Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Práce na dálnici D1 stojí, je v horším stavu, než se čekalo

Špatný stav rekonstruovaného úseku dálnice D1 u Velké Bíteše posune termín dokončení prací.
Zpět na článek
18. 7. 2013 09:06
18. 7. 2013 09:48
18. 7. 2013 10:08
18. 7. 2013 10:28
18. 7. 2013 14:42
18. 7. 2013 16:38
18. 7. 2013 17:21
18. 7. 2013 10:31
18. 7. 2013 10:49
18. 7. 2013 11:38
18. 7. 2013 15:10
18. 7. 2013 15:46
18. 7. 2013 19:38
18. 7. 2013 09:06
tunel
tahle rekonstrukce D1 bude natuty další velkej tunel na "nase" peníze :-! necekam ze to bude drazsi třeba jen 2x, ale mnohanasobne nez se puvodne planovalo, nekde se ty penizeky proste vyvarit musej

delnici na těchto stavbách musej snad dodstavat instrukce a priplatky zato aby zdrovali, pac jinak si nedovedu vysvětlit ty zastupy stojicich delniku co koukaj na jednoho jak plazovim tempem "pracuje" a to ikdys okolo nich clovek jede 10x za den, porad ten samej scenar >:D

a jestli kvalita opravy bude tak jako na D11 u Prahy, tak to nemá smysl ani opravovat, po tom par km kousku co na D11 smerem od Prahy nedavno opravovali, se jede mnohem hur nez na tom co tam bylo předtím ;-\
Rozbalit vlákno
7
Avatar - RWD
18. 7. 2013 09:48
Re: tunel
A kdybys byl mezi těmi dělníky i ty. Přidal by ses k tomu kdo kope, nebo k těm co jen stojí ;)
18. 7. 2013 10:08
Re: tunel
sedel bych v "maringotce" a sefoval jim nadalku radiem "ale notak hosi, alespoň tu praci predstirejte" >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 10:28
Re: tunel
Nojo špatný podloží novou vrstvou asfaltu nahoře nevopravíš >:-[]
A že je na D1 špatný podloží se ví minimálně 20 let - alespoň před tolika sem to čet a dodnes čtu v mnoha článcích. Tak supr že na to přišli i profíci co plánujou její vopravu. To na ŘSD seděj samí idioti nebo si myslej že idioti sme my? >:D
Avatar - Pekelná Micinka
18. 7. 2013 11:24
Re: tunel
Hele, ale to je všude! Jestli na to ty stavaři nemají nějaký tabulky. Jako, že na jeden kus nemechanizovaného nářadí je potřeba 3 - 4 dělníky kavkazského typu. Na drobné mechanické/strojní vybavení je vždy třeba 2 dělníky, jeden pracuje se strojem, druhý kontroluje a drží buď šňůru, hadici nebo lahev s vodou, nebo aspoň hubu. Plus samozřejmě další 4 co čekají, než bude práce s mechanizovaným vybavením dokončena. Počet dělníků jižního typu se nezvyšuje, ale vždy je třeba zvýšit odpisy za vybavení a nářadí o nutné pojištění proti ztrátě.
18. 7. 2013 14:42
Re: tunel
A k tomu ještě cedule s nápisem "probíhá technologická přestávka". Jsou místa, kde snad probíhá permanentně, asi tam mají jablka a musel počkat až uzrajou...
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2013 16:38
Re: tunel
Za prvé - tabulky samozřejmě jsou.

Za druhé - jestli si někdo myslí, že dělník dojde ráno na stavbu, začne makat a jede jak výrobní pás až do konce směny, tak je hrubě mimo. Nikdo nevydrží takhle makat celý den, je logické, že se dělnící střídají a ostatní jsou jen "opření o lopaty".

