Docela zajimavej clanek..po precteni me hned napadlo,proc se vw tak rychle priznal k tem 11mil aut..neni jich ve skutecnosti daleko,daleko vic?Pokud uz si s podvodnym sw pohravali uz v 99 roce..ale jen spekuluju:-P
[odkaz] Mitsubishi podvádělo při testování emisí některých svých modelů. Zatím potvrzeno u pár kei cars rebrandovaných Nissanem, který nesrovnalosti objevil. :-!
v době, kdy si pitomečci v elektromobilech (místní elektropartička je hodně fanatická) myslí, že jsou vzorem ekologie a přitom jezdí de facto na uhlí nebo jádro. o výrobě baterek a nemožnosti ji utáhnout globálně nemá cenu psát.
Dylane, můžeš si připsat další úspěch při propagaci hybridních vozů. Přečetl jsem si tvé zkušenosti s Priusem a vážně zvažuju, že další auto bude jednak Toyota a jednak hybrid. Vzhledem k ceně ale asi jen Auris, prius je opravdu drahý...
Nejel jsi s tím někdy? Má Auris Hybrid smysl ?
Ahoj free78, to jsem rád, děkuji ;-)
Auris je skvělý a pokud nebudeš vzadu vozdit někam daleko dospěláky, tak nemá chybu :yes:
Sám šefredaktor časopisu XXXXX mi prozradil, že při testu měl v Praze spotřebu 2,5 litru.
I já děkuji. Dospěláky úplně ne, ale jsme pětičlená rodina, takže místo na zadních sedadlech je důležité. Pro Auris mluví jednak o cca 300 tisíc nižší cena vozu ve srovnání s Priusem a nemohu nezmínit fakt, že poslední generace Priusu (předchozí je OK) si buď dala za úkol "vypadat jinak", nebo si prostě designér vzal příliš koksu. Mno, zvláštní vzhled bych možná ještě překousnul, to auto je prostě jiné, ale zatím nejsem přesvědčen vydat tolik peněz navíc. Uvidím, jak na mne zapůsobí v reálu.
Kdybys netrval na funglovce, tak doporučím 1-2 roční Prius Plus. Mít pět členů rodiny, tak kvůli kufru neváhám. Navíc má ještě v záloze dvě místa a spotřebu větší jen o dvě deci na sto.
To víš, selský rozum dnes již vymřel, to vidíš i na květinářích, jak vítají islamisty s otevřenou náručí a naivně si myslí, že přijmou náš styl života a kulturu, ale také jim to nevysvětlíš.
Milý Fosteku,
Opakovaně se navážíš do lidí, kteří z nějakého důvodu vítají příchod „elektromobility“ na úrovni osobní přepravy (osobní, nikoliv hromadné). Ok. Proč ne, je jednoduché někoho označit za bl.bce a odsoudit jeho myšlení. Konec konců, proč své vlastní svědomí a mozek zatěžovat nějakou novotou, že? Vždyť Země je přece placka…
Neslyšel (nečetl) jsem však od tebe jediný skutečný argument (podložený fakty), který by tě opravňoval označovat příznivce elektromobility za občany druhé až třetí kategorie.
Pokud ti k vlastnímu názoru stačí číst jen titulky různých rádoby médií, pravděpodobně se snažím marně a ztrácím svůj čas. Na druhou stranu si říkám – nebuď jako Fostek a rovnou nesuď (a soudím tak na základě některých tvých příspěvků, které značí, že míváš i světlé okamžiky). Proto ti dávám příležitost vyjádřit se k dotazu níže (nemusíš, jen ti dávám příležitost k vyjádření).
Nějaký základ, předpokládám, znáš a patrně ti bude známo i jedno základní pravidlo, na kterém je založen nejen vesmír, ale i život. Je to pravidlo rytmu. Pravidelného rytmu. Všechno jede na nějaké pravidelné frekvenci. Pokud však tuto frekvenci jakkoliv narušíš, zpřetrháš vazby navazujících frekvenčních celků (to platí i u spalovacího motoru – jakmile přestane fungovat jeden z válců motoru, má to vliv na ostatní jeho součásti a primární funkčnost, dokonce celý složitý systém může zkolabovat, protože ztratil rovnováhu – rytmus – rozložení sil.) Čili jsi-li schopný metafory, přijmi podobenství civilizace a spalovacího motoru, jež pro bezchybný chod potřebují pravidelný přísun energie a pravidelný rytmus.
Pro posouzení vlivu spalování fosilních na globální klima nepotřebuješ ani mnoho znalostí z oblasti klimatologie, ani z oblasti astronomie, fyziky, matematiky… Na klima má historicky vliv především postavení planety Země vůči Slunci (ve smyslu momentální polohy zemské osy, tvaru oběžné dráhy – kterážto se v řádu tisíců let mění od elipsy po téměř kruh a pořád dokola, také zemská osa opisuje kruh…) Střídání dob ledových apod. Ovšem my svou činností prokazatelně rytmus klimatických změn narušujeme tím, že oxid uhličitý miliony let ukládaný ve fosilních palivech zcela nekontrolovatelně vypouštíme do atmosféry a… především tím škodíme sami sobě. Je to spočítatelný fakt a tato teorie byla potvrzena už ve třicátých letech dvacátého století a tehdy vytvořený vzorec je funkční.
Zdrojem pro pravidelný pohyb civilizačních pístů jsou v současnosti fosilní paliva. Zásoby ale nejsou nevyčerpatelné a neexistuje způsob, jak je nahradit.
Zpět k automobilismu
Hybridní technologie problém řeší jen dočasně – jejich úkolem je především oddálit vyčerpání fosilních paliv – čili oddalování problému na později.
Elektromobilita však může (nemusí) být prvním krokem k přehodnocení způsobu získávání zdrojů energie. Tzn. první krok k tomu, abychom nebyli závislí na fosilních palivech. Pokud máš smysl pro statistiky a jsi schopen rozeznávat pravdu/nepravdu pomocí vědecky ověřených faktů a znalostí průmyslové i politické historie, pravděpodobně ti dojde, že nemáme moc času čekat na nějaký energetický zázrak. Mě vychází, že nejméně pracný a nejméně škodlivý zdroj elektrické energie je naše hvězda, čili Slunce.
A když už jsi v diskusích zmínil „uprchlickou krizi“ – ta má přímou souvislost s fosilními palivy. Je výsledkem boje o ovládnutí fosilních zdrojů.
No, a slíbený dotaz.
Jaká řešení nabízíš ty, abychom se během dalších sta let „rytmicky“ nezhroutili nebo nepobili?
Sorry, koukám že je to dost dlouhý a nemám na to náladu.
Ale je mi blbý to nečíst, když už ses s tím psal (a věřím, že to nebylo na 3 minuty) tak se k tomu zkusím vrátit v dohledné době. Protože moje odpověď bude asi taky dlouhá (a ne nutně odmítavá).
Protože tenhle článek do té doby i s diskuzí vodejde do propadliště dějin, pokud se dostanu k odpovědi, pošlu soukromkou.
Nezlob se, dneska ne.
