Diskuse

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

18.11.2017

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.

 

  • 70 Reagovat !

    foto Scarab

    Scarab 18.11.  08:44

    Měli bychom se tím zabývat...

    ...„Technologie se tak změnily, že vyměnit žárovku v autě je problém. Měli bychom se tím zabývat,"...

    - jo to měli, jenže potíž je v tom, že většina poslanců má humanitní vzdělání, takže jsou jim daleko bližší problémy typu "zákaz mikrotenových pytlíků", technickým problémům vůbec nerozumí a ani je nechápou a důsledkem jsou potom zákony a nařízení, která jsou z technického hlediska nesmyslná nebo rovnou nemožná (emise aut, zákaz klasických žárovek, zákaz výkonnějších vysavačů a dalších tisíc různých omezení a nařízení) - totéž a ještě horší je to v evropském parlamentu.
    Příště volím techniky a je mi fuk jestli to budou komunisti nebo fašisti.
    • 10 Reagovat !

      foto bystron

      bystron 18.11.  13:05

      « Re: Měli bychom se tím zabývat...

      Vyhláška je holt pozadu no ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 19.11.  19:49

      « Re: Měli bychom se tím zabývat...

      ... a kdyby ti technici nahodou nebyli ani komunisti a ani fasisti, prekousl bys to? ;-)
  • 30 Reagovat !

    foto nalimer

    nalimer 18.11.  08:45

    Škoda

    Čítam o povinnj výbave, trojuholníkoch, lekárničke... a zrazu Škoda asistence
    Milé auto.cz a svet mototu - pálte do *!
    Článok nie je označený ako PR.
    Po včerajšich článkoch o úspechoch českého priemyslu, elektroautách Škoda ďalší PR. A zas neoznačený. Veľmi úbohé. Veľmi...
    • 21 Reagovat !

      foto zanyn

      žanyn 18.11.  10:18

      « Re: Škoda

      ..."aby všechna osobní auta byla vybavena výstražnou vestou a trojúhelníkem"...Vesta - budiž, i když ve dne se moc nezaregistruje. A trojúhelník je skoro zbytečný a hlavně v noci na dálnici přehlédnutelný. JEDINÉ SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ JE PŘENOSNÝ MAJÁK, který lze dobře registrovat ve dne i v noci. A to i na silnice s 90. App ani sem na tyhle silnice nepatří jak jízdní kola, tak všechna vozidla do 60 km/hod. A to hlavně po setmění. PROČ? Při dnešním provozu a výbavě moderních aut si zkuste představit zaregistrování blikátka či koncovky mopedu, když vás oslní 3 či více moderních vozidel s xenonkami. TO JE JASNĚ NA HAVARII. Neboť dosvit potkávaček je cca 50m reakční doba dle výzkumů 0,7-1 sec. a brzdná dráha při 90 asi 40m. Plus 25m na reakci (A ta se může hodně lišit). A JSTE V HAVARII. Stejně tak u stojícího blikajícího auta. TOHLE SI JEŠTĚ ŽÁDNÝ Z ODPOVĚDNÝCH POTENTÁTŮ NEDOKÁZAL SPOČÍTAT. Pochopitelně ve dne za dobré viditelnosti je to trochu o něčem jiném, i když skoro stejně nebezpečné pro nevypočitatelnost cyklisty či mopedisty. Proto jediná možnost je PŘENOSNÝ MAJÁK.Podobně je tomu i s chodci - i na přechodech. Jakýsi pásek na rukávu mnohdy i polozakrytý JE K NIČEMU, poklud neuvidíme ozářenou celou figuru - a to DÁLKOVÝMI SVĚTLY. Proto ani chodec na silnice nepatří. Příliv moderní techniky u aut je jasný a viditelný Byrokratické šimly naopak značně líné. KDY SE NÁM KONEČNĚ ODPOVĚDNÉ ORGÁNY PROBUDÍ???
      • 10 Reagovat !

        foto Pallermo

        Pallermo 20.11.  07:30

        « Re: Re: Škoda

        Mluvite nesmysly...az narazite za zatackou do auta, protoze nekolik metru za sebou nemel trojuhelnik, bude mluvit jinak...takovych nehod jsem bidel nespocet na silnici kdy zrovna neni kam uhnout a naproti jede auto a kdyz jedete 90 tak to fakt neubrzdite...a majak neni zrovna vyhra, protoze to bude pak kazdej akorat hotovej z toho jak to vlastne pouzit, uz takhle maji lidi problem vylezt a vzit si vestu uz v aute...protoze jsou dementni a vubec nehledi na svoji bezpecnost...
  • 40 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 18.11.  08:52

    ste se zblaznili s tim folksvagenem

    reklama mi preleza pres linky vc. indexu a to nepocitam ze mi takovej krap nesmi do baraku
    • 30 Reagovat !

