Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche loni prodalo rekordních 143.096 aut, Panamera ale ztratila

Panamera byla jediným modelem značky Porsche, jehož prodeje v loňském roce meziročně klesly.
Zpět na článek
17. 3. 2013 16:25
17. 3. 2013 17:03
17. 3. 2013 17:27
17. 3. 2013 17:43
17. 3. 2013 17:47
17. 3. 2013 17:54
17. 3. 2013 18:41
17. 3. 2013 18:47
17. 3. 2013 19:14
17. 3. 2013 19:20
17. 3. 2013 18:49
17. 3. 2013 19:54
17. 3. 2013 21:47
18. 3. 2013 00:17
17. 3. 2013 17:24
17. 3. 2013 18:30
17. 3. 2013 19:05
17. 3. 2013 19:24
18. 3. 2013 10:15
19. 3. 2013 02:40
19. 3. 2013 03:22
17. 3. 2013 19:04
17. 3. 2013 19:38
17. 3. 2013 20:09
18. 3. 2013 10:22
17. 3. 2013 20:06
17. 3. 2013 20:21
17. 3. 2013 23:01
17. 3. 2013 23:05
18. 3. 2013 07:54
18. 3. 2013 10:12
18. 3. 2013 10:30
18. 3. 2013 14:06
18. 3. 2013 21:34
18. 3. 2013 22:03
18. 3. 2013 23:12
19. 3. 2013 01:07
19. 3. 2013 03:19
19. 3. 2013 00:05
19. 3. 2013 00:39
17. 3. 2013 21:14
17. 3. 2013 16:25
Porsche SUV ?
Docela smutné, že nejprodávanějším modelem tradiční automobilky na sportovní a GT vozy se stal momentální výkřik módy, mohutné SUV :-( . Je to sice fajn, že se jedná o rekordní prodeje, ale tak trochu bych k tomu dodal, že za každou cenu. Je jasné, že kdyby Ferrari nebo Lamborghini začaly ve velkém prodávat nějaké praktičtější modely než převážně drahé dvousedadlové sportovní vozy, taky by jistě šel počet prodaných kusů nahoru... ale v takovém případě si říkám, co z toho, když by popřely svou historii a tradiční zaměření. Popravdě řečeno, Porsche mám rád, ale takový článek mne moc nepotěšil.
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 17:03
Re: Porsche SUV ?
Nesmysly. Skutečnost, že se Cayenne daří, je jen dobře, protože Porsche sebral doslova hrobníkovi z lopaty. 911 se prodává jako nikdy v historii, stejně tak Boxster. Letos přijede 918 Spyder, GT3 a příští rok baby Boxster. To je rozsah portfolia sportovních aut na jaké si žádný výrobce sportovních aut nemůže ani pomyslet. Mezitím přijedou nějaké Macany a baby Panamery aby umožnily dál držet takto masivní výrobu sportovních aut. Obrat a profit, který mají (14 mld. resp. 2,4 mld. eur), jim dává obrovský potenciál pro investice do dalších sportovních modelů, potenciál, který nemá žádný jiný výrobce sportovních vozů. Lambo se čistou výrobou sporťáku dopracovalo ke krachu, přičemž připravuje stejný postup (výroba luxusního SUV) aby bylo ziskové.
17. 3. 2013 17:27
Re: Porsche SUV ?
"baby Boxster"? Projekt malého roadsteru přeci pohřbili, ne?
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 17:43
Re: Porsche SUV ?
Německá média uvádí, že auto se čtyřválcem je do značné míry připravené a zvažují se dvě věci, zda trh má skutečně zájem (asi GT-86 je pro ně dobrý proof of concept) a zda vyrábět pod značkou Porsche nebo VW a předpokládají představení příští rok v Ženevě. Tož uvidíme.
17. 3. 2013 17:47
Re: Porsche SUV ?
Prakticky připravené do výroby bylo už před rokem (první novináři s ním jezdili už v roce 2009). Jenže Porsche vycouvalo, protože jim přijde, že model pod Boxsterem by "ponížil" značku, a VW se do toho samotnému nechtělo. Nakonec projekt uspali s tím, že si nemyslí, že by na trhu byl dostatečný zájem (to bylo v době uvedení GT86 na trh).

