Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poslanci podpořili zabavování malého techničáku, reflexní prvky a vozítka Segway

Poslanci v úvodním kole podpořili novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, která například povoluje provoz vozítek Segway nebo ukládá chodcům povinnost nosit na silnici za špatné viditelnosti reflexní prvky.
Zpět na článek
8. 7. 2015 20:11
9. 7. 2015 08:14
9. 7. 2015 09:06
9. 7. 2015 13:27
9. 7. 2015 13:53
9. 7. 2015 14:07
9. 7. 2015 14:58
9. 7. 2015 15:09
10. 7. 2015 08:12
10. 7. 2015 08:09
9. 7. 2015 13:29
9. 7. 2015 23:03
8. 7. 2015 21:51
8. 7. 2015 22:13
8. 7. 2015 22:41
8. 7. 2015 23:13
8. 7. 2015 23:53
9. 7. 2015 07:20
9. 7. 2015 13:35
9. 7. 2015 16:45
9. 7. 2015 10:16
9. 7. 2015 08:13
8. 7. 2015 23:14
9. 7. 2015 05:51
9. 7. 2015 08:31
9. 7. 2015 09:03
9. 7. 2015 09:28
9. 7. 2015 12:09
9. 7. 2015 15:30
9. 7. 2015 17:28
9. 7. 2015 13:46
Avatar - Stejsn
8. 7. 2015 19:48
Chápu teda dobře,
že na ty shnilý vylítaný sanitky s nájezdem mega, který se sem natahaly a pořád tahaj z německa, se to nevztahuje?
Rozbalit vlákno
2
9. 7. 2015 13:18
Re: Chápu teda dobře,
IZS musi kazdy rok na prohlidku :-) takze pokud nekde projde shnila, tak by melo MD zavitat na to STK :-)
Avatar - Stejsn
9. 7. 2015 14:56
Re: Chápu teda dobře,
Když vidím ty různý prorezlý a kouřící sanitky (nejčastěji VW Transporter), většinou jsou to převozky nějakých menších firem. Ale mají modré majáky.
Avatar - Pepa_007
8. 7. 2015 20:11
???
OK. Asi to bude pro bezpečnost dobré.

Ale.....
Jak se definuje snížená viditelnost?
Jak je definována rychlost chůze? 15km/h je ještě OK? Segway dosahuje maximální rychlosti až 20 km/h.
Co to je nebezpečná závada? Prasklá žárovka? Ztracená RZ? Či až ulomené kolo?

Zase to jen vloží více pravomocí do rukou Policie. Ale mantinely nejsou pevně definovány a každý policajt to rozhodne jinak. :-(

Myslím si že lidi by měli víc přemýšlet když jdou večer na procházku, když jedou na Segwayi, když jim praskne žárovka, atd.... . A stát by neměl definovat co je špatně a co je ještě OK.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Blue Sun
9. 7. 2015 08:14
Re: ???
Na Segway by měly být papíry a ne, že si to bude řídit každý trotl. Stačí je vidět v Praze, motáky. Jsou docela dost nebezpeční a slušného chování taky moc nepobrali.
9. 7. 2015 09:06
Re: ???
Hele já bych se toho tak neděsil. Konkrétně teda toho sbírání techničáků. To už tady v minulosti bylo a normálně to fungovalo, pak přišel nějakej pražskej debílek a řekl, že se to zruší. Jednoduše pokud policista zjistí, že jedeš vrakem nezpůsobilým k provozu tak ti sbalí techničák. Jestli takovým autem nejezdíš, tak se nemáš čeho obávat. ;-)
Avatar - JDM
9. 7. 2015 13:27
Re: ???
Si to nepochopil. Jak polucajt pozna ze jedes autem ktery je nezpusobile k provozu? Je na to skolenej ? Policajt nezna 2/3 zakona kterej zastupuje natoz vedet zda zavada kterou na aute objevil je duvodem k zabaveni technicaku. Zastavite v aute co ma zrezlej vejfuk a sebere ti technicak a da flast zajedes na stk zaplaris prohlidku daj ti papir ze je to ok a muzes stim jezdit . zajdes na urad zaplatis poplatek a dostanes technicak . mise splnela ovcan prispel do pokladny a jeste sme ho nasrali aby vedel kdo je tady pan.
9. 7. 2015 13:53
Re: ???
Tak zřejmě se bude jednat (jako to fungovalo v minulosti) o naprosto zjevný závady na vozidle. Sjetý gumy, upadlej vejfuk, shnilá kastle, rozbitý čelní sklo a podobný záležitosti na který nemusí být člověk odborník, aby poznal, že s tímhle se na silnici prostě nemůže. Jak píšu. Donedávna to takhle normálně fungovalo a naprosto bez problémů. Nikdy jsem nezažil žádnou takovou ilustrativní příhodu jako tady popisuješ.
Avatar - JDM
9. 7. 2015 14:07
Re: ???
Rozbity celni sklo : jedu do servisu na vymenu. Sjety gumy: jedu do pneu servisu . upadenej vyfuk : zase jedu do servisu. Do nedavna policie jeste nefungovala jako vyberci dani. Vidim to tady kde ziju, tolik silnicnich kontrol a mereni za posledni rok nepamatuju tolik policajtu na silnicich kazdy den stoji na vsech vyjezdech z mesta a prilehlich obci . passaty i superby . civilni oktavky a fabie ...za posledni rok me staveli 4x pred tim nikdy 2x me chteli dat pokutu neopravnene takze snaha vybrat na pokutach co nejvic tady je.
Avatar - Stejsn
9. 7. 2015 14:58
Re: ???
Jenže nic z Tebou popisovaných stavů (výfuk, sklo, gumy na maděru) Tě neopravňuje k tomu vyjet s tím na silnici, správně by to do servisu mělo putovat na podvalníku!!!! Auto je v takovém stavu technicky NEZPŮSOBILÉ a nemá v provozu co dělat.