      foto car

      car 18.11.  18:43

      « Re: ste se zblaznili s tim folksvagenem

      No to je přesně ono.Fascinujou mě lidi,kteří nadávají na reklamy Hyundai..jak jsou agresivní proti škodofce,jak nazvou hatchback liftbackem atd.A přitom nevnímají jakou reklamní kampaň používájí média.Zamlčování nedostatku, vychvalovat samozřejmost,podsouvat ji do každého článku.Vždyt se stačí podívat na poslední srovnávačku Octavie s i30..to jak se k Hyundai zachovali,to nemůže být náhoda.Takze už jen protože mě škodofka do domu též nesmí.
  • 36 Reagovat !

    foto Reco

    Reco 18.11.  08:53

    povinna vybava

    Z mojho pohladu povinna reflexna vesta a trojuholnik. Vsetko ostatne je zbytocnost.
    Ked dostanem defekt na dialnici, ani ma nenapadne tam menit koleso - rychlo von, trojuholnik a cakat asistenciu. Stat sa to niekde mimo rychlostnych ciest, je fajn mat aspon dojazdove koleso, ale ked ho premontujem, to normalne sa mi na jeho miesto nezmesti - takze nech je na kazdom ci bude mat len lepiacu sadu, alebo dojazd, alebo riadnu rezervu. LEDky boli spomenute, poistky nebude/nevie vymenit 80% vodicov a lekarnicka sa pouziva 2xv zivote. Ked sa kupi a ked sa vyhodi lebo "expirovala". Vidim nehodu = automaticky volam zachranarov a ani ma nenapadne sa priblizovat k zranenym. Mat nejake veci z lekarnicky sa vzdy hodi, ale buzerovat za to je trapne.
    • 62 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 18.11.  08:57

      « Re: povinna vybava

      Sice se mi to ještě naštěstí nestalo - ale "ani mě nenapadne se přibližovat k zraněným" ?
      To se máš čím chlubit.
      • 22 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 18.11.  09:30

        « Re: Re: povinna vybava

        Nechap to zle, nie je to o tom, ze by som nechcel pomoct, ale ja to kvalifikovane urobit neviem - kecy cez telefon od operatora neberiem. Preto zavolam zachranku a viac urobit nemozem. Z okolia totizto poznam pripad, ked chlap chcel pomoct - aj teda pomohol, a nasledne sa teraz sudi s poskodenym, ze keby ho nechal tak a pockal na zachranarov, tak poskodeny nema (mozno?) trvale nasledky. Ako dopadol sud uz neviem - ani ci vobec skoncil, ale to su tie veci, ktorym sa je lepsie vyhnut. Ludia su rozni - zvycajne hovada.
        Ak ostanem len stat, a niekto by mi chcel nasit nespokytnutie prvej pomoci, tak na to je velmi lahka vyhovorka a nemoze mi nikto nic. Sudit sa pripade s niekym, komu som chcel pomoct, len preto, ze som spravil nieco co som nemal fakt nemienim.
        • 11 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 18.11.  10:59

          « Re: Re: povinna vybava

          No co ty jsi za blazna. Nepracujes v IT nebo u filmu/v reklame? Tam jsou z me zkusenosti nejvetsi mimoni.

          Lepici sada je uplne k nicemu, vetsi defekt s ni neopravis a nevim jakou mas predstavu, ale pri vetsim defektu prijezd asistencky = odtah do nejblizsiho servisu, v noci budes cekat do druheho dne, o vikendu i dele. Rezerva a vymena kola je otazka ani je deseti minut. Nemluve o tom, ze i v pripade mensiho fefektu budes platit cele prezuti, protoze pneu musi sundat, jinak je oprava otazka 100-200, takhle budes platit litr. Na te dalnici je to nebezpecne, doporucim ti jeden trik. Zavolej 158 at prijede PCR nebo Sprava silnic a po dobu vymeny te oznaci..

          V pripade nehody ti reknou, co mas delat a stat a jen cumet je svinarna.
          • 11 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 18.11.  11:36

            « Re: Re: Re: povinna vybava

            Este raz pre tych menej chapavych - ked budes mat v aute lepiacu sadu, ktoru zakon dnes povazuje za nahradu, ani si s nou nemusis dat rady. Ak dostanes defekt na 2 kolesach, jedno nahradne ti pomoze presne rovnako ako ta lepiaca sada. A ak si nikdy koleso nemenil, s velkou pravdepodobnostou si s tym neporadis, aj ked to v aute mas - to sa tyka mnozstva vodicov. Tvoja zena si vie koleso sama vymenit? Lebo moja nie.
            Takze rezerva je doporucena, ale nemala by byt povinna - proste volas asistenciu a spoliehas sa na nich. Nejde tu o ziadne modelove situacie, len aby vypadla tato nezmyselnost z povinnej vybavy.
            • 01 Reagovat !

              foto Ludek-II

              Ludek_II 19.11.  07:00

              « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              Ty jsi proste *. A zvan si co chces. *
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 20.11.  00:07

              « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              "Ak dostanes defekt na 2 kolesach, jedno nahradne ti pomoze presne rovnako ako ta lepiaca sada. " - tak toto je fakt paradny "argument" ...
              Pre paranoidnych je mozne k rezerve nosit napr. tu lepiacu sadu naviac.
              Aj tie tvoje predpoklady -
              " poistky nebude/nevie vymenit 80% vodicov "
              "ak si nikdy koleso nemenil, s velkou pravdepodobnostou si s tym neporadis"
              "ked budes mat v aute lepiacu sadu, ktoru zakon dnes povazuje za nahradu, ani si s nou nemusis dat rady"
              Fakt nesud ludi podla seba.
              Znamemu buchla guma cez vikend (na dialnici!), lepiaca sada neschopna to poriesit, niekolko hodin trvalo, kym zohnal realnu pomoc (na dialnici!), lebo asistencna sluzba mu novu gumu nedonesie a ponukany odtah za 300E je kapanek moc... Nakoniec pomohol nejaky sukromny servis.
              Nejde o ziadne modelove situacie ? Ako napr. tie dva defekty naraz ? 8-s
              Nosis von alobalovu ciapku ? >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 18.11.  14:04

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          To je úplná blbost, soud v popsaném případě vinu dotyčného nemůže uznat. Nejsi lékař a nejsi zodpovědný za to, že zraněného ošetříš v souladu s profesionálními postupy, když je ohrožen na životě.

          Určitě je špatně za každou cenu tahat zraněného ven a podobně, je potřeba postupovat opatrně a dělat jen to, co je nutné nebo co ti sdělí operátor po telefonu. Ale přístup "nebudu dělat nic kromě zavolání záchranky" je jen další extrém a je špatný.
          • 21 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 18.11.  14:54

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            Takový přístup je i trestný. A proto ti případnou škodu nemůžou hodit na triko, pokud neuděláš nějakou skutečnou šílenost. Nejde jedním dechem vyžadovat pomoc a druhým plnou odpovědnost. Bavíme se tu o laické veřejnosti.
            • 01 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 18.11.  18:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              :yes:
            • 10 Reagovat !

              foto kuny

              kuny 19.11.  19:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              nemate pravdu ani jeden (twisted a MT). samozrejme vam to na triko hodit muzou, kazdorocne na skoleni ridicu referentu (tzn. zamestnanci, co cas od casu jezdi sluzebnimi vozy na sluzebni cesty) jsme na takove eventuality upozornovani. nesmis ujet, mas udelat co umis a nesmis ohrozit sebe ani toho druheho - to podle skolitelu znamena, ze pokud nevis, co a jak, zavolej rychle doktora a cekej. v tom ma reco plnou pravdu.
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 20.11.  11:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

                Přesně tak. I nás tak školí a je to postup doporučovaný samotnými záchranáři, a je i právně podložený.
                A že by nemohli případnou škodu hodit na triko zachránci? Pokud zachráněný má nějakého právníka nebo s ním spolupracuje, ten ucítí šanci někoho podojit a sám si vydělat. Sám vím taky o dvou případech, kdy se zachráněný začal soudit o údajné trvalé následky kvůli "nekvalifikovanému zásahu".
          • 22 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 18.11.  20:19

            « Re: Re: Re: povinna vybava

            Uz len to, ze ti pride vyzva na dostavenie k sudu a natahovat sa, je pre mna dostatocny argument prvu pomoc ignorovat a jednoducho sa v ramci zakona vyhovorit. Neveril by som, keby som zo svojho okolia taky pripad nepoznal. Kazdy nech sa k tomu postavi ako chce.
            • 05 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 18.11.  20:26

              « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              Ty ani nelez medzi ludí, ty egoistický úbožiak.
              • 20 Reagovat !

                foto Reco

                Reco 18.11.  21:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

                Fakt mi to zilami netrha co si o mne myslis. Pravdu vsak nemas.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 19.11.  15:55

              « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              Čisté svědomí mi za to stojí, tobě ne?

              Ačkoli kontaktní údaje už policii nikdy aktivně poskytovat nehodlám.
          • 10 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 20.11.  06:10

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            Bohužiaľ takéto procesy sú rozbehnuté aj u nás. Sviň je dosť a pomoc si nevážia. A ešte častejšie ako trvalé následky sú súdy typu v aute som mal 30tisíc EUR a tie mi zmizli, takže to musel byť ten čo bol pri mne prvý.
            Extrém je prejsť okolo a nespraviť nič. Zastaviť, zavolať, upokojovať zranených a pokiaľ možno zistiť čo najviac kým prídu záchranné zložky je optimálne riešenie pre 90% populácie. Ale netreba to brať ako absolútne pravidlo ak to bude niekde na zasneženej samote tak tam nenechám človeka s jednoduchou zlomenou hodinu a pol mrznúť kým príde záchranka.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 18.11.  18:26

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Nejsi povinen být kvalifikovaný doktor. Ale někdy může život zachránit zastavení očividného krvácení nebo uvolnění zapadlého jazyka. Ze zákona máš povinnost.

