“Takovou jistotu a lehkost, se kterou mění směr jízdy, jsme u kompaktních hatchbacků se spalovacími motory snad ani nezaznamenali.”
Takze rikate, ze konkurence nema sanci, co se jizdnich vlastnosti tyka. Za 800 tisic jede Leaf jak po kolejich a nejaky Focus ST, Golf GTD/GTI, Octavia RS nebo Hyundai Nko (auta stejne kategorie za podobne penize) nemaji zadnou sanci. Podvozek BMW 1 se muze jit zahrabat (120i 5 dveri automat lehce pres 800 tisic), to se s Nissanem proste neda srovnavat :-)
Tak a ted bych prosil pri redakcnim testu porovnani jizdnich vlastnosti s kterymkoliv ze zminenych vozu a uvidime, jo :-) Ja bych preferoval Focus ST :-)
Treba mozna mate pravdu, ale nejak se mi to nezda...
Akorát to je opačně. Spracování interiéru Tesly může konkurovat tak čínským výrobkům. Faldy na sedadlech vystaveného kusu v Amsterdamu vypadají jako břicho stokilové ženy.
aj tebe davam :yes: ....ano ano to spracovanie u Tesly...nic moc,vybudovala si vsak slusny image.....ale i Apple znizuje vyrobu X o 50%.....takze Elon pozooooor >:-[]
Tesle rastie konkurencia? >:D Ty si nam teda skutocny odbornik >:D Leaf prisiel skor, je to najpredavanejsie EV historie, na jeho kvalitu Tesla ani nedovidi ale podla experta z Leafu vyrasta konkurencia >:D Skus si nastudovat nieco o zamerani a cieloch spolocnosti Tesla, neplet si to s automobilkami a dovtedy sa vyhybaj EV diskusiam ;)
To je prekvapeni pro kafky zrovna tak jako realny dojezd v beznem provozu. Pokud od 40 kW odectu nevyuzitelnych 20% a vydelim zbyteko 20 kW spotrebou s topenim nebo klimou a radiem, tak vyjde o dost realnejsi cislo. A to je pred degradaci baterie.
20kWh spotreba je trosku hodne, bezne jezdil stary LEaf bez tepelneho cerpadla - tedy se zravejsim topenim - za 15-16 kWh. Novy model bude jezdit spise za mene, tipuju cca 13kWh. Osobne nemam po zkusenostech s nekolika EV verit 200km dojezdu bez jakehokoliv zasadniho omezovani.
jasne, kolik BEV jsi potkal a byla za nima kolona spalovaku? jako ze za spalovakama se kolony spalovaku netvorej? sahra tak co to teda bylo vcera mezi HK a Jaromeri? to byla ta Q7 asi na elektriku ze se za ni tvorila kolona?
treba muj normalni provoz je po 13.5 tisici km s novym autem prumerna rychlost 53km/h a to jezdim podle predpisu a na dalnici vetsinou tempomat mezi 120-130km na budikach, tedy nic co by dnesnim novym BEV delalo nejak vyraznej problem s myma najezdama, kazdy ma proste sve trasy, sve potreby, a to ze ty mas zrovna jinou, no tak si proste BEV neporizuj, sak mas na vyber benzinaky, naftaky, pnynaky, staci si vybrat ;-)
U EV je prima umera mezi tempem a spotrebou. Tzn ze nemuzes jet s dvoutunovym autem 90/130 za 13 nebo 15 kWh/100. Nemuzes predjizdet nebo jinak akcelerovat. Za leafem uz jsem se nedavno ***l 30kou pres mesto, evidentne jel na zelvicku a vic nemoh. Ja s EV jezdim, ty jen teoretizujes. me bere na ferovku 20 kWh na 100 bez topeni a s topenim klidne pres 25. Nepotrebuju nikoho tahat za nohu. A ten leaf je jeste o dva metraky tezsi nez muj [odkaz]
Podle mne ten leaf vezme v NORMALNIM provozu tzn. pri beznem silnicnim nezdrzovacim tempu 20 kW jen to hvizdne.
najednou jezdis s EV >:D covece ty jsi fenomen jak hrom >:D takze kdys ty mas spotrebu 25kWh u PHEV nikoli EV jak pises, tak to znamena ze Leaf musi jezdit taky za tolik, jo aha >:D ale tak tesi me ze mas teda spon to PHEV, jo Outlander je super, sice starsi PHEV , ale i to se pocita :yes:
dle sprintmonitoru mas teda ale docela velkou spotrebu, prumer tam maj lidi co uvadi i spotrebu elektriny nizsi, necelych 15kWh, prumer tam vychazi 13.81kWh
Jak najednou? Honim EV uz par mesicu. Ja s tim jezdim normalne jako s normalnim benzinakem. Dyt to pisu furt. Kdyz budes jezdit s dvoutunovym elektrickym autem normalne tj mesto / 100 / 140, veme to klidne 20 kW. Ja zadnou realitu nezkresluju, jak to delaji elektromobilisti.
Nevim cim je pro tebe auto z roku 2017 starsi, ale kdyz myslis, tak ti to necham.
co to je "mesto / 100 / 140"? to je nejaky spesl rezim?
auto z roku 2017 ma veskutecnosti hybridni techniku z roku 2012 ;-) o to kdy to tve auto vyrobili nejde a o tom jsem nepsal ;-) navic spotreba se odviji od mnoha faktoru, treba i od toho jaky odpor vzduchu dane auto ma, proste SUV typu Outlander neni zrovna prikladem uzasnosti v tomto ohledu (0.42)
tobe se musi vsecko rikat polopaticky, proste jedu mesto, kde se da jet v ruznych rezimech az od x do x km, mimo 100 a dalnice 140.
