Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pozor, povinnost přezout na zimní pneumatiky platí od pátku 1.11.

Dnešním dnem vešla v platnost povinnost přezout na zimní pneumatiky. Jste na příval sněhu připraveni?
Zpět na článek
1. 11. 2013 12:30
1. 11. 2013 12:49
neregistrovaný "HTPkiller"
1. 11. 2013 12:34
1. 11. 2013 13:00
1. 11. 2013 13:13
1. 11. 2013 13:17
1. 11. 2013 14:40
1. 11. 2013 14:05
1. 11. 2013 13:31
1. 11. 2013 14:02
1. 11. 2013 19:40
1. 11. 2013 20:03
1. 11. 2013 20:08
1. 11. 2013 21:15
1. 11. 2013 22:53
1. 11. 2013 20:03
2. 11. 2013 20:34
3. 11. 2013 10:47
1. 11. 2013 13:42
1. 11. 2013 14:00
1. 11. 2013 14:51
2. 11. 2013 19:39
2. 11. 2013 20:09
3. 11. 2013 13:31
3. 11. 2013 13:40
1. 11. 2013 14:29
1. 11. 2013 14:37
1. 11. 2013 17:31
1. 11. 2013 18:03
1. 11. 2013 18:49
1. 11. 2013 19:23
1. 11. 2013 19:35
1. 11. 2013 19:56
1. 11. 2013 20:04
1. 11. 2013 20:10
1. 11. 2013 20:03
1. 11. 2013 20:20
1. 11. 2013 20:20
1. 11. 2013 20:52
1. 11. 2013 21:16
1. 11. 2013 23:21
1. 11. 2013 19:28
1. 11. 2013 20:04
1. 11. 2013 20:12
1. 11. 2013 20:13
1. 11. 2013 21:01
3. 11. 2013 18:39
2. 11. 2013 10:29
2. 11. 2013 12:32
2. 11. 2013 12:54
2. 11. 2013 13:55
2. 11. 2013 14:32
2. 11. 2013 11:30
2. 11. 2013 12:23
2. 11. 2013 20:59
1. 11. 2013 12:30
povinnost?
no u redakce blesku to asi povinnost je >:D jeste ze nejsou zimni a letni kondomy, bylo by zde zas o cem psat zdarile novinky
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "HTPkiller"
1. 11. 2013 12:49
Re: povinnost?
ses fakt takovej * ze si neumis precist clanek? >:D
1. 11. 2013 12:34
Kašlu na to
Já zimáky nemám a kupovat je ani nebudu protože bych stejně za zimu vyjel s autem minimálně a dokud je venku takle krásně, proč si nevyjet na letních ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - jenik1
1. 11. 2013 15:15
Re: Kašlu na to
Dnes ráno jsem jel a bylo okolo nuly, mlha a na mostech a lese námraza. Tak nevím jestli na letních je dobré v takových podmínkách jezdit. Odpoledne je sice teplo, ale ráno mrzne.
1. 11. 2013 13:00
Ano
Já říkám mít přezuto, v listopadu ranní přízemní mrazík není náhoda, i když přes den je stále relativně teplo a i za poslední měsíc jsem škrábal okno už několikrát. Lepší mít přezuto než případně platit celou škodu , nedejbože bolestné a léčení.
Rozbalit vlákno
40
1. 11. 2013 13:13
Re: Ano
Takovych par mega za leceni nebo trvale nasledky by asi byl kruty trest za to, ze nekdo nemel prezuto a pojistovna odmitla plneni. 8-s
1. 11. 2013 13:17
Re: Ano
Na druhou stranu by to byl svéprávný člověk s ŘP takže musí vědět co riskuje. Ve výsledku - jeho blbost.
1. 11. 2013 14:40
Re: Ano
Chybovat je lidske a clovek si ne vzdy uvedomi mozne nasledky.
1. 11. 2013 14:05
Re: Ano
Tak určitě. Když už jsem to nestihl do 1.listopadu na letních, tak radši počkám a napalím to do nich až na zimních a ušetřím pár mega za léčení.
1. 11. 2013 13:31
Re: Ano
Souhlas, třeba já v posledních dvou dnech ráno jezdím v 0-2 st. Tak není co řešit a odpoledne - no tak jich trochu ubyde, ale že by se za sezonu vyhodily - nešiřme paniku. Navíc určitě za chvíli vyjde nařízení, že gumy nesmí být starší 4 let a co pak s krásným vzorkem na 6 let staré gumě. A ten kdo naběhá v těch pěti měsících třeba 30 tis km, tak ten stejně má náklady na provoz v úplně jiné kategorii.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2013 14:02
