Já zimáky nemám a kupovat je ani nebudu protože bych stejně za zimu vyjel s autem minimálně a dokud je venku takle krásně, proč si nevyjet na letních ...
Dnes ráno jsem jel a bylo okolo nuly, mlha a na mostech a lese námraza. Tak nevím jestli na letních je dobré v takových podmínkách jezdit. Odpoledne je sice teplo, ale ráno mrzne.
Já říkám mít přezuto, v listopadu ranní přízemní mrazík není náhoda, i když přes den je stále relativně teplo a i za poslední měsíc jsem škrábal okno už několikrát. Lepší mít přezuto než případně platit celou škodu , nedejbože bolestné a léčení.
Souhlas, třeba já v posledních dvou dnech ráno jezdím v 0-2 st. Tak není co řešit a odpoledne - no tak jich trochu ubyde, ale že by se za sezonu vyhodily - nešiřme paniku. Navíc určitě za chvíli vyjde nařízení, že gumy nesmí být starší 4 let a co pak s krásným vzorkem na 6 let staré gumě. A ten kdo naběhá v těch pěti měsících třeba 30 tis km, tak ten stejně má náklady na provoz v úplně jiné kategorii.
Neviem ako teda jazdis...to si ani neviem predstavit, ale mne nevydrzia pneumatiky viac ako jednu sezonu (letne Continental Sport Contact 5, 225/55). Zadne by sa este dali pouzit, predne su zodrate. To iste viem i od kolegov, takze nie som vynimka ;-)
Tak sezona snad není měřítko, co tak zkusit raději počet km. Někomu může stačit sada pneumatik na pět sezón, jiný potřebuje dvě na jednu sezónu. Záleží kolik (a jak!) s nimi najede.
Ani nechvalim, ani nestazujem, len sa mi zda 7 rokov jazdit s jednymi pneumatikami skoro za nemozne...to by som snad musel vyjst s autom len pondelok do obchodu a v nedelu do kostola ;-) . Ale je pravda, ze kym som nemal SUV, tak pri takom istom style a s tym istym typom pneumatik som jazdili dva leta, takze i pre mna nova skusenost. Inac za rok mam tak 25000 km, co az tak moc nie je, ale alpske zakruty robia svoje.
nevfím nevím já mám najeto na jedné sadě letní Michelin Energy a zimní Kormoran Snowpro dokupy už 99.000. - Soukromé auto.
A Continental letní a Barum zimní na služebním autě jsou vždy tak na takřka 2 sezony (ca. 50-60 tis km/rok)
Pri 2 a mene stupnich bych na ta mereni moc nespolehal. Zrejme Ti nedochazi, ze kdyz budou dejme tomu ty 2 stupne, tak kdyz pojedes napr. po moste pres reku nebo nejakou chladnejsi dolinku, tak je dost pravdepodobne, ze uz tam muze byt namraza.
Pokud je sucho letní guma pracuje vždy lépe než zimní, ať je kolik chce pod nulou...Pokud chtějí pokutovat za nezimní pneu, měli by stejné udělat i obráceně. Zimní pneumatika se při teplotách nad cca. 5st hrozně rychle přehřívá a ztrácí razantně své vlastnosti. Řekl bych, že možná o 1/5 - 1/3 prodlouží brzdnou dráhu proti letní. By mně zajímalo podle jakého zpravodajství budou brát, že mělo sněžit:-) Aby nám v počasí raději nehlásili sněžení po celou dobu:-DDDD :-!
Bral jsem mokro i sucho. Samozřejmě záleží na konkrétní směsi, ale zimní kolem 5 stupňů podle mne nabízí lepší kompromis. A ta první věta také není pravdivá. Letní směsi jsou v mrazech příliš tvrdé.
Předpověď by se měla týkat mrznutí, tedy rizika námrazy/ náledí/ mrznoucího deště. Pokud sněží, tak nikoho nezajímá, jaká byla předpověď. Máš prostě smůlu, neměl jsi pokračovat v jízdě. Alespoň tak to chápu.