Mitsubishi je firma s 50 letou praxi v EV. Nez ho ostatni dobehnou, bude chvilku trvat jestli k tomu nekdy dojde. Tedy primarne je to EV, ktere muze jet na baterky nebo v hybridnim rezimu nebo v rezimu primeho pohonu motor -> naprava.
A ted mi rekni, ktere auto z dnesni produkce tohle umi. Stara technika....
Nechápu, proč by tohle měla být výhoda? Napak je to spíš velká nevýhoda, protože ani spalovací motor a ani elektromotor nedokáže pracovat s vysokou účinností ve velkém rozsahu otáček. To je ostatně vidět třeba na Teslách, které při stejném provozu mají vyšší spotřebu ty s vyšším výkonem.
Pak je tu taky maximální rychlost, kde PHEV s klasickou převodovkou dokáže dosáhnot podstatně vyšších rychlostí. Třeba těch 170km/h u toho Outlanderu by mi nestačilo.
Osobně si myslím, že nejlepší řešení je stav, kdy na jedné nápravě je elektromotor bez převodovky a na druhé pak spalovací motor-> spojka -> elektromotor -> spojka -> převodovka -> pohon
Problém tak nějak je, že to chce koncepci jako má 918 Spyder:))
Vyhoda je v nizsi hmotnosti a jednodussi konstrukci. Cim mene kurvitek, tim nizsi naklady a spolehlivejsi provoz. EV se spojkou bych urcite nekoupil, ve dvouspojky a variatory duveru taky nemam. Osobne dalnice nemam rad a kdyz muzu tak se jim vyhnu, na okresce takove rychlosti nedosahnu ani se Z4.
Co se tyce maximalni rychlosti, bavime se o Leafu. Kouknul ses jako ma Leaf maximalku? Porad je treba mit na pameti, ze se bavime o aute za +- mega. Srovnavat ho s auty jinych trid je scestny.
vsechny rezimy co popisujes umej vsechny phev na trhu ;-) a co jako ze ma Mitsu 50 let praxi? jo Outlander se povedl a je to asi nejprodavanejsi phev, ale v BEV krapet neuspeli, nedarilo se ani moc iMiev ani z nej preznackovanym Citroenum a Peugeotum, pristi BEV ma jiz bejt stejne prevzatej od Renaultu a Nissanu, takze pristi Mitsu na baterky bude Renault/Nissan
BEV je slepa kolej. Cas to ukaze, nebude se to masove kupovat, jen sporadicky. Uz proto ze ojety bude neprodejny a pro drtivou vetsinu lidi to bude ekonomicky nesmysl. Od nakupu, pres cenu verejneho dobijeni po otroceni pri hledani mista pro dobijeni.
Vic nez rok uplynul od doby kdy sem se zacal zabyvat s myslenkou ze si to taky koupim. Masova budoucnost je v PHEV a hybridech. Tim sem si jist. Auto s vlastnostma el. vozidla a nezavislosti stejnou jako se spalovakem.
Spíš si myslím, že masová budoucnost je v hybridech a mild hybridech. PHEV je technologicky hodně drahý stroj a nebude nikdy levný. Naopak u druhých aut v rodině mají elektromobily velkou šanci.
Osobně si spíš myslím, že PHEV budou vždycky hodně okrajová záležitost. Jsou zajímavá pouze pro někoho, kdo jezdí dálky ale i město, má peníze, neřeší o dost složitější servis, nevadí mu vyšší hmotnost a má možnost nabíjet a to pořád.
pro pristi desetileti zcela urcite mas pravdu, otazkou ale snad neni jen par let, ale i nasledujici desetileti a dalsi a dalsi
automobilky vidi budoucnost v OLEV, pripravuje se na ne vetsina Cinanu, BMW, Nissan, Renaula tedy i Mitsubishi, Hyundai, Kia, Mercedes, Volvo, a jiste i dalsi
PHEV je prechod z jednoho na druhe, ma na palube oboji, tedy zbytecne slozite, pro automobilku samozrejme do budoucna radost se servisem, ale z pohledu restrikci to casem prijde i na hybrydy a PHEV uplne stejne, jako to ted zacina cilit na ciste spalovaci techniku
mimochodem OLEV jsou velka ziskovost pro energeticke firmy, to co vybudovali telekomunikacni firmy s tarify, se bude stejne budovat i ohledne elektriny pro OLEV, sice to zabere treba cele stoleti, ale nekde to jiz maji a testuji a pokud se to osvedci, jiste zacnou budovat i dalsi
PHEV vidim i pro dalsi desetileti. Otazka je co bude zdrojem energie, zemni plyn, vodik, palivovy clanek (uz existuje i na PB), nevim, atom, mozna je jeste neco v behu. Proste koupit si auto za nasobky bezne ceny, kteremu muze dojit energie a nejde to vyresit jinak nez odtahem je scestne. Tedy aspon pro mne. Na druhou stranu potvrzuju, kdo si jednou koupi EV uz se k spalovaku nevrati. Ja uz se k nemu taky nevratim.
Tys vubec nic nepochopil. Premyslej, jestli jsi toho schopen, proc bych jinak drzel auto od nova 9 let s najezdem necelych 50 tis. km? Kdyby to byl pomnik, uz by odjel pred 5 lety. I Je to jen nabidka i kdyby mi v garazi zustal treba dalsi leta, tak mi to zily netrha. Vyjedu kazdy rok z povinnosti nadrz a zivot jde dal.
Přeji ti úspěch, Na podzim se uvidí. ;-) (Vidím, že prášek sis vzal, ale měl být celý, půlka je málo. :-) )
Podle mě je hlavně netaktické, začít s prodejem takového kabrioletu (rozuměj zachovalého, s nadstandardní hodnotou) na začátku zimy. Až přijde jeho čas, bude profláknutý a každému bude vrtat hlavou, proč se, sakra, tak pěkné auto neprodalo. A za druhé, zájemce si řekne: inzeruje už půl roku, měl by slevit, počkám si, až vyměkne. Ani nevím proč ti radím, když jsi na mě tak ošklivý. :-!:-)
Hele, jak si spokojený s interiérem Outlandera. Mne se proste ten lesklý volant a řadicí páka nelíbí.