Re: Ano
Zničení gumy za sezonu je naprostý nesymsl, jezdím na zímích i v létě už 7 let, a ještě sem žádný gumy nezničil...
1. 11. 2013 19:40
Re: Ano
Neviem ako teda jazdis...to si ani neviem predstavit, ale mne nevydrzia pneumatiky viac ako jednu sezonu (letne Continental Sport Contact 5, 225/55). Zadne by sa este dali pouzit, predne su zodrate. To iste viem i od kolegov, takze nie som vynimka ;-)
1. 11. 2013 20:03
Re: Ano
A to se chvalis nebo si stezujes? Kazdopadne vetsina ridicu ma pneumatiky nejen na 1 sezonu. ;-)
Avatar - white label
1. 11. 2013 20:08
Re: Ano
Tak sezona snad není měřítko, co tak zkusit raději počet km. Někomu může stačit sada pneumatik na pět sezón, jiný potřebuje dvě na jednu sezónu. Záleží kolik (a jak!) s nimi najede.
1. 11. 2013 21:15
Re: Ano
Tak nějak. To je jako diskutovat, jestli ti náplň do tiskárny vydrží týden, nebo rok. :-)
1. 11. 2013 22:53
Re: Ano
Ani nechvalim, ani nestazujem, len sa mi zda 7 rokov jazdit s jednymi pneumatikami skoro za nemozne...to by som snad musel vyjst s autom len pondelok do obchodu a v nedelu do kostola ;-) . Ale je pravda, ze kym som nemal SUV, tak pri takom istom style a s tym istym typom pneumatik som jazdili dva leta, takze i pre mna nova skusenost. Inac za rok mam tak 25000 km, co az tak moc nie je, ale alpske zakruty robia svoje.
Avatar - white label
1. 11. 2013 20:03
Re: Ano
Možná by nebylo špatné napsat, kolik km jsi za tu jednu sezónu najel. :-)
2. 11. 2013 20:34
Re: Ano
To bude chyba mezi volantem a pedály.......
3. 11. 2013 10:47
Re: Ano
nevfím nevím já mám najeto na jedné sadě letní Michelin Energy a zimní Kormoran Snowpro dokupy už 99.000. - Soukromé auto.
A Continental letní a Barum zimní na služebním autě jsou vždy tak na takřka 2 sezony (ca. 50-60 tis km/rok)
1. 11. 2013 13:42
Re: Ano
Ani nemusí být pod nulou. Při nižších teplotách (tedy pod 5-10°C) zimní pracují lépe.
1. 11. 2013 14:00
Re: Ano
nie je pravda, kuk tu:
[odkaz]
1. 11. 2013 14:51
Re: Ano
Nepisou tam nahodou, ze prakticky ve vsem je zimni lepsi, byt jen mirne? ;-)
2. 11. 2013 19:39
Re: Ano
+- je to rovnaké. a to testovali 0-2 stupne
2. 11. 2013 20:09
Re: Ano
Aha +- , akorat to vzdycky mirne vyhrava zimni :-)
3. 11. 2013 13:31
Re: Ano
?? Však na mokrom podklade je letná lepšia o 3 m. Na suchu letná horšia o 0.5m 8-s
3. 11. 2013 13:40
Re: Ano
Pri 2 a mene stupnich bych na ta mereni moc nespolehal. Zrejme Ti nedochazi, ze kdyz budou dejme tomu ty 2 stupne, tak kdyz pojedes napr. po moste pres reku nebo nejakou chladnejsi dolinku, tak je dost pravdepodobne, ze uz tam muze byt namraza.
1. 11. 2013 14:29
Re: Ano
Pokud je sucho letní guma pracuje vždy lépe než zimní, ať je kolik chce pod nulou...Pokud chtějí pokutovat za nezimní pneu, měli by stejné udělat i obráceně. Zimní pneumatika se při teplotách nad cca. 5st hrozně rychle přehřívá a ztrácí razantně své vlastnosti. Řekl bych, že možná o 1/5 - 1/3 prodlouží brzdnou dráhu proti letní. By mně zajímalo podle jakého zpravodajství budou brát, že mělo sněžit:-) Aby nám v počasí raději nehlásili sněžení po celou dobu:-DDDD :-!
1. 11. 2013 14:37
Re: Ano
Bral jsem mokro i sucho. Samozřejmě záleží na konkrétní směsi, ale zimní kolem 5 stupňů podle mne nabízí lepší kompromis. A ta první věta také není pravdivá. Letní směsi jsou v mrazech příliš tvrdé.