V nižších teplotách má samozřejmě zimní směs pneumatiky podstatně lepší vlastnosti. Souhlasím ale s větou, že zimní gumy za vysokých teplot mají podstatně horší vlastnosti než letní, takže mohou být příčinou dopravních nehod díky razantnímu zvýšení brzdné dráhy a horší jízdní stabilitě. Myslím si, že férové by bylo na oplátku pokutovat i tohle, pokud se někdo ohání zlepšením bezpečnosti silničního provozu. Při odpoledních 8°C v listopadu a letních gumách, s předpovědí mrazíku na noc, je to celkem buzerace. Jinak zimní gumy samozřejmě používám...
Z pohledu pojistne udalosti ti v pripade nehody na zimnich gumach nemuze pojistovna rict ani popel i kdyby bylo nad 20 zrovna, opacne by se snazili zprostit plneni a svest to na ty gumy.
ad 13:42
Je to tak sice obecně prezentováno, ale naměřené hodnoty ve srovnávacích testech prokazují, že letní pneumatiky nemají na suchu! významnější handicap (proti zimním), a to ani při nízkých teplotách. Výhodu měkčí směsi zimních pneu "tlumí" lamely, které jsou na úplném suchu spíš kontraproduktivní, stejně tak obvykle menší šířka zimních pneumatik je na suchu! (z hlediska bezpečnosti) spíš logickou nevýhodou.
To ze si lidi porizuji uzsi pneumatiky na zimu je jejich rozhodnuti, ve snehu by to zase mela byt vyhoda, to si kazdy musi rozhodnout sam v jakych podminkach prevazne jezdi a co je pro nej lepsi volba.
Ale to nemá s pointou toho o čem jsem psal, nic moc společného. Já si taky pořizuji užší pneumatiky na zimu, ale ne k vůli zimnímu provozu na suchu. ;-)
Na uježděným sněhu a nejhůř na ledu si můžeš jen v hlavě spočítat jak výhodný jsou tzv. zimní gumy. Nepíšu, že jsou úplně na *, ale jejich účinnost se velice přeceňuje a kdo z toho má zisk? Většinou pojiŠťovny ;-)
Na uježděným sněhu a nejhůř na ledu si můžeš jen v hlavě spočítat jak výhodný jsou tzv. zimní gumy. Nepíšu, že jsou úplně na hov.no, ale jejich účinnost se velice přeceňuje a kdo z toho má zisk? Většinou pojiŠťovny ;-)
Na uježděný sníh a led mám pneumatiky s hroty. ;-) Popřípadě řetězy. Hroty jsou přeci jen otrava, když je mít nemusíš. A je to celkem extrémní řešení.
Přiznávám, že zimní obouvám v první řadě proto, abych měl klid. Nehledě na to, jak malý, nebo velký přínos to může mít. Stejně tak vozím řetězy. Nemusím pak řešit, kam mohu a kam nemohu.
Víš, bydlím docela nízko cca 400m.n.m., ale pracovně jezdím do 1200m.n.m. a nikdy jsem nepoužil řetězy, protože je nemám a pak bych je stejně zahodil >:D, protože to neumím. Manželka jezdí za prací rovněž do 1100m.n.m. skoro každý den a nikdy se nestalo, že do zaměstnání nedojela, obdivuju ji, protože někdy přijede totál vyklepaná z bílý tmy na planině. Gumy má zimní protektor vraník. Zkušenost po několika zimách. Tam kde ostatní blbnou s řetězi, tak jen podřadí :-! U PRVNÍ ŠKOCHTLE JSEM JEZDIL NA LETNÍCH I V ZIMĚ A PR.DEL. BYLA, KDYŽ JSEM SE OBJEVIL, TAM, KDE BYLO SNĚHU PO PÁS >:D A NA SILNICI 15cm.
Tak já bydlím v relativně teplém kraji. Sníh je tu jednou za uherák. Pneumatiky si vybírám na dálnici. A když už vybírám vlastnosti, koukám na sucho, mokro a břečku. Na sníh mám řetězy. Mám je, protože někde jsou povinné. Stejně jako ty zimní pneumatiky. Takhle mi to vyhovuje. A mohu jezdit po celé EU.
To už sem tu psal někdy před 5ti lety...mam odjeto na zimních gumách 7 sezon v létě. Ani jediný problém, a je fuk zda to byly Kormorany, Continentaly, Hankooky, Nokiany či Micheliny....
