Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PowerTEC představuje chiptuning vozů Toyota a Lexus

Chiptuning na většině vozech Toyota a Lexus nebyl dosud možný. Tuningová společnost PowerTEC nyní přináší na český trh unikátní technologii, která úpravy umožňuje.
Zpět na článek
6. 10. 2015 11:19
6. 10. 2015 12:21
6. 10. 2015 12:56
6. 10. 2015 15:20
6. 10. 2015 15:30
6. 10. 2015 17:00
6. 10. 2015 17:23
7. 10. 2015 08:51
6. 10. 2015 11:19
turbo
no ku tym atmosferickym benzinakom teda nic nenapisali, predpokladam ze zmeny su tak minimalne, ze vyznam to ma len pre turbo motory
Rozbalit vlákno
7
6. 10. 2015 12:21
Re: turbo
Čipovat řídící jednotku Toyota pro NA beznínové motory je nemožné. Pokud Vám něco takového někdo nabídne, je to podvodník.
Avatar -
6. 10. 2015 12:56
Re: turbo
Úpravy řídících jednotek pro benzínové motory Toyota a Lexus byly do nedávna nemožné. Dnes už tomu tak není, nová technologie umožňuje upravovat i vybrané benzínové motory cca od roku 2005+. Nárůst výkonu samozřejmě není tak výrazný, jako u přeplňovaných motorů a je otázkou každého, zda investici do úpravy podstoupí.
Avatar - lamal
6. 10. 2015 15:20
Re: turbo
Dobry den,

tie atmo benzinaky ma asi zmysel chipovat po nejakych HW upravach ako vyfuk, sanie, vacky... tam by to mohlo mat najvacsi zmysel predpokladam.
Avatar -
6. 10. 2015 15:30
Re: turbo
Kdy to má smysl, je otázka spíš na majitele vozu. Samozřejmě, při mechanických úpravách to má smysl vždycky, resp. dost často je to nutnost. U sérových motorů, bez mechanických úprav, kdy lze dosáhnout obvykle pouze 5-8%, je to na zvážení. Pro někoho je i to málo významné a dosud se nám nestalo, že by zákazník reklamoval, že nárůst výkonu po úpravě není znát. Změní se totiž často více střední režim otáček, než maximální hodnoty. Ale atmosferické benzínové motory představují méně než 5% z celkového počtu vozidel, které upravujeme. Je to spíše pro ty, kteří chtějí ze svého vozu získat opravdu maximum a jsou tak ochotni několikatisícovou investici do úpravu vložit.
6. 10. 2015 17:00
Re: turbo
Dobréj, Vy jste asi odborník:) chtěl jsem se zeptat, je pravda, že atmosférický benzín od Toyoty potažmo Lexusu 2,5 V6 (204 hp cca) není možné dále upravit ve smyslu přeplňování turbodmychadlem či kompresorem? Prý něco kvůli vysoké kompresi...
díky
Avatar -
6. 10. 2015 17:23
Re: turbo
Úpravy atmosferických benzínových motorů na přeplňované nemáme v nabídce, doporučuji se obrátit na firmy, které tyto přestavby provádějí.
Avatar - wakantanka
7. 10. 2015 08:51
Re: turbo
Mno chipoval som doteraz len jedno auto a to Feldu 1,6 55 kW - 75 koní, kde sa to dvihlo na nejakých 84 koní. Rozdiel nebol na prvý omak výrazný, ale touto úpravou sa hlavne zlepšil priebeh krútiaceho momentu hlavne v stredných otáčkach a vrcholová krivka bola posunutá vyššie. Bonusom bolo, že keď s tým človek jazdil ako predtým, spotreba klesla o cca liter.
6. 10. 2015 11:20
nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Zajimalo by mne jake to bude mit emise NOx a kourivost (zivotnost filtru).
Jenomze u nas na STK se NOx nemeri, ze jo a kourivost ma takove limity, ze v pohode projde i avie. Ciptuneruv raj.
