Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Polovinu škodlivých emisí v Praze produkuje jenom 5 % aut!

Pět procent automobilů, které jezdí v Praze, produkuje polovinu nejškodlivějších emisí. Vyplývá to z výzkumu, jehož výsledky představili zástupci magistrátu a ČVUT. Výzkumníci při něm měřili na silnicích zplodiny projíždějících aut.
Zpět na článek
9. 8. 2018 10:05
9. 8. 2018 10:33
9. 8. 2018 10:54
9. 8. 2018 11:47
9. 8. 2018 12:00
10. 8. 2018 10:37
9. 8. 2018 11:04
9. 8. 2018 11:14
9. 8. 2018 12:07
9. 8. 2018 13:00
9. 8. 2018 13:38
9. 8. 2018 13:51
9. 8. 2018 11:14
9. 8. 2018 12:58
9. 8. 2018 15:41
9. 8. 2018 20:16
10. 8. 2018 15:04
12. 8. 2018 12:42
12. 8. 2018 20:02
10. 8. 2018 14:50
9. 8. 2018 17:48
9. 8. 2018 11:03
9. 8. 2018 11:08
9. 8. 2018 11:45
9. 8. 2018 11:53
9. 8. 2018 11:35
9. 8. 2018 12:44
9. 8. 2018 14:33
9. 8. 2018 17:37
9. 8. 2018 21:49
9. 8. 2018 21:43
9. 8. 2018 13:08
9. 8. 2018 13:52
9. 8. 2018 19:42
10. 8. 2018 09:22
13. 8. 2018 13:30
9. 8. 2018 22:05
9. 8. 2018 22:17
9. 8. 2018 09:56
DPF je vec zbytočná, ktorú nám tu nanútila EU
Čakám, kedy to tu niekto napíše - lebo ľudia z ČVUT proste nevedia. Bohužiaľ za 8 rokov tu takto budú jazdiť dymiace a vykuchané Euro6 nafty ak sa to nezačne poriadne kontrolovať a pokutovať.
Rozbalit vlákno
1
9. 8. 2018 10:21
Re: DPF je vec zbytočná, ktorú nám tu nanútila EU
tak doufejme ze se tahle snaha prehoupne v uspech a za par let bude mereni moznych emisi za provozu skutecnosti podobne jako usekove mereni rychlosti, a ze tim odchytej nejenom v Praze ale po cele CR spousty aut ktera na silnicich menaj co delat diky jejich technickemu stavu :-)
Avatar - Beefcake
9. 8. 2018 10:05
N
Nablito v.2 :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
9. 8. 2018 10:33
Zajímavé
Nic proti studii a nic proti tomu, aby ty nejvíce dýmící popelnice zmizely ze silnic. Ale z technického hlediska: Pomocí hadičky odebírá u okraje vozovky vzorky vzduchu se zplodinami z projíždějících vozidel. Ty míří do přístrojů, které zjišťují koncentrace částic.

Nemá na to vliv třeba jízdní režim? Jak dokáže měřící zařízení zohlednit, jestli auto v danou chvíli akceleruje a jak intenzivně? To přece zásadně ovlivňuje výsledek, ne?
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Ozzman
9. 8. 2018 10:54
Re: Zajímavé
Je to totiž konspirace ! Všude se zavádí více a více omezení, auta se jen rozjíždí a brzdí, nejedou plynule, pak se změří, že se emise zvyšují a zakážou se auta úplně ! >:D

