Je třeba vykázat nějakou aktivitu. Tedy "přínosný" úředník vymyslí co nejvíc betonových zátarasů, skákacích retardérů, zákazů vjezdu, čáry hrající všemi barvami, emisní zóny atd atd. :no: Komplikovanou trubkou taky proteče více vody jj >:D kdyby alespoň padla nějaká protihodnota typu MHD zdarma atd, ale ne, ne a zase ne! Cizí neštěstí asi naše zodpovědné těší. ;-\
Tak nějak, proč se mám s někým tlačit a čuchat ten smrad v tramvajích, když tam můžu dojet pohodlně, bez nepříjemného odéru a za mírný poplatek i zaparkovat ;-)
Pokud někdo lituje toho, že se část lidí, kteří okázale dávají najevo, jak je pod jejich úroveň chodit pěšky nebo dokonce jezdit "sockou" nebo "lůzou" (shodou okolností ti samí lidé jsou je nejhorlivějšími kritiky MHD jako takové a vědí, jak je to tam "hrozné"....ačkoliv "tam" byli naposled před třiceti lety), tak si zaslouží politování spíš sám. Kdo po Smetanově nábřeží občas jede, ví o jaké utrpení se jedná a místní se tomu místu radši vyhnou. Popojíždět pětikilometrovou rychlostí za neustálého vyzvánění tramvaje a s mraky lidi naskakujícími na kapotu je opravdu zábava, ale jenom pro podivíny nebo masochisty. Stejně jako parkování v historické části města, kde se pak díky autům naštosovaným kolem chodníků včetně přejezdů a zatáček znemožňuje zase pro změnu normální pohyb pěších.....podobnou argumentaci slyšíme od cyklistů, kteří se sice neustále tváří jako nesmírně utlačovaní chudáci, ale jejich bezohlednost a nebezpečnost v provozu je stejná jako u aut.
Nadávání na "hloupé" úředníky, nebo rádoby chytré výlevy jako jsou v článku působí poněkud směšně, typickým rysem čecháčkovství (a novináři v tom vynikají) je věčné remcalství a kritika všeho, co představuje jakoukoliv změnu. Přitom ona "zasvěcená" kritika není nic jiného, než jenom hloupé žvanění, většinou o něčem, o čem jeho autor neví prakticky vůbec nic.
Omezování vjezdů v určitých časech na určitá místa je asi to nejrozumnější, co se dá v dané situaci udělat. A hlavně je dodržovat. Nakonec každý soudný člověk ví, že ulice Starého Města ani Malé Strany nebyly stavěny na provoz motorových vozidle ani tramvají. Takže - podle logiky autora článku by asi bylo nejlepší to "zbourat" a zřídit tady dostatečně dimenzované komunikace pro motorová vozidla, aby se chudáci řidiči pohodlně dostali všude a na nic nemuseli brát ohled.....
Nakonec, když staví město tunelový systém Blanka s obrovskými parkovišti, podjezdy a výjezdy, ti samí remcalové zase a znovu vykládají, jak se to udělat nemělo a co všechno je na tom špatně.
Já si myslím,že někteří lidé co jezdí autem,nejezdí jen proto aby dali najevo že socka je pod jejich úroveň.Ono co si budeme povídat.Ta neskutečná namachrovanost cestujících v MHD je taky na přesdržku.Když je třeba chřipková epidemie,tak je skvělý jezdit s nachrchlanejma lidma na tak malým prostoru.Nemluvě o tom,když je zima a tramvají se nese zápach načerno jedoucích bezdomovců.A ten odstavec"zbouráme to tady a postavíme silnici" ten je úplně mimo.Nikdo nechce nic bourat,ale uzavřít ten úsek taky není řešení.
OK, a co je tedy řešení? Nechat tam jezdit auta, aby to nebylo k žití vůbec pro nikoho včetně těch motoristů? Další Blanku tentokrát pod nábřežím? A tentokrát rovnou za 50 miliard?
Argumenty typu to není řešení, udělejte to jinak, postavte to jinde poslouchám celý život. Ti, co je rádi a neustále kladou ovšem nemají odpověď na JAK....
Tohle je zbytečná diskuse.Pokud tedy omezit dopravu v historickém centru prahy,které na to není stavěné,tak úplně.Byl by tam vjezd jen pro rezidenty a na zvláštní povolení(zásobování atd.) Jinak pěškobusem a nebo MHD.Tyhle polovičatý uzavírky támhle 100metrů,támhle třicet metrů jsou k ničemu.
Většina lidí (i ti, co Prahou projíždějí) prostě radši zvolí trasu centrem po Magistrále a diví se, jak je zacpaná....