Rozbalit vlákno
31
6. 10. 2015 12:38
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
podle me by to mělo mit minimalne homologacni zkousku na emise.
nižší spotřeba při nizkem zatizeni znamena chudsi smes a vyssi produkce NOx.
a taky je otázka, jestli je na vyssi vykon staveny podvozek, brzdy atd..
Avatar -
6. 10. 2015 13:04
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Nárůst výkonu není tak razantní, aby měl jakýkoli vliv na brzdy nebo podvozek. Speciálně brzdy musí zvládnout brzdit z určité maximální rychlosti, která se o vozidla zvýší jen minimálně. Samozřejmě s úpravou nelze vyrazit na závodní okruh, pro běžný provoz a pohodlnější předjíždění je strach o brzdy zcela zbytečný.
6. 10. 2015 13:26
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
jestliže zvednete vykon u avensise z 93kW na 116kW zvednete maximalku z cca 200 na cca 220km/h, coz mi uplne zanedbatelne neprijde, a nároky na brzdy vzrostou o 20% (energie roste s druhou mocninou rychlosti).
další problém pneumatiky, kdy potrebujete pneu s vyssim indexem rychlosti a i když (skoro) nikdo maximalkou nejezdi tak (skoro) každý nekdy aspoň zkusil kolik z toho verku vytahne ..

a co ten NOx ??
Avatar -
6. 10. 2015 13:39
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Většina zákazníků, jak jste sám uvedl, nevyužívá maximální rychlost vozu. Je na zvážení každého, kdo jezdí agresivně, zda mu originální brzdy stačí nebo ne. I brzdy jsou ale vždy naddimenzovány. Pokud i s neupraveným vozidlem budete jezdit brzda plyn a prudce brzdit několikrát denně, samozřejmě to životnost ovlivní. Opět to je ale chování řidiče, který s vozidlem jezdí, úprava na to nemá vliv.
6. 10. 2015 13:45
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
oceňuju, ze odpovidate, i když ja s odpovedmi a s tim co delate zrovna moc nesouhlasim...
Avatar -
6. 10. 2015 15:08
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Chápu vás, pravděpodobně jste ani chiptuningovou úpravu nikdy nezkusil a tak nevíte, jak skvělý požitek z jízdy a výraznou změnu v chování to přináší. Snažíme se odpovídat, protože tvrdit, že je něco špatné nebo že to něco ničí, bez jakýchkoli důkazů, je velmi snadné a diskuse jsou takových tvrzení bohužel plné.
6. 10. 2015 12:39
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Samozřejmě žádný produkt tunerských firem není nikdy schopen plnit homologaci daného auta včetně emisí NOx.
6. 10. 2015 12:51
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Co je samozrejme spatne, pokud to jezdi po normalni silnici, ale to u nas nikoho nezajima. Tik Tak meri jenom nove VW.
6. 10. 2015 12:58
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Chiptunerské firmy působí po celém světě a nezajímá to praktický žádnou vládu, v tom ČR není výjimka. Svět chce být obelháván.
6. 10. 2015 13:08
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Napr v Nemecku meri Dekra emise jinak, nez u nas, Tam bez DPF neprojdes pokud vim.
6. 10. 2015 13:18
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Nejde o DPF, ten ti chiptuneři nechají a kouřivost se asi nijak dramaticky nezvedne, dokonce může poklesnout. Když ti tuner nabízí zvýšení výkonu a zároveň snížení spotřeby, tak je jasné, že motoru dopřeje ještě chudší směs než výrobce a tedy produkce sazí klesá, spotřeba skutečně klesá také, roste výkon, ale raketově také rostou NOx. Prostě do motoru nacpou více vzduchu (ten dodá kyslík ke vzniku sloučenin NOx) a více nafty (ta dodá více molekul dusíku) a výsledkem je nárůst NOx). Platí jednoduchá rovnice, čím lepší spotřeba + vyšší výkon + nižší kouřivost tím vyšší produkce NOx.
