Berenika, já si snad na základě tvejch blbejch keců pořídim Dodge Ram 5.7 Cummins... Tvé přehnané lobování za něco co pořád hoří jak dříví v kamnech, u mě způsobuje opačnej postoj..
ale stejnak NEJLEPŠÍ JE MÍT k dispozici OKAMŽITEJCH 270kW [odkaz] a TANKOVAT ZDARMA [odkaz]
>:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[] >:D >:-[]
Naivko, to si myslíš, že si stát nechá ujít příjmy? Jakmile by se elektromobily rozšířily, zavedla by se příslušná daň, aby to nebylo tak zadarmo... Mimochodem, ten supercharger bude mc pěkně likvidovat lipol baterky, co ty krámy používají... A jo, lipolky moc pěkně hoří, když se něco podělá. Baterka z telefonu umí nadělat velký škody, co asi udělá několik tisíc podobných? >:-[]
Na plně využitelné elektromobily holt ještě pořád nemáme dostatečné technologie
Je sice hezké, že se uvádí a hodnotí podle toho, kolik g CO2 vypustí auto při ujetí jednoho laboratorního kilometru, ale co stojící auta s nastartovaným motorem?? Nejsem sice z Prahy, ale myslím, že ani tam to s taxikáři čekajícími na zákazníky s nastartovaným autem nebude jiné... I když to bývají nová auta splňující nové normy, řekl bych, že je to horší, než auta, která sice vypustí víc, ale jen projedou a jsou pryč.
PS: omlouvám se taxikářům - netýká se to pouze jich, ale jsou v těchto situacích vidět nejvíc.
Nejedná se jen o taxikáře, kterých zase tak moc není, ale o jakákoli auta stojící v nekonecných kolonách. Tyto vznikly také po zmenšení počtu jízdních pruhů v poslední době. Je sice pravda, že je potřeba něco dělat i pro bezpečnost chodců, ale tato opatření měla vzniknout až v době, kdy bude možné projet Prahou z jedné strany na druhou ne jednou ucpanou trasou vedoucí přes město, ale po silnících s mimoúrovňovým křížením. Ještě před 10 lety jsem jezdil do práce na okraj Prahy cca 10-15 minut (8 km). Dnes trvá stejná cesta 30-40 minut, proto jezdím daleko komplikovaněji delší trasou (12 km), kde mi cesta trvá cca 20 minut. Když vidím situaci na politické scéně (té minulé i té dnešní), tak si myslím, že bude hůř.
celá koncepce je absolutně nepromyšlená. Vezměme třeba tunel Blanka s výjezdem do ulice Patočkova. Je hezké, že směrem na letiště nebudu muset jezdit přes Letnou a čekat v kolonách, ale co je mi to platné, když se neřeší další úzké hrdlo a to Vypich a Bílá hora. Když už se ten tunel vyráběl, měl by větší smysl, kdyby vypouštěl auta na Pražském okruhu.
Pak bych tomu rozuměl...
A to si jako myslíš, že taxikář bude jezdit nějakým užraným benzíňákem? Taxíky byly odjakživa s diesel motory právě kvůli nízký spotřebě. To je hezký že sis toho všimnul.
"Volkswagen má například s Golfem BlueMotion značnou rezervu, jelikož vůz splňuje emisní normu Euro 5 a na ujetý kilometr do ovzduší vypustí jen 85 gramů CO2. Podobně je na tom i Škoda s Octavií GreenLine, která vykazuje průměrnou spotřebu 3,3 l/100 km. Podle Vítězslava Pelce, mluvčího mladoboleslavské automobilky, Škoda uvítá jakékoliv kroky, vedoucí ke zlepšení ovzduší ve městech."
Hezké PR :-) mimo koncern nikdo nevyrábí nízkoemisní vozy?
I bez nadsázky. Favorit byl český, i když s něčím pomohly zahraniční firmy, hlavní podíl při návrhu byl český... A Felicie je jen facelift favoritu, který se chystal už před příchodem Němců
Proč je potřeba nějaké auto vůbec uvádět? Popřípadě, proč to neshrnout nějak obecněji? Co takhle místo toho přesně uvést definici nízkoemisního. Existují nějaká auta s benzínovými motory, která by mohla do centra? Pane Mička, jste diletant.
