce skvělé, trojku a čtverku člověk přelupává dvěma prsty přímo z volantu:-)
Bylo hrozně směšné, jak se soudruzi vypořádali s nutností jednou za pár let inovovat auto,které se vyrábělo přes dvacet let a předtím ještě s jinou karoserií ale stejným podvozkem dalších deset...Mělo to dvoutakt a rám, prvky které byly out už v tom roce 1956 kdy vyjela 311,ale hlavně že měly poslední 353 ke konci osmdesátých let samonavíjecí pásy, čtyřpístkové brzdy,elektronické zapalování a střešní okna:-D
Waran měl eko fíčury které předběhly dobu >:D volnoběžku (dneska režim plachtění u DSG) i start-stop >:D Taková znouzectnost ale překvapivě zajímavá byl 4dobej tříválec (1.2 44kW)..kterej se bohužel nedostal do výroby díky použití jednotek VW (stejně jako kdysi moderní 1600 u Škodovky kterou nahradil koncern archaickou 1.6) [odkaz]
Mimochodem, když jsme u té ekologie - málo se mluví o tom, že dvoutakt má blbé výsledky emisí pouze u JEDNOHO typu znečištění - logicky to je obsah uhlovodíků HC kvůli spálenému a nespálenému oleji, obsah NO a CO má naopak proti tehdejšímu čtyřtaktu čtvrtinový až desetinový, díky spalování za daleko vyšších teplot:-) Známý (zapálený trabantista) na vysoké dělal semestrální práci na téma elektronicky řízeného vstřikování oleje přímo na mazaná místa pomocí elektronických map závislých na zatížení a otáčkách tak,aby se olej dostával jenom tam kde musí být a v co nejmenším množství a dvoutakt pak teoreticky dosahoval solidních hodnot i u uhlovodíků, už ale nevím jestli to uvedl do praxe...
nejsem si jistej,ale s něčím podobným koketovala i fabrika..teď nevím jestli přímej vstřik paliva,nebo oleje :-) Je to tak..emise CO jsou u dvoutaktů v pohodě... uhlovodíky můžou právě za ten smrad a modrej dým. Jediný co v ČR funguje u pár Trabantů je stříkačka.
Do 2T Trabíka se dá v Německu koupit přední díl s katem...bohužel v ČR to je k ničemu..žádná výhoda z toho neplyne.
V ČR jezdí 2taktní Wartburg s elektronicky řízeným zapalováním a katem [odkaz]
Kdyby to aspoň byla konstrukce z roku 1956... Ve skutečnosti technika i posledního modelu 353 W sahala až do předválečných dob k DKW... :-O:-O:-O
P.S. Rámová koncepce podvozku ale přece jen měla jednu výhodu - auto nemělo klasické prahy, které u konkurenčních modelů té doby často podléhaly korozi. A i pokud měl Warťas hodně zhnilou kastli, tak na TK s tím neměli žádný problém... :-)
Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct!
Jste podle současné situace v potížích nebo hrozí vám v nesnázích?
Tímto způsobem vám dáváme možnost nového vývoje.
Jako bohatý člověk se cítím povinen pomáhat lidem, kteří se jim snaží dát šanci. Každý si zaslouží druhou šanci a protože vláda selže, bude muset přijít od ostatních.
Žádná částka není pro nás příliš šílená a splatnost určujeme na základě vzájemné dohody.
Žádná překvapení, žádné další náklady, ale jen dohodnuté částky a nic jiného.
Nečekejte déle a komentujte tento příspěvek. Uveďte částku, kterou chcete vypůjčit, a my Vás budeme kontaktovat se všemi možnostmi. Kontaktujte nás ještě dnes na pastorosasben@outlook.com
Mali sme 353w/1976, 24 rokov verne slúžil ,ale od decka ma brali vždy, 311-ka so "žabacou papuľkou" sa mi najviac páčila, ten Camping v zelenej farbebe bol môj sen,mám ho aspoň v mierke 1/43. Ten náš wartburg nám verne slúžil 24 rokov, ale už by ho bolo veľmi nakladne držať pri živote, mal najazdene vyše 250 000 km, tak poslúžil ako "darca ogranov",ale dodnes mam skoro všetky v mierke 1/43 a dnes som verný aspôn princípialne, mal litrový trojvalec, byvalej ostblokovej značky sice s výkonom ako vtedajšie 1500-vky,ale na wartburg spomínam a Dacia bola vždy spriatelena značka voči wartburgu,iba tými valníkovými verziami to kapanek pohnojili soudruzi z Rumunska