Jistě, že to studie nemůže rozlišit, tohle je celý problém emisí v městech a pořád se jde opačným směrem, namísto budování infrastruktury, aby auta jela a nestála v koloně.
9. 8. 2018 11:34
Re: Zajímavé
základní pravidlo je že když ty auta "jedou" tak to víc lidí motivuje ty auta používat.... můžeš nastavět v Praze silnic kolik chceš a za pár měsíců budou stejně zase zacpané....
Avatar - Ozzman
9. 8. 2018 11:47
Re: Zajímavé
Opravdu si myslíš, že podstatná část lidí se vzdala jízdy po Praze a okolí jen kvůli zácpám ?
Avatar - Hittman
9. 8. 2018 11:49
Re: Zajímavé
Fascinuje mne třeba průjezd skrz Otrokovice od Tlumačova, kde je X semaforů za sebou a prostě stojíš jeden po druhém.... To je kuva takový problém udělat zelenou vlnu????
Avatar - Ozzman
9. 8. 2018 12:00
Re: Zajímavé
To nebude problém, to bude úmysl...
10. 8. 2018 10:37
Re: Zajímavé
Zase Zlín to má myslím vyřešené slušně. Když se trochu snažíš dá projet bez zastavení.
Avatar - Ham.
9. 8. 2018 11:04
Re: Zajímavé
Já myslím, že rozdíl mezi autem s funkčním filtrem a bez fitru je tak dramatický nebo chceš-li skokový, že je skoro jedno jestli auto zrychluje na plný ceres nebo jenom volně dojíždí do kolony. Určitě nikdo nebude brát techničáky na základě takového měření, ale jako indikace pro poldy tento kousek zastavte a berte na prohlídku je to myslím zcela v pořádku. Podle mě se jenom zjišťuje to co všichni tušíme a s čím politici už roky nechtějí nic dělat a mlčky trpí nefunkční policii i STK. Místo nových a nových předpisů a emisních norem u nových aut by stačilo mít funkční policii a STK a prakticky zadarmo je polovina emisí dole. Místo toho se vymýšlí koniny a za deset roků zjistíme, že se nic moc nezměnilo a tak se budou provádět měření a studie, které zjistí, že odmontované filtry mají pro změnu benzínové motory, které je nyní slavnostně zavádí. A tyto čuňárny se dějí v našem státě i ve velkém, už asi 15 let existují spektroskopická měření (shodou okolností s tím také začínali lidé na ČVUT), které prokazují, že velcí producenti pevných částic, kysličníku siřičitého a různých NOxů (tedy tepelné elektrárny a spalovny) nedodržují technologické postupy a ponechávají filtry dlouho po době expirace totálně zanesené a nefunkční a jenom jednoduchou spektroskopií na dálku v ceně doslova pár šušní lze zjistit, že jeden den je Mělnická elektrárna totální stoka a za čtrnáct dní čistá jak lilie. Provozovatel ušetří za filtry, odstávky a práci hromady lidí a všichni se tváří, že je vše v pořádku. Přitom je veřejné tajemství (alespoň pro komunitu lidí pohybujících se v energetické branži), že není.
9. 8. 2018 11:14
Re: Zajímavé
Nedá sa inak ako súhlasiť. Nefunkčnosť stk a polície je až do očí bijúca…
Avatar - praděda7
9. 8. 2018 11:58
Re: Zajímavé
Jo kamaráde, co bys chtěl po lidech, kteří byli po generace nuceni přežívat různými podvůdky a malým přikrádáním, aby jim bylo požehnáno...... ;-)
Avatar - Ham.
9. 8. 2018 12:07
Re: Zajímavé
Jo, tam někde to má všechno své kořeny.
Avatar - Emel
9. 8. 2018 13:00
Re: Zajímavé
Předpokládám, že to nějak dokážou zohlednit na základě složení, tj. kolik procent je sazí a kolik procent NOx vzhledem třeba k CO2, která je vázaná na spotřebu... nebo tak něco... jen by mě zajímalo, jak sofistikované to je. Předpokládám, že to nebude tak, že by prostě změřili projíždějícímu autu emise NOx a to byl výsledek.

S tím zavíráním očí je to fakt, u nás je fabrika a má nainstalované filtry, ale dají se otevřít a provoz bez nich je levnější... a protože se případná kontrola musí dle zákona ohlásit pár dní předem...