Skyactiv ,,nevím nevím..je to dlouhýýýý a blbý...ty píšeš jako kdybys tu celou naši planetu,vymyslel,zkonstruoval,nasměroval a ted jen poukazuješ na něčí jiný názor,,který se za každou cenu zdá být zkostnatěly či co..Elektromobily jsou prostě pitomost,,pokud se nevyřeší problematika přenosu energie(zlehčeně řečeno,pohon solární nebo nějaká obdoba přenosu z vozovky apod)je to kničemu.Vyroba ,celkový život mobilu od zrodu do jeho zešrotování bude tak problematický a ekologicky náročný,že se to mine učinkem...Diky tomuto zrodu alternativní dopravy se bude muset změnit uplně celej svět..A co ty chytrej,,to bude bez emisí??taková návaznost všeho co s tím bude souviset bude uplně stejně náročná,ne-li náročnější než doposud..Jediná ekologická cesta jak říkám ,,sluneční energie,nebo využít antigravitace země,,ale to jsme už ve scifi..
Chceš ekologii??Jedno velké tajemství...nevyrábět..Vyrábět třetinu,,stejně devadesát procent značek je k ho.nu včetně skyaktive zumzum co zhnijou do osmi let..Lidstvo musí přeladit,ano vrátit se zpět,,, zvednout lenivý tlustý zadky ,přestat hulit,tlemit se na fejsbuk a začít něco pořádně dělat,mit uctu k podstatě života,a ne žít v honbě za konzumem,,jinak tu zhnije a udusí se vlastními zvratky co neustále produkuje ..To nezachrání ani euro stošedesát...... :'-(
Já například příchod elektromobility vítám, jen si nějak neumím představit, jak to bude vypadat až se poměr aut obrátí. Tedy myslím jak to bude vypadat u nabíjecích stanic a kolik jich bude muset být.
Jen si to vezměte, benzín natankuju za 15 minut? Teslu nabiju naplno za kolik? I kdyby za hodinu, tak to budou u nabíječek pěkný fronty. A to má Tesla ještě super dojezd. Nabíjení doma? Všichni nemají garáž, na ulici se zase určitě najde hodně opálenejch, který vám rádi ukradnou kabel, jen co zjistěj, že je v něm měď. A to že je pod napětím je nezastaví ani náhodou :-)
Takže za mně - elektro jo, ale vyřešit systém nabíjení! :-! Jinak by byla jediná cesta plug-in hybrid nebo palivové články..
Cubo66, když byl automobilismus v plenkách, startoval se motor klikou a benzín kupoval v lahvích... po několika desítkách let dnes stačí k automobilu přijít... sám se rozsvítí, sám se nastartuje, sám otevře dveře. Elektromobilita (a nejen elektromobilita) není otázkou dvou tří let, vše vyžaduje proces, vývoj... jako všechno. Také ses nenarodil se znalostí abecedy.
Já pamatuju dobu bez mobilních telefonů a bez PC :-) (nerad přiznávám), a ejhle, stačilo jen 25 let a co všechno dnes existuje a funguje :-)
Nic nejde hned... ale také nic není nemožné. :-)
Jj, já tu dobu bez PC a mobilů zažil taky. Byla to krásná doba, člověk si něco domluvil po pevný lince a platilo to. Ne jako dneska, kdy ti každý schůzku čtyřikrát přesune.
Ale zpět k tématu - máš pravdu, ale když byl automobilismus v plenkách, bylo těch aut kolik na 10.000 obyvatel? A kolik jich je dneska? V ČR snad okolo 5 milionů na cca 10 milionů obyvatel. Tj. 500 aut na 1000 obyvatel. Kdyby jen desetina z tohoto počtu byla v následujícím roce v provozu jako elektromobily, bylo by to na 1000 obyvatel 50 aut. Praha má cca 1,2 milionu obyvatel takže by to bylo cca 60.000 elektromobilů. A počet nabíjecích stanic v současné době? V roce 2015 prý 80 v celé ČR. Takže i když bych dal poloviční počet aut (abych eliminoval vše mimo osobních aut) tak je to prostě nereálné i kdyby se do 5 let počet nabíjecích stanic zestonásobil.
Musíme jedině doufat, že se z nabíjení stane opravdu max 15-20 minut při dojezdech cca 500km. A to je i přes mohutný vývoj a výzkum v této oblasti pořád utopie. Bohužel...
Zatím bych si pro jistotu koupil plug-in hybrid. Ale nemám na něj, nové technologie jsou holt pěkně drahé..
Mimochodem mě napadá analogie k těm mobilům - u mých prvních Nokií mi baterka vydržela s přehledem 7 dní. A dneska? Sotva 1,5 dne! Takže tam dospěl ten vývoj za 30 let. Jasně, má to velkej displej, umí to mraky věcí, ale to základní, TELEFONOVÁNÍ, je pořád stejný. Možná kdyby do elektromobilů necpali kraviny a soustředili se na to základní, ABY TO DOJELO DALEKO, tak by jsme byli taky jinde..
No však právě o tom to je. Používej ten smartphone na totéž, na co klasický mobil a hned uvidíš, jak ti to taky vydrží 7 dní, ne-li ještě více. Mně vydrží většinou bez problémů 3-5 dní, a to tam mám jen maličkou asi 1500-1600mAh baterku. Nepoužívám jen k volání, ale rozhodně na tom také nevisím celý den.
A můžu se zeptat jaký máš mobil? Fakt by mě to zajímalo.
Já mám Samsung S4 Mini a upřímně - používám ho jen jako telefon (pokud ho náhodou použiju jako navigaci v autě, tak je napájený). Mám zapnutý úsporný režim a vydrží maximálně dva dny (je to 4-jádro). A jelikož jsem více než 5 let dělal produkťáka na mobily a navigace v jedný nejmenovaný firmě, dovoluju si tvrdit, že o tom něco vím ;-)
A nevisí ti tam nějaká aplikace nebo widget, která žere energii? Já mám S3 mini a dva dny to vydrží, když ten mobil používám na mé poměry dost intenzivně (GPS logování trasy, internet, čtečka knih,... ale většinu věcí spíše v řádech desítek minut denně než hodin), nicméně já toho zas moc neprovolám a nenapíšu. Pokud člověk provolá hodiny denně, tak se to vybije přeci jen o něco rychleji a ty dva dny budou asi normální. Všechny věci jako je GPS, Wi-Fi, Bluetooth, mobilní data a podobně zapínám jen tehdy, když to potřebuju. Občas se ale stane, že Android někde udělá error, zůstane tam viset nějaká aplikace nebo služba a baterka je pak za den i méně pryč.
Tohle je dávno vyřešený teoreticky a v Jižní Koreji a Británii už i prakticky.
Pravej pruh dálnic bude dobíjecí = prostě když nebudeš mít dobito z domova a nechce se ti někde dobíjet nebo ti bude docházet šťáva běžnou jízdou v pravym pruhu dálnice budeš dobíjet
Do česka dorazily Superchargery pár míst už je vybranejch = teď v první vlně jich bude snad jen 6
Do vzdálenější budoucnosti se počítá s palivovejma článkama
A je ti jasné že tenhle track je o vymývání mozků ropnou lobby a o tom že elektřina je budoucnost. Chápu že každý anglicky neumí, ale na tebe sedí refrén přesně "Diesel Power Blows your mind Drastically, Fantastically." Doufám že si to pouštíš ve svém diesel autě se staženým oknem ty chytráku, ale chtěl bych tě upozornit že dnes tě díky výuce angličtiny bude mít za trotla i dítě školou povinné.
