Porsche: Příští generace Boxsteru a Caymanu použijí čtyřválec
Stále zpřísňující se emisní normy znamenají, že i výrobci sportovních aut hledají možnosti, jak snížit spotřebu svých modelů. Éra downsizingu pokračuje, Porsche kvůli emisím opět nabídne čtyřválec, kterému se nevyhnou ani příští generace Caymanu a Boxsteru.
Příchod čtyřválcového Caymanu a Boxsteru potvrdil v rozhovoru s německým magazínem Auto, Motor und Sport sám šéf Porsche Matthias Müller. Ten dále uvedl, že chystaný agregát nabídne výkon až 400 koní (294 kW).
Taková hodnota je velice slušné číslo. Dnešní nejsilnější verze tohoto roadsteru a kupé používají 3,4litrový šestiválec o výkonu 243 kW u Boxsteru GTS, respektive 250 kW u Caymanu GTS.
Závodní speciál 919 Hybrid pro letošní 24hodinovku v Le Mans použije dvoulitrový vidlicový čtyřválec, a tak by se nabízelo jeho použití i v sériových vozech. V Caymanu a Boxsteru se každopádně tato jednotka neobjeví, nový čtyřválec pro toto sportovní duo má technicky vycházet z dnešních plochých šestiválců. Takové řešení zjednoduší a zlevní výrobu.
Porsche tak v budoucnu svým zákazníkům nabídne minimálně tři modely poháněné čtyřválcem. Motor se čtyřmi válci je totiž potvrzen také pro SUV Macan, s největší pravděpodobností se bude jednat o ten samý benzinový čtyřválec typu boxer jako v příštím Caymanu a Boxsteru. Macan vedle toho dostane čtyřválcový turbodiesel, v tomto případě se nebude jednat o vlastní silou vyvinutý agregát, ale o 2.0 TDI nebo 2.0 BiTDI ze zásob koncernu VW Group.
Někteří fanoušci značky mohou kritizovat Porsche, že se díky plánovaným čtyřválcům stane opět více mainstreamovou značkou. Opak je ale pravdou, jedná se vlastně o návrat ke kořenům, vždyť čtyřválcový agregát použil už vůbec první sériový model značky – 356. Zatím posledním produkčním Porsche se čtyřválcem byl model 968 z počátku devadesátých let.