Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: Příští generace Boxsteru a Caymanu použijí čtyřválec

David Bureš
Diskuze (100)
Zuffenhausenští chtějí po letech opět vsadit na čtyřválcové motory. Po speciálu pro Le Mans a SUV Macan ji použije také dvojice sporťáků.

Stále zpřísňující se emisní normy znamenají, že i výrobci sportovních aut hledají možnosti, jak snížit spotřebu svých modelů. Éra downsizingu pokračuje, Porsche kvůli emisím opět nabídne čtyřválec, kterému se nevyhnou ani příští generace Caymanu a Boxsteru.

Příchod čtyřválcového Caymanu a Boxsteru potvrdil v rozhovoru s německým magazínem Auto, Motor und Sport sám šéf Porsche Matthias Müller. Ten dále uvedl, že chystaný agregát nabídne výkon až 400 koní (294 kW).

Taková hodnota je velice slušné číslo. Dnešní nejsilnější verze tohoto roadsteru a kupé používají 3,4litrový šestiválec o výkonu 243 kW u Boxsteru GTS, respektive 250 kW u Caymanu GTS.

Závodní speciál 919 Hybrid pro letošní 24hodinovku v Le Mans použije dvoulitrový vidlicový čtyřválec, a tak by se nabízelo jeho použití i v sériových vozech. V Caymanu a Boxsteru se každopádně tato jednotka neobjeví, nový čtyřválec pro toto sportovní duo má technicky vycházet z dnešních plochých šestiválců. Takové řešení zjednoduší a zlevní výrobu.

Porsche tak v budoucnu svým zákazníkům nabídne minimálně tři modely poháněné čtyřválcem. Motor se čtyřmi válci je totiž potvrzen také pro SUV Macan, s největší pravděpodobností se bude jednat o ten samý benzinový čtyřválec typu boxer jako v příštím Caymanu a Boxsteru. Macan vedle toho dostane čtyřválcový turbodiesel, v tomto případě se nebude jednat o vlastní silou vyvinutý agregát, ale o 2.0 TDI nebo 2.0 BiTDI ze zásob koncernu VW Group.

Někteří fanoušci značky mohou kritizovat Porsche, že se díky plánovaným čtyřválcům stane opět více mainstreamovou značkou. Opak je ale pravdou, jedná se vlastně o návrat ke kořenům, vždyť čtyřválcový agregát použil už vůbec první sériový model značky – 356. Zatím posledním produkčním Porsche se čtyřválcem byl model 968 z počátku devadesátých let.

David Bureš
Diskuze (100)
Avatar - wakantanka
26. 3. 2014 08:24
Re: tsi alebo mpi?
No sorry, ale z niektorých tvojich príspevkov mám pocit že by ti neporozumela ani vlastná mater >:D Alebo si ja sedím na kábli? >:D
Avatar - Martin911Turbo
25. 3. 2014 12:14
Re: Ľudové Porsche
Turbem dopovaný Boxster a nebo Cayman dost změní charakteristiku vozu, bude se muset komplet předělat stabilizace a po jejím vypnutí se bude nová řada chovat jinak než stávájící, to mě mrzí nejvíc...
Avatar - Martin911Turbo
25. 3. 2014 12:09
Re: Ľudové Porsche
Přesně tak, sám jsem jej měl a to Porsche 944 S2, 4 válec, 3 litry, 211 koní, krouťák 280Nm a jel jak drak. Ve své době to byl svého času 4-válec s největším objemem.
Každopádně když ho porovnám s mým ex Boxsterem 2.5i, tak pružný byli oba stejně, ovšem zvuk Boxstra vs 944 S2 je nebe a dudy a ovladatelnost boxstra je famozní, ani s mým mini cooperem v zatáčkách si člověk neužil takovou zábavu jako s Boxstrem
24. 3. 2014 22:55
Re: Ľudové Porsche
No a právě proto představuje pro 911 jako sportovní auto silnější konkurenci než Cayman S. Ano, Cayman není 911, ale pořád jí leze do zelí. A jak si nejsem jist, jestli bych dal přednost základní 911 před Caymanem S, mám takový pocit, že GTS to za mne rozsekl. Dvě poličky na zavazadla v 911 podle mne nehrají zase takovou roli. ;-)
24. 3. 2014 18:09
Re: Trapné
Tragédie je bejt moula, ale vidím, že ty už ses s tím srovnal >:D

Cayman / Boxster nejsou za dvojnásobnou cenu jako WRX, to za prvé.
Za druhé - zmenšování motorů je současný i budoucí trend, i Porsche i pro sportovní modely bude muset nasadit hybridy a potřebuje tudíž více místa v motorovém prostoru, potřebuje snížit hmotnost, snížit spotřebu, snížit ceny = jít dolů na čtyřválec je logické a od Porsche je to průkopnický krok a signál ostatním. Tak dej bacha, abysis pak na ty svoje komentáře vzpomněl tak za deset, patnáct, let, až budeš básnit o čtyřválcových legendách v souvislosti se znovuzavedením "zbytečně velkého, těžkého a žravého" šestiválce.