Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pohodlnější, ale dražší parkování v centru Prahy

V širším centru Prahy bude od podzimu letošního roku zaveden systém placeného parkování. Řidičům by měla parkování usnadnit čipová platební karta.
Zpět na článek
22. 5. 2007 09:47
neregistrovaný "spokojený"
22. 5. 2007 10:57
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:32
neregistrovaný "spokojený"
22. 5. 2007 11:39
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 12:00
neregistrovaný "spokojený"
22. 5. 2007 13:06
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 13:46
neregistrovaný "cabel"
22. 5. 2007 19:26
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 15:30
22. 5. 2007 19:27
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 17:22
neregistrovaný "mates"
22. 5. 2007 10:12
22. 5. 2007 10:54
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:09
22. 5. 2007 11:52
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:58
22. 5. 2007 12:56
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:00
neregistrovaný "briza"
22. 5. 2007 11:22
neregistrovaný "Tonda"
22. 5. 2007 13:57
neregistrovaný "Mike"
23. 5. 2007 11:58
neregistrovaný "Beran"
22. 5. 2007 11:39
neregistrovaný "Rebby"
22. 5. 2007 11:42
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 16:06
neregistrovaný "TOM"
22. 5. 2007 16:16
neregistrovaný "mamlas"
22. 5. 2007 17:12
neregistrovaný "mamlas"
22. 5. 2007 19:05
neregistrovaný "DS"
22. 5. 2007 19:28
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 21:10
anonym
22. 5. 2007 17:58
neregistrovaný "Manas"
neregistrovaný "spokojený"
22. 5. 2007 09:47
Konečně!
Trošku se nám pročistí Praha7 >:D Těch značek 1B2 4U7 1L6 zde bylo čím dál tím více, každý si zvykl přijet až na do centra a zadarmo zaparkovat. Já, kamkoliv přijedu jsem odrbán v každé vesnici za parkovné., tak proč neodrbat návštěvníky Prahy :yes:
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 10:57
Re: Konečně!
Vyjmenuj mi každou vesnici, kde tě odrbali za parkovné. Já vesnici s placeným parkováním ještě neviděl... Že se to vyjma pár přespolních dotkne i spousty Pražáků ti jaksi nedochází. ;-\
neregistrovaný "spokojený"
22. 5. 2007 11:32
Re: Konečně!
"Vesnici" neber doslova. Dnes prakticky v každém městě za parkování platíte, takový je trend, omezovat dopravu směrem do centra a chceš-li dojet do centra a zaparkovat na centrálním náměstí vedle kašny, tak zaplať. Jak se zavedení parkovacích automatů dotkne pražáků moc nechápu. Já vidím samé výhody, pořádně pročistí štrosmajerák, tudíž po příjezdu z práce v pohodě zaparkuji.
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:39
Re: Konečně!
Ale já nepotřebuju parkovat na Staromáku a Holešovice mají k centru (bez urážky) docela daleko. Analogicky k venkovu, kde platíš tak za parkování na náměstí a v přilehlých dvou ulicích chápu parkování v Praze 1, ale tady to nemá s dojížděči do centra mnoho společného. Když bydlím v jedné městské části a podnikám v jiné, docela se mě to dotkne, neb auto k tomu potřebuju... PS Nevím, co Ti vadí, zrovna u Štrosmajráku vždycky zaparkuješ. ;-) >:D
neregistrovaný "spokojený"
22. 5. 2007 12:00
Re: Konečně!
Mno z pohledu památkově chráněné zony mají Holešovice k centru opravdu daleko, neb leží za její hranicí, ale z pohledu dojezdu MHD to je velmi blízko, dvě zastávky metrem a tři-čtyři zastávky tramvají. Tudíž pro přespolí ohromná výhoda. Kdo to zná nenechává auto na P+R Holešovická, ale popojede 1km, zaparkuje někde v okruhu M.Horákové- Dukelských hrdinů-Štrosmajerák, má to do centra blíže, není omezen kapacitou P+R a je v oblasti dopravního uzlu MHD Vltavská-Štrosmajerák. Právě tomuto vychcánkovství parkovací zony zabrání. Na druhou starnu musím uznat, že být obyvatelem satelitu za Prahou, tak také řvu jaké je to ošklivé opatření, jako rezident souhlasím.
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 13:06
Re: Konečně!
Myslím, že házíš všechny do jednoho pytle, spousta lidí tam parkuje prostě proto, že tam pracuje. V okolí je spousta kanceláří a kolik tam je garáží nebo parkovišť? Žádné. Nic není černobílé, jsem zvědavý, jak si bude radnice za rok dva pochvalovat, že se jim firmy odstěhovaly jinam...
neregistrovaný "cabel"
22. 5. 2007 13:46
Re: Konečně!