Na zacatku clanku ale pises o prachu a oxidu dusicnem. Odstavec argumentujici nizkymi emisemi CO2 je tudiz nepatricny a evidentne ucelovy, mily Micko.
To lezeni do pr*dele koncernu nelze prehlednout... 8-s:no:
Kdyby bylo místo Octavie a Golfu uvedeno jiné auto, nebyl by to takový problém? Znova opakuji: jsme český web, proto bylo jako příklad uvedeno české auto.
Vážený pane redaktore, neomílejte prosím neustále větu o českém autě, nejlépe by bylo, neuvést žádnou značku a zmínit to co se připravuje, obecněji, jak vám to zde někteří naznačili.
Pane pseudo redaktore Vy uvádíte ale Škodovku všude! Článek o stromcích - Škoda, článek o emisích - Škoda, článek o sjezdovkách - Škoda.... co například nějaký český Hyundai nebo TPCA? Asi nemají tak bohaté rauty že?
Jsme český web a proto budeme psát jen o Škodovkách... bravo to je myšlenka! >:D
Já třeba neměl takový problém s výběrem značky (i když vím, že nejeden diskutér z toho bude vidět rudě), ale spíš s výběrem dieselů a míchání CO2 a nízkoemisních zón. Proto jsem Vás nazval diletantem (částečně to bylo žertem jako odkaz na nedávnou diskuzi). Osobně bych auta úplně vynechal, pokud nepůjde o nějaký opravdu přísný limit, který splní pár aut na trhu. Pak je není problém vyjmenovat a má to informační hodnotu. Pokud na vjezd bude stačit Euro5, tak netřeba žádný příklad uvádět, protože nic jiného na trhu nových vozů ani není.
V Německu systém emisních zón zavedli už před několika lety a v současnosti ho vyhodnocují. Zjistili, že to nemá žádný efekt na kvalitu ovzduší a v nízkoemisních zónách se někde naopak ovzduší zhoršilo. Nejspíš se tyto zóny budou zase rušit, nicméně to co se jinde neosvědčilo je potřeba u nás zavést, aby město mělo další příjem do své kasičky za prodej plaket a policajti další příležitost k pokutám.
Zakažte větru foukat a pak můžete zavádět zóny!
Francuzi mali ako prvy filter DPF, tak boli pripraveni na vjazd do mesta skor, nez Nemci, ktori sa vtedy este len snazili odhlucnit svoj liatinovy diesel z tanku Tiger 1941.
Jen další způsob, jak z nás dřít prachy schovanej za sladký kecy. Nic víc, nic míň. Jakákoliv diskuse o kvalitě ovzduší v tomto případě je naprosto bezpředmětná.
Ono by u těch dieselů stačilo, aby se dodržovaly emise a bylo by líp.. když projde emisema auto s vykuchaným DPF nebo dokonce katalyzátorem, nemůžem se divit, že dejcháme takový sr*ky..
Včera jsem byl v praze a auta s rokem výroby pod 1995 bych spočítal na prstech jedné ruky..
A co pražskej okruh ten stavět nebudem? serem na to, nechce se nám? budem radši vymejšlet ***iny a nepostavíme ani Blanku.. ? at se tam ty trotlové nahoře proberou...
Tak, tak. V Praze člověk nevidí ani Felicie z roku 2000, natož Favority z roku 1990. Z hlediska ekologie vidím problém spíše v tom, že v Praze jezdí hodně aut s dieselem, ten podíl bych tipnul tak na 80 %.
Jinak když jsem byl v Praze, tam mě překvapila relativně velký podíl Audi/BMW/Mercedes a relativně velký podíl aut s přestavbou N1.
Tak proč dneska už žádné "ploty" mezi sedačkami a kufrem ani zeslepná zadní boční okénka nejsou ? Protože N1 už nemají menší náklady, z hlediska daňových odpisů už není mezi N1 a M1 rozdíl.