Čili nějaká hypotetická jízda do servisu je prostě výmluva.
Avatar - JDM
9. 7. 2015 15:09
Re: ???
Dobre v pripade sjetych gum to beru ale jinak ne. Priklad. U obchodaku do tebe nacouve neopatrnej ridic. Rozbije ti svetlo a sam si poskodi narazniky. Vymeni si cisla pojistek zapisou protokol o nehode a zavolaji si odtahovky protoze v takovym stavu auto na silnici nema co delat? .... Pojedu za kamionem od kteryho vyleti kamen a udela mi prasklinku na celnim tak zastavim a volam odtahovku ?
10. 7. 2015 08:12
Re: ???
Pravděpodobnost, že se ti něco takovýho přihodí a zrovna tě za rohem sebere policajt je opravdu mizivá. S rozbitým světlem jsem jezdil po bouračce asi měsíc a za tu dobu mě nezastavil ani jeden policajt. ;-)
10. 7. 2015 08:09
Re: ???
Tak proč ne pohádku o tom, že tě chytli zrovna na cestě do servisu můžeš zkoušet >:D Jinak souhlasím s tím, že cíl vybrat co nejvíc na pokutách je úplně jasnej o tom žádná.
9. 7. 2015 23:03
Re: ???
č. 82/2012 Sb. neznalost zakona neomlouva ty mantinele :D kazdy kdo ma doma internety tak si to muze najit
8. 7. 2015 21:51
.
Co furt riesia technicky stav. Kolko nehod je sposobenych tym? Preco u nas/vas plati prezumpcia viny? Sak nech si clovek jazdi na com chce, ale v pripade ze sposobi z toho dovodu nehodu, tak nech pyka. Argumenty typu "ked ti zrazi dieta, tak uz je neskoro" su uplne scestne. Zrazit dieta mi moze aj auto co ide prave z predajne.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - 4hill
8. 7. 2015 22:13
Re: .
Jenže tady jde o životy..a to nejen viníku dopravní nehody.Nehod kvůli špatnému stavu vozidla je moc. Proč by měl mít právo jezdit po silnici kdejaký šrot? Prevence je nutnost.
8. 7. 2015 22:41
Re: .
Můžeš hodit do placu statistiku, kde je přesně uvedeno kolik nehod bylo způsobeno jen a pouze špatným technickým stavem vozidla ? Vážně mě to zajímá, a těžko se to shání.
Před lety jsem se k tomu dostal, pro rok 2011 to číslo bylo myslím 5 (nebo 6) ? Ale už to nemůžu najít .
Avatar - Pepa_007
8. 7. 2015 23:13
Re: .
Viník,zavinění nehody (rok 2014): TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA , počet nehod, 467, tj. % z celkového počtu 0,5%, Usmrceno: 2