Avatar -
6. 10. 2015 13:31
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Na základě vašeho názoru by to znamenalo, že např. u motoru 1.9 TDI, který existuje v řadě výkonových verzích 66 až 118kw, by u více výkonných verzích byly hodnoty NOx mnohem vyšší, než u slabších motorizací. Tak tomu ale není. Pro lepší spotřebu hraje roli nejen chudost směsi.
6. 10. 2015 13:48
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
No jestli se nepletu, tak 1.9TDI musel plnit Euro 3/4, kde limity NOx byly zcela jinde než dnes v Euro 6. To jste si vybral poněkud hloupý příklad.

Vezměme si poslední generaci 2.0 TDI pro Euro 6, když ji výrobce dává ve 110 kW variantě do předokolky v Passatu, tak nemá SCR, protože ještě s odřenýma ušima plní NOx s pasivním čištěním, když ji přidá hmotnost ve variantě 4x4, tak už montuje SCR, protože by NOx neprošel. A když zvedne výkon na 140kW, tak opět dává SCR, protože by NOx neprošel.
No a když Franta v garáži zvedne ten motor ze 110 kW běžně na 150kW-160kW, tak se do NOx v Euro 6 vejde? K smíchu. Leda, že by tam také přibastlil SCR a to bych tedy chtěl vidět.
Avatar -
6. 10. 2015 14:00
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Měl jsem na mysli např. porovnání VW Caddy - 1.9 TDI PD 55kW a Seat Ibiza 1.9 TDI PD 118kW - oboje Euro 4. Dosažení emisních limitů je dáno více technologií samotného motoru, než výkonem. Frantu v garáži, který dokáže upravit motor ze 110 kW na 160 kW, myslím nemá smysl komentovat ;-)
6. 10. 2015 16:08
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Ale sám píšete, že jde o motor Euro 4 a podívejte se jaký je limit na NOx v EU4 a jaký je dnes v EU6. To se vůbec nedá srovnávat.
Proč tedy výrobci u jednoho a toho samého motoru s menším výkonem pro EU6 SCR nemají a u stejného motoru s nárůstem pár kW již ano? Jsou hloupí a tunerské firmy jsou ty chytré? Já mám jiné vysvětlení, tunerské firmy nemusí absolvovat žádnou homologaci, NOx u dieselů neměří a zaměřují se pouze na to aby klientovi prošel motor na TK, což v době DPF filtrů není žádný kumšt.
Avatar -
6. 10. 2015 17:13
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Platí to všeobecně pro všechny motory. Příkladem jsem jen chtěl demonstrovat, že jeden motor může mít z výroby široké spektrum výkonů a přesto splňovat stejnou emisní normu. Na normě nesejde. V zahraničí jsou tuningové firmy, které si homologační zkoušky dělají a procházejí jimi bez potíží. Tam je to ale dáno tím, že místní zákony toto umožňují a dovolují, zejména však kvůli vyšším nárokům na pojistné, kdy je pojistka placena ne podle obsahu, ale podle výkonu vozu. A to u nás není.
7. 10. 2015 00:28
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Ne, myslím, že zásah do ŘJ auta, který jako tunerská firma děláte a který může změnit (vy tvrdíte, že není důvod aby změnil, ale to není ověřené žádným homologačním procesem) spotřebu auta/emise CO2, výkon, max. rychlost, hlučnost, emise NOx a další parametry je prostě za hranicí zákona a vystavujete své klienty právnímu riziku. Jestliže váš SW v ŘJ není homologován, tak je v autě nezákonně stejně jako nehomologovaný ráfek, spojler nebo podomácku vyrobený světlomet.
Avatar -
6. 10. 2015 13:01
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Není důvod se obávat výrazného zhoršení emisí. Oproti powerboxům, které zvyšují pouze dávkování paliva, je možné přemapováním zvýšit i plnící tlak turbodmychadla. Laicky řešeno, zvýší se nejen množství paliva, ale také množství vzduchu. Tím se logicky nezvyšuje ani kouřivost. Životnost filtru pevných částic daleko více ovlivňuje styl jízdy a kvalita paliva.