Nevím, jestli Porsche změní názor; doufal jsem, že VW a Audi něco nakonec na trh dají.
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 17:54
Re: Porsche SUV ?
Ano, to souhlasí, myslím, že bude skutečně záviset na úspěchu/neúspěchu GT-86. Podle internetových diskuzí se asi nerozhodují. Osobně si myslím, že malá sportovní čudla nemůže image Porsche nijak ohrozit, zvláště když nejdřív image futrují takovými top modely jako je 918 spyder, image se dělá "nahoře" a ne dole, Mercedes má image dané výrobou SL, SLS nebo S a ne výrobou popelářských vozů.
17. 3. 2013 18:41
Re: Porsche SUV ?
Souhlasím s tebou, ale nejsem si jist, jestli takové auto lze nějak rozumně napasovat pod Boxster. U VW se mluvilo o nějakých 600-700 tisících při váze zhruba 1200 kilo (s přeplňovaným dvoulitrem). Když se podívám, jak se snaží udržet Cayman pod 911, tak nevím nevím.
17. 3. 2013 18:29
Re: Porsche SUV ?
Hele, já píšu o svých pocitech, a nepotřebuji, aby to nějaký Ham. nazýval nesmysly a vysvětloval základy toho, jak vytvářet zisky. To ví snad i každé malé dítě, že když firma začne účelově, navzdory své tradici a dlouholetému zaměření, vyrábět produkt, po kterém je momentálně poptávka, tak ji to krátkodobě zisky určitě zvedne. Zrovna tak mohlo Porsche ve velkém začít vyrábět sedany již v 70. letech, ale neudělalo to. Ostatně jejich devetsetjedenáctka byla koncem 60. let jako sedan homologována a vyhrávala závody cestovních vozů, ale to byla spíše díra v předpisech, než že by se zpronevěřilo své tehdejší pověsti výrobce menších sportovních vozů a někdo 911 za sedany opravdu považoval. Jak jsem odpověděl někde níže, za pokus by stálo zkusit najít díru na trhu někde jinde, a ne tato sázka na jistotu v segmentu SUV. V rámci koncernu VW bych tyto SUV Porsche viděl raději třeba pod značkou Audi.
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 18:47
Re: Porsche SUV ?
Těch to co hledali díru na trhu a orientovali se převážně jen na malé sporťáky bylo v historii spousta a jsou všichni dávno na smetišti dějin. Jenom ti co to pojali jako doplněk k nějaké produkci, která je schopná je uživit jsou úspěšní. Jenom hlupák se bude snažit vyrábět zlato vyfukováním kouře do vody a opakovat stejné chyby. Problém není v automobilkách a jejich strategii, ale v zákaznících a struktuře jejich poptávky. Firmy musí vyrábět to co chce trh a když chce SUV tak musí vyrábět SUV. Opak je možný maximálně tak v Severní Korei.
17. 3. 2013 18:59
Re: Porsche SUV ?
Pak to ale nejspíš znamená, že výroba sportovních vozů je tak jako tak ztrátová a je třeba ji dotovat výrobou něčeho jiného. To by sice šlo řešit vytvořením nové značky, ale spíš je otázka, zda má potom smysl sportovní vozy vůbec vyrábět.
Přiznám se, že jsem strukturu zisků Porsche přesně nestudoval, proto, znáš-li odpověď, klidně napiš. Pokud to nesklouzne k dohadování o ničem, tak si to rád přečtu, Nicméně ani situace, že by Porsche muselo vyrábět SUV proto, aby dotovala prodej sporťáků, mne jen utvrzuje v tom, že to považuji za smutné.
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 19:14
Re: Porsche SUV ?
Výroba sportovních vozů je ztrátová pokud se pojme jako výroba jenom sportovních vozů a nedoplní se o další aktivity, které umožní sdílení nákladů a využití image, které se výrobou sportovních aut získá v běžné výrobě (konec konců i takové Ferrari značnou část svého zisku generuje z poskytnutí svého loga na krávoviny typu trička, čepice, notebooky, parfémy a jiné ptákoviny). Naopak u velkého výrobce, viz třeba Toyota, která prodá jedno GT-86 na 1000 prodaných tuctových aut je výroba sportovního auta možná výnosná, nikoliv výrobou GT-86 jako takovou, ale dopadem na image značky, které pak prodává i ty běžné nesportovní plechovky typu Yaris, Auris nebo Camry. Proto jediná cesta pro jednostranně orientované výrobce je posun do drahých segmentů s velkou marží a rozšíření výroby na žádané nesportovní typy kde se využije image získané ve sportovní části produkce. A Porsche dělá právě to a tím si drží pozici jedničky i jako výrobce sportovních aut, že na jednu 911 připadne pět Cayennů by mě trápilo ze všeho nejméně. Opakem by bylo vyrábět jenom 911 a do pěti let zavřít krám.
17. 3. 2013 19:20
Re: Porsche SUV ?
Žádná firma ti nebude nic dotovat. To nenaplňuje definici podnikání. Pokud něco takového dělá, pak pro nějaký dlouhodobý cíl. Jsou lidé, kteří v principu nepodnikají, ale spíš provozují koníček. Problém je, když jejich koníček přeroste v úspěšnou akciovou společnost.