Tak na jednu stranu jich je strasne malo na strane druhe maji opravdu strasidelne emise. Ono se to nezda, ale treba v produkci NOx je rozdil mezi starym autem bez katalyzatoru a modernejsim (ne bezpodminecne novym) s katalyzatorem i tri rady. Ja jsem takhle porovnaval jeste v devadesatych letech otcovu Skodu 120 a moji tehdejsi dvoulitrovou Hondu a ten rozdil byl dokonce vice nez tri rady. Pak prosta matematika staci, ze jedna stodvaca co neni v tom proudu aut ani videt udela vetsi skodu nez tisicovka aut jedouci kolem ni.
Dalsim problemem bych videl nakladaky, ktere projizdi Prahou a kterych neni zrovna zanedbatelne mnozstvi, tam ty emise jsou strasidelne, protoze u nas jezdi na silnicich opravdu desive sroty a ekologie zacala u nakladnich vozu az pozdeji.
Já teda v centru prahy kamion nepotkávám a těch pár co se tam objeví, to jsou dopravní obsluhy, kterejm nic nepomuže pač tam stejně musej..
Moderní kamion produkuje snad už pouze CO2..klobouk dole, ale ty škodliviny v podobě NOX se podařilo hodně minimalizovat a tedka nastává jen *** doba o CO2..
Nezlob se, ale porovnávat emise š 120 s 2,0 vtec je trochu mimo. To bude mít nižší emise i minulá generace Range Roveru. Navíc, ve větších městech kde chtějí zóny zavádět je takových aut menšina. Jde spíš o to, že Němci došli analýzou k tomu, že je to nesmysl a my to budeme zavádět.
Lepší řešení je zrušit Prahu jako hlavní město. Každý zákon příjatý v Praze přestane platit mimo její katastr. Tím pádem ubude v Praze spousta lidí a aut,protože nebude důvod tam jezdit. Prachy z daní tam ze zbytku republiky nebudou cestovat tak tam nebudou cestovat a zdržovat se lidi co by si z toho rádi urvali.
Takže, nízkoemisní zóny chtějí zřídit hlavně proto, že je trápí oxidy dusíku a prach, ale v závěru článku padá úžasná argumentace, že nové vozy s tím nebudou mít problém, protože vypoštějí málo tohohlenc CéÓdva >:D
Aha...
Prostě to je čičárna takových rozměrů, že ani proklamační prohlášení nedávají smysl :-!
Mluvčího mladoboleslavské automobilky Vítězslava Pelce bych zavřel na hodinu do místnosti s tou jeho velebenou Octavií Greenline s nastartovaným motorem.
"Hnacím motorem celé akce je vysoká koncentrace prachu a oxidu dusičného v pražském ovzduší. "
prach = pevne castice -> filtre DPF
NOx -> filtre SCR
Europa doplatila na svoju oblubu v naftovych autach.
"Oxidy dusíku jsou skutečně jedovaté pro vše živé včetně člověka. Vznikají žel při každém spalování čehokoliv v prostředí přebytku kyslíku, jejich výskyt roste také s teplotou spalování. Prostě dodaným teplem rozdováděné atomy molekul neškodného dusíku (N2) se raději než na sebe navzájem chytnou některé volné molekuly kyslíku dříve, než to stihne udělat uhlík – tedy palivo. Velké množství oxidu dusíku vzniká v domácích topeništích, která málokdy mají přesnou regulaci vzduchu.
Diesel, přiznejme si to, je také ve svém fyzikálním principu zdatným, producentem NOx. Na rozdíl od zážehového motoru je u něj jen pro maximální zátěži vzdušný kyslík beze zbytku (téměř) spotřebován na spálení vstříknuté nafty. Při částečném zatížení jde o spalování v prostředí přebytku kyslíku, kdy molekuly kyslíku, na něž nafta nezbyla, nepohrdnou dusíkem. Konstruktéři se proto snaží, aby se přebytek kyslíku do spalovacích prostor nedostal. K tomu slouží známá recirkulace výfukových plynů (EGR), jimiž je prostor válce při nízké zátěži vyplněn – dnes až z 50 procent. U přeplňovaných motorů je však tak objemná recirkulace náročná, protože už při mírné ztěži mají přetlak v sání a výfukovým plynům se do něj vůbec nechce. K tomu účelu účelu dnes slouží dieselová škrtící klapka, respektive její druhá generace s kontinuálním ovládáním. Ta se stará o snížení tlaku v sání. Tím rostou čerpací ztráty, jejichž absence byla vždy jednou z výhod dieselu a příčin jeho úspornosti. Spotřeba paliva roste proto také, ale jedovatých NOx je vypouštěno méně. Navíc spotřeba neroste tak dramaticky, takže s tím se ještě umím srovnat."