U aut asi nikdo nemá tu odvahu říct lidem na vesnicích, že jejich Escorty 1.6D apod. nejsou způsobilé k provozu - se všemi důsledky, co to má.
Avatar - Ham.
9. 8. 2018 13:38
Re: Zajímavé
Ano, je v tom politika, ti kuchači filtrů a podpláceči na STK stejně jako osádka kotelny co vytápí nějaké sídliště a co má jednu sadu filtrů pečlivě složenou ve skladu a nasazuje ji jenom jednou za uherák před nahlášenou kontrolou jsou všechno nakonec voliči, no a v tu chvíli mají politici "problémek" se svými zásadami.
Avatar - Emel
9. 8. 2018 13:51
Re: Zajímavé
Přesně. Z pohledu STK jsou to navíc platící zákazníci. Viděl jsem to letos sám. Mám v malém autě sundané zadní opěrky hlavy, protože tam překáží velké dětské autosedačce. Přijedu na STK a první dotaz - kde máte opěrky? Auto nezpůsobilé, hotovo.

No takhle... chlapík chvíli prudil a když už jsem se tvářil dost zkroušeně, tak to normálně jelo dál. Pokud by mě s tím vyrazil, už tam asi nepáchnu. A přitom by to bylo systémově správně.
10. 8. 2018 12:46
Re: Zajímavé
Myšlenka celé akce je, že budou měřena ta auta, která pravidelně vjíždějí do větších měst, kde je problém s kvalitou ovzduší, a pozvánka na mimořádnou technickou kontrolu bude poslána na základě opakovaných zjištění nadměrných emisí.
9. 8. 2018 11:12
Re: Zajímavé
Je tam mnoho roznych vplyvov, kludne aj pocasie. Napr. aj pre auto v dokonalom stave moze platit vysoke teploty = zapnuta klima = zvysena spotreba a emisie.

Na to, aby sme zistili, ze vozidla v zlom technickom stave produkuju nadpriemerne vela skodlivin, netreba ziadnu vedecku studiu. Podla mna hlavnym umyslom clanku resp. merania bolo vyvolat sok, zdesenie, rozputat diskusiu o vseobecne znamej veci.

PS : tymto netvrdim, ze dymiace auta su minoritny problem, ktory netreba riesit.
Avatar - praděda7
9. 8. 2018 12:01
Re: Zajímavé
Je si třeba také přiznat, že "dýmovnic" za posledních 20 let podstatně ubylo..... :-!
Avatar - palix
9. 8. 2018 11:14
Re: Zajímavé
Videl som niečo podobné na niektorej z nemeckých TV staníc. Tam to ale robili pracovníci nejakej ekologickej inštitúcie a mali to zabudované vo VW Transporteri. Na aute boli 2 "trubičky". Pracovníci pri meraní sledovali konkrétne autá (= vedeli sledovať emisie aj pri zrýchľovaní...). Samozrejme diesle od VW mali poriadne vysoké emisie. Žiadne iné autá na tom neboli až tak zle (benzínové výrazne lepšie). Trochu mi prišlo divné, že sami "ekológovia" mali VW ;).
Názov relácie si nepamätám, TV kanál tiež nie.
Avatar - Emel
9. 8. 2018 12:58
Re: Zajímavé
Reálná měření v provozu jsem viděl různá a měla většinou úplně jiné rekordmany, např. 1.6dCi byl typický "premiant":
[odkaz]
Avatar - palix
9. 8. 2018 15:41
Re: Zajímavé
Ako sme videli v časoch kauzy diesel gate, každý výrobca bol radšej ticho. Zrejme nemá nikto ruky celkom čisté.
Otázka znie - aký pohon je najčistejší? Energia sa musí vždy nejako vyrobiť. Možno malo výkonný hybrid s malým efektívnym motorom, prípadne generátorom by bol v pohode. ale kto by to chcel? Dnes sme zvyknutí na veľké, vybavené autá s relatívne vysokým výkonom a zrýchlením na 100 pod 10s.
Kto by kúpil auto veľkosti napr Fábie so zrýchlením na 100 za 20s a max rýchlosťou 130 + dynamikou podradenou efektivite a čistej prevádzke, s minimálnou výbavou (šetrenie hmotnosti).. Asi nikto.
9. 8. 2018 18:59
Re: Zajímavé
Hyundai Kona EV, plne elektricke auto, velikosti o neco vetsi Fabie, zrychleni 0-100 ma na urovni Octavie RS. Cena sice 1 mil. Kc v plne vybave, ale podobne vybavena Fabie stoji 0.5 mil Kc a to ji jeste nektere veci chybi (ventilovane sedacky, sledovani jizdnich pruhu atd.). Pokud se zapocita jeste uspora na palivu, parkovne zdarma, pripadne jeste nejaka danova uleva tak to zacina byt realna alternativa.
Avatar - Emel
9. 8. 2018 20:16
Re: Zajímavé
Plná výbava je 1.2M.
Avatar - palix
10. 8. 2018 15:04
Re: Zajímavé
Ono s elektromobilmi je to momentálne tak, že sú úľavy, lebo ako sa hovorí "keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú...". Ak sa elektromobily rozšíria, všetko padne, zavedie sa na elektrinu spotebná daň na palivá (cca 50%) a budeme radi, ak rovnakú elektrinu nebudeme používať aj v domácnosti.
Neverím, že si štáty a korporácie nechajú uniknúť taký zisk z elektriny. NIČ na svete nie je úplne zadarmo - ak aj je, tak často za určitým úmyslom.
Kupujme elektromobily, ktoré sú drahé a majú isté výhody, ale radšej čím skôr, aby sme tie výhody aj využili. Vlastne si to aj tak všetko dnešný zákazník zaplatí v vysokej cene.