[odkaz]
Avatar - Bully_
8. 7. 2015 23:53
Re: .
Ona se tezko prokazuje vina vyhradne kvuli technickemu stavu vozidla. Nikdy nejde odhadnout, kolik nehod by se vubec nestalo, kdyby vsichni meli auta v dobrem technickem stavu.
9. 7. 2015 07:20
Re: .
Ano, technickou závadou, nikoliv technickým stavem. Závadu může mít i nový vůz po cestě domů ze showroomu. Ale i tak díky.
Avatar - JDM
9. 7. 2015 13:35
Re: .
Ale u auta se spatnym technickym stavem je pravdepodobnost technicke zavady daleko daleko vetsi nez u auta noveho.
9. 7. 2015 16:45
Re: .
Jak jsem uvedl níže, nejčastější technická závada je prasklé sklo, defekt pneumatiky, špatně připevněný náklad, kontakt s cizím tělesem ... A to může stejně dobře potkat nové auto, nebo 10 let starý "šrot". Údaje beru z té ročenky
9. 7. 2015 10:16
Re: .
Pro úplnost uvedu, že do Technických závad vozidla patří zejména např. rozbité čelní sklo, nesprávné upevnění nákladu, průraz pneumatiky, poškození auta předmětem na vozovce atd ... Vše uvedeno vč. počtu v té policejní ročence.
Avatar - Blue Sun
9. 7. 2015 08:13
Re: .
Jen a pouze špatným stavem... to nevyčíslí nikdo. Ale vždycky je to špatný stav v kombinaci s něčím, typicky nepřizpůsobením rychlosti. A hlavně, následky těch nehod jsou u šrotů daleko horší, než u aut v dobrém stavu.
Druhou věcí je, že tyhle šroty poškozují prostředí, ať už úniky kdečeho, nebo příšerným hlukem. Majitel to neřeší, dokud auto jede, že budí půl města je mu jedno.
Avatar - Pepa_007
8. 7. 2015 23:14
Re: .
JJ zrovinka včera jsem viděl jak to vodpích na světlech zánovní Superb v TDI. Tolik čoudu z vejfuku...... říkám to furt: "Na silnice pustí každej šrot". :-(
Avatar - dewill
9. 7. 2015 05:51
Re: .
to je zase taková místní specilitka - vyříznutý dpf filtr. Všichni touží po velkým autě s dieselem, aby jim to "jako žralo 1l/100", ale pak se zhroutěj u placení položek, který u benzínu nejsou, specielně tenhle filtr může stát majlant, takže se tu pak prohánějí 10 let starý passaty, který čouděj jak parní lokomotiva :-!
9. 7. 2015 08:31
Re: .
Presne tak! I stare auto muze byt v dobrem stavu. To ze jsou lidi lempli a misto pravidelne udrzby to vrazej do cigár/hospody je bohuzel na silnicich dost videt .. A fízlove nemaj pravomoc tohle resit - bohuzel! Misto toho meri jestli clovek nejel o 5 km/h rychleji. Kdyby se misto toho poradne zamerili na emise, upravy typu Tesco tuning, korozi a pod a poradne to pokutovali, hned by to bylo lepsi.
9. 7. 2015 09:03
Re: .
Máš pravdu. Poznám majiteľov, čo do auta neinvestujú ani halier, lebo tvrdia, že si idú kúpiť nové. A na tých šrotoch jazdia ešte 5 rokov ďalej.
Tie naftové dymovnice vidím a cítim pred sebou každú chvíľu. Len policajti to nevidia, lebo sú oslepnutí z toho, koľko zízajú do radaru.
Ďaľšia kategória sú vyšisované alebo vytunované zadné svetlá. V zhoršených podmienkach a za slnečného dňa nič na nich nevidieť.
A o nefunkčných tlmičoch a strunách ani nehovorím. Pred domom máme spomaľovací prah a minimálne každé desiate vozidlo pri prejazde je toho jasným dôkazom
Štát by mal mať svoje autorizované a neskorumpované!!! STK na ktoré by posielali všetkých takýchto ignorantov. Ver, že by nastala panika.
Avatar - Barrichello
9. 7. 2015 09:28
Re: .
problém je , že většina lidí se skorumpovat dá...
9. 7. 2015 12:09
Re: .
"Štát by mal mať svoje autorizované a neskorumpované!!! STK na ktoré by posielali všetkých takýchto ignorantov. Ver, že by nastala panika."