Předpověď by se měla týkat mrznutí, tedy rizika námrazy/ náledí/ mrznoucího deště. Pokud sněží, tak nikoho nezajímá, jaká byla předpověď. Máš prostě smůlu, neměl jsi pokračovat v jízdě. Alespoň tak to chápu.
1. 11. 2013 17:31
Re: Ano
V nižších teplotách má samozřejmě zimní směs pneumatiky podstatně lepší vlastnosti. Souhlasím ale s větou, že zimní gumy za vysokých teplot mají podstatně horší vlastnosti než letní, takže mohou být příčinou dopravních nehod díky razantnímu zvýšení brzdné dráhy a horší jízdní stabilitě. Myslím si, že férové by bylo na oplátku pokutovat i tohle, pokud se někdo ohání zlepšením bezpečnosti silničního provozu. Při odpoledních 8°C v listopadu a letních gumách, s předpovědí mrazíku na noc, je to celkem buzerace. Jinak zimní gumy samozřejmě používám...
1. 11. 2013 18:03
Re: Ano
Z pohledu pojistne udalosti ti v pripade nehody na zimnich gumach nemuze pojistovna rict ani popel i kdyby bylo nad 20 zrovna, opacne by se snazili zprostit plneni a svest to na ty gumy.
1. 11. 2013 18:49
Re: Ano
Platí to samozřejmě oběma směry. V některých případech mohou být zajímavé celoroční.
Avatar - white label
1. 11. 2013 19:23
Re: Ano
ad 13:42
Je to tak sice obecně prezentováno, ale naměřené hodnoty ve srovnávacích testech prokazují, že letní pneumatiky nemají na suchu! významnější handicap (proti zimním), a to ani při nízkých teplotách. Výhodu měkčí směsi zimních pneu "tlumí" lamely, které jsou na úplném suchu spíš kontraproduktivní, stejně tak obvykle menší šířka zimních pneumatik je na suchu! (z hlediska bezpečnosti) spíš logickou nevýhodou.
1. 11. 2013 19:35
Re: Ano
To ze si lidi porizuji uzsi pneumatiky na zimu je jejich rozhodnuti, ve snehu by to zase mela byt vyhoda, to si kazdy musi rozhodnout sam v jakych podminkach prevazne jezdi a co je pro nej lepsi volba.
Avatar - white label
1. 11. 2013 19:56
Re: Ano
Ale to nemá s pointou toho o čem jsem psal, nic moc společného. Já si taky pořizuji užší pneumatiky na zimu, ale ne k vůli zimnímu provozu na suchu. ;-)
1. 11. 2013 20:04
Re: Ano
Moje pointa zase je, ze ti nic nebrani koupit si i zimni pneumatiku o stejnem rozmeru jako letni >:D
Avatar - white label
1. 11. 2013 20:10
Re: Ano
Ani to ovšem nic nemění na tom, o čem jsem psal. V těch testech totiž mají stejné rozměry jak zimní , tak letní pneu. :-O :*) ;-)
1. 11. 2013 20:03
Re: Ano
Neberu jen sucho. A pod mrazy si představím tak -20 a nejsem si jistý, jak při takové teplotě budou letní fungovat.