Minule sol kdesi test Renaultu ZOE. Slabovybavené auto za vysokú cenu. Redaktor ukončil test asi tak, že za cenu ZOE by mohol mať 3 vybavenejšie Clia, ktoré sú väčšie, pohodlnejšie... Ak by kúpil 1 Clio, tak zvyšné peniaze ani nedokáže minúť na benzíne a údržbe. Asi tak je to s elektromobilmi.
Aj spomínaná Kona je drahá - je možné za ňu kúpiť porovnateľné auto a ostane ešte možno 50% nákladov na prevádzku. NAČO by to niekto kupoval? Veď tie náklady sa nikdy nevrátia, ak sa porovná EV Kona s klasickou Konou - benzín, údržba, náklady... Výbava u mňa nie je rozhodujúca - za to by som si nepriplácal extrémne.
Na záver - Octávia RS je na dané rýchlosti prispôsobená. Kona asi veľmi nie. Aké je to ekologické auto, keď dovoľuje plýtvať energiou formou dobrého zrýchlenia?

Som skeptický v pohľade na elektromobily a myslím si, že si žiadny ani nekúpim, lebo vývoj ide pomaly. Minule bol niekde test na Teslu 3 s názvom "Zakázaný test: Tajne sme preverili Teslu Model 3" - podľa fotiek úplne nedotiahnuté auto za obrovské peniaze. Prečo by to niekto kupoval?
12. 8. 2018 12:42
Re: Zajímavé
Asi ctes nejake divne testy.

V 99% testy Modelu 3 dopadaji dobre.

O nedotazenosti jsem neslysel nic, krome prvni serie pro zamestnance.

Muzes uvest odkaz?

Tady jeden mas ode me a to je z Nemecka ;-)
[odkaz]
Citace: Tesla überzeugt und ist eine echte Alternative
Preklad: Tesla presvedcuje a je opravdovou alternativou :-)
Avatar - palix
12. 8. 2018 20:02
Re: Zajímavé
Dal som názov testu ;).
Zakázaný test: Tajne sme preverili Teslu Model 3
Ak to zadáte do Googlu, tak to bude zrejme 1. odkaz ;)

O Tesle nevyhľadávam články, lebo je úplne mimo môjho záujmu = drahá a priveľmi inovatívna. Tento článok bol na servri, ktorý občas prezriem. Skôr sledujem zatiaľ konvenčné technológie, ktoré sú blízkou budúcnosťou = do 5 rokov a môžme si to dovoliť = do cca 30 000€.
10. 8. 2018 12:49
Re: Zajímavé
Autobus SOR, který jsme testovali na zkušebním okruhu, vyprodukoval na kilometr jízdy méně částic a oxidů dusíku (NOx) než průměrný naftový automobil obdobného stáří ... byl to běžný naftový autobus ... filtry částic a SCR katalyzátory fungují, když výrobce a uživatel chtějí ...
Avatar - palix
10. 8. 2018 14:50
Re: Zajímavé
Minule som čítal, že v tomto sú aj kamióny lepšie. Ale kamión je obrovský a drahý, takže je aj miesto, aj cenuvá rezerva na zabudovanie takmer dokonalého systému na povedzme "čistenie" splodín. Osobné autá by boli s takými systémami veľmi drahé a nikto by to reálne asi potom nekúpil.
9. 8. 2018 17:48
Re: Zajímavé
vzhledem k tomu ze mereni probyhalo na mistech s usekovym merenim (cca uprostred takoveho useku), tak bych nepredpokladal ze tam lidi ani neakceleruji ani prilis nebrzdi, ale spise jedou tak nejak ustalene

