to jsou všelijaký "Nurburgring Package" atd. v praxi nepouzitelné, 99.9% řidčů není schopno využít.
Porsche svou novou filosofií - svým návratem k manuálu a snahou o syrovost aut cílí na skupinu zákazníků, kteří se chtějí projet a pobavit. Rychle a zábavně, ne sterilně a o setinu rychleji.A ne slintat u drinku, že jeho auto je nejrychlejší na Schleife. Tedy na tu skupinu, kterou všichni odpískali.
Bravo Porsche!!!
Presne tak, uz jsem i s mnoha zdejsimi jedinci prosel debatou o manualu. Oni to uz dnes nekteri ani nedokazou/ nechteji pochopit, co manual v aute prinasi oproti automatu.
Rychlejsi je u plakatovych frajeru jedine zaklinadlo...
Navíc...Porsche drží na Ringu rekord už asi 34 let, takže ho to fakt zajímat nemusí :-)
jinak s pakama se o manuálu nebav. většinou upřednostňují totální automatizaci - jezdí na playstationu. :-):-) ...pak je tady jeden strup co vždycky vyrukuje se žvástem "manuál? to je jako starovat auto klikou." Měl jsem automat, kyž tenhle kašpar dělal do plen a věř mi - nemá to cenu :-)
A hned mas dva palce dolu...
Lidi dnedka nechtej ani vlastni zazitky. televize jim rekne, co si dneska maji myslet a s tim jsou spokokeny. Aspon nemusej premejslet.
youtuberi, ktery pri kazdy jizde svym autem hekaj jak prvnicka, presvedcili ldi, ze to musej mit.
Pak chce mit kazdej minimalne supersport. Ale samozrejme v automatu, s pohodlnyma sedackama v elektrice a s udrzovanim v jizdnim pruhu...
Já mám spíš dojem, že tyhle debaty manuál vs. automat se vedou příliš obecně, jako skalní zastánci vs. odpůrci, ale tak to přece nestojí. Klidně se podepíšu pod to, že manuál je dnes pro daily car mrtvý, stejně jako pod to, že víkendovka s automatem je jako sex s gumou. Jinými slovy, jak bych si nekoupil 530d v manuálu, tak bych si nepořídil caymana v automatu. ;-)
Problem je taky, ze u nas jsou za vrchol sportovnosti povazovany golfy r ci rs3.
Jinymi slovy auta, ktera urcite nabidnou vic nez 1,4tsi, ale zrovna v te ridicskosti jsou sterilni a totalne nezaludny. Ridic se tak nemusi snazit a zaklina se tim, ze mu prece nikdo neujede. Generace odkojena na tom, ze tohle je ten svaty gral si pak nic vic nedokaze predstavit.
A koupit si sportovni auto, ktere te pripravi o to nejpodstatnejsi - zazitek z toho ze se ti neco povedlo, ze jsi byl na hrane a zvladl to, ze zalezelo na tobe jako ridici, to uz dneska malokomu vysvetlis.
Ano, Golf R/GTI, ORS, Leon Cupra, RS3 apod. jsou pro automat/dvojspojku, zcela vhodná, ale většina diskutujících s tím nebude souhlasit ani u nevrcholných verzí těchto modelů.
Nejel jsem akorát RS3, ale je fakt, že manuální převodovka VAG pro HH a top verze nižší střední je jako bláto, když na ni zatlačíš. Nemám ji za to rád, je krásně hladká když jedeš do 80%, ale pak zkostrbatí a meziplyny si u ní pomůže jen ten, kdo má zdeformovaná chodidla.
Jasně, že do víkendovek typu typu Cayman, MX-5 apod, je manuál logicky naprosto v pořádku, ale tady se většinou slepě "bojuje" za manuály obecně, jako za něco, bez čeho už ani dnešní normální (daily) auta řidič vlastně neřídí, protože auto bez manuálu je pro neřidiče, nebo rovnou pro invalidy (tělesně, nebo duševně).
A mezi daily car dnes samozřejmě patří i hh, a to zejména hh nižší střední třídy.