6. 10. 2015 13:05
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Kouřivost se nezvedne, ale emise NOx zcela evidentně ano.
Avatar -
6. 10. 2015 13:10
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Je to zcela nepodložené tvrzení, ke kterému není jakýkoli předpoklad. Turbodmychadla jsou dnes už z výroby postavena tak, aby dosahovala co nejvyššího tlaku při nízkém zatížení. Pokud byste mluvil např. o uzavření EGR ventilu nebo vyřazení katalyzátoru, to by samozřejmě na emise mělo vliv. To ale při úpravách běžně neprovádíme.
6. 10. 2015 13:20
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Tak si to dejte změřit. Předpoklad ke zvýšené produkci NOx je zcela evidentní, víc vzduchu a více nafty do motoru může zachovat produkci sazí nebo ji i snížit, může zlepšit spotřebu a výkon, ale vždy znamená zvýšení NOx. Čipování aut je stejný podvod na emise NOx a na homologaci aut jako provedl VW ve velkém.
Avatar -
6. 10. 2015 13:24
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Jak jsem již psal níže, dnes má již mnoho vozů ve výfuku NOx senzor instalovaný a tyto hodnoty lze sledovat na diagnostice. Do limitů NOx v softwaru nikdy nezasahujeme. Nicméně na základě vašich podnětů rádi zpracujeme test i na toto téma.
6. 10. 2015 13:33
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Splnit limity NOx by snad bylo možné u aut se SCR pokud má SCR dostatečnou kapacitu na zvýšenou produkci NOx.
Nezpracovávejte žádný test, ale dejte upravené auto homologovat tak, jak to dělá výrobce, testů si soukromá firma živící se čipováním jistě vyrobí tolik, kolik chce a všechny dozajista prokáží, že po čipu auto vypouští jenom Chanel No. 5.
7. 10. 2015 12:15
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Jsem za takovy test. Nedavno konkurencni firma testovala na konkurencnim webu nekolik aut a jejich deklarovany a skutecny vykon. Vetsinou prepadli turbodieselove modely VW a BMW. Proskoumat neco podobneho by bylo take zajimave.
Avatar -
7. 10. 2015 14:41
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Pokud jde o vozy speciálně koncernu VW, na válcové zkušebně mají téměř vždy o několik kW navíc, než udává výrobce.
9. 10. 2015 15:52
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Dam sem odkaz, ale stejne to vymazou. Je to konkurencni web a dieselpower:
*/zmerili-jsme-vykon-21-aut-kdo-nejvic… />21 aut na brzde
"Koncernové zklamání
Možná si vzpomenete na závěr měření Fordu Mondeo, kde jsme předpovídali, že Passat určitě vykáže na brzdě vyšší výkon, než jaký udává výrobce. U koncernových aut jsme si na toto už zvykli. Očekávání tedy byla na místě, ale jak asi už tušíte, Passat je tak úplně nenaplnil. "
Avatar -
10. 10. 2015 19:33
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Ono hrozně záleží, jaké auto zrovna vezmete. Každé auto je originál a rozdíly na stejném motoru jsou i 10kW mezi nejhorším a nejlepším. Ale je to zajímavý nápad, nemáme problém vzít měření třeba 20 Passatů 2.0 TDI CR 103kW a ukázat rozdíly jednotlivých vozů. Zveřejníme na našem blogu. Měsíčně odměříme víc jak 40 koncernových aut, takže máme z čeho vybírat.
6. 10. 2015 13:10
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Ale odmereno to nemate?
Avatar -
6. 10. 2015 13:14
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Dnes má většina moderních vozidel NOx senzor, který limitní hodnoty sleduje a nedovolí motoru tyto hodnoty překročit. Přesto dosahujeme našich výsledků, aniž bychom do limitů NOx v softwaru zasahovali.
6. 10. 2015 13:29
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
a co ty namereny desetinásobky napris vsema znackama ??