jako pokud 9 aut z 12 co odchytli neproslo nasledne STK, tak to jw celkem uspech, nebo ne?
Avatar - _Karel_
9. 8. 2018 22:47
Re: Zajímavé
Tyhle studie jsou bohuzel jen k smichu. Kdyz zjistovali procento vykuchanych dpf filtru, studenti obchazeli velike parkoviste a koukali, kdo ma spinavy vyfuk. Kdybych vzal jako modelovy priklad Mondeo, tak 1,8tdci filtr nedostalo, 2,0tdci ano. Byli schopni to na parkovisti rozeznat? Je to banda amateru.
10. 8. 2018 12:43
Re: Zajímavé
Jízdní režim má samozřejmě velký vliv na emise částic, ale produkuje-li vůz desetinásobky nebo stonásobky toho, co by měl, pozná se to i tak. Rychlost a akceleraci měříme radarem.
9. 8. 2018 11:03
Řešení
Jezděme na elektřinu, osobně si divím, že tu ještě nemáme ani vybudovanou infrastrukturu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Zetti
9. 8. 2018 11:08
Re: Řešení
Dalsi dotovany tunel, neco jako cyklostezky, repkove dotace, solarni dotace? V tomhle narode se evidentne rozum nekam vytratil, kdyz se najdou exoti, ktery to chteji
Avatar - palix
9. 8. 2018 11:45
Re: Řešení
Pohľad na elektromobily je síce z jednej strany pekný, ale priaznivci často nevidia druhú stranu. Celkové emisie sú potom vyššie ako u klasických áut. Súhlasím s "Zetti", že elektromobilita je dotovaný tunel.
Avatar - Hittman
9. 8. 2018 11:53
Re: Řešení
Ano, je potřeba vytvořit tlak na lidi, aby se zvýšil prodej CNG, LPG a vysavačů, protože do těchto paliv tečou státní zdroje formou dotací a je to super byznys (ČEŽ, RWE, PRE,atd), dotace na nabíjecí stanice, dotace na auto spalující CNG, atd. Už se mi chce blejt, jak ty dotace kuví trh.
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2018 12:05
Re: Řešení
Česká Republika nemá na přímé dotace EV peníze :-)
Babiš už zjistil že nemá ani na dotace vlaků a na zvednutí důchodů penzistům.
Od odškodnění lidí v H-systému už taky dal ruce pryč.
Momentálně na MF pracují jak zkasírovat Airbnb. :-) Když EET nesype. :-) Ale ani potom nebudou mít na EV peníze.,