:DDD pochybuju o tom, ze se firmy prestehujou, kdyz tam zamestnanci nebudou moct parkovat :D to by vsechno musely bejt jendokonky a kdyby jo, tito drobni podnikatele by stejne nemeli na to se prestehovat :DD
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 19:26
Re: Konečně!
Příště místo kupy smajlíků uvažuj. Při stejném nájmu a dvou firemních vozech ušetří firma přes 70 tisíc Kč ročně, což se u malé firmy nebo živnostníka docela počítá. Zkus počítat, za pět let má taková firma uspořeno např. na pěkné nové auto (72 000 x 5). A čím větší firma, tím vyšší je obvykle počet aut, která vlastní...
Avatar - Ricardo
22. 5. 2007 15:30
Re: Konečně!
Břeclav? Tam se platí i mezi rodinnými domky :-O 8-s
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 19:27
Re: Konečně!
Jasně, ale Lundenburg není vesnice. >:D
neregistrovaný "mates"
22. 5. 2007 17:22
Re: Konečně!
Pardubice
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2007 10:12
:)
Jen doufám, že také navýší počet míst na P+R parkovištích. Zvláště z některých směrů je to velmi, velmi tristní, stejně jako jejich propojení hromadnou dopravou s centrem města. Pak se nemohou divit, že lidé parkují všude v centru, kde to jde zdarma, když jiná možnost prostě není.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 10:54
Re: :)
Z mého směru je na kraji Prahy jen jedno P+R parkoviště s velmi malou kapacitou a už teď je kolem osmé hodiny plné (a to jezdí skoro všichni dál do města). Nová samozřejmě nikdo nestaví a 36 000 Kč ročně za parkovcí místo pro živnostníka nebo malou firmu je naprostá nehoráznost. Opravdu by mě zajímalo, jak si to ti dobráci na radnicích představují. Pokud je jejich cílem poškodit podnikatele a vytlačit je jinam, gratuluji k úspěchu.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2007 11:09
Re: :)
Ani oněch slavných 700 míst na Chodově a pár dalších na Opatově ve směru od Brna není dost. Jsou totiž přímo v nákupním centru. Jinak třeba od Strakonic je pouze jedno P+R s nějakými čtyřiceti místy. Tahle politika se Praze jednou může šeredně vrátit.
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:52
Re: :)
V tom je právě ten rozdíl proti západu, i tam je obvykle v centru parkování omezeno, ale není problém zaparkovat opodál na velkých P+R parkovištích přímo u metra a zóny s omezeným parkováním nejsou tak velké, např. v Norimberku zaparkuješ co by kamenem dohodil od městských hradeb, dál jsou zóny pro rezidenty, ale s vyhrazeným stáním jen přes noc atd. Ty bych ostatně bral i tady, ale je zbytečné aby přespolní museli přes den parkovat 40 minut jízdy metrem od centra na parkovištích, která neexistují a pražské ulice byly poloprázdné. Všeobecně se dá říci, že pražský magistrát toho pro dopravu dlouhodobě moc nedělá nejen v tomto ohledu. :no:
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2007 11:58
Re: :)
Myslím, že magistrátu je doprava zcela ukradená. To je stejné, jako naprostá nesystematičnost stavby a projektování cyklostezek a tras. Je to pak stejné, jako v Brně, kde jsou různě osekané a na sebe nenavazující úseky. Chi, mě tak napadlo, že by se to dalo následně využít, až se sníží počet aut v centru. :)
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 12:56
Re: :)
Nejlepší je "předvolební" cyklostezka na Libeňském mostě. Tu nelze brát jinak než jako povedený vtip. :yes: >:D >:D
neregistrovaný "briza"
22. 5. 2007 11:00
No, uz zacali.
