Diskuse

Porsche Taycan se prý nabije rychleji než vozy značky Tesla

31.1.2019

Spolu s omezeným dojezdem představuje dlouhá doba potřebná k nabití baterií největší nevýhodu elektromobilů v porovnání s auty se spalovacími motory. Porsche to chce změnit.

 

  • 25 Reagovat !

    foto CICERO

    CICERO 31.01.  09:24

    A?

    I kdydy TO bylo někdy nabitý, pod tankovací čas spalováků
    (Nemožné na počkání,zázraky dodvou dnů... Elon Mlask)..

    Stejně se mi to moc nelíbí, je to jak s ženskejma... Radši ty co tečou,řvou a mají rády vlastní život , než ty co jsou ticho a pak znich lítaj jiskry když zjistí, že jsou i jiné věci kromě závislosti na dětech z afriky... >:D
    • 23 Reagovat !

      foto westeros

      westeros 31.01.  10:37

      « Re: A?

      Já třeba nemám rád ženské, ze kterých jdou smradlavé plyny.
    • 05 Reagovat !

      foto Kharl-ANTIDIESEL

      Kharl.ANTIDIESEL 31.01.  10:38

      « NENÍ MOŽNÁ !! TO PŘECI NEJDE !!! NEEXISTUJE !!!

      jj
      DYT ELEKTROMOBILŮM V ZATÁČCE UPADÁVAJÍ KOLEČKA
      A NIKAM NEDOJEDOU
      A HOŘÍ JIM BATERKY [odkaz]
      NEEXISTUJE, ŽÁDNÝ NABIJENÍ [odkaz] TO BY TAK HRÁLO JE POTŘEBA ŠROTOVA JEŠTĚ DÍZLPOPELNICE [odkaz] €JRO 2,3,4,5,6 CHCANKYFLAUFU
      >:D
      >:D >:D
      >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
  • 24 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 31.01.  09:26

    zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

    Vypadá to sice fajn, ale ten slibovaný budoucí zázrak je přesto furt cca 10x pomalejší než tankování PHM u jakékoliv klasické pumpy, kterých jsou tisíce.
    • 62 Reagovat !

      foto rackycz

      rackycz 31.01.  11:44

      « Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

      To máte pravdu. Tankování zabere dejme tomu 5minut, nabíjení 50. Nicméně se na věc zkusme podívat optikou elektro auta, ne benzínového.

      Elektroauta se nabíjí samy bez asistence člověka. Člověk jen zapojí kabel a jde pryč.

      Na dálnici si tak může zajít na kafe, na hamburger, vyčurat, vyvenčit děti atd. Vůbec se nabíjecímu procesu nemusí věnovat a 5-30minut uteče jako voda.

      Ani není potřeba cestou z práce stavět u benzínky. Můžete jet rovnou domu, tam auto zapojit do zásuvky a víc vás to nezajímá. Auto se samo přes noc nabije a nic po vás nechce.

      A najednou tu máme úsporu 10-20minut každý týden, protože nebylo nutné dojet na benzínku a tankovat.

      V tom vidím polehčující okolnosti a možná i výhody. Co si o tom myslíte vy?
      • 31 Reagovat !

        foto ProchyTom

        ProchyTom 31.01.  13:03

        « Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

        Jo takovy, co si krati chvile na benzince s celou rodinou u parku v rohliku, kdyz si chces jen natankovat a jet, mam nejradsi >:D a bude to s kecupem nebo s horcici? No asi oboje.. nebo ne, jen kecup. Pockejte, ten uz mame, tak ty dva s horcici >:D
        • 31 Reagovat !

          foto rackycz

          rackycz 31.01.  15:38

          « Re: Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

          Díky za reakci, ale vidím, že se na to i vy díváte z pohledu benzinového auta a máte pocit, že se musí za všech okolností tankovat na jednom konkrétním místě, kterému se říká benzínka.

