Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Panamera 3,6 V6: Premiéra v Číně, na trh v květnu

Dalším přiblížením luxusní produkce automobilky z Zuffenhausenu širšímu spektru zákazníků bude šestiválcové provedení hatchbacku Panamera.
Zpět na článek
17. 2. 2010 02:33
17. 2. 2010 07:46
17. 2. 2010 08:49
17. 2. 2010 10:34
17. 2. 2010 14:26
17. 2. 2010 14:55
17. 2. 2010 09:20
17. 2. 2010 08:40
17. 2. 2010 07:30
17. 2. 2010 07:54
17. 2. 2010 09:22
17. 2. 2010 10:17
17. 2. 2010 10:32
17. 2. 2010 10:35
17. 2. 2010 10:38
17. 2. 2010 14:00
17. 2. 2010 14:28
17. 2. 2010 15:05
17. 2. 2010 23:12
neregistrovaný "Donovan"
17. 2. 2010 08:18
17. 2. 2010 08:42
17. 2. 2010 08:50
17. 2. 2010 08:53
17. 2. 2010 09:01
17. 2. 2010 10:03
17. 2. 2010 10:18
17. 2. 2010 10:36
17. 2. 2010 11:32
17. 2. 2010 14:01
17. 2. 2010 14:02
17. 2. 2010 15:11
17. 2. 2010 16:45
17. 2. 2010 23:36
neregistrovaný "Donovan"
18. 2. 2010 14:25
neregistrovaný "Donovan"
18. 2. 2010 11:25
18. 2. 2010 12:51
18. 2. 2010 13:09
18. 2. 2010 13:56
18. 2. 2010 14:03
18. 2. 2010 15:43
18. 2. 2010 16:17
20. 2. 2010 12:50
21. 2. 2010 23:42
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 02:33
Panamera V6
Tak teď ještě ta dlouho očekávaná Panamera Diesel, Panamera Diesel 4, Panamera Diesel S a Panamera Diesel 4S a konečně může přijít Panamera Hybrid a Panamera 2.0 TFSI!!! >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 07:46
Re: Panamera V6
Fakt je to takový průser? Mě to tedy nepřijde, 300 koní a 400Nm na sedmnáctset kilo těžké auto, je dle mého velmi důstojná základní motorizace. Co by za takový šestiválec dal Jaguar, že, který, jsme-li u toho smíchu nad diesely, do své vlajkové lodi diesel s výkonem mnohem menším než má tahle panamera dává. >:D :-!
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 08:23
Re: Panamera V6
Jaguar by za takový šestiválec asi moc nedal, protože by ho nikdo v tom autě nechtěl :-)
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 08:49
Re: Panamera V6
Kdo říkal? A ten dýzl chtít budou? Ten lépe odpovídá "aristokratickému" charakteru Jaguaru? Nezlob se, ale to je celkem komické.