Fakt je, že zobecňujeme, přičemž každá pneumatika je jiná.
Avatar - BruceWayne
1. 11. 2013 20:20
Re: Ano
Na uježděným sněhu a nejhůř na ledu si můžeš jen v hlavě spočítat jak výhodný jsou tzv. zimní gumy. Nepíšu, že jsou úplně na *, ale jejich účinnost se velice přeceňuje a kdo z toho má zisk? Většinou pojiŠťovny ;-)
Avatar - BruceWayne
1. 11. 2013 20:20
Re: Ano
Na uježděným sněhu a nejhůř na ledu si můžeš jen v hlavě spočítat jak výhodný jsou tzv. zimní gumy. Nepíšu, že jsou úplně na hov.no, ale jejich účinnost se velice přeceňuje a kdo z toho má zisk? Většinou pojiŠťovny ;-)
1. 11. 2013 20:52
Re: Ano
Na uježděný sníh a led mám pneumatiky s hroty. ;-) Popřípadě řetězy. Hroty jsou přeci jen otrava, když je mít nemusíš. A je to celkem extrémní řešení.

Přiznávám, že zimní obouvám v první řadě proto, abych měl klid. Nehledě na to, jak malý, nebo velký přínos to může mít. Stejně tak vozím řetězy. Nemusím pak řešit, kam mohu a kam nemohu.
Avatar - BruceWayne
1. 11. 2013 21:16
Re: Ano
Víš, bydlím docela nízko cca 400m.n.m., ale pracovně jezdím do 1200m.n.m. a nikdy jsem nepoužil řetězy, protože je nemám a pak bych je stejně zahodil >:D, protože to neumím. Manželka jezdí za prací rovněž do 1100m.n.m. skoro každý den a nikdy se nestalo, že do zaměstnání nedojela, obdivuju ji, protože někdy přijede totál vyklepaná z bílý tmy na planině. Gumy má zimní protektor vraník. Zkušenost po několika zimách. Tam kde ostatní blbnou s řetězi, tak jen podřadí :-! U PRVNÍ ŠKOCHTLE JSEM JEZDIL NA LETNÍCH I V ZIMĚ A PR.DEL. BYLA, KDYŽ JSEM SE OBJEVIL, TAM, KDE BYLO SNĚHU PO PÁS >:D A NA SILNICI 15cm.
1. 11. 2013 23:21
Re: Ano
Tak já bydlím v relativně teplém kraji. Sníh je tu jednou za uherák. Pneumatiky si vybírám na dálnici. A když už vybírám vlastnosti, koukám na sucho, mokro a břečku. Na sníh mám řetězy. Mám je, protože někde jsou povinné. Stejně jako ty zimní pneumatiky. Takhle mi to vyhovuje. A mohu jezdit po celé EU.
Avatar - white label
1. 11. 2013 19:28
Re: Ano
První věta neplatí na suchu, viz naměřené hodnoty ve srovnávacích testech, kde se v zimních podmínkách testuje i jedna letní pneu pro srovnání.
1. 11. 2013 20:04
Re: Ano
Jaké testy máš na mysli? U ADACu jsem si letní pro kontrolu nevšiml.
Avatar - white label
1. 11. 2013 20:12
Re: Ano
V německých časopisech (AMuS, AutoZeitung, AutioBild).
Avatar - Barrichello
1. 11. 2013 13:41
Mam i nemam :o)
Na jagu mam zimní celoročně a Alero přezouvat nebudu.
Dokud bude teplo, pojedu klidně na Aleru s letníma, až napadne sníh, pojedu Jagem...

Výhoda dvou aut.