Za třetí - pro ty co se jim to nelíbí - ať si to jdou zkusit sami 8-s Proč tam jsou ukrajinci, balkánci? No protože češi raději chodí vydělávat na soc. dávkách a češky raději rodí děcka... Na dávkách pak vyvařej tolik, že stavební dělník je opět jen za největšího vo.la :no: :no: :no:
18. 7. 2013 17:21
Re: tunel
ja si praci na stavbe zkusil ještě na skole a teda zebysme měli prestavku 11 hodin z 12 pracovnich, to si fakt nevzpomonam , ale to ze jsem z okna koukal na jiste silnicare co opravuji most v Praze takovym stylem ze mají prave tu pauzu 10-11 hodin z 11, to je proste holej fakt :-! na fakturách se tohle postavani natuty objevi zapoctene jako vyceprace a nejlíp ještě s nekolikmesicnim spozdenim stavby
18. 7. 2013 10:31
tunel
Myslel som že ste v ČR ďalej ako u nás.... proces tunelovania na štátnej zakázke začína presne takto. Zrazu sa ukáže že je to v horšom stave, že treba lepšie materiály, že to nejde tak rýchlo, že treba iné technologie... To ako u nás tunel Branisko - najprv skala bola z pieskovca a potom sa zmenila na žulu.
Mali čas na prieskum? na prípravné práce? mohli si odkryt pár úsekov?
kedy skončí táto zlodejina stavebných firiem napojených na pilitické strany?
Rozbalit vlákno
6
18. 7. 2013 10:49
Re: tunel
A nebo je to přesně naopak. V tvrdém boji krachujících stavebních firem se vyhrávají tendry za nesmyslně nízké částky, které se později dorovnávají "náhlými" změnami a nepředpokládanými potížemi.

Stát je vždy nejhorší hospodář a bláhově si myslí, že nejnižší nabídka je nejlepší.
Nakonec to stejně skončí drahou a méně kvalitní stavbou.
18. 7. 2013 11:38
Re: tunel
S tím se nedá než souhlasit. Dnes se velké dopravní stavby vyhrávají za cca 60% odhadní ceny z projektu. A za to se to v odpovídající kvalitě opravdu nedá postavit.
Ale jak z toho ven, když se všichni bojí dát do podmínek výběrového řízení cokoli jiného než cenu.
Jednou z cest jak pak navýšit cenou jsou vícepráce. Tím, že se soutěží jen na celkovou cenu a nikdo nekontroluje vlastní položky rozpočtu, jsou cestičky jak si přividělat. Položky, kde nehrozí vícepráce (třeba patníky, těch bude furt stejně) daj za minimální peníze a položky kde jsou vícepráce téměř jisté pro změnu několikrát napálí. To jsou třeba různé sanace podloží, které se téměř vždy objeví, protože na projekt jdou u nás jen minimální peníze (tzn. např. slabší geotechnické průzkumy s vrty ve větších vzdálenostech), kdežto na západě to je třeba 10% ceny.
Dokud MD neudělá nějaké oddělení, kde budou sedět lidi znalí stavebnictví a kontrolovat průměrné ceny jednotlivýc hpoložek v datových základnách pro stavebnictví tak se to nikam nepohne. A kohokoli kdo přestřelí cenu položky řekněme o 15% nahoru nebo i dolů okamžitě vyloučit z výběrového řízení. Stejně tak i nejvyšší a nejnižší nabídku, to se na západě dělá běžně.
Možná by pomohlo kdyby se soutěžilo na průměrnou cenu a ne na tu nejnižší, i to je jistá cesta jak zamezit machinacím v soutěžích (stačí jeden co není domluvenej a ostatním je to k ničemu).
Celkem rozumný rozhovor na dané téma je třeba tady:
[odkaz]
18. 7. 2013 15:10
Re: tunel
:yes: Přesně (a taktéž RS). Investor řeší pouze cenu a vždy se najde dodavatel, který VŘ "rozbourá" nesmyslnou cenou. Následně zakázku získá a přemýšlí, jak to rozpočtově zvládnout. Stále platí, že nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci.
18. 7. 2013 15:46
Re: tunel
Při fakturaci se kontroluje a přeměřuje (ano, přeměřuje) skutečně provedené práce, pokud je jich provedeno méně, škrtají se peníze.