;-)
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 10:16
Re: Panamera V6
Dnes je doba taková, že prostě "všichni" chtějí diesel a kdo se dokáže psychicky vyrovnat s tím, že by do auta tankoval benzín, ten zvolí rovnou nějakou top motorizaci.
Realita mně dá za pravdu, že tato motorizace bude i v nabídce Panamery jako doplněk a určitě nedosáhne prodejů V8. Leda, že by měla neodolatelnou cenu typu 2 miliony s výbavou, ale na to bych nesázel.
Komické, nekomické, vyrábí se to, co se prodává.
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 10:34
Re: Panamera V6
Poslední větu si klidně obrať, prodává se, co se vyrábí, má to zhruba stejnou vypovídací hodnotu. :-!
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 13:58
Re: Panamera V6
Takže podle tebe něco jako průzkum trhu v automobilovém průmyslu neexistuje?
Avatar - T613
17. 2. 2010 14:26
Re: Panamera V6
Existuje, ale sám víš, že je rozdíl mezi výběrem a výběrem. Je rozdíl, když si někdo z D3 řekne, že tento segment pro ně není zajímavý, byť jsou ho schopni zvládnout. A něco jiného když Jag/Masse a spol. musí říct, že tento segment není pro ně zajímavý, protože nemají peníze na vývoj technologií.
17. 2. 2010 14:26
Re: Panamera V6
Jistěže existuje, jen se zamysli a zkus vydedukovat, kdo ten průzkum má zvládnutý lépe. :-!
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 14:55
Re: Panamera V6
Proč by neexistoval, ale skutečně chceš tvrdit, že průzkum trhu aristokratické značce řekl, že je pro ni solidní V6ka neprodejná, ale ta zastaralá (kterou dává do XF) ano, nebo že V6ka je pro ni nedůstojná, ale pro image značky je dostatečně důstojný i dvoulitrový dýzl v přebouchaném mondeu? Na co si tu hrajem? Že ve velkých sedanech je Jaguar výjimečnou značkou, pro níž je šestiválcová motorizace nedůstojnou, ale v nižších segmentech je obyčejnou konfekcí, která nenabízí ani motorizace odpovídající konkurenci? Trochu nekonzistentní přístup k image, nemyslíš?
Avatar - T613
17. 2. 2010 09:20
Re: Panamera V6
ale chtěl... tradice jsou ti k prdu, když je nikdo nekupuje
Avatar - iudex
17. 2. 2010 08:40
Re: Panamera V6
Presne tak. Ja viem, ze vsetci tu jazdia na autách s výkonom cca. 400 koní, preto nad 300 k verziou ohŕnajú nos, ale daný výkon a krútiaci moment pri hmotnosti auta o triedu mensieho (napr. A6 3,0 TDI s automatom má 1765 kg) je výborný základ. A Porxche tým nijako nestráca image. Ved kolko áut tejto triedy na 300 konoch len zacína?
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 10:13
Re: Panamera V6
Já neohrňuju nos, jen se těším na budoucích 10 verzí Panamery, které nás ještě čekají a které vyplní každou skulinku trhu (jak bývá u Porsche zvykem). No a taky dodá smysl cenovce za Panameru Turbo (je totiž dražší než mnohem exklusivnější malosériové Rapide).
17. 2. 2010 07:30
tak nějak
Tohle je prostě mimo mísu... Koncern opět sklouzává pouze a jen k maximálním prodejům... o nic jiného nejde... Už ani jistá exkluzivita není svatá... myslím, že 2,0 TFSI tam brzy přijde..:-( :no:
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 07:54
Re: tak nějak
Některé jiné koncerny žádnou solidní motorizaci o šesti válcích nemají, a to jak v benzinu tak v naftě, takže jejich výkladní skříň jménem Maserati má smůlu. Ale snad se dočká, ono Ferrari šestiválce dělat bude co nevidět, tak snad nějaký ten drobek ze stolu pro zbytek koncernu upadne. A až ho pak do toho "ekluzivního a ručně dělaného" Qporte dají, budeš pochopitelně blábolit zas něco jiného, dříve taky bylo pro atmosferického bijce wollfa vše s turbem mimo, stačilo, aby fiat začal dělat Tjety, a teď není lepšího motoru. >:D ;-)
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 10:17
Re: tak nějak
Quattroporte ale neá ambice prodávat se po desetitisících. Proto pokud dostane V6, bude to jenom čistě kvůli emisním anřížením
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 10:32
Re: tak nějak
Tohle snad nemůžeš myslet vážně, "nemá ambice". >:D ;-) Značky, které "nemají ambice" jsou mezi prvními na řadě při krizových odstřelech, a to ví i jejich management, takže dnes "má ambice" každý, problém ovšem je, že ono ani tak nejde o ambice jako o možnosti, a faktem je, že pokud do Qporte nenacpeš V8 z Ferrari nemáš jaksi, kde nějakou jinou motorizaci vzít. To je celé, podobně jako s tím XJ, protože důstojný V6 dýzl mají, tak ho tam vrazí, protože důstojný V6 benzin nemají, tak nezbývá Ricardům než to obhajovat slovy, že by ho nikdo nechtěl. ;-)
Avatar - T613
17. 2. 2010 10:35
Re: tak nějak
aneb co neroste časem chcípne. Nevím jak to dneska děláš, ale musím s tebou jenom souhlasit. Tohle mi už nedělej! Pracuj na sobě! >:-[]
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 14:00
Re: tak nějak
Čili cílem Maserati je podle tebe vyrábět snad statisíce aut (co nejvíc)? To je slušná blbost ;-) Smyslem těchto značek rozhodně není neustálý růst, ale budování a udržování značky a uspokojování specifického okruhu klientů.
17. 2. 2010 14:20
Re: tak nějak
Pokud prodají statisíce aut po 2,5-3 mil za jednotku, tak nevidím problém. :-! On se totiž ten okruh specifických klientů rok co rok zvětšuje, sice ne na statisíce, ale roste.
Avatar - T613
17. 2. 2010 14:28
Re: tak nějak
Cílem Mase/Jagu je vydělávat peníze, a ty se vydělávají prodejem. A prodává se to co nejvíc osloví cílové skupiny. A kde se prodá nejvíc jsou náklady nejmenší atd. Mase/Jag není Bugatti.
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 15:05
Re: tak nějak
Jasně, raději se budeme tvářit, že Maserati nebo Jaguar jsou rukodělné výrobky pro bohaté šejky z Bahrajnu. >:D A taky se budeme tvářit, že jejich ceny ve svých segmentech naprosto srovnatelné s německou "masovou" produkcí jsou výrazem čistého altruismu obou "kusových" výrobců a ne důsledkem tržního postavení daného technickou vyspělostí a image. >:D Ricardo, můžu chápat tvé zaujetí značkou, ale zas to nepřeháněj. ;-)
neregistrovaný "Donovan"
17. 2. 2010 23:12
Re: tak nějak
S Jaguarem máš pravdu, s Maserati nikoli.
17. 2. 2010 08:18
Re: tak nějak
Myslím, že tu platí přesně to, co napsal Dinar výše. 300koní a krouťák 400Nm už zajišťuje velmi solidní výkony. Navíc má pro mě osobně Panamera stejné kouzlo jako BMW E60, tedy její tvary jsou časem čím dál tím líbivější. To samé můžu říct třeba o zmíněném QPorte, ze kterého jsem při představení nebyl nijak nadšený a s odstupem času považuji jeho tvary za naprosto geniální.
Avatar - iudex
17. 2. 2010 08:42
Re: tak nějak
Okrem toho sestvalec je pre Porsche typická a stále prevazujúca motorizácia, tak preco sa tvárime, ze pod osem valcov to ani nie je Porsche?
17. 2. 2010 08:46
Re: tak nějak
Protoze bychom museli prelepit plakaty v garazi, a to se nam nechce! ;-)
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 08:53
Re: tak nějak
Úplný souhlas, navíc, mám-li se vrátit zpět k těm motorizacím, mě se ty jednodušší verze lux sedanů (obecně)líbí nějak víc, myslím tím, že panamera jako zadokolka s těmi, dle mého naprosto dostačujícími třemi sty koňmi, je pro mě přitažlivější než vrcholné turbo. ;-)
Avatar - iudex
17. 2. 2010 09:01
Re: tak nějak
Alebo "nie je základ ako základ". ;-)
17. 2. 2010 10:03
Re: tak nějak
Prodat co nejvíce aut? Taková drzost >:D
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 10:18
Re: tak nějak
To byl vždy smysl Porsche, jen spousta jedinců se s tím nemůže vyrovnat, že Porsche je drahá a technicky promakaná masovka...
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 10:36
Re: tak nějak
Nemyslím, že s tím má někdo problém, jsou tu spíše jedinci, kteří se nemůžou srovnat s tím, že image Jaguaru je už dávno stejná, jen těmi prodeji se porschi nemůže nějak vyrovnat. ;-)
17. 2. 2010 11:07
Re: tak nějak
Obávám se, že Jaguár již pěknou dobu pracuje na tom, aby jeho image byla rok co rok horší a horší. Pro mne je tedy mnohem větší brand Porsche a to i třeba v kajenu TDI, než jakýkoli Jag. :-!
Avatar - T613
17. 2. 2010 11:32
Re: tak nějak
ale ty jsi byl divný už od narození! >:-[] ;-)
17. 2. 2010 11:39
Re: tak nějak
A nestydím se za to. >:-[] ;-)
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 14:01
Re: tak nějak
Tys usnul někdy v roce 2003 a co se stalo mezitím ti nějak uteklo, viď?
17. 2. 2010 14:23
Re: tak nějak
Myslíš ten prodej značky do Indie? Nebo pár nijak úspěšných modelů? Nebo co máš na mysli v tom, že se něco podstatného, co by změnilo pád značky, událo?
Avatar - Ricardo
17. 2. 2010 14:02
Re: tak nějak
Ty máš germánský pohled na slova značka a luxus, těžko ti něco vysvětlovat...
17. 2. 2010 14:29
Re: tak nějak
Takhle to vždycky končí, všichni jsou blázni, jen já jsem letadlo...
Avatar - Dinar
17. 2. 2010 15:11
Re: tak nějak
Já mám germánský pohled na slova značka a luxus a Jaguar prodává přebouchané mondeo s dýzlem. :-!