Pokud se ti dařilo ve fyzice, matematice a ekonomii stejně jako v angličtině tak jsem konečně pochopil že za své příspěvky vlastně nemůžeš a zlobit se můžeme jenom na mizerné školství >:D
Ten text má nějaký význam? The Prodigy znám (poslouchal jsem je i v dětství) a anglicky mluvím přes 20 let, ale hledat v tomhle nějakou zprávu... Napsal to snad nějaký americký rapper. Místy si ani nejsem jistý, co říká (na běžný poslech; kdybych to poslouchal opakovaně, tak bych to možná rozlouskl), a rychlé hledání odhalilo, že kolují různé texty.
Mimochodem, vypadlo ti tam with, je to with diesel power. Asi to bude souviset s textem před tím, tedy za předpokladu, že to vůbec nějaký smysl dává.
Ano celé je to: "My intellect's devour, With Diesel Power." A ano není to rychard krajčo, ale přesto je to jasně srozumitelné a čitelné kor pro člověka který o sobě tvrdí že 20 let mluví anglicky takže se neztrapňuj, teda pokud tím nemyslíš že 20 let mluvíš anglicky před zrcadlem. A i kdyby si anglicky neuměl tak existují weby jako genius, metrolyrics, azlyrics a pak můžeš použít translator. Nicméně pochybuji že to má smysl vysvětlovat člověku který v jedné větě tvrdí že poslouchá prodigy a v druhé větě že jejich texty nedávají žádný význam. To tady mám zkopírovat ten text celý v rámci objektivity???
Tak to by mě zajímalo, jaký význam podle tebe má "My intellect's devour." Předpokládám, že víš, že devour je sloveso. A jsi si jistý, že tam říká devour? Asi nejsem dostatečně sjetý.
Autor toho textu, pokud vím, není (a nikdy nebyl) člen skupiny a je myslím známý nepochopitelnými texty. Text sem klidně můžeš zkopírovat celý, ale nevím, která verze to bude. Když jsem se včera díval na některé části, kde jsem si nebyl jistý, co říká, našel jsem různé verze a nepřišlo mi, že by nějaká byla konzistentně správná. Originál jsem nenašel.
Krajčo? Nemyslím si, že od něj znám jedinou skladbu (ale možná ano, jméno mi však nic neříká).
Od nich mám radši jiné skladby jako Omen, No Good, Firestarter, Out of Space, Breathe, Pendulum remix Voodoo People nebo Invaders Must Die. Ne že bych Diesel Power přeskakoval, když jsem poslouchal The Fat of the Land. Text jsem však bral jen jako shluk slov. Nevím, jestli jsem nějakou opravdu dobrou nevynechal, už je to dlouho, co jsem si jejich alba poslechl pěkně od začátku do konce. Možná Narayan, Climbatize nebo Mindfields.
Ano. Googlit však tvrdil, že i dítě ten text pochopí tak, jak psal. Proto mě zajímalo, jak to vidíš ty. Možná jsem jediný, ale já to tam prostě nevidím.
Co je neekologické na jádru? Případně na FVE na střeše? Já chápu, že ty emise to teba vypustilo jinde, ale jinde mi to upřímně nevadí tak, jako pod okny mého bytu.
ale prd.
Neviem ci nechapes ( a minuskari tiez ) alebo nechces pochopit.
Nieje problem nieco vyvinut, ale to pouzit. Ak to teda oni vyvinuli v 99´om, tak ale nepouzivalo sa to hodne dlho. Ja mam podozrenie, ze kto konkretne dal ten prikaz zacat ho pouzivat. Lenze je to len moja sukromna domnienka a nebudem ju nikde zverejnovat.
Pravdu povediac ani neviem, ci sa vlastne svet niekedy dozvie pravdu - ze kto bol TEN, ktory dal povel - pouzit.
Preto som pouzil take brutalne prirovnanie. Ak som niekoho urazil, tak nech sa nehneva, ale tie statisice Japoncov sa asi trosku hnevali... :-!
uz som to tu raz pisal - nezastanem !
R3 a R4 nafty "odoberali" od VW - tam si toho moc nemenili a SW tam bol od nich.
3.0 TDi - to je cisto ich maslo - problem bol, ze koli NOx bolo treba kvalitne vyhrievat deNOx katalyzator. A aby mal planovanu zivotnost, tak ten vyhrev sa "moc casto" nepouzival. :-! Toto uznali a slubili, ze urobia vyhrievanie toho katalyzatoru tak, aby mohlo ucinne fungovat kolko bude treba a bez dopadu na zivotnost.
To je cele.
OK ,dik za odpovede. Ja práve poznám Touareg(švagor) s nieco cez 300tis a v poriadku.
No a další známy tiež 200-250tis(na rôznych A6) km a OK. Tak by zaujímala reálna životnosť na dlhých trasách.
a co, uvazujes o niecom s tym motorom ? To ta tu hned budu mat "radi" ... >:D
Ale je to fakt v pohode motor. ;-):yes:
Ja ho nemam a ani som ho nikdy nemal preto, lebo proste preferujem velke, silne benziny.
Moooozno ale prijde cas, kedy budem mat prvy koncernovy naftak ( 4.2 TDi ) - aspon tu liniu V8 si teda udrzim. >:-[]
Vážně vidíš rozdíl v tom, jestli to vyvinuli v Audi nebo ve VW??? Vlastník je shodný, takže já v tom nevidím naprosto žádný rozdíl. Prostě koncern VAG podváděl a tečka.
Nicméně morální rozměr zde je - proč by měli ve vývojovém oddělení vůbec uvažovat v rovině podvodného SW. Prostě žádný podvod v dílně Audi by nikdy vůbec neměl vzniknout, to je ten zásadní bod!!!
Ty si fakt taky "jednoduchy" ? >:D
Keby si ty vedel, co dokazu v automobilkach vymysliet... :-!
To ze sa to neprezentuje a ty o tom netusis - bud len rad. :-!
Co si myslis, k comu tento digitalizovany svet speje ? Budes niekomu nepohodlny, tvoje autonomne auto dostane prikaz na odstranenie ta z povrchu zemskeho - airbagy off, central ON, 1,2,3,4,5,6 plny, turbo a cmuk do betonovej steny, alebo priehrady, alebo pod vlak, oproti kamionu...cokolvek. Akurat sa este tesne pred tym nastavi SW v ciernej skrinke do normalu, aby si vsetci mysleli, ze ti hrablo a napalil si to tak ty. :-!
Tak měl znít název článku, ale šéfredaktor to nejspíš nepovolil.......
Dost nechápu, jak se na takovém "odborném" webu může tato multimiliardová podvodná akce koncernu VW zlehčovat!!!
Popisovat podrobně systém přezouvání kol pod záštitou kdysi erudovaného odborníka pana M. Vaculíka je asi pro AUTO.CZ zajímavější....
No,na návod z jednoho nejmenovaného TV pořadu (AS-PrimaTV), kde vysvětluje lidem, že si nemají nic odkládat na střechu auta, aby nedošlo k poškrábání laku to tedy nemá
>:D
Zrejme treba dokola zdôrazňovať, že na prvom mieste stojí fakt, že vw, automobilka usilujúca sa o post najväčšej na svete PODVÁDZA.