Pokud firma vyžaduje vícepráce, každá (!!!) položka musí projít schvalováním, pokud je změna nad určité procenta, musí se to schválit na nejvyšších místech a změna musí být řádně zdůvodněna, jen tak svévolně se s výměrama položek hýbat nedá a věř, že se proplácejí jen položky, kdy opravdu nebylo možno před stavbou zjistit, že tomu tak je (např určité úseky se špatným podložím-jako zde na D1, před stavbou prostě nebudeš dělat vrty co 5m, protože by to stálo tolik peněz a času, že to prostě nejde).

Nejdou i dřívější čachry změny jedné položky za druhou, protože to znamená méněpráce na jedné položce a vícepráce na té druhé, toto ti nikdo neschválí.

S rozhodujícím kritériem "jen a pouze cena" taky moc nesouhlasím, ty nejlevnější boty si prostě nekoupím, nicméně zde je jasně požadovaná kvalita, která musí být od všech stejná, tzn zde má ta nejnižší cena možná trošku význam.
18. 7. 2013 19:38
Re: tunel
Však jo, ale nic z toho co si napsal, neni v rozporu s tím co jsem napsal já.
Občas je to "kritérium předvídatelnosti" neskutečný opruz a téměř brání tomu udělat stavbu pořádně. A to proto, že to hodnotí ekonomové a ne stavaři.
Jenže rozklad ceny položky se dělá, jen když ve stavbě není. A že ceny v datových základnách (převážně OTSKP) často neodpovídají realitě je taky fakt. Takže furt se dá šidit, jen už ne jako dřív. Takže se šidí spíš ta kvalita, on technický dozor taky všechno nezachytí.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 7. 2013 11:17
Re: tunel
Dál? Neblázni! My to vymysleli a ctíme tradici!
18. 7. 2013 10:48
Předpokládám, že bude vypsáno NOVÉ
výběrové řízení ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
18. 7. 2013 11:14
Ř S D
Celý to platí koncern a Giugiaro Parcour je jen předzvěst celé generace nové koncepce dálničních křižníků pro země na východ od Mnichova.
Rozbalit vlákno
0
18. 7. 2013 14:58
Správa státu státem
Předně chci vyzdvihnout zajímavý odkaz na opravdu zajímavý rozhovors s Františkem Křelinou výše. Děkuju a plně s ním souhlasím.

Ale k věci:
To, jak v čechách umíme více-méně každou stavbu (nejen) veřejné zakázky proměnit v tunel by nám mohl závidět i Harry Potter.
Dost často tu vídávám příspěvky o tom, že stát je nejhorší možný hospodář, ale to přece není pravda. Alespoň dle mého soudu.

Pominu rovinu tu, že stát má zajišťovat důstojné žití obyvatel všech věkových a sociálních skupin, ale i díky své komercializaci naprosto selhává.
Proto si osobně myslím, že stát má držet majoritu alespoň co se strategických odvětví týče. I když na první pohled se to zdá jako nerozumné řešení hlavně z ekonomického hlediska, na ten druhý je to podle mě přesně naopak.

Příklady:
Zemědělství a půda v čr po dopadu komercializace:
Nevím, v jakém stavu je regulace a jestli vůbec je. Ale nevnímáte, že drtivá produkce naší rostlinné výroby se zaměřuje na řepu olejku? Drtivou část z dotací pak spolkne stejně Babišův Agrofert (!). Tzn. chybící koncepcí vlastní produkce alespoň základních potravin jsme nuceni následně i trhem většinu potravin dovážet. To, v jaké kvalitě a kolik za to narozdíl od našich sousedů za hranicemi platíme začíná být veřejným tajemstvím.

Mrzká kvalita potravin a chybějícíc úspěšná regulace státem má, či bude mít dopady nejen na ekonomiku, ale i zdravotnictví. A nebudete mne tu doufám přesvědčovat o tom, že se soukromý sektor bude milostivě regulovat a hlídat sám od sebe.