Probůh, z Porsche s jeho dvěma ryze sportovními modely, jedním lux. sedanem a jedním SUV tu děláš masovku pro dělnickou třídu a Jaguar má problém udržet se s velkým sedanem, nemluvě o tom, že vyjma jednoho sportovního kupé dělá jen naprosto běžná konfekční auta střední a vyšší střední.
17. 2. 2010 11:11
Re: tak nějak
Tohle je jen závist? :-)
Ty si snad myslíš, že Maserati by nechtělo prodávat víc? Chtělo! Ale s jednou motorizací se jim to prostě nepodaří.
17. 2. 2010 16:45
Pro Dinara
Vím, že je to zbytečné, ale jen bych tě upozornil (když už msuíš kdákat), že srovnávat Jaguar Porsche a Maserati jaksi nejde. U jaguaru platí to co píšeš bezezbytku )tady se dá souhlasit), ten má konkurovat německé trojce (ano jde to ztuha), ale maserati opravu patří mezi značky jenž mají svoji exkluzivitu. U Maseati platí, že už to chce mít i své koule a peníze, pokud si to auto chceš pořídit. A to, že to má jediný motor, původem z Ferrari (ve třech specifikacích !), jaksi není argumentem k výsměchu, ale spíše naopak. Ten motor je to nejlepší co v dané kategorii můžeš mít. Proč nabízet něco horšího, když máš představu, že za své auto chceš 3 mil a víc, tedy tolik, kolik chtějí za své nejvyšší řady výrobci z D3 (Např. řada sedum long)...

