ceny su fakt nafuknute ... ale co taketo Ferrari napriklad. Menej kvalitne ... super drahe ... predajni je malo ...
takze vyrobne naklady by mali byt male ...
Marketing nerobia ziadny (kedy ste naposledy videli reklamu na Ferrari) ... no ale je mozne ze mala seriova vyroba sa naozaj az tak nevyplaca ... chyba im rodinne auto >:D
Nezapomen, ze Ferrari musi platit tym F1. Jen samotnej Schumi spotreboval kazdej rok na svuj plat tydenni zisk celeho Porsche :-) Jeste ze uz dal vypoved.
no jo...když oni nemusí zaměstnávat designéry...ta auta vypadají pořád stejně >:D PS: ale vážně...redakce si mohla dát práci a zjistit PROČ tomu tak je...to jsou to takové laciné šunty? Asi ne... nekvalitní materiály? Těžko. masová výroba? Taky ne. vysoké ceny? ve srovnání třeba s BMW se nejeví jako předražené... marko...objasni nám to ;-):yes:
V skratke to bude asi tym, ze Porsche vyraba sice v mensich seriach, ale vsetko auta s vyssou pridanou hodnotou. A teda s vyssou marzou. U BMW je problem s priemerovanim cisiel v tom, ze im do toho zasahuju rady 1er a 3er, ktore az tak zavratne vysoke marze nemaju. Tie tvoria dost velky pocet predanych aut, a predavaju sa hlavne na zisky z objemu predanych kusov, nez na zisky z extremne vysokych marzi. Preto je marketing u 1er a 3er postaveny mimo ine aj na relativne castych akciovych ponukach. Aj tak je ale samozrejme marza na BMW vyssia, ako u mainstreamovych znaciek... ;-)
Tak dražší než BMW Porsche je a ne zrovna o málo. Porovnej jen, kolik stojí třeba BMW Z4 3.0 s Caymanem S a podobnou výbavou a rozdíl bude v tisících €...
By voko bych si tipnul, že někdo vzal čistý zisk automobilky a podělil ho počtem vyrobených aut.. pokud ano, tak jde o bezrozměrná naprosto nevypovídající čísla :no: Pokud se opravdu jedná o jednotkovou ziskovost, pak mě docela zaží, že mainstreamová Toyota dokáže na autě vydělat více než prémiové Audi.. ale co se vlastně divim, TPS je zázrak :yes:
Jasně, že PORSCHE vydělává (bohudíky)... Ovšem ten, kdo na koupi PORSCHE vydělá nejvíc, jsi... ty. Až si ho koupíš, získáš nové srdce na leasing... tohle nedokáže nikdo jiný, jenom PORSCHE. BRAVO SRDCE :yes: P.S. Počítá se i Burago... ostatně na něčem začít musíš...
Myslim ze Bentley alebo eolls royce zarobi na kuse este viac, vsak preto sa ich nepreda milion ako napr Fauvéčiek. Neviem co vas na tom tak prekvapuje. Aj znami modny navrhar zarobi na tricku 1000 euro, zatial co polska fabrika iba 2,4 eura.
To je jedno, polska fabrika vic vydelat nemusi, protoze co by si za to koupili - polska cokolada je na ***, vyrabi vubec polsko neco celosvetove znameho, na co muzou byt aspon trochu pysni? Tedy mimo věčných stávek.
no...maj dobrej med >:D ...a taky měli papeže >:D ...a dokázali podkopnout nohy komunismu ;-) ...a také bych touto cestou chtěl pozdravit Magdu,Ewu a Annu >:-[]:-!
To mi teda připadá jako vtip VW vydělá na jednom voze 308euro. To je teda hodně málo. I když vezmu auto prodávané za 400000,-kč tak to je extrém. Například toyota má cca. 1700eur. Jestli to je pravda tak by měl volkswagen zvýšit aspoň o 500euro na každém voze a pak by třeba nemuseli propouštět zaměstnance a ještě by jim zbylo na Bugati.
a kdo by to pak kupoval ty Volkswageny.. Je spíš otázkou, co všechno a v jaké míře se musí z toho zisku platit. U Porsche například s e to může jevit jako stejnej produkt třebas jako audi, akorát s cenou v průměru přes 2 mega.. a při nákladu napřiklad adekvátně 500 tis a cca 600 je ten zisk takovej jakej je... Anebo Porsche neinvestuje do ničeho jiného než do výroby aut a tím pádem vedlejší přidružené výdaje jsou minimální a umožňují nejvyšší zisk... ;-\
Presne o to ide...:yes: je sic fajn vediet, ze Porsche zarobi tolko a tolko, a Vw zas tolko. Lenze mi napriklad nemame definovany ani presny vyznam slova "zarobi". Je to presne hruby zisk, alebo iba hruby vynos z predaja.....