          Jo, hovadu, co všechny okolo ohrozil a pak se o kus dál vysekal, bych nepomohl. Pokud by neměl v autě třeba ženu a děti.
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 18.11.  19:10

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            S první částí souhlas. Ke druhé...to už nechám na jiných, ať ho soudí, mně to nepřísluší.
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 18.11.  19:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              No jo, já jsem takovej pruďas. Máš samozřejmě pravdu, ale stejně.......
        • 04 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 18.11.  20:25

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Tie kecy od operátora cez telefón môžu zachrániť život. Ľudia sú rôzni - zvyčajne hovadá. Si jedno z nich a ani pánboh ti to neodpára.
        • 01 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 19.11.  10:31

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          V případě poskytnutí první pomoci se není na co vymlouvat. Zákon ti to nařizuje. Pokud na to nemáš tak se dovzdělej, možností je spousta. Pokud na to nechceš mít, tak vem řidičák a jdi ho odevzdat zpátky na úřad. Z pohledu zákona je výmluva na to, že na to nemáš vzdělání a mohl by si někomu ublížit stejně absurdní, jako po nehodě tvrdit že vlastně neumíš řídit a tak za nic nemůžeš.
    • 30 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 18.11.  09:43

      « Re: povinna vybava

      Vrele doporučujem čakať na asistenčnú službu napríklad počas sviatkov, alebo deň pred vianocami, obzvlášt keď sa jedná o blbovinu ako defekt. V tom momente možno rezignuješ a pôjdeš hľadať najbližší vlak / autobus peši >:D .Mám to vyskúšané a to bolo na celkom frekventovanej R1 :-! . Najbližší možný príjazd asistencie o 6-8 hodín, lebo už nikto nepracuje a tí čo pracujú nestíhajú riešiť už nahlásené
      K tomu nepribližovaniu sa k zranenému - nedávno (nebolo to pri autohavárií) niekto (nie je podstatné kto) skolaboval. Nepriblíženie sa k nemu by znamenalo jeho zadusenie ešte pred príjazdom záchranky. Vyvrátil v tom stave ležiac asi celý obsah žalúdka ...Len minútu predtým sme ho prevrátili na bok a otvorili mu ústa
      • 01 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 18.11.  09:52

        « Re: Re: povinna vybava

        Nehovorim, ze je to spasa a pre taky dovod je fajn mat aspon dojazdovu rezervu. Ale uprimne, riesil by si to na dialnici? Lebo tam riskujes viac ako zabitych 8 hodin cakania. Ad2, nikto ti nebrani rezervu vozit, ale vyzadovat to zakonom? Ak sa to stane niekomu menej technicky zdatnemu, tak si to koleso aj tak sam nevymeni a je odkazany na nejakeho dobrodinca co pojde okolo. O lepiacej sade nehovoriac.
        Pripad zraneneho ignorujem - nesuvisi s autonehodou a lekarnickou.
        • 02 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 18.11.  15:02

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Pokud se nepletu, v ČR nemůžeš prostě zastavit na dálnici a měnit si kolo. Na dálnicích se stát nesmí. Pokud musíš zastavit, máš to neprodleně nahlásit. S pomocí policie je pak možné řešit odstranění překážky (překážkou jsi i v odstavném). Třeba tím, že vyměníte to kolo a odjedeš. Výměna kola je pak základní dovednost, bez které bys neměl mít řidičák. Divil bych se, kdyby to v osnově nebylo. Jo, něco jiného je, že to dobrák v servisu utáhne pistolí a teď to u krajnice nejde povolit.
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 18.11.  16:23

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            To je někde napsané že kolo můžeš na dálnici měnit jen s policejním dozorem ?
            • 00 Reagovat !

              foto michalpneu

              michalpneu 18.11.  16:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              To není. Ale pokud se tohle stane, tak stačí zavolat na policii, že máš tenhle problém. Počkat ve vestě za svodidly, než přijedou, oni za Tebou budou stát s majáky, než si kolo vyměníš.
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 18.11.  19:12

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            V osnově to není, anebo se tím v praxi skoro nikdo nezabývá.
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 19.11.  20:11

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            ty brdo, jak dlouho jsi z autoskoly venku? ano, teoreticky se to tam probiralo (delal jsem v roce 1999), prakticky vubec a ani se to nezkouselo (teoreticky, natoz prakticky). tzn. my, co jsme s tatiky menili kola bezne, to umime. ostatni nemaj sajnu. vsadim boty, ze minimalne polovina majitelu ridicaku to neumi.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 20.11.  11:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              My jsme v autoškole kola měnili.
              • 00 Reagovat !

                foto Odan

                Odan 20.11.  12:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

                My ne, jen se to v rámci teoretický přípravy při řízení krátce zmínilo (2008).
              • 00 Reagovat !