Jinak nikdo tady nezpochybňuje, že ti němci v současné době dávají do svých aut víc hejblátek než je v tom maserati případně i Rolsu, či Astonu, to je jedno, ale tyto značky (např. ten Aston a nebo Maserati) mají proti vrcholným přdstavitelům z D 3 jednu zákaldní výhodu. PROSTĚ JEDOU LÍP!!!! A tyto auta nikdy nebudou masovka a ani být nechtějí (tím neříkám, že enchtějí navyšovat prodeje, na druhou stranu ne za cenu, že tam narvou 1,4 T-Jet), jen chtějí být prodávaný za vyšší cenu, než je v této třídě obvyklá, tak aby se zaplatily samotná auta a zaplatil se vývoj.

Takže tvé demagogicé kecy na tom nic nezmění, a to, že Panamera nasazuje ten šestiválec (a tomu odpovídající cena A8 s lepším motorem a snad i výbavou) je rezignace na exkluzivitu, kterou panamera měla mít. To je vše.

Jo ještě poznámka... Ano na Maserati ej stále hodně využívána lidská práce, v interiéru (kožené čalounění a podobně) rozhodně enní dělaná strojově jako je tomu v tvém oblíbeném hypermainstreamu...

Jinak bych ocenil důkaz tvrzení, kde píšu, že turbomotory jsou na nic. Maximálně sem zpochybnil schopnost koncernu udělat turbomotor s výdrží, což ostatně potvrzuje současná doba, že je pro ně skutečně problém udělat spolehlivý foukaný motor.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Donovan"
17. 2. 2010 23:36
Panamera Light
No nad třemi stovkami koní z téhle V6tky rozhodně nemusí ohrnovat nos ani Panamera. Vždyť se parametry téměř vyrovná tomu nejlepšímu od Nissanu/Infiniti a třeba takové BMW tyhle výkony u šestiválců už "přifukuje". Panamera tedy rozhodně nebude s třemi stovkami koní pod kapotou žádná dýchavičná velryba, ale pořád ještě dominantí dálniční stíhačka. Sdílení komponent s VW byla otázka času a dokud má VW komponenty, které jsou "hodny" Porsche, nevidím v tom problém. Těžko lze taky vyvracet, že mimo VW mainstreamové značky takto špičkové motory v této výkonové kategorii jednoduše nemají.

Ovšem to ještě neznamená, že tady na diskusi můžeme blouznit o tom, že Maserati má V8 od Ferrari vlastně "z nouze" a absence V6 je velký problém pro Q-porte. Vím, že to bylo vyřčeno v určitém kontextu, ale je třeba to uvést na pravou míru.

Vždyť v případě Maserati už jsme nebezpečně blízko automobilové nirváně (třídičky známe - sublowend, ..., lux, exklusiv, Ferrari), určitá bázeň je tedy na místě. :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - T613
18. 2. 2010 07:11
Re: Panamera Light
nikdo tady neblouzní, že ten motor má z nouze. Ale má jen ten jeden motor (pardon dva), protože jiné prostě nemají, neboť na ně ve Fiatu nemají (Ano, jistě Wolffe vím.. kdyby chtěli, tak je mají, jenže nějak nechcou). Ano, koncernová V6 je Mase nedůstojná, ale jinou nemají a proto tam prostě není.
Jiné motory by exkluzivitu Quatroporte rozhodně nesnížily, spíše naopak..
Avatar - Dinar
18. 2. 2010 07:24
Re: Panamera Light
K prvnímu odstavci, ten motor v panameře nemá s žádným VW nic společného.