jo tak hosi to je absolutni pravda. Designer Tatry Ledvinka byl totiz pokrokove myslici designer. Dokonce Tatru obdivoval i samotny Hitler (ale jak je vsem dobre znamo na oslavu sve stovky by po autobahnu jel do Moskvy v MB 600) a na Porscheho VW je videt inspirace soudobou tatrovackou designovou skolou.
zapomeli jste ze hans ledwinka byl sudetak jako cela tatrovka podobne jak plzenske, becherovka atd.. patrila nemcum. spis jawa je vykradnuta "Wanderer" - kdysi nejlepsi motorka na svete z chemnitz, kterou janecek zakoupil.
porsche byl sudetak, ledwinka rakusak.
jinak ledwinka predal detailni nakresy lidoveho vozu, ktery vychazel z tatry v570 primo hitlerovi u nej v byte (kam ho pozval) a hitler je pak predal porschemu.
takze do jake miry se inspiroval nebo to primo obsleh je otazkou. :-)
Jasně, že ne ALE uvědom si, že BMW dělá techniku pro relativně "normální" spotřební auta a prodá jich 10x tolik. Porsche dělá taky špičkový auto, ale troufám si říct, že vývoj jejich sportovních vozů je stejně tak drahý, možná spíše dražší než u BMW, a získat zpět peníze musejí na 10x méně autech ;-)
To je právě ta věc, že BMW dělá mimo "normálních" aut i klenoty (třeba celá M-divize), který toho na vývoji spolknou taky hodně. Vem jen, kolik musel stát motor do M5/6?? Tam je spousta technologií, který ještě včera byly jen na závodních okruzích a ty určitě nebyly levný. V tomdle bych řekl, že si BMW s Porsche nemaj moc co vyčítat... Ale s tím, že si to BMW může rozpočítat do daleko většího množství prodaných aut, s tím se nedá než souhlasit.
Oba jste magori, jen ja jsem naprosto genialni a hlavne normalni! >:D Je fakt, ze Porsche 356 mela vyrabet Tatra, ale neni to vykradeni myslenky, ale to, ze to Tatra odmitla, a tak se to chytlo a zacalo se to prodavat pod znackou Porsche... Takze hezky zpatky do skolnich lavic, panove! :-)
porsche i ledwinka byli rakusaci, dobre se znali jen kazdy mel jinou filozofii tvoreni aut. 356 se zacala vyrabet v roce 1948 a byla vyvinuta porschem. Design vymyslel podobne jak u chrobaka rakusak Erwin Komenda, nechapu kde tu je neco spojene z nasimi umelci, kteri po valce celou tatru dosrali
Nekde jsem cet ze vyvoj nového Clia stál 1 mld Euro - coz se mi zda jako velká pálka. takze vyvoj je nezanedbatelna stranka. Jak jsem tak pochopil - vzal se zisk automobilky jako celku, vydelil se poctem prodanych aut a z toho vypad vysledek jako treba u vw 308 Euro? Takze ta slavna firma spocitala jenom tento priklad a pak to hodila na net. Nebo je to prumer vsech marzi prodanych modelu dejme tomu VW a z toho jim vypad vysledek 308 Euro? pze me zajima jestli porsche vydelava v prumeru na jednom modelu 21 000 euro jako na marzich a nepocita se tam vyvoj, reklama, technologie,... nebo je to na marzich 21 000 euro a pocita se tam vyvoj, reklama, technologie,... a nebo je to za celou automobilku? je to slozity, asi jsem se v tom zamotal ale treba mi to nekdo objasni. :-)
Pokud si to dobre pamatuju, tak vyvoj holiciho strojku Mach3 byl taky kolem 1mld dolaru. Jinak 1 mld euro za nove Clio mi prijde celkem adekvatni castka. Vem si, ze musej vyrobit hodne prototypu (aspon 30-50?), pricemz cena jednoho prototypu je treba 100 000 Euro.... prosim, nechytat za slovo, mozna Marko by vedel vic. Zhruba v takovych castkach, se pohybuje jina automobilka.
Holt Porscheš ma ziskovost pred zdanenim 29,87% a VW jenom 2,08%. Ale jako investora by me spis zajimalo, ze Porsche vyplati dividendovy vynos ve vysi 0,66% kdezto VW 1,67%...
To je pravda, ono se rika, ze firma ktera vyplaci dividendy je mrtva, protoze tim vlastne rika, vem si ty penize, nekde jinde je zhodnotis lip, my to neumime... Ale pro institucuionarni investory je div. vynos dulezity. Kazdopadne EBITDA skoro 40%, to je sila...