Avatar -
6. 10. 2015 13:34
Re: nachipovat turbodiesel dokaze kazdy
Samozřejmě, to je dobrá otázka, nicméně nesouvisí přímo s chiptuningem. Teď se bavíme o změně / zhoršení hodnot vlivem chiptuningu. Pokud výrobce vyrobí motor, který už z výroby překračuje hodnoty, je na jinou diskusi a myslím, že je tu dost článků na toto téma. Nicméně samozřejmě i stárnutí vozu ovlivňuje emise, které se postupným stárnutím komponentů ve voze zhoršují. Opět ale na jinou diskusi.
Avatar - Bully_
6. 10. 2015 20:06
Otazka na PowerTEC- legislativa
Jak se vyrovnavate s faktem, ze je podle EU legislativy povolena maximalni odchylka vykonu +-5% od vyrobcem udavane hodnoty? Nad tuto hodnotu se musi vuz homologovat a zmenu zanest do TP. Upozornujete klienty na fakt, ze je bez tohoto oficialniho postupu provoz jejich vozidla vlastne nelegalni? Nejde jenom o zminene emise a nutnost uprav napr. brzd a na podvozku, takove vozy spadaji ve spouste zemi potom i do jinych fiskalnich trid. Nelegalni je uz samotny fakt, ze takovy vuz vubec neodpovida tomu, jaky ma byt podle sveho TP. Kdyz se divam na vase stranky, vyjimkou neni zvyseni vykonu klidne i o tretinu (!).
Rozbalit vlákno
6
Avatar -
6. 10. 2015 21:05
Re: Otazka na PowerTEC- legislativa
Můžete prosím upřesnit, který zákon konkrétně máte na mysli?
Avatar - Bully_
6. 10. 2015 23:21
Re: Otazka na PowerTEC- legislativa
Nemuzu v rychlosti najit konkretni cislo zakona nebo vyhlasky. Plati, ze se vozidlo nesmi svymi technickymi parametry jakkoli lisit od udaju v jeho TP (urcite na to s trochou snahy konkretni paragraf najdeme, je to nutne?). Pokud takova zmena nastane, musi byt po splneni urcitych pravidel do TP zanesena. Jestlize se to tyka napr. poctu mist k sezeni, druhu pohanene napravy, rozmeru kol a pneumatik, ..., ..., ruznych hmotnostnich parametru, neni vyjimkou ani udaj o vykonu vozidla. Mozna je udaj o shode mezi vozidlem a jeho TP obecne ustanoveni, mozna je to v zakone primo pod nejakym konretnim cislem § a odstavce ci vyhlasky.
Jina vec je samozrejme moznost podobnou upravu vubec prokazat. Mozna se (stejne jako jini u vsech ostatnich uprav vozidel) spolehate prave na tenhle fakt, podporeny v CR jeste porad obrovskou benevolenci a liknavosti STK i PCR.
Nejde mi o rypani, ale o upozorneni i na nelegalnost, resp. na pravni aspekty nepovolenych uprav vozidel. Pujdeme po tom a posleme dotaz na konkretni § primo na prislusne instituce MD CR? Nebo prohlasujete, ze tahle uprava, nezanesena v TP je provedena pouze na riziko vlastnika/provozovatele vozidla?
7. 10. 2015 00:14
Re: Otazka na PowerTEC- legislativa
To co popisuješ je určitě pravda. Dokonce bych řekl, že když je podvod skutečnost, že VW použije jinou část SW pro řízení motoru v průběhu homologační zkoušky a jinou část pro provoz vozidla v reálných podmínkách, tak musí být zákonitě úplně stejný podvod už jenom ta základní skutečnost, že někdo přehraje SW výrobce (který je homologován) a pro provoz použije nějakou zcela jinou verzi, která žádnou homologací neprošla a to i v případě, že by se výkon motoru nijak nezměnil. To je prostě zásadní změna na autě v porovnání s homologačním testem, protože jiná verze SW v ŘJ může zásadně ovlivnit tebou zmíněný výkon, může ovlivnit emise, může ovlivnit hlučnost motoru/vozidla, může ovlivnit spotřebu vozidla, může ovlivnit maximální rychlost (v tu chvíli jsou špatně v techničáku i všechny rychlostní indexy schválených pneu) jinak řečeno, může ovlivnit celou řadu parametrů, které se zkoumají během homologace a následně i zapisují do TP a je to totéž jako kdyby si někdo vrazil do auta nějaký svůj samodomo vyrobený a nehomologovaný díl. A i kdyby tyto parametry jiný SW neovlivnil, tak to není ověřené, protože ten SW prostě není homologován. Od toho je vlastní proces homologace, aby se auto skládalo pouze a jenom z komponentů dodaných výrobcem a ověřených při homologační zkoušce. Podle mě je čipnuté vozidlo vždy rizikem provozovatele.