                foto kuny

                kuny 20.11.  16:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

                ... a ktery rok?
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 18.11.  22:46

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          S autonehodou to nesúviselo a ani s lekárničkou. Skolaboval pár krokov po tom ako vyliezol z auta ;) .
      • 50 Reagovat !

        foto Ondore

        Ondore 18.11.  11:11

        « Re: Re: povinna vybava

        Pomoc zranenému - sú krajiny, kde nemáš povinnosť zastaviť pri havárke, ale keď už zastavíš, tak preberáš zodpovednosť za poskytnutú pomoc. Už som takto pomáhal pri vážnej nehode a aj keď aké-také po vedomie o zdravotnej pomoci mám, tak som moc nevedel čo s ním. Bol v bezvedomí (t.j. ani nekomunikoval), bol v strašnom stave a snaha dostať ho odtiaľ sa bila s vedomím, že možno má poškodenú chrbticu a ja z neho môžem spraviť doživotného mrzáka. Skončilo to tak, že o pár dní zomrel v nemocnici a ja sa aj po rokoch niekedy pristihnem pri myšlienke, či som mohol spraviť niečo inak. Prirátaj si k tomu v akom stave môžeš nájsť posádku vozidla, nebodaj sú tam deti a záchrana môže pre slabšie povahy znamenať doživotnú traumu toho, čo zachraňuje...

        Napriek tomu otázka "zastaviť či nie" je pre mňa jasná, samozrejme, že pomôcť a to za každých okolností. Na druhú stranu stalo sa mi, že som zažil deßila za volantom, šoféroval ako ho\/ädo a ohrozoval všetkých okolo. O pár kilometrov som ho videl v priekope - to sa pristihneš pri úvahe o karme a dumaní, či naozaj zastaviť :-/
        • 03 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 18.11.  20:31

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Pomôcť treba vždy. Trauma-netrauma, to si nevyberieš. Raz tam môžeš ležať ty... Poskytnúť prvú pomoc najlepšie jak viem, to je základná morálna povinnosť každého jedného z nás. Ale určite ti nikto nevytkne, ak sa najprv venuješ obetiam a až potom agresorovi. Reco je absolútny úbožiak, egoista, ktorý za volantom nemá čo robiť. Jak by sa asi tváril on, keby tým zraneným bol on a vykrvácal tam preto, že nikto nezastavil, aby náhodou nemal problémy? Takíto * nepatria do spoločenstva slušných ľudí.
          • 20 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 18.11.  21:22

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            Jasne, prifarbi si este nieco. Pisal som niekde, ze nezastavim a buracku budem ignorovat? Pisem uplne o niecom inom, ci nemas dostatok kapacity si uvedomit, ze sa aj ta "pomoc" sa moze tebe samemu vypomstit? Ci si tiez hrdina, kym sa ta to netyka a struhas formu? Ak ma ma niekto zmrzacit, tak tiez nech to radsej necha na profesionala, lebo o taku "pomoc" fakt nestojim. Aspon nebud uplny * a skus sa nad tym aj hlbsie zamysliet ako len tarat do vetra hrdinske kecy a ked na tu nehodu dojde budes mozno prvy, co bude mat hnede trenky.
            • 02 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 18.11.  21:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: povinna vybava

              Si absolútne vedľa. Prajem ti, aby si nemusel byť odkázaný na pomoc takého osla jak si sám. Aby si nemusel čakať na príjazd sanitky, keď pôjde o sekundy a minúty a ten blb nad tebou bude telefonovať pre záchranku a kukať na teba namiesto toho aby ti pomohol.
      • 00 Reagovat !

        foto jiras-

        jiras_ 18.11.  11:15

        « Re: Re: povinna vybava

        Někdy nic jiného než asistenčka nezbývá. Teď jsem měnil ženě kola, obě přední přirezlá k náboji, že jsem s nima strávil dokupy přes dvě hodiny. To vše na autě kupovaném v březnu, v garáži a se vším možným k dispozici. Jak by to měnila ona někde u cesty netuším. Holt kdo by se na té lince otravoval s tím stříknout tam trochu vosku.
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 18.11.  13:54

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Na uvolnění kol stačilo předem trochu povolit šrouby, s autem popojet pár metrů a skočit na brzdu. Případně to ještě zopakovat na zpátečku.
          A měl bys obě kola v pohodě přehozené za čtvrthodinku
          • 00 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 18.11.  22:49

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            Dobrá rada nad zlato, ja som maximálne búchal po šróboch kladivom, aby som ich povolil. Možno si raz spomeniem pri prezúvaní...
          • 00 Reagovat !

            foto Odan

            Odan 20.11.  12:55

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            Jak kdy, na céčkový Corse prarodičům za dva roky, co se to auto kvůli dědově nemoci nepřezouvalo, přirezla kola takovým způsobem, že se to nakonec sundavalo letlampou a pětikilovým kladivem.
            Výměnu odnesla i ložiska a jedna těhlice.
    • 03 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 18.11.  20:23