No a Německo by mělo, kdyby nevynakládalo 23 000 000 000 € ročně na nelegální imigraci. Tož na to EV v Německu zařvaly. A protože se mezitím rozšířily hybridy a rychle se hybridizují všechna vodidla (elektrifikují), myslím že to je pro čisté EV ….. UMÍRÁČEK.
Avatar - lamal
9. 8. 2018 11:35
v tuneloch
v tuneloch by som sa pozrel...ako to zmeraju s trubickami, rozptyl je podla mna brutalny
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2018 12:17
Re: v tuneloch
… ale závěry se z toho dají dělat dalekosáhlé, jak vidíme …………….
A jestli to dělal někde u semaforů, kde auta chvíli stojí, chvíle jedou, musí být výsledky zajímavé, opravdu.
… a může mi někdo říci jak se odliší emise z benzínových nefiltrovaných přímovstřiků od dieselů?
na benzíny už byla uvalena povinnost montovat BPF, to znamená potvrzení faktu že problém existuje, stejně se ale pořád řeší POUZE diesely.
9. 8. 2018 12:44
Re: v tuneloch
Ranných cr dízlov, či už vykuchaných, alebo tých bez dpf, alebo len tých v mizernom stave tesne pred smrťou bude predsalen o hodne viac ako benziňákov s priamym vstrekom… Tá prvá časť e prim@rne problémom nefunkčných stk
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2018 13:47
Re: v tuneloch
Nesouhlasím, jednooký. benzínů s přímým vstřikem jezdí mraky, to možná ty starší diesely postávají někde na vesnici, přijeď třeba do Prahy a uvidíš že staré diesely prostě neuvidíš. Tady jezdí mladá auta, je to prostě Praha.
Navíc většinu dne jezdí služební vozy, soukromé vozy jezdí spíše k večeru a o víkendech. A služební auta jsou taky novějšího data. Včetně TSI, EB a podobných.
Avatar - praděda7
9. 8. 2018 13:58
Re: v tuneloch
Tak tak...v Praze si jezdí novějšími vozy, proto na vesnicích mají lidi jen na starší diesely.... >:-[]
9. 8. 2018 14:33
Re: v tuneloch
No dobre, podobný stav máš aj v Bratislave, ale každé ráno prichádzajú zo všetkých smerov aj veľmi staré, alebo opotrebované popelnice a jeden kus fakt zamorí veľký úsek cest. Nie tak dávno som šiel v kolóne sotva rýchlosťou chôdze a pri každom pohnutí zmizol v dyme predomnou jazdiaci c-max. Toto auto má vekom ďaleko od veterána a sú to posledné eu4 ktoré prešli bez dpf. Týchto sa tu pohybuje veľmi veľké množstvo a v každom
" teste" jazdenky sa neprítomnosť dpf považuje za bravúrny počin odboja voči diktátu z bruselu. Keď pôjde takáto popelnica 2x za deň cez dedinu na konci sveta, bude to jedno…. Tieto autá nemajú ešte ani 10 rokov, takže tu budú s nami ešte dlho.
Avatar - Beefcake
9. 8. 2018 15:11
Re: v tuneloch
"Týchto sa tu pohybuje veľmi veľké množstvo a v každom " teste" jazdenky sa neprítomnosť dpf považuje za bravúrny počin odboja voči diktátu z bruselu. " a ako bonus su vdaka tomu tie motory este odporucane ako "bezproblemove" jazdenky ....
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2018 16:53
Re: v tuneloch
Jednu dobu jsem dělal pro Nissan. V tu dobu se nepovedla série vstřikovačů do Primer, Almer Tino a X-trailů. Vrátilo se nám několik aut ze Švýcarska s pokutou na nadměrný kouř. S policisty nebyla řeč. Stejně se může u nových aut porouchat EGR, je z toho černý kouř.
Když to tedy jde ve Švýcarsku, mělo by to jít i u nás. Nespoléhat se na zákony ale použít selský rozum. "Kouří Ti auto? To by ale nemělo ale ani bez DPF! A tu máš pokutu a běž se hojit k dealerovi který Ti auto prodal".
9. 8. 2018 17:37
Re: v tuneloch
To čo píšeš je ok, sám píšeš že niekde dymovnice riešia a sám dobre vieš, že niekde ich neriešia a zároveň tieto popelnice poľahky preliezajú v našich končinách cez technickú kontrolu
Avatar - lamal
9. 8. 2018 21:49
Re: v tuneloch
s tym ze po Prahe jazdia len male auta a benal nesuhlasim ... ked vidis kolko octavii a dodaviek jazdi po prahe a celkovo aut s dieslami aj auta ako fabia tak nie raz som konstatoval z toho diesloveho smradu ze EU je skazena dieslami priserne... myslim, ze dieslov je v prahe vela rozhodne nema cenu riesit benzinaky na ukor dieslov... to je velka chyba z viac dovodov

v kazdom smogovom mieste citis dieslaky v Prahe
Avatar - lamal
9. 8. 2018 21:43
Re: v tuneloch
zatial co u diesla co tu jazdi mas priamy vstrek vzdy a vysoku kompresiu tak u benalov je pomer gdi rapidne mensi a vysokokompres + gdi malicko...(casom to narastie podla trendov)
myslim ze je spravne sa sustredit na diesle a potom na benzin...
9. 8. 2018 12:54
Řešení neexistuje
Neustále se mluví, píše o vymontovaných filtrech a nic se neděje.