Avatar -
6. 10. 2015 21:12
Re: Otazka na PowerTEC- legislativa
Jinak doporučuji kouknout např. na VW Tiguan 2.0 TDI CR 81kW, tam je nárůst výkonu dokonce 58% !!!
7. 10. 2015 12:31
Re: Otazka na PowerTEC- legislativa
K te Toyote 2.2:
jedna je 100kw - D4D
dalsi130kw - D-CAT

Takze proc vyrobce zustal na 100kw a nesel na 118kw a prdstihl konkurenci? Emise, mozna spolehlivost? Pro vyssi vykon museli pouzit zlozity D-CAT na NOx.
Avatar -
7. 10. 2015 14:40
Re: Otazka na PowerTEC- legislativa
Doporučuji pročíst si náš web, máme tam o tom poměrně hodně informací, zejména např. v průvodci chiptuningem. Vysvětlovat vše v diskusi pod článkem asi není reálné, je to příliš obsáhlé téma.
7. 10. 2015 21:55
Zkušenosti z firmou PowerTec
Dlouho jsem o chipu přemýšlel... otázkou pro mě bylo, jakou firmu zvolit. Powertec se mi docela líbil... podle referencí a počtu chipnutých aut a zjevně i dobrému marketingu jsem si říkal proč ne... ceny taky nejsou špatné... tak jsem se objednal.
Dnes jsem tam přijel, z technikem sepsal předávací protokol a předal klíčky. Technici s autem odjeli, za cca 5 minut se vrátili, najeli na válce. V ten okamžik přišel majitel a spustil... Máte špatné vstřiky. Docela mě to překvapilo, protože auto funguje bez problému, tak jsem jsem se z něj snažil dostat konkrétnější informace. Pán byl velmi arogantní a velmi neomalený a pořád jen opakoval že auto musí do serivsu a až si to opravím, tak že mám přijet... potud ale pořád ještě relativně OK. Až tedy na to chování na úrovni prasete.
Zásadní problém nastal v okamžiku, kdy mi pán sdělil že za tu jejich "profi" diagnostiku chce 1500,-... tvl. nevim kde se pohybuju já, ale za načtení paměti závad si naúčtovat 1500...?? Chápu že přístroje na diagnostiku nejsou levné, že se musí zaplatit, ovšem kromě informace že v řj je chyba a že to nejspíš bude vstřik, jsem se nic nedozvěděl... že prý takhle se nedá říct čím to je... oni prostě nezměřili vůbec nic... korekce... nic... jen načetli paměť závad a prezentují to za profi diagnostiku, za kterou chtějí 1500... Nevím tedy kolik by si podle jejich sazby musel brát servis, který skutečnou chybu odhalí a dokáže jí i popsat. Tuto částku jsem tedy za tak nízkou úroveň služby odmítl zaplatit (kromě toho mě nikdo o této skutečnosti předem neinformoval), načež mi pán začal povídat, že mi nevrátí auto. Tomu říkám proklientský přístup.. Po chvilce arogantního žvatlání ze strany pana majitele mi řekl ať odejdu a už se nevracím. Pan majitel by raději vůbec neměl vylézat na veřejnost, protože se evidentně neumí chovat a jednat s lidmi slušně... Zajímavé je, že s technikem byla úplně jiná řeč, ovšem jak může vypadat odvedená práce pod vedením člověka s chováním na úrovni prasete, to si nechci domýšlet. Navíc když jsem si teď zpětně procházel fóra, tak jsem se dočetl že nejsem zdaleka jediný s podobnými zkušenosti.

