Ekonomika
asi niekde v p.deli 😉 ... som zvedavy kedy jaguar, maserati aj ferrari pochopia ze bez SUV to dnes nejde.... jaguar tusim to uz pochopil a coskoro pride s SUVeckom a hadam aj Maserati :yes:
Panorama je Ohavná,Cayene je vlastně VW Tuareg a je taky ohavný,911 má motor na špatném místě,jediné dobré auto které výrábí Porsche je nový Cayman,ale zbytek nestojí za nic
Jestli myslíš panorama Zuffenhausenu tak to fakt stojí za prd. >😒]
Ano Panamera,ze srandy tomu říkam Panorama
Tak ta sice krásy nepřebrala, ale je to nejlepší velký sportovní sedan současnosti.
Neřekl bych slovo nejlepší,ale nejrychlejší,kdybych chtěl rychlý pohodlný a hezký sedan sáhnu po A6ce,za panoramu bych se styděl vypadá fakt divně a nová S6ka nebo rs6 by s panoramou dokázala udržet krok a nevypadá jak Kvasimódo
Tak si tu "Panoramu" někdy půjč. Ten její zadek se mi pořád nelíbí a asi nikdy nebude, ale je to tak schopné auto, že je mi to celkem jedno. Neznám Audi, které se jí vyrovná. Z rychlých Audi pak rozhodně S8. Jak moc nemusím kombíky, škoda, že nedělají Sport Turismo. Panamera je i tak liftback, ST alespoň netrpí tím podivným zadkem.
Vím že panamera je výborná na řízení stím nelze nesouhlasit,ale S6 to dokáže 0-100km/h za 4sekundy a vypadá mnohem líp,nejvíc mě ale Porsche štvé s 911kou,protože nový Cayman má na to být mnohem lepší jak 911ka ,ale politika Porsche to neumožňuje,nemůžou udělat Caymana tak dobrý jak by mohl být i když i tak je vynikající ten 2013model
Politika, no. Brzdí ho však z hlediska materiálů a nabídky motorů, ne z hlediska podvozku, nebo řízení. Mohl by být lehčí, mohl by mít silnější motor (a tedy být mnohem dražší), ale tam to končí. "Lepší" je strašně subjektivní.
911ka je přeceňované auto,nový model je o 10centimetrů delší jak ten předchozí a to je sakra rozdíl a asi tomu není nadarmo,prostě i kdyby se postavili třeba na hlavu motor je na špatném místě ,do zadu nepatří,proto dávám přednost novému Caymanu,nedivil bych se kdyby byl Cayman rychlejší jak třeba Ferrari 360 a Cayman už trochu Ferrari i připomíná .Cayman se vydal správným směrem . Příjde doba kdy bude Cayman jednička a 911ka dvojka u Porsche pro mě je jednička samozřejmě Cayman už teď
911 bude civilnět a to je aspekt, který Cayman nepokryje. K tomu patří právě i to natahování rozvoru. Může přijít doba, kdy bude vrcholný Cayman rychlejší než základní 911, ale jako řada bude v hierarchii výše. Utnout 911 dávalo smysl v minulosti, dnes už tolik ne. Ostatně plánovaný nástupce 911 nebyl sporťák s motorem uprostřed, ale kupé s osmiválcem vpředu.
Osobně mám motor vzadu rád. Není tak neutrální, ale přijde mi řiditelnější. A staré 911 miluji právě pro jejich náročnost. Asi největší problém 991 je její potentnost. Základní Carrera už není tolik zajímavá jako byla dříve, což staví do výhodnější pozice Cayman a Boxster. Navíc tahle dvojka v nové generaci vypadá k světu.
Nějaké raketě na základě Boxsteru, nebo Caymanu bych se nebránil. Ale jinak mi 911 nenahradí. Váhově jsou na úrovni klasických 911 a výkonově je strčí do kapsy. Už se těším na projížďku s GT3. Jsem hodně zvědavý. Co ti vůbec u Caymanu chybí ke štěstí? Snad ti nejde jen o výkon.
Osobně mám motor vzadu rád. Není tak neutrální, ale přijde mi řiditelnější. A staré 911 miluji právě pro jejich náročnost. Asi největší problém 991 je její potentnost. Základní Carrera už není tolik zajímavá jako byla dříve, což staví do výhodnější pozice Cayman a Boxster. Navíc tahle dvojka v nové generaci vypadá k světu.
