Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Potřebujeme nebezpečné stromy u silnic? I za cenu života?

Přestože se střety řidičů se stromy podílejí na celkové nehodovosti jen ze tří procent, mrtví z těchto případů tvoří plnou pětinu všech obětí. Zelení zaslepenci však tvrdě brání každý kmen.
Zpět na článek
27. 8. 2016 15:17
27. 8. 2016 19:52
27. 8. 2016 15:31
27. 8. 2016 16:22
27. 8. 2016 16:37
27. 8. 2016 16:57
27. 8. 2016 17:09
27. 8. 2016 17:45
27. 8. 2016 17:57
27. 8. 2016 18:04
28. 8. 2016 13:37
27. 8. 2016 18:10
27. 8. 2016 18:39
28. 8. 2016 20:09
29. 8. 2016 17:59
29. 8. 2016 20:51
27. 8. 2016 17:19
27. 8. 2016 17:48
27. 8. 2016 17:53
27. 8. 2016 19:13
27. 8. 2016 21:13
27. 8. 2016 19:18
27. 8. 2016 19:35
27. 8. 2016 19:35
27. 8. 2016 19:37
27. 8. 2016 21:14
27. 8. 2016 21:18
28. 8. 2016 07:25
27. 8. 2016 21:21
27. 8. 2016 22:07
27. 8. 2016 22:10
28. 8. 2016 07:10
27. 8. 2016 23:13
27. 8. 2016 23:45
28. 8. 2016 13:19
28. 8. 2016 13:22
28. 8. 2016 11:51
28. 8. 2016 13:59
28. 8. 2016 15:50
28. 8. 2016 22:26
28. 8. 2016 22:34
28. 8. 2016 12:48
28. 8. 2016 13:30
28. 8. 2016 13:26
28. 8. 2016 14:06
28. 8. 2016 18:29
28. 8. 2016 21:20
28. 8. 2016 22:56
28. 8. 2016 13:11
28. 8. 2016 06:56
28. 8. 2016 07:13
30. 8. 2016 21:41
28. 8. 2016 13:09
28. 8. 2016 15:31
28. 8. 2016 21:32
28. 8. 2016 22:14
28. 8. 2016 22:34
29. 8. 2016 07:32
Avatar - Googlit
27. 8. 2016 15:17
Interpretace
To je zase interpretace statistik jak prase. Že ten Vafek nemá v zimě čím doma topit, že? >:D

Kdybychom všichni měli v autech trubkový rám, tak nás taky zemře o pětinu míň a stejně to žádný výrobce automobilů nenabízí protože by to nikdo nekupoval, to raději vymyslí další chlazený držáček na 1,5l PET lahev aby to recenzenti ocenili..

A kdybychom měli při každé jízdě na sobě výztuhy páteře, nehořlavé obleky a 5 bod pásy tak nás asi taky zemře o hodně míň... a dělá to někdo? Vždyť spousta lidí ani svým dětem nekoupí autosedačky.

A kdybychom jezdili všichni 50kmh tak nás zemře ještě míň... a dělá to někdo? Vždyť spousta lidí si kupuje auto aby to hlavně táhlo vocpoda a těm s 50kmh na tachometru se mohli smát.

Tak když jsou takové základní a jednoduché věci všem ukradené, tak proč konstruovat tak šílené příběhy se stromy a řezat je kvůli tomu? To vám snad vběhl někdy strom do vozovky nebo co?

Místo řezání stromů navrhuji podél stromořadí upoutat ovce, to pak každý zpomalí a dá si pozor. A kdyby přeci jen už někdo nechtíc směřoval do stromu tak ho náraz do ovce o dost zpomalí a o strom se nezabije >:-[]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - _Karel_
27. 8. 2016 15:53
Re: Interpretace
:yes:
Lidi nejsou zabíjeni stromy, ale zase jen lidmi. Vykácel bych některé lidi, zejména autora článku.
27. 8. 2016 16:15
Re: Interpretace
ty ses karle teda tvrdak, když bys za chybu hned bral aspoň jeden život. tohle ale není hra na PC, ale realnej život.

ja vychazim z toho, ze clovek je tvor chybujici, a dopravni reseni ma byt takovy, aby pripadnou chybu pokud možno "odpustilo".

u nas se říká, ze kdo nic nedela nic nezkazi. v tomhle smyslu zrejme patris mezi ty, kteří nikdy nic nezkazili ani nezkazi...
Avatar - _Karel_
27. 8. 2016 18:16
Re: Interpretace
Ne, nehraju si na žádnýho tvrďáka. Jen kvůli mému většímu bezpečí nepožaduju, aby někdo kácel stromy- které (každý jeden z nich) jsou pro planetu a život vůbec, prospěšnější než já nebo ty.
Běž do důsledků, a požaduj zákaz starých aut- jsou určitě nebezpečnější, než ta novější. A zakaž SUV, protože napal to čelně do fabie a pak do Q7- co bude pro tebe nebezpečnější?
To, že sám chybuji, neznamená, že budu preventivně přenášet následky na ostatní, i když je to v tomto případě jen ......pár milionů stromů?
27. 8. 2016 18:45
Re: Interpretace
za 1 pokacenej muzes vykácet 10 dalších.
ano, SUV jsem v diskusich často zminoval, ze jsou nebezpecim pro "normalni" auta..
a karle, vona ta fabie nedopadne dobře ani když to napali do "obycejny" A8
Avatar - _Karel_
27. 8. 2016 19:17
Re: Interpretace
Hele, tvoje zatáčka- nic se nemá brát moc extrémně, pokud jde o zvlášť nebezpečné místo, proč ne. Celoplošně- kravina.
27. 8. 2016 19:45
Re: Interpretace
karle, psal sem
"za me kacet, zejména na nebezpečných mistech. "
Avatar - _Karel_
27. 8. 2016 19:51
Re: Interpretace
No a já bych event. souhlasil "kácet za určitých podmínek JEN na velmi nebezpečných místech"
27. 8. 2016 19:58
Re: Interpretace
mozna by stalo za to to ještě zpristnit:
"kácet za určitých podmínek JEN na VELMI, VELMI nebezpečných místech"

koncim, sem v praci, mizim.
to vis, podle mladka sem parazit, leharo, peníze se jen hrnou...

hezky vecer
27. 8. 2016 19:52
Re: Interpretace
A co dat na nebezpecne misto svodidlo??
Btw videli jste svodidla instalovana na silnici c.9 mezi Dubou a Libechovem???
Silnice proslula motorkari a narvou tam vysoka svodidla, ktera kazdeho kdo spande, at uz kvuli chybe, nafte, sterku... Prerazi vejpul pripadne katapultuji do 5m vysky??? Pritom by stacilo dat neco jeste pod ne, aby se lidi nerozlamali o nosniky svodidel.
Kde je ta prisnost jinak zjevne uplatnovana na hloupej strom, kterej neuskoci kdyz na nej jede auto??
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 17:55
Re: Interpretace
.... ale v článku píšou, že stromy zabíjejí lidi. Dokonce 102 v roce 2015. 8-s
27. 8. 2016 15:31
pokacet
ja jednou v zastupitelstvu obce navrhoval pokaceni stromu v zatáčce, kde se stalo nespocet nehod, bylo tam i několik mrtvych, ale od člověka, co byl autem maximalne v nejblizsim okresním meste sem byl oznacenej za pitomce co neumi ridit (co na tom,ze sem v ty době jezdil 50tis rocne a za sebou mel 20 let toceni volantem), a ze jestli někdo neudrzi auto na silnici, tak mu to patri.
potiz byla v tom, ze silnice byla s kopce, prudka pravotociva zatáčka, navíc změna okresu a tudíž změna povrchu a ten povrch v zatáčce hodne klouzal.
takze stastlivci koncili po prikopech, ti méně stastni v protijedoucim aute a ti největší smolari na strome, coz několikrát skončilo tragicky. po jedny nehode cca před 5 lety, kdy opet doslo k několika velmi vaznym zranenim, zasahoval tam vrtulnik, tak se někdo chytil za nos a strom sel k zemi. to uz bylo uplne jiny zastupitelstvo, kde jsem ja uz ani nebyl.
od ty doby tam samozrejme bylo několik dalších nehod, i několik aut v sobe, ale co vim, nikdy to neskončilo tragicky, nebo hodne vaznym zranenim.

takze za me kacet, zejména na nebezpečných mistech.
Rozbalit vlákno
18
27. 8. 2016 16:16
Re: pokacet
Nikde jsem z tveho prispevku nevycetl, ze za celou situaci muze strom. Spise bych to prisuzoval nevhodnemu povrchu ci znaceni komunikace... Cili lidem...
27. 8. 2016 16:22
Re: pokacet
jak jsem reagoval na karla - dopravni reseni ma byt takove, aby "odpoustelo". a strom v zatáčce neodpusti ...

cca před 15 lety udelali kolem jednoho okresního města, kterym sem často projizdel obchvat. z byvaly výpadovky udelali vedlejsi s prislusnym znacenim a omezenim rychlosti, a tu protali odbočkou z toho obchvatu. když sem jednou jel z ty výpadovky, hned me napadlo, ze to reseni vola po velkym pruseru. během roku tam pak při dvou nehodách zemrelo 5 lidi. samozrejme - byla to chyba toho kdo nedal prednost - to byl i zaver policie. tahle křižovatka proste neodpoustela. během několika let z křižovatky udelali kruhak, od ty doby jen par pomackanych plechu...
27. 8. 2016 16:26
Re: pokacet
Jakozto potomek zemedelcu bys mel ty nejlepe znat pozitiva aleji kolem cest... Mnohdy supluji zanedbanou politiku krajinotvorby...
27. 8. 2016 16:37
Re: pokacet
ja mam se zemedelstvim spolecny jen to, ze pronajimam pozemky, ktery nam vratili.