Mnohým to nedochádza, ja dám (nesúvisiaci) príklad podvodných výrobkov z Číny: vo veľkom sa u nás predával USB kľúč s deklarovanou kapacitou 8 GB cca za cenu 4 GB. Drobná chybička bola, že USB po vložení síce ukazovalo 8 GB, ale fyzicky sa naň nedalo zapísať viac ako 1 GB - to bola totiž skutočná veľkosť jeho pamäte. Takže si si kúpil 1 GB kľúč deklarovaný ako 8 GB za cenu podstatne vyššiu ako by stál 1 GB kľúč (ktorým reálne bol).
Takže otázka znie - naozaj sú autá z koncernu vw hodné ceny za ktorú sa predávajú? Nemajú v skutočnosti nižšiu hodnotu, pretože nespĺňajú aktuálne emisné normy? (splniť podvodom nie je to isté ako splniť)
PS: Som zvedavý ako dlho sa bude dieselgate pretriasať, ale vw si za to môže sám, keby sa k tomu postavil chlapsky a nenaťahoval termíny nápravy, už dávno je aféra v prachu.
1. žádný podvod v tom, že řídící jednotka přizpůsobuje svoji činnost provozním podmínkám, nevidím. Účelem ŘJ v autě je, aby reagovala co nejlépe na jízdní styl, a tomu přizpůsobila management motoru. Pokud to ŘJ dělá, není správné nazývat to podvodem, ale splněním primární funkce
2. Audi je nedílnou součástí VW a používá motory ze stejných motoráren, takže celý článek je poněkud postavený na hlavu. V roce 2000 byla drtivá většina zážehových aut od VW včetně Audi vybavena a prodána s motory 1.9 TDI a 2.5 TDI, menšina 3.0 TDI a zbytek skoro nestojí za řeč. Že tyto motory díky své konstrukci nesplní nové normy jsme věděli všichni, a proto se v EU hrálo na bojkot nové Euronormy. Fiat s PSA dokázali splnit i tvrdší normy, a to bylo použito jako argument pro zavedení nových norem. Že u VW museli nutně provést nějaké opatření, aby nemuseli tisíce motorlů zavést do stoupy, je pro myslící bytosti asi logické. A jestli to byl ten nebo onen je úplně jedno(udělal to ten, který byl za to placen).
3. obdobným způsobem samozřejmě fungují ŘJ ve všech velkosériově prodávaných automobilech a není potřeba se tomu nějak divit. Hrajeme si tady v EU jak bezmozci na válku s bublinkama do sodovky a tak holt musíme obrečet nějaké ty karcinogeny. Až přehodnotíme postoj vůči naftovým motorům v osobních automobilech a přestaneme být exoty na této planetě, tak se NOx i SOx zbavíme celkem snadno. Prostě budeme v osobákách zase používat zážehové motory, jako všude na světě.
4. ač považuji VW a zejména jeho divizi AUDI za technický šunt, apeluji na novináře, kteří se hlásí k oboru, aby se na tuto kauzu vykašlali nebo alespoň nešířili zvěsti o nějakých podvodech u tohoto koncernu. Výsledkem těchto kauz je totiž skutečnost, že se nám na STK budou .... pardon montovat do řídících jednotek a jejich mapování. Tento stát mi na auto nepřidal (naopak mi jej 10000x zdanil), na jeho provoz mi rovněž nepřispívá (naopak mi jej 10000x daní) a já zásadně odmítám, aby se mi nějaký pologramotný paznecht na STK vrtal v řídící jednotce!!! Nikomu nic není do toho, jaké mám v ŘJ mapy! Kontrolní orgán smí pouze zkoumat, zda exhalace mého vozu neomezují někoho na jeho právech víc, než připouští zákon. NIC VÍC!!! Je to moje auto, můj majetek a pokud nikomu nezpůsobím škodu nebo jej nepoškodím na jeho právech, můžu si do něj nahrávat mapy, jaké budu chtít!!! Uvědomte si laskavě, že zveličování této neexistující kauzy povede jenom k dalšímu státnímu teroru. Je to otázka politická (USA se brání invazi dieselů z Evropy, což plně chápu, a VW je tu jako fackovací panák, který to odnese za všechny) a politika je svinstvo a špinavost. Jejím výsledkem je vždy zkrácení nějakých práv občanů a posílení státního teroru.
Asi nemá zmysel reagovať na Tvoju pravdu, ale skúsim to.
Predstav si, že RJ zistí, že auto má otvorenú kapotu a volant sa netočí, "ide" na valcoch určitou rýchlosťou, je presne daný tlak a teplota vzduchu. Fakt veríš, že túto situáciu popisuje stav "Účelem ŘJ v autě je, aby reagovala co nejlépe na jízdní styl, a tomu přizpůsobila management motoru."? OK, kedy si šiel s otvorenou kapotou naposledy? Striedal si pri tom v predpísaných intervaloch mestský a mimomestský cyklus? V tom prípade gratulujem, Teba RJ (a vw) naozaj neklame.
Mně samozřejmě moje ŘJ neklame, protože ani nemůže. Vím totiž - na rozdíl od 99 % uživatelů - naprosto přesně, co dělá a co dělat má.
A příměr s jízdou s otevřenou kapotou je jednak úplně mimo téma, a jednak to nemá s jízdním stylem a jeho vlivem na motormanagement nic společného. Je to naprostý nesmysl.
Pro pomaleji chápající zkusím vysvětlit, co jsem psal:
1. v EU je nepochopitelně vysoké procento osobních automobilů poháněno vznětovými motory i přesto, že z principu musí pracovat s přebytkem kyslíku a nelze se u nich zbavit karcinomů NOx a SOx. Tato situace nemá logiku a vznikla z důvodů ideologických a nikoli na technických principech.
2. skutečnost, že v době platnosti Euro2 jsme byli rádi, že díky NOx a SOx dostaneme na litrový výkon nafťáků někam kolem 50 k/l a nyní jsme běžně na dvojnásobku i přesto, že normy byly několikrát modifikovány, aby byly "ekologičtější", by měla být poněkud zarážející. U benzinových motorů jsme se přitom srovnatelně rozhodně neposunuli (spíše se posouváme opačným směrem).
3 "Dieselgate" je kauza politická a nikoli technická. Vznikla jako obrana USA proti masivnímu importu osobních automobilů s dieselovým motorem do USA, kterému chce USA zamezit (logicky). V EU již v současné době sledujeme, že její vliv je pouze a jenom v dalším zvyšování státních zásahů do dopravy a zejména do osobních automobilů, což je krajně nežádoucí. "Problém" se léčí tím, čím vznikl, a to je enviromentalistiká ideologie.
4. Někdy je otázka "A komu tím prospějete?" nikoli směšná, ale klíčová!
"příměr s jízdou s otevřenou kapotou" - to nebol příměr, ale zistený fakt.
Romane asi by bolo fajn vrátiť sa k tomu, čo bolo odhalené: vw do RJ naprogramoval špeciálny režim, kedy vyhodnocuje práve vyššie spomenuté údaje: otvorenú kapotu!, netočenie volantom!, okrem toho samozrejme aj rýchlosť, atmosférický tlak, teplotu vzduchu a ďalšie parametre. Takže mi prosím ako znalec RJ vysvetli, načo vw do nej dal mapu režimu pri ktorom ideš s otvorenou kapotou a netočíš volantom?