K druhému, ano kontext, tedy prosím nepiš nesmysly, že tu někdo mluví o motoru Ferrari v Maserati coby o nouzi. Řečeno bylo, že vyjma motorů z Ferrari nemá v rámci koncernu Mase jaksi kam a pro co sáhnout, což znamená, že výběr pro takové Qporte je omezen na osmiválec. Jedni si tento fakt mohou vykládat jako exkluzivitu, druzí jako prosté omezení, ti první u toho argumentují slovy o nepotřebě nějaké automobilové značky prodávat více aut než prodává, což je úsměvné.
A k tomu nabízím ještě jeden pohled. Porsche coby sportovní značka se silnou image ji podporuje právě tím, že má vlastní (špičkové) motory, které nekoupíš v žádné jiné značce, tady je jednosměrka, motor porsche jedině v porsche. Z mého pohledu to docela posiluje image exkluzivity nemluvě o image technické vyspělosti. (čistý štít v tomto směru kazí tdi v cayennu, a to je věc, se kterou se třeba já osobně velmi těžko smiřuju a považuju ji za kaňku na porschí image). Na druhé straně tu máme Maserati, které aktuálně žádné své motory nemá ani nevyvíjí, což pro sportovně profilovanou značku s puncem exkluzivity není dobrá vizitka.

Ke třetímu odstavci, ano zní to hezky a po zkušenosti s QporteS se, bude-li možnost, vždycky tím autem znova rád svezu, ale jen ten motor z Ferrari nestačí na to, aby Qporte tlouklo svou konkurenci, má příliš mnoho nedostatků i v porovnání se svými konkurenty z řad konfekčnějších značek. Mohu zde akcentovat image, jistě, jenže i to je složitější, samo Maserati svou produkci cení na přibližně stejné peníze jako ti sérioví Němci, takže čistě jen z pohledu modelového portfolia můžeme brát Mase jako exkluzivní značku, protože nedělá nic menšího než lux sedan a lux kupé, nemá žádné áčko jako MB. Jenže ten MB má na druhé straně sortimentu třeba SLS za 5 mega, což za žádné Mase nedáš. S čím můžu souhlasit je, že Maserati a Jaguar nelze strkat do jednoho pytle, k tomu došlo jen kvůli zjednodušování v rámci této diskuse. ;-)
18. 2. 2010 09:50
Re: Panamera Light
Ty lžeš jak když tiskne a k tomu ses projevil jako dogmatik...

Nebudu k tomu víc psát, snad jen... my se bavíme o sedmě, A8 a řadě S (což jsou konkurenti v rámci třídy pro Qporte) a ani jedno není dražší než Qporte. Cenově se mu blíží pouze verze 750il. (plus mínus autobus). A ty vytáhneš SLS!!! (mám vytahovat MC 10?)

A za to, že si dovolíš psát něco o nedokonalosti Maserati, by ti měly prsty upadnout. Nikdo netvrdí, že to auto je dokonalé, ale jedna věc je nevyvratitelná... V rámci 5 m limuzíny je to nejlépe jedoucí auto ze všech.

JINAK i pro tebe tatro... Fiat prostě pro tyhle auta zatím nic menšího než 8-válce prostě nechce. Kdyby skutečně chtěl, tak by ten menší motor měl i v minulosti. Například 3,2 V6 s multiairem by byl zcela jistě srovnatelný motor jako ten co je teď v panameře.
Avatar - T613
18. 2. 2010 09:57
Re: Panamera Light
Jasně, kdyby chtěl .. FIAT (koncern) toho nechce tááák hodně až prakticky nemá co nabídnout
18. 2. 2010 10:09
Re: Panamera Light
Mě osobně především neoslovuje interiér QP. To je prostě bída co Maserati předvádí. Jo, je tam všude pěkná kůže, ale ten design a zasazení černých plastových jednotek... Jako poskládáné ze 3 aut, sladěnost nulová. 8-s