Zdravotnictví ale začíná být také rozprodáváno do soukromého sektoru. To jak to vypadá, když si za všechno musíme platit a Julínkova vize soukromých nemocnic a pojišťoven už uvedena v praxi je: v USA. A na rovinu, já jejich zdravotnictví až na špičková drahá centra moc růžově nevidím.

A zrovna tak ve stavebnictví a dopravě: včem si pomůžeme, že všecno rozprodáme?
Jen nad tím ztratíme kontrolu a budeme platit ještě více.
Na stav železnice po rozprodání do soukromého sektoru je dobré mrknout do Británie.
Je v dezolátním stavu a dotace na dopravu stojí daňové poplatníky ještě více, než kdyby byla železnice státní.
A co se týče silnic, dálnice s mýtným jsou přo většinu čechů únosné leda tak jednou za rok na cestě do Chorvatska.
Co by se asi asi stalo v čr po převední silnic do soukromého sektoru? Zůstali bychom u dálničních známek, nebo platili mýtné po každém průjezdu? A opravdu by se natolik zvedla úroveň cest? Myslím, že ne.

Myslím, že stát je potřeba a ten by měl být spravovaný státem.
V kontextu mého příspěvku zároveň dodávám, že je potřeba vymýtit národní sport sběru léků, které pak ve velkém vyhazujeme. Zároveň dodávám, že i já nejednou zanadávám na úroveň českých drah a kvalitu silnic, když při jízdě řeším, který výmol vypadá pro auto bezpečněji.

Ale důvod proč to všechno píšu je jeden:
Nenadávejme na stát.
Nadávejme na konkrétní úředníky a politiky, kteří stojí za konkrétním špatným projektem. Ty jsou především zodpovědní za stav zakázek ať už svojí neschopností, nebo malou domů.
Zbavme je imunity, hlídejme je, donuťme je zaplatit za jejich rozmary. Zatím platíme podnikatelské socky (tzn. struktury napojené na konkrétní poslance a úředníky, kteří jim pak přidělují zakázky) ze svého. Ať to platí oni.

A my bysme měli dělat politiku nonstop, ne jen jednou za 4 roky u televize.
Tzn. když už si někoho zvolíme, tak si taky dát práci a nonstop ho hlídat.

Ps. Ohledně státních zakázek bych rád viděl nějaký zákon, který v případě prokázání škody státu nejen, že půjde např. sedět, ale uhradí také celkovou škodu a pokud ne, zabaví se veškerý majetek pro vyrovnání vzniklého dluhu.
Příklad Alexandra Nováka (úplatek 43 milionů, vězení na 4 roky a pokuta milionů 5!) ukazuje, že právo zde vymahatelné snad ani není....
Rozbalit vlákno
7
18. 7. 2013 15:19
Re: Správa státu státem
Jen stručně. Právě výše uvedený text potvrzuje onu větu, že stát je nejhorší hospodář. Špatně vlastní, špatně prodává, a když už prodá dobře, tak není schopen zajistit kvalitní podmínky.

PS: až budeme mít v ČSR železnice jako v Británii, budeme si moct výskat (úroveň cestování, služby)
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2013 16:51
Re: Správa státu státem
Stát je špatný hospodář - to je naprosto laciné klišé.

Jestli je stát špatný hospodář, tak řešením je hledat cesty, aby se stal hospodářem lepším! Řešení stát je špatný, tak vše zprivatizjeme, vedlo právě tam, kde nyní jsme. Tedy do pěkných srač...