Politika - pomer dieselových motorov k benzínu v USA bol v časoch najvyššieho rozkvetu na úrovni necelých 3 % a to je v tom všetko, nákladiaky, autobusy, SUV,... Samotné osobné autá toto percento nedosahujú. Diesel (palivo) je na benzínkach drahší a dokonca ho ani nemajú na všetkých čerpačkách. Samotný vw má v US mizivé predaje (3%-ný podiel trhu), tak mi prosím vysvetli ten "masivní import osobních automobilů", to by ma fakt zaujímalo. Skús sem pls vniesť trochu faktov, nech sa vecne posunieme vpred, díki.
1. pokud nějaký předpis nutí automobilky, aby prováděly testy za nějakých přesně specifikovaných podmínek, nemohu pak plnění této metodiky nazývat "podvod". Že je tato metodika absurdní? Ale u VW ji nevymysleli, to vymyslel regulační úřad.
Míjíme se v zásadní věci: ty řešíš důsledky stavu, já příčiny. Žádná "Dieselgate" by nemohla vůbec vzniknout, kdyby ty metodiky nebyly tak nesmyslné a žádný masivní rozvoj dieselů v osobních automobilech by nenastal, kdyby EU ideologicky nezvýhodnňovala vznětové motory proti zážehovým (počínaje daněmi a emisními předpisy konče). Tady je jádro pudla a kdo má v konkrétním softwaru jaké rozhodováky je podružné. ŘJ reaguje na nějaký stav, který někdo předepsal. To podle mne není přímo podvod (nemorální? Možná ano, ale zase: používají to všichni, jen je otázkou v jakém měřítku a jaké jsou ty hodnoty, které pak motory pouští ven. Lze ty limity splnit? Lze uspokojit poptávku zákazníků bez takových "vychytávek"? Je stanovisko legislativy víc než lidé?).
2. v USA je podíl naftových motorů v osobních automobilů přibližně podobný zbytku světa, tedy zanedbatelný. Jedinou výjimkou je EU, kde je tento poměr nelogický a uměle vynucený legislativou (na druhou stranu jsou Evropské automobilky rozhodně nejdál ve vývoji těchto motorů). USA se právě aférou "Dieselgate" bránily "zanaftování" svého vozového parku, což osobně považuji za logické. Američané zkrátka nechtěli, aby jim Evropa své karcinogenní motory strkala pod nos a vytvořili obranu, do níž spadl VW jako nejaktivnější hráč na tomto poli. Logické a normální.
Opakuji, za nenormální považuji postoj EU, nikoli nějaká konkrétní dílčí technická řešení, jak se s ním jednotliví hráči vyrovnali.
- k Tvojmu prvému odstavcu - nepolemizujem s tým, že metodika EU je absurdná, polemizujem s tým, ako ju vw "splnil". Dám sem absurdné prirovnanie - si predstav, že sa s manželkou dohodneš, že Ti bude verná v manželskej posteli (= metodika EU). Sám cítiš, že sú dve možnosti, ktoré môžu nastať. Ak to prirovnám k Tvojmu postoju s vw, tak keby si to rozdávala s kolegami v práci na stojáka predsa nie je jej chyba, ale chyba dohody - to si tým chcel povedať? Nemyslím to nijako urážlivo, len polemizujem nad tým, kde sme ochotní akceptovať porušenie morálky a kde už nie.
- "USA se právě aférou "Dieselgate" bránily "zanaftování" - spomenieš si ešte ako dieselgate začala? Skupina vedcov z West Virginia University chcela dokázať, že vw diesely sú naozaj také čisté. Po testoch ale čísla nesedeli a tak objavil ich "SW riešenie". Ako prvé sa pýtali vo vw, tí nereagovali, následne svoje zistenia odovzdali EPA a až potom sa začalo konanie US orgánov. Takže nie, USA to neiniciovali ako odvetu, ale len prosté "pravda sa ukázala".
V ďalších otázkach s Tebou súhlasím, ale opäť - vw skrátka podvádzal, inak sa to nazvať nedá.
Hned jak jsem četl "v manželskej posteli," tak jsem si říkal "a jinde ti věrná být nemusí?" :-) Svět techniky je exaktní, normy a specifikace se berou doslova. Je nežádoucí něco interpretovat a domýšlet si.
Viem, dal som divný príklad, ale vw to spravil podobne: normu plní s otvorenou kapotou a ak netočíš s volantom, no a povedal si, že za iných podmienok normu plniť nemusí ;-)
Ano. Lidé však mají různou představu o tom, co to znamená být věrný (nemluvě o té posteli). Jak jsem napsal, tak to ve světě techniky fungovat nemá. A není na škodu si věci ujasnit i jinde. Pokud v té normě někdo nechal příliš mnoho místa, tak je to jeho chyba. Bylo to tu rozebráno vícekrát a já si vzhledem k tomu, jak je ta norma udělaná a jak motory fungují, myslím, že nebylo zamýšleno, aby motor musel plnit limity vždy a všude. Což samozřejmě otevírá dveře možnosti, že je nebude plnit nikde jinde než v předepsaném testu. Asi všichni budeme souhlasit, že to není žádoucí. Ale kde je ta hranice? Přeci si ji každý nemůžeme udělat, kde se nám zlíbí. To ta norma vůbec nemusí existovat.
Jj proč neni pro osobní auta norma formulovaná stejnym způsobem jako pro autobusy a náklaďáky = buď úplná pitomost nebo vítězství lobbingu = zlej úmysl ;-)
Romana živí čipovanie motorov, takže hrozí, že ak na STK zistia neoriginálny SW, tak ľudia neprejdú kontrolou a budú sa dožadovať nápravy. Sa mu nečuduj, že má ten názor ;-)
Nemá. Řídící jednotka měla v určitém režimu podle určité metodiky řídit motor tak, aby hodnoty exhalací motoru byly v nějakých mezích. A to také dělala. Podvod by byl, kdyby tak neučinila a výrobce hodnoty zfalšoval. To by skutečně byl podvod. Nic takového se nestalo. Naměřené hodnoty byly opakovanými měřeními podle dané metodiky v pořádku a odpovídaly hodnotám požadovaným.
Nesmysly o věrnosti v manželské posteli jsou zcela irelevanantí a ukazují na základní neznalost problematiky.
Pekný príspevok,ale v bode 2) má byť asi vznetových aut (máš tam zážihových)
Nie som potom obmedzovaný na svojich právach aj ja keď zákon nieco limituje,a ja musím dýchať niečo iné? (Rozumej vyššie hodnoty)
Iba sa pýtam.
Děkuji za připomínku, ano, má tam být vznětových a nikoli zážehových. Jsem rád, že to někdo chápe :-)
K otáce: pokud jsou přemapováním limity překročeny, pak ano. V opačném případě ne.