Hodí se jako rodinný auto? Máme ted Touarega 2013. Velikostí vyhovuje, ale časem se bude hodit změna. Samozřejmě V6ku elektromotorem nenahradíš, ale jsem spořivý ridic a nízká spotřeba se mi hodně zamlouvá. Do práce/školy to máme kolem 25 km jedna cesta, tudíž ideál. V práci se nabít určitě dá.
Koukal jsem i po jiných variantách. CNG SUV se nedělá (je tu problem ješte s parkingem v garáži) a jiný hybrid v cenové relaci se moc nenabízi. Rádoby úsporný MB GLE/Volvo T8... jsou mimo mísu a spotřebou nebudou lepší než ted s Touaregem (po 100k kolem 8,5 l/100km).
Tak Outlander je třidně minimálně o řadu níž než Touareg, navíc ten má některý prvky docela prémiový (namátkově dřevěný volant).
Být tebou počkám, v Ženevě by mohl být nový a počítá se s PHEV a možná i s benzínovou V6.
Na konci roku má být nový GLE PHEV s větší baterkou a buďto s R4 dieselem nebo V6 bezínem.
Přímá úměra. >:D Hmotnost se tolik neprojeví. Tím spíš ne, čím výkonnější je elektrický pohon (tedy čím víc dokáže auto brzdit elektromotorem a rekuperovat). Mnohem víc se ti projeví aerodynamika. Obzvláště ve vyšších rychlostech. Hmotnost se projevuje ve valivém odporu, ne v aerodynamickém. A aerodynamický má ve 130 drtivou většinu a s rychlostí roste pěkně rychle (i v 50 km/h je aerodynamický odpor významný, jen nemá tak drtivou převahu). Nejen, že je Outlander v porovnání vysokou krabicí, významným zdrojem odporu je chlazení. Pohon elektromobilu má menší ztráty, nepotřebuje tedy takovou chladící kapacitu. Je tam tedy potenciál pro efektivnější řešení.
Nejcitelnejsi vliv hmotnosti je pri kazde akceleraci. Tudle sem na to slap na krizovatce fakt razantne a z dojezdu zmizelo razem asi 5 km. Netusim co mas na mysli tim chlazenim.
Jenže ta energie, kterou vložíš do akcelerace, nikam nezmizí, víme. Energie mizí skrz ztráty. Zbytek jde do kinetické energie. Stejně jako když jedeš do kopce, tak se ta extra energie nikam nevypařuje. Autu roste potenciální energie. A při rekuperaci tuhle energii zachycuješ a ukládáš k dalšímu užití. Ten proces je ztrátový, ne, že ne. Část se tedy promění v teplo, místo aby skončila v baterii. Zmenšuje to však dopad hmotnosti. Normálně při brzdění vyhazuješ energii z okna. Brzdy ji mění na teplo. To je jejich funkce. Ve městě je to dost významný faktor. Na dálnici na tempomat pochopitelně ne.
Takže ano, při zrychlování budeš víc energie vydávat, ale při zpomalování zase víc získáš. Ta energie není ztracená, je jen uložená v jiné formě. Až při brzdění ji skutečně ztrácíš.
Chlazením myslím to, že máš v autě díry, aby se vzduch mohl dostat k chladičům, motoru atd. a chladit je. S tím je spojený odpor a ne zrovna malý. I proto výkonnější verze toho stejného auta mívají horší součinitel.
Různá auta však produkují různé množství odpadního tepla. Odvíjí se to od produkovaného výkonu. A chlazení by mělo být dimenzované na špičku (a to navíc za horkého dne, případně za nízkého tlaku [velká nadmořská výška]). Roste plocha chladičů. Některá auta mají "žaluzie", kdy vlastně zaslepují otvory, když nejsou potřeba (díry v předku auta nejsou efektivní). Když se jim chce takhle optimalizovat aerodynamiku, tak čím méně musí chladit, tím lépe. Nikde pochopitelně není psáno, že každý elektromobil musí mít špičkovou aerodynamiku.
u 24/30kWh Leafu stoji vymena nejakych 130 tisic korun s dani, vetsina vymen se uskutecnila v zaruce, na tu baterii je zaruka 8 let/160 tisic km a dle ohlasu spousty majitelu kteri jiz byli mimo zaruku se baterie menila az po ujeti vice nez 350 tisic km, mam tedy takove tuseni, ze majitele noveho 40kWh Leafa opravdu nebudou muset otazku vymeny baterii resit vice nez treba majitele spalovacich motorizaci vymenu spousty jinych dilu ktere za tech 300-350 tisic km budou asi na podobne cene, navic cena baterii v case velice hodne klesla, puvodni baterie 24 a nasledne 30kWh stali pri uvedeni jako zalistovane dily prez 16 tisic eur (v prepoctu prez 400 tisic, jo tenkrat to byla drahota a argument proti BEV opravnenej, toho by se bal asi temer kazdy)
je to podobne jako treba s DPF, z pocatku nesmyslne drahe a nyni relativne levna zalezitost, za tech 8 let bude ta baterie stat mozna min nez si myslime, cim vetsi budou vyrobni kapacity a cim driv se objevej tyto "dily" jako druhovyrobni, tak tim bude cena strmne klesat
jen pro ukazku, na 20 let starou Audi A6 se daji koupit predni naprava od 6 do 98 tisic korun (druhovyroba a original) na jeji motor 2.4 V6 stoji dnes originalni
nestihnul jsem dopsat dily na Audinu, takze treba elektricke vzpery do zavazadelniku u 20 leteho auta v cene 20-30 tisic stoji az 18 tisic pro elektricke, ale vetsina lidi to radsi ozeli a da za par set normalni kdy proste jiz nemuzou otvirat a zavirat tlacitkem, hydraulicky cerpadlo 45 tisic (rapasovana okolo 20 tisic), vstrikovace od 15 set do 6 tisic, a vypisovat dily spojene s pohonem radsi ani nebudu, pohybovali bysme se ve stovkach tisic celkove
ostatne ne nadarmo maji automobilky prez 60% prijmu ze servisu starsich vozidel, takze pokud nove auto stoji treba milion, automobilka z nej ma zisk treba pul milionu, jeho nasledny servis pak bude stat po jeho zivotnost treba dalsich 750 tisic
Leaf II predstavuje očividne veľký progres proti prvej generácii, ako v technike pohonu, tak aj v karosérii. Normovaný dojazd 379 km (a reálny dojazd 270 km) je už použiteľný; stále je to hlavne pre prímestskú dopravu a nie na dlhšie cesty, ale už to nie je tých smiešnych 120 km ako v jednotke. A hlavne to konečne vyzerá ako normálne auto, oproti žabacej jednotke je to takmer krásne auto (v kontexte kompaktnej triedy je to už len ničím nevynikajúci priemer, ale aspoň neuráža pohľad).