Na sportovních vozech určitě lze vydělávat, jen to není zrovna nejstabilnější odvětví. Nic ti nebrání si založit automobilku a dotovat nadšencům sporťáky ze své kapsy. ;-)
17. 3. 2013 19:32
Re: Porsche SUV ?
Však já nemyslel, že by to firmy měly dotovat. Jen mi to v podstatě vyplývalo z předchozích příspěvků. Jo, s těmi koníčky máš pravdu :-) .
17. 3. 2013 20:59
Re: Porsche SUV ?
To je to nehezké na tomto serveru. Člověk si posteskne, že Porsche je dnes založeno na SUV a dočká se agresivní reakce, že Porsche to přeci dělá kvůli ziskům. Jak píšeš, nic nového pod sluncem, spíš to ukazuje na potrefenou husu. O tom, že je výroba masovějších modelů potřeba, není nutno diskutovat, nicméně to se nijak nevylučuje s tím, aby to člověka mrzelo.
17. 3. 2013 21:54
Re: Porsche SUV ?
Díky za rozumnou reakci a povzbuzení. Přeji příjemný večer a taky, ať se Ti podobné negativní reakce pokud možno vyhýbají :-)
17. 3. 2013 22:03
Re: Porsche SUV ?
To snad ani není potřeba. Málokdy můžu říct, že sem jdu seriózně diskutovat právě proto, že to z podobných důvodů nejde. Na to mám jiné servery. Ale na zabití dlouhé chvíle je to tu dobré. :D Největší přínos je asi v tom, že sem tam zde vybraní jedinci přispívají zajímavými komentáři, tak to si rád přečtu.
17. 3. 2013 22:22
Re: Porsche SUV ?
Nápodobně :-) . Já se vlastně občas chodím svěřovat se svými zkušenostmi se skvělou Mazdou, na Porsche jsem se dostal spíš, že jej mám rád. A jinak hlavně uvolnění a odreagování mezi prací na PC, a jak říkáš, občas se něco člověk dozví.
Avatar - praděda7
17. 3. 2013 18:35
Re: Porsche SUV ?
Myslím, že by bylo rozumné, alespoň část toho profitu věnovat na "boj" s EU byrokracií. Již delší dobu se podivuji nad tím, jak automobilky nechají ze sebe dělat obětní beránky. Kdy se tak asi ozvou?
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 18:49
Re: Porsche SUV ?
Bojovat s EU musí hlavně zákazníci/voliči a ne automobilky, ty prostě půjdou do jiných regionů mimo EU pokud to EU přežene se svou regulací.
Avatar - praděda7
17. 3. 2013 19:40
Re: Porsche SUV ?
Ústup není řešení! EU to už dlouho s regulacemi přehání a automobilky stále jenom čučí.....jo a se zákazníky/voliči moc nepočítej...to jsou ovce, které si nechají s..t na hlavu...je třeba dát dokupy silné, dostatečně financované automobilové lobby a tlačit na byrokraty v Bruselu! Jo a ty zákazníky co si kupují Poršáky, nějaká EU nemůže rozházet.
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 19:54
Re: Porsche SUV ?
Že to EU přehání s regulací v tom se shodneme. Jenže automobilky jako Porsche mají EU na háku, protože nejvíc zákazníků mají všude jinde než v EU, tak kde by se vzala nějaká motivace na jejich straně něco v EU měnit? Škoda, že nedali do článku prodeje podle regionů, ale US, Čína, Arabský poloostrov jsou dnes pro výrobce sportovních nebo luxusních vozů daleko důležitější trhy než EU.
Avatar - praděda7
17. 3. 2013 20:05
Re: Porsche SUV ?
Souhlas. Ale já jsem měl na mysli automobilky všeobecně. No a nakonec Porsche je nyní část koncernu VW, tak by se měli alespoň ze solidarity zapojit do akce, pokud by k nějaké došlo. Ale to zatím nehrozí. Musí být o hodně hůř, ikdyž ve Francii se v tomto směru poslední dobou dost přiostřilo. Porsche mám v zaměřovači. Cayman S mě na stará kolena poslouží all right...žluté nebo bílé?
17. 3. 2013 21:47
Re: Porsche SUV ?
Žlutý. :-) Pokud vypadá alespoň z poloviny tak dobře jako žlutý Boxster.
Avatar - praděda7
17. 3. 2013 22:30
Re: Porsche SUV ?
.....díky za radu! Ale nevím, jestli ta žlutá není "too young for an old farth"...hahahaha, ale líbí se mě moc.
18. 3. 2013 00:17
Re: Porsche SUV ?
Za málo. Vždy je tu možnost stříbrné, šedé, nebo černé. :-) Celkem se mi líbila ta zlatá metalíza, kterou použili na promo fotky Boxsteru - Lime Gold.
17. 3. 2013 17:24
Re: Porsche SUV ?
Porsche chtělo samostatnost a stabilitu. A vycházelo jim to, dokud si nevzali příliš velké sousto. Dnes je Porsche vnímáno jako hodně úspěšné, ale v době, kdy s touhle transformací začali, na tom bylo hodně špatně. Volba bývá přizpůsobit se a přežít, nebo se nepřizpůsobit a zmizet v propadlišti dějin. Buď rád za to, že pořád dělají skvělé sporťáky. A Cayenne je ve své třídě hodně povedeným autem.