Takže jestli můžu zdejším uživatelům poradit, nejezděte tam. Myslím si že za případné dohady s panem majitelem to nestojí a je asi opravdu lepší dát nějakou tu tisícovku navíc a svěřit to někomu, kdo se se zákazníkem bude alespoň bavit normálně a ne jak s posledním pohůnkem.
Rozbalit vlákno
5
Avatar -
8. 10. 2015 08:50
Re: Zkušenosti z firmou PowerTec
Vážený pane,
dovolujeme si reagovat na váš komentář. Diagnostiky motoru provádíme vždy před každou úpravou a rozhodně nespočívají pouze ve vyčtení paměti závad. Jak sám uvádíte, naši technici provedli jízdní testy na vozidle, během kterých se kontroluje nejen paměť závad, ale také mnoho dalších komponentů za jízdy, včetně regulace turbodmychadla, kontrola těsnosti sání, kontrola vstřikovačů, popř. kontrola EGR ventilu, popř. další parametry, pokud to aktuální situace vyžaduje. Pokud je vyhodnoceno, že vozidlo má zásadní nedostatky, které neumožňují provedení tuningové úpravy, přistupujeme k odložení úkonu na dobu, kdy si zákazník provede opravu a kdy je vozidlo plně funkční. Abychom se vyvarovali tomu, že si k nám zákazník s problematickým vozem přijede pouze pro diagnostiku zdarma, účtujeme diagnostiku a jízdy zkoušky v případě neprovedení chiptuningu a zákazník získává ve stejné hodnotě slevu na chiptuning ve chvíli, kdy vozidlo opraví a přijede podruhé už s plně funkčním vozidlem. Naprostá většina zákazníku toto dokáže plně pochopit a ve výsledku za tuningovou úpravu zaplatí stejnou částku a ani o korunu navíc. Vy jste odmítl diagnostiku uhradit a z tohoto důvodu jsme vám také zcela legitimně diagnostické protokoly nevydali. Pokud jde o konfrontační tón vaší komunikace, ten byl způsobem tím, že jste byl přištižen, jak bez svolení probíráte interní dokumenty firmy na místě, které nejsou určeny pro zákazníky. Je otázkou, co vás vedlo k tomu, abyste se takto choval. Nechám na zvážení ostatních čtenářů, jak by sami při takovém zjištění reagovali.
8. 10. 2015 10:13
Re: Zkušenosti z firmou PowerTec
Máte co skrývat...? Jinak si nedovedu vysvětlit že vás tak dopálilo že jsem si prohlédl prázdný formulář na čistění DPF, které také nabízíte. Co se diagnostiky týká, tak to že jste mi nedal nějaký protokol, tak to mi nevadí. Mě vadí, že jste v rámci vaší diagnostiky nebyl schopen říct konkrétní problém... Jako říct že je závada na vstřikování, vzít si 1500 Kč se slovy že auto musí do servisu, to je trochu málo, Spoustu z vámi uvedených parametrů si navíc člověk může doma změřit sám pomocí kabelu v hodnotě 150Kč, takže mi řekněte za co konkrétně jsem Vám těch 1500,- Kč měl dát. A znovu opakuji, o tom že si za diagnostiku v případě neprovedení úpravy účtujete tento poplatek nikdo neinformoval... Imho byste to v případě objednávky měli dávat jako službu zdarma. Těžko se asi člověk objedná na úpravu a v okamžiku kdy uděláte diagnostiku řekne, že si to rozmyslel. On vlastně ani nemá příležitost, protože klienta necháte sedět v temné místnosti (ač relativně hezky vybavené) bez povšimnutí a řeknete mu ať si počká 3 - 4 hodiny.