pote, co se tata po 10 letech vratil z komunistickyho koncentraku, tak s nejakym rolnicenim ani zacit nemoh, protože mu komunisti všechno ukradli. a ja od mala smeroval jinym smerem.
27. 8. 2016 16:40
Re: pokacet
V tom pripade alespon zkus k nekterym myslenkam pristupovat s rozvahou
27. 8. 2016 16:57
Re: pokacet
ja radsi obetuju strom nez lidsky zdravi a život.
strom muzes vysadit o kus vedle.
doba, kdy stromy kolem silnic poskytovaly stin konskym povozum je davno pryc
27. 8. 2016 17:00
Re: pokacet
Tak to ja radeji podradim, abych nemusel obetovat ani jedno...
;-)
27. 8. 2016 17:09
Re: pokacet
zrejme ses ten neomylnej, kterej nechybuje. gratuluju.
něco mi říká, ze bezna realita je jina
27. 8. 2016 17:16
Re: pokacet
Nejsem neomylnej... Jen se domnivam, ze oznacovat lidi, kteri znaji dusledky podobnych neuvazenych cinu za zelene pomatence svedci jen o chabem vzdelani ci absolutni aroganci. Pockejme na dalsi velke povodne nebo nejaky ten sesuv pudy...
27. 8. 2016 17:45
Re: pokacet
nikde sem nepsal o pomatencích.
za každý pokaceny strom muzes vysázet deset dalších.
kolik jsi jich vysazel?
ja tisice. a užitek z nich nebudou mit ani moje deti. když sou maly, tak jen platim vyzinani, natirani aby je nesezrala premnozena zver. stromy produkuji kyslik, zadrzuji vodu, jsou ukrytem pro zver a brouky... a za to po me stat chce ještě dane z lesnich pozemku ...
27. 8. 2016 17:57
Re: pokacet
Cus nebyl si minulej tejden na Hrádečku?
27. 8. 2016 18:04
Re: pokacet
nebyl, ale nekdy jezdim kolem...
28. 8. 2016 13:37
Re: pokacet
edit: spatny vlakno, uz blbnu :-)
27. 8. 2016 18:10
Re: pokacet
Toto povídání mne dost zaujalo, myslím, že je ždy dobře když si někdo všimne nebezpečné situace a chce ji řešit. Na druhou stranu si nemůžu neodpustit otázku, zda-li jste se nepokusil prosadit alespoň dílčí řešení, například vhodnou dopravní značku/lokální snížení rychlosti v nebezpečném úseku nebo něco podobného... Pokud ano, tak jestli takové řešení alespoň částečně pomohlo...?
27. 8. 2016 18:39
Re: pokacet
nevim, ze by se něco takového resilo. ja mel navrh strom pokácet z duvodu jak sem uvadel, pak sem byl skoro za obecniho pitomce, co by nemel jezdit ani na koloběžce.

ale kazdopadne, dobrej napad, otázka jestli by to něco vyresilo. většina tech vaznych nehod sla na vrub tem, co tam zna a urcite i vedeli o tech vaznych nehodach. i me to svadi to tam "pustit". je to sice silnice 3. tridy, sice uzka, ale docela kvalitni. největší problem asi ta změna povrchu, kdy je takovy ten hruby, který pocitove auto drzi a par metru před zatáčkou změna okresu a změna povrchu na takovy svetly, uhlazeny, vylozene klouzavy. ja neverim ze by moc pomohla omezena rychlost nebo znacka nebezpečí smyku, ta zatáčka nevypada zas tak nebezpecne i když je docela prudka. a nemá cenu se rozepisovat o tom, jak se tyhle znacky berou vazne.
ja chtěl resit následek - tedy stret se stromem - a to bez ohledu, ze by někdo třeba něco porusil ...
co by snad pomohlo, tak nanest tam tu hrubou vrstvu, který by neklouzala ..
ale po bitve je kazdej general
28. 8. 2016 20:09
Re: pokacet
Pán tvorstva, přes veškerou svou nadřazenost, neudrží auto na silnici
a tak
1) začne hledat chybu někde jinde než u sebe
2) začne řešit svou blbost/neschopnost na úkor někoho jiného :no:
Avatar - Pradeda77
29. 8. 2016 17:59
Re: pokacet
Zda se, ze ti tu oponuje skupina slunickaru z kavarny, kteri preferuji strom pred lidskym zivotem. Pro me je dulezitejsi jeden lidsky zivot nez milion stromu. Nevim, jak by se slunickar stavel k danemu problemu, kdyby na nejakem strome u silnice vyhasl zivot jejich dcery nebo syna. Ze by se za kazdy pokaceny strom dalo vysadit 5 novych, to slunickare take nezajima. :-! A pozor, stromy podel silnic jiz davno stratily svuj puvodni vyznam. :-!
Avatar - Bully_
29. 8. 2016 20:51
Re: pokacet
Tak s tebou musi byt sranda zajit na pivo >:D
27. 8. 2016 15:51
Tenhle clanek psal fakt d***l
"Každoročně zemře kvůli střetu se stromem minimálně stovka řidičů"

Jak prosim vas vypada "střet" s necim co stoji a nehybe se? Střet je vzajemna srazka dvou pohybujicich se objektu, ne to kdyz autem napalim do necoho co tam stoji desitky nebo mozna stovky let. Kdyz to ve vesnici nekomu opru o zed tak taky nereknu ze slo o stret s domem...

"tlačí na odstraňování nebezpečných dřevin"

Nebezpecne nejsou dreviny, nebezpecna je jizda lidi protoze jezdi jako prasata. Strom tam stoji a nedela nic tak nevim cim by mel byt nekomu nebezpecny. Zkuste se nekdy projet autem po lokalnich silnicich nekde na anglickem nebo irskem venkove kde silnici nelemuji stormy ale kamenna zed...
Rozbalit vlákno
9
27. 8. 2016 17:28
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
a když se jeden nehýbe tak je to náraz? jen se ptám:)
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 17:57
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
Článek je napsán na objednávku. Má obhajovat kácení stromů kolem silnic a má začerňovat ekologické aktivisty.
Avatar - beibej
27. 8. 2016 18:20
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
"začerňovat ekologické aktivisty" je zcela vpořádku!
Avatar - _Karel_
27. 8. 2016 18:22
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
Ale není v pořádku každého, komu není lhostejná příroda, označovat za "zeleného zaslepence".
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 18:31
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
Co je to ekologickej aktivista? Hmm.....

Až vám přijedou vedle zahrady skácet strom protože překáží plánované silnici a vy nakonec zjistíte, že strom bude cca 4m od silnice a chtěj ho porazit jen proto aby měli snažší výstavbu silnice? Budete strom bránit a hned budete Ekologickej aktivista.

Ještě když v článku napíšou "Zelení zaslepenci však tvrdě brání každý kmen." Tak to je už přes laťku. 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
27. 8. 2016 18:53
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
ale ono to tak často je.
nejhorsi je, ze tohle delaj často lidi, kteří s tim mistem nemaj vůbec nic spolecnyho.

ja pamatuju, jak podobni ativisti branili rekonstrukci jedny horsky silnice az to doslo tak daleko, ze autobusaci tam odmitali jezdit kvůli diram a nebezpečí ze nekam spadnou, cim by se deti nedostali do skoly a lidi do práce...
z aktivistu se nakonec vyklubali pražští pepici, co v tech mistech měli chalupy a proste chteli ostatní prazsky pepiky odradit aby zrovna tam nejezdili na lyze. ti pražští pepici měli samozrejme patricny SUV, kterym rozbita silnice nevadila
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 21:05
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
Každej ekologickej aktivista hájí nějaké zájmy. Někteří finanční a mizivé procento ekologické.
28. 8. 2016 10:45
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
A ptali jste se nekdo toho stromu jestli tam u te smradlave silnice kde auta delaji ramus chce zit.Kdyz uz jste ekologove.
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2016 22:53
Re: Tenhle clanek psal fakt d***l
Tak o zeď se ti auto většinou nerozpůlí.
27. 8. 2016 15:59
Řezat, řezat, řezat...
...ale blbce, kteri vubec podobnou myslenku na kaceni vzacnych aleji vypusti z klavesnice... Jsou to hlupci...
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2016 16:26
To je zase moudro
Radost mi dělá alespoň to, že tady v diskuzi vidím, že většina lidí označuje myšlenky v článku za naprostou hovadinu.

S kácením prohnilých a nemocných stromů, které mohou potenciálně spadnout do vozovky, souhlasím. Ale s kácením zdravých velkých stromů ani náhodou. Když je úzká silnice lemována stromy, nikdo mě nenutí jet tam 90, mohu klidně ubrat. Nehledě na to, že některé aleje kolem cest by se daly označit za památku. Prostě zase další snaha ustupovat lidem v jejich blbosti a nesvéprávnosti.