Zmizela moznost parkovani na naplavce u Manesa. 8-s :no: Cela leta se tam parkovalo a najednou je tam zakaz vjezdu pro motorova vozidla.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tonda"
22. 5. 2007 11:22
Civilizovane zeme
V civilizovane zemich nic jako poplatek za parkovani ani v centru mesta, natoz u pamatek, neexistuje. A uprimne pochybuju, ze by se napr. ve Svedsku meli automobiliste hur, nez u nas... Vzdy me v nasem "state" fascinuje, kdyz je neco v katastrofalnim a dezolatnim stavu, ze nekoho pokazde napadne na tom jeste drze vydelavat, namisto aby to resil! Z toho okecavani v clanku jsem nejak nepochopil, kolik to parkovani teda bude stat: 700 na den? Nebo 2000 na mesic? Dost me to zajima, protoze stejnou dementnost chystaji papalasi i v nasem meste... :/
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mike"
22. 5. 2007 13:57
Re: Civilizovane zeme
Sory kamo, ale v civilizovanych zemich, aspon v tech, ktere jsem na svych road tripech navstivil ja (cela Evropa), jsem se s neplacenim setkal snad jen v Albanii a Makedonii. Jinak se vsude plati. Jo, teda este v Bosne A Hercegovine sem neplatil v Mostaru, ale to je dano tim, ze is tam chteji nalakat turisty;)
neregistrovaný "Beran"
23. 5. 2007 11:58
Re: Civilizovane zeme
No a například v Norsku se platí i mýtné při vjezdu do města (Oslo, Bergen) a parkování ve městě je drahé a omezené - jenže Tonda má asi jiná měřítka pro civilizované země, nebo ten civilizovaný svět zná pouze z televíze - tam, v akčních filmech ani romantických komediích skutečně není nikoho vidět platit. A co se týká mě - bydlím na Žižkově a když jsme ještě jezdíval autem, tak pokud jsme přijel kolem osmé, neměl jsme šanci zaparkovat v okruhu půl kilometru svého bytu - polovina aut (přes noc!) byla mimopražská - přesně jak píše někdo dříve, Liberec, Brno, České Budějovice, Plzeň, ale taky třeba Kladno a Příbram (starší značky). A o placení všude ani nemluvím - v Poděbradech na parkovišti v centru stojí hodina třicet korun a je to čtrnáctitisícové město.
neregistrovaný "Rebby"
22. 5. 2007 11:39
Zasadni nedostatek
Zasadni nedostatek v parkovacich zonach je ten, ze kartu NEMUZETE ziskat, pokud nemate v Praze trvale bydliste. Tedy i pres to, ze v Praze pracujete, mate najemni smlouvu na byt a platite trzni najem, zijete tu, platite mestu Praha vsechny dane, tak mate smulu. Auto proste v miste, kde bydlite nezaparkujete. Vazat v dnesni dobe, kdy lide migruji za praci, cokoliv na trvala bydliste je totalni nesmysl.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 11:42
Re: Zasadni nedostatek
Přesně. :yes:
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2007 12:00
Re: Zasadni nedostatek
To je to až takhle zlý? Hm, ještěže žiju v Brně a v okrajové části. Tady se volno vždycky nějak najde.
neregistrovaný "TOM"
22. 5. 2007 16:06
Re: Zasadni nedostatek
Pod tohle se podepisuju. V Praze žiju, pracuju a platím dost vysoký nájem. Trvalé bydliště mám ale jinde a tím pádem je pro mě parkovací karta nedosažitelná...
22. 5. 2007 14:54
PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
Tak především je potřeba si ujasnit pojmy. Rozlišujme mezi placením za to, že někdo převezme do "úschovy" mé vozidlo a za "právo vozidlo odstavit bez této odpovědnosti". Za převzetí vozidla do péče rád zaplatím. Jde zpravidla o vymezený (oplocený) prostor, kdy mám při odstavení vozu jistotu, že mi případné škody na autě, či jeho ztrátu provozovatel parkoviště zaplatí. Vedle toho tedy rozlišujme "právo odstavit vozidlo" a to jako zprznění shora uvedeného významu slova parkování. Nebude to dlouho trvat, a pokud se na víc jak 10 vteřin zastavíš na kus drbu s kámošem na staromáku, sejme tě nějakej pochůzkář, za neoprávněné zastavení svejch bot. To je zoufalé. Zoufalé je i to, že obce mají tu možnost takovýto režim na svém území zavádět. Argumentuje se tím, že obyvatelé dotčených měst nemají v místě bydliště kde zaparkovat. I kdyby tomu tak bylo, pak zpoplatnění parkování přece není žádným řešením, vždyť pro obyvatle to bude stále stejné, jen kasa obce bude bobtnat. Nebo se snad někdo domnívá, že se zavedením poplatku budu vozidlo odstavovat na poli u Ruzyně?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ricardo
22. 5. 2007 15:26
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
:yes:
neregistrovaný "mamlas"
22. 5. 2007 16:16
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
Hele doktore, jen technická reakce. Ono to není tak černobílé, je to hrc prc na obě strany. Zrovna tak můžu začít razit teorii, že každé auto musí mít trvalé parkoviště mimo veřejné komunikace. A stát na veřejných komunikacích / parkovištích, se může jen mimo oblast trvalého místa parkování. Tudíž, je-li auto doma, musí být na privátním místě - garáž, dvorek a nesmí tedy být překážkou pro zaparkování přespolních. Pokud takové místo nemáš, sorry, nemáš nárok na auto. Jasně, že to zní divoce, ale realita je taková, že na menších městech, neřku-li vesnicích, nezanedatelná část vozidel, skutečně parkuje na privátních pozemcích a nikomu to divné nepřijde. Spíš se sousedi diví, když zůstane auto na ulici. Jsou dokonce uličky, že kdyby tam auto stálo, tak tam už druhé neprojede. Takže místní si tam auto postavit nelajsnou, ale lufťák tam klidně nechá stát svoje hovado, ať se třeba ostatní po.. Nakonec, riziko, že by v takový díře po granátu, měli odtahovku, je nulový. Tudíž bych se, odvetným reakcím obcí, zaváděním nějakých režimů, zas tak moc nedivil. Myslím, že většinu problémů, si děláme vlastní blbostí a neomaleností sami. Každá ulice nebo parkoviště, se jednoho krásného dne zaplní, a žádná vyhláška jejich kapacitu nezvýší. Buď to pochopíme a budem navzájem ohleduplní nejen při parkování, ale i co se týče výběru velikosti příštího auta, nebo to nepochopíme, a pak ale můžeme čekat, že obyvatelé donutí svoje místní samosprávy k vydávání ještě brutálnějších obecních vyhlášek. Takže potom už třeba v extrémním případě, nezaparkuje nikdo nikde, mimo svoje koupené místo. Čili pražáci jen v Praze, ostatní zas jen u sebe doma. To by mohlo být dost blbý, že?
