PowerTEC představuje chiptuning vozů Toyota a Lexus
Chiptuning, tedy optimalizace výkonu motorů, se stává stále běžnější záležitostí. Tuto službu si dopřávají nejen fanoušci výkonu, ale ve velkém i firmy pro své firemní flotily. Vozy Toyota a Lexus však byly kromě několika málo motorů z tohoto segmentu upravovaných vozů vyloučeny. Neexistovala technologie, která by umožňovala řídící jednotky Denso programovat. To dnes již neplatí.
Společnost PowerTEC - značkový chiptuning před několika týdny získala unikátní technologii, která dokáže řídící jednotky Denso i z těchto vozidel programovat. Stala se tak první tuningovou firmou ve střední Evropě, která může chiptuning vozů Toyota a Lexus nabídnout. ‘Po zveřejnění této novinky na našem webu www.chiptuning.cz a na Facebooku jsme zaznamenali obrovský zájem o tyto úpravy. Jen za první den po zveřejnění se o úpravu na svém voze zajímalo více než 10 zákazníků a informace se velmi rychle šíří’, uvedl Roman Novák, majitel tuningové firmy PowerTEC. ‘Protože je v komunitě majitelů vozů Toyota mnoho let zakořeněno, že vozy nelze upravovat, musíme zákazníkům naše nové možnosti více vysvětlovat. Protože jsme ale vybaveni také válcovou zkušebnou výkonu i pro vozy s pohonem 4x4, dokážeme navýšení výkonu nejen provést, ale také velmi přesně změřit a tím dát zákazníkovi jistotu, že nekupuje zajíce v pytli’, dodává.
Vozy Toyota a Lexus jsou vybaveny neobvyklým typem řídící jednotky Denso, která je osazena procesory NEC. Prvním z řady vozů, které se v kladenské centrále PowerTECu dostali na měřící stolici, byla Toyota RAV4 s motorem 2.2 D-4D 100kW. Po optimalizaci výkonu bylo možné dosáhnout nárůstu skoro 20%, konkrétně na hodnoty 118 kW, tedy 160 PS a 369 Nm. Hned při prvním svezení s nově nastaveným vozem je cítit daleko větší zátah motoru, který má snahu výrazněji táhnout až do 4000 otáček.
Velmi oblíbenou úpravou bude také optimalizace vozu Toyota Avensis 2.0 D-4D s výkonem 93kW a točivým momentem 300 Nm. Tento motor si optimalizaci zaslouží asi nejvíce. Pocitově auto nepůsobí příliš živým dojmem, což se po chiptuningové úpravě výrazně zlepší, protože lze dosáhnout výkonu nejméně 116 kW, tedy 158 PS a 357 Nm. Při zachování neagresivního stylu jízdy navíc dochází i k úspoře paliva.
Společnost PowerTEC, známá také jako Chiptuning.cz, tak do své nabídky zařadila téměř všechny motorizace modelů Auris, Aygo, IQ, Urban Cruiser, Verso S, Yaris, 4Runner, Avensis, Camry, Corolla, Crown, Estima, Etios, FJ Cruiser, Fortuner, Granvia, Hilux, Hiace, Isis, Highlander, Land Cruiser, Mark X, Matrix, Premio, Prius, Verso, Space Verso, Tacoma, Previa, Tundra, Vanguard a RAV4 od roku výroby 2005 do současnosti.
Nabídka společnosti ale nekončí jen u naftových agregátů. Díky nové technologii je možné upravovat i benzínové motory napříč modely Toyota i Lexus. U atmosferických motorů sice nedochází k tak výraznému navýšení hodnot, ale díky výrazně lepší charakteristice motoru ve středním režimu otáček se i tak investice do úpravy vyplatí.
Cena za úpravy se pohybuje aktuálně již od 8000,- Kč.