Pokud je stanoven nějaký emisní limit a vůz mu vyhovuje, je to zcela v pořádku, ať je jeho mapování libovolné. Vaše práva jsou zkrácena pouze v případě, že emise překročí tyto limity, což je smaozřejmě nežádoucí, a toho se nehodlám zastávat. Limity jsou stanoveny pro všechny parametry, které mohou negativně ovlivnit životní prostředí, ale bohužel nejsledovanějším je paradoxně právě parametr, který životní prostředí pravděpodobně neovlivňuje vůbec, nebo rozhodně ne tak, jak je nám ideologicky masírováno z EU (všimněte si, že mimo EU nic podobného není). Celá tato kauza je o "výměně" NOx a SOx za CO2. Škodlivost CO2 ve výfukových plynech nebyla nikdy prokázána (a pravděpodobně nikdy ani nebude).
Na STK bohužel budou řešit mapování, nikoli faktické exhalace, což je podle mého nepřípustné. Opět se tím zdeformuje trh a stát této pravomoci opět zneužije - jako ostatně všech pravomocí - a bude Vás terorizovat nikoli za neplnění normy, ale za pouhý fakt, že jste si přemapoval ŘJ bez ohledu na skutečnost, zda to má nebo nemá nějaké škodlivé důsledky pro kohokoli (kromě kamrádských firem na státu závislých, samozřejmě). Vše bude zdůvodněno "co kdyby tam byl software ala VW?".
Pokud přemapováním překročíte emisní limity, není o čem. Tam je zjednání nápravy naopak žádoucí.
Moc už ten humbuk okolo aféry nesledujem,ale chystájú sa teda nejaké kontroly RJ na STK ? Od kedy? Podla toho čo sa všade píše tak tam nie sú schopný odhaliť nefunkčné DPF. Nie že by sa ma to týkalo,žiadne auto prečipované nemám.
Dík.
Ty samozřejmě máš povinnost provozovat auto tak, jak bylo homologováno. A máš povinnost případné úpravy na vozidle a změny zapsat do TP. Změníš SW řídící jednotky? Ok, zapiš do TP s tím, že úpravce bude mít homologaci.
S tím souvisí i státní kontrola. Stát má právo na STK a emisích kontrolovat, zda vozidlo odpovídá stavu dle homologace a zda na něm nejsou provedeny nelegální úpravy. Auto už tak přinejmenším 10, 15 let není jen HW, ale také SW. Takže pravomoc státu kontrolovat ŘJ je zcela namístě. A to, že se to nějakým ču*ákům nelíbí, protože rázem mají s nelegálně upraveným vozem problém, je jen jejich věc a ne chybou státu.
Naopak, kontrola státu i zde je zcela namístě. Stát zde opět byl 15 let pozadu :-!:-!
No,celá diskuse je právě o tom, že se nebude řešit, co leze z výfuku, ale co je v mapách ŘJ. Tedy opět se od materialistického práva (dělej si co chceš, ale nesmíš porušit práva a svobody ostatních) dostáváme k formalistickému právu (uděláš-li cokoli, co není výslovně povoleno, budeš potrestán, i když nikdo nebude zkrácen na jakémkoli právu nebo nebude niko,u způsobena žádná škoda).
Materialistické právo je typické pro liberální demokracii, formalistické je charakteristické pro totalitní režimy (fašistické, socialistické, komunistické...).
1. nevím, proč by měla vůbec existovat nějaká povinnost auto provozovat tak, jak bylo homologováno. V některých zemích taková povinnost není a světe div se - NIC SE NEDĚJE! Žádné hromady mrtvol přehazované vidlema v ústech našich totalitních politiků se tam nedějí. Nikdo nikdy mi nevysvětlil, proč by si člověk nemohl na auto dát výkonnější brzdy, lepší mapy nebo pro něj optimalizované odpružení? Komu tím způsobil škodu, koho omezil na jeho právech? Opět jde jen o politiku, která NENÍ podložena žádnými exaktními důkazy. Zápis to TP není principálně problém, ale ve větě "úpravce bude mít homologaci" už se nám zase skrývá politické svinstvo ("homologaci" dostanou jen vybraní kamarádi).
2. statut legální nebo nelegální úpravy je otázka opět politická a nikoli technická. Z hlediska Ústavy je kontrola mapování ŘJ nepřípustná, přípustná je pouze kontrola exhalací. Zákon říká zcela jasně, že přestupek musí obsahovat nejen formální, ale také materiální znak, tedy OBA znaky SOUČASNĚ. Je k tomu i nález NSS ze dne 14. 12. 2009 pod č.j. 5 As 104/2008 – 45. Samotný fakt přemapování ŘJ není materiálním aspektem a tudíž kontrolní orgán nemá právo věc řešit (tím by byla až negativní změna exhalací nad stanovené limity podle stanovené metodiky). Co nám budou kontrolovat příště? Díru do zadnice?
3. je zcela typické, že sprostá slova používají zejména ti, kteří svými postoji směřují k potlačování práv ostatních, tedy fašisté, socialisté či komunisté, jako pan rohYpnol.
... ale nakonec, jaky naskok, vzdyt je to jen Audi.
Takze Audi je podvodnik, jde o fakt a ten uz nikdo nevyvrati. Jak ale nazvat toho, kdo obhjajuje a zastava se podvodnika? Asi bych tyto "fandy" zaradil do skupiny, na urovni te, ktera vita "chudaky" migranty.
Bezradnost a dezorientace vladnoucich sil se zakonite projevi na cele spolecnosti... Toliko k agresivite. Kdyz si nevis s necim rady, zacnes byt nas.ranej a zlej...
Ha, špatně jsem tě pochopil. Úplně špatně. No, na tom něco je. I já mám občas pořádnou depku kam nás vedou.
Nicméně potom mě napadá- opravdu jsou bezradní a dezorientovaní? To si nemyslím.
Jestli ne, tak reziruji neskutecne promyslenou globalni komedii, kterou by jim zavideli Shakespeare i Moliere :-) ale respektujme zamereni webu... I kdyz prave dieselgate je take takova hra moralnich mrzaku... Pravdepodobne :-)
Nechci se opakovat. Ve stručnosti- podle mě jsou REÁLNÉ emise podobné jako u konkurence a podobný trik rozeznání euro cyklu mají i ostatní. Podvod je to pro mě podobný jako lepení spár, odpojování alternátorů, přefukování pneu...
O reálných emisích všech stejných se můžeš Karle domnívat,proč ne?
Ale realita zřejmě taková není,jinak už by byla prokázaná.
Je někde zdokladován podobný trik rozeznání euro cyklu?
Jde čistě o můj názor. Už se psalo o Opelu a Renaultu, co poznaly cyklus a chovali se jinak. Ale není to 100% důkaz, to ne.
Ptám se: komu by prospělo prokázání, že podváděli všichni? A komu ututlání?
Dvě velmi jednoduché otázky.
Tady se bavíme o celoevropském problému, ne o malé garážové firmičce, které nic neprojde.
To je hloupý srovnání. Tím spíš, že se furt chlubíš rodiči ekonomy! Počítání potencionálních miliardových škod není žádná trapná konspirace. Netvrdím, že mám určitě pravdu, ale je to prostý a logický, Elvis je dost hloupý argument. Ty na to koukáš jen skrz svou nenávist k VW.
MMCH, ze kdy jsou nejstarší podvodné motory?