          Začnu tedy otázkou. Proč tankujeme u benzínky?
          ... a nejspíše dostanu odpověď: Protože potřebujeme benzín, ty inteligente :-)
          ... takže otázka spíše měla znít: Proč jezdíme právě k benzince? Proč nejezdíme pro benzín jinam?
          ... Očekávaná odpověď: No kde jinde asi koupim benzín, ekologu :-)

          A to je jádro problému. Benzín se nedá koupit jinde. Elektřinu ale koupíte i doma v zásuvce a proto kdo má elektromobil, nabíjí doma v garáži a nepotřebuje benzínku.

          (Kdyby rostly rohlíky na stromech, chodili bysme pro ně do obchodu? ne, protože bysme si je prostě utrhli před domem)

          Elektřinu lze roztahat i po parkovištích na sídlišti a tak se dá tankovat pomaloučku během nočního parkování, což může trvat klidně 8h a nikomu to nebude vadit.

          K "benzínce" elektromobilista musí jen když jede dálku - třeba po dálnici - a tam si dá toho hamburgera, kafe, vylulá se,projde se, odpočine si po 2-3 hodinách jízdy a dobije na dalších 200km.

          Nevim, jestli je jasné, co se snažím popsat, ale často se setkávám s tím, že lidi jsou zvyklí na nějaké stereotypy a nemají fantazii na to zkusit vše otočit naruby. Zkuste to :-)

          Očekávaná odpověď: Ty si celej naruby :-)

          • 20 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 31.01.  17:17

            « Re: Re: Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

            To tankování na dálkách - v ideálním případě půl hodina .Nejčastěji velkou dálku jedu na dovolenou někam k sousedům. Na benzínkách neustálá fronta na šest stojanů. Jedno tankování - ať nežeru - 5 minut. Kolik tam bude muset být stojanů, aby to fungovalo, a nemusel jsem před půlhodinovým tankováním čekat tři hodiny na volný stojan?
            Ty argumenty jsou pořád dokola, je to zbytečný. Je třeba ukrutně dodělat infrastrukturu, kterou dosud neumíme (tak aby fungovala). Je třeba ukrutně moc ukrutně drahých změn, a za to dostaneme - o něco méně emisí ve velkých městech. Mě to jako dobrej kšeft nepřijde.
            • 10 Reagovat !

              foto SKolja

              SKolja 31.01.  21:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

              Stale sa nesnazite pochopit co vam kolega tu pise.
              Z pohladu majitela elektromobilu:
              Od kupy elektromobilu som nestravil na pumpe ani sekundu. Dialnicnu znamku som si kupil elektronicky a "tankujem" z domacej zasuvky (je pravda ze pripojenie a odpojenie kabla mi zaberie denne max 20s.)
              Na ultra dlhe trasy mam este klasicke auto, pretoze terajsie auta na to este nie su stavane (kapacita baterie a nabijacia infrastruktura).
              Predpokladam ze casom budu elektromobily s velkym dojazdom, ci sa to vyriesi priamo nabijanim zo stojanu alebo nejakym palivovym clankom nie je momentalne vobec rozhodnute.
              V meste su moje emisie 0,0% samozrejme su vypustane niekde inde, ale na takomto mieste je jednoduchsie vybudovat zariadenie ktore ich bude minimalizovat (nehovoriac o tom ze sa produkuju pri najvacsej ucinnosti elektrarne).
              Elektro auto zatial nie je volba pre cloveka co ma iba jedno auto a chce ho pouzivat univerzalne a urcite nie pre toho kto byva v panelaku, ale pre urcitu skupinu ludi to uz dava zmysel.
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 31.01.  22:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

                Já přece chápu, že pro určité použití může být EV ok. Sám o kousek níž píšu, že bych byl ochoten. Jen mi nepřijde ok ta revoluce. Jako rozumnější bych viděl přirozenou evoluci, kdy je horší postupně nahrazeno lepším. Zatím aktuálně z velké části lepší má být překotně nahrazeno něčím, co jednou možná snad bude lepší. Toť můj pohled.
          • 00 Reagovat !