Takhle to vypadá, že se má pořídit druhé auto, aby na něm mohly být zimáky. To nedává smysl, protože v létě nelze jezdit jen s kabriolety a dvoumístnými sporťáky, s nimiž v zimě nemá smysl jezdit. Naopak stačí unverzální celoroční vozidlo s kompletní dvojí sadou kol, na jedněch letní a na druhých zimní. To je nejekonomičtěší a nebezpečnější řešení. Já mám dvě auta, jedno na ***čky a druhé na dálky (používáme to všichni čtyři) a na obou dvojí sadu. Na rodinu to bohatě stačí.
Mám zkušenost, že jsem na "letních" gumách odjezdil 4 roky a bez problémů přijel do hor a do nížin. Dnes je zákon, který určuje kde má být použita "zimní" guma. Nemám přehozený gumy a počítám, že to udělám, až já budu chtít. Do českých kopců pojedu, je to nutný i v mém povolání, ale .... Tzv. zimní guma se docela přeceňuje a nedivím se, je to kšeft. Nevím jak přesně, ale příbuzný v tom mnou neuznaným státě svobody usa používá celoroční a žádné snakce mu nehrozí :yes:
V ČR také můžeš použít celoroční. Stačí, aby byly označené M+S (nebo nějakou jinou variantou tohoto označení), což by většina být měla. Pak je zákon bere jako zimní. Pokud se tedy něco nezměnilo.
Do Apl nejezdím, protože mě hory nic neříkají a sníh nenávidím, Český kopce nelze nazvat horami. Krkonoše či Ž. Rudu bez problémů. Klínovec na letních gumách i když to od Chomutova docela klouzalo, ale musel jsem za kšeftem. >:D
Vtipný??? A jako v čem?? Vlastníš ridičák a máš auto?? Asi ne, když napíšeš takovou hloupost. Před dávnými časy nebyla povinnost používat tzv. zimní gumy a představ si, že skoro všichni jezdili když chumelilo, jako by se nechumelilo. Píšu to již asi po druhý, zimní guma se velice přeceňuje. možná by se měl udělat objektivní test na běžný komunikaci a ne po sjezdovce jako to snad bylo u Audi ;-) Po sjezdovce nejezdím ani na kole v létě. po silnici každý den. Zimní gumy stále mám v garáži připravený až bude 0,5m sněhu :-!
V čem? Myslím že jsem to popsal dost v mé reakci ne? Plácáš tady nesmyly a myslíš si že jsi king? Jen pro tvojí informaci mám za 12 let najeto přes 400 000 km a velkou část s odtahovkou s dablplatem. To tvoje před časy se nemuselo, uvědom si taky jaké byli pneu jak vypadaly vzorky a jaká byla směs, výkony aut, provoz atd. Na OR34 jsme jezdili v hosrké oblasti na sněhu se Š105 to máš pravdu jenže to byly tyto pneu https://www.google.cz/search?…… />
Na Bravurisce https://www.google.cz/search?…… si ani neprdneš
Ten objetivní test si můžeš udělat sám stačí dvě sady kol, pokaždé ten samý způsob rozjezdu - zastavení, začni na zimních na sněhu a pak ne letních a pochopíš neboj.
No, v USA jezdí na limitu 1% a ještě většinou jen z donucení těmi, co je honí zezadu (gitmani vědí své). Jinak já jsem taky kdysi s Omegou A jezdil jen na letních i na sněhu (krásně tancoval zadek, když jsem to dopustil) bez jakéhokoli problému s výjimkou výjezdu ve svahu v obci na hlavní na ujeté vrstvě sněhu, ale tam klouzaly i předohraby na zimácích... Vyžaduje to ale obrovskou sebekázeň a cit pro povrch vozovky, což opět má zlomek šoférké populace... To není o svobodě ale o schopnostech.
Proč je něco takového nařizováno?
Jezdím s autem nějakých 18 let. A vždy jsem se dokázal rozhodnout kdy již zimní ano a kdy ne.
V dnešní době kdy řidiči nepřemýšlí a spoléhají na ESP, ABS, atd. a jezdí s nesvítícími světly, asi něco takového potřebujeme. Prostě potřebujeme vyšší autoritu, aby nám nařídila např.: teď obuj zimní gumy, ráno si musíš dojít na záchod a vyčistit zuby, musíš pouze osét Evropskou Unií certifikovaná semena, atd.... .