Od roku 2009 -tedy 6 let se nic nedělo. Proč čekáš, že teď EU odrovná několik velkých automobilek a způsobí škody v řádech miliard eur? Věříš, že jim je pravda přednější? Po té, co dovolili automobilkám legálně měřit emise s odpojenými alternátory, z kopce, s přelepenými spárami, s vodou místo oleje? A teď najednou, po tom všem čekáš, že otočí a odrovnají BMW,MB,Opel,Renault? Komu to prospěje kromě pravdy?
Nebýt USA, žádná aféra není. EU by ji nevyvolala.
Zní ti to jako konspirace?
Třeba v poslednim Dieslu se tomu věnuje Vaculík s docentem Vojtíškem z ČVUT. Stejně obrovský množství novinářů i odborníků v Německu a dalších zemích
Snad by mohla existovat úzká skupina politiků který by se dohodli že něco neřeknou. Ale aby si uplatil umlčel a to na trvalo obrovský skupiny lidí který za posledního půl roku hledali a měřili = sorry to neni moc reálný
Reálný je že Euro 6 pro diesly je problematický a na 100% ho zvládá plnit jen asi 10% aut atd. To je fakt. Stejnej jako se dávno ví že diesly jsou problémový a proto se taky nikde krom Evropy nerozšířily
Konspirační teorie že všichni udělali totéž co Volkswagen Group a za poslední víc jak půlrok co to je venku nepadnul jedinej důkaz je fakt spíš teorie = něco tak obřího rozsahu se prostě rozkecá
A je hodně nepřesný že se nic nedělo! Ty důkazy se našly už před 2 lety!
No, šance, že Vaculík to odhalí a padne Mercedes je ....vtipná. On to kdokoli typu Vaculík může zjistit, otázka je, kdo mu to otiskne a bude riskovat žalobu. Ok, necháme toho, nemáme šanci se shodnout.
To je svym způsobem jako s tou statistikou a osobní zkušeností webpájy :-)
Ok rozhodl ses to vidět že Vaculík úmyslně o všech ostatních automobilkách lže. Ale když zůstanu u tohohle jednoho jedinýho novináře nejde o něj a jednoho docenta Vojtíška ale o celý jeho tým z Centra vozidel udržitelné mobility při Strojní fakultě ĆVUT. A takových skupin je za poslední půlrok v Evropě ale i dalších státech světa mraky! A všichni musí lhát. Kdy kde jak se na tom domluvili? ;-)
VW přece nikde neoddělává a hlavně neoddělá! Pokud jde o majitele firmy jsou myslim naprosto netknuti. A hlavně nejde přece o Evropu - v daleko menšim ale nafty se prodávaj i na jinejch kontinentech
Narozdíl od Evropy pokuty za emise už lítaly v Jižní Koreji = úmyslně jen vůči Volkswagen Group a ostatní nechali úmyslně být?
Tvrdě proti VW zasáhli v Brazílii = ale zase jen proti VW a ostatní nechali úmyslně být?
Možný je všechno a občas vyplavou na povrch fakt neuvěřitelný věci = ale tady by se toho muselo zúčastnit obrovský skupiny lidí = a to vidim jako nereálný
>:D tak VW dostal pokuty za emise v Korei a Brazílii? A ty se divíš proč jen on? Co třeba proto, že se po odhalení v USA nakonec přiznali? Nebo je snad Korea a Brazílie odhalila sama?
Můžeš se max ptát, proč nikoho jiného neodhalili v USA.
Vysvětlíš mi, jak se stalo, že Němci typu "Vaculík a docent Vojtíšek" u Opelu a Renaultu odhalili různé emise když motor poznal/nepoznal test a vyšumělo to?
Nejsem vůbec přesvědčený, že by EU někoho mohla odrovnat. Velké firmy někdy dělají věci dost na hraně. Můžou si bez problémů dovolit dobré právníky, takže ví, do jakého rizika jdou. A jsou drzejší, protože jsou to velcí zaměstnavatelé a plátci daní - politici se zrovna nepohrnou do šlapání jim na krk.
O tom, že se tohle dělá (tedy řídící jednotka rozpozná cyklus a chová se jinak), jsem četl už někdy kolem roku 2005. Ale jako outsider jsem samozřejmě věděl kulové, jaká je skutečná praxe. Myšlenka to tedy rozhodně nebyla nová. Ani není nějak revoluční; nepřekvapilo by mě, kdyby napadla prakticky každého, kdo motory ladí. Jiná otázka je, kdo by něco takového odsouhlasil.
Co myslíš konkrétně tím chováním VW?
O Vaculíkově testování ostatních aut nic nevím, takže si o něm nic nemyslím. Vzal si Espace 1,6Dci a zkoušel kdy auto pozná test? Celkem mu věřím, že by nepopřel sám sebe, ale nevím co a jak zkoumal. To, že nic nenašel není důkaz, že to neexistuje.
O tom nemluvim! Proč všude všichni testují a nacházejí jen vozy VW? Smál se Brazílii a Koreji kde tresty už padly. Vozy VW testovali tam = sice na základě toho na co narazili lidi ze Západovirginský univerzity ale jde o vlastní testy. Brazilie tak narazila na 2.0 BiTDI v Amaroku atd.
A tvá teorie jestli jí správně chápu pracuje s tim že tihle lidi v mnoha státech světa úmyslně testujou jen VW...? A teď to úmyslně trochu přeženu = když někdo narazí na jinou značku tak je někým umlčen?
Proč se VW přiznal a na druhou stranu zjevně zkoušel jakoočernit i ostatní = ale ne konkrétně! Pokud totéž opravdu dělají všichni = stačilo by na to ukázat = v tom případě by takovejch aut nebylo 11 milionů ale...
Brazilie a Korea zjistila podvod VW v USA a sama je tedy asi otestovala taky. Testovali ale v Brazilii a Korei celou evropskou produkci aut ?
Hele, určitě se najde dost argumentů podporující tvoje tvrzení, a určitě i dost podporující to moje, včetně toho úplně základního- qui bono?
Jaká je skutečnost se my dva nikdy nedovíme, jen každý věříme svojí verzi.
Boha nemyslel jsem evropský VW, ale jiný evropský značky, ne?? Pokud v Brazilii netestovali všechny ostatní značky (nebo ano?) pak je jejich testování coby argument že nikdo jiný nepodváděl zcela irelevantní.
Jo, to už jsem si všiml, že ty věříš všem okolo. Např. Merkelová a spol.
Tak jo. Pravdu máš jako vždy ty :yes: jakákoliv jiná varianta je hloupá konspirace typu "Elvis žije" nebo "ufoni mezi námi".