      « Re: povinna vybava

      Čo ty robíš za volantom ty idiot?
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 18.11.  20:31

        « Re: Re: povinna vybava

        Z tvé včerejší reakce pod Teslou jsem měl pocit, jak ti tu vadí agresivita a netolerance. Ale to jsem evidentně špatně pochopil. Ruplo ti v kuli?
        • 12 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 18.11.  20:32

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Neruplo, nasierajú ľudia tohto razenia. A k nim budem zlý a agresívny, či sa to niekomu páči alebo nie. A pokiaľ sa ocitnem v sitácii, keď treba pomôcť ľuďom pri nehode, a objaví sa tam takýto exot, čo nepomôže aby nemal problém, tak bude ďaalší do sanitky, lebo dokončím prvú pomoc a potom to hovädo zmlátim jak psa.
    • 10 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 19.11.  19:06

      « Re: povinna vybava

      Musím říct, že opravdu miluji lidi, kteří volají záchrannou službu bez jakéhokoliv zhodnocení situace. Už X krát jsem vyjížděl na ,,nehodu,, kolem které někdo projel a dobrotivě zavolal záchranku. Více škody, než úžitku. Většinou se v tomto případě jedná o nehodu bez zraněných, aktivuje se integrovaný záchranný systém - hasiči, záchranka, policie a celý tenhle cirkus se sjede na místě, kde chudák, který vylítl do pole a nic se mu nestalo, na to jen civí. Když je jinde klid, tak o nic nejde, ale záchranek není nekonečné množství, takže se tím zvyšuje riziko, že tam, kde bude záchranka potřeba, tak zrovna nebude volná.
      Záchranná služba od Tebe ani tak nepotřebuje, aby jsi se na místě snažil pomoct. Daleko důležitější je informovat o počtu zranéných a jestli je někdo v bezvédomí (reaguje na oslovení? Ano/Ne). Když uděláš jen tohle, tak to k něčemu je. Dá se určit, jaké posádky a v jakém počtu na místo vyslat. Další, v čem můžeš reálně na místě pomoct, je zastavení krvácení. Je to jednoduché a po telefonu to opravdu zvládne i laik.
      Jasný, pokud se jedná o místo, kde je vysloveně nebezpečné zastavit, tak se nezastavení chápat dá (třeba dálnice bez odstavného pruhu) - prioritou je Tvoje bezpečnost, není cílem na místě hromadit raněné, tam je volání IZS i bez znalosti situace na místě.
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 19.11.  20:23

        « Re: Re: povinna vybava

        njn., ale z hlediska zhodnoceni situace jsme skoro vsichni uplni laici. a asi je dobre, ze kdyz nevim, tak zavolam odbornika, ne? chapu, co tim chces rict (nadbytecne volani zachranaru je zrdzuje od pripadnych opravdu dulezitych pripadu), ale copak ty jsi schopen poznat, ze v tom aute na poli ten clovek (byt pri smyslech a bez viditelnych poraneni) by nemel podstoupit vysetreni lekarem? je to strasne slozite. a ja osobne vnimam (i na sobe), ze kurzy prvni pomoci jsou neco, co nam v ramci naseho vzdelavaciho systemu chybi. ted nemyslim to, ze kazdy jim nekdy projde, ale spis to, ze by se to v ramci skolnich let kazdorocne opakovalo, trenovalo a zkouselo, pote i v realnem zamestnani by se to mohlo opakovat. cozpak to neni ve spolecenskem zajmu, aby kazdy jeden clovek ovladal prvni pomoc stejne tak dobre jako dokaze cist a psat? timto smerem bych se snazil spolecnost posunout, byt na ministerstvu skolstvi...
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 19.11.  22:50

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          Myslím, že mu šlo o to, podat k tomu nějaké bližší popisné informace viditelné laickým okem, ne rovnou volat diagnozu. ;-)
          Prostě, ne jenom zavolat, jel jsem právě kolem auta v příkopě, asi jsou v něm ještě nějací lidi..., víc nevím, nemám čas, jedu dál...
      • 01 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 19.11.  21:22

        « Re: Re: povinna vybava

        Presne tak ako opisujes si ale ja predstavujem pomoc pri nehode - zastavim (ak uz tam nie je 200 cumilov), pozriem co komu ako a s telefonom na uchu opisujem situaciu. Tam moja cinnost konci a cakam odbornika - s cim niektori maju ocividne nestravitelny problem.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 19.11.  22:42

          « Re: Re: Re: povinna vybava

          "Vidim nehodu = automaticky volam zachranarov a ani ma nenapadne sa priblizovat k zranenym."
          Tak jak teda konkrétně přesně popíšeš operátorovi tu nehodu (kolik lidí je zraněných, v bezvědomí apod.), když tě ani nenapadne se přibližovat ke zraněným? Pokud se k nim nepřiblížíš, tak obvykle vidíš akorát nabourané auto...
          • 00 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 20.11.  00:12