Nikdo zodpovědnější než stát tu nebyl, není a nebude. Pokud stát není zodpovědný, je něco špatně a to je třeba řešit. V podstatě mě nenapadá jediný sektor, kde by stát fungoval. Zěmědělství v háji, zdravotnictví přežívá z posledních sil, školství v troskách, průmysl v zahraničních rukou, služby nemají na čem stavět, protože životní úroveň je nízká... Stát vůbec nemá žádnou koncepci, a to v ničem. Nedávno rušil školky, aby ušetřil. Dnes je zase školek málo, naopak se ruší a slučují školy... To se vážně nikdo neumí podívat věkové složení? To vážně nikdo neví, kolik dětí půjde za 3,4 5, 6 let do škol a školek??? To je jen příklad.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 18:12
Re: Správa státu státem
Nevymyslel sem to já ale víceméně s tim souhlasim: Češi si neumějí vládnout
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2013 18:22
Re: Správa státu státem
ale to, že si češi neuměnjí vládnout přeci neznamená, že stát je nejhorší hospodář... Možná tam mělo být že český stát je nejhorší hospodář, s tím by se dalo souhlasit... Jenže to není chyba státu jako takového, ale konkrétní realizace v podobě ČR.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 21:05
Re: Správa státu státem
Ale znamená. A důsledky toho sedí na všechno co píšeš.
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 21:13
Re: Správa státu státem
To víš že neni problém zjistit třeba kolik dětí pude za chvíli tam či onam, ale na to všichni.. Vítej v Česku >:-[]
Jestli si mladej tak zkus Švýcarsko, tam si lidi svýho okolí vážej a vo svůj stát si pečujou a funguje to tam zhruba jak si představuješ. Tady neni šance
Avatar - aproximus
18. 7. 2013 23:56
Re: Správa státu státem
obecně souhlas. ale jinak co se týče např. zemědělství, jsi úplně mimo. ale když ono je to tak jednoduché vidět za vším jedovatou řepku a zlý agrofert (musí to být pravda, když to říkal tatíček klaus a jeho dvorní poskok jakl).
18. 7. 2013 17:31
Správa státu státem
jj, stát je nejlepší hospodář, umí to tak dobře, stačí se podívat na Kubu nebo KLDR, tam je nebo bylo všechno státní a všichni se tam maj jak prasata v žitě. Nebo mi chceš tvrdit, že u velkých věcí to stát umí a u malých neumí? Pokud ano, proč to si to myslíš? :-) Nebo co mi vlastně chceš říct? Že teď jsme ve sra* a předtím, za komunistů to bylo všechno super?
Rozbalit vlákno
8
18. 7. 2013 17:32
Re: Správa státu státem
kua, patří pod rohYpnola
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2013 18:11
Re: Správa státu státem
Těsně vedle >:-[]
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2013 18:19
Re: Správa státu státem
ne. Chci tím říct, že je jen dobrý a špatný hospodář a je jedno, jestli špatně hospodaří soukromý nebo státní, nebo naopak jestli je dobrý hospodář soukromý či ten státní.

To, že něco deleguji ze státu do soukromé sféry mi samo o sobě nezajistí zhola nic. Příklad? Zdravotní pojišťovny.
18. 7. 2013 21:22
Re: Správa státu státem
Přesně tak, ne nadarmo, když Julínek oznámil začátek privatizace nemocnic, tak majoritním zájemcem byla americká Aetna.
20. 7. 2013 17:12
Re: Správa státu státem
Ale příteli, to je jako tvrdit, že soukromá škola taky nefunguje dobře... ono jde o to, jak se nastaví pravidla a pokud pravidla jsou taková, že je úplně jedno, kdo je vlastníkem, protože kolik za co utratím mi stanoví vyhláška ministerstva a ne má vůle, tak hovořit v takovém případě o volném trhu je naprosto mimo mísu.
18. 7. 2013 21:19
Re: Správa státu státem
Nevím, jestli to bylo na mě, nebo na kolegu:)

Ale psal jsem něco jinýho.
Teď jsme ne sračkách a za komunistů jsme byli taky, vždy ale jinak.

Chtěl jsem tím říct, že je nutné místo rozprodávání státu zlepšovat jeho hospodaření a tvrdě postihovat ty, kteří se podílejí na jeho rozkrádání, nebo laciném rozprodeji.

