Kübelwagen nebyl prvoplánově projektován jako obojživelné auto...Obojživelnost zjistili úplnou náhodou...karoserie na rámu byla laminátová a při přejíždění brodu jim milý Waran málem uplaval >:D
Re: Existoval i jako okruhový speciál... a tam ten dvoutakt
Jediné, co mi na něm opravdu vadilo, kromě té kouřové clony za ním, byla "chybějící zpátečka". :-)
Ale jinak nechte být - celá léta dominovali rallyesportu Švédi na Saabech... s dvoutaktními tříválci. Asi 20 let byl pro Saab typickej.
Akorát, že oni toho včas nechali, a komunisti si nevšimli, jako vždycky, změny letopočtu.
Moc krásný je poslední Wartburg 1.3 z motorem od VW upravený ladičskou firmou Irmischer. Vypadá moc zajímavě a možná by měl i úspěch.Škoda, že zůstalo jen u prototypu a do výroby se nedostal A wartburg se používá jako rally vůz pořád. Dvoutakt se dá dobře upravit a když se převrtají válce de z něj vyždímat větší otáčky i výkon. Zkrátka škoda, že Wartburg neměl takové štěstí jako Škoda auto.
Tak značka Warburg se mi nezamlouvala ani jako dítěti v hluboké totalitě, natož pak teď - předválečná technika (rámová koncepce, dvoutaktní smradlavý motor) + ošklivá hranatá karoserie řady 353 s obřími spárami a neuvěřitelně ubohým interiérem (palubní deska, řazení pod volantem, legračně řešené posuvně-knoflíkové vnitřní kliky). A nikdy nezapomenu ten otřesný plechově zvonivý zvuk při zabouchnutí dveří! Tfuj tajbl, to auto bylo stejně nesympatické, jako celá Honeckerovská NDR! Ale uznávám, že předchozí řadě 311 nechyběla elegance. :-!
Vidíš a nám fanouškům ta nedokonalost právě imponuje. Ale nevim co ti vadí na řazení pod volantem..? Wartburg není zdaleka jediný kdo to používal a ergonomicky je fajn řadit dvěma prsty přímo z volantu..
Já samozřejmě chápu, že svými názory jsem příznivcům této značky neudělal radost, doufám, že si to nevezmou osobně! :-) Já samozřejmě vím, že mohou argumentovat komfortním odpružením a velkorysou nabídkou prostoru. Co se ale týče řazení pod volantem, když je tak úžasné, proč už ho u manuální převodovky nikdo nepoužívá? :-)
proč? Nejspíš v dnešní době hlavně bezpečnost...řazení přímo na sloupku volantu i kvůli nastavování volantu nevhodný. Naposledy řazení manuálu blíž volantu bylo u velkejch a malejch dodávek od PSA. U Warana bylo řazení na podlaze nejdřív za příplatek a byla to nutnost kvůli exportu do U.K.
Tak každý má právo na svůj názor, mě se zase nelíbí jiná auta. To je v pořádku. To řazení je nepoužíváno kvůli úspoře při vývoji a výrobě (pravé/levé řízení - to právě Wartburg u modelu 353 řešil možností řazením na podlaze a stejně tak ostatní výrobci). Z hlediska ergonomie je to lepší, vezmi si americké voliče automatů (taky běžně u volantu), či pokusy některých automobilek dávat "podlahové" řadičky co nejvýše u volantu ;-)
Jeden z důvodů proč bylo řazení na volantě tak módní v padesátých letech byla možnost sezení tří osob vedle sebe u větších aut a celkově použití přední lavice místo dvou oddělených sedaček..A je fakt že třeba u toho Trabanta je řazení na přístrojovce skvělé, trojku a čtverku člověk přelupává dvěma prsty přímo z volantu:-)
Bylo hrozně směšné, jak se soudruzi vypořádali s nutností jednou za pár let inovovat auto,které se vyrábělo přes dvacet let a předtím ještě s jinou karoserií ale stejným podvozkem dalších deset...Mělo to dvoutakt a rám, prvky které byly out už v tom roce 1956 kdy vyjela 311,ale hlavně že měly poslední 353 ke konci osmdesátých let samonavíjecí pásy, čtyřpístkové brzdy,elektronické zapalování a střešní okna:-D
Waran měl eko fíčury které předběhly dobu >:D volnoběžku (dneska režim plachtění u DSG) i start-stop >:D Taková znouzectnost ale překvapivě zajímavá byl 4dobej tříválec (1.2 44kW)..kterej se bohužel nedostal do výroby díky použití jednotek VW (stejně jako kdysi moderní 1600 u Škodovky kterou nahradil koncern archaickou 1.6) [odkaz]
Mimochodem, když jsme u té ekologie - málo se mluví o tom, že dvoutakt má blbé výsledky emisí pouze u JEDNOHO typu znečištění - logicky to je obsah uhlovodíků HC kvůli spálenému a nespálenému oleji, obsah NO a CO má naopak proti tehdejšímu čtyřtaktu čtvrtinový až desetinový, díky spalování za daleko vyšších teplot:-) Známý (zapálený trabantista) na vysoké dělal semestrální práci na téma elektronicky řízeného vstřikování oleje přímo na mazaná místa pomocí elektronických map závislých na zatížení a otáčkách tak,aby se olej dostával jenom tam kde musí být a v co nejmenším množství a dvoutakt pak teoreticky dosahoval solidních hodnot i u uhlovodíků, už ale nevím jestli to uvedl do praxe...
nejsem si jistej,ale s něčím podobným koketovala i fabrika..teď nevím jestli přímej vstřik paliva,nebo oleje :-) Je to tak..emise CO jsou u dvoutaktů v pohodě... uhlovodíky můžou právě za ten smrad a modrej dým. Jediný co v ČR funguje u pár Trabantů je stříkačka.
Do 2T Trabíka se dá v Německu koupit přední díl s katem...bohužel v ČR to je k ničemu..žádná výhoda z toho neplyne.
V ČR jezdí 2taktní Wartburg s elektronicky řízeným zapalováním a katem [odkaz]
Kdyby to aspoň byla konstrukce z roku 1956... Ve skutečnosti technika i posledního modelu 353 W sahala až do předválečných dob k DKW... :-O:-O:-O
P.S. Rámová koncepce podvozku ale přece jen měla jednu výhodu - auto nemělo klasické prahy, které u konkurenčních modelů té doby často podléhaly korozi. A i pokud měl Warťas hodně zhnilou kastli, tak na TK s tím neměli žádný problém... :-)
Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct!
Jste podle současné situace v potížích nebo hrozí vám v nesnázích?
Tímto způsobem vám dáváme možnost nového vývoje.
Jako bohatý člověk se cítím povinen pomáhat lidem, kteří se jim snaží dát šanci. Každý si zaslouží druhou šanci a protože vláda selže, bude muset přijít od ostatních.
Žádná částka není pro nás příliš šílená a splatnost určujeme na základě vzájemné dohody.
Žádná překvapení, žádné další náklady, ale jen dohodnuté částky a nic jiného.
Nečekejte déle a komentujte tento příspěvek. Uveďte částku, kterou chcete vypůjčit, a my Vás budeme kontaktovat se všemi možnostmi. Kontaktujte nás ještě dnes na pastorosasben@outlook.com