22. 5. 2007 16:43
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
To tedy jo :-) Ta inspirace z Tokia... tou se raději nestrašme. Žádné řešení nebude asi nejlepší, ovšem cesta skrzevá zpoplatňování parkování na veřejných komunikacích, to je řešení "mocí vyhlášky" aniž by se dostavly očekávané výsledky. Řešením myslím je pro "přespolní" a koneckonců i pro obyvatele města pouze důsledná výstavba parkovacích domů.
neregistrovaný "mamlas"
22. 5. 2007 17:12
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
Jó, parkovací domy. Tak jestli se nemýlím, tak na Chodově jeden takový stojí. A přestože je pořád poloprázdný, tak kolem něj parkují místní, policajty nevyjímaje, v druhé řadě, na přechodech a podobně divoce. Chápal bych, že kdo má plečku za šedesát, bude asi uliční socka. Ale už mi není tak úplně jasný, proč tam takhle stojej třeba audiny za meloun. A to dost roztahovačně. To taky škudlej tiňtily, nebo jen se.ou ostatní?
Takže jsme zase na začátku. Máme sice poloprázdný parkovací dům, ale auta jsou nacpaný až za lavičkou v chroští, a nikomu to tam zjevně nevadí, včetně policajtů, co tam stojej taky. Není to na hlavu?
neregistrovaný "DS"
22. 5. 2007 19:05
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
Je to na hlavu, jen bych dodal, ze Audina za meloun je casto firemni, Audina za meloun muze byt ojeta a to nejdulezitejsi na zaver... u nas si lide kupuji auta casto na hranici svych moznosti (po Audine za meloun by si uz nekoupil ani tu plecku za sedesat). Takze asi tak ;-) ...pak se neni cemu divit.
neregistrovaný "Milý stydlín"
22. 5. 2007 19:28
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
Výjimečně souhlasím :-)
anonym
22. 5. 2007 21:10
Re: PARKOVIŠTE NA SMETIŠTI
presne muj nazor, jedna se pouze o zpusob, jak vytahnout z cloveka penize dalsim moznym zpusobem, bohuzel to i nici ceny na trhu, kdy opravdu hlidana parkoviste si nasazuji nehorazne palky, hlavne, ze ten zbytek lidi, co bydli v centru ma kde zaparkovat, zajimalo by mne, kdy se tahle zona rozsiri treba az k Rozvadovu a z druhe strany k Brnu...

tvrzeni, ze se tim parkovani nepresouva do casti kde neni placene je opravdu smesne, jdete se nekdy podivat dopoledne na zizkov, jak je tam narvano, andel a okoli to same

je to proste proti zdravemu rozumu platit za to, ze jen nekde zastavim a neni mi tim poskytnuta zadna protisluzba...

a co teprve placeni za vjezd do centa!!!! to uz je fakt nejvetsi hov-dina
neregistrovaný "Manas"
22. 5. 2007 17:58
To se zas nekdo napakuje...
Jo vlastne je to super, tak treba kdyz mas v takovym miste babicku, tak ji ani nemuzes dojet pro nakup a privezt ho a chvili tam zustat, kdyz chces jet za nekym do takovyho mista na navstevu tak je to taky vopruz. Kdyz dojedes domu sluzebakem z prace atd..... Jo verim, ze vsichni mistni budou taky nadseni ... hnus :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tifosi
22. 5. 2007 19:26
mno, toho jsem se bal... a bojim
Kde budu parkovat, kdyz bydlim na hranici Prahy 2 a Prahy 3?!? Jenom na Praze 2, kde mam adresu? No to potes... pred barakem to mam smulu a z druhy strany je park :c(
Rozbalit vlákno
0