Takže na anketní otázku neumím odpovědět. >:D
Rozbalit vlákno
4
1. 11. 2013 15:58
Re: Mam i nemam :o)
Tak to ses teda teď přiznal... :-O

Jezdit celej rok na zimákách...
Avatar - BruceWayne
1. 11. 2013 20:16
Re: Mam i nemam :o)
A proč ne, je to na každým a kecy, že to jsou horší o 50% možná patří do motosportu. :-!
Avatar - Barrichello
1. 11. 2013 20:16
Re: Mam i nemam :o)
To už sem tu psal někdy před 5ti lety...mam odjeto na zimních gumách 7 sezon v létě. Ani jediný problém, a je fuk zda to byly Kormorany, Continentaly, Hankooky, Nokiany či Micheliny....
Avatar - petr164
2. 11. 2013 13:00
Re: Mam i nemam :o)
Takhle to vypadá, že se má pořídit druhé auto, aby na něm mohly být zimáky. To nedává smysl, protože v létě nelze jezdit jen s kabriolety a dvoumístnými sporťáky, s nimiž v zimě nemá smysl jezdit. Naopak stačí unverzální celoroční vozidlo s kompletní dvojí sadou kol, na jedněch letní a na druhých zimní. To je nejekonomičtěší a nebezpečnější řešení. Já mám dvě auta, jedno na ***čky a druhé na dálky (používáme to všichni čtyři) a na obou dvojí sadu. Na rodinu to bohatě stačí.
Avatar - BruceWayne
1. 11. 2013 20:13
Opravte mě
Mám zkušenost, že jsem na "letních" gumách odjezdil 4 roky a bez problémů přijel do hor a do nížin. Dnes je zákon, který určuje kde má být použita "zimní" guma. Nemám přehozený gumy a počítám, že to udělám, až já budu chtít. Do českých kopců pojedu, je to nutný i v mém povolání, ale .... Tzv. zimní guma se docela přeceňuje a nedivím se, je to kšeft. Nevím jak přesně, ale příbuzný v tom mnou neuznaným státě svobody usa používá celoroční a žádné snakce mu nehrozí :yes:
Rozbalit vlákno
10
1. 11. 2013 21:01
Re: Opravte mě
V ČR také můžeš použít celoroční. Stačí, aby byly označené M+S (nebo nějakou jinou variantou tohoto označení), což by většina být měla. Pak je zákon bere jako zimní. Pokud se tedy něco nezměnilo.
2. 11. 2013 09:37
Re: Opravte mě
Ty seš pěknej pohádkář :-) Ty bys projel na letních, pro zahřátí, Alpy a pak se s nimi vydal i na Severní pól a nepochybuji, že bys tam nedojel...
Avatar - BruceWayne
2. 11. 2013 14:29
Re: Opravte mě
Do Apl nejezdím, protože mě hory nic neříkají a sníh nenávidím, Český kopce nelze nazvat horami. Krkonoše či Ž. Rudu bez problémů. Klínovec na letních gumách i když to od Chomutova docela klouzalo, ale musel jsem za kšeftem. >:D
2. 11. 2013 20:42
Re: Opravte mě
Máš dojem že jsi vtipný? Na letních se pořádně nerozjedeš na sněhu ani na rovině na tož aby jsi jel do kopce nedej bože z něj.
Avatar - BruceWayne
3. 11. 2013 13:46
Re: Opravte mě
Vtipný??? A jako v čem?? Vlastníš ridičák a máš auto?? Asi ne, když napíšeš takovou hloupost. Před dávnými časy nebyla povinnost používat tzv. zimní gumy a představ si, že skoro všichni jezdili když chumelilo, jako by se nechumelilo. Píšu to již asi po druhý, zimní guma se velice přeceňuje. možná by se měl udělat objektivní test na běžný komunikaci a ne po sjezdovce jako to snad bylo u Audi ;-) Po sjezdovce nejezdím ani na kole v létě. po silnici každý den. Zimní gumy stále mám v garáži připravený až bude 0,5m sněhu :-!
3. 11. 2013 13:58
Re: Opravte mě
V čem? Myslím že jsem to popsal dost v mé reakci ne? Plácáš tady nesmyly a myslíš si že jsi king? Jen pro tvojí informaci mám za 12 let najeto přes 400 000 km a velkou část s odtahovkou s dablplatem. To tvoje před časy se nemuselo, uvědom si taky jaké byli pneu jak vypadaly vzorky a jaká byla směs, výkony aut, provoz atd. Na OR34 jsme jezdili v hosrké oblasti na sněhu se Š105 to máš pravdu jenže to byly tyto pneu https://www.google.cz/search?…… />
Na Bravurisce https://www.google.cz/search?…… si ani neprdneš