SUV v minulosti nebyla, nicméně Porsche pracovalo i na praktičtějších vozech. Nevím, jestli ti něco říká 989. Mimochodem, do historie Porsche patří i lidová auta, terénní vozidla, tanky a jiná obrněná technika. Kdo ví, co by Ferdinand Porsche dnes dělal. Možná by stejně jako Gordon Murray věnoval své úsilí elektromobilům, více či méně lidovým.

Pokud jde o SUV, téhle módě se z větších výrobců nejspíš vyhne jen Ferrari, Rolls Royce a Jaguar (už "má" Range Rover).
Avatar - Pekelná Micinka
17. 3. 2013 18:08
Re: Porsche SUV ?
A to u toho Jaguaru jeden nikdy neví. Mně by malé, agresivní SUV na základu Evoque přišlo daleko více "breed friendly" než XF kombajn.
17. 3. 2013 18:30
Re: Porsche SUV ?
Také nad tím občas přemýšlím. Rozdělené to mají pěkně. Pokud to někomu vydrží, tak si myslím, že právě jim. To by taky Range Rover mohl dělat nějaký "allroad" na základě XF kombi. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 3. 2013 18:33
Re: Porsche SUV ?
Na to je XF moc "osobní", ale Jag by mohl nabízet variantu ala A6 Allroad, to by za zvážení stálo.
17. 3. 2013 19:05
Re: Porsche SUV ?
Samozřejmě. Jen mě nenapadlo nic lepšího, jak by mohl Range Rover jít z druhé strany naproti Jaguaru. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 3. 2013 19:10
Re: Porsche SUV ?
Myslím, že nijak. Spíš by měl udělat model cílený na MLko a budoucí RR poslat více ke GL. A pak je tu ještě místo vedle GLK, vpodstatě malý Range, něco jako Evoque s klasickým vyskokým zadkem.
17. 3. 2013 19:24
Re: Porsche SUV ?
Něco mají v přípravě. RR moc nesleduji, ale vím, že se mluví o RR s prodlouženým rozvorem. A také něco o modelu nad Evoque.
Avatar - bigi25
18. 3. 2013 01:30
Re: Porsche SUV ?
A co takhle F-type na zvednutém podvozku jako crossover >:-[] Vsadím se, že taková auta přijdou brzy do módy. Giugiaro už se v Ženevě blýsknul Parcourem na základě Gallarda a další budou následovat.
Jen pro zajímavost odkaz na "praotce" téhle kategorie AMC Eagle SX/4 :yes:
[odkaz]
18. 3. 2013 10:15
Re: Porsche SUV ?
Giugiaro dnes patří VW a přijde mi, že si testují přijetí "SUV" pod Urusem.
Avatar - bigi25
19. 3. 2013 02:21
Re: Porsche SUV ?