[odkaz]
Avatar - white label
18. 2. 2010 10:13
Re: Panamera Light
No nepúsobí to přílíš prémiově, poněkud "přeplastováno", včetně "plastového" ovládání na volantu... ;-\
18. 2. 2010 10:15
Re: Panamera Light
Prémie po italsku. Vše co de, vobšijem kůží. >:-[]
Avatar - white label
18. 2. 2010 10:23
Re: Panamera Light
Možná mají ještě bohaté zásoby kůže z období nemoci šílených krav... :-) >:-[]
18. 2. 2010 10:31
Re: Panamera Light
Nepochybně. >:D
Ale to se spotřebuje, když ne na Maserati, tak na Fiat, tedy pardón - Lancii. >:-[]
Avatar - white label
18. 2. 2010 10:09
Re: Panamera Light
Hlavně už žádné "tiskařské" lži, dyť to se nedá (ve zdraví) číst..., jinak to pochopitelně platí i pro tebe tatro... ;-) >:-[]
Avatar - white label
18. 2. 2010 10:06
Re: Panamera Light
Wolffe, dej si okamžitě nitrák pod jazyk, než to s tebou sekne...
:-O 8-s >:D
Avatar - Dinar
18. 2. 2010 10:42
Re: Panamera Light
Možná si mě raději nech v tom hatelistu, ať ti zbytečně nestoupá tlak. Ode mě k tobě platí, že diskutovat o autech budu jen s někým, kdo o nich má nějaké ponětí. ;-)
18. 2. 2010 12:43
Re: Panamera Light
Jasné, ty jsi velký odborník... srovnávat cenu SLS s Q4 a plencat k Maserati Jaguar... :yes: :yes:

Já zapomněl... Svět podle Dinara... V8 od Ferrari je nouzovka a jiný motor nemáme a neumíme... (teda nikdo krom koncernu a snad BMW)...

:yes: :yes:

To už si raději od tebe přečtu mastrubaci na téma BMW (to je tak dokonalé, akorát na houby jede)... to jsou taky lži, ale aspoň se člověk pobaví...
Avatar - white label
18. 2. 2010 22:32
Re: TESAT! TESAT! TESAT!
Tesat koho, wolffa? Nebuď zas takový "sadista"... ;-) >:D
neregistrovaný "Donovan"
18. 2. 2010 14:25
Re: TESAT! TESAT! TESAT!
K prvnímu odstavci - to jsem netušil, zmátl mě objem a výkon podobny jako má Passat R36. Tím spíš nevidím nejmenší problém s tímto motorem v Panameře, to už se opravdu není v tomto směru o čem bavit.

K druhému - souhlas.

K třetímu - Taky souhlas. Ale myslím, že automobilky ve třídě Maserati (Aston Martin, Porsche, špičkové produkty německé trojky - aspoň jak já to vnímám) už jsou natolik specifické, že každá má prostě jiné podmínky a trochu jiný přístup. Maserati bezesporu patří k menším značkám a nesnaží se být nejostřejší nebo nejsportovnější, ale hraje spíš na notu italského espritu a smyslu pro design v kombinaci s downgradovanou technikou Ferrari. Vzhledem k tomu, kde byla značka Maserati ještě před nějakými deseti lety, je na tom v současné době výborně a nabízí úžasná auta (i když Qporte už by neuškodila generační obměna). Tuhle jsem viděl v Praze zaparkované Grand Turismo (a to je nejblíž, jak jsem se k němu kdy dostal) a to auto je prostě porno na kolech :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2010 11:25
V6 - bravo
u Porsche teda hoši zapracovali, to se musí nechat, 220KW....když 3,6 V6 v novym Jeepu Grandčíru a dalších Chrysler-dodge-jeep bude mít 209 KW....
Jo, 11Kw tedy 15 HP navíc, se plácli přes kapsu, za tu cenovku co stojí Porsche :-) ;-)

Já to furt říkal že ten litrový výkon u těch amerik je tragickej o 15 HP méně :-) :-) :-) proti špičkovému výplodu neměckých konstrukterůů a za povoliční cenu :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
13
18. 2. 2010 12:51
Re: V6 - bravo
Ty riskuješ... Podle těchto odborníků by ten motor měl být už dávno v Maserati..., aby se snad mohlo za 1,5 mil. prodávat i pro slaboduché vymaštěné jedince... Hlavně že nám rostou prodeje... Tak se nějak divím, proč Phantom ještě nevyjel s dvoulitrovým dieselem z jedničky... to je přece špičkový motor prémiové značky...

Ono to asi bude tím, že v 5m luxusní limuzíně má být (dosud tot ak platilo) 8 válcový a nebo 12 válcový motor...

Zajímavé je, že stejní odborníci nás jsou schopni celé hodiny přesvědčovat o tom, jak něco je či není díky absenci 6V a 8V prémií, či subprémií, a bůhví čím... A teď najednou Panamera a 6válec a hurá (asi vůbec ne špatný)... To auto prostě nemělo ten motor mít, stejně tak jako naftu. Je to pro to auto degradace (i cenová) a jediný účel tohoto motoru je zvětšit za kadou cenu prodeje). I blbé Audi A8 má možnost volby lepšího motoru. Porche se s Panamerou mělo v rámci koncernu zařadit vedle Bentley (mírně pod)... Bohužel s tímto motorem kleslo v rámci luxusní třídy do žumpy.