Ten objetivní test si můžeš udělat sám stačí dvě sady kol, pokaždé ten samý způsob rozjezdu - zastavení, začni na zimních na sněhu a pak ne letních a pochopíš neboj.
Avatar - BruceWayne
3. 11. 2013 14:49
Re: Opravte mě
Pneumatiky byly možná stejný, no horší určitě, test jsem myslel pro ostatní, já vím své ;-) Když už kvalitní guma do kopců tak [odkaz]
3. 11. 2013 18:39
Re: Opravte mě
V cem jsou lepsi nez jine znacky?
Jinak driv se jezdilo, taky se bouralo, klouzalo atd. nebo tehdy byly zazracne gumy, ktere neklouzaly? >:-[]
Avatar - BruceWayne
3. 11. 2013 13:46
Re: Opravte mě
Pneumatiky je jeden velký kšeft a docela funguje :-!
Avatar - petr164
2. 11. 2013 12:28
Re: Opravte mě
No, v USA jezdí na limitu 1% a ještě většinou jen z donucení těmi, co je honí zezadu (gitmani vědí své). Jinak já jsem taky kdysi s Omegou A jezdil jen na letních i na sněhu (krásně tancoval zadek, když jsem to dopustil) bez jakéhokoli problému s výjimkou výjezdu ve svahu v obci na hlavní na ujeté vrstvě sněhu, ale tam klouzaly i předohraby na zimácích... Vyžaduje to ale obrovskou sebekázeň a cit pro povrch vozovky, což opět má zlomek šoférké populace... To není o svobodě ale o schopnostech.
Avatar - Pepa_007
2. 11. 2013 10:29
?!?!?
Proč je něco takového nařizováno?
Jezdím s autem nějakých 18 let. A vždy jsem se dokázal rozhodnout kdy již zimní ano a kdy ne.

V dnešní době kdy řidiči nepřemýšlí a spoléhají na ESP, ABS, atd. a jezdí s nesvítícími světly, asi něco takového potřebujeme. Prostě potřebujeme vyšší autoritu, aby nám nařídila např.: teď obuj zimní gumy, ráno si musíš dojít na záchod a vyčistit zuby, musíš pouze osét Evropskou Unií certifikovaná semena, atd.... .
BOHUŽEL. Kam to ale směřujeme????
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petr164
2. 11. 2013 12:32
Re: ?!?!?
Dříve držlo volant v ruce jen mizivé procento těch, kteří to s tehdejšími vozy opravdu museli umět. Dnes má řidičák většina dospělé populace včetně všelijakých "plzeňských právníků" a neschopů. Obdobná je degradace vzdělání na vysokých školách, které přešli k drcení namísto vysvětlování a vedení ke kritickému myšlení a kreativitě. Prostě je moc řidičů a moc vysokoškoláků.
2. 11. 2013 12:54
Re: ?!?!?
Kdybys nějakou vysokou školu někdy vystudoval, tak bys věděl, že za komančů toho drcení bylo daleko daleko víc a taky méně praxe než je tomu v současnosti ;-)