            foto ElectroDad

            ElectroDad 31.01.  22:39

            « Re: Re: Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

            @rackycz díky za chytré, věcné, kultivované příspěvky, naprosto s vámi souhlasím. :yes: Budování nabíjecí infrastruktury je v Evropě napřed oproti prodejům elektromobilů. Když se podívám na tento týden zveřejněná data o vytížení 140 veřejných nabíjecích stanic ČEZu za rok 2018, tak jednoduchou matematikou spočítáte, že se na každé stanici nabíjelo denně 1,5x, 18 kW, cože je tak 30 min (v případě DC rychlonabíjení). U PRE je vytížení nabíjecích stanic ještě menší. A to je i moje zákaznická zkušenost - přijedu a nabíjím bez čekání v 95% případů. [odkaz]
      • 01 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 31.01.  13:13

        « Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

        rackycz : no myslím že s tím hamburgerováním bude přibývat tlustých lidí.
        Možná je otylost budoucím znakem elektromobilisty :-)
      • 30 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 31.01.  16:27

        « Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

        Tak já na benzínku nejezdím, mám ji cestou. A tu pauzu si dám když chci, ne proto že musím. Ale chápu jak to myslíte. A stím sídlištěm... Na velkých sídlištích v Praze obvykle člověk hledá večer místo i 30min a nakonec to šoupne někam na trávu. Jasně, dá se tam roztahat elektrika na nabíjení, ale těžko si v současném stavu představit jak by to vypadalo. Souhlasím s tím že pokud ujedete pravidelné množství kilometrů, můžete tankovat elektřinu doma a někomu to může vyhovovat. Ale spousta lidí nemá ani stálé parkovací místo či garáž. Takže o tankování doma si může nechat jen zdát.

        Teď jedu na hranice Maďarska jako každý rok do lázní. Koukal jsem na cestu, jak bych to jel s elektrem a je to hodně plánování, hodně zdržování a nesmí se navíc cestou nic stát. Dobíjení v hotelu téměř neřešitelné atd. Prostě někdy to smysl má a někdy ne. Já chci aby se auto přizpůsobovalo mě, ne já jemu.
    • 12 Reagovat !

      foto -StenLi-

      .StenLi. 31.01.  12:12

      « Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

      A domov a garazi s elektrikou kde si moze kazdy nabit svoje EV kludne pomaly pocas noci je niekoko tisicnasobne viac ako vsetkych cerpaciek/pump na ktore nemusis zbytocne zachadzat ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 31.01.  12:31

        « Re: Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty

        LUMiCHARGER je nabíjačka pre elektrické vozidlá integrovaná priamo do lámp verejného osvetlenia, ktoré komunikujú s riadením osvetlenia SEAK SMART CITY a optimalizujú dostupný výkon pre nabíjanie áut.
  • 21 Reagovat !

    foto borivojslany

    borivojslany 31.01.  09:30

    nabití

    tak to jsem sám zvědav..hezky se čte, ale co realita?
    • 24 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 31.01.  09:39

      « nabití

      realita je taková že tyto rychlonabíječky jsou nesmírně drahé a technicky komplikované věci, kabely jsou kapalinou chlazené >:-[] >:-[] >:-[]
      včera musely zastavit provoz velkého množství rychlonabíječek s vadnými kabely
      JEDNOU TO NĚKOHO RYCHLE USMAŽÍ
      opravdu bych se bál opotřebování vlivem stárnutí materiálu a používání
  • 32 Reagovat !

    foto topten

    topten 31.01.  10:03

    jen dalsi krucek

    kolikrat vic to je nez pred 5 lety?
    a jak to bude za dalsich 5 let??
    ja nemam problem s tim, ze po 5 hodinach zastavim na pul hodky, dobiju a pojedu dalsich 5 hodin.
    ale evidentne kazdej druhej jezdi denne 1000km bez zastaveni, bez vych*cani ...
    • 21 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 31.01.  10:41

      « Re: jen dalsi krucek

      Vývoj funguje zvětšováním jak u vody. Více vody znamená větší nádoby a větší trubky a pokud bude těch nádob hodně, budou třeba u zdroje větší čerpadla. Vývoj neprobíhá jako u PC, kde se zvětšuje kapacita paměti při stejné velikosti.
      • 32 Reagovat !

