Tak si srovnej kapacitu 30 kWh a tvého accu v 1.6 MPI a hned pochopíš, že spotřeba majáků je zanedbatelná veličina. (Nehledě na to, že majáky reálně běží zlomek času oproti celkové době služby)
O.k. Modelová situace. Dopravní nehoda, auto stojí s puštěnými majáky před ní, aby tak upozornili na vzniklou dopravní situaci ostatní řidiče už z dálky. Poldové jsou mimo auto, protože oba kyvadlově řídí dopravu, takže auto není nastartované. No a vzhledem k tomu, že příjezd IZS, úklid a vyšetření nehody netrvá půl hodiny, tak majáky budou baterii pěkně vysávat (o to víc v tom chladu). Nevím, jak současné majáky s LED, ale ty klasické, které jsou nainstalovány právě na dosluhujících 1.6 MPI vycucaly nejednu baterii. Do Fábií jednu dobu cpali 66Ah baterie, namísto obvyklých 44Ah.
Zřejmě nemáte páru o tom, kolik to těch 30 využitelných kWh je. Běžná olověná autobaterie 90 A (velká baterka pro dieselové SUV) má v chladu využitelnou kapacitu pouze asi půl kWh. Nicméně auto nenastartuje už po vybití o 2/3 využitelné kapacity. U BMW i3 máte malou lithiovou 12V servisní baterii s přibližně stejnou kapacitou i v chladu, která se pomocí stepdown DC měniče nabíjí z té velké dle potřeby. Když je zapnut odběr, je zapnut měnič. Takže pokud baterka vydrží 3 hodiny, tak z kapacity 30 kWh ubyde asi 0,5 kWh, což je zanedbatelné nic, majáky by tam mohly blikat klidně 180 hodin, pokud by bylo auto plně nabité. Tedy výrazně déle jak u benzínových nebo naftových ekvivalentů, které by se musely nastartovat a po relativně krátkém čase (max. 72 hodin) by jim došel benzín.
Tomu, kdo nechce pochopit, že pokud je baterie schopná najet s autem 200km, tedy zhruba tři hodiny pohybovat tunou opravdu vydrží blikat stejnou dobu majáčkem, nemá smysl nic vysvětlovat :-)
Celou dobu tu reaguji na 1.6 MPI (potažmo druhou část příspévku v závorce), čili na nejrozšířejsí současné auto vozového parku PČR a ne na elektromobil s nabušeným batterypackem :-|
Hlavní důvod je ten, že to mají pouze zapůjčené na 6 měsíců a někdo si to pak normálně koupí. Je to zbytečná investice + zbytečné znehodnocení střešní části.
Dealer BMW dostal od koncernu KPI na dodavku i3 - tak to "splnil", dodal policii nepolicejni auta, zadotoval to z marketingovych penez, a pak "ojeta'' auta proda. Nic vic bych v tom nehledal.
Pro BMW úžasná marketingová akce, policie si vylepší reputaci s minimálními náklady (doufám) a pár policistů či policistek dostane novou hračku. Mno, proč ne...Limit nájezdu mi tedy pro policejní složky přijde tak striktní, že omezený dojezd je vlastně docela jedno, ale darovanému koni na zuby nekoukej.
s prumerem flotili mestskych policejnich aut majina tech 6000km nejakych 157-158 dni, predpokladam ze prvni dny ty lidi najedou vic protoze si budou chtit ozkouset co to umi a jak to jezdi, takze rekneme 100 dni sluzby? zadara myslim slusna zapujcka :-)
pro BMW zajimava reklama a ty auta budou pocitam pak prodana jako referentske vozy a dany dealer na nich zrejme ani neprodela
Konečně nebude problém Policii ujet, v těchto vehiklech ekologických, které nic nejedou se jim bude dobře ujíždět. Ne vážně doufám, že nenastane doba kdy budeme v takových autech jezdit. Ono u nás v Třinci jezdí elektrobusy a řidiči říkají že déle než 5 let nevydrží a navíc už dvakrát nedojely do stanice a musel jet náhradní autobus. Zlatý CNG. Myslím, že pro policii se tato auta nehodí, dobře jsou jen půjčené na pár měsíců.