Naopak, situace se ještě zhorší, protože v Německu nastal výprodej dieselů.

S tím se prostě u nás nic neudělá.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2018 13:50
Re: Řešení neexistuje
Situace se zlepší, protože z Německa přijdou za hubičku modernější a méně zničená auta. je možné že tyto diesely s DPF ještě nevykuchaným nahradí diesele bez DPF a diesely s vykuchaným DPF.
Spíš mi řekni jak je možné že nejsou kriminalizovány reklamy na vykuchání a mokré čištění filtrů DPF …………. to mokré čistění stejně DPF zničí takže se chová jako DPF do kterého vyvrtá "odborník" pár děr aby tam zůstal nějaký rozdíl v tlacích před a po filtru.
9. 8. 2018 13:08
5% aut
Tak proč se prostě těch pět aut nesnažil dostat ze silnic? Proč není zákon o maximálním stáří vozu který může na silnice? Pokud by byl například 20 let, tak by určitě minimálně polovina těchto aut že silnic zmizela. U nákladních a autobusu bych dal klidně 15. To co z nich vychází vidíme snad všichni. Proč se například tohoto EU bojí? Buď prostě budeš mít na auto které splňuje nějaké podmínky, nebo budeš jezdit MHD.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ham.
9. 8. 2018 13:52
Re: 5% aut
No to je trochu "bolševické" řešení. Myslím, že při troše snahy má stát dostatek nástrojů vyřadit z oběhu nevyhovující stroje zákonnou cestou už podle dnešních pravidel a nepoužívat k tomu takové plošné restrikce, které by postihly i ty, kteří mají auto v pořádku byť je 10 nebo 15 let staré. Platí jednoduché pravidlo, čím víc zákonů vymyslíš, tím méně se jich dodržuje.
Avatar - twistedTSD
9. 8. 2018 19:42
Re: 5% aut
Hodně bolševické řešení a navíc vůbec neřeší problém.
10. 8. 2018 09:22
Re: 5% aut
Problem nie je samotny vek, 20 rocna Felicia s benzinovym motorm,ktory nepali olej bude produkovat ovela menej smaradu (NOx) a dymu (pevne castice) ako 8 rocny diesel, ktory si kupil mlady d*bil, vybral filter pervnych castic, lebo repas je drahy, zaslepil EGR a nechal to cipnut.
To su realne najhorsie vraky spolu so starymi nakladnymi autami. Najhorsie je ked si este myslia ako su cool, lebo ta ich mrdka "jede".

Takych sa zbavis len realnymi kontrolami a sankciami. Nevidim dovod ak auto vyznamne prekracuje normy, tak dat mesiac na napravu a ak neprejde opakovane testom, tak odobrat technicky preukaz a znacky.
Samozrejme kontroly musia byt aj mobilne, mame vsade kamery - nemoze byt problem vybrat dymiace auta na kontrolu.

Ono nie je to az taky problem niekde na dedine, ale v mestach, nebodaj ak je este nizky tlak vzduchu sa ten smrad ani nechce rozptylit.
13. 8. 2018 13:30
Re: 5% aut
Proc by melo rozhodovat stari vozu? Uz benzin splnujici euro1 produkuje minimum pevnych castic a NOx, pokud ma v poradku aspon katalyzator a lambda sondu, coz se neda rict o mnohem novejsim vylagrovanem dieselu s euro 5 s vyrezanym filtrem a prosakujicimi vstriky.