Btw, tak si ty stromy schválně pokácejte a uvidíte, kolik lidí se na těch silnicích rozseká v zimě kvůli sněhovým jazykům, které tam bez stromů nevyhnutelně vzniknou...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bully_
27. 8. 2016 17:19
Docela rozumna diskuze :)
Taky jsem toho nazoru, ze neboura strom do auta, ale naopak. 100 let tam v poklidu roste a najednou zacne byt agresivni :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 17:58
Re: Docela rozumna diskuze :)
... agresivní??? Tak pokácet. Soudruzi to zařídí.
27. 8. 2016 17:19
No
Jsem jediný, komu ten článek už od prvního odstavce přijde strašně tendenční? Nadpis se ptá, čekám nějaká pro a proti, ale lidi, co s kácením nesouhlasí jsou apriori označeni za blbce. Takhle novinařina nevypadá, pane autora. To si nechte někam na svůj blog, případně to označte jako komentář nebo glosu.
K tématu - souhlasím s tím, že lidi někdy jezdí jako hovada a chybovat je lidské a s tím nikdo moc neudělá, takže nebezpečné úseky klidně prosekat. Dlouhodobě i přijít s plánem na širší úpravy, když to bude potřeba, ale vždy s náležitou náhradou porostu někde jinde.
P.S.: Škoda, že v tomhle povrchním článku není vysvětleno těch 120 metrů svodidel na jeden strom. Nejsem odborník, ale přijde mi to trochu podivná matematika.
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2016 17:48
Re: No
to nebude matematika, ale CSN
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 17:53
Jasně......
Jasně, vždyť s tím jde něco udělat. Prostě:
1) Zakázat ekologické aktivisty
2) Udělat nový zákon o vyvlastnění majetku, kdy když se prokáže, že vyvlastněný majetek zachrání alespoň jeden život za 10 let, tak vyvlastnit bez soudu a do 2 mesíců
3) Bez rozdílu odstranit všechny pevné překážky kolem silnice (druhé a třetí třídy) do vzdálenosti 4,5m (lampy, stromy, domy, atd...).
3) Bez rozdílu odstranit všechny pevné překážky kolem silnice (první třídy) do vzdálenosti 10m (lampy, stromy, domy, billboardy, atd...).
4) Odstranit i křoví, ráda z něj totiž vyskakuje zvěř.

A můžeme sledovat statistiku, že jsme zachránili nějaký ten život.
A pokud budeme chtít jít dál a zachraňovat více životů, tak snižme plošně rychlost všude na 60km/h.
:-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pumpkin
27. 8. 2016 19:14
Re: Jasně......
Ešteže ľudia ako ty sú len internetoví kecálkovia.
Avatar - _Karel_
27. 8. 2016 19:38
Re: Jasně......
Myslím, že to od něj byla jen ironie...
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 21:11
Re: Jasně......
Teď v roce 2016 to byla ironie. Ikdyž článek dělá dojem, že připravuje půdu pro body 2) a 3) a 3).
Kdyby jsme byli v roce cca 2020 tak by to byla realita.

Paralela:
Kdo by si v roce 1990 pomyslel, že za 25 let tu bude mít policie neomezený vstup, kdy se jim zachce, téměř do kteréhokoli domu či bytu bez soudního povolení????
To je ta nedotknutelnost obydlí. 8-s 8-s 8-s 8-s
Avatar - pumpkin
27. 8. 2016 21:57
Re: Jasně......
Sorry, až potom som si prečítal tvoje ostatné príspevky.
Re: Jasně......
Ale prečo tak zložito...stačí to spraviť jednoducho - okolo každej cesty treba odstrániť úplne všetko a spraviť tam rovnú štrkovú bezpečnostnú zónu ako na okruhoch F1. Takže vyrezať stromy, ktovie, odstrániť stĺpy, bilboardy, zbúrať ploty a ohrady, prípadne prekážajúce iné stavby, a tie, čo zostanú tesne okolo bezpečnostných zón ohradiť výhradne starými pneumatikami.
A potom sa odsťahujem na nejaký pustý ostrov...

Edit: podľa palcov vidím, že sem chodí dosť naiviek neschopných čítať medzi riadkami alebo postrehnúť iróniu...
27. 8. 2016 17:55
240m svodidel na dva stromy
Vazeny autore, jestli nekdo instaloval kvuli dvema stromum 240 m svodidel, pak je to spis dukas debility daneho soudruha. V nemecku napriklad udelaji svodidla kolem dvou stromu, na zacatku s ovalem narazove zony... Btw kolik stoji takova svodidla? Ja bych 15m svodidel do krasnych vzdostlych stromu rozhodne investoval. Ona totiz hodnota vzrostleho stromu bude podstatne vyssi, jenze autor neporovnava hodnotu stromu, ale cenu uriznuti. Jak proste... Inteligentni pristup
Rozbalit vlákno
8
27. 8. 2016 18:07
Re: 240m svodidel na dva stromy
na jeden strom 120 metru, na dva 240
co na tom nechapes když jsou 120 a vic metru od sebe??
27. 8. 2016 19:29
Re: 240m svodidel na dva stromy
Mas pocit, ze neco nechapu?? Pripada ti normalni mit kvuli dvema stromum, ktere jsou od sebe cca 200m, svodidla 240m?? Jeste ze ty stromy nebyly od sebe dal! Bejt od sebe 4km, meli bychom 4040m svodidel kvuli dvema stromum!!! Ve svem prispevku pisu o tom, co jsem videl v nemecku. Instaluji svodidla kolem jednotlivych stromu. Konkretne na zkratce mezi obci Duben a Frankfurtem nad Odrou....
27. 8. 2016 19:48
Re: 240m svodidel na dva stromy
to teda musel bejt hodne velkej mozkovej vykon s tema 4040 metrama >:D
jestliže podle normy musí byt svodidla 60 metru před a 60 metru za prekazkou, tak když 2 stromy budou od sebe 4km, kolik budes potrebovat svodidel???
no kolik tede???

normy plati pro novy stavby, to znamena, ze jestliže aktualni norma pozaduje 60 metru před a za, tak to neznamena, ze se všechno musí predelat....
27. 8. 2016 20:01
Re: 240m svodidel na dva stromy
A co se teda podivat na ty normy, kdyz v nemecku je postavili minuly rok a zjevne je to pro ne dost dobry? oni tam na nabezne strane delaji takovou narazovou barieru. Takze asi nasli zpusob. Mozna proto, ze hledali a nebyli se vsim hned hotovy ;)
to ne, vypalme to tady radsi, norma je norma a neni z toho cesta ven...
27. 8. 2016 21:51
Re: 240m svodidel na dva stromy
Husty. Frankfurt Oder. Největší džuzna v reichu. Kde ses tam vzal?
28. 8. 2016 07:27
Re: 240m svodidel na dva stromy
Jezim do Poznane a kdyz nejedu pres liberc rvu to tudy...
28. 8. 2016 13:40
Re: 240m svodidel na dva stromy
Ja tam byl na koncerte Puhdys. A taky mi tam rozbili drzku.
28. 8. 2016 21:48
Re: 240m svodidel na dva stromy
No jo no., taky vzpominky >:-[]
27. 8. 2016 19:13
Ach jo.
Je vidět, jak jsme jako lidi hloupí.
Strom člověka zabije jen když na něj spadne.
Pokud někdo nabourá do stromu, tak to je chyba člověka a je jedno, zda řidiče v tom autě, nebo nákláďáku ze kterého něco upadlo, nebo někoho v protisměru. O počasí se bavit nebudem, zas e vracíme k člověku.
To, že je autor článku poněkud jinej, nebudu psát, že trouba, je další věc, ale je fakt, že dopisovatel a novinářem už je skoro každej, tudíž ta kvalita většiny článků tomu odpovídá.
Mě udivuje, že ještě nebyl článek třeba o tom, kolik lidí na motorkách se zmrzačilo, když vlétlo do svodidel, jak kamión to svodidlo projede, jako prd a to nepíšu o těch úžasnejch lanovejch, co fungujou jako kráječ na salám.
No nic, budeme se těšit na další chytrej článek: Navrhoval bych pojednání o tom, jak by se zlepšila bezpečnost na silnicích, kdyby všechny auta měla výstražné vesty a při odbočování vlevo by troubila jednou a při odbočování do prava dvakrát, samozřejmě ve městech po desáté hodině večerní by na místo klaxónu používala bliknutí dálkovejma :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pepa_007
27. 8. 2016 21:13
Re: Ach jo.
To je stejné se zbraněmi. Zbraně nezabíjejí, zabíjejí lidé. :-(
Když zakážeme zbraně, tak nikdo nikoho nezabije?????
Avatar - 4hill
27. 8. 2016 19:18
Zhovadilost
No tak vykácíme stromy páč zabíjejí lidi.. Nezapomeňte ještě vystřilet všechnu zvěř protože při střetu s ní také sem tam zařve člověk. Vyasfaltujte celou zem ať mají hlupáci co se neudrží na silnici kde jezdit.. hovada.
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2016 19:35
Re: Zhovadilost
Taky navrhuju spalit vsechna vcelstva, protoze lidi, kteri maji alergii muze zabit jedine zihadlo!!
A taky ve mestech zbourat vsechny baraky, ktery deli od silnice jen chodnik. Kdyz clovek jede jak hovado, tak ho naraz do takovyho baraku muze zabit!!! Domy jsou vubec nebezpecny, padaj pro zemetresenich a obcas v nich hori!
27. 8. 2016 19:35
Stromy
Pokud jste byli někdy v severni části Itálie, tak mezi obcemi je většinou stromořadí. Je to hezké a v létě příjemné. Kácení by nemělo suplovat diletantství řidičů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
27. 8. 2016 19:37
Pane
vachtmajstr Vafek Voni jsou hlavááá! :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2016 19:39
Naozaj na pobavenie ....
Tie stromy nie sú čo bývali......už sú nebezpečné.... zabíjajú ľudí >:D

A čo v takom lese ...... tam sa už nik ani neodváži .... to je hotová samovražda .... toľko nebezpečných stromov :-! ľudia berte sekery a bráňme sa, lebo za chvíľu nás pobijú ...
Rozbalit vlákno
2
27. 8. 2016 21:56
Re: Naozaj na pobavenie ....
Dneska sem sekal travnik. Neco mi zaklepalo na rameno v jednu chvili, otocim se a tam nic, jen strom. Takze na stromy bacha!
28. 8. 2016 10:03
Re: Naozaj na pobavenie ....
>:D :yes:
Avatar - Stejsn
27. 8. 2016 20:57
Bourají auta do stromů,
nebo stromy do aut?
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2016 21:11
Výplod chorého mozku
Přidávám se k názorům, že tento článek napsal totální odi*t a ještě v nějaké slabší chvilce. Vždycky to bude o tom, jak lidi jezdí, ne kde stromy stojí. Nejsem přítelem ekologie, ale toto se prostě nedá nenechat bez komentáře.