BOHUŽEL. Kam to ale směřujeme????
Dříve držlo volant v ruce jen mizivé procento těch, kteří to s tehdejšími vozy opravdu museli umět. Dnes má řidičák většina dospělé populace včetně všelijakých "plzeňských právníků" a neschopů. Obdobná je degradace vzdělání na vysokých školách, které přešli k drcení namísto vysvětlování a vedení ke kritickému myšlení a kreativitě. Prostě je moc řidičů a moc vysokoškoláků.
Kdybys nějakou vysokou školu někdy vystudoval, tak bys věděl, že za komančů toho drcení bylo daleko daleko víc a taky méně praxe než je tomu v současnosti ;-)
Pokud se ti zdá u nás mnoho vysokoškoláků, tak ti nic nebrání se přestěhovat do jiné země, kde je jejich podíl menší. A jako bonus nebudeš mít na silnicích vedle sebe tolik "neschopů", ale jen samý mistry volantu, kteří jistě pochází jen z dělnické třídy...
Možná tě překvapí, že mám doktorát z financí a neoficiálně vystudovaný další obor a o studiu v osmdesátých toho vím z vlastní zkušenosti dost. O roku 90 učím na VŠ, dělám akreditace a dovolím si to posoudit. Tehdy se na VŠ dostalo nějakých 10% populace, nikoli těch kádrově vhodných (až na výjimky), ale těch studia schopných. Dnes je na VŠ spousta zoufalců, kteří neví, co a k čemu jsou poměrové ukazatele, co je Bleibyho vrstva a k čemu je to dobré, atd. Proto rozumím technologiím, které většina ekonomů nezná. Zkus si řídit veterány, seřizovat dvojité karburátory, projíždět svižně zatáčky na diagonálkách s čtvercovým profilem atd. To, co dnes vyrábějí CNC, to dříve musely zvládnout lidské ruce. Stačí vidět, jak kdo zachází s bodovačkou, když už nezná svařování. Já ano. Takže místo pindů bych prosil trochu respektu.
Aha, takže doktor, který v zimě jezdil na letních gumách na sněhu bez jakéhokoli problému. Jen takových doktorů víc...
Tady mě nemůže překvapit nic, protože výskyt podobných odborníků a géniů je na tomto webu vysoce nadprůměrný. Tak už to prostě v anonymním světe internetu chodí...
P.S. Neměl jsi náhodou na mysli Beilbyho vrstvu? Bleibyho vrstvu neznám, ale ta by jistě mohla mít souvislost s tvými příspěvky ;-)
Nevíte náhodou někdo, která pneumatika (zimní/letní) odvádí lépe vodu. Jednou jsem se přimotal do diskuse na toto téma a převládal názor, že je v dešti lepší letní. Zajímalo by mě, jak to s tím je.
Vodu kvalitní nesjetá letní guma odvede díky větším drážkám vždy lépe než zimní ve stejném stavu. Břečka je něco jiného hlavně proto, že povrch pod ní je chladný a s letními to na něm spolehlivě klouže už kvůli rychlejšímu nástupu břečkopaningu než je u akvaplaningu. Takže zimní opravdu při poklesu teplot mají hluboký smysl bez ohledu na to, co je za vodní skupenství na vozovce.
Mně nemůže žádné noční sněžení překvapit, protože pravidelně každý den projíždím meteorologické informace na chmu.cz. Za minutu mám jasno na příštích 24 hodin s prakticky 100%ní pravděpodobností. Tvrdím, že při dvojí montáži (připravená 4 kola se zimními pneu) je za půl hodiny přehozeno, což lze i ráno, pokud se oželí pln slídaně. Mít jen jedny disky je už opravdu zoufalství a nikomu to nepřeji.
To má svoji logiku, když vidím ty vemena, jak jsou zapíchaný v závějích, tak si říkám, stálo mu to za to?? Stačí počkat několik hodin a jede se vesele dál ;-) Tady se najdou ale chytrolíni >:D Sami max. přezujou kecky za polobotky :no: