Osobně jsem tohle vyřešil tak, že v převážné míře jezdím na tempomat. Často se za jízdy přistihnu u pocitu, jako by mé auto řídil někdo jiný, než já... Když pak čas od času prudce zaakceleruji vlastním pravým kopytem, jsem tím zrychlením potěšený jak malý kluk.
K horní tabulce snad jen doplněk, že opakování v roce se nevztahuje na rok kalendářní, nýbrž se počítá od prvního přestupku. Rovněž tak ta roční recidiva se nedá projednat v blokovém řízení, neboť následuje povinně zákaz řízení, takže bez návštěvy magistrátu to nejde.
Jinak chválím za dokonalý číselný rozbor rychlostí se započtením tolerancí :-):yes:
Městská Policie by měla dostát úplný zákaz měřit rychlost. Značky byly taky totální hloupost, ale bez nich nás zase začnou jen kasírovat. Státní Policie nás, alespoň tady na Olomoucku, pokutuje až od nějakých 62 - 64 km bez odchylky, do toho se vlezu bez problémů.
Na druhou stranu, pokud je rychlost do těch 58 km/h bez bodů, Policie by přesupek mohla vyřešit domluvou, je to tak?
Myslim ze Ti tim chtel naznacit, ze zakon rika, krast se nema, stejne tak jako ze v obci se ma jezdit 50km. Co nechapes na tom, ze mas jet 50kmh a ne 51, ani 53? :-!
..že by neadekvátní srovnání mezi společenskou nebezpečností těchto dvou přestupků?? :-)
Navíc diskuze se točí kolem pochybné úlohy MP v rámci měření rychlosti. Nikdo se nepře o správnosti překračování jejího limitu v obci.
Nicméně MP je ze svéh principu téměř "předurčena" k striknímu trestání onoho banálního porušení zákona o 1-5 km/h. Ale to už je zase o pokladně, kterou mají plnit a zdroji jejich odměňování za odvedenou "práci" ;-)
No ted jde o to, jestli peníze vybrané z pokut poputujou do městské kasy nebo do státní. Pokud do státní, tak budu jen rád a aspon to zamezí městský podnikaní, když z toho nebude město nic mít..
Bohužel je to tak. Měšťáci by skutečně neměli měřit, nýbrž udržovat pořádek ve městě a být nápomocni občanům, jenže..... z toho jim jaksi peníze nekoukají. Z tohoto důvodu se pak dá na MP pohlížet spíš jako na podnikatelský subjekt, než jako na policii. A to je špatně.
Není pravda, že by státní policie měřila na státních komunikacích a městská na městských komunikacích, i státní může měřit (a měří) ve městech, nevidím jediný pádný důvod, proč by MP měla mít možnost měřit rychlost také, zvlášť když PČR má své zvláštní, dopravní oddělení.
Asi málo jezdíš, když PČR nevídáš měřit. Já měl donedávna nájezd kolem 80 000km/rok a z toho z větší části právě po dědinách. Státní policajty s radarem ve vesnicích a městech jsem potkával nezřídka, v Praze také měří denodenně na několika místech. Rozhodně se nedá tvrdit, že PČR měří pouze na státních silnicích. Nehledě na to, že ty značky u MP měly větší bezpečnostní význam, než samotné měření bez nich.
:-) proto píšu "obecní" v uvozovkách, protože nic takového legislativa nezná ;-)
Autorem tohoto termínu jsi přeci ty" "...Nápomocní občanům je taky usměrnění dopravy.Neznám případ,že by statní policie měřila na obecní silnici...."
..a opět "státní policie" a "obecní silnice" >:D nějak v tom máš zmatek :-)
BTW: dostal jsem kdysi pokutu jen od PČR - za překročení mimo obec, ještě nebyl bodový systém
MP mě opravdu nestavěla nikdy. Zato rozdávat plechové papuče, to jsou sekáči ;-) Jejich oblíbená činnost :-) Tomu říkám buzerace - 5x bota na soukromém pozemku zaměstnavatele - 5 odtáhli s protáhlým ksichtem a bez koruny. 2 roky jim trvalo, než si zvykli, že na pozemek jiného vlastníka městké pazoury nesahaj :-!
Ale jdi ty brepto >:D myslíš, že každý pozemek, který někomu patří musí být oplocený? Jaká garáž? Co to sem motáš za nesmysly? Jednoduše pracuji v budově, ke které patří parkoviště určité plochy. To že ten plac přímo sousedí s dalším parkovištěm, které je města a ta banda tupců v bílém roomstru s nápisem MP ani neví kde si může dovolit legálně prudit, to už jaksi není můj problém ;-)
A proč tám dávali papuče? To je velmi jednoduché. Prostě potřebovali nějaké kačky do městské pokladny a zkoušeli jestli náhodou netrefí na někoho, kdo nemá ani potuchu, že "chrání" zájmy někoho, kdo se jich o to neprosil a na místech, která jejích "péči" ani nepodléhaj :-)
Vypadá to, že tato problematika je na tebe příliš složitá a proto už nechám toho vysvětlování. ;-) Mysli si o tom co chceš, pouze jsem prezentoval svou zkušenost městskou "policií" trošku podrobněji než ty :-) To nic nemění na mém názoru, že městkým švestkám patří do ruky pytlík na psí * a nikoliv radar ;-)
A proč by měla dostat pravomoc??? Pokud je mi známo, tak již existuje policie ČR, které je mmj uložena zákonná pravomoc dohlížet nad dodržováním pravidel při provozu na veřejných pozemních komunikacích ( ten úlet se státní silnicí snad nebyl myšlen vážně :-) ) Rozdělení kategorií komunikací podle správce (ŘSD, Správa a údržba silnic příslušného kraje, města) nemá nic společné s tím kdo na nich měří rychlost. Naplňování kasy města nebo státu je závislé na orgánu "výkonné moci" ;-)
Městká policie nechť dozírá nad dodržováním veřejného pořádku ve městě, jež jsi ji zřídilo, vybírá pokuty za špatné parkování, sbírá vandaly a výtržníky a podobně (jak je logicky vyvoditelné již z jejího názvu).
Honba za "piráty" silnic by měla být jen a pouze náplní práce PČR, resp. její podsložky - dopravní policie.
to je ale blábol - Republiková policie - Státní je zrušená - nahrazuje ji BIS - ale to máš fuk , raději hned přejdi ke komunismu a tomu, že prodávám antiradary - tak až se tím prokoušeš, tak se trošku poohlédni po tom, čím se řídí Dopravka spadající pod PČR - jsou oprávněni zasahovat, kdekoliv na území ČR a v rámci mezivládních dohod třeba i v příhraničí, pokud opera upozorní cizí území..... pořád pobíráš? tedy i v Německu, kde podle Tebe není neomezená rychlost na dálnicích - tudíž, aby jsi v tom měl jasno - Republiková policie může měřit rychlost kdekoliv na území města - obce - a proti přestupci zasahovat....Aby nedocházelo ke splétání pravomocí - pokud chceš umístit na ulici příčný práh - tak potřebuješ vyjádření i PČR, přestože se jedná o silnici ve správě obce - ulici.......Osobní zkušenost, když nám na ulici řádí Ti tvý piráti....
Jaktože nedělá? Vyndej si hlavu ze zadku a otevři oči, když někde jezdíš.... pokud tedy někde jezdíš a nejsi pouze teoretik. Státní policie měří úplně běžně všude, na okreskách, ve vesnicích, ve větších městech i velkoměstech. Nebo snad chceš tvrdit, že komunikace v Praze nejsou na území města, jak jsi psal někde v jiném příspěvku: ("byl by nějaký odkaz na tu ebecní silnici,že je to za značkou nemusí značit,že to patří obci")? Nevím, kde jsi k takovýmu blábolu vůbec přišel, že PČR neměří ve městech a tam měří jen MP???
ano psal - a také jsem to v tom vlákně dodržel a dále to vlákno nekomentuji. To ovšem neznamená, že nebudu reagovat na výroky, které předvádíš. Ono vzdát boj s pokrytectvím je právě to, co pokrytcům vyhovuje a čeho se posléze dovolávají............ A rád bych to zkrátil - ale nejsem si jist, zda to pochopíš a chci tím předejít spoustě doplňujících otázek a odboček směrem do nikam, které jsi předváděl minule........
neslouží - projevuješ se jako dogmatik - používáš argumenty založené na goebelsovštině - "psals, že na mně nebudeš reagovat" - přečti si to ještě jednou v té diskuzi - co jsem skutečně psal - a čeho se tady "dovoláváš"...... Když máš tak dobrou paměť..... A hloupě tady smícháváš údržbu silnic a měření PČR...... udělej si v tom pořádek......Zkus si nakreslit hierarchii fungování bezpečnostních složek a jejich územních pravomocí. Ale to se spíš dočkám nějakého dalšího "rozšíření" diskuze, že?
přejdu první větu a přenesu se k tomu měření - nejde o to "kde" měří, ale kde mají pravomoc měřit - To, že měří na "jistých" místech - neznamená, že v případě potřeby nemohou a neměří v okamžiku přesunu z bodu A do bodu B.... U nás jsou na tom s výbavou poměrně lépe.....
Přestaň tady psál kraviny a neustále argumentovat nějakou "obecní" silnicí. ;-) To, kdo daný typ komunikace spravuje nemá pražádný vliv na to, zda na ní měří PČR rychlost. Ti totiž kontrolují dodržování pravidel na POZEMNÍCH komunikacích. PČR měří ve městě a většinou jako melouch???? >:D >:D >:D Jasně... >:-[]
Tabulka je sice pěkná, ale je v ní chyba: i pro jízdu mimo obec jsou ponechány hranice 5, 20 a 40 km/h, ačkoliv správně je 10, 30 a 50 k/h. Doporučuji opravit!
Nevím jestli antiradary moc pomůžou. To už je lepší nápad jezdit přes město s kuklou na hlavě a využívat osoby blízké :-) Pokud mě naměří státní, tak neřeknu ani slovo, je to jejich hlavní náplní práce. Ale pokud mě změří o 5 km/h víc městská, tak se nezbavím dojmu, že by mohli dělat užitečnější práci.
no antiradar - pokud to nejsou systémy proti laserovým měřičům, ti moc dnes už nepomůže. Paradoxně, protože jsem proti buzeraci MP s radary - jsem proti antiradarům - pokud si někdo nainstaluje rušičku za 18k up - proti laserovým radarům, tak ho to svádí jezdit po městě hodně nad limit - a to je "o ústa". Pokud MP někoho buzeruje kvůli 4-6km překročení na přehledných úsecích bez křoví, chodců, přechodů apod. , tak je to pakárna - pokud ale někdo sviští 65km u školy s rušičkou - tak tomu ať seberou i rodný list..... A co si budem - tyhle aparáty si nemontují lidé, kteří jezdí opatrně, ale "drtiči" limitů..... Nic proti drcení na okruhu, ale před školy, školky apod. to nepatří...... A k ostatním "jako antiradarům" - to je víc planých poplachů, než skutečných měření - takže to vlastně plní funkci preventivní ;-)
jen v dobrém doplním ;-) . Protože jsem měl možnost být u zkoušek některých těchto přístrojů na vozech PČR či mobilních "nožek"....
Laser je schopen naměřit i na 2km třeba - záleží na podmínkách - zhoršuje mlha, déšť i mrholení - reálu se spíš dá měřit na 800metrů - pak je ale problém s optikou - aby to bylo "průkazné", tak fotí dobře už na 400metrů - problémy za jasného počasí dělají tzv. termální skla......Kde je problém s obličejem řidiče. Systémy v autech mají čitelnost dobrou - na motocyklech je problém s tím, že při rychlostech nad 60-70km je záznam z kamer velmi roztřesený až nečitelný....
Co se radarů - týče - radarová ne laserová technologie - tak optika to samé, ale měření spíš na nějakých 50-120metrů.......Jinak při rušičkách laserů se objeví vždy chyba měření, podle čehož se "dá" identifikovat, že vůz je vybaven aktivní technologií, což je zakázené, byť se to "kombinuje" s parkovacími senzory........ Tady jsem ad radary pro normu jako v Německu, Rakousku, Švýcarsku - zákaz a hotovo - sankce až po zabavení auta na místě.....
beru, ale pokud řidič odmítne projednání přestupku na místě - což je podle mne zbabělost, ale budiž, tak dokumentovat musí a odesílají dále na přestupkovou komisi, kde "čitelnost" obličeje a ztotožnění řidiče hraje poměrně důležitou roli, bez možnosti odvolávat se na osobu blízkou....