        foto topten

        topten 31.01.  11:25

        « Re: Re: jen dalsi krucek

        silova elektronika se zmensuje, hustota aku se zvetsuje i u stavajici technologie .
        co se nezmensi, je merny odpor medi. ale kabel o prurezu cca 100mm2, tedy prumer 11.3mm ma pri proudove zatizeni 500A tepenou ztratu cca 50W na metr delky, coz pri dobijeni napetim 800V a tedy vykonem 400kW je ztrata 0.01%. problem je s odvodem tepla, protoze pres izolaci to neprojde, proto vodni chlazeni.

        dobijeni prikonem 350kW znamena, ze 100kWh na dojezd 500km se dobije do 20 minut, coz neni takova hruza. navic spousta lidi bude dobijet doma pres noc, a v obchodacich pri nakupovani, takze zdrzeni vpodstate zadne.
        jediny zdrzeni kdyz pojedes do chorvatska, tak 1-2x budes muset na 20 minut zastavit, coz vetsina lidi dela stejne…

        ja v dobijeni behem 5 let nevidim zadny problem.
        to me vic strasi, co se bude dit pri vazne nehode, a zachranare urcite taky ..
        • 21 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 31.01.  13:16

          « Re: Re: Re: jen dalsi krucek

          Pokud by se měly po cestě do chorvatska dobíjet všechny auta, dobíjecí stojany by musely lemovat celou cestu a to nejmíň v pětistupech
  • 23 Reagovat !

    foto westeros

    westeros 31.01.  10:40

    Budoucnost vs. současnost

    Budoucí majitelé...budou do tří let... Realita je taková, že Tesla má v současnosti 1421 superchargerů po celém světě a letos budou superchargery V3, které budou pravděpodobně stejně rychlé/rychlejší než to co plánuje Porsche.
    • 31 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 31.01.  10:52

      « Re: Budoucnost vs. současnost

      Porsche ma zatial len prazdne reci, tesla vyraba auta a rozsiruje siet nabijaciek uz par rokov. Vsetci vravia ze aka je tesla nedokonala, draha atd ale aj napriek tomu sa jej chcu vsetci vyrovnat pripadne ju prekonat. No trosku im usiel vlak.
    • 40 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 31.01.  11:28

      « Re: Budoucnost vs. současnost

      Vy Tesla hoši jste stejní jak topten s naftou. Vám nejde o rozvoj elektromobility, vám jde jen o Teslu. Místo aby jste jásali nad třebas malým pokrokem, hned musíte plakat, že Tesla už zítra bude ještě lepší, že Porsche teda určitě ne. Já vím, dnes jsem to vedle četl, Tesla je nejpokrokovější automobilka světa. Tak hurá do boje proti hnusným fosilům. :-)
      • 22 Reagovat !

        foto topten

        topten 31.01.  11:42

        « Re: Re: Budoucnost vs. současnost

        nahodou, ja jasam, ze diky dieselgate se emise NOx podarilo srazit i v realu hluboko pod laboratorni limit, aspon u aut, u kterych zverejnili mereni.
        to, ze na silnici potkavam smradlavy rakovinomety bez filtru, ktery jsou navic spatne servisovany, me samozrejme vadi, stejne jako ty, co vypousteji nasobky jedovateho NOx.
        s dnesnim naftakem s euro 6c a euro6d-temp, jestlize emise zustanou takovy jak ukazalo mereni, nemam zadny problem. ale konkretne u NOx u naftaku postopny maly pokrok k nicemu neved, pomohlo az kdyz se jim dal nuz na krk...
        • 40 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 31.01.  14:11

          « Re: Re: Re: Budoucnost vs. současnost

          Jo, ale když tu psali, že budou dotace na likvidaci starých naftových vraků, tak jsi plakal, že máš benzín a je to diskriminace, místo jásotu, že bude na silnici míň coudicich vraků.
      • 12 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 31.01.  11:57

        « Re: Re: Budoucnost vs. současnost

        Na SK autoveboch alebo youtube je uz dnes niekolko videi elektrickej kony, ktora je cenovo aj kvalitativne myslim najlepsie a najdostupnejsie elektroauto dneska. Stoji tusim 40t€ co nieje zrovna malo ale oproti takej tesle3 podstatne menej. Preco sa tu nedockame testu?
        • 30 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 31.01.  14:01