Parcour ale není SUV - je to kupé se zvýšenou světlostí, takže spíše SAV, ale pravděpodobně dá vzniknout úplně nové kategorii, do které by se F-type na platformě Evoque celkem hodil.
19. 3. 2013 02:40
Re: Porsche SUV ?
SAV je "BMW speak" pro SUV (X5 je SAV). Když už chceš používat terminologii BMW, tak je to SAC (jako X6). Také si můžeš všimnout, že jsem dal SUV do uvozovek.
Avatar - bigi25
19. 3. 2013 03:04
Re: Porsche SUV ?
OK - hlavně že se shodneme ;-)
Psal jsem o nové kategorii, pro mě za mě třeba XOC (crossover coupé) :-!
17. 3. 2013 18:20
Re: Porsche SUV ?
Ale jistě, že Porsche občas vyrábělo i něco jiného, než klasické sporťáky. Ale nikdy nemělo tak velké prodeje, jako loni, a nikdy to něco jiného netvořilo hlavní obrat automobilky.

Problém dnešních sporťáků, alespoň jak se to jeví mně, je to, že se vyrábějí pouze nebo převážně luxusní vysokovýkonné modely, které si kupují spíše boháči, jako své x-té auto, aby se mohli předvádět, zatímco historicky bylo zcela normální, že si sportovní vůz mohl pořídit kde kdo. Nejednalo se totiž výhradně o miliónová auta. Třeba: Austin-Healey, Triumph TR-series, MGA, MGB, Porsche 356, Sunbeam Alpine, Honda S800, Opel GT 1100, Matra Bagheera, Alpine A110 a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat.

A místo aby se tradičně sportovní automobilky snažili posunout něco tímto směrem (netvrdím, že by to nutně muselo vést k ziskům), tak jen kopírují trapný trend SUV importovaný z USA.
17. 3. 2013 19:04
Re: Porsche SUV ?
Jde o náklady na vývoj. Dříve byl vývoj mnohem levnější a třeba 356 byl postavený z dílů VW. A lidovými bych je nenazýval, 356 v padesátých letech stál čtyři tisíce dolarů. Austin Healey 3000 podobně. Ceny si můžeš najít. To byla cenová úroveň vozů jako Cadillac.

Velkým problémem je ziskovost takových projektů. Proto je dnes mnohem menší nabídka dostupnějších sporťáků a proto všichni sledují Toyotu. Uvědomuješ si, že většina tebou jmenovaných značek skončila v propadlišti dějin, že...
17. 3. 2013 19:21
Re: Porsche SUV ?
Už to, že všichni sledují Toyotu může znamenat, že by poptávka v tomto segmentu být mohla. Mně by se třeba taky líbilo mít nějaký levný sporťák, Ale valit do toho více peněz než do rodinného auta masy nikdy nebudou... :-( .