Až vás pane Bartáku někdy někdo vezme na výlet po Evropě, tak se podívejte, kolik je alejí ve Francii a podobných zemích, a jak blízko od silnice ty staleté stromy stojí.

Do té doby prosím nepište.
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2016 21:20
Re: Výplod chorého mozku
Děkuji,za Vaše písmenka ušetřil jste mi snažení .Autor je myslím vaše definice na několikátou ......................................
27. 8. 2016 21:14
Kácení
Já jsem rozhodně pro kácení stromů, které jsou na frekventovaných silnicích příliš blízko u vozovky, viz mrtvými proslulá trasa E55 Budějovice - rakouská hranice. Zajímavý je, že zrovna v takovým "ekoteroristickým" Rakousku nenajdete kolem větších silnic jediný strom, který by byl tak blízko jako u našich vozovek. Takových míst u nás není málo a mnoho těch stromů je v opravdu špatném stavu. Nevidím důvod, proč by nemohly být poraženy a vysázeny nové v dostatečné vzdálenosti od okraje. Problém není, že pojedu a sám to narvu do stromu, ale problém nastane, pokud se potřebuji vyhnout nějakýmu šílenci, co jede proti, taková situace se mi přihodila a měl jsem opravdu velké štěstí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - narona
27. 8. 2016 21:18
Re: Kácení
Přesně, jen český idi... je chtěj zachovat :*)
28. 8. 2016 07:25
Re: Kácení
To ale musime nechat odstranit vsechny svodidla, protoze neumoznuni se takovemu silenci vyhnout!
Avatar - narona
27. 8. 2016 21:17
Nejhorší přežitek
Stromy jsou snad nejhorším silničním přežitkem 18. století, kdy neuměli postavit "pevný" silniční těleso jinak, než že těsně při něm se vysadí aleje. Dobře, taky to dělalo chládek pro koně.... Za Karla IV. stromy kvůli loupežníkům být u silnic nesměli... Dneska když proti vám jede * uprostřed strády, tak vy to napálíte do něj, protože u cesty je těsně strom, kterej ještě i někdy trhá asfalt. Omezený myšlení zastánců stromů. Ne nejsem pro plošný kácení, ale prostě strom u krajnice za žádnou cenu nemá co dělat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
6
27. 8. 2016 21:41
Re: Nejhorší přežitek
Zkus se na to podívat i jinak, kdyby to pako nevylítlo do pole, ale vrazilo do stromu tak jsi mu nemusel vůbec uhýbat a bylo by ti jedno jestli je tam je Baobab a nebo nic
Avatar - narona
27. 8. 2016 21:59
Re: Nejhorší přežitek
Jo to by bylo v tom lepším případě, ale i on to radši napálí do mě samozřejmě... a o to jde. Selekce rychlíků o stromy samozřejmě taky funguje to ano, jenže to mi je prd platný.
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2016 22:06
Re: Nejhorší přežitek
kecy. Stromy mají mnoho přínosů. Brání větru, namrzání sněhu atd. Právě silnice a stromořadí podél nich jsou zcela přirozené. Už od dob římanů.
Avatar - narona
27. 8. 2016 22:14
Re: Nejhorší přežitek
Stromy aby byly přínosem pro silnici, musí být v určité vzdálenosti a ne těsně u vozovky. Za římanů se aleje nedělaly prakticky vůbec, ty co jsou u římských silnic dnes (a že jich je málo) jsou z pozdější doby, právě např. z důvodu chladu.
Avatar - rohYpnol
28. 8. 2016 00:28
Re: Nejhorší přežitek
stromy jsou přínosem vždy. Jen v těsné blízkosti přinášejí i určitá negativa.
29. 8. 2016 09:48
Re: Nejhorší přežitek
To co píšeš by zastali aj dreviny s priemerom kmeňa do 10cm a bez rizika ťažkých zranení, alebo smrti.
A to, ze niečo bolo dobre neznamená, že aj dnes je to najlepšie riešenie. Hovori sa tomu evolúcia. V dobách Ríma chodilo 90% ludi po vlastných a chládok ocenili.
Nejdem teraz tvrdiť, že mame masovo kácať všetky stromy, ale riziko by malo byť zohľadnené racionálne. A tam kde stromy zostanú máju byť kontrolované. Ja denne jazdím úsek husto lemovaný stromami. Nehodu si tam nepamätám, ale nedávno počas búrky padol na auto masívny konár a asi o 400 metrov ďalší na cestu. Oba v dôsledku vetra a to ani nebol taky silný vietor.
A najvtipnejšie je ako zelený chránia každý strom pri ceste, ale nevadí im kácať aj zdravé stromy na biomasu pre elektrárne.
Avatar - narona
27. 8. 2016 21:21
Navíc
Římani uměli stavět před 2 tisíciletími silnice s betonovým jádrem, žádný stromy k udržení nepotřebovali. Keře nejsou řešením, z nich zas lehce vyběhne zvíře...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2016 22:07
Re: Navíc
Pokud máš nestabilní svah, s betonovým jádrem silnice si můžeš jít akorát vytřít...
Avatar - narona
27. 8. 2016 22:10
Re: Navíc
Plná Itálie nestabilních svahů, a taky to zvládli...
28. 8. 2016 07:10
Re: Navíc
Kde zvládli v Itálii na svahu vykácet stromy? Mimochodem i kdekoliv jinde, když jim tam na vesnicích čouhají do silnice i baráky, tak nějakej strom je fakt netrápí
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2016 22:03
Viníkem je strom??
Ty stromy tam stály když autor článku ještě nebyl na světe. Jakým právem si autor bere tu drzost uměle tu šířit populistickou vlnu vykácení stromů?

Stromy vadí, ale billboardy nebo pouliční osvětlení či sloupy trakčního vedení ne??

Pokud je v blízkosti silnice stromořadí, každý normální člověk zvolní tempo. Pokud se někdo zabil o strom, v 99% případů to byla jen a jen jeho chyba. Když někdo jede jak blb a rozseká se o strom, vůbec mi to nevadí :-! :-!
Rozbalit vlákno
1
29. 8. 2016 09:56
Re: Viníkem je strom??
Většina stromořadí se vysázela za Marie Terezie, aby poutníci mohli chodit ve stínu. Od té doby se ale rychlost přepravy poněkud změnila a s příchodem klimatizace jsou aleje již technologicky zastaralé. Ba co víc, nebezpečné. Třeba takhle na podzim, ranní lokální přízemní mrazík a šup, hned tři auta v jednom stromě. To není o řidičském umění, ani rychlosti. Takže stromy ano, ale dál.
Avatar - rohYpnol
27. 8. 2016 22:10
Stromy zabíjejí lidi?
A jaká je statistika, kolik stromů ročně zabije člověk?? :-! :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
27. 8. 2016 22:24
Re: Stromy zabíjejí lidi?
JJ, a to si představ, že jsem někde slyšel i o masožravých stromech, které sem číňani uměle přes noc vysévají z letadel! A ty jsou schopné vzrůst za noc. Normálně jdeš po lese a najednou si po Tobě šáhne čiBuk a ukousne ti hlavu!!! 8-s
28. 8. 2016 08:29
Re: Stromy zabíjejí lidi?
Me ne. V tomhle mam vyhodu zrovna :yes:
Avatar - rokyta.p
27. 8. 2016 22:22
pan Barták se v lese bojí, i za dne :-)))
Strom je krásný krajinotvorný prvek. Ani nevíte, jak to z výšky vypadá krásně. Poskytuje stín, dělá dobrý vzduch, opticky určuje hranice. Buďte rádi, že Vám jej matka příroda nadělila. Není nic krásnějšího než sobotní odpoledne a brouzdat se rozkvetlou alejí. Viníkem srážky je pak vždycky a jenom pouze člověk. Současné nechat dožít a nové akorát sázet dál od silnice, aby byla uniková zóna, která dnes chybí (v Rusku či Americe většinou mají). Možná by se v ČR měl tedy zákázat i alkohol, dyť tolik lidí kvůli němu vybourá. Nebo zrušme rovnou řidičáky a nikomu se nic nestane. Víc než stromy mi vadí všudypřítomné vysoké obrubníky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
27. 8. 2016 22:37
Stromy, zídky, keře a rychlost
Zvláštní, v Čechách jsou stromy agresivní překážka. Já si vždycky myslel že stojí vedle silnice. Neměl by spíš každý řídit tak aby zůstal na silnici? Třeba nejezdit 120 na okresce a nepředjíždět toho kdo jede 90 a před zatáčkou, horizontem nebo křižovatkou zpomalí na 70 aby nemusel nouzově brzdit? přál bych vám jezdit po venkově v U.K. Většinou nevidíte vůbec nic, z každé strany kamenná zeď nebo živý plot až do nebe. Místo na auto a jednu ovci. Stromy rostou přímo z krajnice, ne za ní. A na projíždění severního Skotska nebo Walesu je jak na horské dráze. Kameny, rokle, brody. nulové krajnice. Nikde nic omláceného, nikde vraky v příkopu. Nikde pomníčky u silnic tam kde je strom. Ale v ČR vše vykácet, řezat řezat řezat. To je super názor.Včera jsem projížděl okolo noční můry každého řezače. Libosad u Jičína, několik set líp hned vedle silnice. měli by za to toho Valdštějna zavřít! Spíše než nadávat na stromy by to chtělo nohu z plynu, ale to se v Čechách nedělá, tady je každý mistr světa. Zvláštní že ve Švýcarsku kde je na dálnici 120 nikdy žádného čecháčka-turistu nevídám že by předjížděl ve 160, vytlačoval a problikával.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - narona
27. 8. 2016 23:49
Re: Stromy, zídky, keře a rychlost
Tenhle argument je právě úplně mimo. Já jezdím ve stromořadí 60 - 70 a bojím se právě protijedoucích, který taky můžou jet normálně ale když dostane smyk tak co pak, mám to narvat do něj?? Chybu může udělat a dělá i sebelepší řidič. Zídky v HR nebo skotsku jsou taky blbý, ale do nich když vletíte tak to nebývá fatální, pokud jsou z nasucho skládaných kamenů.
Avatar - rohYpnol
28. 8. 2016 00:27
Re: Stromy, zídky, keře a rychlost
ne, to co napsal je bohužel 100% pravda :-!
28. 8. 2016 07:09
Re: Stromy, zídky, keře a rychlost
Jestli jezdíš 60 tak se nedívím, že se necítíš bezpečně možná by pomohlo přestat za sebou vytvářet kolonu >:D
Avatar - twistedTSD
27. 8. 2016 23:13
Můj názor
Nedělejte ze sebe idioty. Nikdo neříká, že stromy zabíjí, ale jako pevná překážka výrazně zvyšují riziko úmrtí při ztrátě kontroly nad vozidlem, nebezpečném předjíždění, střetu se zvěří...Kdo je viníkem v každém z mých příkladů? Řidič. Je to důvodem k usmrcení jeho i/nebo dalších zúčastněných? Neřekl bych. A netvařte se, že nikdo z vás v životě nedostal smyk nebo neudělal za volantem jedinou chybu, je to pokrytecké.