Autor zřejmě nebyl dobrý v chemii. Spalovacími procesy vzniká oxid dusnatý NO a oxid dusičitý NO2 (a dimer oxidu dusičitého N2O4, pokud půjdeme do detailů).
Ale no tak... Proč by autor měl být zběhlý v chemii nebo fyzice? Měl by být redaktor autoserveru absolvent matfyzu s členstvím v mense, co ukazuje vztyčený prostředníček headhunterům z CERNu? To je přece zcela podružné, diskutér v této oblasti zběhlý by mohl ve své blahoskonnosti a nadhledu poradit, poučit a nikoli exhibovat, v horším případě urážet, jako ten prosťáček Gilgit. Vytýkat lze (například) servilitu vůči jistým značkám, pletení kopyta a kokpitu, ale rozhodně ne toto. ;-\
Nemá moc smysl se bavit o tom, co autor myslel, či nemyslel, když se k tomu nevyjádří. Fakt je, že N2O5 má svou roli a jeho koncentrace se měří. Ale mimo odborné publikace jsem ho ještě neviděl. A na podobném serveru bych ho nečekal. Spíš bych čekal obecně oxidů dusíku (kam patří i oxid dusičný).
Tady spíš jde o to, jestli informace správně opsal. Ne, jestli rozumí chemii. Snad každý ví o chemii alespoň tolik, že si nemůžeš dovolit matlat přípony, jak tě napadne.
Když není zběhlý, tak ať používá obecně zažité termíny (NOx, oxidy dusíku). A když se teď hojněpíšou články o emisích, tak trocha základních znalostí neuškodí.
Mimochodem, opisovači, oxidy dusíku jsou v atmosféře bohatě obsaženy i bez účasti průmyslu a automobilů.
Vznikají přirozenou cestou všude tam, kde je dusík, kyslík a přebytek energie. Obrovské množství NOx produkují blesky. Další obrovské množství NOx produkuje jiskření na vysokonapěťových vedeních.
Velké množství oxidů dusíku produkují tepelné a plynové elektrárny.
atd atd
"Mimochodem, opisovači, oxidy dusíku jsou v atmosféře bohatě obsaženy i bez účasti průmyslu a automobilů.... ...Velké množství oxidů dusíku produkují tepelné a plynové elektrárny."
Tepelné a plynové elektrárny nejsou součástí průmyslu? Mimoto bych se nedivil, kdyby ty emise, vzhledem k produkované energii, byly nižší, než u dieselu...
Co se týká zbytku.. Blesků není moc, takže bych o "obrovském" množství nemluvil... A jiskření na vysokonapěťových vedeních? Nikdy jsem si nevšiml plazmových bouří okolo vedení...
V atmosfere je hlavne cisty dusik. Oxidy dusika su nezelane plyny masivne dodavane z europskych naftovych aut a americkych naftovych elektrarni, kazdpodane ide o ich koncetraciu, ktora je v mestach prilis vysoka.
Autor samozřejmě neví, že se jedná o směs oxidů dusíku, označovaných jako NOx - protože nikdy to není jen jediný typ oxidu.
Autoři na AUTO.CZ toho neví poměrně hodně, vlastně neví skoro nic.
Tak to pochopitelně souhlasím, ale řešil bych to v klidu, ne stylem "ichtyl z acz asi nemá doktorát z kvantove fyziky". ;-)
Mám pocit, že spousta těch, kteří mají větší než základní znalosti v daném oboru, má potřebu dělat z ostatních blbce. Pokud chci zkvalitnit obsah nebo práci redaktorů na oblíbeném serveru, měl bych kritizovat elementární oblasti, ne apriori vše.