Pokud se ti zdá u nás mnoho vysokoškoláků, tak ti nic nebrání se přestěhovat do jiné země, kde je jejich podíl menší. A jako bonus nebudeš mít na silnicích vedle sebe tolik "neschopů", ale jen samý mistry volantu, kteří jistě pochází jen z dělnické třídy...
Avatar - petr164
2. 11. 2013 13:55
Re: ?!?!?
Možná tě překvapí, že mám doktorát z financí a neoficiálně vystudovaný další obor a o studiu v osmdesátých toho vím z vlastní zkušenosti dost. O roku 90 učím na VŠ, dělám akreditace a dovolím si to posoudit. Tehdy se na VŠ dostalo nějakých 10% populace, nikoli těch kádrově vhodných (až na výjimky), ale těch studia schopných. Dnes je na VŠ spousta zoufalců, kteří neví, co a k čemu jsou poměrové ukazatele, co je Bleibyho vrstva a k čemu je to dobré, atd. Proto rozumím technologiím, které většina ekonomů nezná. Zkus si řídit veterány, seřizovat dvojité karburátory, projíždět svižně zatáčky na diagonálkách s čtvercovým profilem atd. To, co dnes vyrábějí CNC, to dříve musely zvládnout lidské ruce. Stačí vidět, jak kdo zachází s bodovačkou, když už nezná svařování. Já ano. Takže místo pindů bych prosil trochu respektu.
2. 11. 2013 14:32
Re: ?!?!?
Aha, takže doktor, který v zimě jezdil na letních gumách na sněhu bez jakéhokoli problému. Jen takových doktorů víc...

Tady mě nemůže překvapit nic, protože výskyt podobných odborníků a géniů je na tomto webu vysoce nadprůměrný. Tak už to prostě v anonymním světe internetu chodí...

P.S. Neměl jsi náhodou na mysli Beilbyho vrstvu? Bleibyho vrstvu neznám, ale ta by jistě mohla mít souvislost s tvými příspěvky ;-)
2. 11. 2013 11:30
DOTAZ
Nevíte náhodou někdo, která pneumatika (zimní/letní) odvádí lépe vodu. Jednou jsem se přimotal do diskuse na toto téma a převládal názor, že je v dešti lepší letní. Zajímalo by mě, jak to s tím je.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr164
2. 11. 2013 12:23
Re: DOTAZ
Vodu kvalitní nesjetá letní guma odvede díky větším drážkám vždy lépe než zimní ve stejném stavu. Břečka je něco jiného hlavně proto, že povrch pod ní je chladný a s letními to na něm spolehlivě klouže už kvůli rychlejšímu nástupu břečkopaningu než je u akvaplaningu. Takže zimní opravdu při poklesu teplot mají hluboký smysl bez ohledu na to, co je za vodní skupenství na vozovce.
2. 11. 2013 20:59
Re: DOTAZ
Záleží samozřejmě na vzorku například Vredestein Snowtrac 3 odvádí vodu velmi dobře.
Falken Eurowinter hs-449 už je na tom hůř

Osobní zkušenost.

První je však excelentní na sněhu a druhá zase na námraze.
Avatar - petr164
2. 11. 2013 12:18
Problém sledovat meteorogii?
Mně nemůže žádné noční sněžení překvapit, protože pravidelně každý den projíždím meteorologické informace na chmu.cz. Za minutu mám jasno na příštích 24 hodin s prakticky 100%ní pravděpodobností. Tvrdím, že při dvojí montáži (připravená 4 kola se zimními pneu) je za půl hodiny přehozeno, což lze i ráno, pokud se oželí pln slídaně. Mít jen jedny disky je už opravdu zoufalství a nikomu to nepřeji.
Rozbalit vlákno
3
2. 11. 2013 12:26
Re: Problém sledovat meteorogii?
to jako prezouvas podle toho jaka je predpoved? blaznovstvi >:D
2. 11. 2013 12:56
Re: Problém sledovat meteorogii?
Tento tyden v noci mrzlo...prezouvals z letnich na zimni pripadne zpet?
Avatar - BruceWayne
2. 11. 2013 14:34
Re: Problém sledovat meteorogii?
To má svoji logiku, když vidím ty vemena, jak jsou zapíchaný v závějích, tak si říkám, stálo mu to za to?? Stačí počkat několik hodin a jede se vesele dál ;-) Tady se najdou ale chytrolíni >:D Sami max. přezujou kecky za polobotky :no:
26. 8. 2014 23:12
Test zimních pneumatik 2014
Ahoj, vybíráte už někdo zimní pneumatiky? Narazil jsem na nějaký nový test. Holt, podzim už je tady: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0