Tím neříkám, že všechny stromy u silnic mají jít pryč, to vůbec. Ideální by bylo je třeba doplnit svodidly, ale jinak, v nebezpečných a nehodových úsecích...Strom nemá přednost před lidským životem.

Mimochodem, když jsem byl malý kluk, chybělo málo, abych v jednom takovém stromě taky skončil. Byla to jednoznačná vina řidiče, ale víte co? Zdraví/život by mi to nevrátilo.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - narona
27. 8. 2016 23:45
Re: Můj názor
Bohužel jsme my se stejným názorem v menšině, většina lidí takhle doširoka neuvažuje. Stromy u silnic byly vysázeny člověkem, tak že argument ochrany přírody ve své podstatě padá.
28. 8. 2016 13:19
Re: Můj názor
o to vubec nejde - stromy u silnic v ramci cr znamenaji pranepatrny zlomek vsech stromu v cr. a vubec nejde o to je vsechny vykacet, ale pokud uvazujeme o silnicni siti komplexne, je zcela zrejme, ze strom u cesty je rizikovy faktor a je rozumne zvazit (zejmena pri rekonstrukcich, prestavbach a novych stavbach) jakym zpusobem budou tato rizika minimalizovana. kdysi na me spadla za jizdy vetev ze stromu stojici podel silnice. primo na celni sklo. huste prselo, ale mel jsem kliku, dovnitr to nepropadlo, i kdyz sterac u spolujezdce to urvalo a z praskleho skla na nas s manzelkou napadaly stripky z rozpraskaneho skla. od spolujezdce nebylo videt nic, u ridice nastesti pres pavouka v ve skle videt bylo. i toto je faktor nebezpeci, ktery stromy u silnice delaji.
Avatar - rohYpnol
28. 8. 2016 00:25
Re: Můj názor
V části souhlas. Jenže kolik stromů v nebezpečných úsecích s častými nehodami je? Já žádný takový neznám, zato znám spoustu stromořadí, co je v blízkosti silnic.

A kácet stromy kvůli tomu? Ano, až někdo začne řešit pouliční lampy, sloupy trakčního vedení a především billboardy, pak můžou přijít na řadu stromy :-!
28. 8. 2016 08:32
Re: Můj názor
Takže v "nebezpečných a nehodových" úsekoch vyrúbeme stromy .... a výsledok ?

Na tých "bezpečných" úsekoch vodiči dupnú na plyn .... čo sme tým vyriešili ?

Zasa nič .....

Je to presne tak ako pri autách .. čím sú lepšie a bezpečnejšie, tým jazdia vodiči agresívnejšie ..

Tých "normálnych" tie dnešné autá s veľkou pravdepodobnosťou zachránia ak sa stane nejaký "prúser" .. pre debilov sú i tie dnešné "málo bezpečné" ....
28. 8. 2016 13:22
Re: Můj názor
nesmysl. bezpecnost a rychlost aut za posledni leta dramaticky vzrostla, pocet najetych kilometru rovnez, presto ale pocet fatalnich nehod znacne poklesl.
Avatar - Bully_
28. 8. 2016 11:51
Re: Můj názor
Nenazyvej lidi s odlisnym nazorem idioty, aby si to diky tomu nemysleli oni o tobe.
Protoze je neco potencialne nebezpecne, kdyz udela clovek shodou nekolika nestastnych nahod (nebo darwinovym prirozenym vyberem :-) ) chybu, budeme to za kazdou cenu rusit? To by pak silnice musely lemovat nekolikametrove pasy bez vegetace, bez zidek, mostku, sloupu, bez zabradli, bez domu, ..., . Vysekat pruhy v lese, kde je potreba, tak odstrelit kusy skal. Naprimit silnice, protoze jsou zatacky nebezpecne, kdyz to prezeneme. Srovnat teren, protoze nevidime za horizont. Planeto, tres se, pan tvorstva vyrazil s autem, tak aby si nahodou neublizil, kdyz pojede jako ten.. idiot :-)
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2016 12:48
Re: Můj názor
Já je idioty nenazývám, to ani náhodou. Jen říkám, že je ze sebe dělají těmi dotazy, jak může strom někoho zabít...protože sami dobře ví, že o to, kdo koho zabíjí, zde nejde.

Není nutné hned zacházet do extrému, já jen říkám, že pokud je někde nebezpečný úsek, pak je život člověka přednější než strom, případně je vhodné stromy od silnice oddělit. Protože není moc horších věcí, se kterými se můžeš za volantem střetnout, než vzrostlý dub.
Avatar - Bully_
28. 8. 2016 13:59
Re: Můj názor
Napsal jsi to jenom diplomatictejsi formou, aby ses mohl ev. na co vymluvit.
Muj prispevek je o tom, ze bychom stejne jako doposud meli svou jizdu prizpusobit podminkam (hustote dopravy, povrchu, okoli silnice, pocasi atd. atd.) , ne za kazdou cenu prizpusobovat vsechny ty myslitelne i nemyslitelne podminky tomu, abychom mohli jezdit tak, ze se prizpusobovat nicemu nemusime. Nebo se za posledni dobu nejak radikalne zmenilo mysleni lidi, ze muzeme byt naprosto bezohledni?
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2016 15:15
Re: Můj názor
Dle mého názoru je ideál přizpůsobovat jízdu podmínkám A zároveň zajistit jistou míru blbuvzdornosti už třeba jen pro případ, že někoho překvapí námraza. Respektive hledat ideální kompromis, což samozřejmě není vykácení všeho, co se nachází
Avatar - Bully_
28. 8. 2016 15:50
Re: Můj názor
No vida, obrat minimalne o 90° :yes: Nikdo tady netvrdi,ze by se mel zachovat kazdy strom u cesty za kazdou cenu (nebo lampa, zidka, mustek, ..., ...), ale ze je nesmysl a priori kacet vsechny stromy (prip. delat dalsi podobne upravy) jenom proto, ze nas najednou napadlo, ze muzou byt nebezpecne ridicum, co neumi prizpusobit styl jizdy podminkam okolo sebe.
Trochu mne to pripomina nekonecne debaty nad tzv.nebezpecnymi rasami psu. Totalnim zakazem jejich chovu a jejich eliminace povinnou kastraci nezamezi nikdy tem par zranenim cloveka psim kousnutim (i kdyz jsou zrovna temito plemeny zpusobeny jen vyjimecne), protoze neznalec/ignorant/asocial si poridi jiny druh psa a vychova psiho magora z jine psi rasy. Melo by proste jit o pricinu, o princip, ne o hledani lacinych a jednoduchych reseni na zaklade dusledku jinych veci a jeste vytrzenych z kontextu.
Avatar - white label
28. 8. 2016 17:54
Re: Můj názor
Jo, lidská blbost se (bohužel) zakázat nedá a "ve jménu" bezpečnosti by se dalo v principu zakázat téměř všechno, tím spíš v dopravě (a nejen v silniční).
Avatar - Bully_
28. 8. 2016 22:26
Re: Můj názor
Tak :yes: Cesta do pekla je vzdycky dlazdena dobrymi umysly.
28. 8. 2016 22:34
Re: Můj názor
Tahle logika má drobný problém. Ta blbuvzdornost znamená vylepšení podmínek, což obratem znamená možnou vyšší rychlost. Protože máš přizpůsobit jízdu podmínkám a udělat chybu můžeš stejně tak na zrádné horské silničce jako na nové dálnici. Jen na té silničce můžeš jet 40 a na té dálnici 180.