A na obyvatelích státu je, aby si uvědomili, že stát MUSÍ kontrolovat strategické body jako zdravotnictví, zemědělství, školství, energetiku. A je na obyvatelích, aby si pohlídali svý politky a úředníky, aby to stát spravoval tak jak MÁ.

Podle studie Transparency International zmizí z našeho rozpočtu ročně asi 100 miliard na úplatky a skrze špatně nastavené zákony skrze výběr daní apod. Podle mě je to ještě dost střízlivý odhad.
Jak by se ten problém vyřešil tím, že se to všechno rozprodá?
Avatar - rohYpnol
19. 7. 2013 14:17
Re: Správa státu státem
:yes:
20. 7. 2013 17:15
Re: Správa státu státem
Ano ano, stát musí něco vykonávat ale už se neshodneme na tom co. Zatímco moje hranice končí u zajištění bezpečnosti a vymahatelnosti práva, ty půjdeš i do hranic, kde dle mého stát nemá co dělat, protože stát je nejhorší hospodář.

Víš, hlavní rozdíl mezi soukr. firmou a státem je v odpovědnosti vlastníka a delegovaných manažerů. Soukr. firma si rozmyslí, za co peníze utratí, do čeho se vrhne, protože by také mohla zkrachovat a teď mi pověz nějakou pohádku o tom, jak zkrachovala státní firma a jak nikdy nepřišel stát a nějak tam peníze nedolil ;) Už se na to těšim.
Avatar - GM.rja
19. 7. 2013 07:31
Stavební "firmy"
Z vlastní zkušenosti vím, že stavební firmy jsou největší ku.vy ze všech firem v republice. Vždycky zkritizují práci předchozí firmy a po odsouhlasení rozpočtu se ho naprosto vždy snaží navýšit. Ale zvládnou z něho mezitím postavit i část svých soukromých staveb.

Nic navíc bych jim nedal a šel tvrdě po sankcích za zpoždění.
Rozbalit vlákno
2
19. 7. 2013 09:18
Re: Stavební "firmy"
tři nejpokřivenější sektory v ČR:
- zdravotnictví - podvod na podvod, lékaři/nemocnice vykazují a pojišťovny platí péči, která se nestala, výrobci/distributoři naoko fakturují nemocnicím léky, které nedodali (nebo v jiném množství) aby je mohli prodat ještě jednou na západě od našich hranic, péče stojí za prd a ještě se na ni doplácí a plýtvání léky je až neuvěřitelné.
- zemědělství - to je celé pokřivené dotační politikou EU, pokud zemědělec nedosáhne na dotace v podstatě se není schopen udržet, může být pracovitý jak chce. A získávání dotací = korupce korupce kamarádíčcí..
- stavebnictví - pokřivený systém výběrových řízení, které je ovlivněno rozhodováním nekompetentních uplacených a mstivých úředníků/zastupitelů. Plus k tomu kvalita odvedené práce, která je poslední desetiletí otřesná. A to platí i u soukromých investorů, nejspíš zanedbali kontrolu nebo odmítli zaplatit vícepráce - když projdu třeba nákupní centra, postavená za posledních 6 let, to je prostě příšerné, kam všude teče, co kde odpadává, odfláknuté izolace, nekvalitní povrchy, odpadávající dlažby... a to není jen údržba, to už prostě někdo odfláknul při stavbě... řemesla jako taková upadají, ta stavební vůbec, kdejaký zedník si myslí, že umí všechno a dodržování technologických postupů jim přijde jako ztráta času. A protože ti, co by to by to měli hlídat na to kašlou, protože ti, kteří je platí, těm je to jedno a nebo je mají jen naoko. A podle toho to vypadá.

Pokřivenost této společnosti je prostě otřesná. A všichni víme, odkud ho*no smrdí. Jenže co s tím, když se nikomu nechce nic dělat. Celá evropa nadává na řeky. Ale když se rozhlédnu kolem sebe, musím si položit otázku: Jsme lepší?
20. 7. 2013 17:16
Re: Stavební "firmy"
krásné příklady, všude miliarda státní regulace ;)