Napriek tomu by som o ňom neuvažoval, jednak z hľadiska ceny, za ktorú sa dá kúpiť parádny hotheč alebo slušne vybavená stredná trieda, jednak ten dojazd stále nie je úplne komfortný a keď v ideálnom počasí a teplote na Kanárskych ostrovoch so zahrnutím eco-rallye vsuvky dosiahli dojazd 286 km, obávam sa, že pri normálnej jazde a v našich končinách, napr. teraz v zime by ten dojazd bol podstatne nižší, tipujem tak polovičný. A to by som sa bál ostať niekde v zápche na diaľnici (bežná situácia - ranná poľadovica a havária), že mi dôjde šťava a som nahratý.
Jj, nemôžeš mať predsa všetko. >:D Pripomína mi to časy, keď som v slabom aute pri potrebe predbiehať vypínal klímu, aby mi nežrala výkon. >:-[]
Ale vážne, ja oceňujem ten pokrok, je to úplne inde ako prvá generácia, ale stále je to nie je univerzál, ale auto pre špecifické miesta a situácie, teda miernejšie podnebie bez tuhých zím a ako druhé auto v rodine (aj to pomerne bohatej rodine) do mesta a okolia. Teda napr. Rím, Paríž a pod.
Je fakt, ze koupe elektromobilu je financni sebevrazda, ale pokrok je opravdu znatelny. Dynamika jizdy, delsi dojezd - troufam si tvrdit, ze drtiva vetsina lidi zde najede vice nez 200 km za den tak maximalne dvakrat do roka - i vzhled uz jsou na urovni. A cena pujde casem dolu, stejne jako u predchozi generace, ktera se da koupit realne pod 650 tisic, ano i s 30kWh baterii.
Ja predpokladám, že skôr či neskôr nám nejaké eko auto skončí v garáži, polovička by také brala.
Zatiaľ mi ale ako najrozumnejšia alternatíva pripadajú plug-in hybridy: pre bežné krátke cesty do mesta vystačím s elektrinou (baterky viem každý večer dobiť v garáži) a pre tie dlhšie jazdy je tu stále benzín. Je ale potrebné masovejšie rozšírenie PHEV a hlavne dostupnejšia cena. Teraz mi najbližšie príde ioniq PHEV (vyzerá ako auto, na rozdiel od Priusu), ale stále stojí 34t eur ako výbavou nadupaný Passat a to za Hyundai s interiérom z recyklovaných PET fliaš nie som ochotný dať.
Skrátka treba, aby som si mohol vyberať takéto auto z viacerých tried a viacerých cenových úrovní, nie ako dnes, keď jedna automobilka má tak jeden hybrid, aj to niekedy len aby sa nepovedalo. Teda aby som si mohol vyberať povedzme v kompaktnej triede medzi Octaviou, Golfom, Astrou a Focusom a aby tie hybridy nestáli dvojnásobok benzínu, ale povedzme len o 10-20% viac.
30kWh se da realne koupit pod 500 tisic a to i relativne nova rocni az 2 leta auta co maji namotano pod 10 tisic km, jen se clovek nesmi upinat jen k nasemu statu a podivat se i za hranice, casto i mnohem lepe vybavene modely s priplatkovou 6.6kW nabijeckou
60kWh verze už by byla reálně velmi použitelná. To auto i v naprostým extrému najede 200km s rezervou na topení na dálnici v případě dlouhý kolony.
Já jsem docela rozhodnutý koupit do firmy inovovanou verzi ENV200 se 40kWh baterií. Počítám s tím, že i v extrému najede kolem 150km a to mi bude do města bohatě stačit.
Levné to není, ale zase i u nás v ČR je dnes už dost rodin, které pořizují druhé auto do rodiny s cenovkou přes 800t a přesně tady si myslím, že je parketa Leafu. Dojezd sice není ani na delší cestu po republice, ale na každodenní ježdění je bohatě dostačující.
nepochopim, jak mozes zrovnavat zakaznika HH a elektromobilu... really ? ludia co chcu HH si kupia HH a ti co chcu elektro si kupia elektro...
Ked tu bude LEAF Nismo ako HH elektro, tak budis to porovnavaj, Leaf 2 je obycajny HB pre ludi co chcu obycajne, ale elektricke auto,... a ano elektrika je drahsia ako ropak, surrprise ?