Já jsem rozhodně pro stromy (tedy obecně, ne že by neexistovaly stromy, které by nebylo záhodno odstranit). Ať jedu autem, na motorce, na kole, nebo jdu pěšky, je to kolikrát opravdu krása. Ani ten stín není k zahození. I když z hlediska řekněme konstrukčního je můj pohled už kritičtější, protože to není způsob, jak dělat efektivní komunikaci (stejně jako není efektivní mít kolem silnic domy; bylo by přeci lepší, kdyby obec stála vedle a vjel do ní jen ten, kdo tam něco chce). Samozřejmě, nikdo nechce skončit ve stromu a že se klidně může stát, že ztratíš kontrolu. A svodidla, která jsi zmínil, také nejsou jednoznačným přínosem, protože nejsou zrovna přívětivá k motorkářům (a i jiným prakticky nechráněným účastníkům, jen u motorkářů bude rychlost v průměru nejvyšší a tedy i horší následky).

Z mého pohledu je slušným problémem (ne)údržba. Sekání trávy, zastřihování keřů, prořezávání stromů. Ani tu trávu kolikrát nezvládnou, natož pak stromy.
Avatar - narona
28. 8. 2016 12:48
Re: Můj názor
Napsal jsi to dobře, silnice by se postupně měly přizpůsobovat dnešní dopravě ku prospěchu všem a ne zachovávat komunikace pro dopravu kočárovou.... Argument, že se tím naopak pomůže silničním pirátům je určitě pravda, ale ještě víc se tím pomůže k přežití normálním účastníkům dop. provozu ....
28. 8. 2016 13:30
Re: Můj názor
argument se silnicnimi piraty je zcela mylny. tento druh idiotu se umi nakonec rozflakat uplne kdekoliv a jediny zpusob, jak jim v tom zabranit, je znemoznit jim rizeni (odebrat ridicak nestaci) a to se samozrejme dela tezko (jednak nikdy nevis, jak je jednoznacne z piratstvi usvedcit a jednak dokud nic zasadniho opravdu neprovedou, tezko je dostanes do basy).
28. 8. 2016 13:26
Re: Můj názor
jak kdyby se toto (naprimovani silnic, velkoryse reseni prilehlych ploch, atd.) v obecne rovine nedelalo, co? s vysledkem zcela zjevnym - zvyseni kofortu v doprave, propustnosti komunikaci a snizeni nehodovosti. na to nemusis byt pan tvorstva, abys chapal, ze zatimco na hrazi rybnika jsou vzrostle duby nadherne a potrebne, podel silnice jsou rizikovym faktorem.
Avatar - Bully_
28. 8. 2016 14:06
Re: Můj názor
Kdyz jedu nekam, kam nevidim, tak jako do dnesniho dne snizim rychlost, abych to projel bezpecne. Rika se tomu napr. predvidavost, prizpusobeni jizdy podminkam apod. . Opakem je prizpusobeni podminek tomu, abych predvidat nemusel vubec nic a mohl jezdit jako robot, bez pouzivani hlavy. Jestli je cilem dopravy premenit vsechny silnice na mimourovnove jednosmerne naprimene dalnice, pak tvoje argumenty pro tuhle variantu chapu. Sice znicime vsechno, co doposud normalne fungovalo, ale muzeme vsichni jezdit pohodlne, rychle, bez naroku na pozornost a nakonec se tim mozna snizi i nejake to procento nehodovosti a umrtnosti.
Avatar - narona
28. 8. 2016 18:29
Re: Můj názor
Jenže s tímhle přístupem bychom tu neměli žádný dálnice, natož pak obchvaty měst vůbec nic, možná ani ty starý silnice... jezdili bychom v úvozech a chodili po pěšinách, protože přeci proč dělat nějaké extra stavební úpravy když můžu přizpůsobit rychlost a jet po polňačce... středověk v praxi >:D
28. 8. 2016 21:20
Re: Můj názor
ale prosimte, ja tady nemluvim o tom, ze by se kazda silnice mela premenit na zavodni okruh s kacirkem v zatackach a svodidly opatrenymi haldami ojetych pneu na zmirneni karambolu.

moderni projektovana silnice se samozrejme sestava z normovanych celku vcetne upravy bezprostredniho okoli. s ohledem na potreby motoristu, komfort a bezpecnost. vzrostly strom na krajnici proste nepatri, na tom bychom se snad mohli shodnout. a jestlize ho kvuli silnici porazim, v zasade se nic nestane, vzhledem k tomu, o jakem titernem zlomecku zelene mluvim. notabene kdyz dostanu za ukol vysadit misto nej nekde strom novy. tedy lobby zelenych na "zachranu" stromu blokujicich jejich kaceni podel silnic je stupidni a smesna.

v tomto momente bych jenom podotknul, ze tady vubec neprosazuju nejake plosne kaceni stromu podel silnic apod. jen naprosto schvaluju, aby prirozenym vyvojem v teto oblasti dochazelo k upravam, ktere napomahaji minimalizovat rizika urazu, kdyz uz se neco nekde nekomu nepovede.

clanek mluvi o tom, ze pseudoekologicke, lepe receno ekoteroristicke organizace tady jako obvykle zastavaji roli zcela nadbytecneho idiota, ktery svym chovanim veci pouze komplikuje, popripade skodi. s ekologii v tomto pripade jejich snazeni nema vubec nic spolecneho.
28. 8. 2016 22:56
Re: Můj názor
Samozřejmě, že to nemá nic společného s ekologií. Když už, tak s enviromentalismem. Ten je o životním prostředí a jeho ochraně, ekologie se zabývá vztahy.
28. 8. 2016 13:11
Re: Můj názor
mas muj plny souhlas.
Avatar - Fána
28. 8. 2016 06:56
stromy
Tak že protože po silnicích se prohánějí dementi a vožralí v autech, budeme kácet stromy aby se jim náhodou nic nestalo. A proto jsou stromy nebezpečné. Jsem zvědavej
kdy tento autor tohoto článku napíše že jsou nebezpeční slušní řidiči protože těmto bláznům vlastně překážejí a oni kvůli nim bourají. Neměli by se také nějakým způsobem
(vykácet)?
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2016 07:13
je treba...
... nakoupit co nejvice policejnich passatu a buzerovat s nimi na dalnici!

edit: no soudruzi, tolik palcu dolu! pockejte az se to dozvi strana a tok. ti uz s vami zatoci!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pradeda77
29. 8. 2016 19:24
Re: je treba...
Konecne! Dlouho jsem cekal, kdy to tu zazni. Ano, to rozdeleni nazoru na tuto vec dle politickeho spektra. Levice pro stromy, pravice pro lidi.... ;-)
30. 8. 2016 21:41
Re: je treba...
no vidis - soude podle palcu, levice zase vede. bodejt by to v tom nasem state k necemu pozitivnimu spelo, kdyz si jako narod vzdycky navolime levicacke vyzirky a mafice ;-)
28. 8. 2016 07:35
Nekácet! Vinni za nehodu jsou lidé, ne stromy!
Proč kácet stromy vedle silnic. Naopak nám ukazují cestu. A mají nalepené odrazky. Kdyby lidi nejezdili jako krávy, nemuseli by do stromů bourat. Kácet kvůli naší pohodlnosti? Ne!
Rozbalit vlákno
4
28. 8. 2016 13:17
Re: Nekácet! Vinni za nehodu jsou lidé, ne stromy!
Zrovna tento pátek jsem při cestě z práce pomáhal vytahovat mladíka že své X5, který přerazil strom. Nic se mu nestalo, ale mohl při svém riskantním stylu jízdy zabít 2 motorkáře.
Ten strom za nic nemohl, rostl tam dřív, než se narodil ten řidič i ta jeho,X5. On sám uznal, že jel jak hovado. :-!
28. 8. 2016 13:44
Re: Nekácet! Vinni za nehodu jsou lidé, ne stromy!
takze jeden idiot doufejme napraven a usek silnice z hlediska bezpecnosti opraven. :yes:
28. 8. 2016 15:09
Re: Nekácet! Vinni za nehodu jsou lidé, ne stromy!
Těch stromů je tam spousta, tedy vlastně je to cesta vedoucí lesem.No a ten idiot je napraven jen do doby než tu kraksnu opraví
:-)
28. 8. 2016 21:30
Re: Nekácet! Vinni za nehodu jsou lidé, ne stromy!
no to vis, v lese je to celkove s tim mnozstvim stromu blby ;-). ale co se tyce toho napraveneho/nenapraveneho idiota - to vis nebo jen hadas, ze se po oprave auta zase vyda spatnou cestou? nebo jen pesimisticky odhadujes?

ruku na srdce, vazeni panove, kdo z nas se v mladi choval vzdy jen a pouze uvedomele? kdo z nas nezkusil nejakou frajerinku vcetne neceho "lepsiho" za volantem? ze jsme tady zivi a muzeme tu vesele placat i proto, ze jsme v inkriminovanych okamzicich meli stesti i treba diky tomu, ze nam profil trate odpustil? kdo z nas se domniva, ze nic takoveho se mu nikdy neprihodilo, protoze vzdy jezdil neomylne, tak je na 99% adept na to si nekde rozbit hubu, protoze nema zadnou sebereflexi.
28. 8. 2016 07:49
Vyhlasuju boj proti chripce
Zatimco po narazu do stromu zemre rocne 100 lidi, 1300 lidi rocne umre na chripku.
Navrhuju pod trestem smrti zakaz vychazeni pro vsechny nemocne chripkou. Oni ti parchanti klidne chripky prechazeji a chodi si do prace.
Myslim, ze nez dojde na stromy, lidi uz nebudou ridit...
Neodstranime vsechna nebezpeci na svete. Svodidly muzeme zacit...
V dobe kdy kazdy tyden nekdo vyhrozuje jadernou valkou vedeme boj proti zabijackym stromum....
Rozbalit vlákno
0
Súhlasím
s drvivou väčšinou diskutujúcich pod týmto článkom. Stromy nie sú vinné, vinní sú ľudia. Namiesto rezania stromov stačí postaviť dopravnú značku obmedzujúcu rýchlosť, doplniť okraje cesty zvodidlami, ak nie sú, doplniť odrazky alebo reflexné pásy.V najnebezpečnejších úsekoch prípadne namontovať na cestu spomaľovače.
Rezať a odstraňovať naopak treba ľudí, ktorí tvrdia, že stromy spôsobujú smrť, že stromy zapríčiňujú nehody, že stromy sú nebzpečné, či dokonca agresívne. Týchto ľudí treba odstaviť, aby nemali v rukách prostriedky a moc svoje zvrátené myšlienky realizovať.
Ľudí ako je autor tohto článku a jemu podobných považujem za škodnú, a úroveň ich myslenia považujem za úbohú. Dúfam, že takých nás je väčšina.
Za tendenčnosť článku si jeho autor a redakcia zaslúžia nakopať do zadku a prémie dole.
Rozbalit vlákno
5
28. 8. 2016 13:09
Re: Súhlasím
mas recht, omezujici znacka je lekem na vsechny bolesti sveta. a hlavne nezapomen na kazdy takovyto usek pridat policejni passat s radarem, aby ordinoval kapky tem, kteri tu znacku nepochopili. jeste by se jim vzdy mela pokuta oduvodnit tim, ze cca 100 idiotu se rocne v cr fatalne rozflaka o stom a vybrane penize jdou tedy zjevne asi na jejich pohreb...