            « Re: Re: Re: Re: povinna vybava

            Sluzba na 112 musi mat velku radost z takeho dialkoveho popisu. Tam je pokial viem jedina vynimka pre neposkytnutie pomoci a to ked by sam seba vystavil nejakemu ohrozeniu.
  • 30 Reagovat !

    foto TheCornell

    TheCornell 18.11.  12:06

    Žárovky

    V dnešní době xenonů, led,... Postrádají náhradní žárovky smysl. To si prostě obyčejný člověk sám nevymění. Nehledě na to, že v manuálu bývá výslovně napsáno, že výměnu musí provádět servis kvůli možnému nebezpečí. I u blbých halogenů je v některých autech neřešitelný problém na silnici závadu odstranit. Kvůli výměně žárovky rozdělávat půlku auta na silnici a ještě vozit s sebou půlku dílny... :no:
    • 00 Reagovat !

      foto bystron

      bystron 18.11.  13:07

      « Re: Žárovky

      přesně tak
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 18.11.  16:10

      « Re: Žárovky

      Vnější světla nejsou jen hlavní reflektory
      • 00 Reagovat !

        foto TheCornell

        TheCornell 18.11.  17:17

        « Re: Re: Žárovky

        Máte pravdu. Já třeba na svém autě musím sundat mřížku masky a demontovat celý světlomet (3x Torx nebo plochý šroubovák), abych se k těm žárovkám vůbec dostal. Jistě, průměrnému člověk to zabere 15 minut, ale jsou mezi námi i takový, kteří netuší co to Torx je a ani tu blbou žárovku nedokáží vyměnit. A existují bohužel taktéž auta, kde musíte sundat celý nárazník!!! abyste byl schopen pitomou žárovku vyměnit. Jaký smysl potom má ty žárovky vozit s sebou?
        • 00 Reagovat !

          foto pe58

          pe58 18.11.  17:47

          « Re: Re: Re: Žárovky

          ..copak je to za značku, takto jsem měnil H4 na 105ce...(pozn. místo Torxu stačil křížák)
          • 10 Reagovat !

            foto TheCornell

            TheCornell 18.11.  17:50

            « Re: Re: Re: Re: Žárovky

            Ford. Ale je fajn, že si člověk může vybrat jestli má zrovna s sebou torx nebo jen plochý šroubovák :-)
        • 00 Reagovat !

          foto pe58

          pe58 18.11.  18:12

          « Re: Re: Re: Žárovky

          ..no jo, ale svítit je nutnost a když je žárovka v kufru, zodpovědný majitel to neprodleně vymění(pokud nemá tu nárazníkovou konstrukci).Potkával jsem "jednovokýho" celý týden, aby asi trochu viděl, pražil to do poslední chvíle "dlouhýma". Možná byl objednaný do servisu ale odstavit auto nedokázal....
      • 10 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 19.11.  20:28

        « Re: Re: Žárovky

        krom prednich mlhovek (coz mne osobne prijde legracni zejmena s ohledem na to, ze je vubec nepouzivam, protoze nepomahaji) mam v celem aute jen ledky (soucasny passat). v krabicce klasickeho tvaru a velikosti s nahradnimi zarovickami mam pouze pojistky (takhle mi to dali u vw s autem - 98,5% baleni je vzduch :-)))). a tak jsem si rikal, ze je to dobre, kdyby chtel priblbly policista nahradni zarovky videt, ukazu mu tu krabicku... a snad budu mit pokoj...
    • 00 Reagovat !

      foto O5kar

      O5kar 19.11.  16:00

      « Re: Žárovky

      V samotném článku se uvádí, jak to je. Tyto zdroje světla tvoří výjimku, rovněž tak náhradní kolo. Jinak souhlasím, protože žárovky, pojistky, dělám někdy v rodině. O tom, že jeto u některých aut pakárna se tady už psalo. Nejlepší jsou za mrazu plastové příchytky.
  • 30 Reagovat !

    foto Iver

    Iver 18.11.  13:55

    Reklama která vyskakuje , nedá se zavřít

    Reklamu která zakrývá text, a nedá se zavřít, respektive ihned znovu vyskočí
    toť produkt naprostého imbecila.
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 18.11.  16:09

      « Re: Reklama která vyskakuje , nedá se zavřít

      Však redakce chce aby všichni používali adblock. Proč by to jinak takhle dělali ?
  • 00 Reagovat !

    foto ajrton

    ajrton 19.11.  20:43

    viedensky dohovor

    s tym dohovorom ste uz fakt trapny, som vedel ze v clanku bude spomenuty ... lebo diletanti nerozlisuju rozdiel medzi povinnou vybavou a technickymi poziadavkami ... NIE JE TO TO ISTE ...