Nějaké raketě na základě Boxsteru, nebo Caymanu bych se nebránil. Ale jinak mi 911 nenahradí. Váhově jsou na úrovni klasických 911 a výkonově je strčí do kapsy. Už se těším na projížďku s GT3. Jsem hodně zvědavý. Co ti vůbec u Caymanu chybí ke štěstí? Snad ti nejde jen o výkon.
911 se mi líbí vzhledové je krásná a ze zadu vypadá trochu líp jak nový Cayman,ale já mám raději motor uprostřed a větší kontrolu nad vozem a u 911 člověk nikdy neví,ze předu se mi zas líbí víc Cayman to nasávání má jak Ferrari 360,pro mě je jednička Cayman, líbí se mi na něm ten skrytý potenciál .Cayman už není druholigový hráč je to stejná liga jako 911 a možná i lepší
U 911 máš ohromnou kontrolu nad vozem (tedy nad tím, co dělá). Ochotně udělá ledacos, stačí na ni mluvit tím správným jazykem. Jen není tak neutrální (hlavně ty starší). I když 991 je pro některé neutrální až moc. Auta s motorem uprostřed mám taky rád, ale také umí být zákeřné potvůrky. Povahově mi dnešní 911 nepřijdou zásadně jiné.
991 má ten krásný profil zadku. A Cayman má v mých očích povedená vertikální přední světla.
991 má ten krásný profil zadku. A Cayman má v mých očích povedená vertikální přední světla.
Teď jsem si vzpomněl, že ona tu už vlastně je, pokud ti jde o zrychlení na stovku. Základní Carrera ji dá za 4,8, Cayman S s PDK a Sport Chrono za 4,7. 😄
Vždy mně tu nekonečně dojímají sondy garážových psychologů do světa silniční smetánky. Ano, takhle nějak to asi bude - bohatí lidé si kupují nejlepší auta na světě (ausgerechnet Porsche) výhradně proto, aby se s nima vytahovali, aby si masírovali svá ubohá ega, prodlužovali penisy a zkracovali životy. No prostě však to znáš - zbohatlická, znuděná, arogantní a asociální lůza, která neumí objevit čistoskvoucí pravdoláskovou silniční pravdu v loganu.
Mimochodem, tohle je opravdu zajímavá názorová úchylka - čím lepší a dražší auto, tím větší snaha se s ním jenom předvádět. Lze sice přijmout obecně známou pravdu, že těžko se vytahovat s obrezlou a obžebranou herkou ze tří áček a z třetího kolena, přesto si říkám, jaká asi tak musí být mozkovna těchto sociologů, když skutečně jedinou motivaci pro nákup Porsche 911 spatřují v předvádění se okolí 8-s
Ale já vím, tohle je tak konejšivé, uklidňující - všichni, co mají o korunu a o kolečko v garáži a v hlavě víc jsou jen zbohatlická lůza. No... najdi v sobě trochu úcty sám k sobě a snaž se prostě pochopit tu poměrně jednoduchou skutečnost, že jsou mezi námi lidé, kteří mají dokonalou nadstavbu - intelektovou, schopnostní, vědomostní a logicky též... možnostní. A věř, že ty, jakkoli si mažeš medy malosti v důvodech proč by sis nikdy nepořídil Cayenne a raději bys, jak zajíkavě sděluješ, jezdil v Sanderu, pak bys měl vědět, že ti, co si opravdu ty Cayenny kupují, mají pro tohle dilema jen jednu odpověď. Vsadím se, že se bojíš na ni jen pomyslet...
BRAVO PORSCHE :yes: :-!
Mimochodem, tohle je opravdu zajímavá názorová úchylka - čím lepší a dražší auto, tím větší snaha se s ním jenom předvádět. Lze sice přijmout obecně známou pravdu, že těžko se vytahovat s obrezlou a obžebranou herkou ze tří áček a z třetího kolena, přesto si říkám, jaká asi tak musí být mozkovna těchto sociologů, když skutečně jedinou motivaci pro nákup Porsche 911 spatřují v předvádění se okolí 8-s
Ale já vím, tohle je tak konejšivé, uklidňující - všichni, co mají o korunu a o kolečko v garáži a v hlavě víc jsou jen zbohatlická lůza. No... najdi v sobě trochu úcty sám k sobě a snaž se prostě pochopit tu poměrně jednoduchou skutečnost, že jsou mezi námi lidé, kteří mají dokonalou nadstavbu - intelektovou, schopnostní, vědomostní a logicky též... možnostní. A věř, že ty, jakkoli si mažeš medy malosti v důvodech proč by sis nikdy nepořídil Cayenne a raději bys, jak zajíkavě sděluješ, jezdil v Sanderu, pak bys měl vědět, že ti, co si opravdu ty Cayenny kupují, mají pro tohle dilema jen jednu odpověď. Vsadím se, že se bojíš na ni jen pomyslet...