p.s. a ano, autor clanku je skodna, stejne jako topten. protoze to pranepatrne promile stromu, co rostou podel silnic, je nutne branit vsemi prostredky. rozhodne nedelat upravy kolem silnic tak, aby u pripadnych nehod teren pomahal lidi zachranit, vzdyt kdo by nechtel v pripadnem miste sveho skonu stolete vzrostle dubisko.
Re: Súhlasím
Nechápeš? Extrém vs. extrém. Nedá sa rúbať to všetko a rovnako sa nedá všetko za každú cenu nechať. Ani jedna cesta nie je dobrá. Kompromisy, to sú krysy, ale niekedy sa bez nich skrátka nedá zaobísť. Treba to riešiť prípad od prípadu, ale hlavne to treba riešiť, nie o tom len kecať.
Avatar - _Karel_
28. 8. 2016 15:31
Re: Súhlasím
Tak tak! Extrémy jsou špatně, oba.
28. 8. 2016 21:32
Re: Súhlasím
nejak si s tim svym prvotnim nekompromisnim prispevkem protirecis, ne? ;-)
Re: Súhlasím
Nie všetko je vždy tak, ako sa na prvý pohľad zdá... ;-) Prvoplánové reakcie sú často na základe mylného predpokladu.
Avatar - Ada je zase tady
28. 8. 2016 11:06
Jsem zelený "zaslepenec"
A jsem na to hrdý! Stromy kolem silnic může nechat kácet jen idiot.
Zamyslel se někdo, zda nad mrtvými u stromů nestojí spíš sebevraždy, než neschopnost řidiče se trefit na silnici?
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2016 13:44
To je zas mouder
Ale ze tyhle aleje jsou kolem cest, po kterych kdyz autor clanku jeste nebyl na svete projelo jedno auto za hodinu a bylo o polovinu uzsi nez dneska, nebo tam spis jezdily povozy s konma, to uz nenapise v komentarich nikdo.
To, ze na nekterych mistech jsou ty stromy 40 cm (to je delka predlokti) od krajnice silnice, kde se horko tezko vyhnou dve osobni auta, to vam prijde v poradku?
Bylo by dobry si vyndat hlavu z prde-- a presunout se z roku 1970 do roku 2015.
Chapu, ze je in rict zachranme chudacky stromecky, ale odsud posud (viz ten pribeh o zatacce nedaleko nademnou).
Je mi jedno, ze ty zdi rikate strom a nekdo ji tam pred 100 lety (kdy jeste defacto nebyly auta!) vysadil. Porad je to zed na nebezpecnym miste. Kacet se nemusi vsude, ale nekde by to bylo sakra potreba.

//edit jo a z minusu si hodne delam, tak do toho...
Rozbalit vlákno
4
Re: To je zas mouder
Konečne rozumný názor. :yes:
28. 8. 2016 19:14
Re: To je zas mouder
Anebo nechlastat, pokud se nedokazes vyhnou protijedoucimu autu kvuli stromu, no.
28. 8. 2016 21:40
Re: To je zas mouder
pockej, ti, co za volantem chlastaj, se srazi klidne i s proti jedoucimi stromy, ne? >:-[]
28. 8. 2016 21:51
Re: To je zas mouder
To nastesti nevim, kdyz jedu ozralej, uz predem vybiram useky bez stromu a jezku.
Avatar - petr164
28. 8. 2016 22:14
Ekologie
Je vidět, že na zahradnických školách zapomněli sdělit usilovným studentům, že bilance produkce kyslíku je s věkem rostoucí a prokce CO2 naopak klesající. Ti pak rádi řežou vše. Nikdo přece nenutí vést letitými alejemi komunikace 1. třídy a stejně tak nikdo nikoho nenutí v úzkých alejích jezdit tak ryshle jako na moderní široké silnici. Je to přirozený výběr. Blb v úzké aleji jede jako zběsilý a riskuje svůj život a zdraví, ale především životy a zdraví ostatních pohybujících se takovou alejí. Je idiot nepřizpůsobí rychlost ke stavu vozovky. Z toho plyne, že takovým idiotům neptří do ruky volant ani řidičák. Pouze na jízdu soustředění inteligenti jezdí v principu opatrně, ostatním výjimkám se omlouvám, třeba jsou zakuklení inteligenti. Já jsem nikdy v úzké aleji neměl problém, protože respektuji stav vozovky a jejího okolí i provoz na ní. Znám řadu takových alejí na vysočině, kde to v zimě fouká a vozovka snadno namrzá, když ze stromů stéká tající sníh. Jenže to domácí většinou znajkí a respektují, z přespolních pak opět jen ti, kteří vědí a k poznanému mají respekt. Neřezat staré stromy, je to kyslíková produkce v kyslíkem obecně nebohaté přítomnosti...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bully_
28. 8. 2016 22:34
Re: Ekologie
Inteligence toho se zpusobem jizdy moc spolecneho nema. Uspesny manazer nadnarodniho koncernu muze klidne jezdit jak hovado a nekdo z opacneho konce krivky IQ muze byt hodny a predvidavy clovek, u ktereho se to projevi i za volantem ;-)
Avatar - petr164
28. 8. 2016 22:17
Omluva za chyby
Za dnešek již mám po fajruntě a koncentrace na psaní uvadá...
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2016 07:32
100 mrtvych rocne
Vykacet desetitisice stromu kvuli 100 mrtvym rocne. Vsadim se, ze to kaceni bude nakonec drazsi nez ta svodidla... Porovnavat se s Nemeckem v poctu mrtvych? Neni treba onim hlavnim faktorem stari vozoveho parku??? Jak jsem psal, 1300 lidi rocne zabije chripka. Takze bych doporucil rozumny pristup a svodidla tam, kde k nehodam dochazi. Predpokladam, ze lidem na nova auta nikdo neda...
Zivot je spojen s riziky.eliminace vsech neni mozna 100 rocne s jasnym klesajicim trendem nejak neodpovida te hystericke snaze kacet.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2016 08:52
Re: 100 mrtvych rocne
Mne zaujala ta argumentace Německem. Je zajímavé, že tam je spousta silnic lemovaných vzrostlými stromy, stejně jako u nás. Když je takový úsek na běžný provoz úzký, dá se tam zkrátka varovná značka a osmdesátka... a NIKDO TO NEŘEŠÍ. Jen u nás se budou vymýšlet alibistické kraviny, namísto aby se lidé naučili řídit s ohledem na situaci.
Jinak je moc hezké, že se stromy vysadí v okolí potoků, ale co bude držet integritu půdy v okolí těch silnic, kde ty stromy bývaly? Asi nějaká božská vůle, hádám.
A úplný gól je těch čtyři a půl metru. Domy, které jsou často mnohem blíže, nevadí?
Avatar - JohnyRnR
30. 8. 2016 15:35
Re: 100 mrtvych rocne
Domy jsou většinou v obci, ne?
29. 8. 2016 09:23
Re: 100 mrtvych rocne
Nesmysl. Stáří vozového parku s tím nemá mnoho dočinění. I když trefíte strom v 80km/h s nejnovějším mercedesem, tak nepřežíjete. Nemluvě o tom, že auta co skutečně jezdí po silnicích jsou o dost mladší než pruměrné stáří. Dle statistiky, co má ŘSD z mýtných bran je průměrné stáří auta cca 7 let. Ty 20 let staré plečky mají na celkových uejtých kilometrech minimální podíl.
Rozdíl je opravdu jen a jen v dopravní nfrastruktuře. Chybí základní dálniční síť, takže máme hustou dopravu na směrově nerozdělených komunikacích. Nestačí, že povrch je samá díra, ale všude je spousta nechráněných překážek a každá chyba se pak šeredně vymstí. A největší množství nechráněných překážek tvoří právě ty aleje, které v CZ ještě chytře doplňujeme billboardy na I profilech.
V zemích kde je malá úmrtnost na silnicích se řídí tím, že komunikace má být odpouštějící tzn. okolí komunikace má být prosto všech překážek. Ono ty svodidla vše taky nevyřeší, občas můžou odrazit do protisměru a skončí to čelním střetem.
Ekonomická ztráta z mrtvého při nehodě se počítá 20 milionu. To pak dělá roční ztrátu 2 miliardy na 100 mrtvých. Za to už se dá postavit hodně svodidel, ale ještě víc alejí pokácet a případně vysázet nové na druhé straně příkopa. Navíc svodidlo, žádá udržbu, vykácený strom už ne. Takže na slinicích prvních a druhých tříd bychom se měli těch stromů zbavit. Na nevytížených trojkách už to jako takovou nutnost nevídím a dělal bych to jen na nehodových místech.
BTW: K tomu srovnání s Německem. O počtu mrtvých rozhoduje krom "odpouštějící komunikace" především hustota dopravy. Proto má v EU nejvyšší počet nehod a mrtvých na počet obyv. Severní Porýní-Vestfálsko, i když Německo jako celek je na tom velmi dobře.
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2016 10:00
Re: 100 mrtvych rocne
Statistika vycházející jen z mýtných bran je dost zavádějící. I auta jezdící mimo dálnice udělají slušnou kilometráž. A dálnice, jak sám píšeš, nejsou všude.
29. 8. 2016 12:38
Re: 100 mrtvych rocne
takze kdyz se pokusim shrnout tvuj prispevek...
mame stejne stary vozovy park jako v nemecku,
trend klasajici umrtnosti prichazi z nebe, asi protoze stare auto je stejne bezpecne jako nove
svodidla jsou zabijaci protoze odrazi auta do protismeru - ZRUSME SVODIDLA!!!
a clovek je jen polozka, ekvivalent 20 milionu...