Na druhou stranu, alespoň při tom stání zbytečně nemarníš palivo. :-) Je to jen otázka izolace a efektivity topení. A dá se na to posvítit. Stačí zjistit, jak dlouho zvládne auto za daných podmínek topit. V podstatě, kolika kilometrům dojezdu odpovídá jedna hodina topení. Hned by bylo jasné, na kolik je ta obava reálná.
Pokud bychom se bavili o nějaké výjimečné situaci, klidně bych se oblékl a topení stáhl. Pro mne žádný problém. Spíš bych se bál vymrznutí baterie. Studené jsou líné. :-) Ale v ČR přes den nebývají zase takové mrazy.
Jenom malé upřesnění:
Leaf lze nabíjet střídavým proudem a to jednofázově pomocí palubní nabíječky:
10A-běžný standard po Evropě, nabíjí se tedy výkonem cca 2,1kW a pak trvá nabíjení kolem 20hodin
16A-běžný standard u nás nebo na jednofázových modrých tří-kolíkových zásuvkách (Francie) nabíjí se tedy výkonem kolem 3,6kW, nabití by mělo trvat kolem 14 hodin
32A-buďto pětikolíková 3x32A červená (auto použije jen jednu fázi) zásuvka (nebo jednofázová tříkolíková modrá 1x32A kempová) a nabíjí se výkonem kolem 6,6kWh, pak trvá nabití kolem 6-8 hodin
Druhá možnost je nabíjení stejnosměrným proudem a to lze:
1) domácím wallboxem až do příkonu 3x32A. Ta nabíječka pouze usměrní proud na až 22kW a umožní nabití do dvou hodin
[odkaz]
momentálne začínam vnímať ako najväčší problém elektriky čas nabíjania a hustotu rýchlych nabíjačiek. Ten dojazd by už mnohým mohol aj stačiť, ale ak by sa to dalo dobiť na kávičke, bola by to paráda. Ja by som kľudne aj denne počkal polhoďku na kávičke (viem, nie pre každého).
Najväčšia sprostosť, ale akú zas niekto vymyslel, je ten akcelerátor s brzdením, to je na basu. Čiže ak ma chytí kŕč, alebo pichne osa, okamžite zaflekujem aj na diaľnici? Tak to ďakujem pekne. Vraj aby si noha odpočinula od prekladania, práveže vtedy si oddýchne od neustáleho tlaku. Aj v dobe vyspelej techniky je niekto schopný prísť s hlúpym nápadom a ešte ho aj zrealizovať.
Ber to tak, že je to příprava na autonomní provoz, zase si otestují nějakou automatickou technologii. Navíc, jak jsem pochopil, tenhle režim si musíš sám nastavit, není to výchozí.
z článku som mal pocit, že je to fixné. Princíp, že uvoľnenie nohy znamená silné brzdenie by som zákonom zakázal. Na tom by sa dali vysúdiť prachy. Je predsa logické, že vodič občas potrebuje nohu uvoľniť a nesmie to byť automaticky sprevádzané prudkou zmenou rýchlosti, lebo je to nebezpečné.
to co je logicke by si mal usudzovat po doskusani, e-pedal brzdi max 0,2g ked uplne pustis pedal, ani za tej situacie to netaha ciary na ceste alebo sa neaktivuje ABS... ak mas raz funkciu e-pedal aktivovanu si si vedomy ze ked pedal pustis bude to brzdit... uz len to ked povolis z intenzity plynu tak auto jemne spomali to ti pripomenie, ze ked ho pustis uplne tak zacne brzdit silnejsie... ked budes chciet nohu zlozit z plynu tak deaktivujes e-pedal napr na dialnici alebo pocas dlhsej cesty... takto nad tym rozmyslam ja, odskusane nemam... v inych redakciach UK napr si e-pedal chvalili a celkom znamenite
treba odskúšať bez debaty aj si treba na to zvyknúť, potiaľ ok, ale aby si nemal možnosť zložiť nohu z plynu bez toho, aby si nebrzdil so silou bŕzd, to zaváňa priekakom najmä pri vyšších rýchlostiach.
tazko povedat... uvidime mozno nejake testy na dialnici to ozrejmia, predpokladam, ze pri tak velkej zotrvacnej sile aku mas pri 130km/h nebude ten ucinok brzdenia tak silny ako ked pustis e-pedal pri 40km/h, to by popieralo fyz vlastnosti...
Tobě motor nebrzdí? Různí lidé jsou zvyklí/ preferují různě silné brzdění. U elektromobilu to není problém udělat nastavitelné (ono to jde i u spalovacích motorů, sportovní motorky to třeba umožňují). Já to mám celkem rád (tím nemyslím nějak extrémní). Noha se mi od "stálého tlaku" neunavuje. Většinou se na pedálu hýbe.
zalezi aj od dlzky chodu, linearity a tlaku potrebneho na stlacenie, myslim ze toto bude v elektromobile zvladnute dobre... v mode e-pedalu to mozno ladili este osve aby to bolo vyhovujuce, predpokladam, ze plyn v tomto mode bude stlaceny hlbsie aby bola moznost ho v dostatocnom zdvihu povolit na brzdenie resp rekuperaciu... isto je to rozdielne oproti nejakemu ropaku co na 6ke pri 110 toci 1800ot a plyn len hladis a stlaceny je tak na 2 centaky... aby prave predisli tomu, ze povolis plyn o 2cm a uz to prudko brzdi
jasné, že mi motor brzdí a je to ok, ale keď dám nohu dole z plynu, tak spomaľuje pozvoľna, ale v článku spomínajú silné brzdenie až do zastavenia aj z kopca. Nesedel som v tom, ale ani autorovi to nesedelo. Pri kratších jazdách sa to nemusí prejaviť, ale pri viachodinových už môže. Ak je sila účinku nastaviteľná, potom ok, ale ak sa nedá nastaviť alebo ju treba nastavovať po každom štarte, tak neprosím. Aj keď viachodinová jazda v elektrike je asi zatiaľ blbosť.