BRAVO PORSCHE :yes: :-!
Povedený "hate", se kterým bych se v hlavních konturách výjimečně ztotožnil. Škoda jen, že tu nevidím žádný příspěvek, na který by se dal vztáhnout, zatím tu nikdo nic takového nepředvádí. Trochu mi tedy uniká význam toho, proč jsi to napsal.
Nevím, jestli Porsche změní názor; doufal jsem, že VW a Audi něco nakonec na trh dají.
Přiznám se, že jsem strukturu zisků Porsche přesně nestudoval, proto, znáš-li odpověď, klidně napiš. Pokud to nesklouzne k dohadování o ničem, tak si to rád přečtu, Nicméně ani situace, že by Porsche muselo vyrábět SUV proto, aby dotovala prodej sporťáků, mne jen utvrzuje v tom, že to považuji za smutné.
Na sportovních vozech určitě lze vydělávat, jen to není zrovna nejstabilnější odvětví. Nic ti nebrání si založit automobilku a dotovat nadšencům sporťáky ze své kapsy. 😉
SUV v minulosti nebyla, nicméně Porsche pracovalo i na praktičtějších vozech. Nevím, jestli ti něco říká 989. Mimochodem, do historie Porsche patří i lidová auta, terénní vozidla, tanky a jiná obrněná technika. Kdo ví, co by Ferdinand Porsche dnes dělal. Možná by stejně jako Gordon Murray věnoval své úsilí elektromobilům, více či méně lidovým.
Pokud jde o SUV, téhle módě se z větších výrobců nejspíš vyhne jen Ferrari, Rolls Royce a Jaguar (už "má" Range Rover).
Jen pro zajímavost odkaz na "praotce" téhle kategorie AMC Eagle SX/4 :yes:
[odkaz]
Psal jsem o nové kategorii, pro mě za mě třeba XOC (crossover coupé) :-!
Problém dnešních sporťáků, alespoň jak se to jeví mně, je to, že se vyrábějí pouze nebo převážně luxusní vysokovýkonné modely, které si kupují spíše boháči, jako své x-té auto, aby se mohli předvádět, zatímco historicky bylo zcela normální, že si sportovní vůz mohl pořídit kde kdo. Nejednalo se totiž výhradně o miliónová auta. Třeba: Austin-Healey, Triumph TR-series, MGA, MGB, Porsche 356, Sunbeam Alpine, Honda S800, Opel GT 1100, Matra Bagheera, Alpine A110 a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat.
A místo aby se tradičně sportovní automobilky snažili posunout něco tímto směrem (netvrdím, že by to nutně muselo vést k ziskům), tak jen kopírují trapný trend SUV importovaný z USA.
Velkým problémem je ziskovost takových projektů. Proto je dnes mnohem menší nabídka dostupnějších sporťáků a proto všichni sledují Toyotu. Uvědomuješ si, že většina tebou jmenovaných značek skončila v propadlišti dějin, že...
Otázka zániku značek je spíš o tom, že byly sloučené pod většími koncerny, a ty se rozhodly raději než používat tyto značky pro něco, kde neměly tradici, pro jejich ukončení. Ale to se týká i mnohých dalších nesportovních značek, jako Talbot, Simca, Morris, Plymouth, AMC atd. Některé se zase obnovují, jako např. mnou jmenovaný Alpine. Matra se zase myslím přesunula na výrobu něčeho zcela jiného, atd. Takže bych to až tak černě, že většina zanikla, neviděl 😄
Takový Caterham ti nevoní? Sportovních aut se prodá méně, takže jsou dražší. Buď si tedy koupíš oholený sporťák, nebo drahé rodinné auto. 😉
Vzpomínám si na Harryho Metcalfa, jak vzal Ferrari FF a po polních cestách s ním obhlížel svou farmu. 😄 Je tu prostě poptávka po praktičtějších vozech exkluzivních značek. Ferrari to ví, protože řada kupců 612 jim to řekla. Víc prostoru, celoroční použitelnost.
Cayenne byl první vůz podobné koncepce, který se dostal až do produkce. Ale rozhodně se o to snažili už dříve.