    samozrejme povinnu vybavu musi mat auto taku, aku vyzaduje krajina v ktorej sa auto nachadza ...
    technicke poziadavky su nieco ine a su to take, s ktorymi bolo auto schvalene do prevadzky, napr. typ brzd, velkost baterie, napatie v el. okruhu, prevedenie spojky spojky alebo napravy, sposob chladenia, typ svetlometov a sposob svietenia (denne vpredu svitia vzadu nie) atd atd
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 20.11.  09:44

      « Re: viedensky dohovor

      Nemas pravdu. Povinna vybava patri medzi technicke poziadavky podmienujuce schvalenie motoroveho vozidla do prevadzky. Patri k vozidlu, nie k vodicovi. Rovnako ak u nas nebudes mat povinnu vybavu, policajt tvoje auto odstavi a zadrzi osvedcenie o technickom stave (nie tvoj vodicsky preukaz) pretoze nie je sposobile prevadzky (auto, nie ty ako vodic).
  • 20 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.11.  22:55

    Trojúhelník zezadu na sedačce spolujezdce???

    Co to je za nápad strkat trojúhelník za opěradlo spolujezdce (viz video)?
    Tam v případě nehody může udělat udělá víc škody, jak užitku!
    Proč by zrovna trojúhelník nemohl být v kufru, kam ho dává i výrobce, to není vesta, kde je to naopak žádoucí/pochopitelné.
  • 00 Reagovat !

    foto Ferryx

    Ferryx 20.11.  00:01

    Povinná výbava

    Myslím si, že povinná výbava by měla být upravena pro stávající podmínky. Výstražný trojúhelník bych nahradil nějakým malým výkonným majákem, který by se v případě odstavení, umístil uvnitř vozidla (aby při případném opuštění vozu nedošlo k možné krádeži), na takové místo, aby byl co nejlépe vidět. Napájení by bylo z vlastního zdroje, protože v některých vozech po vypnutí zapalování je dvanáctivoltová zásuvka bez napětí. Náhradní žárovky by mohly být jako výbava doporučená, protože ne u každého vozu je možné tyto měnit někde na vozovce. Lékárničku bych ponechal, s tím, že vakuově balené části by měly prodlouženou dobu použití. Co se týká náhradního (dojezdového kola), je můj názor takový, že já bych si nikdy nekoupil vůz, který toto kolo nemá. Snadno vysvětlím proč. Stalo se, že mě „bouchlo“ kolo a byla v něm asi třícentimetrová díra. Takže všechny tyhle novodobé hračičky na rychlé lepení by byly k ničemu. Prostě jsem kolo vyměnil a během deseti minut jsem pokračoval. Někdo namítne, že existují asistenční služby. OK, ale proč objednávat za drahé peníze něco, co si mohu opravit sám, hned a zadarmo. A navíc ze zkušeností jiných, není nikdy zaručeno, že to bude rychle.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 20.11.  11:43

      « Re: Povinná výbava

      Jasně že je větší jistota vozit rezervu, ale já ho u svého hlavního auta nepotřeboval... no vlastně už strašně dlouho. Pak je to o tom, jestli stojí za to ho pořád tahat... jednak něco váží, jednak zabírá místo, člověk v něm musí hlídat tlak... chápu když se na to někdo vykašle.

      U nového auta je asistenční služba typicky v ceně pojistky, takže cena taky není velké téma.
      • 10 Reagovat !

        foto CommonUser

        CommonUser 20.11.  13:56

        « Re: Re: Povinná výbava

        Ja tiez vozim rezervu (miesto tam je, inak tam bola len polysterenova vlozka), uz mi raz rozflakalo koleso. Odporucam zazitok pri -15 niekde daleko od baraku, ked kvoli zapche (snehova kalamita uz od 5 cm) cakas na experta a pocitas litre benzinu na hodinu, aby decka neprisli k ujme.
        Vozim letne/zimne koleso, ktore kontrolujem pred kazdou dlhsou jazdou v opacnu sezonu.
      • 00 Reagovat !

        foto Ferryx

        Ferryx 20.11.  15:05

        « Re: Re: Povinná výbava

        Nemyslím, že rezerva zabírá místo, konstruktér s tím vždy počítal. A spoléhat na to, že jsem ji nikdy nepotřeboval je značně krátkozraké. Jezdím čtyřicet let, tak vím o čem píšu. To je stejné, jako když jsem se zeptal technika v servisu, jak se dostanu u svého nového vozu k určité žárovce a on povídá . „to neřešte, ty nepraskají“. Takový člověk nemá na tom místě co dělat. Mě nezajímá, jestli praskají, ale jak se k nim dostanu. Až se to stane na silnici, tak policajt by mě vysvětlil, za kolik to bude, když žárovka nebude svítit. A zase jsme u toho, kvůli kravině budu čekat na as. službu. Já nejsem línej, ani lempl, já si to chci vyměnit.
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 20.11.  23:15

        « Re: Re: Povinná výbava

        Na tlak nosim so sebou kompresor. A ako som pisal uz predtym, asistencna sluzba novu gumu znamemu nedoniesla, iba nukala drahy odtah...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…