Otázka zániku značek je spíš o tom, že byly sloučené pod většími koncerny, a ty se rozhodly raději než používat tyto značky pro něco, kde neměly tradici, pro jejich ukončení. Ale to se týká i mnohých dalších nesportovních značek, jako Talbot, Simca, Morris, Plymouth, AMC atd. Některé se zase obnovují, jako např. mnou jmenovaný Alpine. Matra se zase myslím přesunula na výrobu něčeho zcela jiného, atd. Takže bych to až tak černě, že většina zanikla, neviděl :-)
17. 3. 2013 19:38
Re: Porsche SUV ?
To znamená, že si nechtějí nechat utéct svůj kus koláče. Jen nejsou ochotni riskovat a jít do toho naslepo.

Takový Caterham ti nevoní? Sportovních aut se prodá méně, takže jsou dražší. Buď si tedy koupíš oholený sporťák, nebo drahé rodinné auto. ;-)
17. 3. 2013 19:49
Re: Porsche SUV ?
Tak Caterham se mi opravdu moc nelíbí :-) Ani třeba KTM X-Bow. Na to, jak ta auta vypadají, jsou příšerně drahá. Ale zase je fajn, že tady jsou. To už se ale od původní diskuze dostáváme docela daleko... :-) . Faktem je, že mi k Porsche SUV nesedí a nejsem zdaleka sám. Jinak by třeba na Wiki nezmiňovali, že mnoho skalních fandů Porsche se s modely typu Cayenne a Panamera nemůže srovnat a mají to firmě spíše za zlé. Ale jinak souhlas, než zánik Porsche, toto je vždy lepší. O tom není přece pochyb.
17. 3. 2013 20:09
Re: Porsche SUV ?
Pro mne je důležité, že jsou to povedená auta (i když Panamera podle mne moc krásy nepobrala, Sport Turismo je pak krásný příslib budoucnosti). V principu mi nevadí. Alespoň si mohu koupit Cayenne nebo Panameru pro rodinu k 911 pro zábavu. A nemusím jít lovit někam ven. Proč se spokojit s jinou značkou?

Vzpomínám si na Harryho Metcalfa, jak vzal Ferrari FF a po polních cestách s ním obhlížel svou farmu. :-) Je tu prostě poptávka po praktičtějších vozech exkluzivních značek. Ferrari to ví, protože řada kupců 612 jim to řekla. Víc prostoru, celoroční použitelnost.
Avatar - hattori_hanzo
17. 3. 2013 22:00
Re: Porsche SUV ?
Kromě 989 vznikl v podobný době taky koncept "superMPV" s označením Varrera. Ten se ovšem do výroby svým způsobem dostal o něco později a to v podobě tria Sharan/Galaxy/Alhambra.
18. 3. 2013 10:22
Re: Porsche SUV ?
Na tom "superMPV", jak píšeš, pracovali už od šedesátých let. Varrera pak bylo pokračování, protože si pořád mysleli, že takové auto je potřeba. Měla stát na komponentech Sharanu a spol.