Kvalitne, pekne, dobre jazdiace EV s dojazdom niekolkonasobne presahujucim dennym dojazdom bezneho europana za skvelu cenu (ak sa da ciste ovzdusie vobec vycislit) so spolahlivostou, komfortom pohonu a servisom z uplne inej ligy ako ICE auta.. toto tazko prekusnu :-)
Precitaj si to este raz a radsej pomaly. Spolahlivost, komfort pohonu a servis su z uplne inej ligy. Neplet si servis auta s vymenou oleja a filtrov, nikomu snad nechces nahovorit ze si za 8 rokov na svojom ICE aute servisoval/menil iba toto..
U soukromého auta jsem naštěstí nikdy s pohonem problém neměl (i když započítám firemní auta, problémy s pohonem jsou ve výrazné menšině). Takže ano, servis pohonu je pro mne olej a filtry. A např. elektronika je i v elektromobilu. Snad nechceš říct, že mě elektromotor ochrání třeba od zatékajícího střešního okna.
Na komfort pohonu si také rozhodně nemohu stěžovat. I když přiznávám, že je pro mne tenhle aspekt celkem fascinující. Je to jiné. A ani tak nejde o nějaký komfort jako o reakce.
Kde tam vidis prostim ta slovne spojenie "problem s pohonom" ? Skus reagovat na to co pisem.
Aby som ti to ulahcil, ta veta znamena ze spolahlivost je z inej ligy, komfort pohonu je z inej ligy a aj servis je z inej ligy.
Ak automobilka ponuka aj ICE aj EV tak EV su jej najspolahlivejsie modely, vid Chevrolet a Bolt ako najspolahlivejsie auto v jej historii, je to logicke pretoze je to nasobne jednoduchsi koncept bez priameho mechanickeho napojenia motoru na kolesa - ziadne trenie v spojke, ziadne drhnuce ozubenia, ziadne stovky mechanicky namahanych komponentov a to je aj dovod komfortu jazdy kde ked raz budes jazdit na EV nezazijes ziadne poskakoavanie DSG pri parkovani, ziadne miesanie a triafanie rychlosti s manualom, len plynule jemne zmeny polarizacie medzi chodom dopredu a dozadu ktore mozes menit velmi rycho bez potreby zastavit pri zmene smeru jazdy bez toho aby si dral spojku a to nehovorim o spominaom okamzitom zabere, tichosti a jemnom brzdeni motorom, s cim suvisi aj posledny bod, servis. Nasobne menej sa opotrebuvaju platnicky a kotuce brzd, na EV sa da jazdit kludne absolutne bez pouzitia brzd ak to plynulost dopravy dovoluje, nehovoriac o desiatkach komponentov co bezne v ICE autach odchadzaju a musia byt servisovane..
Ahoj. Libi se mi cos napsal jako prvni prispevek. Jen upresnim, ze prima mechanicka vazba motor - kola existuje. A to jeste primejsi nez u ICE.. Vetsinou pres 1-stupnovou prevodovku (bez spojky).
Duvod komfortu, vcetne odezvy, bych hledal predevsim v regulaci pohonu (jiz od nulovych otacek), ktera je u EV na uplne jine urovni nez u ICE.
Ahoj. Mal som na mysli chybajuce mechanicke prepojenie (je tam iba vzduch a magneticke pole) medzi statorom a rotorom - priamo napojenym cez redukcny prevod na kolesa, preto mozes "zaradit" (navolit s joystickom) Dcko pocas toho ako sa stale posuvas dozadu a elektromagnetizmus ta jemne zastavi a pohne dopredu. Napisal som to az prilis zjednodusene ;)
To ale není díky přerušení mechanického spojení. Spojka i hydrodynamický měnič ho umí přerušit také. Trik je v něčem jiném. Spalovací motor se může točit jen jedním směrem a má nějaké minimální otáčky. I kdyby převodovka bez problémů přeřadila, nemůžeš motor jen tak připojit. Musíš se nejprve dostat do pásma, kde ten motor může pracovat. To je zdroj problému. Nejsem si po pravdě jistý, co by to s HDM udělalo. Mají své limity a nevím, jestli by se dal navrhnout takový, který by to zvládl.
Jo to je presne ono. Hydrodynamicky menic se pri sve slozitosti a smesne ucinnosti (pri prokluzu) umi pri rozjezdu trochu priblizit elektrickemu pohonu :-)
Píšeš servis. A pravidelný/ plánovaný jsou ty filtry a olej. Problémy představují neplánovaný servis. Tam je to nula. Tedy dohromady filtry a olej. Opravdu je tak těžké dát si to dohromady? Přiznám se, že z toho vynechávám sportovní auta. Beru to tak, že se tu bavíme o autech na cestování/ běžné dojíždění. Také by asi bylo fér říct, že si auta ani zdaleka nenechávám osm let. Dobře, možná bych ještě ušetřil nějaké brzdové destičky, protože bych víc brzdil motorem (ale já normálně hodně brzdím motorem). :-) Tenhle běžný spotřební materiál bývá pokryt servisním balíčkem, takže to moc nevnímám. Vnímám to, když auto musí do servisu. Ale neřekl bych, že bych měl nějak velkou spotřebu destiček. U kotoučů jsem si celkem jistý, že je to nula. Destičky se měnily minimálně na jednom autě (páč brzda-plyn; ty brzdy nemají rády šetření, na to nejsou stavěné).
A jediné, co jsem ti tam nechal, je ta spolehlivost. A tu jsem bral jako spolehlivost pohonného ústrojí. To ti klidně nechám. Pokud jsi však myslel spolehlivost celého auta, tak nebudu souhlasit ani tak. Právě protože většina problémů, co jsem s auty (nejen soukromými) měl, neměla co dělat s pohonem. Těžko jim tedy předejde pohon jiný. Měla by být lepší, ale jiná liga? No nevím. Beru to tak, že jsem měl štěstí (a možná něco dělám správně). A jsem za to vděčný.