mam tu jinou cestu:
kdyz je clovek 20 mega, proc stat nepodporuje porodnost a proc maji cerpat bezdetni stejne vyhody socialniho systemu? Jak s tim koresponduje porodne? tam se stat hada o stokorunove zvyseni...

proste mi to prijde, ze chvili svodidla ano, pak zas je to nejvetsi zverstvo, kdyz jde o ekonomicky pohled, zase tu mam reseni, ktere prinese mnohem vic.
ale ne, pojdme ty stromy vykacet. je to ta nejlepsi cesta.
29. 8. 2016 13:45
Re: 100 mrtvych rocne
Jestli sis tohle dovodil z mého příspěvku, tak evidentne neumíš číst.
Stejně starý vozový park nemáme, ale to co se pohybuje po silnicích, je ve valné většině mladší než údaje z evidence. Řekněme, že skutečnost bude někde na půl mezi statistikou z bran a z evidence. O stejném stáří jako v Reichu nepadlo ani slovo.
Trend klesající umrtnosti tu je (nebo spíš byl, teď to už více méně stagnuje) a pochází jak z bezpečnějšího vozového parku, tak z lepší dopravní infrastruktury. Ale zrovna na náraz do stromu v 90km/h ti ani to nejmodernější auto nepomůže.
Ono na nehodě se 93% podílí člověk, z 34% infrastruktura a okolí a jen z 13% vozidlo a jeho stav.
Jestli považuješ svodidla za zabijáky, tak si magor, já nic takového nepsal. Jen, že svodidlo není řešení na všechno. A že žádná překážka je lepší než překážka chráněná svodidlem. Ono se taky často stane, že auto vybočí z cesty ještě před svodidlem a v tu chvílí už ti nijak nepomůže.
Těch 20 mega je statistické číslo celospolečenských ekonomických ztrát, pokud by neexistovalo, žádny politik by na zvýšení bezpečnosti na silnicích nedal ani korunu. Ono by stačilo narvat do odstranění rizikových míst jednorázově 10 miliard a za pár let by to bylo zpátky. Jenže na to nejsou peníze. To je jako s povodněma, taky se nenajde pár set milionů na preventivní opatření, ale jednou za 15 let se pak odstranují škody za miliardy.
Avatar - Pradeda77
29. 8. 2016 19:35
Re: 100 mrtvych rocne
Jasny, co je to takovych 100 mrtvych, dulezite je, ze mezi nimi neni nikdo z nasi rodiny, ne?
29. 8. 2016 10:54
Ako moze strom zavinit smrt? Ze by bol za volantom :-)
Aj ked snahu o znizovanie nehodovosti schvalujem a urccite nema zmysel ochranovat nejaky polomrtvy butlavy kmen tak snaha o odstranovanie stromov ako taka sa mi nepaci. Ked tu myslienku trosku posunieme dalej tak sa mozeme dostat do situacie ze predsa treba okolo ciest vyjazdove zony ako na okruhu.
A tu sa dostavam k pointe: Cesta je cesta a okruh je okruh, na ceste sa treba chovat inak a pocitat s tym ze ked to prezeniem tak tam nemam vyjazdovu zonu s traviskou a pieskom.
Niekolko prikladov z okolia (kedze uz cca 10r jazdim tu istu trasu). Pri ceste bol svah a z neho vyrubali stromy. Typoval som ze za 2-3 roky sa zosunie ten svah na cestu a asi za 3r naozaj po kazdom dazdi je cast svahu na ceste a co je najkomickejsie je ze vzdy su z toho vsecia strasne prekpaveny.
Dalej v clanku uvadzate ako priklad ostatne krajiny. Zoberme si take Taliansko kde som najazdil tisice km. Zakruty take ze autobus si musi cuvnut aby sa vytocil, z jednej strany strma skala, z druhej prudky svah, ani zvodila tam nemaju a cesta je taka uzka ze u nas by to bola maximalne jednosmerka. S trochou pochopenia a odladuplnosti voci ostatnym sa vsecia vojdu, aj ten autobus to nakoniec otoci a este sa usmeju a zamavaju si. Nestalo by skor toto za zamyslenie?
Nemyslim si ze akakolvek nehoda zahrnajuca strom je vinou toho stromu a teda implikacia ze strom zavinil smrt niekoho je jednoznacne nepravdiva. Technicka zavada, chyba vodica atd... mozu zavinit smrt, ale strom?
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2016 16:42
Zlatá střední cesta
S pobavením jsem si přečetl hysterické výlevy zdejších ekofanatiků, ovšem ani plošné, bez rozmyslu prováděné kácení by nebylo optimální řešení. Tak jako ve většině jiných oblastí, i zde by bylo nejlepším řešením vybrat nějakou kompromisní strategii - kácet, ale z rozumem a jen na nejnebezpečnějších místech či na velmi úzkých vozovkách atd. Stačí si jen uvědomit, že většina stromořadí kolem silnic byla vysázena v 18. a 19. století, kde zde jezdili jen vozy tažené koňmi (tedy s rychlostí kolem nějakých 20 km/h) a kdy byl provoz na většině cest ve srovnání s dneškem zcela zanedbatelný. A jelikož ty stromy podél silnic uměle vysadil člověk (v době, kdy to bylo přínosné - omezení prašnosti větrem, ochrana před slunečním svitem), stejně klidně je možné je v současnosti postupně odstranit, když už to nevyhovuje nárokům 21, století. Vždyť je klidně možné vysázet nové stromy dále od silnic. Další možností by bylo obalit kmeny některých stromů (pokud se nenacházejí úplně těsně vedle vozovky) nějakým dobře deformovatelným prstencem třeba reflexsní oranžové barvy (něco podobného jako u sloupů lyžařských vleků, jen ve větším). Při pořádné tlouštce těchto prstenců by se náraz auta hodně ztlumil. "Argumenty", že "strom ještě nikomu nevběhnul do cesty" a podobné perly jsou samozřejmě jen odpornou demagogií. Jsem si totiž jist, že pokud by autorům těchto výlevů po nárazu do stromu zemřel někdo z jejich rodiny (či nedej bože potomek), velmi rychle by svůj názor přehodnotili... :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2018 17:32
zakázat, zrušit vše nebezpečné!!!
Máme nebezpečné stromy u silnic. Vykácet!!!
Máme nebezpečné železniční přejezdy. Zrušit!!!
Máme nebezpečné křižovatky. Řešit mimoúrovňově!!!!
Máme nebezpečné silnice. ?????? (Tak tady zatím nemáme řešení, ale na MD se na tom jistě pracuje.)
Všude tam umírají lidé. V zájmu života bychom vše měli zakázat.
Je jen zajímavé, že před cca třiceti, čtyřiceti lety ty stejné úseky nebezpečné nebyly. A po nástupu demokracie se stromy u silnic, železniční přejezdy a křižovatky rozhodly, že se stanou nebezpečnými. ***!!!

Dnes po půlnoci: Řidič narazil u Prahy čelně do sloupu, spolujezdkyně byla na místě mrtvá. Řidič octavie ze zatím neznámých příčin nezvládl průjezd zatáčkou, vyjel mimo silnici a čelně naboural do sloupu elektrického vedení. „Příčinou nehody bude pravděpodobně vysoká rychlost. Dechová zkouška nemohla být u řidiče provedena a byl nařízen odběr krve,” řekla Novinkám mluvčí policie Marcela Pučelíková.
Ovšem hlavní příčinou byl ten nebezpečný sloup elektrického vedení. Zakažme rozvody elektrické energie.

Udělejme všechna nákladná (a nesmyslná) opatření, aby někteří naši spoluobčané mohli jezdit jak uznají za vhodné bez nebezpečí, že se zraní. Vše pro ochranu života....

Před 120 lety, 12. února 1898, se britský obchodník Henry Lindfield stal prvním řidičem, který zahynul při dopravní nehodě. V kopci ulice Russell Hill na území Velkého Londýna ztratil kvůli selhání brzd i řízení v důsledku v té době nepovolené rychlosti 30 kilometrů v hodině (!!!) nadvládu nad svým automobilem a nezvladatelnou jízdu ukončil až náraz do stromu.

Škoda, že tuto smrtelnou nehodu tehdy "moudrý stát" neřešil zákazem "nebezpečných automobilů". Mohli jsme bezpečně chodit pěšky.
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2019 06:47
Dál od silnice
KLidně ať kolem cesty stromořadí či les, ale 20 metrů od silnice
Rozbalit vlákno
0