Dopurucujem predstavitelom automobiliek precitat si tuto vetu:
"Hnacím motorem celé akce je vysoká koncentrace prachu a oxidu dusičného v pražském ovzduší."
a neprezentovat polopravdy, ze ponukaju auta s nizkym CO2, na ktory sa nikto v mestach nestazuje. Staznosti su prave na NOx z tych ich Euro5 Eco super aut a na prach a NOx z Euro4 a nizsich:
"Volkswagen má například s Golfem BlueMotion značnou rezervu, jelikož vůz splňuje emisní normu Euro 5 a na ujetý kilometr do ovzduší vypustí jen 85 gramů CO2. Podobně je na tom i Škoda s Octavií GreenLine, která vykazuje průměrnou spotřebu 3,3 l/100 km. Podle Vítězslava Pelce, mluvčího mladoboleslavské automobilky, Škoda uvítá jakékoliv kroky, vedoucí ke zlepšení ovzduší ve městech."
No tohle se mi jen zdá. Namísto proma pro "české auto Golf BlueMotion" bych si dovedl spíše představit komentář na téma, že nízkoemisní regulace (operující s CO2(!!!)) nefunguje, o čemž se naposledy přesvědčili v Londýně, kde se po zavedení congestion charge dokonce ovzduší zhoršilo. Důvod? Do centa se nahrnula spousta těch ekologických aut, jak se jim jenom říká ....jo, ČISTÉ DIESELY. Řešení tam přináší až další zpřísnění, které ovšem kvůli tomu, že asi není CO2 jako CO2, zařízlo třeba i Prius, což skutečně ekologické auto je.
Jediné řešení je to, které zavedli už před desítkami let v Tokiu - zakázali ve městě diesely. Kdykoli vidím v jedné vědě diesel a ekologie, všechno se mi ježí. Proč novináři "nešijí" do těhle kauz a namísto toho citují PR manažery, kteří bez uzardění bojují za čistý vzduch ve městech nabídkou GreenLine TDI. 8-s
Cílem congestion charge nebylo snížení emisí. Také ale nebylo cílem zhoršení ovzduší. Jen nevím, proč spojuješ CC s těmito zónami, které jsou v Německu založené na plnění emisních (=EuroX) norem. V článku je pak jen něco o autech starších 18 let = informační hodnota nulová (možná se pletu a skutečně to chtějí omezit věkem :-) ).
Jednoduše proto, že mají společné to, že zapříčinily zhoršení nebo minimálně nezlepšení čistoty ovzduší, což by měly, už proto, že sníží množství aut v dané lokalitě, nehledě na to splňování příslušného Eura. :-)
To je mi pochopitelně známo. Naštěstí Japonci mají dost rozumu a naftě zas tak moc nehoví (už se těším na tu argumentaci Mazdou CX-5 >:D ). Na rozdíl od Paříže, Říma nebo (už i) Mnichova ulice Tokia s velmi hustou dopravou nesmrdí. Buď si jistý, že jakmile smrdět začnou, zase naftu bez pardonu zaříznou.
Dnes je ovšem sprosté slovo topten. A skutečně doufáš marně. A až budeš mít chvilku času, de bílý čistý kapesník do výfuku TDI Euro 5 a TSI Euro 5 - TSI Ti ho hezky začerní, u TDI zůstane čistě bílý ............
Ovšem nejsem si jist, zda Ti na to stačí mozková kapacita.
ať se snažím jak se snažím, tohle mi opravdu nevadí. Pokud tedy budou do centra vpuštěny jen diesely registrované po roce 2006, tak je to trochu kruté, ale opravdu si myslím, že (třeba i vzhledem k blízkosti magistrály k centru města) je prospěšné omezit vraky, které by v západních státech už ani nepřipustili k provozu.
Samozřejmě zde budou různé argumenty, jako že ne každý má na nové auto (což není třeba, diesel z roku 2006 nebo benzín z roku 1993 si může dovolit snad skoro každý), nebo že se před rokem 2006 dělala kvalitnější auta atd., ale významně vyšší míru emisí z výfuků starých vyšeptalých dieselů nemůže oddiskutovat nikdo. Než někde pořád dělat pěší zóny a omezovat dopravu (což opravdu nechci), tak je lepší omezit v centru vyloženě neekologické vozy. Když vidím rozjíždějící se dieselové auto, které za sebou nechá oblak černého kouře, tak se mi chce zvracet.