Za další, když se nad tím zamyslím, tak nevím proč vaši technici, když zjistili z paměti závad chybu, tak vůbec pokračovali v jízdním testu a najížděli na válce. Celá věc mohla být vyřešena max do pěti minut. Ach jo... asi to nemá cenu s Vámi dál řešit. Evidentně jste mistr výmluv a vykrucování a když už nevíte kudy kam tak začnete osočovat klienta. Neříkám kdybych byl první, ale z diskusí na internetu je vidět, že Vaše chování se nelíbí více lidem. Tak se zkuste zamyslet jestli ten problém skutečně nemůže být na Vaší straně.
Avatar -
8. 10. 2015 11:52
Re: Zkušenosti z firmou PowerTec
Jak jsem již uvedl, součástí celé úpravy jsou u nás důkladné testy. Pokud na vozidle během testování zjistíme nedostatky, které jsou zásadní, informujeme zákazníka, že úpravu nelze za současného stavu provést a účtujeme si částku za diagnostiku, abychom předešli případům, kdy si zákazník přijede pouze pro diagnostiku zdarma, jako ve vašem případě. Opět opakuji, že pokud byste o úpravu měl skutečně zájem, po opravě vozidla a příští návštěvě, kdy by byla chiptuningová úprava již provedena, bychom vám tuto částku odečetli a neplatil byste ani o korunu navíc.
Informaci o účtování diagnostických procedur máme uvedenu v našem ceníku.
Z vašeho vyjádření usuzuji, že disponujete diagnostickým vybavením, na jehož základě jste tedy věděl o uložených závadách. Je tedy pouze otázkou, zda jste si přijel zjistit zdarma, jak vaše závady opravit a nebo jste očekával, že bude úprava provedena a následné zjištěné závady u nás chtěl reklamovat jako chybu naší práce. V rámci našich mnohaletých zkušeností jsme se s tímto způsobem vykalkulovaného jednání samozřejmě již setkali a proto postupujeme tak, jak jsem již uvedl, což je řešení, které běžného zákazníka, který má o chiptuning skutečně zájem, nijak nepoškozuje a chiptuningovou úpravu nijak neprodražuje.
8. 10. 2015 12:18
Re: Zkušenosti z firmou PowerTec
Mluvíte jak kolovrátek. O chybách jsem samozřejmě nevěděl, neboť jsem neměl důvod zkoumat zda tam nějaké jsou či ne... auto jede bez problémů, bez škubání. Kdybych o nich věděl, tak už k Vám asi nepojedu na další diagnostiku... zrovna k Vám. Rovněž vaše tvrzení že si zákazník přijede jen tak na diagnostiku a pak si to rozmyslí je zcestné. Těžko pojedu 150 km tam a 150 km zpátky na diagnostiku, když si ji mohu nechat udělat za každým rohem. Akorát že na rozdíl od té vaší bych se alespoň dozvěděl co s autem doopravdy je... a to nemluvím o té ztrátě času (5h). Pořád nechápete, že nemám problém s tím zaplatit, ale cena musí odpovídat kvalitě. Kdybyste si za to co jsem se dozvěděl řekl třeba 500, neřeknu půl slova. Chce to trochu více myslet a pak mluvit.
Avatar -
8. 10. 2015 16:45
Re: Zkušenosti z firmou PowerTec
Diagnostika, kterou provádíme, je natolik důkladná a hloubková, že si ji účtujeme nikoli hodinově, ale za úkon. Jak jsem již několikrát uvedl, podle standardního ceníku. Závada vám byla jasně definována, určen okruh příčin a byl jste odkázán na specializované pracoviště dle svého výběru, které by bylo schopno váš problém vyřešit. Co víc k tomu dodat. Pokud byste přijel následně po opravě na chiptuningovou úpravu, tato částka by vám byla prominuta. Většina zákazníků považuje náš postup na příkladný a při odhalení závady na vozidle jsou rádi, že byli z naší strany upozorněni. Je nám líto, že na celou situaci pohlížíte jinak.