Myslim že Merkelová je hodně hodně lepší slušnější a pravdomluvnější než třeba náš prezident = to je ale něco úplně jinýho = jestli máš na mysli naši dávnou diskuzi o geopolitice vypadá to že furt dáš spíš na ty politiky - třeba z Úsvitu ;-)
Elvis byl úmyslná nadsázka = ale že kontrole i prozrazení unikaj desetimiliony vozů všech značek je když si to začneš promejšlet do detailů fakt skoro nemožný
Prostě nejde ukecat uplatit brazilský korejský atd. Vaculíky a podobný lidi aby jednotně drželi basu = proti VW za všechny ostatní značky
Jak si vysvětluješ = teda pokud v tom fakt jedou všichni = že VW s nima drží basu a nebonzne je a radši všechny pokuty a tresty odnese sám? :-)
Strucne: ja se domnivam, ze Evropa nekde necim slapla Americanum na ekonomicke kuri oko a tak se Amici pomstili dehonestovanim Evropy v oblasti prumyslu, ktery je Americanum velmi blizky, dokonce tak blizky, ze ho zachranovali z kapes danovych poplatniku. Ovsem co v tom vezi? Nemam tuseni, ale spekuluji trochu o ekonomickem vzestupu indickeho poloostrova ze strany Evropy a taky si tak trochu myslim, ze i relativne umirneny postoj Evropy v dobe vrcholu Ukrajinske krize... A pak take cile obchodovani s Cinou...
Je toho viac.
Aktualne totiz nemaju ziadnu poriadnu platenu akciu ( citaj vojnu za oslobodenie a nastolenie demokracie, resp. vojnu za ropu - ved ropa je uz lacna ), tak potrebovali nejako doplnit rozpocet. Hlavne ked EU sa pre nich stava az moc silny ekonomicky protipol. Plus ako aj Skyactive pise - opatrnejsi / nerozhodnejsi postoj smerom ku UA atd...
Shrnuto a podtrzeno - ekologie a uhlikova stopa je jen zaminka pro ustraseny dav. A to rikam jakozto clovek, ktery premysli vyrazne EKO-logicky. Jen zneuziti pseudoekologickych dogmat k zasazeni rany do srdce evropske ekonomiky...
o tomto fakte uz hovori nejeden expert nielen ekonomicky, ale aj politicky.
Tych suvislosti je tolko a tak lahko dohladatelnych...
Amici maju proste len velky strach. A vies ako to je - ked zatlacis zranene zviera do kuta, z ktoreho uz nema ako uniknut, tak na teba zaujtoci... :-!
Caka nas este velmi zaujimave obdobie... 8-s
Z čoho majú amíci strach? Ekonomicky z Evropy? >:D
Z budoucí Číny možná = to jo
Možná záleží čemu říkáš expert = řekni jednoho dva..
Jo zajímavý období nás asi čeká. Sice z jinejch důvodů než který tu diskutujete ale že zažijem věci jaký sme nezažili to je hodně pravděpodobně fakt :-!
Napr.: Ing. Peter Staněk, CSc., je slovenský ekonóm a prognostik, pracujúci v Slovenskej akadémii vied...
Zadaj si len jeho meno na youtube. Vyhodi ti tolko kadejakych odkazov a tem, ktore rozobera, ze sa do toho zasledujes takym sposobom ( aby si aspon cast toho zaujimaveho o com hovori pozrel ), ze tu bude od teba pokoj aspon na tyzden ! >:D >:D >:D >:D
ak ides tohoto cloveka znevazovat, tak sme asi dodebatovali nadobro. :-!
Jeho uznavaju trosku ine kapacity. Tie pismenka pred a za menom nema len na paradu.
Mna tesi, ze jeho nazory pocuvaju ludia, ktorym fandim !
Ľudia čo jeho názory počúvajú? Myslíš Fica a Mečiara? Nebo koho?
Jestli bude mít rozumný názory fajn. Jestli bude jako prognostik demagog co nám zrovna prezidentuje.. ;-)
Řeknu po pravdě co a jak. Ale vyhrožovat mi že v demokracii v 21. stoleti musim souhlasit a komunistou.. Tos hodně přehnal! :-|
Zatím můžu jen říct že spolupráce s Mečiarem, Ficem stejně jako funkce v komunistický straně, názorový souznění s českejma levicovejma intelektuálama typu Keller, šéfem českých komunistů Filipem nebo jeho účast na Vratimovskym semináři po boku československýho komunistickýho expremiéra Štrougala a dalších podobnejch - mě fakt neberou :-!
Ne že by se nedělo 1000 + 1 léváren o kterých se nikdy nedozvime = ale ne takhle rozsáhlýho typu = myslim počtem lidi který by museli mlčet
Navíc obyčejnejch lidí = ne nějaký uzavřený partičky vlády apod. Takže konspirace jo = je toho k najití mraky. Ale tady je to v podstatě nerealizovatelný
Zatim mne zadny vyznamny ekonom nepresvedcil o tom, ze zna recept na trvale udrzitelny rozvoj, nicmene... Prosim, muzes rozporovat, nicmene pak zadam jasna fakta a nikoliv zmatenou zmet internetovych odkazu
Zkus puzzle... Docela poucna hra, minimalne v ramci osvojeni si povedomi o tom, z jakych abstraktnich malichernosti lze vytvaret komplexni realne obrazy.
evidentní vliv CO2 na oteplování a tím pádem ničení životního prostředí je prokázán. Jen pár bezmozků si ještě myslí, že marketingový slogan "modrá, ne zelená planeta" má něco společného s realitou...
A oproti tomu: je skutečně prokázána větší úmrtnost obyvatel EU na rakovinu z důvodu exhalací evropských dieselových aut, než úmrtnost obyvatel USA na stejné onemocnění?...
Takže já zatím zůstanu u svého přesvědčení, že nejlepší diesel je ten TDI PD... :-!
Nepisali ste nahodou od zaciatku vypuknutia dieselgate,ze ten software dodal spolu s CR Bosch? S dovetkom ze VW upozornili ze pouzitie v predavanych autach je nelegalne a neziaduce?
Vidim to tak ze bud ste cucali z prsta vtedy alebo teraz,resp.aj vtedy aj teraz. :-)
za seba doplnim: Vies kolko kadejakych patentov a napadov maju vyrobcovia pripravenych v "supliku" a cakaju na vhodny cas, pripravenost trhu, zaujem zo strany zakaznikov, kym sa to odhodlaju pustit do seriovej vyroby ?
Ak si myslis, ze kazdy hned pusti do obehu cerstvo vymyslenu vec, tak si viac mimo, nez som si myslel. >:D
pouze obšlehlo to, co vymysleli jiní výrobci. V roce 1999 byla myšlenka podvádění při emisích již dávno známá a řada výrobců ji úspěšně realizovala o několik roků dříve. Výrobci trucků byli první kdo měl tento nápad (Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack, Navistar, Renault,Volvo) a následně i výrobci osobáků (Chevrolet, Ford) úspěšně realizovali myšlenku "defeat device" dávno před Audi. Je to celkem přehledně zdokumentováno včetně "flastrů", které tyto automobilky za tyto podvody dostaly, protože v USA se tyto kauzy vyšetřované EPA vždy zevrubně a veřejně propíraly.
[odkaz]
[odkaz]
Hm, čo som tak zbežne prebehol, tak sa jednalo hlavne o značky vo vlastníctve EU výrobcov ako Renault V.I., Volvo či Daimler. Žeby sa boli poučili a preto je teraz všade ticho? >:D
Firmy Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack, Navistar, Chevrolet (GM) a Ford žádné evropské vlastníky nemají, jsou to US firmy jako poleno a tvoří drtivou většinu americké produkce jak náklaďáků, tak osobáků, takže Amerika v tom měla prsty prakticky celá. Druhá otázka je, zda už tehdy EPA odhalila všechny podvodníky nebo tito dotčení byli jen špička ledovce, která dostala tresty.