Cayenne byl první vůz podobné koncepce, který se dostal až do produkce. Ale rozhodně se o to snažili už dříve.
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2013 19:14
ktovie kde by bolo porsche bez SUV
asi niekde v p.deli ;-) ... som zvedavy kedy jaguar, maserati aj ferrari pochopia ze bez SUV to dnes nejde.... jaguar tusim to uz pochopil a coskoro pride s SUVeckom a hadam aj Maserati :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
17. 3. 2013 20:06
Porsche
Panorama je Ohavná,Cayene je vlastně VW Tuareg a je taky ohavný,911 má motor na špatném místě,jediné dobré auto které výrábí Porsche je nový Cayman,ale zbytek nestojí za nic
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 20:21
Re: Porsche
Jestli myslíš panorama Zuffenhausenu tak to fakt stojí za prd. >:-[]
Avatar - flyboyeda
17. 3. 2013 23:01
Re: Porsche
Ano Panamera,ze srandy tomu říkam Panorama
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 23:05
Re: Porsche
Tak ta sice krásy nepřebrala, ale je to nejlepší velký sportovní sedan současnosti.
18. 3. 2013 07:54
Re: Porsche
Současný facelift AM Rapide posouvá znatelně dál. Rád bych viděl nějakou srovnávačku.
Avatar - flyboyeda
18. 3. 2013 10:12
Re: Porsche
Neřekl bych slovo nejlepší,ale nejrychlejší,kdybych chtěl rychlý pohodlný a hezký sedan sáhnu po A6ce,za panoramu bych se styděl vypadá fakt divně a nová S6ka nebo rs6 by s panoramou dokázala udržet krok a nevypadá jak Kvasimódo
18. 3. 2013 10:30
Re: Porsche
Tak si tu "Panoramu" někdy půjč. Ten její zadek se mi pořád nelíbí a asi nikdy nebude, ale je to tak schopné auto, že je mi to celkem jedno. Neznám Audi, které se jí vyrovná. Z rychlých Audi pak rozhodně S8. Jak moc nemusím kombíky, škoda, že nedělají Sport Turismo. Panamera je i tak liftback, ST alespoň netrpí tím podivným zadkem.
Avatar - flyboyeda
18. 3. 2013 14:06
Re: Porsche
Vím že panamera je výborná na řízení stím nelze nesouhlasit,ale S6 to dokáže 0-100km/h za 4sekundy a vypadá mnohem líp,nejvíc mě ale Porsche štvé s 911kou,protože nový Cayman má na to být mnohem lepší jak 911ka ,ale politika Porsche to neumožňuje,nemůžou udělat Caymana tak dobrý jak by mohl být i když i tak je vynikající ten 2013model
18. 3. 2013 21:34
Re: Porsche
Politika, no. Brzdí ho však z hlediska materiálů a nabídky motorů, ne z hlediska podvozku, nebo řízení. Mohl by být lehčí, mohl by mít silnější motor (a tedy být mnohem dražší), ale tam to končí. "Lepší" je strašně subjektivní.
Avatar - flyboyeda
18. 3. 2013 22:03
Re: Porsche
911ka je přeceňované auto,nový model je o 10centimetrů delší jak ten předchozí a to je sakra rozdíl a asi tomu není nadarmo,prostě i kdyby se postavili třeba na hlavu motor je na špatném místě ,do zadu nepatří,proto dávám přednost novému Caymanu,nedivil bych se kdyby byl Cayman rychlejší jak třeba Ferrari 360 a Cayman už trochu Ferrari i připomíná .Cayman se vydal správným směrem . Příjde doba kdy bude Cayman jednička a 911ka dvojka u Porsche pro mě je jednička samozřejmě Cayman už teď
18. 3. 2013 23:12
Re: Porsche
911 bude civilnět a to je aspekt, který Cayman nepokryje. K tomu patří právě i to natahování rozvoru. Může přijít doba, kdy bude vrcholný Cayman rychlejší než základní 911, ale jako řada bude v hierarchii výše. Utnout 911 dávalo smysl v minulosti, dnes už tolik ne. Ostatně plánovaný nástupce 911 nebyl sporťák s motorem uprostřed, ale kupé s osmiválcem vpředu.

Osobně mám motor vzadu rád. Není tak neutrální, ale přijde mi řiditelnější. A staré 911 miluji právě pro jejich náročnost. Asi největší problém 991 je její potentnost. Základní Carrera už není tolik zajímavá jako byla dříve, což staví do výhodnější pozice Cayman a Boxster. Navíc tahle dvojka v nové generaci vypadá k světu.