Jinak Barri německý kůň je úplně jiný kůň než jakékoliv jiné RASY!!!! Na to bacha... to yb sis taky mohl naběhnout... A taky... Chrysler ten motor bude mít, kdežto Panamery už s tímto motorem běhají ve statisících po širých pláních Pangemranie... >:-[]
Avatar - T613
18. 2. 2010 13:09
Re: V6 - bravo
ach jo.. 3x se zhluboka nadechni, vydechni a namoč si přirození do studené vody ať se uklidníš. Uklidnil ses? To jsem rád. Nuže .. jak jistě víš ziskovost FIAT Group příliš nejde. To samé platí o Jagu, o kterém byla řeč především (z 90%). Čehož sis ve své fanatickém rozpoložení vůbec nepovšiml.
Nuže problém Jagu je, že nemá žádné benzíny, což bylo jiným koncernovým fanatikem (nicméně střízlivějšímm než jsi ty) vysvětleno, že je nepotřebuje. Což je pochopitelně nesmysl, neboť důvod proč je nepotřebuje je ten, že tyto motory prostě nemá za co vyvinout.
A teď se dostáváme k tvé fanatičnosti. V přeneseném slova smyslu toto platí i na Mase. To totiž není zas takovým exkluzivním výrobcem jak se z něj snažíš udělat. Nekonkuruje ani Bentley Flying Spur a ani RR Ghost. Na to prostě nemá ani postavení ani motory. Konkuruje "JEN" nejvyšším řadám sedmišek, esek a áosmiček! Nic víc! Nic míň! Má pouhé dva motory. Nemá ani exkluzivní dvanáctiválec, kterým by se odlišil od D3. A nemá ani jiné motory, protože koncern FIAT na vývoj těchto motorů nemá peníze.
V čem spočívá ta exkluzivita? V absenci dvanáctiválce? V ceně srovnatelné s nejvyššími řadami "7", S-klasse?
18. 2. 2010 13:56
Re: V6 - bravo
Když bys udělal to co si radil ty mě, tak víš dvě základní věci.

Maserati (nevím,ale já se o Jagu ani moc nebavil a jiná diskuze je mi jedno, jen sem upozornil na to, že srovnávat Jaguar a Maserati je mimo mísu) v podobě Q4 bylo dosud skutečně jediným sportovním luxusním sedanem (tady taky je ten zdroj toho, proč je Maserati jinde než RR, který si na sportovnost hrál naposledy snad před 90 lety).

Tedy, maserati narozdíl od konkurence má jednu zásadní výhodu )o které sem psal už dřív)... To auto prostě jede líp, jede jako skutečně sportovní auto i přes svoji nespornou mohutnost. V tomto se mu žádné jiné auto nemůže rovnat. Tohle chtěla dorovnat konkurence v podobě Astonu a Panamery (v top motorové verzi to jistě plní) a případně připravovaná Lagonda.

Jasné..jde popřít i tohle tvrzení.. nicméně já takhle (a nejen já) Maserati vnímám a to, že nemá dvanáctiválec prostě nic nemění.
Ferrari, potažmo Maserati přešlo ve své produkci na nejlepší osmiválce na světě a tento má i to Maserati. To Maserati má nejlepší jízdní parametry ze všech konkurenčních limuzín a o to u Maserati šlo především. na hejblátka (by´t jich má dost) se nehrálo...

A pokud jde o kritiku interiéru... tohle už nechci snad ani komentovat... Snad napíšu jen to, že panamera proti němu vypadá ve vnitř jak pouťová atrakce (proti gustu...) a mimochodem Q4 a panameru dělí jedna generace věku automobilu. Stávající Q4, zejména v modernizované podobě není jistě špatné auto, an druhou stranu nová generace bude zcela jistě zase o kus dál...

Staší se podívat na MAserati Gran Cabrio. Nejkrásnější a asi i nejrychlejší sériový kabriolet na trhu... :yes:
Avatar - T613
18. 2. 2010 14:03
Re: V6 - bravo
nikdo Jaga s Mase nesrovnával .. šmarja, s tebou diskutovat je jak diskutovat s GTIm. Je to zkrátka škoda času
Avatar - white label
18. 2. 2010 14:12
Re: V6 - bravo
Pevně jsem věřil, že na to ještě dnes (sám) přijdeš... ;-)
18. 2. 2010 14:15
Re: V6 - bravo
Blbě to snáší, nikdo s ním už nechce vést,... tedy číst monology. :-)
18. 2. 2010 15:43
Re: V6 - bravo
Nepleteš si pojmy s dojmy?
Já sem sem Maserati a ani Jaguar nezatahl.
Já od samotného počátku říkám, že Panamera měla být primárně konkurentem pro Q4 a tak ji i vnímám... Panamera umí nabídnout silnější motor než má Maserati (byť foukaný). maserati má motory od 400 do 440 koňských sil... a nezlob se na mě.. z tohoto poheldu mu sebelpší 6válec nemůže s 300 kobylkama konkurovat...
Avatar - T613
18. 2. 2010 16:17
Re: V6 - bravo
ty brďo, kdyby blbost nadnášela tak jsi Matelko..
Už se nedivím, že většina italských značek je ekonomicky v pr.. Jestli mají všichni fiaťáci ekonomické uvažování jako ty. Ty budeš určitě právník, protože tak chabé ekonomické uvažování jsem viděl jenom u právníků.
Avatar - white label
18. 2. 2010 16:56
Re: V6 - bravo
"Papírově" umí "konkurovat" skoro kdekdo s kdečím, ale opravdu reálně a vážně konkurovat na trhu, tak to už bývá podstatně složitější... ;-)
18. 2. 2010 17:03
Re: V6 - bravo
To mluvíš o jeho osobě nebo o autech? >:D
18. 2. 2010 16:46
Re: V6 - bravo
Maserati dávno ujel vlak.
QP beznadějně zestárnulo uvnitř a zvenku to taky není žádná sláva (tedy pro mne).
Výkony QP, které platily, už dávno neplatí. Konkurence se posunula dál, před Quattroporte. Na okruhu ho nakope jak Panamera, tak Jaguar XFR.

A kam postavit QP poznají i zákazníci. Mělo by sice konkurovat Panameře, ale ta ho převálcovala vším čím se dalo. Průměrná prodejní cena Panamery je pořád vyšší, než u QP. Zákazníci chtějí za své peníze především nekompromisní automobil. A tou Panamera bezesporu je. :-! :yes:
Avatar - Barrichello
19. 2. 2010 09:59
Re: V6 - bravo
A jo vlastně, neměcký koně jsou jiný než ostatní já zapoměl :-) :-) :-)
Ovšem co je výrazně jiný sou německý ceny :no: :no:
Avatar - Barrichello
23. 2. 2010 09:56
Re: V6 - bravo
za R4 V6 za V6 V8 - to jsou neměcký ceny.
Za to co bude stát tohle V6 Porsche bude amerika s V8 a ještě vyšším výkonem :-)
Avatar - Ji/Ri
20. 2. 2010 12:50
Jůůůůůva
Otevřu komp a ten oheň mi ožehnul zbývající 3 vlasy. Myslím, že nejlepší je se s autem projet a ucítit na vlastní nohy, jak to funguje. Přece jen motor není papír a auto jako celek není tabulka. Pro mě např. Panamera není Porsche - je to přefouklé, mastodontní, ale rozumím jeho roli....ale díky těmto modelům (Cayenne i tř. s D, Cayman, Pan.) se z našich plakátů na stěně úspěšně stěhují pavouci kamsi do rohů a to pravé Porsche, 911, je a bude dále s námi. Právě a jen právě díky tomuto modelu ten název Porsche i tak krásně zní. Např. ta 911ka (S nebo Turbo) nemusí mít na papíře ve své kategorii nejvyšší hodnoty, ale na vlastní nohy to válcuje i své papírově o hodně silnější bratry. Panameru bych klidně koupil i s naftou 4,2tdi....možná i s 3.0tdi....ale 911 si bez svého bublání nedovedu představit :-)
No snad nebude Panamera v Green linu 77kW....to už by bylo na Chochího.... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
21. 2. 2010 23:42
Salámová metoda
Uděláme SUV. Když už máme SUV, uděláme i sedan. Když už máme SUV, dáme do něj naftu. Když už máme SUV v naftě a sedan...

No a? Peníze nesmrdí, ani v automobilové branži. Pokud se najde dost podnikatelů, co měli Passata v TDI a za rok si místo něj koupí Panameru v TDI, bude to prostě "všichni rosteme s úspěchem". Pořád je to lepší, než když marně dumáš, co udělat aby si tvoje auta někdo koupil, aspoň se slevou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
21. 2. 2010 23:58
Re: Salámová metoda
To je realita..., není ovšem tak "růžová", jako většina "snů" nad "prospekty ze showroomů"...