Jak jsem napsal, na elektrickém pohonu mě fascinuje hlavně ta odezva. Komfort mám i dnes (ticho, sametovost; ano, motor se umí ozvat, když na to přijde, ale neurazí). DSG nemám, manuální převodovka typicky ani není v nabídce u modelu/ motoru, který mě zajímá, A obecně mi manuální převodovky nedělají problém. Spíš mě dokáží naštvat pedály. Špatný odpor, spojka zabírající někde nahoře atp. Nedivil bych se, kdyby to takhle zprznili kvůli komfortu, ale mám jiné preference. A jsou auta, kde je radost řadit.
Ale u klasickych aut by slo zminit nasledujici problemy, ktere (alespon nektere) resi bohuzel vetsina motoristu, ktera nema to stesti jezdit novym autem
Problemy s:
Rozvody (retez), turbem, egr, dpf, lambda sonda, vstriky, spotreba oleje, olejove cerpadlo, mocovina, vyfuk, atd.
Z bezneho opotrebeni bych zminil: spojku, vodni pumpu, rozvody (remen), klinovy remen, vymena oleje v prevodovce, vymena chladici kapaliny, vymena akumulatoru (i kdyz ta je oproti EV za pakatel >:D ) atd.
No mas opravdu stesti, ze nic z toho resit nemusis :-)
Za sebe muzu napsat, ze jen u svych dvou aktualnich aut v rodine uz jsem resil, nebo resim: vodni pumpu, vstriky, egr, olejove cerpadlo, karbonizaci motoru, rozvody. A to jsem jedno auto koupil nove, ted ma 7 let a to druhe starsi ojete, nyni 140t km a 9 let, takze bych rekl, ze pri prumernem stari 13 let porad dost nadprumer.
Dakujem ze si mu to rozpisal.. ja som na to nemal nervy pretoze cloveku co si mysli ze konstrukcny rozdiel medzi ICE a EV je to ze EV nema olej a filtre chyba poriadny kus automobilovych vedemosti a tazko s nim diskutovat :-) Ale aj takyto hlupacik raz bude vlastnit EV a dojde mu ze drviva vacsina servisnych ukonov sa nejako stratila. Aj ti najvacsi zabednenci si rozdiel uvedomia ak by po EV naspat presedlali na ICE a to od prveho mementu pohnutia sa (mne to pripada ako vratenie sa do doby pary) o servise ani nehovoriac :-)
Pořád nechápeš, o co mi šlo. Hlavně, že se tu oháníš chápáním psaného textu. Ty tu prohlašuješ nějaké obecné pravdy. A já říkám, že minimálně pro mne neplatí. A vím, že nejsem sám. I když s většími nájezdy to bude víc než olej a filtry. Ale kolikrát se člověk až diví, kolik toho původní díly vydrží. Když nemáš smůlu na kus a nezanedbáváš servis. Pravidelné používání a mírný režim také udělají svoje. Technika typicky nerada stojí a ty nejproblémovější kusy často zahálí. A létání po dálnici je pro motor zívačka. Vždy se krásně prohřeje, zátěž to není zase tak velká, ale ani se úplně nefláká (méně problémů s DPF, usazeninami).
Ano, spalovací motor je mechanicky velmi složitý. Je také velmi drahý. Jako ND se běžně pohybují na úrovni baterií elektromobilů. Dnes se baterie dostávají pod ně. Z velké části je to otázka marže. Za ty peníze bych jim ho nechal, ať se s ním vyfotí. Ale kde je pro mne ten benefit z toho, že je elektromotor mechanicky jednoduchý, když mi spalovací motory drží a stačí mi provádět běžný servis (který není nějak drahý)? Podtrhl jsem ti klíčovou část, pokud máš pořád problém chápat.
Umím si představit, že to bude zajímavé ve firemních vozových parcích. Aneb z cizího krev neteče. Elektromotor není snadné zabít bezohledným používáním. Na druhou stranu, baterii oddělat lze.
Jinak nic proti elektromobilům. Elektřinu si vyrábím (na rozdíl od benzínu). Jen ještě na trhu není to správné auto. Automobilky slibují, tak jsem zvědavý, co předvedou. Nějaké pěkné kupé. I když musím říct, že jsem se opakovaně vrátil k i3. Nemohu říct, že by se mi líbila, ale jako vozítko do města. Koupi něčeho menšího do města však roky úspěšně odolávám.
Nikde netvrdím, že to všichni mají stejně jako já. Na začátku jsem napsal "nebudu". Jako já nebudu. Ne nebudeme. Ty možná zažiješ jinou ligu v nákladech na servis. Já těžko. Kdo má mizernou převodovku, ať už třeba kvůli zanedbanému servisu, neumí s ní zacházet, nebo je to křáp, si může polepšit. Já si na převodovky stěžovat nemohu.
Olej a filtr v převodovce jsem do toho počítal (stejně tak v diferenciálech, kde třeba), i když jsem myslím někde použil singulár. Ale už jsem prodával i před první výměnou náplně převodovky. :-) Soukromě toho zase tolik nenajedu.
Z mého pohledu jsou dnes auta prakticky bezúdržbová. Když to porovnám s tím, co bylo kdysi. Mohu sednout a jet, nemusím nic moc řešit. Týká se to pochopitelně hlavně nových aut. Časem věci začnou odcházet. A nový motor (jako ND) je záležitost stovek tisíc. I na celkem levná auta. Samozřejmě se dá různě na opravách šetřit (a dají se používat triky, které u baterie budou fungovat jen těžko), ale jasně to naznačuje, že to nebude levná sranda. Proto si moc nelámu hlavu s výměnou baterie u elektromobilu. Jen to zaplatíš najednou, místo po kousíčkách (protože nikdo jen tak nevymění celý motor, bude ho spíš látat).