Kdysi jezdily tramvaje i auta na Staromák, Celetnou a dokonce Karlovkou a přes Karlův most....a jde to i bez toho. Jediný, na koho je třeba brát ohled jsou rezidenti a obchody, ale aby se tamtudy projížděl každý jenom proto, že je línej jít kus pěšky nebo se mu MHD příčí, to už je moc.
Nic není černobílé, ale jak je to postaveno v tom článku, je ujeté.....
Jinak lecos o Blance vím a kromě onoho tunelu, o kterém píšeš bych řekl, že na její výstavbě se zase ono čecháčkovství na straně jedné a vyčůranost (dalo by se to popsat déle a barvitěji) stavebních firem podepsala v řádech vyšších, než vlastní klasická "tunelařina". Stačí si vzít rozsáhlé změny během výstavby (parkoviště Letná, parkoviště Prašný most, změny a rozšíření výjezdů - zase na Prašném mostě, demence a drzost onoho architekta, který navrhl "zkrásnění" mostu v Troji s nárustem nákladů o 50% a záplava nejrůznějších vynucených změn a úprav, které se provedly, ale byly de facto zbytečné...) a člověku je ouzko, když si uvědomí, jak se ty peníze ani tak necpou někomu do kapes (i když zlomek asi taky), ale jak se vyhazují oknem za totální zbytečnosti.
Souhlasím ale napsto s tím, že Blanka jako princip je dobrá, tam kde to jde je to prima, akorát se to skutečně podle původního projektu (či spíše toho, podle kterého se začalo stavět) dalo udělat mnohem levněji.
Co myslíš žím zkrásněním mostu v Troji? Blanka by byla super, kdyby začínala u Mostu barikádníků, takhle akorát zkruvili další klidné divoké místo, kde jsem to měl rád.
Mám tím na mysli dodatečnou (myslím projekčně) změnu mostu, který je součástí výstavby Blanky. Projekt mostu byl změněn (původní návrh počítal s utilitárním řešením) na základě tvrzení a následného návrhu jakéhosi architekta (aby to byl architektonicky "důstojnější" most, než původně navržená "krabice"....). Zastupitelstvo si dalo říct (stejně jako v případě řady dalších změn), architekt ubezpečoval, že na ceně se to neprojeví (ačkoliv se jednalo o dva odlišné typy konstrukce) a při nacenění se ukázalo, že tomu tak není a cena vylítla tuším z 800 mil. na 1,2 miliardy.
Jinak místo výjezdu u mostu Barikádníků (což by podle mně bylo logičtější) máme dost zbytečný výjezd na Prašném mostu včetně podzemních garáží, jehož velkorysá realizace si vyžádá mimo jiné dvojnásobné přeložení hlavní komunikace včetně tělesa tramvaje a takové perličky, jako třeba komplexní demolici tenisových kurtů tuším Dukly Praha a jejich opětovnou výstavbu.......
Most jezdím pravidelně fotit a ačkoli je pěkný, tak výška oblouku je dost velká a je v krajině příliš výrazný. Největší obavu mám však o to, že jakmile se někde zlepší dopravní obslužnost (platí obecně), stoupne zájem o pozemky okolo, byť zde jich moc použitelných není a pak se tam začne stavět, což je přesně to, co se mi nelíbí.
S omezením dopravy na Smetanovo nábřeží souhlasím, zejména vzhledem k tomu, že se jedná o turisticky atraktivní lokalitu.
Na druhou stranu nejvíce bezohlední, neukáznění, nepozorní a koneckonců i arogantní jsou z účastníků dopravního provozu (v průměru) právě chodci. Ti hřeší zejména na to, že při rychlosti chůze nehrozí velké nebezpečí. Ve chvíli kdy se jim do této pohodičky začnou motat na pseudocyklostezkách cyklisté, je o zábavu postaráno.
Naopak motoristé jsou mezi účastníky provozu na veřejných cestách prokazatelně nejdisciplinovanější. Jenže vzhledem k rizikům je vůči jejich prohřeškům věnována daleko větší pozornost.
Když projede auto na červenou, to je křiku, když přejde na červenou chodec? Přece nebude jak blbec čekat, když nic nejede.
:yes::yes::yes: jenom doplním, že krásným příkladem, jak takové zákazy pomáhají je uzavření dolní poloviny Václaváku pro auta. Atmosféra se změnila o 100% k lepšímu, a myslím, že i pro obchodníky je taková zóna daleko zajímavější.. Konečně už úředníci začínají chápat, že ulice a náměstí v historických centrech nepatří autům ale lidem.. Díky za každou novou ulici nebo náměstí bez aut.