To, ze i pres zvysujici se buzeraci nejsou STK schopne vyradit auta v mizernem stavu, ale zaroven casto vyhazuji za prkotiny, to je ten pravy problem...
9. 8. 2018 14:18
a az se vyzene ze silnic tech 5% nejvetsich rakovinometu
tak se prijde na to, ze 90% znecisteni z automobilové dopravy ma na svedomi 50% jedometu, které vypousteji 10x vic jedovatého NOx proti benzinakum.
zapad uz je dal, tam uz neresi rakovinomety, tedy naftaky bez nebo s vykuchanymi filtry, ale tam resi jedomety, tedy naftaky vypoustejici radove vic jedovatého NOx nez by mely, který se vlivem slunecniho zareni premenuje na agresivni prizemni ozon, který spolu s NOx dela problémy lidem s dýchacími potížemi.

sensor na zjistovani pevnych castic ve vzduchu, který umi rozlisit PM2.5 a PM10 stoji cca 400kc, nabastlit k tomu elektroniku aby to zobrazovalo je v radu pětistovky. at nezeru, za 3tis je to komplet v krabici i s malym vydelekem, to by melo byt soucasti vybavy kazdyho policejního auta, jestli s temi 5% nejvetsich skodicu chtej něco delat...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2018 16:59
Re: a az se vyzene ze silnic tech 5% nejvetsich rakovinometu
No až se podaří z internetových diskuzí vyhnat 5% největších trolů a wolů jako jsi ty, bude na světě opravdu mnohem líp.
Založ si politickou stranu a udělej to pro nás. Vždyť je to tak jednoduché A ZÁPAD JE PŘECE DÁL …….. Já ti řeknu kde je západ. V pr--li.
Idi-oti jako ty kteří vidí na západě všechno jen lepší a jen rozhazují svoje moudra, svět opravdu nepotřebuje.
Jo a byl jsem na dovče v Německu, na každém megaparkovišti u dálnice byla 2 nabíjecí místa se všemi typy nabíjení a nikdy u ní žádné EV nestálo. Tak to vypadá že na tom západě, kde jsou dál, mají nabíjecí místa ale není co nabíjet, respektive není zájem o nabíjecí vozně. To jen tak mimochodem.
9. 8. 2018 22:12
Re: a az se vyzene ze silnic tech 5% nejvetsich rakovinometu
nebud tak zapsklej wine, vsichni vime, ze EV na velky dalnicni nalety jeste nedozral, vsichni vime, ze idealni auto na vetsi najezdy je benzinovej hybrid. no, v pripade ze dyzl bude opravdu plnit laboratorni limity i v realu a najezdi aspon 90% svyho naletu po dalnicich, a bude 2x do roka pod prisnou emisni kontrolou vcetne testu emisi v RDE, pripoustim, ze i budouci dyzl by v takovym rezimu mohl byt vhodny…

jinak samozrejme, az poridim elektovuz jako druhy nebo treti auto do rodiny s realnym dojezdem 300km, byl bych blazen kdybych ho dobijel ve verjenych stojanech kde bych musel cekat, a pritom doma me jedna kWh prijde na necely 2kc, tedy predpokladam vyrazne levneji nez na stojanu. a samozrejme, pro vetsi najezdy budu mit ten benzinovej hybrid, ale docela si dokazu predstavit , ze na kazdodenni krouzeni kolem komina se s manzelkou o ten EV budeme prat ...
10. 8. 2018 12:59
Re: a az se vyzene ze silnic tech 5% nejvetsich rakovinometu
Když se někdo chce svézt na dlouhou vzdálenost na elektrický pohon, za relativně přijatelné peníze, pošlete jej na nádraží, tam to už pár desítek let umějí.
9. 8. 2018 22:05
Vymluvy
Chapu, ze online mereni je komplikovane, ale kdyby se opravdu chtelo .., pro zacatek by bohate stacilo, kdyby existoval seznam funkcnich homologovanych filtru pro kazdou znacku a policie by podezrela auta smerovala na nejblizsi STK, kde by PREDEVSIM zkontrolovali, jestli auto filtr vubec ma. Schazejici nebo neschvaleny filtr = zamerny podvod = zabaveni vozu nebo 50.000Kc pokuta. Jednoduche, levne a cast podvodu by se hned vyresila.
Rozbalit vlákno
1
9. 8. 2018 22:17
Re: Vymluvy
mnohy ty rakovinomety hodnotu 50tis ani zdaleka nemaj
mozna by pro hrisniky byla vhodnejsi treba mesicni staz v pitevne nebo marnici