Co jsi napsal, působí tak trochu jako holčičí vyznání, že s klasickým autem jezdit neumí, ničí spojku, brzdy, neumí řadit atd...
So...enjoy! :yes: To, že ty sám něco nezvládáš neznamená, že ostatní musí být nevzdělaní. Svým přísěvkem jsi se hezky vymezil, ale vzdělanost z něj rozdohně nečiší ;-)
To co si napisal ty jasne ukazuje ze mas problem chapat pisany text, tak isto ako _MT_. Precitaj si to este raz a pozorne, resp. daj precitat a vysvetlit niekomu gramotnemu. Pisem o komforte jazdy, o spravani DSG prevodovky, ktora, asi budes prekvapeny, je automaticka, takze vodic, ci je to Alonso alebo ta najhorsia zena absolutne neovplivni skackave pohynanie (hlavne verzie so suchou spojkou). Nastuduj si ako funguje DSG a preco ma problem s plynulym rozjazdom na rozdiel od hydrodynamickeho menica, inac sa tu budes iba strapnovat. S manualom musi aj Alonso miesat medzi 1 a R, aj ked triafa kazdy rychlost perfektne a kazde stlacenie spojky je dokonale, musi to robit - to je vsetko co som napisal a ak by si cital s porozumenim tak by si zistil ze pisem o komforte a ten je jednoznacne nizssi ako presuvanie joysticku medzi dvoma polohami bez spojky. Skus si raz parkovanie v EV, alebo v hybride s vylucne elektronickou spiatockou (napr. HSD) a pochopis to co si z textu nepochopil.
Nepochopenim jednoducheho textu si sa vymedzil ty, ako jediny z reagujucich :-) byvaleho profesionalneho vodica to nemoze urazit ;)
Ale kdeže. Řidič dokáže ovlivnit např. plynulost rozjezdu s DSG. Pochybuji, že sám víš, kde je problém (a tedy, co člověk má/ nemá dělat). Ale ne každý má DSG. Tak proč by mě měla zajímat? To je jako řešit robotizované. Typicky příšernosti. Naštěstí je výběr.
Ano, u manuální musím sám řadit. Nepovažuji však řazení za diskomfort. Jo, některá auta jsou pro mne utrpením. Obzvláště po přesednutí z auta, které je udělané správně (dle mých představ :-) ). Víš, co bylo při parkování nepohodlné? Točit volantem bez posilovače. Nebo taková pěkně tuhá spojka dá člověku zabrat, nejen při parkování. Ale v moderních, typicky vyměklých autech?
Voliče, jako je v Aurisu, které mi umožňují to tam sázet, mám u samočinných převodovek opravdu rád. Netřeba nějaké jemnější motoriky. Dělat volič, udělám něco takového.
Dokážu si představit, že si ho lidi budou kupovat i proto, že se jim jednoduše líbí. Vzhledově rozhodně krok kupředu, minimálně dle mého názoru byl původní Leaf fakt dost nepěkný.
Pokud mají v plánu do budoucna v plánu i 60 kWh verzi, je to vážně už hodně lákavá nabídka.
Pořád to není nejlevnější, ale většina lidí by s ním už mohla naprosto v pohodě fungovat bez nutnosti řešit dojezd (24 kWh baterie byla vážně jen tak do města, bydlím 50 km od Brna a jet tam a zpátky na jedno nabití bych se skutečně bál).
Revoluce v dopravě se přeci jen blíží, pokud to takhle půjde dál, bude hrát elektromobilita za 10 let velkou roli.
Hele, jak si spokojený s interiérem Outlandera. Mne se proste ten lesklý volant a řadicí páka nelíbí.
Hodí se jako rodinný auto? Máme ted Touarega 2013. Velikostí vyhovuje, ale časem se bude hodit změna. Samozřejmě V6ku elektromotorem nenahradíš, ale jsem spořivý ridic a nízká spotřeba se mi hodně zamlouvá. Do práce/školy to máme kolem 25 km jedna cesta, tudíž ideál. V práci se nabít určitě dá.
Koukal jsem i po jiných variantách. CNG SUV se nedělá (je tu problem ješte s parkingem v garáži) a jiný hybrid v cenové relaci se moc nenabízi. Rádoby úsporný MB GLE/Volvo T8... jsou mimo mísu a spotřebou nebudou lepší než ted s Touaregem (po 100k kolem 8,5 l/100km).
To uz pomalu zacina byt zajimave, pokud prijde verze se silnejsi baterii, tak uz by se s tim teoreticky dalo dojet treba z Prahy do Brna i v zime normalni rychlosti, ted jeste poresit "par drobnych" problemu, jako treba rychlost dobijeni a mohlo by to byt relativne pouzitelne auto pro pomerne sirokou skupinu zakazniku.
Pokud budeme optimisticti, co se tyce budouciho vyvoje cen baterii a vezmeme v uvahu trend zdrazovani aut, tak za par desitek let by se o tom snad i dalo realne uvazovat.
Nie som istý ako je to s výškou kabíny. Všetky elektromobily sú vysoké. Okrem toho, že to vyzerá smiešne, zvyšuje to odpor vzduchu. Je to vynútené len baterkami? Ja som sa viezol iba v ione a staršom priuse a vnútri som dosť miesta na výšku, kľudne mohli byť nižšie. Jasné, že cm v kabíne sa zídu, ale pri elektromobile by sa získalo na dojazde.
Tezko rict, mne prijde, ze dnes jsou vysoka auta proste v mode. U Leafa a dalsich elektromobilu hraje roli to, ze maji v podlaze umistene baterie, takze pokud chcete zachovat podobnou vnitrni vysku, jaka je u normalnich aut, tak musite pridat i na celkove.