Nějaké raketě na základě Boxsteru, nebo Caymanu bych se nebránil. Ale jinak mi 911 nenahradí. Váhově jsou na úrovni klasických 911 a výkonově je strčí do kapsy. Už se těším na projížďku s GT3. Jsem hodně zvědavý. Co ti vůbec u Caymanu chybí ke štěstí? Snad ti nejde jen o výkon.
Avatar - flyboyeda
19. 3. 2013 01:07
Re: Porsche
911 se mi líbí vzhledové je krásná a ze zadu vypadá trochu líp jak nový Cayman,ale já mám raději motor uprostřed a větší kontrolu nad vozem a u 911 člověk nikdy neví,ze předu se mi zas líbí víc Cayman to nasávání má jak Ferrari 360,pro mě je jednička Cayman, líbí se mi na něm ten skrytý potenciál .Cayman už není druholigový hráč je to stejná liga jako 911 a možná i lepší
19. 3. 2013 03:19
Re: Porsche
U 911 máš ohromnou kontrolu nad vozem (tedy nad tím, co dělá). Ochotně udělá ledacos, stačí na ni mluvit tím správným jazykem. Jen není tak neutrální (hlavně ty starší). I když 991 je pro některé neutrální až moc. Auta s motorem uprostřed mám taky rád, ale také umí být zákeřné potvůrky. Povahově mi dnešní 911 nepřijdou zásadně jiné.

991 má ten krásný profil zadku. A Cayman má v mých očích povedená vertikální přední světla.
19. 3. 2013 00:05
Re: Porsche
Teď jsem si vzpomněl, že ona tu už vlastně je, pokud ti jde o zrychlení na stovku. Základní Carrera ji dá za 4,8, Cayman S s PDK a Sport Chrono za 4,7. :-)
Avatar - Ham.
19. 3. 2013 00:39
Re: Porsche
Ale s 911 zase byla vždycky sranda...
[odkaz]
:-)
17. 3. 2013 21:14
PŘEDVÁDĚČKA
Vždy mně tu nekonečně dojímají sondy garážových psychologů do světa silniční smetánky. Ano, takhle nějak to asi bude - bohatí lidé si kupují nejlepší auta na světě (ausgerechnet Porsche) výhradně proto, aby se s nima vytahovali, aby si masírovali svá ubohá ega, prodlužovali penisy a zkracovali životy. No prostě však to znáš - zbohatlická, znuděná, arogantní a asociální lůza, která neumí objevit čistoskvoucí pravdoláskovou silniční pravdu v loganu.

Mimochodem, tohle je opravdu zajímavá názorová úchylka - čím lepší a dražší auto, tím větší snaha se s ním jenom předvádět. Lze sice přijmout obecně známou pravdu, že těžko se vytahovat s obrezlou a obžebranou herkou ze tří áček a z třetího kolena, přesto si říkám, jaká asi tak musí být mozkovna těchto sociologů, když skutečně jedinou motivaci pro nákup Porsche 911 spatřují v předvádění se okolí 8-s

Ale já vím, tohle je tak konejšivé, uklidňující - všichni, co mají o korunu a o kolečko v garáži a v hlavě víc jsou jen zbohatlická lůza. No... najdi v sobě trochu úcty sám k sobě a snaž se prostě pochopit tu poměrně jednoduchou skutečnost, že jsou mezi námi lidé, kteří mají dokonalou nadstavbu - intelektovou, schopnostní, vědomostní a logicky též... možnostní. A věř, že ty, jakkoli si mažeš medy malosti v důvodech proč by sis nikdy nepořídil Cayenne a raději bys, jak zajíkavě sděluješ, jezdil v Sanderu, pak bys měl vědět, že ti, co si opravdu ty Cayenny kupují, mají pro tohle dilema jen jednu odpověď. Vsadím se, že se bojíš na ni jen pomyslet...

BRAVO PORSCHE :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
17. 3. 2013 21:50
Re: PŘEDVÁDĚČKA
Povedený "hate", se kterým bych se v hlavních konturách výjimečně ztotožnil. Škoda jen, že tu nevidím žádný příspěvek, na který by se dal vztáhnout, zatím tu nikdo nic takového nepředvádí. Trochu mi tedy uniká význam toho, proč jsi to napsal.
Avatar - bigi25
18. 3. 2013 01:14
Re: PŘEDVÁDĚČKA
...aby si trochu duševně zaonanoval :-)
Někdo holt musí vysvětlit nám, garážovým zoufalcům, jak to ve světě smetánky chodí...
BRAVWO :yes: