Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche: Příští generace Boxsteru a Caymanu použijí čtyřválec

Zuffenhausenští chtějí po letech opět vsadit na čtyřválcové motory. Po speciálu pro Le Mans a SUV Macan ji použije také dvojice sporťáků.
Zpět na článek
24. 3. 2014 09:24
24. 3. 2014 09:48
24. 3. 2014 09:56
24. 3. 2014 10:17
24. 3. 2014 10:19
24. 3. 2014 10:37
24. 3. 2014 10:59
24. 3. 2014 11:44
24. 3. 2014 10:37
24. 3. 2014 10:59
24. 3. 2014 11:35
24. 3. 2014 11:55
24. 3. 2014 12:09
24. 3. 2014 12:53
24. 3. 2014 12:54
24. 3. 2014 13:04
24. 3. 2014 13:07
24. 3. 2014 15:26
24. 3. 2014 12:17
24. 3. 2014 12:51
24. 3. 2014 13:10
24. 3. 2014 13:22
24. 3. 2014 13:46
24. 3. 2014 14:01
24. 3. 2014 14:15
24. 3. 2014 15:01
24. 3. 2014 15:40
24. 3. 2014 15:19
24. 3. 2014 10:19
24. 3. 2014 11:10
24. 3. 2014 11:41
24. 3. 2014 13:43
24. 3. 2014 16:23
24. 3. 2014 18:09
24. 3. 2014 09:23
A taky ten hluk
Boxster S (lonsky model) poranu v garazi dela takovy nechutny rambajs ze bych ten kram zakazal - na urovni levne kosacky na travu. Rachot ze se nam decka rozplacou.

Nechapu ze si EU neudela poradek taky s emisema hluku - od motorek vseho druhu po sportak. Kdo se chce kochat zvukem osmivalce dostava stejne upraveny zvuk z repraku v interieru ve vetsine sportovnich automobilu uz ted, takze nechapu na co jeste cekame ...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 09:51
Re: A taky ten hluk
cela eu ide do kelu nie iba auta...
24. 3. 2014 10:40
Re: A taky ten hluk
No ještěže maj bruseláci tebe, abys jim dal námět na další zákazy, příkazy, omezení a regulace. 8-s :no:
24. 3. 2014 10:44
Re: A taky ten hluk
Návod na řešení:
1) nedávej děti spát do garáže
2) postav si lepší dům
3) kup si lexus

Vynikající příspěvek, typická reakce majitele porsche.. Chybí už jenom stížnost na malý zavazadlový prostor a nemožnost namontovat tažné zařízení.
24. 3. 2014 11:30
Re: A taky ten hluk
Nemyslím, že by to byl majitel Porsche.
Spíš je majitelem jak Porsche, tak té garáže, soused a panáčkem-zakazováčkem cloumá závist až to bučí.
Avatar - Ji/Ri
24. 3. 2014 13:17
Re: A taky ten hluk
Neduníš při chůzi?
24. 3. 2014 15:16
Re: A taky ten hluk
Znám jednoho a ten by dal varle za to, aby jeho 911 jedno páteční odpoledne měla aspoň jedno výfukový potrubí prokoplý :-)
Avatar - iudex
24. 3. 2014 09:24
Ľudové Porsche
Hoci v princípe nie som nadšený downsizingom u športových a luxusných áut (u bežných áut to naopak chápem), v tomto prípade to až za takú hrôzu nepovažujem. Jednak dnešné autá so štvorvalcami ukazujú, že mať len 4 spaľovacie komory neznamená jazdný deficit (A45 AMG budiž príkladom), jednak Porsche má výhodu motora typu boxer, ktorý znie vždy lepšie, ako radový motor. Takže ak bude mať základný Boxster či Cayman motor B4 s cca. 350k, žiadnu tragédiu v tom nevidím.
Btw. z článku moc jasne nevyplýva, čo bude so šesťvalcami; výkon štvorvalca až 400k, teda vyšší ako súčasné B6 by mohol naznačovať, že sa šesťvalce vypustia úplne, ale to za reálne vôbec nepovažujem.
A ešte by "ľudovejšia" technika Porsche mohla znamenať ľudovejšiu cenu, ale to asi dúfam márne. >:-[]
Rozbalit vlákno
25
24. 3. 2014 09:31
Re: Ľudové Porsche
Obecně lze prohlásit, že u těchto automobilek nefunguje přímá úměra ceny a počtu válců, ale spíše se platí za koně. Pokud tedy čtyřválec nabídne stejné koníky jako dřívější šestiválec, cena bude plus minus stejná.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 09:32
Re: Ľudové Porsche
vystihol si to presne :yes:
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 09:45
Re: Ľudové Porsche
Jedna z věcí, která dělá z boxster/caymanu nejlepší sporťák široko daleko je ovladatelnost. Z hlediska motoru to znamená, že můžeš s plynem pracovat s chirurgickou delikátností, odezva okamžitá a přesná, je to nirvána proti jakémukoliv turbu, jakkoliv uznávám obrovský pokrok v tomto směru u sport verzí turbomotorů. Přesto, ztráta šestiválců je smutná, specielně tam, kde jejich výkon naprosto stačí a přeplňování pro dosažení větší dynamiky není třeba, což je případ právě boxster/caymanu. Takže, čistě eurohra na emise, což je tragédie dnešních dnů. Na druhou stranu, Porsche je motorářská špička, jejich čtyřválcové turbo bude to nejlepší, co bude v této kategorii k mání, keine Sorgen! ;-)
24. 3. 2014 09:54
Re: Ľudové Porsche
A o generaci později už se dostane do 911ky... nepochybně.
24. 3. 2014 10:05
Re: Ľudové Porsche
O turby tam nepadlo ani slovo.
Porsche už mělo čtyřválec s objemem 3,0, klidně může být další (boxer 4 válec 3,0 - 3,2l) přitom bude lehčí a menší, než šestiválec.

Ale na 400 koní asi turbo budou muset mít.
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 10:14
Re: Ľudové Porsche
Přece nečekáš od auto.cz přesné informace. >:D Tady se o turbu nepíše, jinde ano, [odkaz] a jak sám říkáš, při tom avizovaném výkonu je to celkem jasné. ;-)
24. 3. 2014 10:18
Re: Ľudové Porsche
Já ty přesný informace očekávám :-) Sám, když jakou Jouda z Joudova bez příslušnosti k novinářský elitě napíšu blog, jsem vyzván čitateli o řádný měření popsanýho >:-[]
24. 3. 2014 10:34
Re: Ľudové Porsche
Jo - a furt na to kašleš a jen jezdíš a jezdíš >:D
24. 3. 2014 10:52
Re: Ľudové Porsche
Dneska/zítra dám pokus 5°vs 8°ve 130-ti, ať mám klidnou duši :-)
24. 3. 2014 11:45
Re: Ľudové Porsche
? Ne 6° vs 9° ? :-O
24. 3. 2014 12:33
Re: Ľudové Porsche
Ne, byla to krátká projížďka na jeden den. Vyzkoušel a vrátil, abych věděl o čem to je a dopsal test.
24. 3. 2014 12:53
Re: Ľudové Porsche
No ale uznej sám, že je lepší 6 9 než 5 8 >:-[]
24. 3. 2014 10:33
Re: Ľudové Porsche
Ano, otázka je, kam směřují - pokud totiž sníží hmotnost dostatečně, tak by celá řada Boxster / Cayman mohla jet na B4, jen top model by měl B4 turbo, což je pro baby-911 naprosto OK. Takto si lezou s 911 do zelí až moc.
A najnileven pak zůstane jako solitér GT / sport / supersport - můj názor.

Jinými slovy si nemyslím, že by prioritou tohoto tahu bylo nějaké nařízení EU, ale spíš je to snaha nezaříznout legendu legend 911 :-)
24. 3. 2014 11:06
Re: Ľudové Porsche
To je otázka. Pokud padne jen Boxster s Caymanem a 911 zůstane atmosférický šestiválec (mimo GT3), tak to sice bude smutné, ale ne tragické. Na druhou stranu, kdyby byla tvá teorie správná, tak nepustí na trh Cayman GTS. I po dynamické stránce si nemyslím, že by přeplňovaný čtyřválec Cayman nějak "ponížil". Spíš naopak. Přeplňovaní odspodu není nejlepší nápad.
24. 3. 2014 11:32
Re: Ľudové Porsche
O dynamiku, zvuk, ani image Boxsteru / Caymanu se se čtyřhrnkem bát nemusíme, u 911 už to ale tak kladně nevidím, proto doufám, že to bude tak, jak jsem napsal :-)
24. 3. 2014 12:35
Re: Ľudové Porsche
Teoreticky tím dokážou vyřešit současnu nevyslyšenou poptávku po výkonnějším Cay/Boxst. Přeplňovanej B4 přiletí na 400HP a voilá...máme tím pádem po křiklavým překrytí s 911.
24. 3. 2014 12:55
Re: Ľudové Porsche
Tím problém překrytí nijak nevyřešíš. Ano, bude mít jiný motor, ale také bude rychlejší. Takže se 911 dostane do ještě horší pozice.
24. 3. 2014 15:17
Re: Ľudové Porsche
To así ano, ale prestižně odděleno B4 od B6
24. 3. 2014 16:16
Re: Ľudové Porsche
Nemyslím si, že to takhle bude vnímat běžný zákazník. Dva válce jsou ti na dvě věci, když ti ten nižší model zmizí v dálce a nemůžeš s tím nic udělat. ;-) Podle mne je důležitější držet výkon na uzdě, tedy žádných 400 koní. Ano, pak by redukce počtu válců u Boxsteru/ Caymanu mohla dát základní 911 trochu více místa k životu. Ale jak jsem napsal, podle mne jim o tohle nejde; viz Cayman GTS, který půjde základní 911 po krku jak vzteklý pes.
24. 3. 2014 17:48
Re: Ľudové Porsche
To mi tak nepřipadá - GTS je jistě sportovněji naladěná, než základní 911, Cayman je "pouze dvoumístný" = zase tolik se tedy nepřekrývají.
24. 3. 2014 22:55
Re: Ľudové Porsche
No a právě proto představuje pro 911 jako sportovní auto silnější konkurenci než Cayman S. Ano, Cayman není 911, ale pořád jí leze do zelí. A jak si nejsem jist, jestli bych dal přednost základní 911 před Caymanem S, mám takový pocit, že GTS to za mne rozsekl. Dvě poličky na zavazadla v 911 podle mne nehrají zase takovou roli. ;-)
Avatar - Martin911Turbo
25. 3. 2014 12:14
Re: Ľudové Porsche
Turbem dopovaný Boxster a nebo Cayman dost změní charakteristiku vozu, bude se muset komplet předělat stabilizace a po jejím vypnutí se bude nová řada chovat jinak než stávájící, to mě mrzí nejvíc...
Avatar - Martin911Turbo
25. 3. 2014 12:09
Re: Ľudové Porsche
Přesně tak, sám jsem jej měl a to Porsche 944 S2, 4 válec, 3 litry, 211 koní, krouťák 280Nm a jel jak drak. Ve své době to byl svého času 4-válec s největším objemem.
Každopádně když ho porovnám s mým ex Boxsterem 2.5i, tak pružný byli oba stejně, ovšem zvuk Boxstra vs 944 S2 je nebe a dudy a ovladatelnost boxstra je famozní, ani s mým mini cooperem v zatáčkách si člověk neužil takovou zábavu jako s Boxstrem
24. 3. 2014 10:14
Re: Ľudové Porsche
Hypoteticky se kloním k Dinarově chirurgii, realisticky pak pomalu k tobě. Ob dvě generace už nikdo nebude reálně vědět, jak jezdil B6...
Čekal jsem kdy s tím přijdou, když R4 bude mít i F-T, navíc i s opcí 4WD... ;-\
24. 3. 2014 10:57
Re: Ľudové Porsche
Už nějakou dobu se děsím dne, kdy 911 dostane přeplňovaný čtyřválec. Z mého úhlu pohledu je tedy jen otázka času, než dojde na Boxster/ Cayman. A osobně to považuji za škodu. Právě to, že mají atmosférické šestiválce, je dělá v mých očích zajímavými. Dnes se to moc nevidí, zvuk mají lepší a nakonec i odezvu, což je pro mne u sportovního auta hodně důležité. Podle mne je to krok špatným směrem. Byť nejspíš pořád půjde o jedno z nejlepších sportovních aut na trhu. A na nižší cenu můžeš zapomenout, jak už bylo řečeno, platí se za výkon. ;-)

PS: Byl na stole menší, levnější sporťák se čtyřválcem a Porsche to myslím zarazilo s tím, že nechtějí nabízet nic levnějšího než Boxster.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 09:29
tsi alebo mpi?
uvidime
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 09:33
Re: tsi alebo mpi?
boxer, emane, boxer... >:D :no:
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 09:35
Re: tsi alebo mpi?
mozno sa dockame aj elektrickeho porsche ktore zrychli za 3 sekundy a dojazd pri vyuziti potencialu bude mat tak 30km ... to bude parada na nemecke dialnice :yes:
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 09:47
Re: tsi alebo mpi?
Vy na té vrátnici snad od rána chlastáte... >:D
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 09:49
Re: tsi alebo mpi?
akej vratnici? nerozumiem
24. 3. 2014 10:12
Re: tsi alebo mpi?
...tvl, to snad nemůže být ani vrátnice... :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 10:13
Re: tsi alebo mpi?
stale nechapem :-(
24. 3. 2014 10:15
Re: tsi alebo mpi?
Bába vrátná by napsala erudovanější komentář...
Avatar - Ji/Ri
24. 3. 2014 13:38
Re: tsi alebo mpi?
...stále nerozumí....
24. 3. 2014 12:56
Re: tsi alebo mpi?
Poposedni :-)
24. 3. 2014 10:12
Re: tsi alebo mpi?
Neboj, počkáme, až svůj elektrokár uvede Kia, to budeš jinak zpívat na stejnou notu.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 10:14
Re: tsi alebo mpi?
ty si myslis ze ja som z elektrickeho soulu nadseny ;-) ?

nie som ,

som za benzin :yes:
24. 3. 2014 09:43
Re: tsi alebo mpi?
Tebe snad žere už i obchodní označení vstřikovacích systémů 8-s nebo co je na mpi a tsi špatně a na cvvt a t-gdi v pořádku?
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 09:44
Re: tsi alebo mpi?
narazam na nieco ine ... asi si nerozumieme ;-)

narazam na pouzitie motora z koncernu , ak to mam povedat jasne a strucne ;-) a nie na typ oznacenia ;-)
Avatar - wakantanka
24. 3. 2014 10:05
Re: tsi alebo mpi?
no ale ani Tsi ani mpi nie sú motory typu boxer, takže si sa sekol riadne. Boxer Porsche je Boxer Porsche a radovky alebo V-čka je niečo úplne iné.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 10:07
Re: tsi alebo mpi?
ja viem ze nie su boxer ... ;-)

zase sa nechapeme.... na co som narazal ;-)

ale dik za poucenie .... hned som mudrejsi :yes: vdaka :yes:
Avatar - wakantanka
26. 3. 2014 08:24
Re: tsi alebo mpi?
No sorry, ale z niektorých tvojich príspevkov mám pocit že by ti neporozumela ani vlastná mater >:D Alebo si ja sedím na kábli? >:D
24. 3. 2014 10:11
Re: tsi alebo mpi?
Topper šlape...přivez mi nějakej koncernovej čtyřválcovej boxer...rád bych se svezl. Případně dojedu :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 10:15
Re: tsi alebo mpi?
pointa bola inde... uz som o tom pisal ;-)
24. 3. 2014 10:16
Re: tsi alebo mpi?
Pointa je o tom, že koncern VW nepoužívá čtyřválcovej boxer s turbem...
24. 3. 2014 10:24
Re: tsi alebo mpi?
Pointa je v tomhle:

MPI = multi point injection = vícebodové vstřikování, myšleno do sacího potrubí. Nevím, jestli to koncerv v Evropě ještě vůbec používá jinde, než u základních tříválců.

TSI - turbo stratified injection = přeplňování a přímé vstřikování vrstvené směsi
FSI - fuel stratified injection = přímé vstřikování vrstvené směsi bez přeplňování

Zkrátka se jedná o obchodní označení technologií vstřikování, které koncern používá, z pochopitelných důvodů se pro použití v Porsche jmenují a označují jinak, než u ostatních značek, takže Porsche Cayman 2,0 TSI je pořád minimálně papírově nesmysl.
24. 3. 2014 11:12
Re: tsi alebo mpi?
Audi dělá motory, které mají oba systémy (MPI a FSI) zároveň.
24. 3. 2014 11:33
Re: tsi alebo mpi?
Které? (nejsem až tak detailně erudovaný)
Avatar - iudex
24. 3. 2014 12:19
Re: tsi alebo mpi?
Napr. 2,0TSI EA888 v Golfe GTI: má ako nepriame vstrekovanie do nasávacieho potrubia, tak priamy vstrek do valcov a v závislosti od prevádzkových podmienok (záťaže a pod.) sa palivo vstrekuje.
24. 3. 2014 12:54
Re: tsi alebo mpi?
Takže má 8 vstřikovačů? :-O
24. 3. 2014 12:58
Re: tsi alebo mpi?
Jop. Alespoň, co vím.
24. 3. 2014 13:32
Re: tsi alebo mpi?
Zase vím něco navíc :-)
Avatar - Ji/Ri
24. 3. 2014 13:39
Re: tsi alebo mpi?
..jsi tak chytrý a citlivý.... >:D ;-)
24. 3. 2014 17:49
Re: tsi alebo mpi?
A taky nesmělý >:D
24. 3. 2014 15:46
Re: tsi alebo mpi?
Stejně jako D-4S u Toyoty.
24. 3. 2014 12:57
Re: tsi alebo mpi?
Pokud vím, 1,8; 2,0 a 3,0.
Avatar - Jenik3
24. 3. 2014 09:48
to je cely VW
Mezi radky ctu, ze VW zkousi, co zakaznici Porsche akceptuji.
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2014 09:56
Logika...
...velí, Porsche koná. Plochý čtyřválec bude menší, lehčí, olejové a vodní hospodářství kolem něj tak samo, a díky designu (boxer) bude mít pořád parádní zvuk, já vím, zní to divně, ale to je správná cesta.
Těžko si dovedu představit aplikaci boxeru do Macanu, tomu moc nevěřím.

:yes:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 10:01
Re: Logika...
ved aj taky 3 valec bude zase lahsi a mensi ako 4 valec.... dobra logika ;-) ides na to sikovne ... otazkou ostava dokedy sa da pocet valcov u sportoveho auta zmensovat tak aby to nebolo kontraproduktivne a neznicili sme povest a dobre meno znacky ktore si budovala 50 rokov.... vies aky by bol lahky taky 2 valec? s tym by bol cayman ako pierko ... co pierko... ako len taky prd vo vzduchu :yes:
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 10:17
Re: Logika...
Zrovna u sportovního auta by díky větší účinnosti dával tříválec větší smysl než čtyřválec, ale tříválcový boxer, je jaksi z principu nesmysl, na to bys mohl přijít i ty. ;-)
24. 3. 2014 10:19
Re: Logika...
...když všechno ve třech... >:-[]
24. 3. 2014 10:37
Re: Logika...
Co ty vis, treba skonci u hvezdicovych motoru >:D
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 10:59
Re: Logika...
Myslíš návrat k chlazení vzduchem? >:D
24. 3. 2014 11:44
Re: Logika...
Napsals to lehkým tónem, ale osobně bych se tomu nedivil, pár automobilek prý už na tom pracuje. Důvod? Úspora hmotnosti.
24. 3. 2014 10:37
Re: Logika...
Proboha ne, na tříválec ve sportovním autě už tady jednu automobilku máme..
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 10:59
Re: Logika...
Já mám nejraději od šesti válců výše, ale přesto, nechápu ten postoj, kdy čtyři jsou o.k. a tři už hrůza. Zvlášť pro sportovní auta, kde vyrovnanější chod na volnoběh není až tolik podstatný, v čem je ta tříválcová hrůza oproti čtyřválci? Fakt by mě zajímalo, jak na to nahlížíte, je to jen psychická záležitost nebo máš nějaké věcné důvody? Nevím totiž, kdo tu má reálnou zkušenost s nějakým výkonnějším tříválcem, hodnotit tříválce na základě htp nebo dýzlových vw hrůz mi nepřijde k věci.
24. 3. 2014 11:35
Re: Logika...
Jednoduché - nikdo nemusí mít hodně, ale každej chce mít nejvíc.
24. 3. 2014 11:55
Re: Logika...
Nejsme vůbec ve sporu - všechno pod 6 válců vč. pětiválce je humus. Považuji čtyřválec v porsche (snad s výjimkou macanu) za stejné zvěrstvo jako tříválec v i8. Netrpím žádnými předsudky, ale nechceš mě přesvědčovat, že tříválec s vyvažovací hřídelí bude stejně kultivovaný jako libovolný šestiválec? Pokud si auto nebude pomáhat syntetickým zvukem, pak ani zvuk tříválcového motoru nemůže být nic pěkného. Počkáme si na i8 a pak si povíme, jak se věci mají..

Porsche 944 odcházelo do důchodu s (v té době) největším čtyřválcem (třílitr) a přestože to bylo porsche jsem rád, že je minulostí ;-)
24. 3. 2014 12:09
Re: Logika...
Tříválec umí taky znít sakra hezky. Nebo vysvětli borcům na Triumphech opak :-)
Avatar - iudex
24. 3. 2014 12:53
Re: Logika...
No brať si príklad z motoriek nie je moc rozumné: choppre a cruisery majú V2 aj pri objeme 1,8 litra a to snáď nechceme. >:-[]
24. 3. 2014 12:54
Re: Logika...
Reaguju jenom na acraftovu poznámku, že zvuk tříválcového motoru nemůže být nic pěkného :-)
Avatar - iudex
24. 3. 2014 13:04
Re: Logika...
Jasné, tiež argument so Speed Tripple občas použijem. ;-) A na druhej strane motorky majú tiež rozdielne koncepcie, na jednej strane choppre s veľkoobjemovými V2, na druhej strane luxusné cruisery mali pri rovnakom objeme aj V6 (Honda GoldWing 1,8).
24. 3. 2014 15:26
Re: Logika...
Občas se projedu na Diavelu a i zvuk dvouválce je pecka! Ale do auta bych ho nechtěl ;-) . Pod 5000 ot/min. splňuje požadavky na vibrátor, teprve pak se s ním dá pracovat.
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 12:17
Re: Logika...
Nejde mi o srovnávání šestiválce s tříválcem, to je mimo diskusi, ptám se na tříválec vs. čtyřválec, tam mi to není jasné, často tu čítávám "tříválec ó hrůzo" v tom smyslu, že čtyřválec je o.k. Nevidím pro to důvod, jestli nahradím šestiválec čtyřválcem nebo tříválcem je z mého pohledu jedno.
Avatar - iudex
24. 3. 2014 12:51
Re: Logika...
Ja by som videl príčinu vo zvyku a psychologickom efekte. Väčšina z nás vyrastala na štvorvalcoch (od 1000MB po Favorit, teraz nerátam tých pár potrestaných nutnosťou jazdiť s Trabantom) a vo väčšine platí, že s každým ďalším autom sa posúvame niekam ďalej (objemom, výkonom, krútiacim momentom, spotrebou). Ak ale namiesto R4 budeš mať R3, je to jednoznačne zostup dole a to je psychologicky ťažko prijateľné. Naviac pri tak malom počte valcov je strata každého valca citeľná (zatiaľ čo downsizing z V12 na V10 nezaregistruješ, nahradenie R4 trojvalcom rozhodne áno - odlišným zvukom, vibráciami atď.).
24. 3. 2014 13:10
Re: Logika...
Zase traboš se svou dvoutaktní koncepcí udělal na jednu otáčku klikovky stejný počet ran jako 4taktní 6hrnek :-)
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 13:22
Re: Logika...
Psychiku chápu, ale jak říkám, zvlášť u sportovně laděných variant mi nepřijde, že bych měl brečet pro čtyřválec na úkor tříválce. Tohle jsou pořád prototypy [odkaz] [odkaz] ale nezdá se mi to jako nějaká apokalypsa, jsem si jist, že posadit dovnitř zdejší diskutéry, tak 9 z 10 nepozná, kolik má ten motor válců. Zajímavá bude reálná dynamika vs. spotřeba, jestli tříválce svou papírově vyšší účinnost skutečně prokážou. ;-)
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2014 13:46
Re: Logika...
Tříválec má pověst základní motorizace pro svoji nejnižší cenu. Při srovnání 1,2 TSI s tříválci na tom TSI vůbec špatně není, takže s tou účinností to bude teorie. Čtyřválec je taková automobilová tradice, tak jak jsou roškatulkovány značky: D3 je prémie, ostatní mainstreeam a Dacka lowcost. Hybat s tím moc nejde.
Avatar - Dinar
24. 3. 2014 14:01
Re: Logika...
Info zevnitř bmw mluví o rozdílu v reálné spotřebě více než litr mezi 1,6T čtyřhrnek a 1,5T tříhrnek, při stejném výkonu. A rozdíl se údajně zvětšuje, čím vyšší je zátěž. Jak říkám, jsem zvědav, navíc mně ten tříválec zní lépe než zvukově nijaká 1,6T.
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2014 14:15
Re: Logika...
Ukáže to až realita a spritmonitor. Tříválec má být upornější kvůli menším třecím ztrátám apod. Myslím, že při požadavcích na vysoký výkon právě tyto ztráty nemají takový význam. Uvidíme.
Avatar - iudex
24. 3. 2014 15:01
Re: Logika...
Ani tá 1,6T nemusí znieť až tak zle, viď Fiestu ST: [odkaz]
Rozhodne je tam počuť rozdiel proti 1,0 R3: [odkaz]
24. 3. 2014 15:40
Re: Logika...
A takhle zní 4 válce:
[odkaz]
>:D
24. 3. 2014 15:19
Re: Logika...
Článek je o cayman/boxster a ty mají prozatím šestiválce, takže asi tak ;-)
V obecné rovině souhlas - 6 je více než 3 nebo 4.
24. 3. 2014 10:19
Re: Logika...
Pokud ti jde o športové auto, tak i s tříválcem si můžeš hezky užít - schválně, nandal bys to ve svý feldě tomuhle: [odkaz]

Jinak Porsche, toppere, Porsche, takže pro sportovní modely motory boxer = sudý počet válců, pokud půjdou pod čtyři hrnky, tak ne na tři, ale na dva.
Avatar - Hittman
24. 3. 2014 11:10
Trapné
Trapné, jako by v rámci koncernu si Porsche nemohlo dovolit zachovat dobré motory a né nasazovat takové srač..
Rozbalit vlákno
4
24. 3. 2014 11:41
Re: Trapné
Máš recht - trapárna na entou, že se nestydí, mamlasi jedni, čtyřválcový boxer je ta největší srač.. na světě, ostatně japonci vědí:

[odkaz]

[odkaz]

Moulo jeden >:D
Avatar - Hittman
24. 3. 2014 13:43
Re: Trapné
Pro subaru dnešní doby samozřejmě je to skvělý motor, o tom žádná. Ovšem pro Porsche, která je jinde jak subaru, to je motor pro gelovaný idioty..
24. 3. 2014 16:23
Re: Trapné
Ty ses dobrej chudak >:D
Tak Porsche za 2 nasobnou cenu bude mit stejny motor jako WRX a to ti prijde normalni? Kolk ze ma GTR valcu? Za podobnou cenu tyhle nemecky * natrhne kde chce. Kolik ze ma M3 nebo bude mít asi M2 valcu?
Je tragedie dostat za 2 mice cca 330koni
Probud se a trochu se srovnej s tema nadavkama.
24. 3. 2014 18:09
Re: Trapné
Tragédie je bejt moula, ale vidím, že ty už ses s tím srovnal >:D

Cayman / Boxster nejsou za dvojnásobnou cenu jako WRX, to za prvé.
Za druhé - zmenšování motorů je současný i budoucí trend, i Porsche i pro sportovní modely bude muset nasadit hybridy a potřebuje tudíž více místa v motorovém prostoru, potřebuje snížit hmotnost, snížit spotřebu, snížit ceny = jít dolů na čtyřválec je logické a od Porsche je to průkopnický krok a signál ostatním. Tak dej bacha, abysis pak na ty svoje komentáře vzpomněl tak za deset, patnáct, let, až budeš básnit o čtyřválcových legendách v souvislosti se znovuzavedením "zbytečně velkého, těžkého a žravého" šestiválce.
24. 3. 2014 17:15
Nevidím v tom problém
Čtyřválcových Porsche už bylo , a byla to až na vyjímky vždy excelentní auta . Namátkou , první 356 , 912 , 914 , 924 , 944 . Třeba zrovna 944 , 944 S , 944 S4 , 944 Turbo a jeho verze z devadesátek 968 byly obzvláště povedené , výtečně jezdící a hlavně nesmrtelná auta
Rozbalit vlákno
0