Ak dokážeš napísať toto, tak sa máš ešte čo učiť. Štát nemá nič, čo by bolo neskorumpované. Panika by nastala, ale len preto, že by to bol len ďalší spôsob ako oberať ľudí o peniaze. Ja niečo najazdím, ale na nehodu spôsobenú technickou nespôsobilosťou auta si nepamätám. Tu určite nejde o zvýšenie bezpečnosti, ale o iné veci. Akákoľvek štatistika vykazuje technickú nespôsobilosť alebo chybu ako marginálnu záležitosť pokiaľ ide o vážne nehody, ale krásne sa na tom vyberajú peniažky.
9. 7. 2015 15:30
Re: .
Nonsens, skorumpovanú spoločnosť vytvárajú tí, čo berú + tí čo dávajú.
A nikde som nepísal, že ich treba hnať na riadnu STK preto, lebo sú alfa-omegou nehôd.
Ver však, že keby šuhajkovia mali v poriadku podvozok, tlmiče, pneu a brzdy, tak by ich určite toľko neskončilo v zákrutách hore kolesami.
9. 7. 2015 17:28
Re: .
zdá sa, že to myslíš dobre, tak sa prieť nebudem, ale:
- šuhajkovia prekračujú najmä svoje limity a tie im stk nevyladí, otočíš aj lambo
- skorumpovanú spoločnosť vytvára systém, ktorý dovoľuje beztrestne rozkrádať
Avatar - JDM
9. 7. 2015 13:46
Re: .
Stejny pravo jaky ma kdejakej **** co muze ridit auto. A takovej *** jw daleko nebezpecnejsi nez auto ve spatnym technickym stavu. Je me jasny ze 25 lety bmw po 15 majiteli na puvodnich pneu na silnici fakt nema co delat ale takovych aut je na silnicich minimum prevazuji auta s lehkyma zavadama : spatne tlumice., stabilizatory,loziska, rezavy vyfuk, apod ktery policajt stejne nepozna.
9. 7. 2015 14:20
Silniční fašismus v praxi
Takže až potkám špatně vyspalého fízla, kterému stará včera nedala a nepozdravím ho, tak mi najde prasklou žárovku, sebere na místě řidičák a na moji námitku, že to není závažná závada odvětí "To si vyřešte ve správním a na STKčku. Nyní půjdeš pěsky a jestli si budeš stěžovat, tak ti k tomu ještě napařím nezapnutý pás a dokaž, že si ho měl..."

Tenhle totalitní fašistický systém mě fakt děsí.

Ptám se, kde k těmto zákonům berou zákonodárci mandát? Měla to snad některá ze stran v programu? Kdo je o tento zákon žádal?

Statisticky je toto naprosto marginální problém, který absolutně nestojí za řešení...! (viz. diskuze výše, kde již někdo přesná čísla uváděl). Stát by měl řešit jen důležité věci jako vnější bezpečnost a ne nám regulovat co jíst, co pít, jak řídit, jak vychovávat vlastní děti atd atd atd!!! :no:
Rozbalit vlákno
2
9. 7. 2015 15:11
Re: Silniční fašismus v praxi
Anebo si vem, že tě rovnou normálně odpráskne, pak utře občanku od krve, najde si trvalý bydliště, dojede k vám, vyřídí si to s tvou rodinou, podpálí vám barák a nakonec to celý uhraje na to, žes neuposlechl nějaký výzvy..
Avatar - JDM
9. 7. 2015 15:26
Re: Silniční fašismus v praxi
:yes: presne tak ale spusta lidem tohle nevadi nebo dokonce vyhovuje. Spousta lidi tvrdi ze kdyz clovek ma vsechno v poradku nema se ceho bat jenze nikdy neni nic v uplnym poradku a policajt muze dat pokutu za cokoliv a jedina obrana je spravny rizeni ktery stoji penize pro spoustu lidi nemale penize a urednik je vetsinou s policajtama kamos a odvolavat se dal a dal sroji vic a vic penez takze nezbejva nez zaplatit policajtovi 500 za pasy ktery si mel zapnuty .
9. 7. 2015 15:33
Chcem požiadať redakciu, nech zverejní zoznam ...
... nebezpečných závad "C", za ktoré sa bude brať malý techničák.
Rozbalit vlákno
0