To je kravina. Co se tím získá? Auta to budou objíždět přes Újezd a Malou Stranu, který jsou zacpaný ještě víc. Místo takových pí*ovin by měli postavit parkovací domy, v majetku města a provozovat je jako město. Bez toho nemá cenu nic uzavírat, protože ta auta musí někde stát, když mají tedy ti lidé jet MHD.
V tomto úseku je to pěkný voser, kolony, spousty turistů a do toho tramvaje. Nikdo normální, kdo v Praze opravdu žije, tam autem prostě nejede. . To stejné platí pro Malou Stranu, od Klárova po Újezd zakázat vjezd aut.
(akorát v Hospodářkách) dohadoval s nějakým člověkem, který nad tím nápadem bědoval. Že tamtudy denně jezdí, že pracuje na Starém Městě a bydlí na Praze 13. Když jsem mu psal, že obě místa jsou na metru, tak se rozčiloval a osočoval mě, jestli jsem to metro někdy ve špičkách viděl anebo jestli jsem o něm jenom četl. Když jsem mu napsal, že taky bydlím na P-13 a denně jezdím metrem na Vyšehrad a zpátky a že dokonce z toho Vyšehradu za hezkého počasí chodím na Smíchov PĚŠKY, tak mi to nevěřil.
Jednoduše se uzavírají úseky, kudy člověk nepotřebuje jezdit. Ale na nábřeží jezdí hodně řidičů a to proto, že tudy jet potřebují. Další možnost je malá strana, která je ucpaná už teď a pro provoz snad ještě méně vhodná, dále magistrála, kterou by nejraději uzavřela praha 2. Přitom jediný důvod pro omezení jsou cyklisti, chodci tam žádný problém nemají. Praha je vůči chodcům hodně vstřícná v porovnání s řadou jiných měst, včetně té paříže. Mimochodem aleksandra lže o uzavirce celého nábřeží v paříži, uzavírá se tam pouze komunikace na "naplavce", druhá viceprouda komunikace ve stejném směru je bezprostředně nad ní na nábřeží a ta zůstává otevřená.
Takze, jedu po nabrezi od P4. Ve vsedni den me to posle bokem pod Narodni - tam je jen suteren divadla, vratim se na nabrezi, kde jsou jen kancelarske baraky a hospody, blizim se ke Karlovu mostu - hospody, Karlovy lazne ( = diskoteka), muzeum. To je vsechno. Jedu z druhe strany od Karlova mostu. S jedne strany Vltava, z druhe hospody a park, pak galerie a hospody. Ve vsedni dny je tam zacpa hlavne odpoledne, vikendy vcelku volno. Asi moc volno, tak zahustime Ujezd. Skvelej napad. Predpokladam, ze taxiky, ktery v noci tvori 90% provozu budou mit prujezd nabrezim volnej. Udženija se "vyznamenala" uz na radnici P2. Ted to rozjizdi na na celoprazskem levelu. K tomu se 1x za rok ukaze pred novinarema s helmou a elektrokolem a hned tu mame dalsi medialni hvezdicku.
Přesně tak.
A navíc - připadá mi, že v Paříži - narozdíl od naší metropole - dávno pochopili, že čím míň se lidem do všeho v souvislosti s dopravou kecá, tím lépe.
Vládne tam vzácná symbioza aut, moto/skútrů, chodců i ocyklenců. A k tomu výtečně fungující metro.
A k tomu je potřeba ještě přičíst fakt, že Paříž je nejnavštěvovanější město (možná i místo) na světě a všichni ti turisté (i s autobusy, kterými tam přijeli) se tam vejdou i s místními a provoz (na to, že jen Paříž má zhruba tolik obyvatel, co celá ČR) relativně v pohodě frčí..
U nás se prostě musí pořád a pořád vymýšlet čím dál větší debility.
Kdy už naši mocní pochopí, že bez indi-vidi dopravy to prostě fungovat nemůže?!?
Paříž (centrální část) má 2,5 mil. obyvatel, ale to je to samé jako centrální část Prahy (vymezená Smíchovem na západě, Žižkovem na Východě, Pankrácí na jihu a Ďáblicemi na severu......). To co je ona velká Praha s 1,3 miliónem obyvatel je Pařížská aglomerace s 10,5 milióny obyvatel.
A taky je třeba si všimnout, že Paříž leží na rovině, zatímco Praha má daleko komplikovanější geografický relief.....
Jinak v Paříži jsme byl autem jenom párkrát a problémy s parkováním a provozem vůbec byly stejné, ne-li horší, než v Praze. Praha je proti Paříži malé město....