          « Re: Re: Re: Budoucnost vs. současnost

          Jo, test Kony jsem si taky přečetl a vůbec to neznělo špatně. Abych řekl pravdu, stát to 800t., váhal bych nad tím pro ženu. Ale za 1,2 mi to nepřijde zajímavé. To je pořád nesmysl.
        • 00 Reagovat !

          foto martin-MPS

          martin_MPS 31.01.  15:58

          « Re: Re: Re: Budoucnost vs. současnost

          Kona je určitě jedna z nejlepších možností v rámci elektromobilů. Cena je stále hodně vysoká a finančně se to nevrátí. Důvody, proč si pořídit elektromobil, jsou jiné a já jsem rozhodně pro.
          Nicméně test Kony EV tady mi nechybí. Testovat elektromobil je něco úplně jiného než "spalovák" a moc to místním redaktorům nejde. Hlavně v technologii nabíjení by bylo potřeba udělat nějaké školení a osvětu ...
      • 13 Reagovat !

        foto westeros

        westeros 31.01.  12:16

        « Re: Re: Budoucnost vs. současnost

        Já jim fandím, ale příjde mi, že jejich slibům se věnuje víc pozornosti než reálnému pokroku u Tesly (nebo i ten Hyundai Kona, který tu byl taky zmíněn)
        • 01 Reagovat !

          foto 99matthew99

          99matthew99 31.01.  12:35

          « Re: Re: Re: Budoucnost vs. současnost

          Audi MB Porsche len vravia ako su ich elektromobily najlepsie, najrychlejsie nabijatelne, najkvalitnejsie ale len Tesla ich uz predala niekolko desiatok tisic. A to vravia o Muskovy ze co povie bude realita za par rokov >:D
      • 41 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 31.01.  16:33

        « Re: Re: Budoucnost vs. současnost

        Máte plnou pravdu. KDyž dojdete na hybrid cz tak se každý vydává za fanouška elektromobility, ale ve skutečnosti plivají na vše co není Tesla. A často jsou to lidé co elektro vůbec ani nevlastní.
  • 00 Reagovat !

    foto ElectroDad

    ElectroDad 31.01.  22:29

    Taycan se zdá být velice povedený elektromobil

    Design - to auto je jednoduše překrásné, výkon, relativní prostornost, a výkonné nabíjení. Pokud jedete s rodinou a po třech-čtyřech hodinách zastavíte, zkuste si schválně změřit jak dlouho na té benzince skutečně jste, pokud chcete natankovat, všichni si odskočí a koupí něco na zub? My na to těch 20 minut s dětma potřebujeme.
    Jsme téměř rok elektromobilní, přestávky zatím musíme dělat každých 150km na 25 min a to trochu omezení komfortu rodiny zatím je, uznávám. 70% času nabíjíme přes noc v garáži. [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

Bývalá vědkyně (69): Soused mi obřím domem zastíní ten můj! Ombudsman Blesku:„Nachytat“ ho můžete na výšce

Bývalá vědkyně (69): Soused mi obřím domem zastíní…

Místo slunečních paprsků tma a stín… Toho se nyní obává seniorka Marie Vykutilová (69). Hned vedle její rodné…

 

iSport.cz

Krejčí zářil proti San Jose. Góly dali Frolík a Sedlák, v Chicagu padlo 15 branek

Krejčí zářil proti San Jose. Góly dali Frolík a…

SOUHRN | David Krejčí přispěl v NHL třemi asistencemi k vítězství Bostonu 6:5 v prodloužení nad San Jose a…

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do Havířova jel vlakem

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do…

V polovině osmdesátých let v této hale zpíval Elton John. Představila se tady Sepultura, Alexandrovci a nakonec…

 

Reflex.cz

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a kde vám hlava stojí

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a…

Čert, aby se v tom vyznal. Která hlava je čí a čí noha patří komu? Pár fotek, ze kterých jistě nebudete vědět,…

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to je dobře!

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to…

Italská justice se zcela jednoznačně vyjádřila k stále častějšímu způsobu vyřizování rozchodových a rozvodových…